מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- HDL הרצאתו של ד"ר גבישמקס12/12/2008
הייתי בהרצאתו של ד"ר גביש ( ביה"ח וולפסון ) בנושא ליפידים בדם בכלל ו-HDL בפרט . לפי מה שהוא טען לגבי הורדת ה- LDL ליעד הרצוי , טען שזה לא מספיק ועדיין אלה שה-HDL נמוך מ-45 ( אצלי 37 עם שימוש בניאצין 500 מ"ג-תוסף ), הם בסיכון של ממש ,על אחת כמה וכמה עם הם סובלים מעוד גורמי סיכון כמו למשל BMI גבוהה (מעל 25 ) ,סוכרת , טריגליצירידים , לחץ דם גבוה , מעשנים., היסטוריה משפחתית של מחלות לב ולחץ דם גבוה ,מחלות לב ושבץ וכו' . אני הצלחתי להוריד את ה-LDL מ-150 ל-92 בעזרת סימבקור 10 מ"ג + סטנולים (תוסף צמחי -פופולרי ויעיל ,רק לא בארץ?!) +שום , (Choline (Bitartrate † Inositol וכמובן כפית ליום של שמן זית כתית-כבישה קרה . כמו כן ,אומגה 3 מדגי ים צפוני (ללא כולסטרול) במינון גבוהה (2 גרם ליום EPA ו-DHA! ). בהרצאה אמר ד"ר גביש שניאצין יחזור למדפים (קיים בסל הבריאות מעולם ) בצורת תרופה שניקרית ניאספאן של חברת התרופות הגדולה "אבוט" . אני אישית לא מאמין שה"תרופה" ניאספאן שונה שהתוסף הוותיק ניאצין שקיים משנת 1955 . אני מתכוון לניאצין עם תופעת הבעירה שידוע שהוא יעיל יותר מזה שללא תופעת הבעירה . לפני שהתחלתי עם שימוש בתוספים ה-HDL היה בסביבות 32-35 . היום 37 . השאיפה שלי להגיע HDL 45 ויותר . אני לא סובל מלחץ דם גבוה . לא מעשן , BMI -25 ,סובל מדיכאון ומטופל בתרופות ונטורופתיה ..אבי סבל מטרשת עורקים ,לחץ דם גבוהה והיה מעשן , אם כי הפסיק לחלוטין בגיל 50 .בגיל 60 נאלץ לעבור ניתוח מעקפים. אני היום בן 50 ומעוניין להקטין עד כמה שאפשר את הסיכון למחלות לב וטרשת עורקים. איך אני עושה זאת ? האם כבר אפשר לרכוש את הניאספאן בקופת חולים מכבי ? הבנתי מההרצאה שצריך לקחת 3 מנות של חצי גרם .סך הכול 1.5 גרם ליום . שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למשה
ד``ר רפי ביצור12/12/2008דר' גביש צודק לחלוטין. רמת HDL נמוכה הנה גורם סיכון גם כאשר ערכי ה- LDL נמוכים, ובעיקר באנשים עם גורמי הסיכון שהזכרת. העלאת רמת HDL היא אחד התחומים היותר בעיתיים לטיפול בתחום שומני הדם.
הניאספאן אכן אושר לאחרונה ע"י משרד הבריאות לשימוש בארץ (באירופה ובארה"ב הוא כבר בשימוש שנים רבות), ומכל התרופות המצויות בידינו הוא היעיל ביותר בהעלאת רמת HDL. המינון הוא אכן כפי שאמר דר' גביש. אם עולים במינון בהדרגה ומקפידים על נטילה לפי ההוראות, ניתו להקטין במידה משמעותית את שכיחות תופעת הצריבה. התרופה טרם הגיעה לארץ, אך ככל הידוע לי אמורה להגיע בזמן הקרוב (איני יודע בדיוק מתי). חשוב להדגיש שזוהי תרופת מרשם ולא תוסף.
