פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שומנים בדם
    טל
    13/11/2008

    שלום רב, אבי בן 72, אלכוהוליסט (לא מתכוון להיגמל, בשום פנים ואופן), לא אוכל מתוק, אבל הרבה מזון מזרח תיכוני, בריא בדר"כ לא סכרת, או מחלות לב, עבר של גידולים בשלפוחית ופוליפים במעי וסובל מאוסטואפורוזיס קלה. לגבי כלי הדם: אבי נוטל מזה 4 שנים כדור בשם בזיפברט 400 מ"ג אחד ליום. במהלך השנים האלו היו עליות וירידות ברמות הכולסטרול והטרגילצרידים כשנטילת התרופה ומינונה לא השתנתה. במשך חמשת השנים האחרונות רמות הטרגילצרידים היו מאוד גבוהות ונעו בין 300 ל800. בבדיקות האחרונות מהשבוע שעבר התוצאה: טריגילצרידים- 512 כולסטרול- 145.9 וכולסטרול LDL – כתוב שלא ניתן לחישוב. בנוסף עוד ערכים לא תקינים שנמצאו: – GGT- 106 (כבר שנים שלא תקין) בילירובין דיירקט- 0.23 קריאטנין- 0.62 אוראה- 15 סוכר 112 PT%- 100 (מצוין שזה הגבול העליון, כששאר הpt תקינים, בגבול התחתון) B12- 142 וחומצה פולית- (2.8- נמוך מאוד) בנוסף כל דף הבדיקות שמתחיל ב WBC ומסתיים ב MPV- לא תקין כמעט ברובו. או שהערכים גבוהים או שנמוכים מהנורמה. אבי חזר מהרופא אתמול ללא שום שינוי תרופתי מלבד הוראה לחזור ולנטול שוב את הB 12 והחומצה הפולית ולהמשיך בבזיפבפרט 400 מ"ג. שאלותיי: 1.אבי אלכוהוליסט ומזה שנים שרמות הטריגלצרידים עולים ויורדים למרות הטיפול התרופתי הנ"ל. האם אין מקום לשקול שינוי תרופתי מסיבי? 2.תוצאות הGGT מלחיצות. לפני שלוש שנים ערך אולטראסאונד כבד וסי טי- והכבד נמצא תקין (אמרו משהו על כבד שומני אבל לא יותר מזה). אני יודעת שהתוצאה יכולה להיות לא תקינה אם שותים אלכוהול ערב הבדיקה אבל האם ייתכן שהבזיפברט גורם לכך? ואם הוא יימנע מאלכוהול יום לפני, תוצאת הGGT תשתנה ונוכל לדעת האם הכדור גורם לפגיעה בכבד? אני חוששת מנזקים של תרופה שייתכן ובכלל שלא עווזרת לו. 3.לגבי הויטמינים החסרים, אבי התחיל שוב לקחת אותם מחדש. האם צריכה שלהם במינון הרגיל תמלא את "המחסנים" ברמה נאותה, או שכדאי לקבל זריקות עד שהרמות תאוזנה במהירות? 4.כאמור, אבי אלכוהוליסט, והוא נשלח עכשיו לדיאטנית. האם שינוי תזונתי לאדם ששותה כל כך הרבה אלכוהול באמת יכול לעזור? במילא הוא לא אוכל מתוק, ולא פירות, רק הרבה בשרים ושמן, השאלה אם יש למה לצפות לאחר השנוי התזונתי או שהוא בטל בשישים? כי אנחנו בלחץ מהתוצאות והוא לא אדם צעיר. 5.האם ייתכן שאדם תחת טיפול תרופתי מתאים עדיין יעלה ברמות הטריגילצרידים למרות שהתזונה שלו לא השתנתה? 6.האם לא כדאי שהוא יתחיל בנטילת סטטינים? 7.האם יש קשר בין רמות הb12 והחומצה הפולית לעלייה בטריגילצרידים? מצטערת על האורך, אבל לאורך שנים הזיגזוג הזה של רמות הטריגילצרידים ושאר התוצאות האיומות כבר מטריד. בתודה, ה בת המודאגת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טלי

