מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי חצוצרה חסומהשירי17/03/2009
שלום רב! באחת התשובות בפורום זה, הבאת תוצאות מחקר שנעשה ולפיו נשים עם חסימה חד צדדית קריבנית, הטיפול המומלץ הוא השראת ביוץ עם\ללא הזרעות ואילו נשים עם חסימה רחיקנית הטיפול המומלץ הינו לפרוסקופיה או ישירות -IVF. מדוע הומלץ כך, מה הבדל בין אופי החסימה של החצוצרה לגבי הטיפול המומלץ? האם בכל מקרה ,גם בחסימה קריבנית וגם בחסימה רחיקנית, החצוצרה חסומה ואין אפשרות דרכה להיכנס להריון, אלא זה אפשרי רק דרך החצוצרה השנייה התקינה או IVF?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה בחצוצרה
פרופ' ראול אורביטו17/03/2009ראשית נדייק: ההמלצה אינה ישירות ללפרוסקופיה או IVF אלא התוצאות, כפי שפרטנו בפורום הינם שהסיכוי להריון בהשראת ביוץ נמוך יותר בנוכחות חסימה רחיקנית, והמעבר ל- IVF צריך להיות "מהיר" יותר.
כאמור" בתמצית תוצאות מחקר מדעי שהתפרסם לאחרונה ושהשוה בין הסיכוי המצטבר להריון לאחר 3 מחזורי טיפול והשראת ביוץ בנשים עם חסימה חד-צדדית לעומת נשים ללא חסימה.
למעשה, בעוד שלא נמצא הבדל בשיעורי ההריון בין שתי הקבוצות, בתת קבוצה של נשים עם חסימה רחיקנית\ דיסטלית של החצוצרה נצפו שיעורי הריון מופחתים באופן יחסי.
מסקנות העבודה היא שהטיפול הנבחר בנשים עם חסימה חצוצרתית חד צדדית הוא השראת ביוץ עם הזרעות למס' מחזורי מוגבל עם "אצבע קלה על ההדק"- למעבר לטיפולי הפריה חוץ גופית.",
לגבי שאר שאלותיך:
חסימה קריבנית- ניתן לטפל\ לפתוח ע"י צינטור
חסימה רחיקנית- בארצינו בד"כ מטפילם כנ"ל ועד שלבי ה- IVF. במידה ונכשלים 2-3 פעמים ב- IVF ובנוכחות הידרוסלפינגס (נוזל בחצוצרה)- מפנים לניתוח (לפרוסקופיה)
הפניה לניתוח א-פריורית (במקרי חסימה רחיקניתובנוכחות הידרוסלפינגס) , לפני טיפול פוריות הינה גם לגיטימית (ומקובלת יותר בעולם)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת HSGגילה16/03/2009
בבדיקה שעשיתי היום צוין שהיה קושי טכני בגין צוואר רחם דחוק כלפי דופן קדמי של הנרתיק. מעבר לכך התוצאות כדלקמן: הרחם במבנה תקין. מילוי הומוגני של חלל הרחם- למעט בועות אוויר. מעבר ופיזור משני הצדדים. חומר הניגוד מתפזר כלפי מעלה משני הצדדים- יתכן סימן להידבקויות סביב הטפולות. האם אלו תוצאות תקינות? למיטב הבנתי , ההדבקויות ומיקומו של צוואר הרחם הינם בגין 2 ניתוחים קייסריים שעברתי, לא? האם יש לכך השפעה על כניסה להריון באמצעות הזרעה? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי
פרופ' ראול אורביטו16/03/2009סה"כ צילום תקין.
יתכן עדות לבעיה (הדבקויות)- בעקבות ניתוח הבטן (קיסרי)
אמורה להמשיך טיפול עפ"י הנחיות רופא מטפל- הזרעות עם\ללא השראת ביוץ ובהמשך- במידת הצורך- הפריה חוץ-גופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה הריון כימי? נוזל חופשי?s.o.s15/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
הריון כימי
פרופ' ראול אורביטו16/03/2009הריון כימי, הינו הריון שמתבטא בבדיקת דם חיובית, ללא עדות קלינית להריון (לא נצפה שק הריון באולטרסאונד).
נוזל חופשי יכול להיות מימצא פיזיולוגי (ללא משמעות קלינית) או עדות לבעיה (דמם..וכו')
אנא פני לרופא מטפל להמשך בדיקה והנחיות להמשך בירור\טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולפוסקופיהs.o.s15/03/2009
שוב שלום לכולם/ן 1} רציתי לדעת את פיענוח התשובה לבדיקה הנ"ל בבקשה: בתשובת הבדיקה קולפוסקופיה נרשם לי : אין לראות איזור המעבר, בהסתכלות נצפו מס' נבוט בשעות 6-7 ושעות 11-12, ללא ממצא חריג נוסך בצוואר או בנרתיק ללא עדות דימום פעיל. לא בוצע שילר מלאור שדוע על רגישות יוד. 2} בצילום רחם אולטראסאונד 05-03-09 נרשם לי שחלה ימנית 19 ממ X 16 ממ במבנה תקין שחלה שמאלית 32 ממ X 26 ממ ובתוכה החזר ציסטי עכור בגודל 18*21 ממ וזקיק בקוטר 11 ממ מה הכוונה לממצאים אלה בבקשה... 3} בתשובה של צילום הרחם שלי עם הזרקת היוד נכתב לי: א. מבנה גוף הרחם וצואר הרחם נראה תקין { אף כי איכות טכנית של הצילום מוגבלת, לא ניתן לראות היטל AP של רחם במנח קדמי}. חצוצרות: קיימות עדות לחסימה דיסטלית של החצוצרה השמאלית {SACTOSALPINX] אולם אין לומר בוודאות מה מצבה של החצוצרה הימנית. ללא ספק קיים מעבר חומר ניגוד אל חלל הבטן /אגן {דרך חצוצרה זן} וניתן אולי אף להצביע על כפלי רירית {ארכיים} המעידים על סיכוי פרוגנוסטי חיובי. אנא תפענחו לי תוצאות אלו בבקשה ותכוונו אותי מה עלי לעשות מכאן ןהלאה...?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח
פרופ' ראול אורביטו16/03/20091) הקולפוסקופיה- אינה מספקת- עליך לפנות לרופא מטפל\ מבצע לגבי צורך בבירור\ טיפול נוסף
2) סונר- עדות למימצא ציסטי- היכול להתאים לגופיף צהוב?- דרוש סונר ביקורת לאחר וסת- לוודא היעלמות, ואם לא נעלם- להמשך בירור רופא מטפל
3)צילום רחם- חסימה ודאית משמאל וכנראה בעיה במעבר מימין- עדות לבעיה מיכנית, עליך לפנות לרופא מטפל ולבחון את אפשרויות הטיפול הנוספות (במידה ומעונינת בהריון)- למעשה האם צריך להתקדם להשראת ביוץ או לעבור ישירות להפריה חוץ-גופית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לרופאים...s.o.s15/03/2009
שלום לכולם/ן... קוראת את השאלות בפורום לגבי הפריות ופוריות - לאחר שערכתי צילום רחם וגילוי של חצוצרה סתומה והפניה ללפרסקופיה לכריתת אחת מהן עקב סתימה... לא מובנים לי כמה נושאים פה ואני מוטרדת ומפוחדת נורא.. רציתי לשאול בבקשה על חצוצרות חסומות או סתומות: לגבי הצינתור, פתיחת החצוצרות, כריתה או אחר... א} באילו מהפעולות הנ"ל נוקטים לחצוצרות סתומות לפי צילום הרחם? ב} מה ההבדל בין כל פעולה לפעולה בהחלטת הביצוע? ג} מה ההבדל בחצוצרה סתומה בצד ימין לחצוצרה סתומה בצד שמאל? ד} מה זה הצד הלא נכון והנכון, האם באמת קיים דבר כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SOS
פרופ' ראול אורביטו16/03/2009צינטור מתאים לפתיחת חסימה קריבנית
בנוכחות חסימה רחיקנית- או שמנתחים או שעוברים ישירות לטיפולי פוריות
אין הבדל אם החצוצרה סתומה מימין או משמאל
אין דבר כמו צד נכון
באופן כללי לגבי חסימה חד צדדית:
קיים סיכוי להרות ספונטני בנוכחות חצוצרה אחת פתוחה, אם כי קטן יותר בהשוואה למצב תקין.
במידה ואין הריון, לאחר מס' חודשים, כדאי לנסות טיפול בהשראת ביוץ בשילוב הזרעות.
לגבי הטיפול הנ"ל:
תוצאותיו השתקפו היטב בתוצאות מחקר מדעי שהתפרסם לאחרונה ושהשווה בין הסיכוי המצטבר להריון לאחר 3 מחזורי טיפול והשראת ביוץ בנשים עם חסימה חד-צדדית לעומת נשים ללא חסימה.
למעשה, בעוד שלא נמצא הבדל בשיעורי ההריון בין שתי הקבוצות, בתת קבוצה של נשים עם חסימה רחיקנית של החצוצרה נצפו שיעורי הריון מופחתים באופן יחסי.
מסקנות העבודה היא שהטיפול הנבחר בנשים עם חסימה חצוצרתית חד צדדית הוא השראת ביוץ עם הזרעות, למעט אותם מיקרים עם חסימה רחיקנית, אותם יש להפנות ללפרוסקופיה או ישירות ל- IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לפרופסור
s.o.s16/03/2009ראשית תודה לתשובה המהירה! ושנית אשמח לדעת בבקשה מה הכוונה ל " הרשאת ביוץ עם הזרעות" ? מהו התהליך? האם במידה וחצוצרה אחת חסומה ודאית ולא יודעים מה מצב השניה לפי תשובת הבדיקה... אני חייבת לעשות לפרסקופיה וליקרות אחת מהן או את שתיהן או שאפשר לעשות תהליך פוריות ללא הכריתה? האם זה נכון שאם החצוצרה מזוהמת או אחר עדיף להורידה בכדי שלא תפריע לביוץ או תזהם את הרחם עם העובר? מה זה סונר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לפרופסור
פרופ' ראול אורביטו16/03/2009השראת ביוץ - טיפול בו נותנים כדורים\זריקות על מנת "להגביר" ביוץ, כדי שבחודש נתון תבייצי עם יותר מביצית אחת ואז הסיכוי למפגש בין זרע לביצית ולכן גם להריון- יעלו.
בנוכחות חצוצרה סתומה- כפי שציינתי הסיכויים להרות מופחתים אך קיימים
בנוכחות חסימה קריבנית ניתן לנסות לפתוח את "הסתימה" ע"י צינטור. בנוכחות חסימה רחיקנית- ניתן להתעלם ולהשרות ביוץ, ואם החסימה גם מלווה בהידרוסלפינגס- אז ניתן לשקול לפרוסקופיה וטיפול ניתוחי. שתי האופציות לגיטימיות, ויש לפנות לרופא מטפל ולדון ב-2 האופציות (בעד ונגד) ואז להחליט.
סונר- הכוונה לאולטרסאונד
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי צילום רחםחלי15/03/2009
לפני כ-שבועיים בערך עשיתי בדיקת צילום רחם (היום ה-10) והכל היה ברוך ה' בסדר וקימנו יחסי מין יום אחרי ובזמן הביוץ ממש מסביב לשעון... והכל היה בסדר אני אמורה לקבל את הווסת הקרובה ביום שני שזה יוצא 28 יום (ב-3 חודשים אחרונים אני מקבלת באופן קבוע ב-28 יום) הקטע המוזר הוא שבשבוע וחצי האחרונים לא קיימנו יחסים בגלל שהייתי חולה, וביומיים אחרונים שכבנו ובסופו של דבר היה לי דימום , שבסופו של דבר זה נעלם ואתמול אותו הדבר שכבנו, ובסופו של דבר יש לי שוב דימום מעולם לא קרה לי דבר כזה, וזה יום אחרי יום, האם יש לזה קשר לצילום רחם שעשיתי? על מה זה יכול להעיד, אני צריכה לקבל את הווסת בעוד יומיים...אשמח לקבל תשובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמם
פרופ' ראול אורביטו15/03/2009קרוב לודאי שהדמם לא קשור לצילום (רחוק בזמן)
צריך לבדוק אם את בהריון- ע"י בדיקת HCG לפחות שבועיים מהביוץ, ורצוי גם לפנות לרופא נשים לבדיקה ואולי גם ביצוע משטח צואר רחם (פאפ)
בכל מקרה, אם הדמם מתגבר\ מופיע חום או כאב- יש לפנות למיון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשוב אני
חלי15/03/2009לגבי אם אני בהריון..מחר אני אמורה לקבל..אז עדיין נראה לי מוקדם לעשות בדיקה כי עדיין אין לי איחור לגבי הדימום זה קרה לי פעמיים ורק אחרי קיום יחסי מין, ואז זה נעלם זה היה ממש דימום אדום, ונעלם כבר אחרי כשעה אתמול למשל לא קימנו יחסי מין..האם זה יכול להראות סימן להריון????????????
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדמם
פרופ' ראול אורביטו16/03/2009כפי שציינתי, הכל יתכן
בצעי את הפעולות שפורטו: בדיקת דם, בדיקת רופא ופאפ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםאיילת14/03/2009
צריכה לעשות צילום רחם, כחלק מטיפולי פוריות ivf. אני בת 36, ללא ילדים, לאחר קוניזציה שעשיתי לפני שש שנים. בעקבות הקוניזציה צוואר הרחם שלי הפך לקטן וצר מאודו מאוד. הזרעה לא הצליחו לעשות. היסטרוסקופיה אבחנתית עשיתי פעמיים בהרדמה כללית. החזרה של עוברים בivf הייתה פעם בהרדמה כללית (כי לא הצליחו אחרת) ופעם פרופסור לב רן בקושי הצליח. הפלה של עובר שלא התפתח, ניסוי באמצעות כדורים, ההריון נתקע בצוואר, ובסוף נאלצו לעשות גרידה. הפגיעה ברחם היא כתוצאה מאותה גרידה. אני חוששת שאצטרך הרדמה כללית, מכיוון שצוואר הרחם מאוד קטן ורגיש. קבעתי לתחילת אפריל במרכז של מכבי בראשל"צ(אצל ד"ר טוגנדרייך), ללא הרדמה. שאלתי: 1. האם אני צריכה הרדמה כללית, לאור הבעייתיות עם צוואר הרחם. 2. אני בקופת חולים מכבי, איזה בית חולים אני יכולה לקבוע על מנת שאוכל לעשות הרדמה כללית אצלך - ד"ר טוגנדרייך? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכנה לצילום
פרופ' ראול אורביטו15/03/2009שאלותיך טובות ומאוד יחודיות
כדי לקבל תשובה מעמיקה ומהימנה, מציע שתקבעי פגישה עם דר' טוגנדרייך לפני הצילום לצורך הערכה, הכנה ודיון לקראת הצילום
מרפאתו: רח' בן גוריון 183 גבעתיים 050-5621467
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול פוריותנילי13/03/2009
שלום וברכה, בפגישה עם רופא מומחה לפוריות, דרך קופ"ח כללית, ולאחר אבחנה בצילום רחם ,כי קיימת אצלי חסימה דיסטלית בצד שמאל, עקב הריון חוץ רחמי, ואילו חצוצרה שנייה תקינה וכך גם כל השאר (מחזור וביוץ בזמן וכן בדיקת הזרע של בעלי תקינה), סה"כ אנו מנסים להרות כשנה וחצי. מעבר לזה שהרופא לא נחמד ולא הסביר לנו יותר מדי על הבעיה והתהליך אמר להתחיל לקחת כדורים של איקוקלומין במשך חודש, 2 כדורים ביום במשך 5 ימים, מיום הרביעי של המחזור ובמקביל לבצע מעקב אחרי זקיקים. האם זהו הטיפול המומלץ לדעתך? מהי בדיוק ההשפעה של האיקקלומין? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה רחיקנית חד צדדית
פרופ' ראול אורביטו13/03/2009התשובה לשאלתך מצויה בתמצית תוצאות מחקר מדעי שהתפרסם לאחרונה ושהשוה בין הסיכוי המצטבר להריון לאחר 3 מחזורי טיפול והשראת ביוץ בנשים עם חסימה חד-צדדית לעומת נשים ללא חסימה.
למעשה, בעוד שלא נמצא הבדל בשיעורי ההריון בין שתי הקבוצות, בתת קבוצה של נשים עם חסימה רחיקנית\ דיסטלית של החצוצרה נצפו שיעורי הריון מופחתים באופן יחסי.
מסקנות העבודה היא שהטיפול הנבחר בנשים עם חסימה חצוצרתית חד צדדית הוא השראת ביוץ עם הזרעות למס' מחזורי מוגבל עם "אצבע קלה על ההדק"- למעבר לטיפולי הפריה חוץ גופית.,
זה למעשה הטיפול שאת אמורה לעבור- עם האיקקקלומיד ובהמשך עם זריקות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. ובנוסף...
נילי14/03/2009מה בדיוק עושה האיקקלומיד לגוף האישה ולשחלות, כיצד הוא משפיע על ביוץ, ביציות בהנחה,שכפי שציינתי הפרופיל ההורמנלי שלי תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיקקלומיד
פרופ' ראול אורביטו14/03/2009גורם להפרשת הורמון ה- FSH, האחראי על גיוס זקיקים (ביציות) בשחלה. ולמעשה יוצר מצב, שבחודש נתון תבייצי עם יותר מביצית אחת, ובכך משפרים את הסיכויים למפגש בין זרע לביצית ולהריון.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעשות היסטרוסקופיה?ל13/03/2009
שלום רב, אני לאחר 3 ניתוחים קיסריים(האחרון לפי כ4 שנים) הריונות ספונטניים מנסה להרות כשנתיים ווסת סדירה 27-29 בדיקות הורמונליות תקינות,מעקב זקיקים תקין מאז הפסקת הגלולות יש לי כאבי בטן תחתונה בזמן גדילת זקיקים גם מהשחלה הימנית וגם מהשמאלית ב5/08 ביצעתי צילום רחם להלן התוצאה: רחם במבנה תקין ללא פיגמי מילוי חצוצרה ימנית הודגמה עם מבנה ופיזור תקינים חצוצרה שמאלית משוכה כלפי מעלה יתכן כביטוי להדבקויות סביב הטפולה השמאלית חצוצרה שמאלעית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים אין סימנים לאי ספיקת צוואר הרחם מאז הצילום היה לי הריוןן כימי ספונטני ב10/08 (האם יכול להיות שההריון היה מהשחלה השמאלית ולכן לא השתרש ?(דווקא באותו חודש לא עשיתי מעקב זיקיקים ,חודשיים לני היה זקיק מוביל שחלה ימנית) האם כדאי לעשות גם היסטרוסקופיה ??(לפני שאתחיל טיפולים רציניים כי אני רגישה לאיקקלומין)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה
פרופ' ראול אורביטו13/03/2009קשה לדעת מה מקור או סיבת ההריון הכימי
לאחר צילום רחם אם חלל תקין, אין כרגע צורך בהיסטרוסקופיה
יתכן ובעתיד, לפני או במהלך טיפולי הפריה חוץ-גופית (אם תגיעי לשלב הזה), תזדקקי להיסטרוסקופיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםרוני12/03/2009
שלום, בתוצאות צילום הרחם נכתב : פגם מילוי באזור צואר מימין. פרט לכך, הדגמה תקינה של חללי הרחם ושתי החצוצרות עם מעבר חופשי דרכן לתוך חלל הבטן. האם המשמעות עי הכל בסדר? מה משמעות "פגם מילוי"? האם יש לבצע בדיקות נוספות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגם מילוי
פרופ' ראול אורביטו12/03/2009התשובה מעידה על מימצא צוארי, שקרוב לודאי חסר משמעות מבחינת הסיכויים להריון.
יתכן- מימצא חסר משמעות, פוליפ בצואר או אחר
מציע שתפני לרופא מטפל לבדיקה + סונר- והחלטה על נקיטת אמצעי נוסף לאיבחון- או אפילו "התעלמות"
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר צילום רחם - הפרשותרוני12/03/2009
עברתי אתמול צילום רחם בו היתה חסימה בצד ימין אשר נפתחה בעת הצילום. לאחרונה עברתי הריון כימי שהיה ספק להיותו חוץ רחמי (בצד ימין - ראו נוזל חופשי אך לא שק הריון). הביתא התאפסה לבד ללא טיפול כלשהו. אתמול היו לי קצת הפרשות דמיות טריות קלות וכאבים קלים מאד, ואילו פעמיים (אתמול והיום) בזמן מאמץ בשירותים יצאו לי ממש כמו גושים (עיגולים בקוטר של 2 סמ) של הפרשה צמיגית ואדומה (אדום כהה). האם זה כתוצאה מהצילום או הפתיחה של החסימה? האם זה נורמלי? פרט לכך מרגישה מצוין- ללא כאבים או חום או כל בעיה אחרת. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דמם
פרופ' ראול אורביטו12/03/2009לאחר צילום- צינטור יתכן דמם נרתיקי בכמות קלה (פחות מוסת) שככל שמתרחקים מהצילום- הופך מאדום לכהה (חום)
במידה וזה מה שקורה, אין כאבים חריגים או חום- יש להמתין ואמור לחלוף.
במידה ודמם ממשיך אדום\ מתגבר\ מלווה בחום או כאבים- עליך לפנות למיון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיהיעל10/03/2009
שלום. אני לאחר היסטרוסקופיה ניתוחית.בשל פוליפים ברחם.(עברו 8 ימים) בימים האחרונים כבר ללא דימום אך עם הפרשות חומות. מתי ניתן לקיים יחסי מין???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסים
פרופ' ראול אורביטו11/03/2009רצוי להמתין לסוף הדמם ואז....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםענת10/03/2009
שלום רב, אני בת 31 ומנסה להיכנס להריון כשנה. עברתי היום צילום רחם בבלינסון ואשמח לקבל הסבר על התוצאות: צואר דיסטלי מורחב, דופנות משוננים. הודגמה הצרות קבועה בצואר הפרוקסימלי בעורק כ- 1.5 ס"מ עם מעבר איטי מאוד של חומר ניגוד דרך הצרות. רחם תקין. הודגמה רק חצוצרה ימנית ומעבר חופשי של חומר ניגוד לחלל הצפק. תודה רבה ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח
פרופ' ראול אורביטו11/03/2009בצילום רחם מקבלים איפורמציה על הצואר, החלל והחצוצרות
החלל תקין
חצוצרה אחת פתוחה, השניה לא הודגמה- יתכן וחסומה או ליקוי טכני- ניתן לנסות "לפתוח" ע"י צינטור
לגבי הצואר- קיימת היצרות- אם כי לא אמורה להפריע למעבר זרע. אולם יתכן שבעתיד תזדקקי לטיפולים כמו הזרעות או IVF- שיצריכו ברחבת צואר.
אנא פני לרופא מטפל שמכיר את בעיתך- לצורך דיון על התוצאות והמלצות להמשך טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצינטור חצוצרות
ענת11/03/2009תודה על התשובה. האם לדעתך המקרה שלי מתאים לצינטור חצוצרות? ואם כן איך ואיפה עושים זאת? (אני שייכת לקופ"ח כללית אבל אם צריך אני אעשה זאת באופן פרטי) האם להמשיך לנסות להרות באופן ספונטני או להתקדם להזרעה או IVF? (אני מנסה להרות כבר מעל שנה והזרע של בעלי תקין) תודה מראש ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצינטור
פרופ' ראול אורביטו11/03/2009צילום הרחם יכול להתאים לצינטור
בכללית- מבוצע בבית חולים השרון בפ"ת
לגבי האם\ כיצד ומה לעשות הלאה- תשובות יותר מכוונות ואחראיות עליך לקבל מרופאך המטפל שמכיר את מיכלול בעיותיך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפרוסקופיה אבחנתית
ענת07/04/2009
שלום רב,
אחרי שהראתי לרופא שלי את תוצאות צילום הרחב, הוא המליץ לי לעבור לפרוסקופיה אבחנתית ולא צינטור חצוצרות.
אני מבולבלת ולא יודעת מה עדיף. (אני מנסה להרות מעל שנה, אני מבייצת, פרופיל הורמונלי תקין והזרע של בעלי תקין).
מה ההבדל בין 2 הפרוצדורות ומה לדעתך יקדם אותי מהר יותר למטרה?
תודה רבה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייעוץ
פרופ' ראול אורביטו07/04/2009הבילבול נובע מייעוץ אינטרנטי (נקודתי ולא מלא) לעומת ייעוץ פרטני מול רופאך המטפלשקרוב לודאי מכיר אותך טוב יותר
אם יש לך ספק לגבי חוו"ד רופאך, מציע שתפני לחוו"ד נוספת של אחד מהרופאים המומחים לטיפולי פוריות להסבר ודיון מקיף ומעמיק
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרות חסומותענת09/03/2009
שלום רב, אני בת 34 ומנסה כשנה להכנס להריון, עברתי היום צילום רחם והתוצאות: לאחר הזרקת חומר ניגודי הוגדם חלל הרחם בגודל צורה ומיקום תקינים. אין פגמי מילוי. חצוצרות הודגמו עד לחלק דיסטלי. בחלק דיסטלי קיימת הרחבה משמעותית של החצוצרות יותר בולטת מצד שמאל. מצד ימין הודגם פיזור מוגבל של חומר ניגוד. לא הודגם מעבר של חומר ניגוד ופיזור מצד שמאל. לסיכום: סקטוספינקס משני הצדדים. האם ניתן לעשות צנתור חצוצרות או שהאופציה היחידה היא IVF? אודה לתשובתך ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צנתור חצוצרות או IVF
פרופ' ראול אורביטו10/03/2009לא ניתן לעשות צנתור חצוצרות
אם את רוצה להתעבר עלייך לפנות לטיפול ב "הפרייה חוץ גופית"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי צילום רחם-חסימה דיסטלית בחצוצרנצ09/03/2009
שלום, בשבוע שעבר עברתי צילום רחם בו נמצאה חסימה דיסטלית בחצוצרה השמאלית. צוואר וגוף הרחם תקינים. החצוצרה והשחלה הימנית נכרתו לפני מס' שנתיים על רקע ציסטה. על פי הבנתי את התוצאות לא אוכל להכנס להריון בדרך טבעית בשל חסימה בחצוצרה היחידה שיש ברשותי. מהן האפשרויות האלטרנטיביות להריון במקרה כזה? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IVF
פרופ' ראול אורביטו09/03/2009אם החצוצרה היחידה סתומה ואת רוצה להתעבר עלייך לפנות לטיפול ב "הפרייה חוץ גופית"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות!
נצ09/03/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