במכוננו עומד להתחיל מחקר הבא לבדוק אם תוסף המופק מאצה יכול לסייע בהעלאת ערכי ה- HDL. ניתן לקבוע תור למרפאה בטלפון 03-5304582. אין צורך בהפניית רופא, אם כי מומלץ להגיע עם מכתב מהרופא המטפל המפרט את מצבך הבריאותי, הטיפול אותו אתה מקבל ופירוט הבדיקות הרלבנטיות. ניתן להגיע עם טופס 17 מקופת החולים או בתשלום של כ- 100 שקלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרגליצרידים גבוהים כולסטרול נורמלייעל11/12/2008
שלום ד"ר, בעלי בן 36, בעל מבנה גוף רזה, מתאמן אינטנסיבית פעמיים שלוש בשבוע כשעתיים כל פעם, לא מעשן, ומקפיד על תזונה יחסית מאוזנת וכוללת מזונות שנחשבים בריאים (לא אוכל ג'אנק, כמעט ולא אוכל מזון מתוק או מטוגן, מרבה לאכול דגים, שמן זית, ירקות, וממעט בבשר אדום,חטיפים וכדו'). ה"חטאים" היחידים שלו הם כוס יין מידי פעם, גבינה צהובה שאותה הוא נוהג לאכול יום יום (בסביבות 40 גרם ביום), וגם קצת סטרס בעבודה. להפתעתנו, בבדיקת דם שערך לאחרונה התגלתה רמה גבוה של טרגליצרידים = 212 ורמה נמוכה של כולסטרול "טוב" - 38. סך כל הכולסטרול = 170, כולסטרול "רע" = 90. מקריאה באינטרנט עולה שרוב ההמלצות להורדת רמת הטרגליצרידים מתמקדות בתזונה וספורט. מכיוון שבעלי ממילא מתאמן ואוכליחסית מאוזן, לא ברור לנו מניין יכול לנבוע מצב כזה ומה הפתרון לו. אילו סיבות נוספות יכולות להיות למצב כזה ומה מומלץ לעשות חוץ מספורט ותזונה? תודה, יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת חשובה
יעל12/12/2008שכחתי לציין שבעלי נוטל 20 מ"ג propranolol ביום תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטריג
ד''ר אבישי אליס12/12/2008ראשית , מדוע הוא מקבל פרופנולול?
ולנושא הליפידים- צריך להכניס את הדברים לפרופורציה:
ערכי הכולסטרול, שהם החשובים ביותר , תקינים
בולטת הפרעה משולבת של טריג בגבול הנורמה העליון ורמות HDL נמוכות-
הפתרון כפי שציינת הוא בכוון הדיאטטי ופע גופנית
נראה שפע גופנית מבוצעת במדה טובה ומעבר לכך, כשבחלק הדיאטטי כתבת על גבינה צהובה ויין
היכולים שניהם להביא לעליה בטריג
א) ניתן להסתפק בערכים אלה הסבירים מאוד בעיני
ב)ניתן כמובן לוותר על הגבינה ולהמעיט ביין
וכמובן לחזור על הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופנולול
יעל13/12/2008תודה על התשובה. את הפרופנולול הוא מקבל בגלל מה שנקרא essential tremor האם המינון שהוא לוקח (20 מ"ג) עשוי להעלות את רמת הטריג בצורה כזאת ולהוריד את ה hdl? האם אתה ממליץ לקחת ניאצין? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר אבישי אליס14/12/2008למינון כזה אין השפעה ממשית
עקרונית, אני מעדיף מצוי דרכים לא תרופתיות תחילה
באשר לניאצין- אפשרות טובה, אך יש לזכור שתכשירי הניאצין שאינם גורמים להסמקה\אודם בפנים (נונ-פלאש) אינם יעילים. התכשיר היעיל קשה ללקיחה עקב תופעות הלוואי.