    ד''ר אבישי אליס
    13/11/2008

    נראה לי שאת לא עוסקת בעיקר,
    אביך אלכוהוליסט ולכן ערכי הטריגליצרידים ספירת הדם ו GGT אינם ולא יהיו מאוזנים כל זמן שישתה
    B12 בטבליות נספג היטב ולכן הוא מספק בהחלט

    עיקר הבעיה היא השתיה וכשהיא תפתר מרבית הבעיות האחרות תפתרנה גם כן!!!
    אנא התרכזי בעיקר!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתרכז בעיקר

    טל
    16/11/2008

    זה יופי כשמדובר באדם שרוצה להיגמל. הוא לא מעוניין להיגמל ולא מוכן לשמוע על כך מזה שנים. עכשיו נשאלת השאלה איך אפשר לעזור לו במסגרת הבעיה ולא לאפשר לסיפור הטריגלצרידים לצאת משליטה. אגב, גם רופא המשפחה שלו הפסיק לשכנע אותו להיגמל והבין שאם הוא רוצה שאבי ימשיך להגיע ולטפל במה שאפשר, כדאי להפסיק עם המנטרה הזו. כבר היו חודשים ערכי הטרגילצרידים ירדו ונשאלת השאלה האם הטיפול של הבזיפברט 400 מ"ג מספיק למרות שאין השפעה על הטריגילצרידים והאם דיאטה יכולה בכלל לעזור? השאלה האחרת היא האם הם מסוכנים כפי שהם כרגע , 500+ ובלי נטילת סטטינים? תודה, טלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הומוציסטין
    א.
    13/11/2008

    אני בת 26 ויש לי כולסטרול גבוה (245 כללי, 178 HDL). משקלי תקין, אני לא מעשנת ואין לי היסטוריה של שבץ/ התקפי לב במשפחה. הבנתי שנמצא קשר בין רמות הומוציסטין והסתברות להתקפי לב. האם היית ממליץ לעבור בדיקת הומוציסטין? אם כן, היכן ניתן לבצע בדיקה זו? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הומוציסטין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הומוציסטאין

    ד''ר אבישי אליס
    13/11/2008

    איני רואה צורך בבדיקה, היא לא תוסיף דבר ולא תשנה את הצורך בטיפול
    הערכים שציינת בהחלט גבוהים.
    האם תפקודי התירואיד תקינים?
    מה רמת ה HDL וטריגליצרידים
    האם את נוטלת גלולות
    האם הערכים חוזרים על עצמם?

    מציע בשלב הראשון לברר הנ"ל, כשהטיפול הראשוני הוא בכוון דיאטה פע גופנית וחזרה על בדיקות
    אשמח לקבל עוד מידע ועדכון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה
    דניאל
    09/11/2008

    שלום בדיקות הדם מראות שאני צריך טפול להורדת כולסטרול Cholesterol 260.00 mg/dL Triglycerides 75.00 HDL-Cholesterol 49.30 mg/dl LDL-Cholesterol 196.00 mg/dl סמבקור הוריד את ערכי הכולסטרול אבל העלה אנזימי הכבד החליפו לי ללסכור דבר שגרם לעליה של CPK=200 האם יש תרופה שמתאימה לאנשים כמוני שמושפעים מאד מהסטטינים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדניאל

    ד``ר רפי ביצור
    10/11/2008

    לא בטוח שאתה מושפע מאד מהסטטינים. רמת CPK של 200 בפני עצמה אינה מהווה בעיה (אם אין כאבי שרירים) ואין צורך להפסיק בגללה את הטיפול. גם הפרעה בתפקודי הכבד, אם היא קלה (לא ציינת את ערכי אנזימי הכבד) אינה בעייתית ואין צורך להפסיק בגללה את הטיפול.
    ישנן תרופות נוספות פרט לסטטינים, אבל הן בד"כ פחות יעילות בהורדת הכולסטרול, ומה שיותר חשוב - רק לגבי הסטטינים יש הוכחות מוצקות שהם מורידים את הסיכון לחלות במחלת לב.
    לכן, אם "השפעת הסטטינים" מתבטאת רק בחריגות קלות בערכי המעבדה, ויש צורך בהם (ובערך LDL של 196 נראה שיש צורך) - אפשר להמשך בטיפול ללא חשש.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בניתוח תוצאות הולטר
    נועם
    06/11/2008

