מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גבינה - תינוק בן 9 חודשיםיעל05/09/2012
שלום,
האם יש הגבלה כלשהי לתת לילד בן 9 חודשים כל יום מעדן/גבינה?
התפריט של בני בנוי:
5:00 - 240 סי סי סימלאק
9:00 - מנת פירות
12:00 - מנת מרק ירקות עם עוף
16:00- מעדן + גבינה (סה"כ 200 מ"ל)
18:30- 240 סימלאק
האם התפריט תקין?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינה - תינוק בן 9 חודשים - תגובה
שירי יום טוב05/09/2012הי יעל,
התפריט טוב רק חסרים בו מזונות מקבוצת הדגנים , כמו: קוואקר, כוסמת, אורז, קינואה, סולת והשומנים: אבוקדו, שקדייה, אגוזים טחונים, טחינה.
מוצרי חלב מתחילים להוסיף לתפריט התינוק מגיל 9 חודשים, לכן אין בעיה עם מתן מעדן או גבינה כל יום. יש לשים לב שהמעדן אינו ממותק יתר על המידה או שאינו מכיל צבעי מאכל. אני ממליצה לך להכין בעצמך מעדן מתערובת של גבינה ופירות טחונים, ולפי הטעם שלו להוסיף סילאן תמרים בכמות מינימאלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיםתהילה05/09/2012
שלום וברכה,
בני בן 7 חודשים ניזון מאוכל מוצק+ תחליף חלב אם:
4 פעמים ביום מטרנה/ דיסה (180 מל"ל בכל פעם) וביניהם מנה בשרית ופעמיים כ-2 כוסות פירות.
מהי כמות המים שעלי לתת לו? והאם המים שבמטרנה נחשבים גם בתוך כמות השתיה המומלצת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים - תגובה
שירי יום טוב05/09/2012הי שירה,
כמות המים שבנך מקבל מהמטרנה מספיקה לו,
אך מכיוון שבשלב זה הוא מקבל כבר ארוחות מוצקות מלאות (בשר ופירות)
כדאי להציע לו מים בתום כל ארוחה כזו. גם בימים שאת מבלה איתו בחוץ במזג אויר חם
מומלץ להציע מים לאחר שסיים את התמ"ל. בכל מקרה, ההמלצה היא מי ברז רתוחים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירות בבוקר לבת 11 חודששיר04/09/2012
שלום
בתי בת 11 חודש
אכלה עד כה פירות בבוקר, ירקות+בשר בצהריים, השאר בקבוקים ונשנושים בין לבין...
היא חזרה לגן אחרי חופשה ומקבלת בבוקר במקום פירות - ארוחת בוקר של ביצה קשה/חביתה+עגבניה+מלפפון+פרוסה עם גבינה. וכן מלון/אבטיח כאוכל אצבעות.
ושאלתי היא:
עד איזה גיל הם אמורים לאכול את הפירות הטחונים האלו? האם זה בסדר להחליף לה לארוחת בוקר של הגן? האם יש מגבלה של ביצים ליום? אם נניח אני אתן לה גם ביצה ב 17.30?
כמו כן במקום הבקבוק של אחרי השינה היא מקבלת פרוסה עם גבינה.
האם פרוסה מזינה כמו בקבוק? אחרי כמה זמן היא אמורה להיות רעבה? האם זה בסדר להוריד 2 בקבוקים בבת אחת?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירות בבוקר לבת 11 חודש - תגובה
דפי ליבר06/09/2012בהחלט התפריט של הגן נראה מתאים .אם אוכלת טוב פירות בידיים מצוין .
ביצה אפשר לתת גם לארוחת ערב ואפשר לגוון ולא לתת כל יום.
לגבי אחרי השיינה לרוב הילדים הפרוסה מספיקה עד שבאים הביתה ואז כדאי לתכנן מה לתת פירות מעדן או בקבוק אפילו לא מנה מלאה . אם אוכלת טוב אין בעיה בגיל הזה להוריד בקבוקים . את כבר תרגישי מתי היא רעבה . חשוב שתשימי לב שלא רעבה אחר הצהרים לפעמים זה משפיע על שנת הלילה . ולכן לתכנן מה לתת כשחוזרים מהגן , לארוחת ערב ולפני השינה .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שיר08/09/2012מה אפשר לתת לארוחת 17.00 ? אני מרגישה שעוד פרוסת לחם תהיה יותר מידיי (היא אוכלת פעמיים ביום פרוסת לחם) חשבתי על פשטידה עם גבינה/חומוס....אבל מה עוד אפשר להכין חוץ מפשטידה? ביצה בלי פרוסת לחם זה בסדר? או שלא נורא שתהיה עוד פרוסת לחם ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
דפי ליבר08/09/2012אפשר לתת ב 17.00 מעדן או יוגורט עם פרי ויותר מאוחר 18.30 בערך ארוחת ערב ביצה חומוס פשטידה וכו ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
שיר09/09/2012ב 18.30 אם אני אתן ארוחת ערב היא לא תאכל טוב את הבקבוק של הלילה שאני נותנת ב 19.30-20.00.....
עדיף לעשות ארוחת ערב ב 17.30?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
דפי ליבר09/09/2012ארוחת ערב חשובה גם להרגלים ולוקח זמן עד שהופכת להיות משמעותית . לגבי השעה לשיקול דעתך .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 11 חודשים, מסרבת לארוחת ערב..רעות03/09/2012
שלום
הבת שלי בת 11 חודשים, עד עכשיו ינקה בבוקר, אכלה פירות, ארוחת צהריים (מרק ירקות עם עוף או קציצות ופחמימה), ומעדן בגן, ולפני השינה ינקה ולאחרונה התחלתי לתת לה בקבוק
אני מנסה בשבועות האחרונים לתת לה ארוחת ערב (ביצה עם גבינה למשל) והיא ממש לא מוכנה
אני מניחה שהיא רעבה בשעה הזו כי זה לפחות 3-4 שעות אחרי המעדן בגן, אבל היא פשוט לא מוכנה לאכול
כשעה אחר כך, אחרי המקלחת ולפני השינה היא מקבלת עכשיו 210 מ"ל של סימילאק, אבל אני מניחה שחשוב שתאכל גם ממש ארוחת ערב
מה ניתן לעשות?
האם כדאי להתעקש או שמספיק שתשתה חלב לפני השינה?
יש לציין שהיא עולה יפה במשקל ונמצאה תמיד באחוזונים גבוהים
תודה
רעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 11 חודשים, מסרבת לארוחת ערב.. - תגובה
דפי ליבר04/09/2012החשיבות של ארוחת ערב זה גם ההרגל . ולכן שבו ביחד שימי את האוכל על השולחן רצוי מגוון ביצה מקושקשת פשטידה פסטה אבוקדו גבינות ירקות וכו כל יום קצת אחרת תחלקי צלחות לך ולביתך ותאכלו ביחד גם אם היא לא תאכל בהתחלה יש חשיבות לחיקוי ולישיבה המשפחתית .
לא בלחץ אם לא אכלה לתת בקבוק אבל לנסות . אוכל צריך להיות בכייף ובנעם גם האווירה חשובה, במיוחד אם אין בעיית משקל .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה בידייםעמית30/08/2012
שלום.
בתי בת 10 חודשים ואוכלת הכל.
הבעיה שרוצה לאכול לבד שזה מעולה ואני רואה שיודעת לאחוז את הכפית ולכוון לפה רק שהיא זורקת את הכפית ואוכלת ביידיים. אני שמחה מאוד שהיא אוכלת אבל לא כדי להתעקש על אכילה בכפית או לתת להתנסות??
תודה רבה
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילה בידיים - תגובה
עדי אפרתי רסולי30/08/2012הי עמית
בגילה אין ציפייה כי באמת תצליח להאכיל עצמה עם כפית , ועל כן השימוש בידיים הוא מצוין ... המשיכי לתת לה להתאמן בכפית ע"מ שתפתח את המיומנות לאכילה בכפית .
בתאבון !
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתיית מים לתינוק בן שנהלילך29/08/2012
שלום
הבן שלי בן שנה, האם אני עדיין צריכה לתת לו מים רתוחים או שאפשר לתת לו לשתות מים מהברז, מינרלים ותמי 4?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתיית מים לתינוק בן שנה - תגובה
עדי אפרתי רסולי29/08/2012לאחר גיל שנה אין צורך להרתיח ותוכלי לתת את המים שאתם שותים .
לרוויה ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל לבת חצי שנהטלי29/08/2012
שלום,
ביתי בת חצי שנה. כשלושה שבועות מקבלת טעימות ואוהבת לאכול מאוד.
קיבלה: בטטה, דלעת, קישוא, תפו"א, עגבניה
תפוח, אגס, בננה, אבוקדו
לחמניה, גבינה לבנה, חמאת בוטנים, חלמון ביצה, שמן זית (הוספתי לירק בגלל עצירות)
אני מבינה שמעכשיו אמורה לקבל ארוחה שלמה.
כמה מבחינת הכמות נחשבת ארוחה?
האם הארוחה הזאת צריכה להיות במקום אחת מארוחות הפורמולה שלה?
האם צריכה לקבל רק ארוחה אחת או יותר?
איך ארוחה צריכה להיות בנויה, האם תמיד לערבב כמה פירות וירקות יחד או שאפשר בנפרד?
מה דעתך על מה שנתתי לה לאכול בינתיים?
אילו מאכלים כדאי לי להוסיף עכשיו?
האם זה בסדר ישר לאחר ארוחה לתת לה בקבוק עם מים?
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוכל לבת חצי שנה - תגובה
עדי אפרתי רסולי29/08/2012הי טלי !
מזל טוב !!! נשמע שהולך לכן טוב עם האוכל .
מבחינת המזונות - בגיל הזה יכולה לאכול את כל המאכילם פרט ל - מוצרי חלב ( לכן הורידי את הגבינה מהתפריט ) ודבש . מוצרי חלב אפשר להוביף בגיל 9 חודשים חלב ניגר בגיל שנה ודבש בגיל שנה .
לרוב בגיל הזה המרקם הנוח והבטוח להאכלה הוא טחון ודי חלק .
בגיל חצי שנה תינוק צפוי לאכול כארוחה עד 2 ארוחות מוצקים ביום , גודל הארוחה משתנה ותלוי בשיתוף הפעולה שלו - ארוחה תקרא כזו שלאחריה הילד שבע לפרק זמן כלשהו .. לפחות כשעה פלוס .
אני אוהבת להציע מים בין הארוחות ולא ממש במהלכן או סיומן היות וגם המים תופסים נפח בקיבה . ועלולים להקטין את הכמות שיאכל או לגרום לאי נוחות . כמובן שאם הילדה רוצה לא הייתי מונעת ממנה .
הרכב הארוחה יכול להשתנות ולכלול תערובת של פירות או מרק עם בשר כל שהוא או קטניות או לחילופין ארוחה שבנויה "מטעם אחד" ז"א כך תלמד מה טעמו של התפוח ולא של קוקטיל פירות ...
אני ממליצה לשלב קור שומן בארוחה בכמות של חצי כפית עד כפית במנת אכילה - למשל טחינה / שקדיה / שמן זית .
ארוחת מוצקים בהחלט יכולה להחליף ארוחת פורמולה - ועל כן רצוי להפריד בינים ואין צורך ל"להשלים " ארוחת מוצקים בבקובוק . כך תלמד שאפשר לשבוע ממוצקים .
יצא קצת ארוך :)
בהצלחה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 7.5 חודשיםטל28/08/2012
שלום,
הבת שלי אוכלת מוצקים מגיל 6 חודשים עד לפני שבועיים בערך. היא כ"כ נהנתה מארוחות מוצקים שאפילו התחילה להעדיף מוצקים על בקבוקי חלב.
בשבועיים האחרונים חל שינוי מוזר. היא נועלת את הפה כאשר אני מתקרבת עם כפית. חשבתי שאולי נמאס לה מאותם טעמים, אז ניסיתי לגוון וזה לא עזר.
לפעמים היא כן קצת פותחת את הפה, אבל ברגע שאני מתחילה להאכיל, האוכל בפה גורם לה לרפלקס הקאה. בעקבות התופעה חזרנו כמעט באופן מלא לבקבוקים.
היינו אצל הרופא שאמר שהכל בסדר והוא לא רואה שום דבר פיזי שיכול להציק לה.
רציתי לשאול מה כדאי לעשות ואיך להמשיך?
האם לעשות לגמרי הפסקה ממוצקים? לכמה זמן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 7.5 חודשים - תגובה
עדי אפרתי רסולי29/08/2012הי טל ,
במהלך ביסוס האכילה משניםן תינוקות הרבה פעמים את התנהגות האכילה שלהם . באם אין שום קושי פיזי נראה ( אולי יציאת שיניים ?...) הייתי ממשיכה להציע אך מגיבה לתגובותיה , באם מסרבת מפסיקה .
כמו כן נסי אולי לשנות מעט את המרקם למעט גס יותר - למשל מעוך במזלג אולי תהנה מכך יותר . או אולי את הטמפרטורה - אולי תעדיף מזונות קרים/ חמים ?
הקפידי לערב אותה בארוחה - תני לה כפית משלה להחזיק , אפשרי לה לגעת באוכל ולהתלכלכך ,
נסי ליצור ארוחות בהן גם את אוכלת מולה - חיקוי זו הדרך הטובה ביותר ללמידה של תינוקות ( וגם שלנו ....)
הקפידו על ארוחות מסודרות - והמנעי מלהציע כל היום מזנות מוצקים - עד פעמיים ביום בשלב הזה יספיקו
נסי להאכיל אותה עם האצבע שלך או שלה - כך אולי יגרה מעט פחות את רפלקס ההקאה
והכי חשוב - אל " תכריחי" אותה לאכול - שימרי על האוירה החיובית סביב האכילה ואני בטוחה כי תחזור לאכול .
שימי לב כי ממשיכה לשמור על קצב גדילה תקין ,
אשמח מאוד לשמוע איך התקדמתן ...
יום טוב !
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליפת ענבים ועגבניהלי26/08/2012
שלום
אני רוצה לתת לביתי בת ה 11 חודש ענבים ועגבניה - האם זה מסוכן עם הקליפה? את הענבים אני יודעת שצריך לחתוך לאורך ולרוחב...
ואיך נותנים מלפפון? זה בסדר עם קליפה? או שעדיף בלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליפת ענבים ועגבניה - תגובה
שירי יום טוב26/08/2012הי לי,
יש לעשות זאת בהדרגה, את העגבנייה עם הקליפה חיתכי לקוביות שתי וערב וכך גם את המלפפון ללא הקליפה לאחר כחודש חודשיים ניתן לנסות מלפפון חתוך לרצועות,. את הענבים יש לקלף ולחתוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 5 חודשים תפריט יומי מה וכמה?אורית26/08/2012
צהריים טובים
בני בן 5 חודשים עוד מס ימים עד לפני כשבועיים הנקה בלבד.
התחלתי לשלב תמ"ל ומוצקים (כרגע רק מרק וטעימות של פירות)
מאחר ובהנקה לא ברור כמה אוכלים אני מרגישה כרגע חוסר ביטחון לגבי כמות האוכל והפרשי השעות בין הארוחות
רציתי לדעת מה ניתן לצפות מתינוק בן 5 חודשים מבחינת תפריט יומי ?
כמה תמ"ל אמור לאכול בכל ארוחה וכמה בקבוקים בין 7-19 (לצערי עוד קם פעמיים בלילה - ואוכל)
ומה היא מנה של פירות וירקות מבחינת כמות ולכמה זמן הפרש בינהם?
תודה יום טוב
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 5 חודשים תפריט יומי מה וכמה? - תגובה
דפי ליבר26/08/2012שלום אורית
עד גיל חצי שנה נותנים רק טעימות של מוצקים כלומר כפית עד שתיים ביום .
כל השאר תמ"ל או הנקה .רק מעל חצי שנה נותנים ארוחה מלאה של מוצקים וגם זה לאט ובהדרגה .
הכלל בכמות - משקל כפול 150 לחלק למספר ארוחות . אבל אני לא אוהבת מספרים .
מקובל שתהיה הפסקה של 3-4 שעות בין הארוחות .
מותר לו בהחלט עוד לאכול בלילה , רצוי לרדת לארוחה אחת .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
אורית30/08/2012תודה דפי ,
בהמשך לתשובתך אז אם בני בן 5 חודשים אוכל כבר מנה של ירקות ועוד מס ימים מנה של פירות האם זאת טעות?
בטיפת חלב הנחו אותי להתחיל טעימות בגיל 4 חודשים כל פרי /ירק בין יומיים לשלושה ואז להרכיב מנה. וכך הגעתי למצב שאוכל כבר מנה .
איך אדע אם מתעורר עקב רעב או כי לא מצליח להרדים את עצמו בחזרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרקומן ציציגלי24/08/2012
להלן תפריט של בן שישה חודשים וחצי ששוקל מעל 8 ק"ג (אחוזון 50):
7:30 התעוררות והנקה
9:30 ארוחת פירות (אני מציעה כ-150 מ"ל לרוב לא מסיים את כולה) ומיד אח"כ הנקה
12:00 מרק ירקות + בשר טחון (שוב, אני מציעה 150 מ"ל, אוכל בערך 120 מ"ל מיד בסיום מבקש לינוק שוב)
15:30 הנקה
18:30 הנקה והולך לישון
22:30 מתעורר להנקה (לפעמים מקבל מטרנה 180 מ"ל אם אני לא בבית - אכל כמעט הכל)
1:30 מתעורר ולמרות ניסיונות להרדים בחזרה, בוכה עד שמקבל ציצי. בד"כ נרדם על הציצי
4:30 שוב מתעורר ולא מוותר עד שמקבל ציצי. שוב נרדם על הציצי
אני דוגלת בדעה שתינוק בן חצי שנה לא צריך להתעורר בלילה כדי לאכול - אבל יש לי הרגשה שהוא מכור לציצי (עובדה שהוא בוחר לא לסיים מנת מוצקים ומעדיף לסים ארוחה עם ציצי...).
אודה לקבלת עצות וטיפים איך להרגיל אותו לאכול יותר מוצקים במשך היום וכמובן - איך לגמול מהאכלות בלילה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרקומן ציצי - תגובה
עדי אפרתי רסולי24/08/2012הי שירי ,
נשמע כי יש סדר יום , אולם ע"מ שילמד לשבוע ממוצקים יש לרווח את ארוחות המוצקים מהנקה , בודאי כעת מבקש הנקה לאחר מוצקים אולם כדאי להפריד בין סוגי האכילה השונים כך ילמד שאפשר לשבוע גם ממוצקים וגם מהנקה ואין צורך בשניהם ביחד . בתחילה יהיה קשה אך זו הדרך בעיני ...כמו כן לא ציינת האם אתמוסיפה מקורות שומן במרק ובפירות אך להם יש גם משמעות חשובה בשובע ובצפיפות הקלורית . ניתן להוסיף כפית לכל מנת אכילה של שמן זית או טחינה או ממרח שקדים טחונים .
כמו כן הקפידי שהמרק אינו מכיל רק ירקות אלא גם פחמימה כמו תפוא או בטטה או פסטה או אורז קינואה בורגול וכו , שוב ע"מ שיהיה "צפוף קלורית" בנוסף למקור לחלבון - כמו קטניות או בשר/ עוף/ הודו
ילד בן 6 חודשים שעדיין אוכל בלילה אינו חריג ובפרט שיחסית גדול .
נסי לראות אם מגדיל את ארוחות המוצקים ורק אז ( לפחות בעיניי..) לגמול מאכילת הלילה שכן יתכן ויקרה מעצמו .
מאחלת לך לילה טוב:)
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקפאת פירות + מרקגילי24/08/2012
שלום, בני בן 7 חודשים
1. האם ניתן לטחון פירות ולהקפיא על מנת להפשיר ולהשתמש בהמשך או שההקפאה פוגעת משמעותית בערך התזונתי?
2. אני מכינה מרק עוף וירקות ומקפיאה למנות, האם יש צורך להרתיח את המנה לאחר ההקפאה ולפני ההגשה לתינוק ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקפאת פירות + מרק - תגובה
עדי אפרתי רסולי24/08/2012הי ירדן .
הקפאה של פירות וירקות אפשרית , אע"פ שישנה ירידה מסויימת של ערכים תזונתיים .
אין צורך להרתיח שוב את המרק .
מתי שניתן הגישי טרי וכשלא השתמשי בקפוא ,
שבוע טוב,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפאה להפרעות אכילהרננה23/08/2012
שלום
ביתי בת השנה ושלושה חודשים עד לפני חודש לא היתה מוכנה לאכול שום דבר מלבד מטרנה, מעט לחם ועגבניה. התיעצנו עם רופאת ילדים וקבלנו הפניה למרפאת הפרעות אכילה. אבל בתקופה האחרונה אני פתאום שמה לב לשינוי מאוד גדול , היא כבר מוכנה לטעום אוכל מוצק כאשר בעבר לא היתה אפילו פותחת הפה. ברוב הימים היא אוכלת א.צהריים די יפה(עדיין משלימה לה לרוב עם בקבוק כי לא אוכלת כמות גדולה)ואפילו א. ערב הכוללת לרוב לחם,מעט חביתה וירקות. השאלה יא כזאת:האם יש טעם ללכת למרפאת להפרעות אכילה למרות שאני רואה שיפור משמעותי? חוץ מזה שיהא מתחילה אוטוטו מעון(עד עכשיו היתה איתנו בבית) ואני מאמינה כשתראה ילדים אחרים אוכלים אז בכלל המצב ישתפר
אשמח לתשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפאה להפרעות אכילה - תגובה
דפי ליבר24/08/2012לא התייחסת לנושא המשקל , האם הייתה ירידה ? האם את עוקבת ?
אני לא מרגישה אחראי לפסול הפניה של רופאת ילדים , יש לך אפשרות לחזור אליה ולהתייעץ שוב , להזמין את התור ולחכות לראות מה קורה עד שזמן התור מגיע . לחכות ולראות מה קורה במעון . אני מציעה לעשות מעקב משקל ולתת למטפלת במעון מחברת לכתיבה פחות או יותר מדויקת למה הילדה אוכלת . כך אפשר להעריך יותר טוב את מצב הילדה .
לבריאות
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה מסרבת לאוכלליאת23/08/2012
שלום רב,
בתי בת השנה מסרבת לאכול ואף לטעום בתקופה האחרונה (בחודש האחרון).
להלן התפריט היומי:
5:30 בוקר: שותה בקבוק לא יותר מ120 מ"ל
8:30-9:00 : ארוחת פירות הכוללת 3 סוגי פירות +כף גדושה של יוגורט וכפית שקדיה -180 מ"ל
12:30-13:00 : ארוחת צהריים הכוללת ירקות שונים, בשר אדום משולב עם הודו אדום /עוף, עדשים אדומות, קינואה/בורגול/אורז - 180 מ"ל
17:00 : ביצה מקושקשת (מוכנה לאכול מרצון חצי ביצה)+ לחם מרוח עם טחינה/גבינה (בעיקר משחקת עם הלחם)
20:00 : בקבוק 120 מ"ל. לרוב מסרבת ורק לאחר שאני מכניסה לה את הפטמה לפיה היא מסכימה ולא יותר מ 120 מ"ל.
הערות:
אוכלת כל 3-4 שעות . לאחר שחולפות 4 שעות ואני מושיבה אותה בכיסא ומציעה לה לאכול היא מסרבת לטעום ולכן אני מסיחה את דעתה ע"י שימוש במשחקים/ ספרים ואז היא מתרצה, אוכלת 2 ביסים מרצונה ושוב מסרבת, ושוב אני מסיחה את דעתה וחוזר חלילה...
אינה מתיישבת בכוחות עצמה אך מסוגלת להתרומם עם גבה אך לא ממצב של שכיבה. הוסבר לי שבגיל זה ניתן להושיב לפרקי זמן קצרים ולכן אני מושיבה אותה בהטייה בכיסא האוכל. יש לציין שזוחלת גחון בלבד ולא זוחלת על שש.
אוכלת טחון בלבד , לא מסתדרת עם אוכל שאינו טחון ואם אוכלת אז כמה ביסים .קראתי שתינוק שלא מתיישב בכוחות עצמו מערכת השרירים שלו לא התפתחה דיה מה שיכול להצביע על כך שהוושט והקיבה אינם מפותחים מספיק ולכן אין למהר ולתת אוכל שאינו טחון.
מסרבת לקחת בקבוק באמצע היום (כבר הפסקתי לנסות משום שאם היא כן תיקח בקבוק אז היא לא תאכל מוצקים).
לוקחת בקבוק ברצון רק לפנות בוקר. כפי שציינתי לפני השינה מסרבת אך לבסוף מתרצה ושותה 120 מ"ל.
ידוע לי שפעולת ההסחה אינה רצויה אך אם אוותר הילדה לא תאכל !!! ראיה לכך שגם לאחר 4 שעות היא מסרבת אפילו לטעום.ייתכן שגם לאחר 4 שעות היא לא רעבה???
האם בעיית האוכל ובעיית ההתפתחות המוטורית קשורות זו לזו???
אציין שמדובר בילדה חייכנית חברותית ושמחה
מתנצלת על אורך ההודעה אך אודה להכוונה במהרה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה מסרבת לאוכל - תגובה
עדי אפרתי רסולי23/08/2012הי ליאת !
בשאלתך לא ציינת האם שומרת על קצב הגדילה שלה שהוא מדד חשוב וכן האם ישנה היטב .
ע"פ התפריט נשמע שאוכלת היטב את ארוחת המרק והפירות - (אלא אם כן בארוחות אלו את צריכה לשכנע אותה ולהסיח דעתה ?)
בסביבות גילה של ביתך לעיתים משתנות העדפות האכילה של הילד וכאי לנסות לבחון אם אכן כך איתה .. למשל :
הייתי כן מציעה אוכל אצבע במרקם רך אותו יכולה לאחוז לבד על מנת לראות אם רוצה לאכול באופן עצמאי . ( גם אם אינה מתישבת לבד)
האם גם את אוכלת כאשר היא אוכלת ? האם מתנהגת שונה כאשר ישנם ילדים נוספים או מבוגרים האוכלים בסביבתה?
הייתי מנסה לבדוק האם ענייןן העצמאות הוא שחשוב לה כעת וכן מחכה לסימן רעב מצידה גם אם יקח יותר מ4 שעות ... וכן מאפשרת לה אכילה עצמאית במקביל לנסיונות ההאכלה שלך אותה .
אפשר גם לנסות טעמים חדשים אולי יותר מתובלים ( שום/ בזיליקום ועוד ... ) או עוד טמפרטורות ( פושר/ קר) גם למאכלים שנהוג לאכול חם .
באם ישנן דאגות נוספות בקשר להתפתחות - המוטורית שווה להתיעץ עם איש מקצוע ולאחר שדאגות אלו יוסרו כדאי להתמקד בנושא האכילה אך מבלי להפכו ל"עניין " ...למשל ע"י שינוי מקום הישיבה או באכילה משותפת שלך ושלה .
והכי חשוב .. להמשיך להיות קשובה לצרכים וההעדפות שלה ע"מ שלא יווצר מתח מיותר סביב האכילה .
בהצלחה ..
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירותשירי22/08/2012
שלום רב, נכדתי בת שנה סובלת תמיד מעצירות, היא ניזונה ממטרנה, ובשמך היום אוכלת קצת חביתה עגבינה מגוררת, קציצות, הבעיה שאחת ל3 ימים יש לה יציאה בגודל נקניקיה לא גדולה ודי עבה, היציאה מלווה בצרחות וכאבים נוראים. מה עושים? היא כבר מבינה שהקקי כרוך בכאבים ומושכת אותו חזרה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)