פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עזרה דחופה בשינה!!!
    ליהי
    14/05/2009

    בני בן ה- 8.5 חודשים, לא ישן טוב בלילה בכלל.

    בני יונק, הוא לא לוקח מוצץ, או בקבוק, הדרך היחידה שהוא נרגע זה רק הנקה!!

    הוא הולך לישון לקראת השעה 11 בלילה, 12 בלילה ואפילו 01 לפנות בוקר.

    אם הוא הולך לישון לקראת השעה 8 בערב, הוא מתעורר לקראת השעה 9 בערב ואז הוא ער בין 3 ל- 3.5 שעות!!!!

    כל דקה שהוא הולך לישון לפני 10 וחצי בלילה עולה לי בעוד 3 וחצי שעות שינה מאוחרות יותר.

    וגם כשהוא הולך לישון השעה הראשונה עוברת בסדר ואח"כ הוא קם כל 10 דקות, אני מניקה אותו עד שהוא נרדם, משכיבה אותו במיטה ואחרי פחות מ- 5 דקות הוא מתעורר ובוכה, ושוב פעם עד שבסופו של דבר, בעלי עובר חדר והבן שלי עובר לשכב על ידי וקם עוד כמה פעמים טובות עד הבוקר.

    מהבוקר עד הערב הוא לא ישן הרבה, הוא יושן שעה וקצת בבוקר, בצהריים, ובערב, שזה נראה לי נורמלי לחלוטין.

    הוא לא לוקח מטרנה אבל לפני השינה , אני מקלחת אותו מאכילה אותו מעדן וישר הוא נרדם, והוא עדיין קם כל הזמן.

    בבקשה עזרה דחופה, כי אני מאוד עייפה וזה לקוח לי מהזמן שאני צריכה לתת לעוד שני ילדיי!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה דחופה בשינה!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיצוב הרגלי שינה בינקות

    דפנה תייר
    14/05/2009

    מתיאורך את השתלשלות הימים והלילות נטולי השינה במשפחתכם,ניתן להבין את המצוקה בה את נמצאת.
    הפרט שהפתיע אותי ביותר בפנייה שלך היו שתי המילים האחרונות... זאת משום שניתן לשער שיש לך ניסיון קודם בגידול ובטיפול בתינוקות ואני תוהה מהו הניסיון הקודם שלך עם שני ילדייך הגדולים ומה את יכולה להפיק ממנו. האם איתם נהגת אחרת? האם גם איתם היה אותו המצב או מצב טוב יותר?

    את אינך מספרת איזה מין תינוק הוא מעבר לבעיות השינה: האם יש איתו בעיות נוספות? איך המזג הכללי שלו, איזה מצב רוח יש לו על פי רוב? יתכן שבנך שייך לאותם תינוקות המתקשים במיוחד בויסות העצמי שלהם, או לאותם תינוקות המכונים תינוקות נירגנים - תינוקות שאינם שקטים, שרוב הזמן לא טוב להם. במקרה שכזה תצטרכי לפנות למרפאה המתמחה בטיפול ובייעוץ למקרים כאלה.

    לתחושתי חלק גדול מהקשיים שלכם נובעים מהשתלטות ההנקה על סדר היום שלכם, ועל חוסר ההפרדה שבין ההנקה לבין השינה. כל עוד תינוקך ירדם תוך כדי ההנקה חוששתני כי הסיכוי רב שיתעורר במהרה.
    יש אמהות שנאלצות להפסיק את ההנקה על מנת להכניס קצת סדר בחזרה לחיי המשפחה - ואולי את צריכה לשקול אפשרות זו גם.

    עלייך למצוא אתהדרך להרדימו בתהליך הנכון שבו את משכיבה אותו לישון במיטתו, אחרי ההנקה אך בעודו ער, ויוצאת מהחדר ומאפשרת לו ללמוד להרדם בכוחות עצמו. ברור שזהו תהליך שהוא יצטרך להסתגל אליו, ומן הסתם יביע את חוסר שביעות רצונו מכך בבכי.
    אם את באמת רוצה לפתור את הבעיה אחת ולתמיד - את תאלצי לעמוד בבכי הזה ולא להיכנע לו בשום דרך שהיא (קראי דיונים קודמים שמפרטים את הדרך לשנות את הרגלי השינה של תינוקות).

    סביר שתצטרכי את תמיכת בעלך ועזרתו. תצטרכי כוח לעמוד במשימה הזו, והחשש הוא שמא אין לך כוחות. לכן, חישבתי טוב אם את מסוגלת להתמודדות הלא קלה הזו מתוך ידיעה שאם תוותרי לו רק תחמירי את המצב, אך לעומת זאת אם תצליחי בזה - גם בנך וגם את תזכו בשעות השינה המגיעות לכם ולך יהיה זמן להעניק לילדייך האחרים.
    לילה טוב...
    דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קקי בשירותים
    שרונה
    13/05/2009

    בני בן ה- 3 התחיל את תהליך הגמילה שלו מחיתולים בגיל שנתיים וחצי, אך עדין מתקשה בעשיית קקי בשירותים( פיפי הוא לא מפספס).
    הדבר מתבטא בכך שהוא אינו מוכן לשבת על סיר או על האסלה, וגם אם הוא יושב הוא עושה בסוף קקי בתחתונים. מדובר בילד פיקח ונבון, ואני ממש לא יודעת כבר מה לעשות, ניסינו הכל: סיר, ישבנון, פרסים אך הוא פשוט לא משתף פעולהץ מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קקי בשירותים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שרונה

    אודט בוקאי
    18/05/2009

    את מוזמנת לקרוא בפורום זה דיונים רבים בנושא. התופעה שאת מתארת מאפיינת ילדים נוספים בגיל של בנך ומקורה בדרך כלל בחרדה שאינה קשורה לאינטליגנציה של הילד. הרקע לחרדה משתנה מילד לילד. הישיבה בשירותים לצורך עשיית צרכים, בניגודלהשתנה בעמידה, כרוכה בחווית חוסר שליטה. בנך אינו יכול לראות מה מתרחש מאחוריו (תרתי משמע..) וכאן מתחיל הדמיון לעבוד:יש ילדים שחווית התנתקות הקקי מגופם, כמוה כחווית איבוד חלקים מהגוף עצמו, אחרים חוששים שכפי שהקקי נשטף באסלה גם הם עלולים להשטף..ועוד חרדות שמצויות בתת המודע של הילד. מאוחר יותר יכול להווצר מעגל של התנייה התנהגותית, בו הילד החרד מקבל אופציה לעשות צרכיו בחיתול-ובכך נמנע מלהתמודד עם חרדותיו.
    את יכולה לבחור בדרך הדרגתית להרגיל את בנך לשירותים, והיא מתחילה בעשיית צרכים על גבי האסלה, עם החיתול, ובהמשך הורדתו.
    דרך נוספת היא לקיים שיחה עם בנכם ולהודיע לו שאת ואביו החלטתם שמעתה אין יותר חיתולים בבית(ובאמת להוציא אותם מהבית ומהגן!), מאחר שאתם מאמינים כי הוא מסוגל לעשות צרכיו בשירותים וכי תעזרו לו בכך. כל עוד שניכם תדעו כי אין חיתולים בבית, כך יהיה לכם יותר קל לא לסגת לפתרון של הצעת חיתול. יתכן כי יהיו מספר ימים של עשיית צרכים בתחתונים(חשוב לשתף את בנכם בניקיונם כחלק מלקיחת האחריות, לשלוח החלפה לגן) או לחילופין עצירות, במקרה זה חשוב להתייעץ עם רופא הילדים, ישנם תכשירים שמקלים.

    אם חולף זמן ועדיין אין שינוי, מומלץ לפנות ליעוץ מקצועי.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה בגיל 4.5 חודשים?
    יעל
    13/05/2009

    שלום, בתי בת 4 חודשים ו-3 שבועות. ילדה חייכנית מתוקה ורגועה מאוד בדכ.
    לפני כשבוע הייתי צריכה לצאת בערב והשארתי אותה עם בעלי. ממש לפני זמן השינה שלה היא התחילה לצרוח ולא הפסיקה עד שחזרתי הביתה, לא משנה עד כמה ניסה בעלי להרגיעה.
    באותו יום היא עברה חיסון ולכן הנחנו שזה קשור לזה, אך מאז, כמעט בכל פעם שבעלי חוזר הביתה מהעבודה ומרים אותה היא מתחילה לצרוח. אני לוקחת אותה והיא נרגעת וכשאני מעבירה אותה לבעלי היא שוב צורחת. היום זה ממש הגיע לרמה מוגזמת.. היא פשוט צרחה צרחות אימים..

    אני נמצאת איתה בבית מאז הלידה ובאופן טבעי היא מאוד קשורה אליי ובעלי חוזר כל ערב ב6 כך שהיא רואה אותו פחות.
    אבל האם זה מצב הגיוני?

    תודה רבה מראש!


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה בגיל 4.5 חודשים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לאמא של עינת וגם לאבא

    אודט בוקאי
    23/05/2009

    תגובתה של בתך מעידה על רגישות יתר.ללא ספק השהות שלך איתה בבית עזרה לך ללמוד עליה ועל צרכיה דברים רבים, כך שבאופן אוטומטי ולעתים גם לא מודע, את מגיבה באופן רגיש ומדוייק לצרכיה. למשל, צורת האחיזה שלך, טון הדיבור שלך, הידיעה מתי היא מסמנת שהיא עייפה ורוצה שיניחו לה ומתי היא מסמנת שהיא רוצה שישחקו איתה. ישנם תינוקות בעלי רגישות יתר לריח, כך שהם מזהים בקלות את מי שאוחז בהם על פי הריח, עוד לפני שנעשה ניסיון לאינטראקציה.
    בינך ובין בתך נוצרה דיאדה מאוד הדוקה, וכעת כשבעלך מנסה להתכוונן אליה הוא לא תמיד יודע איך. חשוב מאוד שבעלך לא יוותר על נסיונותיו להתקרב אל בתך ולייצר עימה אינטראקציה נינוחה. בזה את תוכלי מאוד לעזור לו-למדי אותו, דברים שאולי עבורך נראים טריוויאליים, כיצד לקרוא את סימניה של בתך-מתי היא בוכה כי היא רעבה, איך היא מסמנת שהיא עייפה, מה עוזר לה להרגע-דיבור איטי/קצבי-קולות נמוכים או גבוהים, מגע קרוב או שדווקא זקוקה לפינה משלה, מבלי שיגעו בה וישנו לה תנוחות בכל רגע. גם הנפה באוויר, כפי שגברים רבים נוטים לעשות, יכולה להחוות עבור תינוקות עם רגישות יתר, ללא נעימה ומבהילה. בקיצור-עזרי לבעלך להתאים את עצמו לצרכים של בתך ככל שאת מבינה, בהתחלה כשאת נמצאת לצידם ובהמשך-השאירי אותם לזמן קצר לבד, על מנת שבעלך יוכל לייצר לעצמו למידה משלו ולשמוך על עצמו שהוא כן מסתדר. אל תשכחי שגם הוא איבד את בטחונו כאב, באותו הערב שבתך לא נרגעה.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיטת ה5 דקות
    לי
    13/05/2009

    שלום, כבר לילה שלישי שאני מנסה את שיטת ה5 דקות שהזכרת בפורום, ויש לי מס שאלות, דבר ראשון, בהרדמות בערב באמת השיפור גדול, מצליח להרדם לבד ויחסית מהר, מה עושים בהתעוררויות בלילה? אתמול הנקתי אותו, הוא נרדם עליי וכשהעברתי אותו למיטה שלו, הוא התחיל לבכות, לא ויתרתי, וזה לקח שעתיים וחצי, אנחנו ישנים באותו החדר אז אי אפשר לצאת ולחזור, ואז הוא מאד מסכן, הוא מסתכל עלינו ומצפה שנעשה משהו... מה לעשות? ובשנת הצהריים עושים את אותו הדבר? מניחים במיטה ויוצאים? יש מקומות שאומרים להתחיל רק בהרדמות בלילה ובשאר לקחת על הידיים, להרדים בהנקה ובקיצור לוותר לו, האם זה לא משדר לו מסר כפול? סליחה על האורך, אני ממש לא יודעת מה הדרך הכי קלה ומהירה...

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיטת ה5 דקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו..

    לי
    17/05/2009

    הוא בדר"כ חסר מנוחה, גם ביום, הוא תינוק סקרן, מתקדם מהר מאד (כבר זוחל ומתהפך חופשי), חייכן וקשקשן אבל בוכה די במהירות כשמשתעמם...
    האם יש תינוקות ששיטת ה5 דקות לא טובה להם? שמתאים להם משהו אחר?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגתם עליי....

    לי
    19/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא עניתן, אשמח לתשובה

    לי
    22/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לי

    אודט בוקאי
    23/05/2009

    תחילה התנצלותי על ההמתנה לתשובה.

    לא ציינת מהו גילו של בנך. שיטת חמש הדקות אכן אינה מתאימה לכל תינוק או לכל הורה, אך באופן כללי אוכל לומר שלא מומלץ להתחיל לפני גיל חצי שנה, שלפניו נושא התפתחות קביעות האובייקט (הידיעה שדמות ממשיכה להתקיים גם כאשר לא רואים אותה) עדיין בהתהוות. בכל שיטה שתבחרי על מנת לעזור לבנך להירדם עם מעורבות מינימלית מצדך, כמה כללים חשובים:

    כשמדובר בהנקה, רצוי לא לקשר את זמן ההנקה עם ההשכבה, על מנת לא להרגיל להרדמות באכילה/על הידיים
    חשוב שהתינוק יירדם באותו מקום (בשאיפה-מיטתו)בו ימצא עצמו כשהוא מתעורר, על מנת שיחזור להירדם בקלות מיקיצות בלילה. תהליך למידה זה יושרש עוד יותר ככל שתקפידי להשכיבו במיטתו גם במהלך היום (כמובן במסגרת האפשר-אם יוצאים מהבית, אין ברירה) על מנת למנוע כדברייך מסר כפול.
    תינוק שישן בחדר הוריו, גם אם במיטה נפרדת, רגיל לקבל מענה מיידי על כל תזוזה או קול מצידו, מה ששוב מקשה על תהליך ההירדמות מחדש באופן עצמאי.

    בהצלחה,
    אודט


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לישון
    רחל
    13/05/2009

    הנכד שלי כבן שנה וחצי והוריו נופלים מהרגליים א.אין לו שעות קבועות לישון ב.הופך את הבית תוך שניות ג.מגיעה השעה שהוא מנומנם שמים אותו במיטה בחדר שלו ואז מתחילה החגיגה לא רוצה לישון לבד הוא רוצה לישון עם ההורים ניסו הכל לתת לו מוצץ בקבוק ללטף וכו ומאומה הם יושבים לידו מנסים לאט לאט להתרחק ואז מתחילה החגיגה בכי וצעקות יש לאמר שההורים שניהם עובדים בני אמור לעבוד עד שעות מאוחרות הוא הולך לעבודה חצי יישן מחוסר שינה וכולם עצבנים אמרנו ננסה לשנות לו את החדר אולי מנורה מאתגרת מדבקות גדולות של חיות או בעליי כנף שהילד מאוד אוהב או ציוריי קיר כלומר לשנות ממש את החדר למרות שיש לו חדר מקסים האם זאת בעייה משום שלפעמים הילד יישן אצל הסבא וסבתא פעם או פעמיים בשבוע בחדר שלהם כי נראה לי שכאן מקור הבעייה ששם יישנם אנשים בחדר ובבית שלהם הוא נמצא בבית לבד בחדר וזה חרדת נטישה כי נסינו לישון לידו ולאט לאט להתרחק וזה לא עובד וההורים האלה מסכנים עייפים ורצוצים יש לאמר שהילד הזה כאילו חי על בטריות שלא נגמרות הוא מלא אנרגייה הוא יכול להתיש את כולם ועדיין הוא עם אנרגיות או סיבוב ברכב ואז הוא נרדם אבל יקום בסביבות 2 או 3 בלילה וזהו נגמר הלילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה לישון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום רחל

