מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חסימת חצוצרות והריוןש.ט30/11/2010
אני בשבוע 17 להריון לאחר הפרייה חוץ גופית. שני הריונות קודמים ספונטנים. בצילום רחם חצוצרה אחת חסומה ושניה עם מעבר חלקי. שאלתי: האם לאחר ליתי (בניתוח קיסרי) יש שינוי לטובה והחצוצרות יכולות להפתח?(לפני הריון זה היה לי הריון מחוץ לרחם) אני מתכננת לנסות כחצי שנה לאחר הלידה להרות שוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימת חצוצרות והריון - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010כדאי לבקש מהרופאים הננתחים לתאר בדו"ח הניתוח את מראה החצוצרות.
תאור כזה יכול לעזור לתת תשובה נכונה יותר לשאלתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםמ30/11/2010
אני אמורה לעבור צילום רחם בשבוע הבא. הרופאה אמרה לי לעשות מספר הכנות: לקיחת אנטיביוטיקה, ביצוע חוקן ערב לפני ובבוקר הבדיקה ולקבל נרות. ברצוני לדעת האם כל ההכנות הללו הכרחיות לביצוע הבדיקה? האם אני חייבת לעשות את כולן ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010אין צורך בחוקן.
לגבי אנטיביוטיקה - הדעות חלוקות ובמקרים של זיהום אגן בעבר מומלץ מאד לקבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם אחרי לידהאני29/11/2010
אני 8 חודשים אחרי לידה קיסרית (הריון IVF לאחר צילום רחם +היסטרוסקופיה)
מאז הלידה אני סובלת מכאבי מחזור חזקים מאוד בבטן תחתונה לכיוון פי הטבעת (הכאבים מורגשים רקטלית) שממש מונעים ממני לתפקד.
אני רוצה להכנס הריון נוסף (מנסה טבעי כרגע) האם יש צורך לבצע צילום רחם או היסטרו' מחדש? האם הכאבים מצביעים על בעיה כלשהי?
בתקופת הטיפולים כל הבדיקות שלי היו תקינות, האם יש סיכוי שכעת ישנה בעיה כתוצאה מהניתוח?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה
אני30/11/2010בבדיקה רגילה (ידנית+א.ס)) אצל גניקולוג לא רואים שום בעיה למרות הכאבים החזקים
גם לא בזמן הווסת עצמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010כאבים בווסת כפי שאת מתארת יכולים להעיד על בעיה כמו אנדומטריוזיס. (להרחבה בנושא מציע שתעייני בערך אנדומטריוזיס בגוגל). הכאבים אינם מעידים בהכרח על בעיית פריון. אם אינך מתעברת תוך זמן סביר (סביר זה יחסי לגיל ולתונים הרפואיים הרלוונטיים) יש להשלים בירור ובין השאר גם לשקול צילום רחם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת- צילום צוואר רחםגלית29/11/2010
שלום
שמי גלית ואני בת 28
עשיתי היום בדיקה שתוצאותיה:
צואר עם פגם מילוי.
רחם בצורת T ללא פגמי מילוי
חצוצרה ימנית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים
חצוצרה שמאלית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים.
האם זה אומר שהכול בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת- צילום צוואר רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010מבחינה "פריונית" הבדיקה תקינה שכן יש מעבר תקין בשתי החצוצרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
גלית30/11/2010תודה על התשובה!
אבל מה זה אומר- "צואר עם פגם מילוי."?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך01/12/2010יתכן הדבקות בצוואר. לא מפריע להתעברות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם לא כואבא29/11/2010
בס"ד
בנות יקרות
אני עברתי את הבדיקה לפני שבועיים
הגעתי בוכה ולחוצה
ד"ר טוגנדרייך היה המצלם דרך מכבי
מעבר לתחושה של כאבי בטן מחזור זה עבר תוך דקה ולא כואב כמו שתיארתי יצאתי מחייכת אני לא יודעת מה הוא עשה אם בלון או לא ואיך בדיוק.
אני רק יודעת שזה לא כאב כפי שתיארו את זה.
וזה לוקח דקה.
אני ממש רציתי לקום תחילה מהכסא מרוב לחץ ואז הם אומרים לי סיימנו.
תקראו תהילים או שהבעל יקרא
תתפללו אתן בנות מלך
תסמכו על הקדוש ברוך הוא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם לא כואב - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010תודה שאת משתפת ומעודדת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםרינה28/11/2010
אני צריכה בעוד חודש לעבור צילום רחם , שמעתי שדרך הקופה הדיו מאוד כואב , ואילו דרך רופא פרטי יש פחות כאב , שאלתי, האם יש השתתפות דרך קופ"ח מכבי אם אני מבצעת את הבדיקה בבית חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010לא ניתן לקנות בכסף שחרור מכאבים.
הבדיקה נעשית בופן זהה בבית החולים,במכון הקופה או במכון פרטי.
אני מבצע גם במכבי, התנאים במכון מכבי מצויינים והמקום מאובזר ומצוייד בצורה טובה יותר מבתי חולים ציבוריים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה פענוחלירז28/11/2010
ביום חמישי עברתי צילום רחם בזמנהוף,במהלך הצילום נשאלתי האם עברתי ניתוחים השבתי שעברתי גרידה וד"ר טונגדרייך אמר שיש צורך לפתוח את הצד השמאלי,פעולה שארכה מספר דקות,בחוו"ד נרשם כך פגם מילוי בצוואר הרחם המתאימים להידבקויות,פגם מילוי בפונדוס הרחם וחצצצרה ימנית ושמאלית מעבר ופיזור תקינים.
שאלותיי הן:
האם זוהי נטייה טבעית או שבעקבות הגרידה בלבד?
האם זה יקשה עליי על כניסה בעתיד להריון טבעי?
האם ישנה עוד בדיקה שעליי לעבור להמשך בירור?
אציין שההני בת 27 ,לפני שנה הריון ספונ' שנגמר בגרידה,מאז עברתי 5 הזרעות,והנני בסדרת טיפול שנייה עם גונאל אף.
לתשובה בהקדם אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה פענוח - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010מעבר תקין בשתי החצוצרות - זה החלק החשוב בתוצאת הבדיקה וחלק זה תקין.
פגם מילוי ברחם עלול להעיד על הדבקות בין דופנות הרחם. וידוי וטיפול מצב זה נעשה בהיסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לד"ר טונגדרייך
לירז30/11/2010ד"ר טונגדרייך שלום,
ראשית אודה לך על התשובה אך איני מבינה,האם הפעולה שביצעת לי במהלך הצילום אינה פתרה את הבעיה?האם חובה לבצע היסטורסקפיה?האם נטייה להידבקויות ומעבר תקין מאפשרים כניסה להריון?
לתשובתך אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה לד"ר טונגדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010בצילום רחם ניתן להמשיך לצנתור ולפתוח חסימות חצוצרתיות.
לצורך אבחון מדוייק של הדבקויות יש צורך בהיסטרוסקופיה.
גם הסרת הדבקויות נעשית בהיסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה דחופה
לירז30/11/2010אם אני מבינה נכון אז לא בוצעה שום פעולה במהלך הצילום,אך בפועל במהלך הצילום אתה אמרת לי שזה יקח מספר דקות וזה אכן כאב והיה מלווה במספר ימי דימומים,אז מהי הפעולה שבוצעה לי אם המעבר חצוצרות היה תקין והידבקויות לא ניתן לפתוח בצילום?
לתשובתך אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה דחופה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך01/12/2010שלחי לי את התשובה במלאה ואוכל לענות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה דחופה לד"ר טונגדרייך
לירז05/12/2010בהמשך לבקשתך,להלן מה שרשמת לי בחוו"ד:
פגם מילוי בצוואר הרחם המתאימים להידבקויות,פגם מילוי בפונדוס הרחם.
פיזור הומוגני
חצצצרה ימנית מעבר ופיזור תקינים
חצוצרה שמאלית מעבר ופיזור תקינים.
לאור האמור לעיל ברצוני לדעת מהי הפעולה שאמרת לי במהלך הצילום שהיא קצרה? אציין כי היא כאבה וגרמה למספר ימי דימומים ?האם יש צורך בהיסטרו?ומדוע זה לא נרשם בחוו"ד?
לתשובתך בהקדם אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה דחופה לד"ר טונגדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/12/2010בוצע לך צילום רחם וחצוצרות שגרתי לחלוטין.
הממצאים מלמדים על מעבר תקין בחצוצרות
ופגמי מילוי בצוואר ובפונדוס. היות והבדיקה
המדוייקת יותר לאבחון הפרעות בחלל הרחם
היא היסטרוסקופיה - כדאי שתתיעצי עם רופא
הנשים שלך לגבי השלמת הבירור בהיסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובתך
לירז05/12/2010ד,ר שלום,
אז לא ברור לי עדיין מה ביצעת לי במהלך הצילום?אתה אמרת לי זה יקח שתי דקות זה טיפה יכאב אבל כדאי.
בנוסף רשמת מילוי הומוגני של חלל הרחם,אני מנסה להבין מה בוצע לי היות וכל הבנות שבוצע להן לא נאמר להן כך וגם לא דיממו מספר ימים.
ךתושבתך אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה דחופה
לירז12/12/2010ד"ר טונגדרייך שלום ,
אז לא ברור לי עדיין מה ביצעת לי במהלך הצילום?אתה אמרת לי זה יקח שתי דקות זה טיפה יכאב אבל כדאי.
בנוסף רשמת מילוי הומוגני של חלל הרחם,אני מנסה להבין מה בוצע לי היות וכל הבנות שבוצע להן לא נאמר להן כך וגם לא דיממו מספר ימים.
אני מנסה להבין האם לאור ממצאי הבדיקה מה מידת הנחיצות של היסטרוסקופיה?
לתשובתך בהקדם אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש נודניקית
גלית14/12/2010ממש נודניקית.
אז אולי כבר תספר לכל הפורום "מה עשית לה?" אני מתה מסקרנות. מה חוץ מצילום רחם אתה עושה עוד משהו? לי עשית רק צילום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש נודניקית - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך14/12/2010הפורום נועד לשאלות המטרידות את הפונות. זה בסדר.
יחד עם זאת איני יכול לזכור כל בדיקה שביצעתי לפרטיה.
אני מציע לפנות לרופא המפנה עם התוצאה הכתובה ולקבל
ממנו הסברים נחוצים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לך סבלנית!!
לירז15/12/2010אני אולי מפריעה לך אך אולי תנסי להבין שמי שנמצאת בטיפולי פוריות מעל שנתיים ועוברת ימים לא קלים מלאי הורמונים וכאב רוצה סה"כ לדעת מה עשו לה,כי בחוו"ד לא נרשם דבר למעט מילים בודדות שלא ניתן להבין מהן דבר.
אני יצאתי מהצילום בתחושה שהכל בסדר ובוצעה לי פתיחה וסוף סוף התהליך הנורא מגיע לקיצו,אך כשהגעתי לרופא המטל הוא טוען שלא רשום שבוצע דבר מה ועכשיו אני צריכה לעבור היסטרוסקופיה אבחנתית וטיפולת עם הרדמה.
אז אולי אני נודניקית אבל את בטוח חסרת רגישות אני מקווה שאחרי שקראת את כל מה שאני עוברת להבא תקלי מילותייך!!
ולד"ר טונגדרייך הייתי מציעה לפרט טיפה יותר בחוו"ד שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לך סבלנית!! - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך15/12/2010את מוזמנת להביא לי את הצילומים לבית חולים השרון ואז אוכל לתת לך חוות דעת נוספת. לצערי לא נשנרים עותקים והעותק היחיד בידייך.
בכל מקרה היסטרוסקופיה וצילום רחם הן בדיקות משלימות זו לזו .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילום רחם-שאלה לד"ר טוגנדרייךTIPTIP30828/11/2010
שלום,
עשיתי בשבוע שעבר צילום רחם אצלך.
בכותרת נכתב: צינתור וגם:
מילוי רחם הומוגני.
בוצעה הזרקה סלקטיבית משני הצדדים.
קיימת התרחבות סקולרית דו צדדי של החצוצרות
משמאל התרחבות מתפוגגת לאחר הזרקה סלקטיבית.
מימין התרחבות מתפוגגת רק בחלק לאחר הזרקה סלקטיבית.
האם יכול להיות שההתרחבות מעידה על סקטוסלפינגס?
האם מומלץ להמשיך טבעי (אין בעיות נוספות) או לקפוץ ל- IVF? (מנסה כבר נשה, אבל עד עכשיו נראה שהיה חסום...)
האם צריך להסיר את החצוצרות?
תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח צילום רחם-שאלה לד"ר טוגנדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך30/11/2010התרחבות החצוצרות בזמן המילוי מעידה על לחץ מילוי גבוה מהרגיל. יתכן חסימה חלקית. התפוגגות ההתרחבות יתכן ומעידה על "שחרור" החסימה".
רק צילום רחם חוזר יכול לקבוע אם אמנם החסימה שוחררה לחלוטין. מומלץ לחזור על הבדיקה רק אם לא יושג הריון ב 6 עד 12 החודשים הקרובים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה
TIPTIP30830/11/2010אני מבינה מתשובתך ששתי החצוצרות שלי היו חסומות וייתכן שהן נפתחו בעקבות הזרקת החומר.
השאלה שלי היא האם ההתרחבות מעידה על נוזלים בחצוצרות? או שההתרחבות נבעה מהלחץ מהחומר שהוזרק כדי לפתוח את החסימה.
אני מתלבטת אם לעשות זריקות והזרעות (אם אין נוזלים בחצוצרה אז יש סיכוי כי אולי החסימה נפתחה) או לקפוץ להפרית מבחנה בגלל הנוזלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ועוד שאלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/12/2010על מנת להדגים את הרחם והחצוצרות אני מזרים נוזל לתוך הרחם. נוזל זה עובר לחצוצרות ומהן לבטן. כשקצב מילוי החצוצרה גבוה מקצב התרוקנותה לחלל הבטן זה חכול ליצור "התרחבות זמנית". לפי התאור זה המצב אצלך.
קרוב לוודאי שניתן לפרש את הבדיקה שלך כתקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה - עוד שאלה
TIPTIP30805/12/20101. האם התרחבות סקולרית דו צדדית בגלל חשש לדלקת או בגלל הלחץ שבהזרקה סלקטיבית?
2. מדוע לא ניתן לבצע כבר עכשיו צילום רחם נוסף כדי לראות אם השתחררה החסימה?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה - עוד שאלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך05/12/2010התרחבות סקולרית ללא מעבר וללא פיזור משמעותה "חסימה מוחלטת" של החצוצרה. חצוצרה כזו לא תניב הריון ועלולה גם להפריע להתעברות בהפריית מבחנה או באמצעות חצוצרה נגדית תקינה.אם יש חשש שהחצוצרה מלאה בנוזלים (הידרוסלפינגס/סקטוסלפינגס) לעיתים רצוי התערבות כירוגית להסרת החצוצרה או לניתוקה מהרחם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה...
TIPTIP30805/12/2010אבל מצד אחד כתוב אצלי "התרחבות סקולרית דו צדדי" ומצד שני: "משמאל התרחבות מתפוגגת לאחר הזרקה סלקטיבית" ומימין ההתרחבות מתפוגגת רק בחלק גם לאחר הזרקה סלקטיבית".
אם יש התפוגגות זה לא אומר שהחומר עבר בסופו של דבר?
אני מבינה שבימין עדיין יש חשש לחסימה.
לא כתבת לי שיש נוזלים. יכול להיות שבכל זאת יש?
האם יש מעבר או לא? רוצה לדעת אם יש טעם לטבעי (כלומר זריקות...) או לקפוץ ישר לאי.וי.אפ?
תודה על ההתייחסות. זה מאוד מרגיע שיש למי לפנות.
וסליחה על ריבוי השאלות. אני מרגישה שאף אחד לא אומר - אם יש או אין מעבר עכשיו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה לתשובה. תודה רבה מראש
TIPTIP30816/12/2010...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - רוצה לעודד נשים אחרותשלי28/11/2010
שלום בנות,
אני ניסיתי שנתיים להיכנס להריון ולא הצלחתי, פניתי לד"ר עופר גונן מהכללית בהרצליה והתחלנו להתקדם לעבר ועדה שתאשר לי הפרייה, אני בת 36 עם דלקת כרונית בכליות..נשלחתי על ידו לבצע צילום רחם רק כדי לראות שהכל בסדר, היה כואב מאוד לא אשקר...אבל מסתבר שהיתה שם חסימה של החצוצרות וקיבלתי אנטיביוטיקה לטיפול והמלצה לקיים יחסי מין כמה שיותר כי יש סיכוי להיכנס להריון לאחר הצילום..מה אומר ומה אגיד..אני כבר בחודש התשיעי, אני מניחה שהריתי ממש אחרי הצילום, ללא שום צורך בהפרייה או טיפול אחר... אני מחזקת כל אחת שצריכה לעבור את הבדיקה הזו ומאחלת לכולנו פוריות ובריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על העידוד
פרופ' ראול אורביטו28/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם בכלליתלי25/11/2010
הבנתי שניתן לבצע את הבדיקה בזמנהוף.
האם יש השתתפות של קופ"ח כללית?
באיזו שיטה מתבצעת הבדיקה? הבנתי שיש כמה שיטות, כואבות יותר/פחות.
במידה ומתגלה בעיה כלשהי האם ניתן לפתור אותה תוך כדי הבדיקה?
והאם צריך להתכונן לפני הבדיקה?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם בכללית - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2010ניתן לבצע צילום רחם בזמנהוף - אין צורך בהשתתפות- הכל במסגרת הקופה
מבוצע במספר שיטות, במידה ומתגלית בעיה כמו חסימה קריבנית, ניתן לפתור ע"י צינטור- בתלות במיומנות המבצע (ניתן לשאול לפני הבדיקה)
פירוט על תהליך הצילום\ הכנות וכו' ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה פרוקסימליתאתי24/11/2010
לאחר צילום רחם היתקבל
בצילום רחם חסימה פרוקסימלית משמאל
ואילו החצוצרה הימנית הודגמה עם מעבר לחלל הצפק
מה זה חסימה פרוקסימלית?
האם ניתן לפתוח חסימה זאת ע"י צינתור?
אנא ענו לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה פרוקסימלית - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2010מדובר ב"מעצור" בין חלל הרחם לחצוצרה
זוהי למעשה האינדיקציה העיקרית לניסיון פתיחה ע"י צינטור!!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות צילום רחםשרית23/11/2010
עברתי צילום רחם
תוצאות הצילום:
רחם וצוואר הרחם תקינים
הודגמה החצוצרה הימנית ומעבר חופשי של חומר ניגוד לחלל הצפק
חצוצרה שמאלית לא הודגמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
שרית23/11/2010שכחתי לציין כי עברתי לידת תאומים ספונטנית לפני 9 שנים
ומאז אובחנתי בתת פעילות בלוטת התריס שכרגע מאוזנת
עם 100 מק"ג אלטרוקסין
מאז ישנה בעיה להיכנס להיריון ובעבר היו גם ריבוי הפלות לאחר לידת התאומים
אחת עם גרידה ו- 3 ע בטא נמוך..
נאמר לי שחצוצרה אחת סתומה מה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/2010ניתן לנסות ולפתוח את החצוצרה החסומה בצנתור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבמה זה כרוך?
שרית24/11/2010במה כרוך אותו צנתור אשמח לקבל הסבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/2010ניתן לנסות לפתוח החצוצרה החסומה בצנתור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תשובות לצילום רחם- דחוףאתי23/11/2010
שלום שמי אתי ואני אמא ל2 בנים לפני כ3 חודשים היה לי הרעון מחוץ לרחם
ועקב כך הופנתי לצילום רחם להלן התשובות:
התקבל רחם בצורה וגודל תקין עם מילוי הומוגני במנחח קידמי יותר.
בצד ימין הודגמה חצוצרה עדינה עם מעבר חופשי לחלל הצפק.
בצד שמאל חצוצרה לא הודגמה ואין מעבר לחלל הצפק.
1} מה זה אומר?
2}האם אני יכולה לבצע צינתור רחם במצב זה ?
3}מה הם הסיכויים להצלחה?
4}האם ישנם סיכונים בכך?
5}האם אוכל להיקלט להריון בעתיד בצמצב זה?
אנא עיזרו לי אני עובדת עצות.
בבקשה,,,,,,,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תשובות לצילום רחם- דחוף - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/2010ניתן לצנתר ולנסות לפתוח את החצוצרה החסומה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה לד"ר טונגדרייךלירז23/11/2010
שלום,
הנני בת 27,לפני שנה בדיוק היה לי הריון ספונטני אך בשבוע 7 עברתי גרידה,מאז אני מנסה להרות,עברנו עד כה 6 הזרעות כאשר במחזור האחרון התחלתי טיפול גונאל במינון 75 אך הטיפול לא צלח.
היום אני ביום הרביעי למחזור ,התחלתי להזריק וביום חמישי הקרוב יש לי צילום רחם.
הרופא המטפל אמר שאין בעיה לביצוע זריקות והזרעות במקביל לצילום אך מהתרשמותי בפורום אין הדבר מומלץ,האם כדאי לוותר על הזרעות החודש,האם הזריקות לא מהוות בעיה?
אציין כי כל הבדיקות של בעלי ושלי תקינות.
כמו"כ רציתי לדעת באיזו שיטה מבוצע הצילום בזמנהוף בת"א כי קראתי שישנן שתי שיטות וכי השימוש עם הבלון מקל משמעותית על הקושי.
לתשובה בהקדם אודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה לד"ר טונגדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/11/20101 - עד ההזרעה ניתן ומותר לבצע את הבדיקה.
2 - בלון כואב יותר (קיים בזמנהוף אם צריך) ומשתמשים בו במצבים מסוימים כשהשיטה הרגילה לא מתאימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ימים אחרונים של מחזוראני20/11/2010
האם אפשר לעשות צילום רחם בימים האחרונים בהם יש הכתמות מועטות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ימים אחרונים של וסת כמובן
אני21/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהימים אחרונים של מחזור - תגובה
פרופ' ראול אורביטו21/11/2010עדיף להגיע בנקיים
ניתן להגיע לצילום- ואם ההפרשות מקורן בנרתיק ולא ברחם- ניתן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