בעתיד הקרוב מאוד יהיה בארץ ניאספאן תכשיר בשחרור איטי עם פחות תופעות לוואי ואז נדון שוב
התחילו בעצות הלא תרופתיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניאספאן
יעל14/12/2008קודם כל המון תודה על התשובות המהירות והמפורטות. ושאלה אחרונה - אני מבינה שאפשר לקנות ניאספאן בארה"ב - האם זו תרופה שלא זקוקה למרשם רופא, ואם כן - על איזה מינון אתה ממליץ לבעלי? ושוב תודה, יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניאספאן
ד''ר אבישי אליס15/12/2008למיטב ידיעתי צריך מרשם
המינון הוא 1 גרם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת כולסטרול ובדיקות דםאריקו10/12/2008
שלום רב, להלן תוצאות בדיקה אחרונה מ-השבוע: mg/dl 235 CHOLESTEROL mg/dl 51 CHOLESTEROL- HDL mg/dl 151.2 CHOLESTEROL-LDL calc TRIGLYCERIDES- 170 בדיקות קודמות של כולסטרול, שנעשו ב- לפני חצי שנה mg/dl 207 CHOLESTEROL mg/dl 45 CHOLESTEROL- HDL mg/dl 141 CHOLESTEROL-LDL calc TRIGLYCERIDES- 99 בין שתי הבדיקות ירדתי במשקל כ15 ק"ג . הפסקתי לאכול בשר אדום או מעובד וגבינות שמנות. אני עדיין סובל בעודף משקל אבל לא משהו נורא . אני בן 30 סובל בחצי שנה האחרונה ממתח רב (חרדות) - מטופל בכדורים. האיך יתכן שאחרי הירידה במשקל והשמירה על אוכל ללא כולסטרול התוצאות הראו הפוך והאם זה מעיד על משהו. מה עלי לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאריקו
ד``ר רפי ביצור11/12/2008מה שאתה מתאר הוא מאד אופייני למטופלים רבים - דיאטה מביאה לירידה בטריגליצרידים אך לא ב- LDL. דבר זה נובע מכך שרים מאתנו הם טיפוסים "יצרניים", בהם עיקר הכולסטרול העודף מיוצר בכבד, והתזונה אינה משפיעה הרבה. אם אינך עוסק בפעילות גופנית - חשוב להוסיף גם מרכיב זה לשינוי באורח חיים. חשוב לציין ששינויים באורח החיים משפיעים לטובה על בריאותך הכללית ועל בריאות לבך בפרט, גם אם אין ירידה בכולסטרול, ולכן מומלץ להתמיד בהם.
חסרים לי נתונים רבים כדי לדעת כיצד להתייחס לרמת ה- LDL אצלך (למשל: האם אתה סובל ממחלת לב או כלי דם? יתר לחץ דם? סוכרת? האם אתה מעשן? האם יש במשפחתך היסטוריה של מחלת לב בגיל צעיר?). בהנחה ואין שום גורם סיכון אחר - רמת ה- LDL אצלך גבולית, ויש צורך בהערכה לא אינטרנטית כדי לקבוע אם יש צורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת אכילת בשר אדום על התקפי לבשירי הרוש09/12/2008
שלום רב פרופסור. האם צריכה מוגברת של בשר אדום ואיברים פנימיים משפיעים על המצב הבריאותי של האדם? והאם הם עלולים לגרום להתקף לב? אני עושה עבודת מחקר על הקשר בין תזונה להתקפי לב. אשמח מאוד אם תוכל להפנות אותי לספרות מקצועית שבו אוכל לקבל מידע על הקשר בין צריכת בשר אדום על התקפי לב. המרצה שלי טוען שאין קשר והוא רוצה הוכחה... אשמח מאוד אם תעזור לי תודה שירי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשירי
ד``ר רפי ביצור10/12/2008קשה מאד לבודד השפעה של מרכיב אחד במזון על הסיכון להתקפי לב. למשל: בד"כ אלה הממעטים לאכול בשר אדום נוטים גם לאכול יותר פירות וירקות, לעסוק יותר בפעילות גופנית, לעשן פחות, ובכלל להיות מודעים יותר לאורח חיים בריא ולחשיבות מעקב רפואי וטיפול בגורמי הסיכון. מה מכל אלה הוא החשוב יותר? קשה לדעת.
יש מחקרים שהצביעו על קשר בין צריכת בשר אדום לסיכון, כמו למשל:
European Journal of Clinical Nutrition (2008) 62, 171–177
American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 82, No. 6, 1169-1177, December 2005
American Journal of Clinical Nutrition, Vol. 70, No. 6, 1001-1008, December 1999
ועוד.
מחקרים אחרים הצביעו על כך שדווקא צריכה מוגברת של שומני טראנס (שומנים שמקורם מן הצומח ועברו עיבוד) מסוכנת יותר:
N Engl J Med 2006;354:1601-13.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צריך להוריד מינון ?גבר בן 6508/12/2008
ldl - 104 hdl - 91 טריגיליצרידים - 65 סוכר בדם - 78 גבר בריא וספורטיבי מאד בן 65 מרגיש נהדר וללא כל בעיות בריאות . נמוך קומה ורזה מאד. לוקח בעצת רופא משפחה 10 מ"ג סטטינים כל יום. האם יש צורך בתרופה ? אולי צריך להוריד מינון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון
ד``ר רפי ביצור08/12/2008ערכי הבדיקות כעת - מצויינים, וזאת עם מינון נמוך של תרופה.