    נצפו קטעי סינוס אריתמיה,עם מרווח R-R עד 1.4 שניות (עמ' 6 ). בעיקר בשעות הלילה/בוקר נצפה קצב סינוס ברדיקרדיה במהירות מינימלית 33 לדקה (עמ' 7 ). במשך המעקב נצפתה מהירות ממוצעת של 60 פעימות לדקה . מה המשמעות של הבדיקה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בניתוח תוצאות הולטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנועם

    ד``ר רפי ביצור
    06/11/2008

    יעוץ אינטרנטי הנו מוגבל מטיבו. חסרה לי אינפורמציה רבה (למשל - מדוע הופנית לביצוע ההולטר? מאילו מחלות אתה סובל? אילו תרופות אתה לוקח?), כמו גם בדיקה גופנית ובדיקות עזר אחרות שבוצעו.

    בהסתייגות זו - הממצאים שציינת אינם מדאיגים, ובדרך כלל אינם מצביעים על פתולוגיה ואינם מצריכים טיפול. מומלץ שתפנה לרופא שהפנה אותך לבדיקה (רופא המשפחה או הקרדיולוג) על מנת לקבל אינפורמציה מוסמכת יותר, המבוססת על מלוא הפרטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם
    אורי
    05/11/2008

    בשתי בדיקות דם שונות (אחת בסקר תל השומר ואחת בקופת חולים) בהפרש של חודש בטריגליצרידים היו תוצאות 284 (נורמל 10-250) 215 (נורמל 30-200) ומה ההבדל ומה עלי לעשות תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טריגליצרידים

    ד``ר רפי ביצור
    05/11/2008

    ההבדל בין התוצאות אינו משמעותי - בשתיהן רמת הטריגליצרידים מעט גבוהה.
    הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלה בפחמימות, בעיקר פחמימות פשוטות, ומומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הנחיות. גם לפעילות גופנית יש חשיבות. כן חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מעישון. אם יש סוכרת - חשוב לאזנה. אם כל אלה אינם עוזרים - לעתים יש צורך בטיפול תרופתי. אם לא קיבלת יעוץ תזונתי, או לא הקפדת על תזונה מתאימה ופעילות גופנית - זה הדבר שיש לעשותו.
    לגבי הטיפול התרופתי, יש מס' תרופות שעשויות לעזור, ובהיעדר נתונים לגבי ערכי השומנים אצלך ומצבך הבריאותי הכללי - לא אוכל להתייחס.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    בני
    02/11/2008

    אני בן 43 בריא בדרך כלל,לאחרונה לחץ הדם שלי היה גבוה,בממוצע 135/93 .הופניתי בין השאר לבצע בדיקת הולטר,התוצאות הן:קצב בסיסי:סינוס שנע בין 56-100,הפרעות קצב חדריות:vpb בודד הפרעות על חדריות:apb's בודדים-3 dropped beat -כנראה כביטוי לסינוס אריטמיה. השאלה שלי היא מהי חומרת הממצאים?לציין כי את בעיית לחץ הדם פתרתי בעזרת דיאטה מבוקרת. תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבני

    ד``ר רפי ביצור
    03/11/2008

    יעוץ אינטרנטי הנו מוגבל מטיבו. חסרה לי אינפורמציה רבה (למשל - מדוע הופנית לביצוע ההולטר?), כמו גם בדיקה גופנית ובדיקות עזר אחרות שבוצעו.

    בהסתייגות זו - הממצאים שציינת אינם מדאיגים, ובדרך כלל אינם מצביעים על פתולוגיה ואינם מצריכים טיפול. מומלץ שתפנה לרופא שהפנה אותך לבדיקה (רופא המשפחה או הקרדיולוג) על מנת לקבל אינפורמציה מוסמכת יותר, המבוססת על מלוא הפרטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    לימור
    30/10/2008

    שלום רב, האם חרדה חברתית שגורמת לי לחץ רב במהלך היום, משפיעה גם על מצב השומנים בדם? אם כן, מה אני יכולה לעשות? הרי על החרדה החברתית אני לא יכולה להתגבר. טובי הפסיכולוגים ניסו ולא הצליחו. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללימור

    ד``ר רפי ביצור
    03/11/2008

    חרדה, חברתית או אחרת, אינה משפיעה באופן ישיר על שומני הדם. אם כתוצאה מן החרדה, אורח חייך אינו בריא(מבחינת תזונה, פעילות גופנית ועישון) - יכולה להיות לכך השפעה.