    אודט בוקאי
    23/05/2009

    אכן תיאורייך את נכדך נשמעים מתישים לכל הסובבים אותו וטוב שנדלקה אצלך נורה אדומה ששולחת אותך לקבל עזרה. אגב, מדוע הוריו לא פנו בעצמם?
    את מתארת פעוט בן שנה וחצי שאין לו הרגלים וגבולות ונשאלת השאלה, האם הוא מבקר במסגרת כלשהי? (גן/משפחתון.מעון)ללא ספק שילוב במסגרת יכול מאוד לעזור בהקניית הרגלים וסדר יום שנשמע שנכדך זקוק להם מאוד. לשאלתך האם שינוי החדר הוא התשובה לקשיי השינה-ממש לא! ציינת שהנכד ישן במהלך השבוע אצל סבא וסבתא (אתם?) ולא ציינת מהי הסיבה. ללא ספק שינה זו מחוץ לבית אינה עוזרת לנכדך לבסס הרגלי שינה קבועים. רצוי מאוד שיימצא פתרון שיאפשר לו שינה בביתו (ביביסיטר, סבא סבתא שישמרו עליו בביתו וכו'..). ללא ספק, מדובר במעגל שלילי שמזין עצמו-ככל שנכדך מתיש את הוריו כך הם חסרי כוחות להציב לו גבולות וחוזר חלילה. הפתרון של הרדמות ברכב מן הסתם מגיע מייאוש גדול, אך הוא פתרון שגוי מאחר שאינו מאפשר לנכדך ללמוד להרדם במיטתו, כך שכשיקיץ יקיצה טבעית בלילה משנתו, יתקשה לחזור ולהרדם מאחר שלא נרדם במיטתו מלכתחילה.

    מהתרשמותי, לא מדובר בקשיי שינה באופן ספציפי אלא קשיים בהבנת הצרכים של הפעוט (סדר יום קבוע, הצבת גבולות) שדורשים הדרכת הורים אינטנסיבית. עזרתך המרכזית לנכדך ולבנך תהיה בהפנייתם לעזרה מקצועית בהקדם. על פי אזור מגוריהם אוכל להמליץ לך על כתובת מתאימה.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת גמילה
    יעל
    12/05/2009

    שלום, בני בן 2.3 כבר המון זמן יש עיסוק בנושא הפיפי והקקי, הוא עושה קקי רק בצד ומודיע על כך כבר מגיל צעיר וכבר כמה חודשים יש ישבנון בבית והוא עושה בו לפעמים פיפי (בעיקר לפני אמבטיה בערב), היתה תקופה שבכלל לא רצה לשבת עליו אח"כ כן רצה לאחרונה היו פעמים שלא רצה חיתול וכשהיה בלי ביקש לשבת ועשה, הכל נעשה בזרימה איתו בלי שום לחץ מה שבא ממנו. לאחרונה כמה ילדים בפעוטון נגמלו והנושא תפס תאוצה אצלו הוא מספר על הילדים הגמולים ועל הפיספוסים שלהם וכו'. כבר כמה ימים הוא התחיל להגיד לי כשיש לו פיפי וביקש לשירותים, אפילו בדקות הראשונות בבוקר כשהתעורר. נוצר מצב שבגלל שהוא עם חיתול כמעט תמיד בשל הסירבול (או שלא...) הוא כבר עשה בחיתול לפני שגענו לשירותים. שיתפתי את הגננת בהתפתחויות והיא הציעה שנעשה טקס ונקנה תחתונים ובשעות אחה"צ נוריד את החיתול אם זה ילך טוב אז נתחיל גמילה מלאה גם בפעוטון, כמובן בתיאום. כך עשיתי הוא מאוד התלהב מקניית התחתחנים וכבר חיכה לאחה"צ היום ללבוש אותם. הוא היה בלי חיתול כשעה ופספס ואז יצאנו מהבית אז שמתי לו חיתול ובערב כשחזרנו שוב הורדנו את החיתול והוא פיספס כ-3 פעמים (בשעה!) למרות ששאלתי אותו כמה פעמים אם הוא צריך כדי להזכיר לו שהוא בלי חיתול. הוא הודיע רק אחרי שעשה או באמצע, בפיספוסים הסברתי שלא נורא ובפעם הבאה שהוא מרגיש שיגיד ונלך לשירותים. לא נראה שזה הפריע לו כלל. התחלתי לחשוש שאולי זה מוקדם מידי אולי כדאי לחכות עוד? האם זה בכלל נכון לעשות זאת כפי שהציעה הגננת? אם זה מקודם אז אפשר לחזור אחורה ופשוט לשים חיתול ולהסביר שכשיהיה מוכן ננסה שוב? או שזה לוקח זמן להתרגל לתחושה בלי החיתול וכדאי לנסות עוד כמה ימים? איך כדאי לפעול?
    תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחלת גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים-תהליך

    אודט בוקאי
    13/05/2009

    שלום יעל,
    נשמע אכן כי בנך בשל לגמילה מבחינה פיזיולוגית-מתריע על כך ומתעניין בנושא בבית ובגן. עוד נשמע שאתם בתהליך נורמטיבי לגמרי של למידה-שכרוך בפספוסים בלתי נמנעים וחשובים ביותר-משום שהם מאפשרים כפי שאת אומרת את תחילת המודעות לתחושות הגוף, מה שלא קורה כאשר כל ההפרשות נספגות בחיתול.
    לדעתי, אתם בדרך הנכונה וטוב שיש בגן עוד ילדים נגמלים שמספקים הקשר מצויין למוטיבציה וללמידה.
    בגדול, גמילה צריכה להיות חד משמעית-הורדת החיתול וזהו-למעט בשעת שינה שאז מדובר במודעות ושליטה אחרים ורצוי לא לעשות גמילה במקביל גם בלילה. לכן-אתם צריכים לקבל החלטה כהורים-האם אתם מוכנים לפספוסים ולהגבלת צעדיכם בימים הקרובים-רצוי להיות כמה שיותר בקרבת הבית על מנת להיות קשובים לצרכים ולא לחשוש מלפספס מחוץ לבית/אצל חברים/ברכב.
    הגעה לגן עם חיתול והורדתו בבית ואחכ שוב-חיתול ביציאה לגינה-מקשה מאוד על תהליך הלמידה.

    בנוסף-המילה "לזרום" פחות מתאימה כאן-אתם לוקחים בשלב זה את האחריות המלאה על ההליכה לשירותים ולא מחכים עד שמקבלים התראה. רצוי לא לשאול-יש לך פיפי, אלא ללכת בערך כל חצי שעה לבדוק אם יש פיפי. בהדרגה, העבירו את האחריות אל בנכם, בסופו של דבר אנחנו כן מעוניינים כי הוא יזהה את התחושות המטרימות ויתריע בעצמו. גם אם הוא בדרך לשירותים ופספס, חזקו אותו "כל הכבוד שהרגשת שהפיפי עומד לצאת, פעם הבאה גם נצליח להשיג אותו"

    כל שנשאר הוא לקבל החלטה אמיצה, שלוקחת בחשבון הרבה סבלנות ופניות מצדכם-מדובר בפרוייקט לתקופה קצרה (בשאיפה).רצוי אפילו להתחיל בסופשבוע שאתם ללא תכניות.
    בהצלחה!
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מחייכת למטפלת
    אפרת
    12/05/2009

    שלום רב,
    התינוקת שלי בת 10 חודשים נמצאת במשפחתון פרטי מגיל 8 חודשים ונראה כי איננה אוהבת את המטפלת בבוקר לא מחייכת אליה כשאני באה לקחת אותה היא זוחלת אלי מהר ותופסת אותי חזק , שהמטפלת מדברת אליה היא מסובבת את הראש וזה נראה קצת תמוה כי היא ילדה מאוד חייכנית אפילו לאנשים זרים האם עלי לדאוג?
    תודה אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מחייכת למטפלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אפרת

    אודט בוקאי
    13/05/2009

    באופן כללי, עלייך לדאוג כאשר הרגליה של בתך משתנים לפתע-נוטה לבכות, מצבי רוח לא מוסברים, משנה את הרגלי האכילה והשינה שלה, לא משחקת בבית כהרגלה.

    חשוב לזכור כי המפגש עם המטפלת בבוקר מסמל את הפרידה ממך ומדובר ברגע מתוח. האם למרות שאינה מחייכת היא נפרדת בקלות יחסית או שמא מפגינה מצוקה גדולה סביב הפרידה? את מתארת כי בתך מסובבת את ראשה כאשר המטפלת מדברת אליה-האם את סבורה שטון הדיבור של המטפלת אינו נעים?קולני מדיי?מציף מדי? האם הבעות פניה /מידת הקרבה שלה אינן נעימות/מותאמות? מה עושה המטפלת כאשר בתך מגיבה כך-משדלת אותה להתייחס אליה חזרה בכוח? או שמא מניחה לה לנפשה ואינה נעלבת/נבהלת מתגובת בתך? האם באופן כללי מדובר באישה רגישה ואמפתית? כיצד מגיבים אליה שאר התינוקות?
    אם להרגשתך לא נוצרה עדיין התקשרות בטוחה בין בתך לבין המטפלת, הייתי מנסה לברר זאת באמצעות התעניינות יומיומית שלך מול המטפלת, בסדר היום של בתך במשפחתון-כיצד שחקה היום, כיצד אכלה, איך הגיבה לטיול היומי (בעגלול, אם יש כזה), מה העדפותיה וכו'..אם המטפלת תוכל לספק לך תשובות שמעידות על כך שהיא מכירה את הרגליה והעדפותיה של בתך, סימן שהיא בכל זאת רגישה אליה ומכוונת אליה ויקח עוד קצת זמן על מנת שגם תחייך אליה. תשובות כלליות מעלות חשד לכיוון של חוסר התכווננות, ואז האינטואיציה שלך אכן תקבל אישור.

    בהצלחה!
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המטלת והבן שלי

    גלי מלניק
    20/05/2009

    הי ,
    אני אמא צעירה לתינוק בן שנה (ילד ראשון), כל זאת אני מספרת על מנת לא להראות יומרנית מדי. אומרים לנו , לאמהות צעירות שאין לנו ניסיון ולכן איך אני יכולה לדעת. ואני אומרת שאני לא צריכה הרבה ניסיון , על מנת להרגיש שמשהו לא טוב לילד שלי!!!!!
    ועכשיו לגבי מה שאת מתארת. הייתה לנו מטפלת עד לא מזמן, אך נאלצנו עקב פיטוריי לשחרר אותה. אני מאוד נקשרתי אליה וגם בני. יום אחד היא נסעה לכמעט חודש, עקב סיבה רפואית ובינתיים הייתה אצלנו אישה אחרת. אחרי חודש היא חזרה. חששתי מהמפגש שלה עם בני, היות ולא הייתה חודש, והייתי בטוחה כי שכח אותה (באותו זמן הוא היה בן 7 חודשים). הייתי בטוחה שזה לא יעבור בלי בכי שלי של בני ושל המטפלת. אבל להפתעתי הגדולה, הוא קיבל אותה בחיוכים מאוזן לאוזן והושיט אליה את הידיים. כולנו היינו בהלם, היות וזה ילד שלא הולך בכלל לאנשים, אפילו לאמא שלי הוא לא רוצה ללכת , אם לא ראה אותה שבוע.
    הילדה שלך כבר חודשיים מכירה את המטפלת ולדעתי זה הרבה זמן על מנת להתרגל אליה.
    לעניות הדעתי, אם הילדה ,שרואה את המטפלת חודשיים יום יום, לא רוצה להסתכל אליה בבוקר ובורחת לחיכה של אמא בערב, ולא מוכנה להסתכל על המטפלת , לי זה היה אומר ש: או שהמטפלת נמצאת בגן/ משפחתון אך לא מתייחסת בכלל לילדה או שמתייחסת בקור וחוסר הכפתיות ואפילו בחוסר עדינות לילדה. אולי כדאי לך לעשות להם שם ביקורי פתע בגן. או לבוא ולהסתכל מהצד שהמטפלת לא תראה אותך או להתקשר ודרך הטלפון לשמוע את האווירה בגן (אם שומעים ברקע הרבה ילדים בוכים או צעקות של המטפלת). את אמא ואשה וחייבות להיות לך אינטואיציות חזקות. תדברי עם הורים אחרים ותשאלי אותם על אם הילדים שלהם אוהבים את המטפלת.
    ילדים בגיל 10 חודשים לא יודעים לדבר והם חייבים לבטא את עצמם בכל דרך אפשרית אחרת, דרך התנהגות או בכי או הפניית מבט מבן אדם שלא מרגישים נוח להסתכל עליו.
    אין סיבה לא להאמין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה אצל בן שנתיים
    ליבי
    12/05/2009

    בני בן שנתיים וחודש. בעבר היה נרדם עצמאית אך כבר יותר מחודש שמתקשה להירדם לבד ודורש את נוכחותנו בחדר. אנחנו (אני או בעלי) יושבים על כסא בפינה מרוחקת בחדר, לא מדברים ואם קם מחזירים אותו לישון. העניין מתחיל להתיש משום שלעיתים לוקח חצי שעה עד שנרדם ובמידה וקמים קודם הוא נעמד ומתחיל לבכות. בגן נרדם יפה. דבר נוסף הוא שהחל להתעורר גם כמעט כל לילה פעם אחת באמצע הלילה, רוצה לעבור למיטתנו ולעיתים אף מבקש בקבוק (אוכל ארוחת ערב ובקבוק לפני השינה). בגלל עייפותנו בלילה אנחנו נכנעים ומעבירים אותו למיטתנו שם הוא נרדם מייד וישן עד שבע לערך.
    מה ניתן לעשות? אנחנו מותשים ורוצים כבר למצוא פתרון בייחוד לאור העובדה כי אני בחודש החמישי להריון. בנוסף, האם במקום בקבוק בלילה לנסות לתת לו משהו אחר? לא כל לילה מבקש בקבוק אבל כמעט כל לילה מתעורר ודורש לעבור למיטתנו..
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה אצל בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא ענו לי?

    ליבי
    13/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ליבי

    אודט בוקאי
    13/05/2009

    האם חל שינוי כלשהו בחודש האחרון שאת יכולה לקשר אותו לקשיים בהרדמות? האם הטקס של ישיבה לצד מיטתו היה תמיד? טוב עשיתם שאתם לא מדברים עמו במהלך ישיבתכם בחדר ומחזירים אותו אם מנסה לצאת. האם ניסיתם אחרי מספר דקות להצהיר כי אתם יוצאים ותחזרו שוב אם הוא יצטרך אתכם?
    יש קשר הדוק בין האופן בו בנכם נרדם לבין התעוררויות בלילה. אם בנכם רגיל שאתם נמצאים ליד מיטתו עד שנרדם באופן מלא, כשיתעורר באופן אקראי בלילה (דבר שקורה מספר פעמים בלילה לכל ילד באופן טבעי וללא עוררות מלאה) יצפה לראותכם באותו מצב וכאשר דבר זה לא קורה-הוא מתעורר לגמרי ומבקש את נוכחותכם. חשוב מאוד להחזירו בעקביות למיטתו גם במהלך הלילה, כחלק מלמידה שלו להרדם במיטתו. אחרת, יש לו עבור מה להתעורר-גם עבור בקבוק חלב וגם עבור מעבר למיטתכם! נסו להחליף את בקבוק החלב במיים/מוצץ/חיתול בד. הצורך בבקבוק הוא כהרגעה בלבד בגיל זה, ולא מתוך רעב.

    אכן זה הזמן לבסס הרגלים, רגע לפני שנולד חבר נוסף למשפחה שידרוש גם הוא את שלו בלילות-ובהתחלה זה גם יגיע לו :)

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים
    רעות
    11/05/2009

    יש לי בן בן 3.3 . אני יודעת שאת הגמילה מטיטולים אפשר לעשות עוד כמה חודשים אבל אני מרגישה שאפשר כבר להכין את השטח. אחת הבעיות המרכזיות שאני חושבת שניצטרך להתגבר עליה היא הצורך שלו בשתיה מרובה של מים. במשך היום זה לא אכפת לי, זה אפילו טוב (אחרי שעשינו בדיקות דם וראינו שזאת לא בעיה בריאותית). הבעיה הגדולה היא בלילה, מגיל צעיר מאוד, בערך כשלמד להחזיק בקבוק לבד הוא שותה כ-2+ בקבוקים בלילה, הוא מעולם לא שתה מטרנה לא בלילה ולא בכלל. הוא הולך לישון עם בקבוק, קם עם בקבוק והרבה פעמים בלילה הוא לוקח ושותה מתוך שינה אך אם הבקבוק לא שם או ריק הוא בוכה עד שניתן לו, לפעמים זה גורם לו להתעורר ולהסכים לחזור לישון רק אצלנו במיטה (אבל זו כבר בעיה אחרת...). חשוב לי להדגיש שהוא לא ילד של מוצץ אלא של אצבע כך שאי אפשר "לדחוף" לו משהו אחר.

    איך גומלים ממים בלילה???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון-הוא בן 2.3...

    רעות
    11/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתייה במהלך שינה

    מיכל דביר קורן
    11/05/2009

    שלום רעות,
    את מוטרדת מראש מבעייה שטרם נתקלת בה ובכל זאת אתייחס...
    קיים הבדל מהותי בין היכולת לשלוט על הצרכים בעירות לבין השליטה בזמן שינה. יתכן כי אחרי שתושג שליטה מלאה ביום, וכן הבנה כי כמות השתייה משפיעה על שלפוחית השתן, בנך יסכים להפחית מעט מהשתייה שלו וגמילת לילה תתאפשר בהדרגה. יש ילדים אצלם השימוש בטיטולים למשך הלילה נפסק כשנה לאחר שהם עצמאיים לגמריי במהלך היום וזה נורמלי לחלוטין!
    לפיכך עצתי היא אל תקדימי את המאוחר! אנחנו עוד לא שם....חשוב לראות קודם כל כיצד הוא מגיב לכל נושא הגמילה בכלל ולציפיות שלכם ממנו בעיניין, זה לכשעצמו שלב מהותי שיש להתעכב עליו לפני שעוברים הלאה...
    בהצלחה,
    מכיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל...

    רעות
    12/05/2009

    תודה על התשובה!!

    אכן הרגעת אותי לשלב זה...

    לילה טוב!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת בן שנתיים
    הדס
    11/05/2009

    בני, בן השנתיים, מראה סימנים של גמילה-מבקש לעשות פיפי וקקי בשרותים(ואף בלילה לעיתים), עדיין לא הורדתי לו את החיתול (מטעמי נוחות שלי-אעשה זאת בקרוב), אבל מה שקצת מוזר לי שהוא מתעקש לרוב לעשות בישיבה-גם פיפי, למרות שרואה את אביו עושה בעמידה. הבעיה היא שהוא כרוך אחריי ומחקה בעיקר אותי. האם עליי להתעקש? או שזה יבוא לבד (רואה גם בגן בנים מן הסתם).
    שאלה נוספת כשאוריד לו את החיתול, האם להחזירו לשנת הצהריים? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילת בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמידה וישיבה אצל בנים בתהליך גמילה

    מיכל דביר קורן
    11/05/2009

    שלום הדס,
    לבנים בתהליך גמילה יש לפעמים שני שלבים בעצמאות: הם תחילה לומדים לעשות בישיבה ולא מבחינים בין פיפי וקקי, ולאחר מכן מתפתח השוני. זה באמת קשור ללמידה החברתית - צפייה באב/אחים או בילדים אחרים שבסביבתם. אצל חלק מהילדים החלוקה הזו מתפתחת מההתחלה, אבל זה לחלוטין לא משפיע על איכות הגמילה או משכה.
    לגבי זמן השינה, מקובל להמתין עם הגמילה בשינה : היכולת לשליטה בשנת הצהרים או בלילה מגיעה מאוחר יותר, לפעמים עוברים כמה חודשי. - קשה לצפות מילדים בתהליך גמילה שישלטו גם בשינה ועל כן יוצרים את ההפרדה ומסירים את החיתול רק כאשר ערים.
    את מוזמנת לעיין בדיונים קודמים בפורום שלנו העוסקים בנושא ולהמשיך לעדכן...
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעת אם לבת שלו ושנה
    עדי
    10/05/2009

    שלום רב, בעוד כחודשיים אני מתכננת מסיעה לחו"ל לשבועיים. יש לי שתי בנות בת 3 ובת 10 חודשיים. דאגתי היא יותר לבת 10 חודשים שתהיה בת שנה בזמן הנסיעה.
    מה עשויה להיות ההשפעה של העדרותי עליה? יש לציין כי אני רוב הזמן בבית עימה, איני עובדת. בהעדרי יטפלו בה דמויות קבועות מוכרות- אביה, סבתה, מטפלת מוכרת...והיא תהיה בבית. האם עלי להפסיק להניק אותה זמן מה לפני הנסיעה,(היא יונקת מס פעמים ביום בשלוב מזונות אחרים)? האם להימנע מלהרדים אותה ולהעביר את חלק מהטיפול בה לדמויות חלופיות כדי שתתרגל לכך? האם היא עשויה לשכוח אותי בזמן של שבועיים?
    בנוגע לבתי בת ה3 כמה זמן מראש לספר על הנסיעה?
    אודה לכם על העזרה
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיעת אם לבת שלו ושנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקראת נסיעה ופרידה

    מיכל דביר קורן
    11/05/2009

    שלום עדי,
    אתחיל מבת השלוש...כדאי מאוד להכין אותה לקראת הנסיעה באופן המתאים ליכולות השפתיות שלה ולמידת יכולתה לתכנן. כלומר, הקדישי לזה תחילה שיחה 'כללית' וסמוך יותר למועד עזיבתך החלי בשיחות מפורטות יותר, הכוללות הכנה קונקרטית: איפה את תהיי, איפה היא תהיי ומה כל אחת מכן תעשה בהעדרך. מומלץ להכין איה מעין 'טבלת יאוש' שהיא תוכל למלא באמצעות מדבקות/טושים בכל יום, לצייד את המשגיחים במכתבים ומתנות קטנות כדי לתת לה בכל יום עם המסר כי אימא מתגעגעת עליה, חושבת עליה, וכו'. חשוב שתישמר השגרה שלה ככול הניתן וגם בהכנתך אותה תארי זאת ('ביום שלישי כשאנחנו הולכת לחוג מוזיקה אבא ייקח אותך ואימא תהיה רחוק בפגישה").
    ועכשיו לבתך הצעירה....מבחינתה זה כמובן לא מועד אידיאלי לפרידה, מה גם שאת המטפלת העיקרית בה ויהיה עליה לעשות הרבה שינויים לשם כך. אני מניחה שהיא לא 'תשכח' אותך, אבל יהיה עלייך לרכוש את אמונה מחדש עם חזרתך וזה עשוי להיות מלווה בכעס או בתגובת התעלמות (סליחה על הפסימיות...) זה לא סיבה לבטל ולא לנסוע (!...) אבל יש להיערך לכך במישורים רבים. חשוב מאוד שהאחראיים עליה יקחו יותר ויותר תפקידים עוד בנוכחותך וילמדו להכיר את השגרה שלה ואת ההרגלים: אכילה, שינה, רחצה, משחק ועוד. מבחינת ההנקה, על מנת לשמר את זמני ההנקה יהיה עלייך לשאוב בהעדרך באותם זמנים (ולזרוק), וזה דיי קשה בשלב זה (קל יותר לשמר דפוסי הנקה בגילאים צעירים יותר שזוהי ההזנה הבלעדית). לפיכך, אני מניחה שתצטרכי להפסיק להניק, ומוטב לעשות זאת מוקדם ככול הניתן כדי לא ליצור פרידה כפולה באותה תקופה, גם ממך וגם מהשד...גם לגביה חשוב מאוד לשמור על שגרה קבועה ככול הניתן ועל סדר היום המוכר לה.
    נסיעה טובה...
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל בגן
    שיר
    10/05/2009

    אני אמא לילד בן שנה ושמונה חודשים.
    לפני כחודש וחצי העברנו אותו גן מגן אחר והוא התאקלם במהירות.
    לאחרונה נודע לי מאחת המטפלות כי הוא אינו אוכל טוב את ארוחת הצהריים בגן, הוא מסרב שיאכילו אותו,
    לאחרונה החל לאכול לבד עם כפית אך מכיוון שאינו מיומן מספיק לאכילה עם כפית (ידוע לנו שהוא הפוטוני עם גמישות יתר)
    רוב האוכל מתפספס והוא גם משחק ושופך הכל על הרצפה.
    בבית ארוחות הצהריים הן גם לא תהליך פשוט, אני צריכה ממש לשכנע, לתת לו כפית או כוס פלסטיק ביד שיעסיקו אותו ע"מ שיפתח את הפה.
    אני לא מכריחה אותו לאכול ואם ממשיך בסירובו לאחר מספר ניסיונות מצידי, אני מניחה לו ללכת להמשיך לשחק.
    אתמול(שבת) זה הגיע לשיא – הוא אכל בבוקר כריך ובצהריים סירב לארוחה וכך זה נמשך עד 19 בערב!!!!
    ב-19 כבר נתתי לו ארוחת ערב והוא כמובן טרף אותה.
    הוא לא אוכל ביצים, לא ירקות, לא בשר, לא עוף.
    בגן מגישים להם בבוקר סלט טונה, סלט ביצים, אבוקדו והוא לא אוכל! אוכל רק כריך עם גבינה לבנה.
    אציין כי היו דברים שאהב לאכול בעבר כמו לביבות ועוף בתנור והיום הוא לא מוכן לפתוח את הפה בשביל זה.
    ידוע לנו כי ההמוגלובין שלו ירד לרמה גבולית.
    אציין כי בגן הקודם טענו שהוא אוכל מצוין עד שגיליתי שהם פשוט נותנים להם המון חטיפים וכבר אז רמת ההמוגלובין שלו החלה לרדת.

    אנחנו מאוד מודאגים שהחוסר גיוון בתזונה שלו יגרום לו נזק ולא יודעים מה לעשות.
    אציין כי אצלנו בבית אין חטיפים וגם אם יש לא מאפשרים לו לאכול מהם במידה ולא אכל טוב אוכל מזין.

    אשמח לעצתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא אוכל בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי אכילה

    מיכל דביר קורן
    11/05/2009

    שלום שיר,
    לא תארת הבטים אחרים בהתפתחותו של בנך מבחינת רמת ההתפתחות (שפה, קוגניציה, מוטוריקה וכו'), וכן האם קיימים מאבקי-כוח נוספים בתחומים אחרים (שינה? גבולות?). בנוסף, אני תוהה מדוע עבר למסגרת גנית חדשה והאם ל'משבר האכילה' יש קשר לעיניין: לעיתים ילדים מבטאים מצוקה על ידי החמרה של תחום בו היה קושי קודם לכן.
    ובפועל, את כותבת מה בנך לא אוכל, אך האם פרט לכריך עם גבינה לבנה יש משהו נוסף שכן מסכים לאכול או שהמגוון הצטמצם לחלוטין לכדי מרכיב זה? אנחנו לפעמים נוטים להגיד 'הוא לא אוכל כלום' אבל אם חושבים רגע נזכרים שבעצם יש עוד כמה דברים...(מעדנים? פירות? פסטה?).
    אני ממליצה לכם לפנות תחילה לרופא הילדים על מנת לערוך בדיקת דם - לעיתים עוזר לדעת שלא באמת מדובר בפגיעה בערכים על מנת להפחית לחץ ואז ניתן להתמודד טוב יותר (אישית הכרתי פעם ילדה שלמרות שאכלה רק כריכים עם חמאת בוטנים לאורך חודשים ארוכים לא סבלה מירידה בעקומות הגדילה או במרכיבי הדם).
    אני חושבת שאת צודקת בהחלטתך לא להאכיל אותו בכוח - כך נוטות להתפתח הפרעות אכילה ואז קשה הרבה יותר להתמודד איתן. ועדיין, אם לא מדובר בעיניין שחולף בתוך זמן מה, מומלץ מאוד לפנות למרפאת אכילה שם פועל צוות רב-מקצועי משולב שעשוי לסייע באבחון ובטיפול.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לבת של אחותי יש אותו סיפור

    גלי מלניק
    11/05/2009

    הי,
    לבת של אחותי יש אותו סיפור. הילדה בת שנה ו11 חודש. לא אוכלת כמעט שום דבר. להתחנן בפניה או לחכות אד שתפתח את הפה -פשוט לא יעזור. היא לפעמים מגיעה למצב שבמשך כל היום היא אוכלת רק 3 פעמים מטרנה עם דייסה. ופעם היא אכלה הרבה דברים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים עמוקים מזבובים, ג'וקים ונמלים
    אני
    10/05/2009

    אודט שלום,
    לפני מספר חודשים ענית לי תשובה מקיפה ומפתיעה בנושא הגמילה של בני מחיתולים והתייחסת בעיקר להעצמה שלו. הוא אכן נגמל מחיתולים תוך סופשבוע אחד.

    עכשיו, כשהוא בן 4 קיימת בעיה חדשה. יום אחד קראו לי לגן בטענה שהוא לא מפסיק לבכות ולצעוק. באותו יום הוא נעל סנדלים בפעם הראשונה. הוא טען שכשהיה בחצר הלך עליו ג'וק על הרגלים ונכנס ממש להיסטריה. לקחתי אותו מיד הביתה תוך שהוא מסרב לדרוך על המדרכה ומתעקש שאקח אותו על היידיים. לקח לי יותר משעה להרגיע אותו. באותו יום אחרי הצהרים בגינה הציבורית, ההיסטריה חזרה על עצמה, הפעם בגלל חתול (את החתול של דודתו הוא דווקא אוהב). מאז קרו מספר מקרים שהוא ראה זבוב או נמלה ונכנס ללחץ, לצעקות, לדרישה להיות על היידים ולחזור מיד הבייתה.

    התמודדנו עם זה בשיחות (אבא, אמא והגננת, ביחד ובנפרד) בהם הסברנו לו ש:
    1. הוא גדול, חזק וגיבור, והזבוב קטן ומפחד בעצמו ממנו.
    2. יש לידו מבוגרים, ובגן גם חברים, שיעזרו לו להבריח את הזבוב / ג'וק.
    כמו כן הקראתי לו את הסיפור 'אמאלה ג'וק' על משפחת הג'וקים הנחמדה.

    היה נראה לי שהוא הפנים את המסרים אבל למרות זאת, עדיין יש סצינות של פחד (בעתה?).
    חשוב לציין שהוא מאד בוגר מהרבה בחינות (קוגניטיבית, שפתית, רגשית).
    מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים בגיל הרך

    אודט בוקאי
    13/05/2009

    שלום אני

    ראשית, כל הכבוד לכם ולבנכם על הגמילה המהירה (מהרגע שהחלטתם שזה אפשרי:) מחיתולים, אני מקווה שיצאתם מכך מחוזקים ביכולת שלכם כהורים להעצים את בנכם בהתמודדות שלו עם אתגרים התפתחותיים.

    לגבי הפחדים מחרקים למיניהם, ילדים רבים מגלים פחדים דומים(וגם מבוגרים..), על אף שזה נראה תמוה-לפחד מחיה קטנה וחלשה. האלמנט המפחיד הוא תחושת ההפתעה בהופעתם ובתנועתם הלא צפויה של החרקים והחמקמקות שלהם, אשר מגבירים את תחושת חוסר השליטה כאשר היא קיימת עוד קודם לכן, כל ילד וסיבותיו. טוב עשיתם שניסיתם להתמודד עם הנושא גם באופן שכלתני-החיה עצמה מפחדת וחלשה, נתתם רעיונות כיצד להתמודד-להעזר בחבר או גננת. עם זאת, תגובת חוסר האונים של הגננת שקראה לכם לגן במקום להתמודד בעצמה, ותגובה מצדכם כגון לקחת את בנכם הבייתה , שוות יותר מאלפי מילים והסברים-תגובות אלו אמנם באו במטרה להקל על המצוקה אך משדרות באופן לא מודע-"הנה באתי להציל אותך מהג'וק האימתני הזה/אף אחד אחר -חבר, גננת או אתה, לא יכולים לעשות זאת".
    נראה, שאל מול הבכי של בנכם, עולה תגובה אוטומטית שלכם של הגנה מיידית עליו , אשר אינה מאפשרת לו בסופו של דבר לפתח מנגנוני הגנה משל עצמו ותחושת יכולת וחשוב להבין לעומק מדוע אתם משתכנעים מיד כי הוא חסר אונים. היכולת שלו לראות עצמו כבעל יכולת תלויה באופן ישיר ביכולת שלכם לראות אותו כיכול להתמודד וכבעל כוחות ומרחב תמרון.

    ציינת כי באותו היום בנך הלך לראשונה לגן עם סנדלים ואני בהחלט חושבת כי יש קשר לתחושת חוסר הבטחון שחווה דווקא באותו יום-נראה כי הוא הרגיש חשוף ולא מוגן ברמה התחושתית, מה שהעצים עוד יותר את פחדיו אל מול חרק שמאיים להלך על עורו החשוף.

    האם לבנך יש רגישויות תחושתיות נוספות, סביב מגע, שמיעה, ראייה טעם ותנועה? האם הוא חושש מגירויים נוספים שהם בעוצמות גבוהות יחסית? אם כן, רצוי שתפנו לייעוץ של מרפאה בעיסוק, על מנת שתנחה אתכם כיצד לעזור לו לווסת את תחושותיו.
    אני שוב חוזרת על המלצתי על השתתפות בחוג ספורט/תנועה /מוטורי כלשהו, אשר יעצים את תחושת השליטה של בנכם בגופו וביכולותיו.

    בהצלחה!
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרידה לקראת נסיעה + בעיות שינה
    אמא
    10/05/2009

    שלום רב,
    אנחנו הורים לשני קטנים- האחד כמעט בן ארבע והשניה בת כשנה וחצי ויש לנו שתי שאלות ביחס אליהם:
    1. הראשונה מתייחסת לבכור - תמיד נהגנו לצאת בערב, פעם בשבוע -שבועיים וסבתא באה לשמור והכל עבר יחסית חלק. הייינו עוזבים כשהוא עדיין ער, נפרדים ויוצאים. בזמן האחרון (בשלוש ארבע פעמים אחרונות שרצינו לצאת), הוא מאד התקשה להיפרד, בכה מאד, ביקש שלא נעזוב אותו והיו סצינות מאד קשות (רגשית, לנו). למחרת בבוקר, הוא ביקש שלא נצא יותר ושאל מתי אנחנו מתכוונים לצאת וכיו"ב. מה לעשות? איך אפשר להקל עליו את הפרידה?
    זאת ועוד. בסוף השבוע הקרוב אנחנו מתכננים שני לילות מחוץ לבית. הפעם האחרונה שיצאנו לנופש לבד היתה כשהוא היה קטן מאד כך שהוא לא רגיל להיות בלעדינו שלושה ימים ברציפות. הוא יישאר אצל סבא וסבתא יחד עם אחותו. איך להכין אותו לקראת הנסיעה שלנו? מתי כדאי לבשר ואיך להקל עליו?
    2. השאלה השנייה מתייחסת לקטנה - אחרי חודשים רבים שהיא ישנה במיטתנו, יונקת כל הלילה כשהשד שלי בפיה כמוצץ, היא עברה (אחרי קרבות קשים) למיטתה, בחדר שלה, כשנכון להיום, היא כבר לא נרדמת על השד אלא לבד במיטתה כשאנחנו יוצאים ונכנסים כל הזמן עד שהיא נרדמת. במשך הלילה היא מתעוררת כפעמיים - שלוש - ובשעה חמש לערך- אני לוקחת אותה למיטה שלי, היא יונקת ואנחנו נרדמות עד שבע בערך. השאלה- איך אפשר לגרום לה לישון לילה שלם ומדוע היא מתעוררת בלילה? היא לא רעבה ולא מחפשת אוכל וגם לא מקבלת (הפסקתי להניק בלילה). במרבית הפעמים, היא נעמדת במיטה, רואה שאנחנו נכנסים, נשכבת, אנחנו מלטפים והיא נרדמת חזרה. איך אפשר להפסיק את ההתעוררויות האלה?
    אני חוששת שהיא מבולבלת מזה שאני לוקחת אותה אליי בחמש בבוקר שכן היא לא ממש מבינה שהגיע הבוקר. בתפיסה שלה, היא מבינה שפעם אני לוקחת ופעם לא. האם כדאי להפסיק לקחת אותה בבוקר? פשוט נראה לי שאם לא אקח אותה למיטה בשעה הזו- היום שלי יתחיל בחמש בבוקר כי היא לא תחזור לישון ולא ממש בא לי להתחיל את היום בשעה הזאת.
    אודה מאד לתשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת קטנה

    אמא
    11/05/2009

    בלילות שהיא מקבלת בקבוק לפני השינה- ההתעוררויות פוחתות- אבל עדיין לא נפסקות לגמרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילגו עלי :( תשובתכם חשובה לי.

    אמא
    12/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לקבל תשובה

    אמא
    14/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים לי? או

    מאיה
    15/05/2009

    סתם מתייחסים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מאיה,

    מיכל דביר קורן
    17/05/2009

    אפתח בנושא השינה של הפעוטה - תחילה ברכותיי על השינוי המבורך שהצלחתם לעשות בנוגע לשינה במיטתה הנפרדת: מדובר בהשג חשוב שלה ושלכם הקשור ביכולת שלה להיות לבד ולסמוך על עצמה שהיא תוכל לעמוד בזה והיא אכן מוכיחה זאת. אני לא בטוחה שהיא מבולבלת מכך שאת לוקחת אותה אלייך בבוקר להנקה. בגילה כבר ישנה תפיסה כללית של סדר יום והיא בוודאי יודעת שאחרי כמה שעות רצופות של שינה ופרידה מגיע הרגע בו היא נלקחת. ואם היא עדיין לא יודעת את זה, הרי שעקביות בעיניין תקדם זאת. אין לי 'פתרון קסם' להפסקת ההתעוררויות בלילה - השינה שלה לא רציפה וזה מאפיין ילדים ומבוגרים כאחד, הקושי הוא שהיא עדיין זקוקה לנוכחותכם כדי לשוב ולהירדם חזרה. בעקרון יתכן שניתן יהיה להפחית זאת אם גם לשנת הלילה היא תלך לישון בלעדיכם, כלומר, אם בערב היא תרדם בכוחות עצמה, ללא הכניסות והיציאות שלכם, אני מניחה שגן בהמשך הלילה היא בוודאי תצליח גם לחזור ולהירדם ללא הנוכחות שלכם.
    ועכשיו לגבי הפרידה לקראת הנסיעה,מומלצת הכנה מפורטת במובן תיכנון סדר היום שלו בהעדרכם וניסיון לשמירת השגרה ככול הניתן. אם הוא נמצא עם סבתא שמכיר והיא מכירה את שגרת יומו ואת הרגליו, הרי שלא צפוי קושי מיוחד וניתן לספר לו על כך מס' ימים לפני ולהכין אותו.
    קשה לדעת מה גורם לו לאחרונה להתנגד ליציאתכם, יתכן שמדובר בקושי ספציפי (למשל, חוויה לא נעימה שהייתה בהדרכם, תקופה שהוא עובר), או לחילופין שזה ביטוי לתקופה נורמטיבית בה ישנה התגברות של פחדים. גם כאן הכנה תוכל לעזור. איך הפרידה בהקשרים אחרים (למשל בגן?)? האם הוא ילד שנוטה לחרדה? איך הוא נרגע לבסוף באותן פעמים קשות? האם נהנה מהשהות עם סבתא בהעדרכם? כל אלה מרכיבים שיוכלו להרחיב את התמונה.
    נסיעה טובה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה! עזרת לי מאד :)

    אמא
    18/05/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטה שנושכת עצמה
    אימא'לה
    09/05/2009


    שלום,
    בשבעה במאי הפניתי שאלה תחת הכותרת "התקף זעם?". ראשית, תודה על ההתייחסות המהירה.
    שנית, קראתי את הדברים הבאים שנכתבו כמענה לפנייה אחרת " משחק הנשיכות":
    "ולגבי העובדה שנושך או מכה את עצמו : כאמור, זוהי התנהגות יותר מדאיגה ופחות נורמטיבית, משקפת קושי משמעותי יותר בוויסות הריגשי ועשויה להצביע על מצוקה רגשית. לפיכך, אם להרגשתך מדובר בהתנהגות שחוזרת על עצמה, דפוסים בהם בנך נוקט בכל פעם שהוא כועס/מאוכזב/פגוע וכדומה, מומלץ לפנות להתייעצות מקצועית. "

    אני מודה שקצת התחלתי לדאוג. בתי בת שנה ועשרה חודשים. נושכת עצמה כשחוטפים לה צעצוע ולא מצליחה להשיבו ( במקרה הספציפי ניסתה לדחוף ולחטוף בעדינות רבה תוך שאני מונעת ממנה
    לעשות זאת).
    אציין שלא חווה מצבים רבים של תסכול. אנחנו די זורמים אתה, וסיבה נוספת הנה היכולת שלה לקבל את ההסברים שלנו ( היא מדברת מדהים ומבטאת עצמה וכן מקשיבה, מבינה).
    שאלתי היא מתי צריכה להידלק נורה אדומה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוטה שנושכת עצמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיזוק יכולת הויסות העצמי אצל פעוטות

    דפנה תייר
    10/05/2009

    את כותבת שהתחלת לדאוג משום שביתך נשכה את עצמה כשחטפו לה את הצעצוע. אני דווקא לא מודאגת מתגובה זו משום שבגילה זו התנהגות אפשרית שמבטאת תיסכול מהעובדה שרצונותיה לא מתממשים, וכן מבטאת את הקושי שלה בויסות הריגשי. אם תגיבי נכון התנהגות זו לא תהפוך לדפוס בעייתי.

    לעומת זאת אצלי מתעוררת דאגה מהמשפט הבא שלך "אציין שלא חווה מצבים רבים של תסכול. אנחנו די זורמים אתה".
    איני יודעת אם זה המקרה אתכם, אך מניסיוני, לא פעם קורה שהורים המעידים על עצמם שהם "זורמים" הם למעשה הורים הנמנעים מהצבת גבולות, אך אינם בהכרח מודעים לכך. הרבה יותר קל להם לזרום, הווה אומר - להיענות לרצונותיו של הפעוט, מאשר לא להיענות לו ועי"כ ליצור מצב בו הוא יהיה מתוסכל והם יאלצו להתמודד עם הביטויים ההתנהגותיים של תיסכול זה.

    הצבת גבולות בגיל זה, גם אם נדמה שזה מקשה על הפעוט, הוא בדיוק מה שלטווח הארוך יעזור לחזק את בטחונו העצמי ואת יכולתו להתמודד עם מצבים בהם רצונו אינו ממולא.

    אל לך לפחד ממצבי תיסכול, בהנחה שהם חלק טבעי ממה שהחיים מציבים בפני ביתך. רק דרך התמודדות עם מצבים שכאלה (כמובן - במידה ובמינון מתאימים לגילה) היא תוכל לצמוח ולפתח את כוחות האגו שלה. מצבים אלו הם בדיוק אלה שמזמנים לה את ההזדמנות ללמוד לווסת את רגשות והבעות התיסכול שלה.
    "נורה אדומה" צריכה להידלק אם למרות תגובותייך הרגועות והמווסתות (שתוארו בתשובה הקודמת) ההתנהגות של הנשיכות העצמיות לא נעלמת בהדרגה או אף הולכת וגוברת והופכת לדפוס התנהגות קבוע.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלה קטנה

    אימא'לה
    10/05/2009


    הי,
    אני מודה על ההתייחסות ועל התשובה המרגיעה.
    אני רוצה להבהיר למה הכוונה "זורמים"; בתי היא לא ילדה פעלתנית שמתעסקת בדברים אסורים; היא זהירה מאוד ולא מהמשתוללים.
    מה שכן- כרגע יש שעת שינה שהיא בערך, ולעתים יש חריגות גדולות בשעת השינה. כמו כן, היא נרדמת בהנקה, ישנה אתנו ומתעוררת בלילה לינוק- כי לא יודעת להירדם בעצמה.
    אני מבינה שמה שקשור להרגלי שינה גם נכנס בקטגוריה של הצבת גבולות ומוביל לסוג של התמודדות עם תסכול - זה ישונה בקרוב (אני מודה שאני דוחה זאת כי יודעת שההתמודדות לא תהיה פשוטה).

    אשמח לשמוע דוגמאות נוספות לסיטואציות של תסכול. האם מקרה שבו היא נופלת ומבקשת עזרה
    ואם אני לא נענית, היא בוכה - פירושו התמודדות עם תסכול.. האם לא להיענות ולהסביר לה שהיא יכולה לבד? הגורה שלי היא פעוטה נבונה מאוד, אך בהתמודדות עם מוטוריקה קצת קשה לה.

    שאלה נוספת- לעתים בתי מבקשת ממני שאני אביא חפץ מסוים שהיא רוצה. לעתים אני מציעה שנעשה זאת ביחד, אך אני רוצה שתעשה זאת בעצמה. מה נכון לומר לה בסיטואצייה כזו?

    תודה מראש על ההתייחסות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהצבת גבולות ועד לפינוק

    דפנה תייר
    12/05/2009

    בשלוש הדוגמאות שאת נותנת/שואלת לגביהן, אפשר יפה מאוד לראות, עד כמה בהתנהגות ההורה כלפי ילדו הקו המפריד עשוי להיות דק:
    במקרה השינה - תאלצו לתת לבתכם להתמודד עם מצב התיסכול תוך שאתם מציבים לה גבול ברור וחד משמעי.
    במקרה של נפילה - אין פה ענין של הצבת גבולות, אך יש כאן ענין של לשדר לה שאת מאמינה ביכולתה להתגבר ומעודדת אותה לעשות זאת בכוחות עצמה (ואז לגלות שהיא אכן מסוגלת).
    במקרה של הבאת החפץ עבורה - זה כבר מרגיש קצת כמו פינוק לשמו. את הרי יודעת שהיא מסוגלת להביאו, היא יודעת שהיא מסוגל להביאו, לכן היענות שלך לדרישתה "לשרת" אותה הוא סוג של פינוק (וככזה הוא יכול להיתפס לעיתים כלגיטימי ולעיתים כמזיק - ואת תחליטי בזמן אמת אם מתאים לך לפנק אותה או לא).
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום