מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום רחם-הודעה לד"ר טוגרנרייךטובה29/10/2010
עברתי לפני שנה הפלה בשבוע 17 ולאחריה גרידה, לאחר כ-4 חודשים הריתי שוב אך הסתבר שזה הריון מחוץ לרחם שהתמוסס לבד.
הייתי אצל פרופ קופרמינץ שגילה בעיה של קרישיות שכנראה היתה הגורם להפלה.
קיבלתי המלצה לטיפול באיקקלומין, וצילום רחם.
קבעתי תור אליך לשבוע הבא, ואני ממש לחוצה מהבדיקה למרות שקראתי שאצלך אפשר להיות רגועה.
השאלה אם לא כדאי לנסות תחילה חודש טיפול באיקקלומין ולראות האם יש סיכוי, או יתכן שיש חצוצרה פגומה ממה שעברתי וזה שוב יגדיל סיכוי להריון חוץ רחמי?
מה אתה מציע לעשות קודם?או במקביל שניהם?
כמה זמן אורכת הבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם-הודעה לד"ר טוגרנרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך29/10/2010הריון חוץ רחמי מגדיל הסיכוי שקיימת בעייה חצוצרתית באחד או בשני הצדדים.
יחד עם זאת אין סיכון בלנסות טיפול ללא צילום רחם. אם תהרי נחסכה הבדיקה - אם לא ניתן לבצע חודש הבא או בכל זמן אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת צילום רחםאח28/10/2010
שלום, עשיתי היום צילום רחם ולהלן התוצאות: רחם במבנה תקין, פיגמי מילוי כהדבקויות בחלל הרחם.
חצוצרה ימנית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים כנ"ל לגבי השמאלית.
אין סימנים לאי ספיקת צואר הרחם.
ד"ר טוגנדרייך ציין תוך כדי הצילום שהוא רואה צלקת בחלל הרחם עקב ביצוע גרידה שעשיתי לפני כ 7 שנים. מה זה אומר צלקת בחלל הרחם? האם עלולה לגרום לקשיים בכניסה להריון? האם הממצא שמצאו בחלל הרחם כהדבקויות מתייחס לצלקת שד"ר טוגנדרייך ציין? מה המשך התהליך לאחר מציאת ממצע זה? אודה מאוד להתייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010הדבקות בחלל הרחם שהודגמה בצילום רחם כדאי להפריד בהיסטרוסקופיה בטרם הריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
א29/10/2010שלום, האם קודם מבצעים היסטרסקופיה אבחנתית ורק לאחר מכן ניתוחית על מנת להסיר את ההדבקות? האם ניתן לבצע את שני ההליכים בפעם אחת? האם אתה מבצע את שני ההליכים? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו29/10/2010יכול להתבצע או בנפרד או ביחד, תלוי במבצע ובציוד המצוי
רצוי להיוועץ עם המבצע ולהגיע עם דיסק צילום הרחם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיסטרסקופיה
אח31/10/2010שלום, בהמשך לשאלותיי... האם יש לך המלצה על רופא שהתמחותו הינה היסטרסקופיה אבחנתית וניתוחית. עדיפות לרופא שעובד עם קופ"ח כללית? בנוסף, לאחר הליך של היסטרסקופיה ניתוחית בה מסירים הידבקות בתוך הרחם, כמה זמן צריך להמתין עד שניתן לנסות שוב להיכנס להיריון? והאם עצם ההתערבות שוב ברחם להסרת ההידבקות יכולה לגרום להדבקות נוספת ? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיסטרסקופיה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו31/10/2010מציע שתיפני לפורום העוסק בהיסטרוסקופיות כדי לקבל המלצות, לגבי השאלות האחרות, רצוי להפנותם למבצע ההיסטרוסקופיה.
באופן כללי, תלוי כמובן במימצאים, ניתן לנסות כבר בחודש העוקב
ולשאלתך השניה, הדבקויות יכולות להישנות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סירוב קופ"ח להשתתף בלפרוסקופיהל. פרוסקופיה27/10/2010
שלום רב,
בצילום רחם אובחנה התפשטות מוגבלת בחלל הרחם ובהתיעצות עם מומחה עלה חשד להידבקויות, והומלץ לי לבצע אבחון לפרוסקופי.
בפניה למכבי למרות היותי מבוטחת במגן זהב נמסר לי שמכבי לא משתתפת בכיסוי הניתוח.
1. האם זה סביר והגיוני שקופ"ח לא תשתתתף במימון הניתוח?
2. מה עלות הניתוח במימון עצמי??
3. האם מוכרים מקרים דומים שקופת חולים סירבה להשתתף בעלות?
4. האם יש דרך לערער על סירוב קופת החולים להשתתף במימון?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סירוב קופ"ח להשתתף בלפרוסקופיה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010לקופת חולים אין שיקול דעת במתן שרותים רפואיים הכלולים בסל בריאות. לקופה "יש אמירה" בקביעת הצורך בטיפול ובמקום בו יבוצע. אם מומחה המקובל על הקופה בה את מבוטחת יקבע שאת זקוקה לטיפול והטיפול כלול בסל בריאות - הקופה תממן.
אם אובחנו הדבקויות בחלל הרחם עד זקוקה להיסטרוסקופיה ולא ללפרוסקופיה.
אם יש חשד להדבקויות בחלל הרחם המפריעות לך להתעבר - אז את זקוקה ללפרוסקופיה.
עלייך לפנות למומחה פריון במכבי (ויש רבים וובים כאלו) ולקבל חוות דעתו על הצרכים שלך. חוות דעת כזו תיהיה מקובלת גם על קופת חולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ק טוגנדרייך, היסטרוסקופגלי 3927/10/2010
שלום דוקטור טוגנדרייך
אני בקופ"ח חולים מאוחדת!
ורוצה לעשות בדיקת היסטורוסקופיה אבחנתית אצליך (דרך הקופה ולא בפרטי)
כתבת פה בפורום שאתה מבצע היסטרוסקופיות בביתחולים בילינסון ובבית חולים אסותא.
אני מדגישה שאני רוצה שאתה הוא זה שתעשה לי את בדיקת ההיסטרוסקופיה האבחנתית!
האם אני יכולה לקבוע באחד מבתי החולים שהזכרת?
האם מדובר באסותא ראשל"צ?
תודה,
גלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ק טוגנדרייך, היסטרוסקופ - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010אני מבצע היסטרוסקופיות בימי ד אחה"צ בבית חולים אסותא שלוחת אשקלון ובימי א בבוקר בבי"ח בילינסון פ"ת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה סתומהמיכל25/10/2010
שלום רב,
אני פוליציסטית קלה עם ביוצים די סדירים, אמא לבת 3.5 שנולדה לאחר פתיחת 2 חצוצרות סתומות באקוויסט.
עכשיו אנחנו מנסים שוב...
לפני 9 חודשים נכנסנו להריון ספונטאני שהסתיים בהפלה, ולאחר מספר נסיונות נוספים התברר ששוב 2 החצוצרות נסתמו. אחת נפתחה באופן מלא במהלך הבדיקה ובשניה לאחר האקוויסט נותרה חסימה פרוקסימאלית וזרימה איטית וחלשה.
הרופא המליץ על 2 הזרעות ואם לא הולך- על צנתור.
עשינו הזרעה אחת בינתיים ולא הצלחנו.
א. האם יש אפשרות להרות באופן טיבעי עם חצוצרה אחת ומה הסיכויים? האם זה אומר שהסיכויים חודש כן חודש לא או שאין קשר?
ב. מתי כדאי לעשות צנתור ובאיזו שיטה?
ג. מהם הסיכונים בצנתור והאם יכול להיגרם נזק בלתי הפיך לחצוצרות/ אברים אחרים?
תודה רבה מראש על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה סתומה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010צנתור שמצליח משפר סיכוי להריון גם אם רק חצוצרה אחת סתומה.
לצנתור פוטנציאל לסיבוכים - נדיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר טוגנדרייךחן25/10/2010
ד"ר טוגנדרייך שלום רב,
יש לי זימון אלייך בשבוע הבא לצינטור בחצוצרה,
אני מאוד מאוד לחוצה וחוששת, ברצוני לדעת האם ניתן לבצע זאת בהרדמה מקומית???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר טוגנדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010ניתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לקיים יחסי מין אחרי צילום רחם?ד``ר דניאל טוגנדרייך25/10/2010
שלום
עשיתי היום צילום רחם (יצא תקין) בסביבות 10 בבוקר., אני ביום ה-12 למחזור. לאחר הבדיקה היה לי דימום. האם ניתן לקיים יחסי מין בלילה?(חבל לי לפספס חודש...) אם לא מתי ניתן לקיים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסי מין אחרי צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010אין מניעה רפואית לקיום יחסי מין ביום הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם עם ציסטות?? דחוףמור25/10/2010
שלום רב,
קיבלתי וסת לאחר טיפול עם הורמונים ביום שבת האחרון, יש לי צילום רחם ב1.11 , היו לי הרבה זקיקים בטיפול האחרון (הזרעה) ומניסיון הטיפול הקודם נותרתי עם ציסטות.
החודש היחידה בה אני מטופלת החליטה לזמן אותי רק ביום רביעי הבא מכיוון שאני מתוכננת לעשות הזרעה על בסיס טבעי. השאלה שלי היא אם אני כרגע עם ציסטות האם בכל זאת ניתן לעשות צילום רחם או שאני חייבת להעלים אותן? הן יכולות לפגוע בתוצאות הבדיקה?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם עם ציסטות?? דחוף - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010ניתן לבצע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילום רחםאח25/10/2010
שלום, עשיתי היום צילום רחם ולהלן התוצאות: רחם במבנה תקין, פיגמי מילוי כהדבקויות בחלל הרחם.
חצוצרה ימנית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים כנ"ל לגבי השמאלית.
אין סימנים לאי ספיקת צואר הרחם.
ד"ר טוגנדרייך ציין תוך כדי הצילום שהוא רואה צלקת בחלל הרחם עקב ביצוע גרידה שעשיתי לפני כ 7 שנים. מה זה אומר צלקת בחלל הרחם? האם עלולה לגרום לקשיים בכניסה להריון? האם הממצע שמצאו בחלל הרחם כהדבקויות מתייחס לצלקת שד"ר טוגנדרייך ציין? מה המשך התהליך לאחר מציאת ממצע זה? אודה מאוד להתייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010נחוצה היסטרוסקופיה להסרת ההדבקויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםפאולה25/10/2010
שלום רב
רציתי לדעת מה הפירוש של התוצאות שלי בצילום רחם שעשיעתי
כתוב שהתוצאה תקינה אבל כתוב גם רחם עם מבנה קשתי ללא פגמי מילוי
מה זה אומר?
קראתי דברים שהרחם בצורה כזאת הוא לא טוב להריון!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010קשתי זה תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשוב ל-דר' טוגנדרייךיעל מהצפון24/10/2010
ערב טוב, שאלה חשובה ודחופה...לפני כשבועיים עשיתי צילום רחם ביום השביעי של המחזור להלן התוצאה: "גודל וצורת הרחם בגדר הנורמה. הדגמה חלקית בלבד של חצוצרות ללא מעבר חומר ניגוד דרכן. נצפתה אקסטראווזציה."
אני בת 41 אמא לילד בן 9 כבר 3 שנים מנסה להרות. הריון אחרון בינואר השנה. ספונטאני. הסתיים בגרידא יזומה עקב מולא חלקית. ב2007 עברתי היסטרוסקופיה דרך הטבור. מה היית ממליץ לי לעשות? התייעצתי עם כמה רופאים פה בחיפה (מכבי) והדיעות מאוד חלוקות...לגשת ל ivf או לנסות צינתור חצוצרות קודם????
בבקשה תרשום לי גם איך אני מקבלת תור אצליך..
.הרבה תודה יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב ל-דר' טוגנדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך24/10/2010בגילך לא כדאי לאבד זמן.
ממליץ להתחיל להתכונן ל IVF מבחינת בדיקות ואישורי קופה.
במקביל ניתן לצנתר - מתבצע ב "מכבי השלום" יגאל אלון 96 ת"א בניין B קומה 3 ימי ה 0700 בבוקר. יש להגיע עם הפנייה לאחר ווסת ובטרם יחסי מין.
צנתור ופתיחת החצוצרות יאפשרו להמשיך לנסות ולהתעבר גם בין מחזורי IVF .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר טוגנדרייךליאת24/10/2010
שלום לך
יש לי מספר שאלות ואשמח לתשובה ממך.
1. האם אתה מבצע הסטרוסקופיה אבחנתית ואם יש צורך ממשיך לטיפולית באותו מעמד?
2. האם ניתן לבצע צינטור חצוצרוצ באותו החודש שעשיתי היסטרוסקופיה אם אני לא מקיימת יחסי מין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לד"ר טוגנדרייך
ליאת24/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני צריכה תשובה דחופה
ליאת25/10/2010אני רוצה לבצע אצלך את הטיפולים ומעוניינת לדעת את הפרטים הנ"ל.
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר טוגנדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך28/10/2010אבחנתית ואם יש צורך בניתוחית במועד אחר.
ניתן לבצע צינתור באותו חודש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחסים לפני צנתור בחצוצרהחן24/10/2010
שלום רב,
רציתי לדעת האם ניתן לקיים יחסים לפני הצנתור אם הגמירה היא מחוץ לרחם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יחסים לפני צנתור בחצוצרה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו24/10/2010מומלץ לא לקיים יחסים מהוסת ועד הינטור\ צילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיהגלי 3923/10/2010
שלום,
אני בת 43 , עברתי צילום רחם השבוע שבו ניכתב:
"מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים.
מימין הדגמה של החצוצרה עם הרחבת החלק הדיסטלי. לא הודגם פיזור חופשי באגן
משמאל הדגמה קלושה של החצוצרה. לא הודגם פיזור באגן."
מעולם לא הייתי בהריון או ניסתי להיכנס להריון
אני רוצה עכשיו להתחיל לנסות להיכנס להריון מתרומת זרע.
במעקבי זקיקים שעשיתי לאחרונה - יש תמידבשחלה השמאלית : "ממצא ציסטי עכור בגודל 3\3 , לא ניתן לשלול אנדומטריוסיס"
הייתי רוצה להבין מה המשמעות של הממצאים בצילום הרחם שלי , האם זה אומר ששתי החצוצרות שלי סתומות לגמרי? - הבנתי שלפעמים אין מעבר של נוזל לאגן כתוצאה מספזם ריגעי ..ולאו דווקא מחסימה כרונית....
1. מה פירוש "הרחבה של החלק הדיסטלי" ? - האם זה החלק בחצוצרה שמרוחק מהרחם או קרוב לו? ואם יש הרחבה האם זה אומר שיכול להיות שם נוזל ה סקטוסלפינגס? איך בודקים זאת?
2. הבנתי מהרופא שכדאי להתחיל ישר ב ivf ...., אני מבינה ששתי החצוצרות סתומות? , האם זה המקום לנסות לעשות צינתור?
3. והשאלה שהכי מדאיגה אותי היא איך אני מוודאת אם יש את נוזל ה סקטוסלפינגס?, האם עלי לבקש "צילום סלקטיבי כדי לשפר את הדמיית החצוצרה ולקבוע ביתר ביטחון אם מדובר בסקטוסלפינגס"? מהו צילום סלקטיבי האם זה פשוט אולטראסאונד?
4. והאם יש מקום לבצע "הדמייה של החצוצרות ב MRI ? היכן עושים זאת ?, הבנתי שזה פחות מקובל בישראל
5. לגבי הסטוריוסקופיה אבחנתית - יש לי הפנייה אני בקופת חולים מאוחדת ואיני יודעת מי מבצע אותה ...(אני רוצה להיות בטוחה שחלל הרחם תקין) האם בבדיקה זו אפשר לדעת אם יש נוזל?
האם דוקטור טוגנדרייך מבצע הסטוריוסקופיה אבחנתית למבוטחי מאוחדת?
מכיוון שאני אמורה לעבור ישר ל ivf (לפי המלצת רופא הפוריות שלי)- אני מאוד חוששת שיש נוזל בחצוצרות שלי שיגרום לבעייה בהשרשה, בגלל הגיל שלי (43) , אין לי זמן להתחיל בתהליך שך כריתת חצוצרות והחלמה(גם איני מעונינת בכך) ולכן בדיקת הימצאות הנוזל כל כך משמעותית עבורי.
הזרע של התורם הוא מחו"ל והוא מאוד מאוד יקר וכן "חלון" האפשרויות שלי מבחינת מימון הקופה טיפולי ivf הוא קטן יחסית (עד גיל 45) ולכן אני מנסה כמה שיותר בעזרת הבדיקות לשלול אפשרויות לאי קליטה בטיפולי ה ivf שאני עומדת לעבור
סליחה על אורך השאלות
תודה ,
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי אני סובלת מ הידרוסלפינקס???
גלי 3923/10/2010כל הסימפטומים שתוארו באינטרנט היו לי ורק אנטיביוטיקה עזרה לי ..לפני כ 3 שנים וממשיכים על "אש קטנה" עד היום ... (כאבים, נפיחות בבטן וכו, אי נוחות באגן..)
אני פוחדת שהנוזל אכן יפריע לטיפולי ה ivf שאני עומדת לעבור (כמו שכתוב במאמר:
"מספר מחקרים הראו כי חולות עם הידרוסלפינקס המטופלות ב IVF, הינן בעלי שיעור ההתעברות נמוך יותר, מה שהוביל ל השערה כי הנוזל בחצוצרה חודר לחלל הרחם ומשנה את הסביבה המקומית או משפיע על העובר בצורה מזיקה. לכן, מומחים רבים תומכים כי לפני נסיון IVF בנשים עם הידרוסלפינקס יש להסירו."
1. השאלה שלי היא כמה זמן לאחר כריתת חצוצרות אפשר להתחיל טיפולי ivf?
2. האם יש סיכוי להידבקויות מעיים לאחר ניתוח הכריתה
3. האם ניתוח הכריתה נעשה בלפרוסקופיה?
4. האם ישנה אפשרות לבצע התקנת אשיור (אביזר המשמש לעיקור על ידי סתימת חצוצרות) במקום כריתה? האם ה"אשיור" יכול למנוע את "נדידת הנוזלים"...?
אני בת 43 עוד מעט ורוצה לא "לבזבז " זמן יקר בטיפולי ivf כושלים בגלל הימצאות הנוזל...(עלי לציין שמעולם לא הייתי בהריון וגם לא ניסיתי להיכנס להריון)
סליחה על האורך!!!
אשמח לתשובה
גלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולי אני סובלת מ הידרוסלפינקס??? - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך23/10/2010סקטוסלפינס מאובחן בצילום רחם אך ניתן לחשוד בו גם בבדיקת אולטראסאונד.
ניתן לכרות חצוצרות בלפרוסקופיה.
ניתן לחזור לטאיפולי פריון מייד לאחר החלמה מלרוסקופיה. (כשבועיים אם אין סיבוכים.)
תוארו בספרות הרפואית הריונות שהושגו ב IVF לאחר התקנת אשיור בגלל סקטוסלפינגס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך23/10/2010ראוי שתעלי את כל חששותייך אצל מומחה הפריון המטפל בך בפגישה איתו.
ניתן לאשש אבחנה של סקטוסלפינגס בבדיקה סלקטיבית של החצוצרות. מדובר בצילום רחם בו חומר הניגוד מוזרם לפתחי החצוצרות במקום לצוואר הרחם. בדיקה סלקטיבית משפרת את הרזולוציה של הבדיקה לגבי מצב החצוצרות.
בגיל 43 יש מקום להזדרז ולטפל ב IVF גם אם יש רק חשד לבעיה חצוצרתית.
אני מבצע היסטרוסקופיות בביתחולים בילינסון ובבית חולים אסותא. אם מדובר בהיסטרוסקופיה אבחנתית את יכולה לבצע במתקן מאוחדת בשפרינצג. אין צורך בבית חולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש הבדל בין "סקטופלנגיס" לבין
גלי 3923/10/2010"הידרוסלפינקס" או שזה שמות לאותה מחלה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם בבלינסון או באסותא
גלי 3923/10/2010אתה גם מבצע הסטרוסקופיה אבחנתית?
או שבשני בתי החולים הללו אתה מבצע רק הטרוסקופיה טיפולית?
אני רוצה מאוד! לבצע היסטרוסקופיה אבחנתית אצליך!!!
ולהזכירך אני במאוחדת.
יש לי כבר הפנייה לביצוע היסטרוסקופיה - ואני מניחה שאם אתה אכן מבצע בשני בתי החולים הללו היסטרוסקופיה אבחנתית - אז כל שעלי לעשות זה רק להוציא טופס 17 (אני מניחה)
אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אתה מבצע בשפריצק?
גלי 3923/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם - פיענוח +היסטוריוסקופיה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/10/2010הידרו וסקטו- המשמעות חסימה מילוי חצוצרה בנוזל (למעשה, פרקטית זהים)
מבחינתך:
בבדיקה- ספק חסימה, בעיה במעבר בחצוצרות- יתכן אמיתי או טכני
בסונר חשד לאנדומטריוזיס
לאור הנ"ל וגילך- עליך לעבור ישירות ל- IVF , כפי שהוצע לך
לגבי היסטרוסקופיה, ניתן לפני וניתן לבצע בהמשך (אם לא תהרי9
לגבי הנוזל- ניתן לאבחן בסונר וגינלי!! ולא צריך MRI וכדו'
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה על "ההצפה " בשאלות אבל
גלי 3923/10/20101. אני מבינה שאני צריכה לעשות צילום ממוקד" - כדי לוודא טוב יותר את מצב החסימה בחצוצרות?
2. ובנוסף ל"צילום הממוקד" אני יכולה לעשות "סונר וגינאלי" - כדי לאשש הימצאות נוזל בחצוצרה?
כלומר: האם אלו שתי בדיקות שונות שבודקות דברים שונים? ואפשר לעשות את שתיהן?
3. לא הבנתי כלכך את המשפט שכתבת: "בבדיקה- ספק חסימה, בעיה במעבר בחצוצרות- יתכן אמיתי או טכני בסונר חשד לאנדומטריוזיס"
לא הבנתי את המשפט הזה - וגם מה ההבדל בין חסימה "אמיתית" לבין "טכנית" כדבריך
תודה בכל ליבי דוקטור טוגנדרייך על תשובותיך עד עתה!
אשמח להסבר ,
גלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי צילום רחם לד"ר טוגנדרייךאח21/10/2010
שלום, עברתי טיפול בזריקת mtx עקב חשד להריון חוץ רחמי. כחודש לאחר הזריקה קיבלתי את הווסת ובהמלצת הרופא שלי קבעתי תור לצילום רחם ל 25.10.10. הווסת נמשכה כשבוע ימים מה 9.10.10 עד ה 16.10.10 אולם, נכון להיום 21.10.10, עדיין אני סובלת מהפרשות חומות המופיעות מידי פעם כבר כחמישה ימים לאחר תום הווסת. שאלותיי הן האם במצב כזה ניתן לבצע את הצילום והאם ידוע ממה ההפרשות האלו נובעות? האם עדיין הגוף מושפע מהזריקה או שאין קשר?
אודה להתייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי צילום רחם לד"ר טוגנדרייך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו21/10/2010הדמם קרוב לודאי שלא קשור ישירות לזריקה, אולם יש לפנות לבדיקת רופא נשים כולל HCG כמותי (אם לא ביצעת)- כדי לוודא שההריון מחוץ לרחם נספג ומה פשר הדימום
תיאורטית, במידה ובזמן הצילום לא יהיה דמם מהרחם- נית ןלבצע צילום (בתנאי שלא קיימת יחסים מאז הוסת)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמידע נוסף בהמשך להתייחסותך
אח21/10/2010תודה רבה על התייחסותך. לגבי הבטא, הייתי במעקב לאחר הזריקה עד הבדיקה האחרונה שהראתה - 6. הרופא המטפל אמר לי שאני יכולה להפסיק את המעקב שכן תוצאה 6 הינה תוצאה שלילית ואז כעבור שבועיים בערך קיבלתי את הווסת שמסרבת להסתיים עד היום. יש לך הערכה מאיזו סיבה מופיעות ההפרשות החומות?
יש לציין שאני מרגישה טוב ולא סובלת מכאבים. במידה ובבוקר הבדיקה עדיין מופיעות ההפרשות, יש לבטל את הבדיקה או להגיע בכל זאת? אודה להתייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמידע נוסף בהמשך להתייחסותך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו21/10/2010יתכן שעדין יש הפרשות בעקבות סיום ההריון (יתכן שיבוש הורמונלי- די שכיח)
הייתי מציע להגיע לבדיקה, ואז אם הדמם מהרחם- תבוטל ואם מדובר על שרידי דמם כהה שנמצא בנרתיק ללא דימום מהרחם- הבדיקה תבוצע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
א21/10/2010תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