    אמנם זה אינו תחום מומחיותי, אבל אם את סובלת מחרדה חברתית ברמה הפוגעת קשות באיכות חייך, וטובי הפסיכולוגים לא הועילו- יש אולי מקום לשקול טיפול תרופתי לנושא זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ דם
    רותי
    27/10/2008

    האם הפסקת תרופה להורדת כולסטרול יכולה להעלות את לחץ הדם? התרופה הופסקה עכב עליה בתיפקודי הכבד!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחץ דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לרותי

    ד``ר רפי ביצור
    27/10/2008

    הפסקת תרופה להורדת כולסטרול אינה גורמת לעליית לחץ הדם.
    יש לראות האם יש צורך בטיפול בלחץ הדם, ובמקביל האם יש צורך בטיפול להורדת הכולסטרול.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איסור שימוש באוקומפליה
    יעקב
    24/10/2008

    לצערי נאסר היום השימוש בתרופה. השתמשתי בה לסירוגין כחודשיים והתוצאות: ירדיה של 10 ק"ג הצרת היקפים , הרגשת רעננות . ירידה ברמת הסוכר משמעותית. כלבבי, התרופה היטיבה עימי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איסור שימוש באוקומפליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקומפליה

    ד''ר אבישי אליס
    26/10/2008

    התגובה הטובה משמחת- אך החלטות אינן מתקבלות על סמך נסיון של מקרה אחד!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טריציגילרדים וזקפה
    ירון
    24/10/2008

    שלום רב, אני בחור בן 20, יש לי טריציגלרדים גבוהים בדם- 336. בנוסף יש לי בעיות זקפה שלא ברור עדיין מה גורם לזה. שאלתי: האם טריציגלרדים גבוהים יכולים לגרום לבעיות זקפה? והאם אצל בחור בן 20 זה יכול לגרום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טריציגילרדים וזקפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקפה

    ד''ר אבישי אליס
    24/10/2008

    לא נראה לי שיש קשר בין הרמות המעט מוגברות של טריג לבעיות זקפה
    ובוודאי שלא בבן 20

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ?

    ירון
    29/08/2009

    מדוע אין תשובה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירון

    ד''ר אבישי אליס
    30/08/2009

    יש ויש והיא קצרה וברורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות מיפוי לב
    גדי
    22/10/2008

    עשיתי מיפוי לב בעקבות לחצים קלים בחזה משך תקופה ארוכה וכן בעקבות הסטוריה משפחתית (אבי נפטר בגיל 50 מהקתף לב) ושומנים בדם ברמה גבוהה גבולית. תוצאות המיפוי: מבחן מאמץ שלילי. מיפוי: פגם מילוי הפיך בינוני בגודל ובעוצמה באיזור תחתון צדדי. בנוסף אקו לב: המסתם המיטרלי - BILLOWING קל של העלה האחורי, עבוי קל של העלים, אי ספיקה קלה בינונית. מסתם טריקוספידלי - אי ספיקה בינונית. מה משעות התוצאות. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות מיפוי לב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאת מיפוי לב

    ד``ר רפי ביצור
    23/10/2008

    המיפוי מעיד על חשד להיצרות באחד העורקים הכליליים, הגורמת להפרעה באספקת הדם לשריר הלב.
    מומלץ בחום לפנות בהקדם לקרדיולוג, שישקול את הצורך בצינתור. כמו כן חשוב להעריך את כל גורמי הסיכון (כולסטרול ושומני הדם, לחץ הדם, סוכר, עישון, משקל וכו') ולאזנם.
    עד הפניה לקרדיולוג מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת. אם יהיו כאבי חזה חזקים או ממושים מהרגיל - פנה מיד למיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת מיפוי לב

    gadi
    23/10/2008

    תודה רבה על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה קורה עם ההומוציסטאין ?
    חנן
    22/10/2008

    מאז שהגעתי לגיל 50 אני מקפיד על בדיקות דם שנתיות. אחת הבדיקות היתה ריכוז ההומוציסטאין, והתוצאות שקבלתי לא היו טובות, נגיד גבוליות, מהצד הלא טוב של הגבול. השנה הודיע לי הרופא בשמחה שכבר לא צריך לעשות את הבדיקה הזו. היא מיותרת. מה קרה? גילו עובדות חדשות בנושא ? מהן ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה קורה עם ההומוציסטאין ?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה...

    חנן
    22/10/2008

    רק עכשו שמתי לב שהנושא כבר טופל בפורום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • taensient global amnesia שאלה בקשר
    בני
    19/10/2008

    שלום רב אבי בן 67.5 שנים לפני כשלושה חודשים סבל מכאב ראש עז וירידה בראיה בעין שמאל בחילה ללא הפרעות דיבור נמצה בCT דימום מוחי 2.2*4 ס'מ הוחלט CVA. לאחר אישפוז חזר לתפקוד מלא שלשום לאחר שנהג ברכב פיתאום איבד את הדרך הביתה וחוסר התמצאות במקום לאחר שעתיים חזר לעצמו נבדק בבלינסון לחץ דם 146/84 דופק 65 רפלקסים שווים לאחר CT מוח נמצא שהדימום הקודם נספג ללא שום ממצא חדש צילום חזה תקין וללא שם ממצא חדש יש לציין שהוא זוכר את כל הדרך שנסע ברגע שאיבד את התמצאותו פרט פרט אך לא ידע את הדרך הביתה בודק לחץ דם כל יום נע 120/70 שאלתי היא ממה נובעת תופעה זו והאם יש דרך למנוע זאת בעתיד והאם לצפות למשהו חריג בהקדם בתודה מראש בני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    taensient global amnesia שאלה בקשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Taensient Global Amnesia

    ד``ר רפי ביצור
    19/10/2008

    TGA הנב תופעה שסיבתה אינה ידועה, אם כי מניחים שלפחות חלק מהמקרים הנם סוג של שבץ מוחי חולף.
    מומלץ שאביך יהיה במעקב נוירולוגי, שיכלול, בין השאר, את הבירור המקובל במקרים של שבץ מוחי (דופלקס של עורקי הצוואר, אקו לב, הערכת ל"ד, שומני הדם ורמת הסוכר) ויתכן גם בדיקות נוספות (MRI מח, TCD וכו').

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    בני
    19/10/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומן פנימי זה האויב האמיתי?
    SGEVA2001
    17/10/2008

    בכתבה שפורסמה בכללית
    הוסברה החשיבות של השומן הטוב ואת צורת הפילוג שלו בגוף.
    הבעיה היא איך מודדים את " מצבורי השומן שנסתרים מעינינו, כמו השומן העוטף את האיברים החיוניים (הלב, הכבד והלבלב), יכולים להיות מסוכנים יותר מאשר המצבורים הגלויים, אותם "צמיגים" או "ידיות אהבה", המתעבים מתחת לעור."
    בכתבה זו תואר מחקר שבו הנושא נבדק ע"י MRI .
    האם זוהי השיטה היחידה למדידת מצבורי השומן שנסתרים מעינינו? אני מאוד מקווה שלא כי אחרת זה לא מעשי.
    ובכלל הכתבה הזו משנה לחלוטין את החשיבה המקובלת של מדידת משקל ו- BMI
    אני לדוגמא רזה מאוד BMI 19 ועוסק בספורט. אבל רופא העינים טענה שהיא רואה קריסטלים בעין ,משקעי שומן ... וכל זה למרות שבדיקות הדם שלי ממש מעולות.
    מה עושים הלאה?

    בתודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "השומן הפנימי"