בהיעדר מידע מלא על מצב בריאותך, הבדיקה הגופנית והבדיקות לפני תחילת הטיפול - לא אוכל להתייחס לצורך בטיפול בכלל ולמינון הנחוץ.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינת07/12/2008
שלום רב, ברצוני לשאול את דעתכם האישית. אבי עבר אירוע מוחי לפני כחצי שנה והשתתק בחצי גוף שמאל. האם בן 66. כבר חצי שנה הוא עושה פיזיותרפיה וכל השאר ואין שום שיפור. מניסיונך, מה הסיכוי שהוא ישוב להזיז את פלג גוף שמאל. אל תרחמו עלי, אמרו את דעתכם האישית. תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרינת
ד``ר רפי ביצור07/12/2008בהסתייגות שחסר לי מידע רב (איזה סוג של אירוע מוחי? מה הממצאים בבדיקה הגופנית ובבדיקות ההדמיה? ועוד נתונים רבים): הסיכוי לשיפור משמעותי חצי שנה לאחר אירוע מוחי - אינו גבוה.
חיוני שיהיה במעקב עם איזון מיטבי של כל גורמי הסיכון על מנת להקטין את הסיכון לאירוע מוחי נוסף ולאירוע לבבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומן בשרנועה02/12/2008
רציתי לדעת מה הנזק שנגרם עקב אכילת בשר אדום ושומן ועד כמה פעילות גופנית מונעת את הנזק. מדובר על גבר בן 30
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעל
ד``ר רפי ביצור02/12/2008קשה לכמת את הנזק הנגרם מאכילה של בשר אדום ושומן. אין גם צורך להתנזר מהם לגמרי, אלא לאכלם במידה. מאחר ולא מסרת כל פרטים נוספים (מחלות רקע, גורמי סיכון נוספים, ערכי שומני הדם ועוד) לא אוכל להתייחס באופן ספציפי. מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולתזונאי/ת לקבלת הדרכה מותאמת באופן אישי.
לפעילות גופנית חשיבות רבה בשמירה על הבריאות בכלל ובריאות הלב בפרט. גם כאן - חשוב להתייעץ ברופא המשפחה לפני תחילת הפעילות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימבסטטיןמואיז5001/12/2008
האם ידועה תופעת לוואי של סימבקור \ סימבסטטין ( 10 מ"ג) של טעם מר בפה במיוחד שמתעוררים בבוקר ? האם יש תרופה ממשפחת הסטטינים שמסוגלת להעלות את ה-HDL ? איזה רופא יכול לרשום לי בדיקת דם - הומוציסטאין ? רופא המשפחה טוען שאין לו הרשאה לרשום בדיקה כזאת ???! מי כן מוסמך ועד כמה זה חשוב לאדם שיש לו היסטוריה משפחתית של טרשת עורקים \ ניתוח מעקפים \ לחץ דם גבוהה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למואיז
ד``ר רפי ביצור01/12/20081) טעם מר בפה אינו תופעת לוואי אופיינית של סימבסטטין. אם הדבר קורה כשאתה קם בבוקר, יתכן והסיבה היא רפלוקס (חזרה של תוכן קיבה לושט). בהתייעצות עם הרופא שלך, ניתן לנסות תרופות כגון אומפרדקס או לנטון ולראות אם יש הטבה.
2) לכל הסטטינים אין השפעה גדולה על רמת ה- HDL. בממוצע, רמת ה- HDL עולה באחוזים בודדים בלבד, אך יש כאלה שאצלם רמת ה- HDL אף יורדת. חשוב לציין שגם בהם הסטטינים מורידים את הסיכון למחלת לב, ולכן גם במקרים אלה תועלתם גדולה בהרבה מנזקם. הסטטין שבמחקרים הראה את ההשפעה הגדולה ביותר על רמת ה- HDL הוא רוזובסטטין (קרסטור), אך גם השפעתו אינה גדולה בדרך כלל. אם יש לך רמה נמוכה של HDL חשוב לשמור על משקל גוף תקין ולעסוק בפעילות גופנית. אם יש גם רמה גבוהה של טריגליצרידים, ניתן לנסות (שוב - בהתייעצות עם הרופא שלך) תרופה ממשפחת הפיבראטים (כגון בזפיבראט). חשוב לציין שתרופות אלה אינן באות במקום הסטטינים, אם יש בהם צורך לפי הערכת הסיכון למחלת לב. בעתיד הקרוב תגיע לארץ תרופה נוספת (ניאצין תרופתי - לא התוסף, שאין לו ערך רב) היכולה לסייע במקרים של רמת HDL נמוכה.
3) הבדיקה לרמת הומוציסטאין אינה בסל הבריאות, ובצדק. אין לה שום משמעות בהערכת הסיכון וקביעת הטיפול. לפני כעשור הראו מס' מחקרים קטנים שיש קשר סטטיסטי בין רמת הומוציסטאין בדם לבין הסיכון ללקות במחלת לב, ושמתן ויטמינים מקבוצה B מוריד רמות הומוציסטאין בדם. קשר סיבתי לא הוכח (אם כי הרבה דוקטורטים נעשו בניסיון להוכיח קשר כזה), ומה שיותר חשוב – לא הוכח שמתן ויטמינים אלה מקטין את הסיכון ללקות במחלת לב. רשויות הבריאות (בכל העולם!) לא אימצו את הבדיקה, ואף גוף רפואי לא המליץ לבצע אותה, בהיעדר הוכחות ליעילותה. כל זה לא הפריע לעיתונות לחגוג ולציבור לדרוש את הבדיקה, כי מה יותר סקסי מבדיקה (לא יקרה, אגב) המראה סיכון ומטיפול "טבעי" המוריד (לכאורה!) את הסיכון? אלא שמחקרים גדולים יותר הראו את האמת העגומה – הומוציסטאין הנו גורם סיכון חלש ביותר, ומה שיותר חשוב- בכל המחקרים שבדקו מתן ויטמינים מקבוצה B הם נכשלו כשלון חרוץ בהורדת הסיכון לחלות במחלת לב. זה כבר הרבה פחות סקסי, ולכן לא פורסם בעיתונות.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנורית30/11/2008
שלום רב, האם פליטת כיח דמי היא אחד הסימנים להתקף לב? אם כן, מדוע? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנורית
ד``ר רפי ביצור30/11/2008פליטת כיח דמי אינה סימן אופייני להתקף לב.
מומלץ לפנות לרופא המשפחה לבירור הסיבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחקר בכולסטרולמשה25/11/2008
אני סובל מכולסטרול גבוה וטרם התחלתי טיפול תרופתי אבל שמעתי שיש מחקר בביה"ח איכילוב בתרופה חדשה. האם כדאי להשתתף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחקר
ד''ר אבישי אליס25/11/2008איני יודע על איזה מחקר מדובר,
פרט מעט יותר על עצמך והערכים ונוכל לעזור לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרכולסטרולמיה בגיל צעיראורלי23/11/2008
שלום, בעלי בן 32. מזה כשנתיים במעקב ליפידים בדם עקב גילוי היפרכולסטרולמיה. ערכי הכולסטרול היו 230-260 ללא סטאטין, ירדו ל-220 עם מינון 40 מ"ג. רק אחרי מינון 50 מ"ג סימבקור הערך ירד ל-169. ערכים נוספים (עם מינון 50 מ"ג סימבקור): LDL - 169 HDL - 38.7 טריגליצרידים - 72 דיאטה ופעילות גופנית לא עזרו להורדת הכולסטרול (הוא הוריד 15 ק"ג ממשקלו וגם זה לא עזר). יש לציין שגם לאחיו יש כולסטרול גבוה. האם יש דרך כלשהי להקטין את המינון? האם יש תרופה עם פחות תופעות לוואי שמותאמת יותר לנטילה במשך שנים רבות? האם יש מקום לביצוע CT אנגיו והאם זה יהווה אינדיקציה למינון התרופה שיש ליטול? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בר
ד''ר אבישי אליס23/11/2008נראה לי שבלבלת מעט את הערכים
מה רמת ה LDL טרם טיפול ומה היא על טיפול ב סימבקור 50 מג
בהנחה שרמת ה LDL 169 על טיפול בסימבקור 50 מג ושגם לאחיו יש היפרכולסטרולמיה
נראה שמדובר בהיפרכולסטרולמיה משפחתית
כדאי גם לדעת על תחלואה של מחלות לב וכלי דם במשפחה
להערכתי, בהנחות שעשיתי אין להקטין מינון ואולי אפילו להעלותו או לעבור לסטטינים פוטנטיים יותר
כליפיטור או קרסטור ובהמשך האם לשלב תרופה נוספת
לא ציינת תופעות לוואי -כך שלא ברור למה את מתכוונת ואין מידע על תופעות לוואי בשימוש ממושך למעט הירידה בתחלואה ותמותה
הייתי מתרכז כרגע באיזון שומני הדם, כשה CT לא יתרום הרבה , היות וישנה אינדיקציה וצורך בהמשך טיפול כפי שפרטתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ותיקון הנתונים
אורלי23/11/2008אני אכן בלבלתי את הערכים: ערכים לפני התחלת טיפול: LDL - 175-205 HDL - 37.1-42.7 כולסטרול - 233-267 טריגליצרידים - 95-138 ערכים לאחר נטילת 40 מ"ג סימבקור: LDL - 149 HDL - 43.2 כולסטרול - 218 טריגליצרידים - 129 ערכים לאחר הגדלת המינון ל-50 מ"ג: LDL - 116 HDL - 38.7 כולסטרול - 169 טריגליצרידים - 72 לא ידוע על מחלות לב בגיל צעיר במשפחה. היה התקף לב לב לאחד הסבים בגיל 60. לאמא יש סכרת סוג 2. האם נתונים אלה משנים את המלצותיך (האם עדין אין מקום ל-CT אנגיו)? האם אין סכנה בנטילת סטטינים במשך שנים רבות? שוב תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דר אליס24/11/2008הערכים שציינת טובים איני רואה צורך ב CT אנגיו - הטיפול הוא שחשוב אני שלעצמי לא הייתי מסתבך במינון של 50 מג ולוקח כדור של 80 מג זה נוח יותר ויעיל יותר אין כל סכנה בסטטינים, נהפוך הוא!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר להוריד מינון ?א.ל.22/11/2008
טריגליצרידים בנורמה, סוכר נמוך LDL 114 HDL 85 בן 65 בריא,רזה, פעיל מאד בספורט, לוקח 10מ"ג סטטינים ביום. מכיוון שהופיעה חולשה בשרירים, האם אפשר לותר על כדור או שניים בשבוע ? (תחת מעקב כמובן)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת מינון
ד``ר רפי ביצור22/11/2008לאור הנתונים שמסרת, לא ברור לי מדוע קיבלת סטטין - אם הנך בריא לחלוטין וללא כל גורמי סיכון, רמת ה- HDL גבוהה ועם מינון מאד נמוך של סטטין רמת ה- LDL היא 114. האם רמת ה- LDL ללא טיפול היתה גבוהה במידה שהצריכה טיפול?
בכל מקרה,נראה לי שלאחר התייעצות עם הרופא שלך, שבידיו נמצאים כל הנתונים, ניתן לנסות לרדת במינון.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיונתן20/11/2008
שלום, לאחר צינתור (גם אם לא נעשתה פעולת סטנט או בלום), האם חיבים לקחת מדללים ולמה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליונתן
ד``ר רפי ביצור20/11/2008התשובה תלויה בממצאים המדוייקים של הצינתור - אם נמצאה טרשת, גם כזו שלא מצריכה הרחבה ע"י סטנט או בלון, מומלץ לקחת אספירין. כמו-כן, אם יש גורמי סיכון משמעותיים, מומלץ לעתים לקחת אספירין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיתוייקי17/11/2008
שלום רב מתי יש ליטול סימבקור? ברור שבערב. אולם הערב גדול . האם לפני השינה? או בשעה אחרת? בברכה יקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיתוי נטילת סימבקור
ד``ר רפי ביצור17/11/2008רצוי לפני השינה - אז היעילות הרבה ביותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במפרקי ירך אחרי פרבסטטיןח.16/11/2008
לאחר לקיחת חודש פרבסטטין 20 להורדת שומנים בדם , חטפתי כאבי מפרקי ירכיים קשים (או צרוף מקרים), הפסקתי את הכדור, ועדיין קצת כואב. אודה לך על תוצאות בדיקות דם שעשיתי: C-ראקטיב פרוטאין - 0.075400, ראומטואיד פקטור- 9.910000, ESR- 23, אנטיקולר ab- שלילי. כמו כן קיבלתי לעשות מיפוי עצמות שעדיין לא קיבלתי תשובה. מה זה יכול להיות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במפרקי ירך אחרי פרבסטטין
ד``ר רפי ביצור16/11/2008לא כתבת כמה זמן חלף מאז שהפסקת את הפרבסטטין. אם חל שיפור משמעותי בכאבים - יתכן שהתרופה היא הסיבה להם. כדאי לבצע את מיפוי היצם לשלול בעיה אורתופדית.
עם חלוף הכאבים - ניתן לנסות תרופה אחרת ממשפחת הסטטינים. ברוב המקרים (אם כי לא בכולם) - לא יהיו תופעות לוואי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



