מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- היסטרוסקופיה או בעצם קולונוסקופיה?טולי28/07/2011
היי,
לפני כחודשיים הייתי אצל רופא פרטי בשל דימום פתאומי ולא רצוי . לאחר בדיקה, הרופא מצא פוליפ קטן מאוד בצוואר הרחם שלי ואמר לי שאין לי ממה להילחץ כי ניתן להסיר את הפוליפ ללא כאב ובקצרה.(בהרדמה מלאה? כמה זמן?)
כאשר יצאתי מהרופא קיבלתי ממנו דף (בכתב יד-מזכירה כי הלכתי אליו באופן פרטי) שבו כתב לי את הטלפון לקביעת תורים במקום שהוא מבצע את הסרת הפוליפ ואת סוג הבדיקה ולא נתן לי הפנייה בטענה כי הוא הרופא שייבצע זאת ולכן רק אזכיר לו שהייתי אצלו באופן פרטי.
לפני כשבוע הייתי אצל הרופא נשים שלי בסניף מכבי שטען כי מיותר להוציא את הפוליפ בשל הסיכונים שבדבר וגם כי הוא לא רואה צורך להוציא את הגודל הזה (האם יש סיכון בלהשאיר את הפוליפ?)
אתמול גיליתי שעל הפתק שהרופא הפרטי נתן לי כתוב קולונוסקופיה ולא היסטרוסקופיה.
בדקתי באינטרנט על מנת להבין אם יש קשר בין השניים אך הקשר היחידי שמצאתי זה הוצאת פוליפ אחד ממעי הגס והשני מהרחם
אני מבולבלת ולא יודעת מה לעשות, הרופא הפרטי לא יזכור אותי ואין לו רישומים שלי על מנת להבין על מה מדובר
בעוד כשבועיים יש לי תור לבדיקת הקולונוסקופיה באסותא ואני לא יודעת אם לבטל אותה או לבצע אותה?
אשמח לקבל עזרה ולתת פרטים חסרים על מנת להבין את המקרה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
היסטרוסקופיה או בעצם קולונוסקופיה? - תגובה
פרופ' יונה תדיר01/08/2011המכנה המשותף היחיד לשתי בדיקות אלה זה המצאותם של פוליפים, אבל מדובר בפוליפים שונים, במיקומים שונים, והמכנה המשותף היחיד להם זה שלילת פוטנציאל הממאירות. פוליפים עלולים להוות סימן לממאירות שבדרך, בעיקר בפולים שבמעי (ולכך הקולונוסקופיה אשר משמעותה התבוננות אל דופן המעי הגס). פוליפ ברחם/ או בצואר הרחם, שני פוליפים שונים בדרכי הגישה להוצאתם הם פשוטים לפתרון ולא צריכים להבהיל.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להוציא פוליפ בהרדמה מקומיתרחלי28/07/2011
קבעתי תור להוצאת פוליפ מצוואר הרחם במרפאה פרטית ונאמר לי שההליך נעשה רק בהרדמה מלאה, האם יש אפשרות לעשותו בהרדמה חלקית? שמעתי שיש ספריי מיוחד שמרדים את המקום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם ניתן להוציא פוליפ בהרדמה מקומית - תגובה
פרופ' יונה תדיר28/07/2011ניתן להוציא פוליפ מצוער הרחם בקלות יחסית ושאלותיך על סוג ההרדמה מיותרות. הפעולה פשוטה ולא כואבת. זאת בהנחה שמדובר בפוליפ קטן על גבעול. פרופ. תדיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירן תוך דופני דוחק את חלל הרחםאיציק28/07/2011
האם ישנה דרך חוץ מכריתת רחם או ניתוח עם פתיחת בטן להוציא את השרירן גודלו 6.5 סמ. האם לפרוסקופיה מתאימה לבעיה.ואם ישנה דרך השומרת על הפוריות ללא ניתוח פתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירן תוך דופני דוחק את חלל הרחם - תגובה
פרופ' יונה תדיר28/07/2011יש מספר דרכים לכך, אולם אין בפרטי השאלה אף לא קצה חוט כדי לתת תשובה של ממש ולא סתם תשובה כללית. אין פרם מדוייקים על מיקום, גודל, וכיוב. פרופ. יונה תדיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה פוליפרבקה27/07/2011
שלום אני בת 31, חודשיים בנסיונות כניסה להריון, מחזוק סדיר ביותר. כמה ימים אחרונים כאבי בטן ודימומים קלים (בעיקר אחרי ספורט). הלכתי לרופא נשים והוא ראה באולטראסואנד פוליפ בגודל של 1.4. הוא הציע לי לנסות להמשיך להיכנס להריון בחודשיים הקרובים ובמידה ולא אכנס אז להוציא את הפוליפ. השאלה שלי- האם כדאי להוציא את הפוליפ במיידית בהנחה שיש לי אי נוחות בבטן ודימומים. ובנוסף- במידה וכן אצליח להיכנס להריון עם נוכחות הפוליפ האם הוא לא יסכ את העובר אשמח לתשובה... בנוסף כמה זמן מהוצאת הפוליפ ניתן להמשיך לנסות להיכנס להריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה פוליפ - תגובה
פרופ' יונה תדיר27/07/2011אין לשאלתך תשובהה חד משמעית עליה ניתן להשיב על סמך נתוני אלה. בכל מקרה יש הצדקה לשק הוצאת המוחי מאחר ומדובר בפעולה פשוטה יחסית. פרופ. תדיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה פוליפ - תגובה
פרופ' יונה תדיר27/07/2011אין לשאלתך תשובה חד משמעית עליה ניתן להשיב על סמך נתוני אלה. בכל מקרה יש הצדקה לשקול הוצאת הפוליפ מאחר ומדובר בפעולה פשוטה יחסית. פרופ. תדיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליך הוצאת פוליפ בצוואר הרחםפרופ` יונה תדיר27/07/2011
שלום רב,
בבדיקה שגרתית שערכתי אצל רופא נשים, נודע לי שיש לי פוליפ קטן על צוואר הרחם, הומלץ לי להוציאו, נאמר לי שזה הליך קטן וניתן גם לעשותו במרפאה פרטית.
שאלתי היא: האם הליך כזה יכול להסתבך, ואז עדיף לעשותו בב"ח? ולשאלתי השניה האם הוצאת הפוליפ בהרבה מקרים מחמירה את המצב ובעקבותיה צומחים הרבה פוליפים חדשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוליפ בצוואר הרחם - תגובה
פרופ' יונה תדיר27/07/2011ניתן לבצע פעולה פשוטה זו במרפאה.
פרופ תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוחאני26/07/2011
עליי לעבור ניתוח פתיחת בטן להוצאת מיומה. רציתי לדעת איזה ניתוח נחשב קשה יותר ועם החלמה איטית יותר כשמוציאים מיומה או ניתוח להוצאת רחם בדרך זו?
מתוך נסיונך, האם בדרך כלל מופיעים כל התסמינים של בחילות , הקאות, חום לאחר ניתוח שכזה ושאלה אחרונה האם ניתוח בגישה לפרוקספית לא יכול להתקיים כשיש שרירן סוברסיזי בגודל של כמעט 10 ס"מ ועוד מיומה קטנה יותר? תודה על התייחסותך,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ניתוח - תגובה
פרופ' יונה תדיר26/07/2011קשה לענות על שאלתך מאחר וחסרים פרטים כגון גיל, תכניות ילודה, וכיוב. מה שחשוב יותר מהצלקת בדופן הבטן זו הצלקת בדופן הרחם (במיוחד בנשים צעירות המתכננות ילודה) ולכן שאלותיך מחייבות לצורך מענה רא פרטים נוספים.
פרופ. יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בקשר למיומהאלה24/07/2011
שלום,
אני בת 23 ויש לי מיומה בגודל של 3 ס"מ הגורמת לדימומים כבדים ורבים. ממה שקראתי כאן בפורום ובכלל, אני רואה שזוהי אינה תופעה שכיחה בגילי, וזוהי גם הסיבה שרופאת הנשים שלי מסתייגת מניתוח. רציתי לשאול, האם קיימות אפשרויות אחרות? אם כן, מה הן?
תודה מראש,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התלבטות בקשר למיומה - תגובה
פרופ' יונה תדיר26/07/2011נוכחות שרירנים בגילך אינה שכיחה ואינה נדירה!!! בגיל יש נטיה לשרירנים לגדול מהר יותר מאשר לנשים מבוגרות יותר ולכן חשוב במיוחד להיות במעקב רפואי טוב בין היתר משום שהדבר גורם לך לדימומים והמניות ממעקב עלולה לגרום לנזק לרחם.
פרופ. יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רחם בעל מרקם שרירנייולי22/07/2011
שלום רב ד"ר.
מזה חצי שנה אני סובלת מבריחת שתן מרובה פשוט איני יכולה להתאפק.אני בת 36 ללא ילדים בבדיקה אולטרא סאונד וגינלי התברר שיש לי רחם עם מקרם שרירני.זקיקים קטנים ,עובי רירית רחם:7 מ"מ.דוגלס ללא נוזל.
רחם :אורך 39מ"מ
רוחב 35 מ"מ
עובי 26 מ"מ
שאלותי:האם יש פתרון עקב כך לבריחת שתן?
האם תהיה בעיה להרות עם רחם שרירני?
והאם ממדי הרחם שלי תקינים?
זקיקים קטנים ביום ה17 לוסת זה נורמלי?
אני אהיה אצל רופאת הנשים שלי רק באמצע 8 כי היא בחופש ולכן אשמח לידע בסיסי עד אז.אני בלחץ מסוים...
בברכה: יולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רחם בעל מרקם שרירני - תגובה
פרופ' יונה תדיר26/07/2011עליך לעבור בירור אורודינמי על מנת לקבל מענה ראוי. כל נושא השחלות והדקיקים אינו רלבנטי לעניין זה
פרופ. יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומה, היסטרו ואי הופעת מחזוריעל22/07/2011
שלום רב,
בת 44 בקירוב. נמצאת בטיפולי פוריות.
עברתי היסטרו' ניתוחית להוצאת מיומות (2) בתחילת מאי. נטלתי פרוגילוטון למשך חודש - אח"כ מחזור דל.
המחזור הנוכחי - כתמים כהים וסמליים למשך יומיים ביום ה-29 למחזור וזהו.
האם מעיד על בעיה? רוצה לעבור טיפול בחודש הבא. מה אתה מציע על סמך האינפורמציה שמסרתי?
הרבה תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיומה, היסטרו ואי הופעת מחזור - תגובה
פרופ' יונה תדיר22/07/2011התופעה שאת מתארת שגרתית ואינה מונעת טיפול. בכל מקרה של ספק עליך להוועץ עם הרופא שביצע את הפעולה. רק הוא יודע מה בדיוק עברת.
פרופ. תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה..! נרגעתי קצת כי חששתי שלא
יעל22/07/2011היה ביוץ - לא היתי בטוחה שהכתמים נחשבים למחזור...חשבתי שמדובר אולי בהידבקויות של הרחם ויש צורך בהורמונים לעיבוי הרירית לקראת הטיפול הבא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירן בפונדוסמיכל19/07/2011
דר' שלום רב!
אני כבת 37 (+ילדה בת 5-הריון טבעי) עם ניסיון להרות ב-7 חודשים אחרונים. לאחר בדיקות מקיפות, נמצא שרירן בגודל 45X45מ"מ בפונדוס-מדוע לא צויין עומק השרירן?
(לא ברור אם היה שם קודם בזמן ההיריון הראשון..).
האם מחייב הוצאתו לפני הריון? האם ישנו סיכון להפלה / ניתוח קיסרי במידה ומתרחש הריון? האם גדל במהלך ההריון באופן משמעותי?
האם נחשב לגדול / בינוני - מהן השיטות הניתוחיות אם בכלל?
יש לי תור לאבחון המיומה בעוד כ- 3 חודשים (המון המון זמן...) ועד אז לא יתאפשר להמשיך בייעוץ לגבי טיפולי הפוריות . ואנו בלחץ ומתוסכלים מאוד מכל הנושא...
האם ייתכן שלא יתאפשר לבצע הזרעה טבעית בגלל השרירן???
האם צריך לדעת את מיקומו לפני שמחליטים על ביצוע ההזרעה? מהם הסיכויים שאכן השרירן גורם לאי פוריות?
נתוני רחם:
אורך כ- 80 מ"מ
עומק 59 מ"מ
רוחב 60 מ"מ
האם מוגדל? אודה למענה בהקדם בבקשה....
האם ניתן לגשת אליך באופן פרטי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירן בפונדוס - תגובה
פרופ' יונה תדיר21/07/2011באופן כללי ניתן לאמר ששרירן בגודל שאת מתארת לא צריך להפריע לכניסה להיריון וגם לא למהלכו. זאת, כאמור, באמירה כללית ללא ידיעת מיקומו המדוייק בשכבות הרחם. המיקום בפונדוס ( הוא החלק העליון של הרחם) הוא מיקום ״טוב״ יחסית בהיבטים הנ״ל של כניסה להריון ומהלכו. יחד עם זאת, ההחלטה אם נכון לעשות דבר מה נוסף היא פועל יוצא של סימפטומים כגון דימומים (אם ישנם). האם יש קשר בין השרירן לבין העובדה שלא הרית מזה 7 חדשים אינה ניתנת לקביעה.
פרופ. יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירין ברחם כ- 11 ס"מרינת19/07/2011
שלום, אני בת 39 וחצי וגילו אצלי שרירן לפני ב- 11 שנים אחרי ההריון הראשון.
בתחילה הוא היה 5 ס"מ כיום לאחר 2 לידות הוא 11 ס"מ כאשר עד לםני שנה היה 8 ס"מ,
היום עשיתי בדיקה והוא גדל ל- 11 ס"מ.
תוצאות הבדיקה
רחם כ-18 שבעות מיומה גדולה אחורית לזרימות דם.
שרירנו גוף הרחם באורך 64 ממ מגוף הרחם על בסיס ברוחב 30 ממ יוצא שרירין עליו תת סרוטי בגודל 110*115 ממ בתוכו זרימות דם תקינות 0.5 RI .
שחלותת בגודל תקין- י-32 ש- 37
שאלתי האם אני צריכה להוריד את הרחם כאשר רני מבצעת ניתוח לשרירן (האם חובה להוריד שירירן) בד"כ השרירין לא מפריעה לי בפעליות היום יום חוץ מבטן גדולה.
ומה הסיכוי שיצמח לי עוד הפעם השרירין לאחר הניתוח.
אודה לך על תשובתך.
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירין ברחם כ- 11 ס"מ - תגובה
פרופ' יונה תדיר19/07/2011בגודל זה כבר אין הרבה מקום להתלבטות וחובה לעבור טיפול. מה הטיפול? האם ניתוח? או צינתור כלי הדם? או פתרון אחר? זה תלוי בסימפטומים (כגון דימומים), בתכניות ילודה, וכיוב'. מה שברור זה שככל שתחכי יקטנו מספר האפשרויות ותקטן האפשרות לשקם את הרחם עצמו.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרינת
רינת19/07/2011דימומים אין לי המחזור שלי יש לי יום אחד מלא דימום והשאר רגיל נמשך כ- 4 ימים.
בשאר החודש אני לא ממש מרגישה אותו.
הרופא שלי המליץ לי על הוצאת כל הרחם כולו והשארת השחלות. מה שלי פחות מתאים אני מעדיפה להשאיר אותו למרות שאני לא שוקלת להביא עוד ילדים (לא סופי) .
האם אפשר לקבוע עמך תור לקבלת המלצות לנושא הטיפול.
תודה רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
רינת - תגובה
פרופ' יונה תדיר19/07/2011לא מקובל לקבוע תור למרפאה דרך פורום ציבורי באינטרנט. לא לכך נועד.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצודק אני פשוט מאוד לחוצה
רינת19/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני פעם ראשונה דנה בפורום
רינת19/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת דם במיומהקרולין17/07/2011
ד"ר שלום רב, לפני מס' שנים הוצאו לי 22 שרירנים בפתיחת בטן , מאז לאחר 4 שנים יש לי 4 שרירנים. כיום אני סובלת מכאב חד יש לי שרירן אני לא יודעת לתאר את מיקומו אבל הוא נמצא בסוף הנרתיק סוף צוואר הרחם? ! נמסר לי היום מרופא בי"ח שלשרירן זה אן ספיקת דם והוא נמצא בתהליך כלשהוא רק שלא הבנתי מה קורה לשרירן שאין לו ספיקת דם? לאחר 10 ימים של טיפול אנטיביויטי 3 פעמים ביום היום נתן לי כדור שנקרא נקסין למשך כ3 ימים 3 פעמים ביום,זה מספיק??? ומה הסיכוי שיפסיקו הכאבים האיומים?
אשמח לתשובתך ,קרולין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אי ספיקת דם במיומה - תגובה
פרופ' יונה תדיר17/07/2011אין מושג לרופאי הנקרא "אי ספיקת דם למיומה" ולכן לא ניתן להשיב לשאלתך. מה הקשר בין התסמינים שאת מתארת לשרירן? קשה לדעת ועליך לסמוך על הרופא שנתן לך את הטיפול בתקווה שיעזור.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיומה
קרולין17/07/2011ד"ר יכול להיום שאני מתבלבלת ושזה אי זרימת דם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מיומה - תגובה
פרופ' יונה תדיר17/07/2011יתכן,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיומה
קרולין18/07/2011ד"ר סליחה שאני משגעת ,
רשמת לי יתכן, אז היתכן אומר שיש מושג כזה"אי זרימת דם " ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מיומה - תגובה
פרופ' יונה תדיר18/07/2011אין מושג רפואי כזה, אך יש מצבים בהם אין מספיק אספקת דם לשרירן וזה קורה בדרך כלל במהלך היריון. ומאחר ולמיטב הבנתי אינך בהיריון אזי לא נראה לי שיש קשר בין הדברים, ו/או חוסר הקשר שתואר בתשובה קודמת שלי לשאלתך. מאד יכול להיות שהיו מספר דברים אשר נאמרו ע"י הרופא שלך אשר לא הובנו במדויק ולכן חלק משאלתך מתקבל כלא מובן.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחרי היסטרסקופיה
מור11/09/2011שלום רב,
אחרי המון שאלות ובלבולי מוח מצידי. עברתי את ההיסטרסקופיה בהרדמה מלאה כי הדר' חשב שאולי המיומה נמצאת גם בחלל הרחם ואז יוכל להורידה. זה נגמר בכך שהמיומה לא בתוך הרחם, הרופא ביצע הרחבה של צוואר הרחם ל 7 ...(משהו (-:) כי המיומה דוחפת וחסמה את צוואר הרחם.
כך שוחררתי לנסות להכנס להריון ואני חודשיים אחרי, וחייבת לשאול שאלה שתשמע אולי טיפשית. אם הבעיה להכנס להריון היא רק הרחבת צוואר הרחם,1. למה אני לא כותבת לך באושר שאני בהריון. 2. אייך יוצא המחזור בשצף קצף כמו שהוא יוצא.
ועוד שאלה. בזמן הביוץ יש לי כאבים לא הגיוניים,חזקים מאד כאילו כל הצד של גופי נתפס כאבים כאלו שמדירים שינה מעיניי ואני לא יכולה לתפקד, על מה זה יכול להעיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא ברור
פרופ' תדיר11/09/2011עדיין לא ברור משאלתך מה בדיוק עברת? מה בדיוק נמצא בהיסטרוסקופ]יה? מה נכרת ומה לא נכרת? האם השרירן במקומו או לא? העובדה שיש לך דמום ווסת מוגבר אינה תמוהה מאחר ומיומה אינה "פקק" והדמם מוצא את דרכו לצאת, וטוב שכך.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומה והריון-מור17/07/2011
שלום רב,
אני בת 29 ובעלי ואני מנסים להכנס להריון בערך 8 חודשים. נמצאה מיומה על הדופן האחורית של הרחם (מחוץ לרחם) בגודל 3 ס"מ. אציין כי יש לי מחזורים קשים מאד שמלווים בבחילות וכאבים בלתי נסבלים,אך מגיעים כמו שעון.בהתחלה נאמר לי ע"י הרופא שלי שאין המיומה תפריע להכנס להריון. אחרי נסיונות כושלים עשינו הזרעה ובזמן החדרת הזרע נתקלנו בבעיות כי מסתבר שהמיומה חסמה את הדרך לנרתיק. אחרי מספר צביטות ונסיונות הוחדר הזרע אך לא הניב תוצאה חיובית.
אני צריכה השבוע לעבור לפרסקופיה ומאד חוששת שמא יוציאו לי את המיומה ויהיו בעיות יותר גדולות אחר כך כמו הדבקויות וכו... האם דאגתי הגיונית?
עוד עניין לא נתבקשתי לקחת הורמונים או שום דבר לפני ההזרעה ,האם זה מקובל?
והאם הסרה של מיומה יכולה לסכן הריון?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מיומה והריון- - תגובה
פרופ' יונה תדיר17/07/2011אם נמצאה הצדקה לביצוע לפרוסקופיה ואם ניתן להוציא את המיומה בדרך זו אזי אין כל סיבה להשאירה. מדובר במיומה לא גדולה ואם מיקומה אכן כפי שמתואר אין בד"כ קשר בינה לבין אי הכניסה להריון (אלא אם כן מיקומה דוחק את החצוצרה מהשחלה וזאת ניתן לראות בלפרוסקופיה. התאור שלך על קושי בהזרעה עקב מיקום המיומה לא נראה סביר אך לא ניתן לאמר דבר נוסף רק על סמך תאור זה שלך.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה קטנה נוספת
מור09/08/2011קודם כל תודה על התשובה.
ב שבוע הבא אני עוברת היטרוסקופיה עם הרדמה מלאה. נאמר לי מהד"ר. שאם הוא יבחין בבעיה אז באותה ההזדדמנות יסיר את המיומה. האם ישנה תקופת התאוששות אחרי הליך כזה. או שאוכל לנסות להכנס להריון אחרי ההליך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלה קטנה נוספת - תגובה
פרופ' יונה תדיר09/08/2011לא ברור לי מדוע את עוברת היסטרוסקופיה, וודאי לא מדוע בהרדמה? האם נעשתה קודם לכן היסטרוסקופיה אבחנתית? שהרי זו נעשית ללא הרדמה! ואם המיומה שלך היא בדופן החיצונית של הרחם הרי אין קשר בינה לבין טיפול היסטרוסקופי. אני נשוכנע שהרופא שלך יודע מה הוא עושה וכי חסרים פרטים בשאלתך כדי להבהיר את התמונה.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הייתה בדיקה קודמת...מה לעשות
מור10/08/2011קודם כל תודה רבה, הפורום הזה והתשובות שלך זה כלי מעולה לקבל פרספקטיבה על מה שקורה. אין לי מושג מה השוני בין הבדיקות. הרופא אמר לי שהוא עושה את הבדיקה הזו בשביל לבדוק אם הכל תקין ואין סתימה בחצוצרות או משהו כזה. כי הוא לא רואה סיבה למה ההזרעה שעשינו לא הצליחה. ולבדוק אם המיומה דוחפת ומפריעה,ואם אכן כם באותה הזדמנות לטפל. אני לחוצה בטירוף,הוא מומחה מדהים שאני מטופלת אצלו כל חיי ושעכשיו הגעתי לדבר הכי חשוב בחיים שלי אני ממש בפחד.
לא עברתי בדיקות חוץ מאולטרסואונדים בהם ראו את המיומה גודלה ומיקומה. האם הרופא שלי קופץ מהר מדיי...זה עוד שבוע מהיום ואני כבר לא יודעת אפילו מה לשאול אותו.יכול להיות שהוא רוצה לבדוק דברים שהוא לא מציין בפניי כדי לא להכניס לפניקה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לא הייתה בדיקה קודמת...מה לעשות - תגובה
פרופ' יונה תדיר10/08/2011טוב שיש לך אימון ברופא שלך, וגם אני ציינתי כי וודאי חסרים לי פרטים באופן הצגת שאלתך כדי להשלים את התמונה. עצתי לך: הדפיסי את כל ההתכתבות הזו ובבואך לרופא, תשאלי מה דעתו עליה. סביר גם להניח שהוא מכיר אותי ואולי יפתור את החלקים החסרים בפאזל לצורך הבנה מלאה של הדברים. מאד חשוב להסיר חרדות מיותרות בטיפולים כגון אלה, במיוחד כאשר שאלת פוריות נקשרת לכך. ולכן, אין כמו הבנת הדברים כדי להסיר חרדות מיותרות. בהצלחה,
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירן ברחםורדה14/07/2011
אני בת 35 .שנה לאחר לידה. כרגע נמצאת בטיפולי הפריה (זריקות של גונל והזרעה) במהלך מעקב זקיקים התגלה אצלי שרירן 6 ס"מ קוטר. האם זה הגיוני? ומה משמעותו כשלעצמו ועד כמה הוא מפריע להיכנס להריון? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירן ברחם - תגובה
פרופ' יונה תדיר14/07/2011עד כמה זה הגיוני? לא הבנתי מה הקשר להגיון ולזה? מידת הקשר שבין שרירן להריון תלויה במידה רבה במיקומו של השרירן. כל שרירן נמצא ברחם, תלוי מה מיקומו בשכבות הרחם, עד כמה הוא קרוב או רחוק מרירית הרחם, האם גורם לשינויים בדמם הווסת וכיוב'.
Pרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
ורדה16/07/2011התכוונתי לשאול אם זה הגיוינ שהשרירן כ"כ גדול? (6 ס"מ).
תודה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הבהרה - תגובה
פרופ' יונה תדיר17/07/2011לא מדובר בהגיון אלא בעובדה, וזו כלל אינה נדירה. הדבר קורה, שכיח, וסביר להניח שהשרירן ימשיך לגדול עד הגיעך לגיל המעבר (עוד שנים רבות). לפיכך יש הצדקה לעקוב אחר קצב גדילתו, האם ישאר בודד או שיתווספו לו שרירנים נוספים (גם זה שכיח) ובמידת הצורך לטפל על מנת למנוע נזק לרחם.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיה להוצאת שרירןדפי10/07/2011
בת 65 . עברתי היסטרוסקופיה להוצאת שרירן. נאמר לי שיהיה לי דימום משך כמה ימים לאחר הניתוח. אך למעשה הדימום היה רק ביום הניתוח. עכשיו, 5 ימים לאחר הניתוח קיבלתי דימום (כמו מחזור).
האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
היסטרוסקופיה להוצאת שרירן - תגובה
פרופ' יונה תדיר10/07/2011בכל מקרה אישי כגון זה כתופעות שלאחר נתוח יש לפנות לרופא/ה או למחלקה בה בוצע הניתוח לקבלת הנחיות.
פרופ' תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)



.jpg)