    ד``ר רפי ביצור
    17/10/2008

    אכן, "השומן הפנימי העוטף את האיברים החיוניים" נחשב למסוכן יותר מהשומן התת-עורי.
    מדידה ישירה של שומן זה דורשת בדיקת CT או MRI, דבר, שכפי שציינת, אינו מעשי.
    לשמחתנו, ניתן להעריך את רמת השומן הבטני ע"י מדידת היקף הבטן, הנמצא במתאם טוב לכמות השומן הבטני. היקף בטן מעל 94 ס"מ בגברים או מעל 80 ס"מ בנשים נחשב מוגבר, ונמצא מתאם בין היקף בטן מוגבר לבין הסיכון לחלות במחלת לב.
    אמנם ברוב המחקרים (אם כי לא בכולם) היקף הבטן משקף יותר טוב מה- BMI את מידת הסיכון לחלות במחלת לב, אבל אם ה- BMI שלך הוא 19, הסיכוי שהיקף הבטן שלך יהיה מוגבר - נמוך.
    חשוב לזכור גם שהיקף הבטן לבדו אינו המדד היחיד (או אפילו העיקרי) להערכת הסיכון למחלת לב, ויש צורך בהערכת כל גורמי הסיכון (שומני הדם לסוגיהם השונים, לחץ הדם, רמת הסוכר, עישון, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר ועוד).
    לגבי הקריסטלים בעין - הם אינם משקפים בהכרח סיכון מוגבר לחלות במחלת לב. צריך לראות באיזה ממצא בדיוק מדובר, בהקשר הכללי של כל גורמי הסיכון.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול גבוה האם ניתן להורידו ללא
    boni007
    16/10/2008

    תרופות ? אינני מעוניינת לקחת תרופות ,האם ישנם מזונות או אמצעים טבעיים אחרים שניתן להעזר בהם? אני צמחונית שנים רבות , עוסקת בספורט , אוכלת מאוזן , ובכל זאת יש לי כולסטרול גבוה, כמו כן נאמר לי שיש לי חוסר בויטמין די משום שאני לוקחת תרופה בשם אלטרוקסין . תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורדת רמת הכולסטרול

    ד``ר רפי ביצור
    16/10/2008

    הצורך בטיפול תרופתי להורדת רמת הכולסטרול נגזר מהערכת הסיכול הכולל לפתח מחלת לב. בשאלתך חסרים נתונים רבים, כגון גילך, עישון, לחץ הדם, נוכחות סוכרת ומחלת לב ועוד. ללא נתונים אלה לא אוכל להתייחס לרמת הכולסטרול (שגם אותה לא פירטת).
    ככלל, אין מזונות או תוספים המורידים את רמת הכולסטרול. דיאטה דלה בכולסטרול, שומן רווי ושומני טרנס, בשילוב פעילות גופנית אירובית, מסייעים להורדת רמת הכולסטרול (אם כי בדרך כלל לא במידה רבה). אם רמת הכולסטרול נשארת גבוהה מהערך הרצוי לפי הערכת הסיכון למחלת לב, יש מקום לשקול טיפול תרופתי.
    אין קשר בין חוסר ויטמין D לטיפול באלתרוקסין. אם תפקודי התריס אינם מאוזנים, זה יכול לתרום לעליית הכולסטרול.
    אם את צמחונית, חשוב גם לבדוק את רמת ויטמין B12 (ללא קשר לכולסטרול).

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך להלן התשובות

    boni007
    16/10/2008

    אני בת 57 , אינני מעשנת ,אינני אוכלת שומנים מהחי בלאו הכי אני צמחונית, אין לי לחץ דם גבוה, או מחלות לב, אינני מעשנת , ועוסקת בספורט באופן קבוע. רופאת המשפחה הסבירה לי שמאחר ואני לוקחת אלטרוקסין זו הסיבה שיש לי מחסור בסידן. אין לי בלוטת תריס ולכן אני לוקחת אלטרוקסין בקביעות. תודה על תשובתך ומקווה שננתי כאן יותר פרטים . חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבוני

    ד``ר רפי ביצור
    17/10/2008

    1) במגבלות היעוץ האינטרנטי, נראה שהסיכון שלך ללקות במחלת לב אינו גבוה. במקרים כאלה רצוי שרמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) תהיה פחות מ- 160. אם היא גבוהה מכך - יש מקום לשקול טיפול תרופתי.
    2) שוב - אין קשר בין הטיפול באלתרוקסין לבין מחסור בסידן או בויטמין D. אם עברת ניתוח להוצאת בלוטת התריס, ובניתוח זה הוצאו בטעות כל 4 בלוטות יותרת התריס (פאראתירואיד) - זה יכול להסביר ירידה ברמת הסידן (אך לא בויטמין D). בכל מקרה -אין קשר בין כל אלה לבין רמת הכולסטרול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על ההבהרה חג שמח

    boni007
    18/10/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום