מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עוד שאלה על אידוי ירקותסמדר29/06/2012
ירקות מאודים
האם עדיף לשמור במקפיא או במקרר ? לימים הקרובים
כמה זמן ניתן לשמור במקרר ?
אני מאדה גזר, קישוא, דלורית, דלעת - יוצא מאוד כתום ואני שמעתי שיש בעיה לתינוקות שאסור לתת אוכל כל כך כתום, האם נכון ומה לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה בבקשה
סמדר02/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- במה להקפיא ?סמדר29/06/2012
האם מבחינה בריאותית אפשר להקפיא ירקות מאודים טחונים בכוס חד פעמית , שהפלסטיק לא מוציא איזה רעל וכו' ?
האם כוס כזו מלאה נחשבת מנה בגיל חצי שנה + ילד שאוכל כבר ארוחות שלמות
יש לך רעיון לכוס מידה אחרת להקפאה שזה ארוחה שלמה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחכה לתשובה בבקשה
סמדר02/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבמה להקפיא ? - תגובה
דפי ליבר04/07/2012כוס , 200CC , נחשב מנה .
לא יודעת לגבי הקפאה אבל לא נראה לי בעיתי . לכמה זמן את מקפיאה ?כשמדברים על חומרים רעילים לא נראה לי שזה מידי .
אני לא חושבת שבגיל הזה צריך למדוד מדויק כמו אצל תינוק [גם שם אני לא חושבת ]
אלא אם יש בעיה רצינית של משקל .
ולכן את יכולה להקפיא גם בשקיות שנועדו להקפאה או כלים אחרים .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה שוקלת 8 ק"ג ויורדתליאת סופר28/06/2012
בתי בת שנה במגמת ירידה במשקל מחודש לחודש
שיניתי הרגלי אכילה וכלום לא עוזר. היא בקושי אוכלת. וגם לא שותה
בבוקר: ניסיתי פירות / קוואקר וזה סתם אותה לארוחת הצהריים אז אני די נמנעת מלתת לה
אני מציעה לה בישקוטים או דברים קטנים
בצהרים: עוף+ירקות או בקר עם פירה וגם זה בקושי
אחה"צ: קבוצת פירות מעורבת ומגורדת גס (במידה ולא אכלה בבוקר)
ערב: קוואקר עם פירות יבשים (במידה ולא אכלה בבוקר)
היא כמעט ולא שותה במהלך היום
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה שוקלת 8 ק"ג ויורדת - תגובה
דפי ליבר29/06/2012האם נבדקה ע"י רופא ילדים ? זה שלב ראשון לדעת שאין בעיה בריאותית .
מה לגבי תמ"ל , תחזרי לתת לה בקבוקים עם דייסה.
יש אפשרות להעשיר אוכל בקלוריות כמו הוספת שמן , אני מציעה לך
לקבל הפניה לדיאטנית , שתשב ותרשום מסודר תעקוב ותדריך אותכם .
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנה שוקלת 8
ליאת סופר29/06/2012ראשית תודה.
שנית שמעתי על תוסף מולטי ויטמין קידיפארמטון שמעורר תאבון
האם כדאי לנסות?
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת שנה שוקלת 8 - תגובה
דפי ליבר29/06/2012סליחה על השמרנות ... אני בעד ייעוץ מקצועי ולא רעיונות של חברים .
כדאי לבצע ספירת דם לראות שלא אנמית.
ושוב אני חוזרת למחשבותי על ייעוץ של דיאטקנית שמתאימה לתינוקות , לאחר רופא ילדים .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה תינוק בן 7 חודשיםיעל28/06/2012
שלום,
בני בן 7 חודשיים ושוקל כ- 9 קילו.
סדר ההאכלה שלו הוא:
5:00 - 240 סי סי סימלאק
9:00 - מנת פירות
12:00 - מנת מרק
16:00 - 180-240 סיסי סימלאק
20:00 - 180-240 סי סי סימלאק
שאלתי היא האם התפריט נראה תקין לגילו? ושאלה נוספת היא בלילה לרוב ולעתים רחוקות גם אחה"צ וערב מסיים את ה- 240 סי סי סימלאק, אך כאשר מסיים לאכול לא מקטר שרוצה עוד לאכול. האם כדאי להכין מראש שני בקבוקים (כמות המקסימלית בבקבוק היא 260 סי סי) ולראות אם הוא רוצה עוד? לא מדובר בכמות גדולה מדי לגילו? מפחדת להעמיס עליו, במיוחד בלילה כאשר הוא ממשיך לישון..
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה תינוק בן 7 חודשים - תגובה
דפי ליבר28/06/2012בהחלט נראה לי 2 בקבוקים בארוחה מוגזם , אני מציעה לבדוק שאוכל לאט ולא בולע מהר את האוכל , לנסות להחזיק יותר אנכי ופחות בשכיבה . אפשר לעשות הפסקה באמצע . ללמד לאכול בנחת ולתת זמן לשובע .
לגבי התפריט הייתי מוסיפה בשר אפשר בהדרגה ביצים קטניות . לרדת בכמות התמ"ל לכיוון אוכל מוצק .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.. תזונה תינוק בן 7 חודשים
יעל28/06/2012קודם כל, תודה רבה על התשובה המהירה.
בכל מנת מרק מכניסה לו עוף / בשר. כאשר את אומרת לרדת מהתמ"ל יותר לכיוון אוכל מוצק, הכוונה היא שלהוסיף עוד ארוחה אחת של מוצק למשל אחה"צ/ערב במקום התמ"ל?
שוב תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.. תזונה תינוק בן 7 חודשים - תגובה
דפי ליבר28/06/2012כן . במיוחד אם זה עומד מול 2 בקבוקי סימלאק . אפשר להתחיל הדרגתי . לתת קצת אבוקדו ביצה וכו ולהשלים עם סימלאק , אני מנסה לכוון אותך מצד אחד לא להגדיל את הסימלאק ומצד שני שהתינוק יהיה שבע .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 7 חודשיםאורלי28/06/2012
היי,
בעבר שאלתי אתכם שאלה בסגנון, אני חוזרת עליה עם פרטים מדוייקים, אני מוטרדת מעט.
ביתי שוקלת 8,900 וזה היה לפני שבוע וחצי. היא מאוד גבוהה. (אנחנו גבוהים מאוד מאוד).
אני קצת מוטרדת שהמשקל שלה גבוה. אבל יותר מוטרדת מכיוון שהיא עדיין אוכלת בין 4-5 בקבוקים של 180 מ"ל ביום, ו2 ארחות מוצקים. זה עדיין לא ממש ארוחות לפי הכמות אבל גם לא טעימות. בבוקר פירות ובצהריים מרק ירקות עם עוף. אבל יש רושם שהיא רעבה כל הזמן (שתהיה בריאה) אני לא רוצה שהיא תהיה רעבה ותבכה ומצד שני אני לא רוצה להעמיס. אני לא יודעת מה נכון בגיל זה מבחינת הבקבוקים וכמותם. ומה נכון מבחינת מוצקים. זה ילד שני ומשום מה אני מבולבלת מאוד. עם הראשון זה לא היה כך.... הכי חשוב לי שהיא לא תהיה רעבה. איך נכון לנהוג?
תודה רבה
אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 7 חודשים - תגובה
דפי ליבר28/06/2012לפי המשקל ביתך באחוזון 90 . אין לי גובה אז אני לא יכולה לחשב את היחס .לא ברור לי למה את מוטרדת כל כך מהמשקל. יש השמנה חולנית במשפחה שזה מעלה דברים אחרים ? בכל אופן לא עושים דיאטה לתינוקות ואם היא זקוקה לבקבוקים תני לה ! .
כמה אפשרויות - להגיע למנה מלאה במוצקים שזה כוס. להוסיף בצהרים קטניות .לפירות טחינה . כלומר ב2 הארוחות מוצקים לחשוב איך תהיה שבעה ולא תצטרך בקבוק לאחר מכן .
יתכן שכדאי להוריד בקבוקים במשך היום ולעומת זאת או להעלות את הכמות או להוסיף דיסה לחלק מהארוחות.
לדעתי חשוב שתרגישי שהיא לא רעבה , כי יש לי תחושה שכל בכי מתפרש כרעב . תבדקי אולי היא בוכה ואפשר לקחת על הידיים לטייל ולא להאכיל ... אני רק בודקת לא קובעת .
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה7 חודשים
אורלי28/06/2012הפתעתי קרה משהו מאוד מוזר. היום הייתי בטיפת חלב ושקלנו את נועה והמשקל שלה היה 7.500, אני הייתי בשוק ולא הבנתי מסתבר שפעם שעברה ששקלנו והיה 8.900 האחות שכחה לאפס ואני הייתי באותו יום גם עם בני השני ולא שמתי לב. בקיצור זו היתה טעות. והיא שוקלת 7.500 אז עכשיו אני מניחה שזה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה7 חודשים - תגובה
דפי ליבר29/06/2012גם לפני כן היה בסדר גמור.
כולנו עושים טעויות מזל שזה "רק" תוצאות של משקל .
ובהזדמנות זו - קחו אחריות בעצמכן , לפני כל שקילה תשאלו אם המשקל מאופס , לפני כל חיסון תשאלו האם בדקת טוב ?
וכל שאלה לרופא או אחות תשאלו במקום , אף אחד לא נולד אלוהים !!!
לבריאות
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקהשירי27/06/2012
בן 4.5 חודשים ששוקל 7 ק"ג, מתעורר ב-6:30-7:00 ויונק מלא במשך כל היום כל 3 שעות כמו שעון שוויצרי.
הולך לישון ב-19:00 אחרי מקלחת והנקה ומתעורר שוב בסביבות 22:00-23:00 לאכול.
עד לפני שבועיים הייתי מניקה אותו בשעה הזו, אבל בעקבות סרבנות עיקשת לבקבוקים (שאוב ותמ"ל מכל סוג, בכל שעה ומכל מי שמציע לו),החלפנו את ההנקה הזו בתמ"ל שאבא נותן לו.
שלוש בעיות ושאלות שקשורות לעניין:
1. אני מנסה לשאוב את ההנקה שהורדתי בעקבות מתן הבקבוק, אבל לא מצליחה להוציא יותר מ-60 מ"ל בממוצע בסחיטה ידנית (השאיבה עוד פחות אפקטיבית). מה עושים? הייתי שמחה לתת לו בקבוק שאוב כל ערב - ולא מטרנה...
2. נדמה כאילו הבקבוק תמ"ל (180 מ"ל) שאותו הוא אפילו לא תמיד מסיים, גורם לו דווקא להיות יותר רעב בלילה - בעבר הוא היה ישן 6-7 שעות רצוף בלילה ומאז שהתחלנו עם בקבוק הוא מתעורר כל 3-4 שעות לאכול!!! מה הסיבה ומה אפשר לעשות כדי להחזיר לו את השינה הטובה?
3. למרות שהוא מוכן לקחת את הבקבוק הליילי מאבא שלו (לא בחפץ לב, אבל גם לא מתנגד בלי סוף), הוא עדיין מסרב לבקבוק בכל שעה אחרת במשך היום, ולמעשה, בעיית הסרבנות לא נפתרה! מה עושים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנקה - תגובה
דפי ליבר28/06/2012שלום שירי
1. שאיבה זו טכניקה שאצל חלק לוקח זמן עד שמגיעים לשיא ... אני מציעה לשאוב מיד אחרי כל הנקה בבוקר ולשמור את החלב ללילה . הסיבה אחרי ההנקה רפלקס החלב כבר פועל ולכן יותר קל לחלב לזרום . סיבה נוספת יתכן שגם במשך היום הוא יונק יחסית מעט אבל לעיתים קרובות, וכך תגבירי את ייצור החלב .
2. לגבי ההתעוררות בלילה לא בטוח שהרעיון שלך נכון יתכן שמתעורר משתי סיבות: יש השפעה של שיינה ואוכל במשך כל היום על הלילה ולכן לא מספיק הבקבוק לפני הלילה צריך לבדוק ששבע במשך היום וגם יישן טוב .
סיבה שניה[ולי יש תחושת בטן שזו הסיבה ] אימא - ההתעוררות בלילה קשורה גם לרצון לפגוש את אימא יתכן שדווקא בגלל שהעברתם את הבקבוק לאבא הוא מתעורר יותר כדי שאימא לא תעלם .אבל סבלנות הוא יתרגל .
3. בקבוקים - לתרגל כשהתינוק לא רעב עצבני וחייב לאכול כרגע . למצוא זמן טוב ברוגע לא כשהתינוק בוכה , אולי לאחר שאכל צד אחד של הנקה להפוך את הלמידה למשחק עדין ,לא לדחוף את הבקבוק לגעת בעדינות בשפתיים ,סבלנות ,לחלק מהתינוקות לוקח זמן להתרגל לפעולה החדשה לפעמים אפילו בהתחלה כדאי להשלים עם הנקה מהנסיון שלי בסוף הוא יקח בקבוק . לבחור בקבוק דומה ככל האפשר לפיטמת אם - רחב , זרימה איטית.
בהצלחה - דווחי מה קורה וננסה להמשיך ולעזור !
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לתינוקת בת 7חודשייםעדיאל27/06/2012
שלום ביתי במעון אוכלת לרוב מטרנה וכמה כפיות בודדות של מרק ירקות מסרבת לאכול פירות ...
האמת שאני לא ממש הצלחתי להביא לה פרות וירקות .האם זה נורא??
האם אפשר לתת גרבר של בננות תפוחי עץ וכו....בגיל כזה ??הייתי רוה לדעת מה אפשר לתת .לאורך כל היום .
היא שוקלת 10קילו פלוס מינוס ואוכלת מטרנה כל 4שעות 180מל קמה גם בלילה מה אפשר לעשות כדי שלא תאכל בלילה???תודה אשמח לתשובה מפורטת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לתינוקת בת 7חודשיים - תגובה
דפי ליבר28/06/2012אין שום בעיה לתת גרבר כמובן שזה לא דומה לפירות טריים. יש היום כל כך הרבה פירות שווה להמשיך ולנסות. נורא זה מבחינתי לא מילה מתאימה למצב כזה ....
מה לגבי בשר אפשר לנסות גם בערב אם לא ניתן במעון .
לגבי אכילה בלילה , צריך לבדוק שאחר הצהרים ערב אוכלת טוב וישנה טוב . ואז אפשר להוריד בהדרגה את הכמות בבקבוקים . לאט ובהדרגה הייתי מחליטה על ארוחה באמצע הלילה ואותה מנסה להוריד .
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתני לה את המחיות של מטרנה
עוד אמא28/06/2012יש כ"כ הרבה שילובים וזה מזון לתינוקות. לי יש ילד pdd שהסכים לאכול רק מחיות של פירות וזה ממש לא נורא. בכל מקרה, אל תפסיקי להציע טרי ואל תשדרי לחץ. הסירי דאגה :).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה לתינוקת בת 10 חודשיםאנה27/06/2012
שלום, בתי בת 10 חודשים. אורכה 72 ס"מ - אחוזון 70 ומשקלה 10.5 ק"ג אחוזון 97%
נאמר לי בטיפת חלב שמשקלה תקין אך גבולי...
ברצוני להוריד לה מכמות הבקבוקים אך זה לא קל..
זהו סדר יומה:
השכמה- תמ"ל 180
בוקר - קערית פירות עם טחינה גולמית
*אם לא הולכת לישון שנת בוקר לעיתים מבקשת בקבוק
צהריים-מרק ירקות עם ירקות, קטניות ועוף/בקר. או ירקות מאודים מרוסקים.
ערב-בקבוק 180 -
לילה -בקבוק 180
יוצא בין 3-4 בקבוקים ליום. ניסיתי לתת לה בארוחת ערב ביצה קשה, גבינה לבנה, אבוקדו, דייסות.דחתה הכל.
האם כדאי לנסות לתת לה יוגורט ביו 1.5% או 3%(איזה עדיף?) במתיקות מעודנת במקום הבקבוק של הערב (סביבות שעה 17-18) ? בטיפת חלב אמרו לי להמנע ממאכלים שמכילים סוכר אבל האם זה כל כך נורא הכמות ביוגורט הזה?
עד כה היא קיבלה אוכל ביתי בלבד ממרכיבים טבעיים. מעולם לא קניתי עוגיות, דייסות, חטיפים או מחיות לתינוקות... לא קיבלה כלל אוכל מעובד.
בסופו של דבר השאלה היא מה עדיף..יוגורט כזה או בקבוק סימילאק נוסף?
מה עוד ניתן לתת בארוחת הערב שטרם ניסיתי?
ולגבי מרקמים..
היא אוכלת מרוסק בלבד. ברגע שיש לה חתיכות מגורדות היא פשוט יורקת הכל..
אפילו מרקם דייסה היא יורקת. נחנקה פעמיים מתפוח מגורד. אני חוששת להתחיל עם אוכל אצבע מחשש שתחנק.... מהי הדרך הכי טובה להתחיל אוכל אצבע? אילו מאכלים? באיזה גודל?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה לתינוקת בת 10 חודשים - תגובה
דפי ליבר28/06/2012נתחיל מהסוף בגיל 10 חודשים לא ברור לי למה אוכלת רק מרוסק האם יש בעיה ? קיימים כמה תנאים לעבור לאוכל אחר - שליטה בראש ובגו , מיומנות בליעה , העלמות רפלקס דחיקת הלשון . אם את מרגישה שכל שינוי גורם להשתנקות וחנק תבקשי הפניה לאיש מקצוע שיבדוק [ בדרך כלל פזיותרפיסט תינוקות יכול לבדוק ]
אם הכל בסדר תמשיכי להציע , לא בכח , בהנאה לשים חתיכות של אוכל מבושל [דווקא מתפוח הייתי נמנעת] אוכל רך ,מבושל , מגוון . תשבי ליד הילדה ותאכלו ביחד כך היא יכולה גם לחקות אותך .
לדעתי הפרטית אין בעיה עם יוגורט 3% . זה טוב לגיוון ובהחלט אפשר כבר לתת מוצרי חלב .[זה יותר טוב מגמדים שרובם נותנים]
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שובע מתמ"לד25/06/2012
שלום,
שתי שאלות:
1. שמעתי שתמ"ל אצל תינוק בן שנה הוא כמו כוס חלב, ולכן לא משביע. האם זה נכון? או שזה מחליף ארוחה (כלומר יהיה שבע לפחות ל3 וחצי - ארבע שעות הקרובות?
2. עד איזה גיל כדאי לתת חלב אם / תמ"ל? כמה ארוחות ביום?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שובע מתמ"ל - תגובה
דפי ליבר25/06/2012אני מצטטת לך ממדריך לאנשי מקצוע להזנת התינוק של משרד הבריאות :
"החל מגיל שנה מומלץ שהתינוק יאכל מגוון מזונות מכל קבוצות המזון על פי פרמידת המזון הישראלית ."
אני חושבת שתמ"ל יכול להוות ארוחה כמשהוא חד פעמי - נסיעה וכו
אבל תינוק מעל גיל שנה חשוב שיאכל גם אוכל מוצק ומגוון .
לגבי עד מתי ?קשה להגיד כי בהחלט ניתן לתת בבוקר או בסוף ארוחת ערב יותר כשתיה או קינוח ופחות כארוחה .
אפשר גם לעבור לחלב פרה אני מציעה לא לפני שנה וחצי אם מתאפשר כלכלית .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 9 חודשים-אכילת ביצהטלי25/06/2012
היי.
באיזה גיל אפשר להתחיל לתת לתינוק לאכול ביצה?
האם להתחיל מחלבון או חלמון?
האם צריך לחכות עם אכילת דגים ולמה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 9 חודשים-אכילת ביצה - תגובה
דפי ליבר26/06/2012גם ביצים וגם דגים אפשר להתחיל כבר בשלב של הטעימות כלומר 4 חודשים .
נהוג להתחיל בחלבון ולעבור לחלמון, גם על זה אין אחידות בדעות .
לגבי דגים צריך לשים לב לבטיחות: ריסוק גירוד טחינה או חיתוך לחתיכות קטנות הכל בהתאמה לגיל והתפתחות התינוק .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל בלילה, כמות אוכל וטעימותטלי25/06/2012
שלום,
ביתי בת 4 חוד'. עד לא מזמן היתה הולכת לישון ב19:00, מתעוררת ב-2 בלילה לבקבוק ואז ב-5 בבוקר מתעוררת לגמרי ומקבלת בקבוק.
בימים האחרונים התחילה להתעורר כבר ב12 בלילה ואז שוב ב4 בערך לאכול.
מה הסיבה לכך? האם יתכן שלא אוכלת מספיק ביום פתאום?
אני שמה לה בדרך כלל 150 מ"ל בבקבוק. בלילה כמעט תמיד מסיימת הכל. ביום בדרך כלל לא ולפעמים אוכלת אפילו יותר.
האם היא מסיימת הכל בלילה כי זה חצי מתוך שינה?
האם בגלל שמסיימת הכל אני צריכה להגדיל את הכמות כי אולי רוצה יותר? גם בלילה וגם ביום?
אני מתגוררת כרגע בארה"ב. כאן נהוג שכשמתחילים לתת אוכל מתחילים במין דייסה, נראה לי מאורז. האם גם בארץ זה נהוג ומומלץ והאם את ממליצה על כך? האם הכוונה שמתחילים עם זה בטעימות או בארוחות? מה הסדר של הירקות שמומלץ להתחיל בטעימות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נראה לי שדילגת עלי.....
טלי26/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוכל בלילה, כמות אוכל וטעימות - תגובה
דפי ליבר27/06/2012בגיל 4 חודשים זה רק טעימות כלומר כפית עד שתיים ביום אפשר לגוון ממאכלים שונים . רק בגיל חצי שנה עוברים לכמות יותר גדולה . לא משנה סדר הירקות . לגבי הלילה חשוב לבדוק שאוכלת טוב במשך היום וגם ישנה טוב [השיינה הטובה ביום משפיעה גם על הלילה] מבחינת כמויות אין לי מספיק נתונים משקל ? אני מציעה לבדוק על הקופסאות של האוכל בדרך כלל יש טבלה מסודרת . הנוסחה בכללי - משקל כפול 150 לחלק למספר ארוחות .לגבי דיסות אין המלצה גורפת . חשוב שמועשרות בברזל ומתאימות לגיל .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונת תינוקת בת 9 חודשיםיעל23/06/2012
שלום,
תינוקת בת 9 חודשים, משקל 8.2 ק"ג
מזה כשבוע ימים מסרבת לאכול מטרנה לפני השינה.
6.00 בקבוק מטרנה - בעבר הייתה מסיימת 180 מ"ל, היום שותה כ- 140 מ"ל
9.30דייסת קוואקר( 3 כפות)+ בננה+אפרסק+ תפוח , 250-300 מ"ל
14.30מרק עם שווארמה אדומה+ בטטה+דלעת+ גזר+קישוא 250-300 מ"ל
18.00 מעדן
20.00 בקבוק מטרנה- בעבר סיימה 180-210 מ"ל, היום בקושי 40 מ"ל
ברצוני לשאול האם התפריט מאוזן ומתאים או שיש צורך להוסיף משהו?
במה ניתן להחליף את המטרנה לפני השינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונת תינוקת בת 9 חודשים - תגובה
דפי ליבר24/06/2012אפשר להתחיל לתת ארוחת ערב . בערך ב 18.30 לשבת כל המשפחה ולאכול ארוחת ערב
ביצה ירקות גבינה מרק פשטידה , מה שאתם רגילים לאכול.
התמ"ל לפני השיינה זה להשלמה כמו שתייה אחרי אוכל וכדי שתהיו בטוחים שהיא שבעה כך שלא צריך מנה מלאה .
החיקוי בגיל הזה חשוב ולכן אם תשבו ביחד גם התינוק ילמד מכם לאכול מסודר .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט. לבן תשעה חודשיםמלי21/06/2012
שלום
אשמח לקבל עזרה בבניית תפריט לבני בן 9חודשים.
כמה בקבוקים וכמה ארוחות מוצקים.האם כבר מותר גבינה,דגים ביצה וכו
בתודה מראש
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט. לבן תשעה חודשים - תגובה
יעל משיח ארזי22/06/2012מלי שלום
בגיל 9 חודשים כבר מותר להתנסות בהכל למעט חלב ניגר ודבש.
הכנת תפריט לדוגמא תלוייה בפרמטרים רבים כמו התקדמות אישית עד כה, במה התנסה , איזה כמויות אוכל, באיזה אחוזון וכדומה
באופן כללי מאוד בגיל זה כבר ניתן לתת במהלך היום 3 ארוחות מוצקים מלאות בוקר צהריים וערב וארוחות ביניים קטנות בים לבין בתוספת תמ,ל / הנקה בבוקר כשקם ועוד מעט לפני שהולך לישון
במידה ואת זקוקה להנחיות יותר אישיות ממליצה להעזר בדיאטנית בקופת חולים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4.5 חודשים לא אוכל מבקבוקנועה21/06/2012
שלום,
בני בן 4.5 חודשים ובינתיים יונק באופן מלא.
התחלתי לתת לו טעימות (בטטה, בננה, תפו"א), ובינתיים הוא טועם פחות מכפית.
אני מנסה להרגיל אותו לאכול מבקבוק חלב שאוב או תמ"ל, אך ניכר כי הוא לא "קלט" איך לינוק מהבקבוק. הוא לא מבצע את פעולת היניקה, טועם טיפה מהבקבוק כשאני או בעלי מכניסים לו אותו לפה, אך די מהר הוא עושה פרצוף ומתחיל לבכות ולא ממש מסכים לאכול מהבקבוק.
בעוד חודש וחצי אני מתחילה להכניס אותו למשפחתון, ואני חוששת שהוא לא יסכים לאכול מבקבוק עד אז.
כיצד אפשר "לשכנע" אותו לינוק מבקבוק? כיצד אפשר לסייע לו ללמוד לינוק מהבקבוק?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4.5 חודשים לא אוכל מבקבוק - תגובה
דפי ליבר22/06/2012מומלץ לחפש בקבוק עם פטמה רחבה ולא רכה מידי עם חור קטן.
תנסו לתת לו בקבוק בין הארוחות כשהוא לא רעב מידי , אז יותר קל להתרגל לדבר חדש .
הכל בעדינות ובסבלנות תהפכו את המעבר למשחק ולא למלחמה .
תנסו תנוחות לא כמו בהנקה , אנשים שונים , טעמים שונים למשל לשים קצת חלב שאוב בתוך התמ"ל אם את לא נותנת חלב שאוב .בקבוקים שונים .
ויש גם דרכים אחרות לא מבקבוק כוס עם שסתום , מזרק .
אבל מהנסיון שלי עם הרבה סבלנות זה מצליח . הכלל אומר כשהתינוק [ וגם ההורים ] עצבנים , לא יצליח . נסו להיות רגועים לתת לו בזמן שהוא רגוע ולא בזמן בכי ורעב .
ספרו לנו איך מתקדם .
שבת שלום
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספות לבת 8.5 חודשיםלירון20/06/2012
שלום רב,
ביתי בת 8.5 חודשים נמצאת במעון עד השעה 16:00. זהו סדר הארוחות שלה עד לא מזמן:
6:00 בקבוק מטרנה
8:00 טעימות כריך עם טחינה\גבינה
10:00 פירות מרוסקים
12:00 מרק טחון + טעימות של קציצות\עוף\קוסקוס\תפוא וכד
15:00 בקבוק מטרנה
לאחרונה לאחר מחלה ויראלית של כשבוע הילדה לא רוצה לראות את הבקבוק! רק אחרי נסיונות רבים היא מוכנה לשתות וגם אז שותה בקושי 60 מ"ל (ילדה שעד לא מזמן שתתה 180 לפחות)
הבעיה היא שהחל מהשעה 16:00 אין לי מה לתת לה. ניסיתי מעדן\גבינה לבנה\דיסה והיא לא מוכנה לאכול. רק כשהיא מתעוררת באמצע הלילה (פעמיים) היא שותה בקבוק
מה עוד ניתן להציע בגיל הזה שיתן תחליף לתמ"ל..?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספות לבת 8.5 חודשים - תגובה
יעל משיח ארזי20/06/2012לירון שלום
המשיכי להציע לה תמ"ל ובמקביל הציעי מזונות רגילים במילא הכיוון הוא להתקדם ולעזוב את התמ"ל לקראת גיל שנה לפחות במהלך היום.
את יכולה לנסות דייסת קוואקר על בסיס מים עם שקדייה וסילאן , את יכולה לנסות פירות טחונים ולערבב עם יוגורט, או פרוסת לחם עם שקדייה ' אבוקדו/ גבינה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)