פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שינוי בשינה
    שירה
    07/06/2009

    שלום, בני בן חצי שנה, לא ישן טוב בלילה ולא נרדם בכוחות עצמו (רק בהנקה/ הנעה וכו) עד שיישמנו את שיטת ה5 דקות, ואז, החל לישון לילות רצופים, וגם בצהריים נרדם מהר וישן טוב, אך לפני יומיים הכל חזר לקדמותו, התעוררויות בלילה, בכי במשך שעות עד להרדמות ובמשך היום לא ישן כמעט בכלל, רק עצבני מאד, אין לי מושג מה קרה, הוא איתי בבית כל היום ושום דבר לא השתנה, מה יכל לגרום לשינוי? ואיך להגיב לזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנת התינוק

    מיכל דביר קורן
    08/06/2009

    שלום לשירה,
    לא ציינת כמה זמן נמשכה 'תקופת ההצלחה' - הלילות והימים בהם ישן טוב יותר, אך אם מדובר ביותר מכמה ימים בודדים (מספר שבועות), הרי שבנך הוכיח שהוא מסוגל להיעזר בשיטה הזו ולהייטיב את שנתו ואת שנתכם. לפיכך, לא הייתי 'נלחצת' מהשינוי המתואר - זה עשוי להיות קשור לסיבות חיצוניות כמו מזג האויר, יתושים וכו', או לעומת זאת דברים שקשורים בו-עצמו כמו למשל, צמיחת השיניים....:גם לתינוק מפריעים גורמים דומים לאלו של מבוגרים, ותינוקות שממילא סובלים מקושי בהרדמות מגיבים לזה לעיתים אף יותר.
    מבחינת התגובה שלכם, נסו לא לשנות דבר מהשגרה הקיימת, לחזור ולהשתמש בשיטת ההשכבה שסיגלתם לו: מכיוון שכבר נרכשה היכולת הוא בוודאי יצליח להשתמש בה שוב בקרוב. היכולת להרדמות היא בעצם יכולת להרגעה עצמית, לוויסות, וישנן תקופות בהן קשה יותר לעשות זאת...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגשנות יתר
    אדוה
    06/06/2009

    שלום,
    ייש לי ילד מדהים בן שנתיים ורגיש מאוד. לדוגמא כשסבתא שלו אומרת לו שיזהר ממשהו הוא נעלב ומתחיל לבכות בכי חזק. גם אם לדוגמא ילד לא נותן לו משהו הוא נעלב ומתחיל לבכות. הוא גם אומר שאותו ילד/סבתא הרביץ לו. כל פעם שהוא נעלב ממישהו הוא בוכה בכל רם ואומר שהוא הרביץ לו.
    השאלה שלי היא איך להתמודד עם רגשנות יתר. קשה לי לראות אותו נעלב בכזאת קלות.
    אני רוצה לציין שנולדה לו אחות לא מזמן הוא מתנהג אליה בצורה מדהימה, מנשק אותה הרבה ומאוד עדין איתה.
    תודה מראש
    אדוה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגשנות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השערות לפגיעות יתר

    דפנה תייר
    06/06/2009

    חסרה אינפורמציה על מנת להבין יותר את התמונה. מהשאלות הבאות תוכלי להבין מה ההשערות האפשריות להתנהגותו זו:
    האם הרגישות/רגשנות הזו היתה מאז ומתמיד או שהופיעה לאחרונה/אחרי לידת אחותו?
    האם הוא ילד רגיש גם לתחושות של אחרים או בעיקר פגיע בנוגע לעצמו?
    האם הילד בגן? מה התרשמות הגננות ממנו ומהשתלבותו החברתית?
    האם הוא מגיב בהעלבות בעיקר כשאת בסביבה? כיצד את מגיבה להעלבויות שלו?
    האם סביר להתרשם מהילד באופן כללי שהוא מפונק מדי/"עטוף"/ מוגן מדי?
    האם גם את סבלת בילדותך או אף היום מפגיעות יתר?
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו4
    אנונימי
    06/06/2009

    רציתי לדעת באיזה גיליים ילדים מתחילים לנגוע ולהכיר את איברי המין שלהם?
    והאם בגיל שנה ו4 חודשים כשהקטנה בין ההחלפות נוגעת בפות שלה וגם לא ממש אוהבת שמחליפים לה זה הגיוני? האם להתייחס למשהו או לשים לב? האם לתת לה?כרגע אני נותת להומסבירה שזה שלה....זה מוקדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנה ו4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סקרנות והנאה טבעיים מאברי הגוף

    דפנה תייר
    06/06/2009

    תינוקות ופעוטות יגעו באברי מינם, כמו גם באיברי גוף אחרים שלהם, כשתינתן להם ההזדמנות לכך. הם אינם מבחינים בהבדל ומבחינתם כף רגל או פות - הם היינו הך, ואם הנגיעה מסיבה להם הנאה הם ייגעו.

    לפיכך, השתדלי להתייחס לנגיעות שלה באיברי מינה בדיוק באותו אופן שבו את מתייחסת לנגיעותיה באיברים אחרים. אין שום סיבה לדאגה או להתרגשות מיוחדת מכך.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    אנונימי
    07/06/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר לדירה חדשה+גן חדש+אח חדש
    נעה
    05/06/2009

    שלום,
    אני אם לילדה בת שנתיים וחודשיים, ובעוד כ-4 חודשים צפויה ללדת בן.
    בנוסף, אנחנו שוקלים מעבר למגורים בעיר אחרת משיקולים שונים, אך אני חוששת שהמעבר (בסוף אוגוסט) והלידה (אמצע אוקטובר) יקשו עליה מאד. היא בגן מחודש ספטמבר השנה וטוב לה שם.
    כואב לי הלב להוציא אותה מהגן שהיא מכירה ואוהבת, להעביר אותה לבית חדש, גן חדש, וגם לאלץ אותה להתמודד עם אח חדש, כמעט בו זמנית.
    האם כבר בגיל הזה ההסתגלות לשינויים קשה או שיותר קשה לי ?... אם בסוף נחליט לעבור, איך להקל עליה את המעברים?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם שינויים

    דפנה תייר
    06/06/2009

    שינויים , גם חיוביים, נחשבים למצב לחץ. מידת וטיב ההסתגלות אליהם תלויים באופיו הבסיסי של האדם (סתגלתן או מתקשה בשינויים), בעמדתו לשינויים שלפניו ובמקורות התמיכה שלו. סביר גם להניח שעם הגיל כוחותיו ויכולותיו של האדם להתמודדות מפותחים יותר, אם כי מאידך יתכן שבגיל צעיר יותר ישנה גמישות גדולה יותר המקלה על ההסתגלות.

    אתם יכולים להקל על בתכם בכך שתשתשדלו, עד כמה שאפשר, לשמר את המוכר לה: האנשים שהיא קשורה אליהם (סבים וסבתות וכד'), הרגלים שלה, סדר היום שלה וסביבה וחפצים המוכרים לה (כגון צעצועיה, מיטתה ועיצוב חדרה).
    השתדלו לשמור על הצבת גבולות גם בתקופות מאתגרות, לצד גילויי רגישות וקשב מוגברים לצרכיה. ומעל הכל - נסו לא לסבול מרגשי אשם ויסורי מצפון ומתחושה שגרמתם לה עוול - אלו לא יתרמו להתמודדות טובה עם השינויים ועלולים אףלהזיק.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מוקדמת מחיתולים
    רונית
    05/06/2009

    שלום,
    בני בן שנתיים ושבעה חודשים. בגיל שנה וחצי הראה סימנים שהתפרשו על ידנו כרצון להיגמל מחיתולים: כל פעם שפתחנו את החיתול, עשה פיפי. הקיץ התקרב וזו נראתה לנו הזדמנות טובה להתחיל. התחלנו עם סיר ומהר מאוד עברנו לישבנון. את הקקי כמעט תמיד ביקש ועשה בישבנון. את הפיפי פספס כשלא הזכרנו לו. בגיל שנה ושמונה חודשים נולדה אחותו הקטנה. תגובתו אליה היתה יפה. בגיל שנה ו-11 חודשים נכנס לגן. יחסו אל אחותו החל להשתנות. החלה להופיע קנאה והתנהגות תוקפנית בחלק מהזמן. בגן לרוב לא פספס כי הזכירו לו או כי ראה אחרים הולכים, אך בבית לא פספס רק מכיוון שהזכרנו לו כל הזמן. כבר שנה חלפה. יש תקופות שבהן הפספוסים מעטים ויש תקופות בהן מפספס רוב היום. לרוב קם בבוקר עם חיתול יבש. קקי הוא מבקש תמיד. פיפי לפעמים. לרוב מזכירים לו. אנו מרגישים כי טעינו בכך שהתחלנו בגמילה בגיל כה צעיר, ובתקופה מאוד רגישה של הולדת אחות ראשונה, וכניסה לגן. בימים האחרונים הוא מפספס המון. אנו תוהים האם עלינו להחזירו לחיתולים ולחכות לכך שזה יבוא ממנו. אנו חוששים פן פגענו בביטחונו העצמי וגרמנו לנזקים נפשיים ארוכי טווח.

    בתודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מוקדמת מחיתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחריות הורית בתהליך הגמילה מחיתולים

    דפנה תייר
    06/06/2009

    אני מניחה שרבים וטובים היו מסכימים עם הנחותייך.
    אני - לא* .

    אני חושבת שגמלתם בגיל מתאים לגמילה, בלי קשר לכך שהפעוט מראה או לא מראה סימנים. אמנם ניתן היה אולי לתכנן עיתוי פחות עמוס בשינויים, אך עם זאת איני חושבת שהקשיים שהופיעו קשורים בהכרח לשינויים אלו.
    קשיים בגמילה מחיתולים צפויים, כפי שהם צפויים בכל תהליך למידה של הרגלים חדשים.

    חד משמעית איני ממליצה על החזרתו לחיתולים! לשוא את חוששת שפגעתם בבטחון שלו וגרמתם לנזקים בשל הגמילה, אך לתפיסתי לא כך. נהפוך הוא: אם כעת תחזירו אותו לחיתולים - במו ידיכם אתם תורמים לנסיגה בהתפתחות שלו. נזק ופגיעה בבטחונו ייגרמו לו דווקא מכך שאתם משדרים מסר של הרמת ידיים ושל חוסר אמון בו וביכולותיו.

    אם אתם מעוניינים לתרום לו עליכם להמשיך ולקדמו על ידי כך שתשובו לניהול סמכותי של התהליך, תיקחו אחריות שתתבטא בכך שתשלחו אותו לשירותים באותן פעמים שאינו עושה זאת מיוזמתו ותדאגו לכך שלא יהיו פספוסים על מנת שיצבור חוויות של הצלחה.

    באם התהליך לא יתקדם באופן מצביע רצון רצוי שתפנו לקבלת ייעוץ והדרכה על מנת להגיע לסיומו המוצלח של התהליך.
    בברכה, דפנה.
    *הסבר נרחב יותר על גישתי ניתן לקרוא במאמר בנושא הגמילה המופיע באתר שלי שכתובתו רצ"ב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה המהירה!

    רונית
    08/06/2009

    קראנו את המאמר שלך וכל מה שניתן לומר זה שחבל שלא פגשנו אותך לפני :). כשהתחלנו את הגמילה בגיל מוקדם "זכינו" רק להערות שזה מוקדם מדי ושהתהליך אמור לבוא ממנו.הרגשנו שפיזית הוא מסוגל לכך כי מגיל צעיר לא אהב להיות פיפי בחיתול ואת הקקי החל לבקש כבר מגיל שנה וחודשיים. עם הפיפי עד היום יש בעיה ולדעתי היא פסיכולוגית (עקב כל השינויים). פנינו ליעוץ בנושא ונאמר לנו להחזירו לחתולים מיד עד שיבקש לבד פיפי כי אם לא יבקש הוא לא נחשב גמול ואין שום אפקטיביות לתהליך. מאז חלפו ארבעה-חמישה חודשים והייעוץ והפספוסים המרובים כי אנחנו לא מזכירים גרמו לבטחוננו להתערער ומכאן הלבטים הקשים.
    כרגע, החלטנו להזכיר ללכת כל שלוש שעות בערך. השאלה היא אם זה תקין שהוא לא מבקש לבד (ילד מאד פעלתן,נבון ושקוע במשחקיו) וכמה זמן זה עוד יכול לקחת עד שייקח אחריות לבד? האם לפי גישתך התהליך הארוך עלול לפגוע בדימויו ובטאחונו בדרך כלשהי?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת אחריות הדרגתית מההורה אל הילד

    דפנה תייר
    08/06/2009

    אין לי אלא להסכים אתך... חבל על כל ההערות ועיצות האחיתופל שקיבלתם.

    כשאנחנו מגדלים ילדים אנחנו עסוקים בעשרות ומאות תהליכים שהילד יתחיל לקחת עליהם אחריות רק בהמשך ואט אט. לא רק ענין הגמילה הוא תהליך שבו את עדיין נושאת באחריות.
    לדוגמה: האם את משאירה את ענין הארוחות באחריותו? הוא יקבע מתי, איפה מה הוא אוכל? האם את משאירה את ענין האמבטיה בערב או ההליכה לישון באחריותו או שאת זו שקובעת, מזכירה, מבקשת, דורשת?

    לפי התפישה שאת מציגה, כל התהליכים הארוכים והמתישים האלו, שבהם הוא לא בהכרח "מבקש לבד" , אמורים לפגוע בבטחונו העצמי ובדימויו. האמנם?
    מדוע דווקא בנושא ההליכה לשירותים יש משהו שגורם להורים לצפות שהפעוט יקח על זה אחריות מלאה כמעט למין הרגע הראשון??

    אשוב ואומר: אם משהו פוגע בפעוט הרי שאין זה בהכרח התהליך הארוך אלא ההססנות של ההורים וחוסר בטחונם בהנהגת התהליך (ולצערי, לא פעם בשל עיצות מטעות שהם מקבלים).
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה קשה
    דנה
    05/06/2009

    שלום,

    בני בן ה- 3 החל בגמילה לפני מס' ימים.
    מהרגע שהורדנו את החיתול (לא בלילה ובשנת הצהריים) אין פספוסי פיפי. העניין הוא שהוא בשום פנים ואופן לא מוכן לעשות פיפי בישבנון בגן אלא רק "להשקות" את העץ. (אולי מהסיבה שבפעם הראשונה בגן הגננת שמה אותו בישיבה והוא רגיל בעמידה בבית)
    כל נסיונות השכנוע, הבטחות פרסים וכו' עלו בתוהו. הגננת הסבירה לי שהוא לא יכול לצאת החוצה מתי שהוא רוצה שכן שאר הילדים יוצאים בעקבותיו. בבית הוא עושה פיפי בישבנון אבל מאז הסיפור בגן הוא נרתע גם מהישבנון בבית. מה עושים?!

    לגבי קקי...
    הוא בשום פנים לא מוכן לעשות בישבנון. הוא מבקש חיתול ועושה בחיתול. הגננת אמרה לי לא לשים לו חיתול לקקי. הקשבתי לעצתה ומאז הוא בוכה בכי קורע לב ומבקש את החיתול כשיש לו קקי. פעם אחת ברח לו בגן אבל בגדול הוא מחזיק את הקקי (עצירות)
    אנא עזרתכם...

    תודה רבה!








    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים בתהליך הגמילה מהחיתולים

    דפנה תייר
    05/06/2009

    מצער אותי לשוב ולפגוש מקרה נוסף של קשיים בגמילה מחיתולים שכה אופייניים לתהליכי הגמילה הנהוגים כיום.
    מניסיוני, ניתן למנוע קשיים אלו אם ניגשים לאתגר הגמילה בגישה שונה (על הגישה האחרת ניתן לקרוא במאמר שלי בנושא המופיע באתר שלי שכתובתו רצ"ב).

    ניסיתם לגבור על התנגדותו בעזרת הסחות ותחליפים (השתנה בחוץ, קקי בחיתול) ובעזרת שיכנועים ופרסים. לתפיסתי, אין זה מפתיע שכל אלה לא צלחו בידיכם.
    בנכם זקוק ליד בטוחה שתוביל אותו בתהליך המאתגר הזה. הוא צריך לחוש שאתם יודעים מה אתם עושים ושאתם בטוחים בהצבת דרישותיכם ממנו, לצד זה שאתם אמפטיים לקשייו ותומכים בו. עליכם להבהיר לו את ההתנהגות הנדרשת ממנו (עשיית צרכיו באסלה) באופן סמכותי, תומך וחד משמעי.

    באם תחושו שהתהליך אינו מתקדם כרצוי, אמליץ לכם שלא למשוך זאת אלא לפנות לקבלת הדרכה וייעוץ מקצועיים.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאויים מילדים
    מירב
    04/06/2009

    שלום,
    בני בן שנה ושמונה חודשים. התפתחות מוטורית ושפתית תקינה.
    נמצא במסגרת פעוטון מגיל 11 חודשים.
    הילד נכנס לגן , נפרד לרוב בכייף, נראה שהוא אוהב את המטפלות.
    לעיתים הוא מרגיש מאויים מילדים קטנים שנוגעים או מתקרבים אליו בין אם זה בגן או בגן שעשועים...
    כשזה קורה הוא בוכה או ניגש שירימו אותו,
    התופעה התחילה בגיל 7-8 חודשים.
    האם זה מצביע על בעיה? איך להתייחס לעניין?
    המטפלות בגן טוענות שיש שיפור מתחילת שנה אך התופעה חוזרת ...
    אשמח לתשובתכם המקצועית
    מירב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מאויים מילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות בנסיבות של אינטראקציה חברתית

    דפנה תייר
    04/06/2009

    ראשית - יש להתעודד מדיווחן של המטפלות על השיפור ההדרגתי. אם כך - אתם בכיוון הנכון וכנראה ככל שהוא מתבגר הרגישות שלו מתמנת.
    יתכנו שני מקורות לרגישות שלו באינטקראקציות החברתיות: האחת - רגשית. יתכן ובאופיו הוא ילד עדין ורגיש שאינו שש להתחככות קרובה מדי עם ילדים רבים מדי. רב הסיכוי שעם השנים הסתייגות זו תתמתן, כפי שקרה עד היום, ואם לא או אם היא אף תתחזק - יהיה מקום לשקול טיפול רגשי.
    השניה - תחושתית. יתכן והוא מסוג הילדים שסף הרגישות התחושתית שלהם נמוך ולכן הם חשים מוצפים בסיטואציות שאת מתארת. פעוט כזה יכול להיתרם מטיפול דרך ריפוי בעיסוק.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלה

    מירב
    06/06/2009

    תודה על התשובה.
    ברצוני להוסיף שבני מרבה לאגרף את כפות הידיים ולכפוף מרפקים במיוחד במצבים אלה.
    האם זה מצביע על משהו? איך עלינו לנהוג איתו?
    עם אחיו הגדולים ואיתנו הוא משתולל, שמח "אי אפשר לעצור אותו...." ובמצבים חברתיים כמו שתארתי מרגיש מאויים
    האם ניתן כבר לטפל בבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך

    דפנה תייר
    06/06/2009

    אני מציעה שתתייעצי עם מרפאה בעיסוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות שינה גיל 8 חודשים. עזרה!!!!!!
    ליזי
    04/06/2009

    שלום,
    בני בן 8 חודשים - מתוק,חכם ומקסים.
    בדר"כ אין בעיות שינה או בעיות בהרגלי שינה. כלומר, מידי ערב לאחר אמבטיה היה אוכל,מושכב במיטתו ונרדם בכוחות עצמו. בתק' מסויימות כשהיה מתעורר באמצע הלילה היינו נותנים לו מוצץ מבלי לשוחח עימו ולאחר כמה נסיונות (שובב..) הוא פשוט היה נרדם עד שהיה עושה זאת מבלי עזרתנו. כך, שאין בדר"כ בעיות שינה.
    בשבועיים האחרונים חלה תופעה שאני לא מבינה איך להתמודד עמה: הוא מתעורר בסביבות 3 לפנות בוקר ופשוט נשאר ער (לעיתים רצוף,לעיתים לסירוגין) בדר"כ אפילו לא בוכה אלא פשוט משעשע את עצמו-מפטפט,מתהפך... אנחנו משתדלים לא להפוך את זה ל 'קרקס' כדי לתת לו מסר שבלילה ישנים לכן אנחנו לא נותנים לו בקבוק אוכל(הוא גם לא מבקש) ויש לו קבוע בקבוק עם מים במיטה לשימוש עצמי...ומשתדלים להראות לו התעלמות.
    בינתיים עברו כמעט שבועיים וזה לא עזר..
    בנוסף, ביררתי ובגן הוא לא ישן יותר מבדר"כ- נהפוכו הוא ישן תמיד מעט ביחס לילידים אחרים בגן בגילו. לא היה שינוי תזונתי מיוחד בזמן האמור או משהו נוסף שאני יכולה לחשוב עליו
    ממה זה נגרם ומה עושים ???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין לא עניתם לי...בבקשה

    ליזי
    04/06/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהרגלי שינה

    דפנה תייר
    04/06/2009

    מתוך קריאת תיאורך עולה תמונה של הרגלי שינה טובים שהצלחתם להנחיל לבנכם.
    גם כשנראה שיש איזשהו קושי בשבועיים האחרונים, עדיין ההתמודדות שלו/שלכם טובה (וזאת למרות הדחיפות -מה וקוצר הרוח שאת מפגינה :)
    איני יודעת ממה נובע השינוי בהרגליו: יתכן שהוא בשלב של תאוצת התפתחות מסויימת, יתכן והוא מתעורר כי החיתול מלא מדי, או מרעש כלשהו או מיני סיבות שכאלה. מה שברור למדי - שהוא לא מפגין מצוקה.
    אמנם הוא מתעורר, אך כל עוד הוא מוכן להישאר במיטה, לא בוכה, לא מתלונן, לא אוכל וכד' - אין אלא לאפשר לו לשכב לו ולשעשע את עצמו עד שירדם מחדש. נראה לי שהתגובה הכי מתאימה מצדכם תהיה במקרה זה התעלמות.
    הבה נקווה שבמהרה הוא יחזור לדפוסי השינה הקודמים שלו.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לינת התינוק בחדר ההורים
    רונית
    04/06/2009

    שלום

    עד איזה גיל נהוג ובריא שתינוק יישן עם הוריו באותו החדר (בין אם במיטתם או במיטת תינוק הצמודה למיטת ההורים)?
    תודה
    רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לינת התינוק בחדר ההורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיקום לינת התינוק

    דפנה תייר
    04/06/2009

    כמו במגוון נושאים אחרים הנוגעים להתפתחות תינוקות, גם בנושא שאת מעלה אין תשובה חד משמעית או נורמה שכולם מסכימים עליה.
    המנהג יכול לנוע מהקצה של גישת עיקרון הרצף המדברת על לינה צמודה של התינוק אל אימו (וחשוב להדגיש - אימו, ולא זוג הוריו!) עד שיבחר לעזוב למיטה משלו, ועד להשכבת התינוק מיום היוולדו במיטה משלו בחדר משלו.
    אני אישית איני תומכת בגישה של הלנת התינוק במיטה הזוגית מסיבות מעשיות ופסיכולוגיות. אני מבינה את הצורך להלנת התינוק בעריסה משלו בחדר ההורים למשך מספר שבועות עד החודשים הראשונים בלבד.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה בנושא להבהרה

    רונית
    04/06/2009

    היי
    תודה רבה על המענה המהיר.
    אני מבינה את העניין שאין המלצה חד משמעית. בעלי ואני לא חושבים להלין את התינוק במיטה שלנו אלא השאלה שאנחנו מתלבטים בה היא- עד איזה גיל להשאיר אותו בלול (מיטצת תינוק) בחדר שלנו? האם אחרי 3 חודשים למעשה עדיף להעביר אותו לחדר משלו?

    ממש תודה!! אתן מסייעות לנו רבות!
    רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד תשובה להבהרת הנושא

    דפנה תייר
    04/06/2009

    תודה, תמיד נחמד לקבל משוב חיובי.

    כפי שציינתי - ישנן גישות שונות ושיקולים שונים.
    לתפיסתי, גיל שלושה חודשים בהחלט עשוי להיות גיל מתאים להעברת התינוק לחדר משלו.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והסבר למה שאלתי

    רונית
    04/06/2009

    היי דפנה

    דעי לך שאתן עוזרות מלא !!! אשמח תמיד לכתוב עליכן משוב חיובי :)
    אנחנו שואלים את שאלת מיקום התינוק כי איננו יודעים האם לעבור דירה למקום מרווח יותרף עם חדר פנוי לתינוק, או שמא ניתן להישאר עדיין באותה דירה, כאשר בעת הלידה ועד גיל 8 חודשים לערך, הוא יישן באותו החדר שלנו, במיטת תינוק הצמודה למיטת ההורים....

    מה דעתך?

    בברכת שבת שלום,
    רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רונית,

    דפנה תייר
    05/06/2009

    ושוב - תודה.

    לדעתי זה בסדר וזה לא "אסון", אם נסיבות חייכם מכתיבות לכם, להשאירו לעת עתה בסמוך אליכם ולהעבירו רק בגיל 8 חודשים.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אודט היקרה

    מתוסכלת
    05/06/2009

    אני מאוד מודה לך על תגובתך ולקחתי לתשומת ליבי,אין לי ספק שאת צודקת וגם אני צריכה ללמוד להיפרד ממנו, הבעיתיות נובעת (ולא סתם תירוץ) ממקום מגורינו - סין, אין לנו כלל משפחה ושמעתי סיפורים על מטפלות בסין שלא נדע לכן מהיותו קטן לא סמכתי על אף אחת , חוץ מאביו כמובן שמסוגל להיות עימו גם ימים שלמים לבד בלי שום בעיה לכן הקושי בלמצוא מישהי שאפשר לסמוך עליה זה כנראה חלק מהסיבות לבעיות אבל אין לי שום ספק שגם לי יש צד בעניין, תודה על התייחסותך, שאמצא מישהי מתאימה אנסה להיעדר לכמה שעות (גם אני צריכה קצת אוויר) ויהיה טוב, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות חרדתית ?!? אצל בן שנה וארבע
    ניר
    03/06/2009

    שלום,
    לאחרונה בני החל ללכת למעון. כמובן שלא ציפינו שהמעבר ממטפלת אישית לגן יהיה קל והיינו מוכנים למחלות ולתקופת הסתגלות.
    כמו במקרים רבים עליהם שמענו, הוא חלה (וירוס בדרכי הנשימה, דלקת אוזניים, וכו'). משך המחלה היה כשבועיים וחצי שבהן סבל ולא הלך לגן.
    לאחר טיפול אנטיביוטי הוא החלים וחזר לגן. כמו פעוטות רבים הוא בוכה כאשר אנו נפרדים בגן אבל מהר מאוד משלים עם המצב וחוזר לשגרה.
    ברצוני לציין שעברו 5 שבועות מאז שהחל ללכת לגן (מתוך זה כ-שבועיים שבהן היה חולה ולא הלך לגן שאלתי נוגעת לשינוי התנהגותי שחל בבני. מאז החל את הגן (ולאחר המחלה אף בצורה חריפה יותר) הוא מתעורר משינה פעמים רבות בלילה ותמיד בבכי היסטרי - כאילו קם מסיוט/כאב חד או חרדה. האים התנהגות זו נורמאלית? (לפני תקופה זו הוא היה ילד שמח שכמעט ולא בוכה)
    נראה לנו שהוא סובל, אך לא ברור לנו ממה? בין היתר כאשר הוא קם הוא גם נוהג לשפשף בעיניו ובאפו בצורה מדאיגה ואובססיבית.
    האים מישהו נתקל בתופעה דומה ויכול להציע מה יכולה להיות הבעיה? האים זו בעיה התנהגותית או פיסית? (כגון מחלה או מצב רפואי מסוים)

    תודה מראש, ניר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ניר

    אודט בוקאי
    05/06/2009

    רגרסיה בהישגים התפתחותיים, כמו למשל הרגלי שינה שהשתבשו, היא תופעה מוכרת כתגובה לשינוי משמעותי בחיי הפעוט כמו כניסה למעון. הסיבה לכך היא שהכניסה למעון שכרוכה בפירדה מכם מעוררת חרדת נטישה, אשר שבה ומתעוררת לקראת השינה, שהיא שוב אקט של פרידה במהותה.
    תארת הסתגלות סה"כ תקינה של בנך למעון וחשוב להבין שלעתים ביטויי ההסתגלות לא מופיעים באופן ישיר במעון אלא יכולים להתבטא במשך היממה בצורות שונות ולעתים דווקא יבוטאו בבית, משום שהפעוט במשך היום השקיע מאמצים רבים על מנת לתפקד כמצופה ממנו וכעת כשנמצא בסביבתו הטבעית הוא מרשה לעצמו לבטא ביתר שאת את צרכיו בתלות. נראה, כי ביטוי אחד לקשיי ההסתגלות הופיע בתור מחלה-שלעתים מבטאת את העובדה שהגוף נחלש בעקבות המאמצים הכרוכים בהסתגלות לשינוי משמעותי בחיי הפעוט. המחלה כשלעצמה, יכולה להוות גורם משבש של הרגלי שינה לתקופה מסוימת. בהנחה שמדובר אכן בתגובה רגשית שתחלוף עם הזמן, לכם נותר לגלות סבלנות ולהשתדל לא להנציח התעוררויות אלו על ידי חיזוקים כגון הדלת אור בלילה, הוצאה מהמיטה, דיבור או האכלה לילית.

    לשאלתך, האם יכול להיות גורם רפואי שיכול להסביר התעוררויות תכופות( שלא היו קודם לכן ) המלוות באנחות של כאב ושפשוף עיניים ממושך, תשובתי היא שהסיכוי קטן אבל ישנו. לכן, אם ההתעוררויות לא במגמה של ירידה בתקופה הקרובה, הייתי ממליצה לכם לפנות לרופא משפחה ובהתאם לשקול עמו אפשרות של בדיקות רפואיות, לרבות שינה במעבדת שינה.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה ו-7 חודשים
    סיגל
    03/06/2009

    שלום רב , הנני אם לתינוקת בת שנה ו-7 חודשים שעדיין אינה מדברת פרט לאמא , אבא ו-אם. (בנוסף יש לה אחים גדולים -בן 13 ותאומים בנים 10.5 ) . לאחרונה שמתי לב כי היא מכה גם כשאינה מאוימת. האם עליי להתייחס בחומרה או לנסות להסביר שאסור ולבקש ללטף במקום . נראה לי שהיא מאוד מבינה מה היא עושה וכי היא לא אוהבת שאני כועסת עליה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת שנה ו-7 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיגל שלום

    אודט בוקאי
    05/06/2009

    עלייך להתייחס בתקיפות, לא בחומרה, ולומר כדברייך שאסור להכות. רגע לפני שאת מזמינה את בתך ללטף את הקורבן למכותיה, מאוד חשוב לשקף לה את הרגש שלה שהוביל אותה להכאה. את טוענת שהיא מכה גם כשאינה מאויימת, ואני סבורה כי יש תמיד סיבה להתנהגות תקפנית וחשוב מאוד שתנסי להבין אותה(ואין הדבר אומר לקבל אותה), על מנת לעזור לה להתמודד עם רגשותיה (תסכול/קנאה/כעס/חוסר אונים) בדרך אחרת מאשר הכאה. ציינת בתחילת דברייך כי בתך אינה מדברת פרט לשלוש מילים, ויתכן כי היא חשה חסרת אונים בדרך להביע את רגשותיה ורצונותיה.
    את מציינת כי בתך מבינה היטב שאת כועסת וכי היא לא אוהבת זאת. בכל זאת, היא ממשיכה את התנהגותה. מצב זה מתאפשר כאשר יש לה רווח משני מהתנהגותה-חשוב שתנסי להבין מהו אותו הרווח (תשומת לב מצד הקורבן למכותיה, מצדכם ההורים וכו') , או כאשר תגובתכם להכאה אינה עקבית, והיא בודקת אתכם.

    בכל מקרה, אם עד גיל שנתיים את מרגישה כי אין התקדמות משמעותית מבחינת אוצר המילים שלה (גיל שנה וחצי הוא גיל בו יש גדילה מואצת באוצר המילים), מומלץ לנפות לייעוץ של קלינאית תקשורת.

    בברכה
    אודט
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 10 חודשים מפחד מזרים ולהישאר לבד
    מתוסכלת
    03/06/2009

    אנחנו חיים בסין, מאז שהוא קטן הוא כל הזמן איתי,בתקופה האחרונה אם אנחנו לבד בבית אז הוא מצליח פה ושם להמשיך לשחק לבד אבל באיזשהו שלב או שהוא זוחל אליי למטבח ורוצה שארים אותו ממש בבכי עם דמעות, שאני נפגשת אם חברות הוא לא מוכן ללכת לאף אחת אחרת, אומנם מסוגל לשחק לבד 10 דקות אבל רק עד שהוא קולט שאני לא נמצאת או שהוא בוכה שהוא קולט אותי הרחק ממנו.
    כשיש אצלי זרים או שאני רוצה שיילך לאנשים אחרים לא מוכן בשום פנים וממש מתחיל לבכות.אני מתוסכלת נורא, אני יודעת שזה טבעי לגילו עניין הזרים, וההישארות לבד, השאלה היא מה הגבול? איך אני אמורה להתמודד, יש קשר לכך שהוא לא נפגש אם ילדים אחרים? אני איתו כל הזמן בבית, אני הולכת לג'ימבורי הוא אומנם משתף פעולה שם אבל רק איתי, רוצה שארים אותו הרבה אני מסרבת בעדינות אבל עדיין בקרבתו מנסה להסיח את דעתו אם דברים אחרים,להשאיר אותו בבית עם המטפלת לבד? זה יעזור ? בבקשה תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תגובות.תודה רחלי

    מתוסכלת
    03/06/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טרם קיבלתי תשובה, אשמח לתגובה.תודה

    מתוסכלת
    04/06/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום למתוסכלת

    אודט בוקאי
    05/06/2009

    אכן זיהית כי מדובר בחרדת זרים. הסיבה לכך שילדים חווים אותה בעצמות שונות כרוכה הן באופיו של הילד המסוים (מזג, יכולת וויסות רגשית ותחושתית וכו') והן בסביבתו. כך, תינוק שהורגל להיות כל הזמן עם דמות מטפלת אחת, יגלה קושי להסתגל לדמויות אחרות. לעתים, נוכחות של סבא/סבתא מאפשרת מעט נפרדות מהאם תוך למידה של צורות שונות של "להיות ביחד" עם אחרים, החזקה אחרת, מגע אחר, קול אחר, ריח אחר ועוד.. הרפרטואר של "להיות ביחד" יכול להתרחב גם דרך קשר קרוב של תינוק עם ההורה השני- הדרך בה אבא מקלח אותי, הדרך בה הוא מחליף לי חיתול, הדרך בה הוא מרים אותי.

    לשאלתך, האם הכנסת מטפלת יכולה לעזור, אני חושבת שמדובר בשניים שצריכים ללמוד להפרד אחד מהשני-כמו שבנך ילמד להפרד ממך, כך את צריכה להיות מוכנה להפרד ממנו ולסמוך עליו שיסתדר עם אחר-ולא רק לשהייה קצרה על ידיה של חברתך שבאה לבקר, אלא לזמן ממושך בו משהו אחר יצטרך ללמוד להענות לצרכים שלו, מלבדך.

    בתכלס,אני חושבת שכדאי לעשות את התהליך בהדרגה, ולהתחיל ככל שמתאפשר להשאיר את בנך לבד בבית בנוכחותך, למשכי זמן ארוכים יותר ויותר ולא להבהל מבכיו, לנסות להרגיע אותו מרחוק עם מילותיך. אחר כך, להשאירו לכמה שעות עם דמות שאת סומכת עליה ומרגישה כי בנך בטוח איתה, כמו למשל עם אביו, סבא סבתא (אם מצויים בקרבתכם...). בהמשך כן רצוי לשלב מטפלת לשעות קצרות ביום ובהדרגה להרחיבן, על פי צרכייך וצרכי בנך. זיכרי-עצם הפרידה הפיזית מבנך אינה מבטאת את היכולת שלכם להיות בנפרד, אלא היכולת שלך לסמוך עליו שהוא יסתדר ועל אחרים-שיבינו את צרכיו.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתחילים גמילה מטיטול?
    גלי
    02/06/2009

    שלום רב
    אני מעיינת באתר זה לא מעט וקראתי שאפשר להתחיל גמילה בגיל מוקדם..
    אני רוצה לשתף את מה שקרה לנו לאחרונה ואשמח להדרכה כיצד להתחיל.

    המתוק בן שנה ושבעה חודשים , לאחרונה באמבטיה כשאני מורידה לו את הטיטול הוא יש תופס את ה"בולבול" ואומר בו-בו פיפי ועושה פיפי אני כמובן מתלהבת ...
    שלשום הורדנו את הטיטול באמבטיה והוא תפס ואמר שוב בובו פיפי אבל לא עשה כלום אבל המשיך כך בתחילת האמבטיה בובו פיפי ואני אומרת לו אם יש לך תעשה פיפי זה בסדר אבל הוא לא עשה רק תפס ואמר בובו פיפי. אח"כ שכח מזה והמשיך במשחק שלו באמבטיה.

    אתמול אחר הצהרים שיחקנו בחצר בייתנו והוא אמר לי קקי קקי , שאלתי אותו עשית קקי ? אתה רוצה שנחליף טיטול?הוא המשיך בשלו קקי קקי , אז בדקתי ואמרתי לו- לא עשית? אז הוא המשיך קקי קקי , ובפעם השלשית כרע ועשה בטיטול.

    אני כמובן שמחתי ואמרתי לו כל הכבוד שאתה מודיע לאמא , אתה רוצה שנעשה בפעם הבאה בסיר כמו בספר של נפתלי ? הוא רץ והביא לי את הספר שנקרא ביחד.

    זה נראה לי כמו התחלה של מודעות ואולי כדאי לנצל את המומנטום של הקיץ?

    אשמח לתשובה
    תודה
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך מתחילים גמילה מטיטול?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום גלי

    אודט בוקאי
    04/06/2009

    הסימנים שתארת אכן מתארים מצב של בשלות לתהליך גמילה-בנך מזהה את התחושות המטרימות של לחץ בגופו ואף מצליח לבצע ביניהן הפרדה יפה-איזה לחץ קשור לפיפי ואיזה-לקקי. היכולת "הבאה בתור" לאחר זיהוי תחושות הגוף ושיומן היא יכולת ההתאפקות. יכולת זו נלמדת בקצב שונה אצל כל ילד וככל שהילד גדול יותר כך הבשלות שלו בשליטה על הסוגרים גדולה יותר.
    משום שתהליך זה יכול להיות ארוך, חשוב שתערכו לכך ותקחו זאת בחשבון , משום שהתהליך דורש פניות רגשית, סבלנות וזמינות. חלק מהילדים מעדיפים לעשות צרכיהם בסיר, אחרים בשירותים עם ישבנון-חשבו להציע לילד את החלופות השונות שיבחר מה מתאים לו.
    בתחילה תדרשו גם אתם כהורים וגם צוות הגן (אם יש) להזכיר לבנכם בפרקי זמן קצרים לגשת לשירותים ולבדוק אם יש פיפי/קקי. בהמשך השאיפה כי הילד יקח את האחריות יותר ויותר על עצמו. זכרו כי הפספוסים הם חלק חשוב ביותר מן הלמידה וקבלו אותם בהבנה. אכן הקיץ הוא זמן מצויין לגמילה.

    ולסיום, אני מציעה לך להכנס לאתר של דפנה תייר שהיא אחת ממנהלות הפורום, מאחר ויש לה גישה ייחודית לנושא הגמילה בגיל צעיר.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטה בת 3.5 חודשים.
    שרית
    01/06/2009

    ביתי בת 3.5 חודשים, תינוקת רגועה וחיכנית בדר"כ.
    אני מרדימה אותה ע"י הנקה.
    לאחרונה כאשר היא מתעוררת במהלך הערב (נופל המוצץ או משהו אחר מציק)
    היא נרגעת וחוזרת לישון, רק אם היא רואה אותי. אם בעלי ניגש אליה היא מתחילה לבכות בכי היסטרי שנרגע רק כאשר הוא מעביר אותה אלי.
    לפני כמה ימים נאלצתי לצאת בערב ואבי שמר עליה. הרדים אותה ,היא התעוררה וראתה אותו ובכתה במשך רבע שעה.
    היום ניסינו שבעלי יאכיל אותה מבקבוק ואח"כ ירדים אותה אבל היא החלה לבכות כבר בהתחלת ההאכלה, עד שהתייאשנו ולקחתי אותה.
    האם יש לכן עצות כיצד להרגיל אותה להרגע גם ע"י אנשים אחרים, האם לחכות עם זה לגיל קצת יותר גדול ?
    תודה רבה
    שרית


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוטה בת 3.5 חודשים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה ודמויות אחרות

    מיכל דביר קורן
    02/06/2009

    שלום שרית,
    אפתח בציטוט שלך: כתבת "נאלצתי לצאת..." כאילו זה לא בסדר, או אסור, שאם מניקה תצא קצת מידי פעם....
    נראה לי התינוקת שלך שהתינוקת שלך הגיבה באי שביעות רצון נגד השינוי - העובדה שלא אימא הייתה שם כדי להרגיע אותה, לנחם ולהרדים באופן שבו היא רגילה. ואכן מדובר בהרגלים שהיא רכשה ויש להרחיב אותם כדי לתת לה יותר אפשרויות נחמה, ולך יותר מרחב.
    בתור התחלה כדאי להפריד את השינה מההנקה: מומלץ יותר להתעורר לארוחה ולא להרדם בארוחה, במיוחד כשמדובר בתינוק יונק, אז התלות היא רק בדמות אחת שמאכילה - האם. ברגע שההנקה היא לצורך הזנה וקרבה, ואילו הרדמות נעשית גם באמצעים אחרים, הרי שניתן לפחות ללכת לישון על ידי עוד מישהו - אבא, סבא וכו'.
    שנית, כדאי להתחיל להרגיל אותה לאכול גם מתוך בקבוק חלב שאוב או תמ"ל: זה עשוי לדרוש הרבה ניסיונות וסבלנות מצד שתיכן, אולי כדאי שמישהו אחר ינסה לעשות זאת קודם, ואולי אף בהעדרך. לפעמים כדאי להשתמש באותם 'סימנים חושיים' על מנת שזה יצליח - הכורסא בה אתן רגילות לשבת, שימוש בריח המוכר על ידי בגד שלך שעוטף את הבקבוק וכן הלאה. יתכן וגם יידרשו מספר סוגים של בקבוקים ופטמות עד שהיא תסכים.
    אני חושבת שהרחבה של הרגלים היא חיונית עבור שתיכן ואפשר לעשות זאת כבר בגיל הזה.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך

    שרית
    02/06/2009

    אני בהחלט מבינה את הצורך בהרחבת הרגלים שלה וחשה את הצורך שלי להתאווררות ,
    אך ברור לי כי שינוי ההרגלים במיוחד ההירדמות והרגעה בהתעוררות קשורים בתיסכול.
    שאלתי היא האם הגיל הרך שלה (3.5 חודשים) אינו מוקדם מידי ליצירת תיסכול כזה שכרוך בבכי היסטרי רב?
    לתשובתך אודה,
    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מישיבה בשרותים
    דניאלה
    31/05/2009

    בני בן שנתיים ועשרה חודשים
    ילד מאוד חכם ובוגר לגילו
    עצמאי מאוד
    התחלנו בגמילה ביום חמישי הסברתי לו שהוא גדול ולכן מעכשיו לובש תחתונים
    ביום הראשון ברח לו מספר פעמים בתחתוניםגם קקי וגם פיפי ואמרתי לו שזה קורה שזה לא נורא והחלפנו.
    ביום השני הוא התאפק ולא עשה עד שלבסוף ראה את בן דודו בן גילו עושה בפארק ליד עץ, הוא ניסה מספר פעמים לעשות כמוהו ולא הצליח, אמרתי לו שצריך לחכות בסבלנות ובסוף יצא לו, ואכן הוא עשה ליד עץ. וביקש שאני אלך רחוק ושלא אסתכל. הוא כן רצה שבן דודו יבוא לראות שיוצא לו פיפי.
    ביום השלישי היינו בית הוא התאפק ובסופו של דבר ביקש לעשות באמבטיה (כמו שהוא רגיל בזמן שהוא מתרחץ).
    בלילה התאפק כל הלילה ובבוקר שוב ביקש לעשות פיפי באמבטיה.
    קקי הוא לא עשה כבר יותר מ-24 שעות למרות שרגיל לעשות מספר פעמים ביום.
    הוא אינו מוכן לשבת על האסלה או הישבנון או הסיר ואינו מוכן לעשות פיפי שם רק באמבטיה.
    ניסיתי לתת פרסים , אך ללא הועיל.
    היום שללחתי אותו לגן והגננת אומרת שהוא מתאפק ולא עושה בכלל
    ביקשתי שילך עם ילדים אחרים ויראה שהם עושים אך ללא הועיל.
    אני מאוד מודאגת
    מה עלי לעשות?
    האם יכול להגרם נזק פזיולוגי או נפשי מכך?
    תודה על ההתיחסות
    ישר כוח על הפורום
    תודה
    דניאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מישיבה בשרותים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלבים בתהליך החינוך לניקיון

    מיכל דביר קורן
    02/06/2009

    שלום דניאלה,
    ברכות על תחילת תהליך הגמילה!
    אם הזדמן לך לקרוא דיונים קודמים בפורום שלנו שעוסקים בנושא, בוודאי את יודעת שמדובר בתהליך שעשוי להיות ארוך וממושך, מעצם הגדרתו רצוף פספוסים והחמצות, וככול תהליך למידה אינו ישיר ורציף. נכון למועד כתיבת ההודעה, אתם רק ביום השלישי לגמילה !!!! זה שלב מוקדם מאוד על מנת לקבוע כי 'כל זה ללא הועיל', לא?! ועל כן עצתי לך היא קודם כל להצטייד בסבלנות....ציוד נוסף שנדרש כאן הוא הרבה זוגות תחתונים והרבה חומרי ניקוי.....
    אני מניחה שהתחלתם בתהליך מתוך הרגשה שבנך מוכן לצאת לדרך, לאחר שהסברתם לו את הציפיות ממנו. חשוב ללוות אותו לשירותים מידי זמן מה וליצור חוויה נעימה של הצלחה. בן הדוד או ילדים נוספים עשויים לשמש מודל, אבל כדאי שקודם כל יהיה זה תהליך שלו בבית, בשירותים המוכרים לו ובליווי שלכם. יתכן כי ידרש תהליך הדרגתי בו יסכים תחילה לעשות בסיר רק כאשר הסיר ממוקם באמבטיה, ולאחר מכן ניתן יהיה להוציא אותו ואף לעבור לישבנון. חשוב מאוד לא לדחוק בו לעשות זאת זה אך יחד עם זאת לעודד אותו לשימוש ולתת מסר לפיו אתם סומכים עליו שהוא יצליח בכך. חשוב גם להפריד את הגמילה בלילה: זו שליטה 'מסוג אחר' ואין כל ציפיה שזה יקרה בו-זמנית, יש להמשיך ולהשתמש בחיתולים לזמן שינה. פרסים יכולים לעזור, אבל חשוב לעשות את זה בתהליך מובנה יחד עם הילד (ופרס לא חייב להיות מתנה...).
    ולגבי הנזק הנפשי: גמילה שנתקעת מסיבות שונות עשויה ליצור מגוון של קשיים, אבל אתם עוד לא שם...
    בהצלחה רבה!
    את מוזמנת לשוב ולעדכן על ההתקדמות ועל הלבטים ותודה על החיזוקים...
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום