פורום תזונת תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשיפה למזונות אלגנים בגיל 10 חודשים
    קרן
    07/08/2012

    שלום,

    אני שומעת תמיד תשובות לכאן או לכאן, בנוגע לכך שחשיפה עקבית למזונות אלרגניים מונעת אלרגיה בעתיד. האם נכון הדבר?

    אני כרגע לא רוצה לתת במבה. גם לא כדי רק לטעום. איך אני כן יכולה לחשוף למרכיבים שלו? והאם זה אומר שבעתיד לא יהיו תגובות אלרגיות לבמבה?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפה למזונות אלגנים בגיל 10 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    08/08/2012

    שאלתי את השאלה רופא מומחה לאלרגיה . לדבריו אכן מתרבים המחקרים שתומכים בהנחה שככל שהחשיפה מוקדמת יש פחות אלרגיה [למעט במשפחות שידוע מראש כאלרגיות או גורם אלרגני] למשל מדברים היום ועוד אין המלצה רשמית שטוב שכל אם מניקה תחשוף את התינוק קצת למטרנה כדי לא לפתח אלרגיה למוצרי חלב בגיל המאוחר . זו התשובה גם לגבי הבמבה .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה בגיל חצי שנה
    שירי
    06/08/2012

    שלום,
    בן חצי שנה יונק מלא + טעימות. בהדרגה אני מתחילה להגדיל לו את כמות המוצקים עד לכדי ארוחה שתחליף את הנקת הבוקר.
    הוא שוקל בערך 7.5 ק"ג , מדושן וטוב לו.
    כשהוא יונק הוא מפסיק לבד לינוק ונראה מאוד רגוע אח"כ. כשהוא אוכל בקבוק הוא אוכל בין 150-200 מ"ל!
    בשבועיים האחרונים התאבון שלו גדל מאוד - כל פעם שמישהו אוכל לידו, הוא מושיט ידיים ומלקק שפתיים, בלי קשר אם הוא שנייה אחרי אוכל או שעה אחרי האוכל. הוא מתעצבן אם אני לא נותנת לו איזה משהו ללעוס באותו הרגע (ענבים או אבטיח בתוך רשת המציצה שמחזיקים לבד לדוגמא).
    שאלתי היא: האם יכול להיות שהחלב שלי לא מספק אותו כבר? אי לא שואלת אם יכול להיות שאין לי מספיק חלב, כי פה אין לי תהיות, אני יודעת שיש עושר, השאלה היא אם מבחינה תזונתית יכול להיות שהוא לא שובע ממנו מספיק.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה בגיל חצי שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה בגיל חצי שנה - תגובה

    דפי ליבר
    06/08/2012

    לא נראה לי , הוא פשוט סקרן ואוהב לטעום טעמים חדשים.
    תמשיכי להניק כל עוד בא לך
    ותתני לו להתנסות גם באוכל חדש ואחר .
    אם אין ירידה חדה במשקל לא צריכה להיות בעיה להמשיך ולהניק
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרבה בקבוקים
    אורלי
    06/08/2012

    היי,
    בתי עוד שבוע וחצי בת 8 חודשים, שהיתה בת 7 חודשים שקלה 7,900. קורה לי איתה משהו מוזר ולא נראה לי נכון פי הספרים לפחות. למרות שהיא אוכלת מוצקים עדיין כמות הבקבוקים אינה ירדה. היא דורשת עוד.. תמיד נדמה שהיא לא שבעה.
    התפריט שלה נכון להיום:
    7:00 - בקבוק 180 CC
    9:30-10:30 - פירות בערך 120 גרם.
    12:00 - בקבוק 180 CC
    14:30-מרק ירקות עם הכל ועוף. אני מוסיפה לפעמים איטריות/אורז/פתיתים.
    16:30-17:00- בקבוק 180 CC
    ולפני השינה שזה 19:30 בערך עוד בקבוק
    לעיתים קורה שהיא רוצה עוד בקבוק בסיביבות 23:00 אוכלת והולכת לישון אבל זה קורה ממש מעט רק שהיא מתעוררת ובוכה ללא הפסקה. האם אני סתם מודאגת. זה בסדר כך?
    האם ניתן להוסיף עוד דברים, שתהיה יותר שבעה.
    מה הכמות של הארוחות , פירות והמרק?
    סליחה על כמות השאלות. אני קצת מודאגת ורוצה לנהוג נכון.
    תודה מראש אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרבה בקבוקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרבה בקבוקים - תגובה

    דפי ליבר
    06/08/2012

    שלום אורלי
    כמות של ארוחה זה בערך 200CC כך שארוחת פירות צריכה להיות יותר גדולה .
    בשעה 12.00 הייתי נותנת את המנה הבשרית ולא בקבוק. מנה טובה עם קטניות פחמימות.
    בערב כדאי לנסות לתת ארוחת ערב ביצה עגבניה פירה פסטה וכו
    אחרי גיל 9 ח' אפשר להתחיל לתת מוצרי חלב .
    לדעתי את יכולה להוריד בקבוק אחד ולגוון יותר את התפריט .
    זה תהליך הדרגתי שיכול לקחת זמן
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לבת 10 חודשים
    שיר
    04/08/2012

    6.00 בקבוק מטרנה 60-90 מ"ל.
    8.30 פירות+טחינה+ביסקוויט + השלמה בקבוק.
    11.00 מרק ירקות+עוף
    13.00 בקבוק מטרנה 180 מ"ל.
    15.00 בקבוק מטרנה 100 מ"ל.
    17.30 בקבוק מטרנה 120 מ"ל.
    20.00 בקבוק מטרנה 180 מ"ל+ כף דייסת שיבולת שועל.
    2.00 בקבוק מטרנה 120 מ"ל.
    אני יודעת שיש המון בקבוקים.......
    היא במעון מ 7 בבוקר ועד 16.30, כך ש 3 בקבוקים לפחות היא אוכלת אצלם.
    מה אפשר לעשות כדי להפחית בבקבוקים?
    היא אוכלת מעדנים (גמדים,דניאלה) חתיכות קטנות של לחם עם גבינה לבנה, גבינה צהובה...אבל הכל זה בא בתור תוספות ולא בתור ארוחה מלאה. היא גם לא ממש שובעת ממעדן.....אחרי שעה היא שוב רעבה....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה לבת 10 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לבת 10 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    08/08/2012

    אני חושבת שאפשר להגדיל את מגוון המוצקים ואז מניחה שירדו גם כמות הבקבוקים .
    מה לגבי ביצה קטניות פחמימות .קציצות בטטה פירה .
    לתת ארוחת ערב מסודרת בסביבות 18.00
    אפשר אחר הצהרים גם לתת פרי + בסקוויט או יוגורט עם פירות .
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שיר
    11/08/2012

    הבעיה שגם אם היא אוכלת נגיד לחם עם גבינה - היא אוכלת מעט ולא רוצה יותר - ואז זה לא ממש ארוחה, והיא תהיה שוב רעבה אחרי שעה - אז מה לתת? השלמה של בקבוק? או להמשיך עם הלחם?

    מה אפשר לתת שעתיים אחרי ארוחת צהריים במקום בקבוק?
    ומה אפשר לתת לארוחת ערב כדי שתשבע עד הבקבוק של 20.30?

    יש בעיה נוספת שאם אני נותנת לה מאכלים במרקם פחות טחון ממה שהיא רגילה היא עושה סימנים של חנק והקאה.....מפחיד......למשל, חתיכות קטנות של עגבניה בלי הקליפה. גבינה בולגרית. אפילו אורז - ברגע שהחתיכת אורז מגיעה ללוע היא עושה כאילו בא לה להקיא. אבל חלק היא אוכלת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    דפי ליבר
    11/08/2012

    אפשר לתת השלמות של בקבוק , אבל גם לנסות ולגוון את הארוחה כלומר גם לחם עם גבינה וגם ביצה וגם גבינה לבנה ופשטידה מכל דבר קצת ..כלומר לנסות לעלות את מספר "המוצרים" בכל ארוחה . למה אחרי שעתיים של ארוחת צהריים היא רעבה אולי צריכה משהוא אחר ?
    כדאי גם לשבת לידה עם צלחת ולאכול ולהדגים לה איך אוכלים.
    תינוקות לומדים גם בצורת חיקוי .
    מה לגבי דייסה בכפית מכוס . אפשר גם לתת במקום בקבוק [למשל דגנים]
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר בקבוקי תמ"ל ביום לבן 9 חודשים.
    רייש
    02/08/2012

    שלום רב
    בני בן 9 חודשים, ילד גדול מבחינה פיזית (אחוזון 95 במשקל ובגובה אחוזון 100... פעיל ושמח..
    להלן סדר היום שלו:
    6:30 - בקבוק סימילאק של 180 מ"ל
    7:30-8:00- ארוחת בוקר: פרי ויוגורט ביו (לא ממותק) עם חופן צ'יריוס (ללא דבש כמובן) או דייסת קוואקר ופרי כלשהו.
    11:45-12:00: ארוחות צהריים: חלבון+ירק+פחמימה (אוכל את הארוחה כאוכל אצבעות, עם השלמה שלי בכפית, שום דבר לא טחון)
    15:30: בקבוק סימילאק 150 מ"ל
    17:00-17:30: ארוחת ערב קלה: 3/4 פרוסת לחם מלא, ירקות טריים (עגבנייה, אבוקדו, מלפפון) ולפעמים כף קוטג'. (אוכל את הארוחה כאוכל אצבעות, עם השלמה שלי בכפית, שום דבר לא טחון)
    18:30: בקבוק סימילאק לפני השינה, 150-180 מ"ל

    אשמח לדעת אם עליי להפחית את מספר בקבוקי הסימילאק שהוא שותה ביום?
    האם לשנות או להוסיף מזון כלשהו לתפריט?

    תודה מראש
    ויום נעים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר בקבוקי תמ"ל ביום לבן 9 חודשים. - תגובה

    דפי ליבר
    03/08/2012

    בסדר גמור .
    אפשר להוריד את הבקבוק של 15.30 ולתת מעדן עם פרי או קורנפלקס
    חסר לי ביצה או שלא שמתי לב . בסך הכל יכול לאט לאט לעבור לתפריט שלכם .
    בתאבון .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לא מוכנה לאכול מוצקים
    אפרת
    02/08/2012

    שלום.
    יש לי תינוקת בת כמעט שבעה חודשים. היא יונקת. הבעיה, שהיא מסרבת לאכול מוצקים. לא מסכימה לטעימות וניסיתי לתת לה מגוון של ירקות ופירות, וגם אוכל נוסף. גם במעון שבו היא נמצאת, מנסים לתת לה כל הזמן מגוון של מאכלים והיא מסרבת בתוקף. ברגע שמקרבים אליה אוכל, היא סוגרת את הפה, או יורקת אותו. אין לה בעיה עם בקבוק והיא שותה במעון חלב שאוב. מה עושים??
    תודה, אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לא מוכנה לאכול מוצקים - תגובה

    דפי ליבר
    03/08/2012

    מפסיקים למשך תקופה לגמרי , ומנסים שוב אחרי הפסקה .
    לפעמים הם יותר אוהבים חתיכות קטנות רכות מאשר אוכל טחון .
    בהצלחה .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה שמסרב לאכול
    מרב
    01/08/2012

    הבן שלי נהג להיות אכלן טוב, שאוכל הכל (רק בשר הוא לא כל כך אהב) ובשמחה. אבל מגיל 8 חודשים בערך זה התחיל להדרדר - בהתחלה הוא לא הסכים שיאכילו אותו, אחר כך לא הסכים לאכול בכסא, ובערך מגיל 10 חודשים הוא הצטמצם יותר ויותר במה שהוא מוכן לאכול. נכון לעכשיו, בגיל שנה וחודשיים, הוא מוכן לאכול רק פירות, יוגורט/גבינה לבנה, וטוסט (עם גבינה צהובה או בלי כלום). או בקבוק, כמובן. אבל הוא לא אוכל ירקות, קטניות, ביצים, או בשר; וגם לא תבשילים או רטבים משום סוג שהוא. אפילו מאכלים שהוא מאד אהב, כמו עגבניות, אבוקדו או טחינה, הוא כבר לא מוכן לטעום.
    מה עושים במצב כזה? אני לא רוצה לריב איתו שיאכל או לדחוף לו בכוח אוכל לפה (זה גם לא ממש אפשרי אפילו אם הייתי רוצה). ניסיתי לתבל יותר, לתבל פחות, לאכול ביחד איתו, להאכיל אותו, לתת לו לאכול רק בעצמו, לתת לו צעצועים שישחק תוך כדי, ואני כבר פשוט לא יודעת מה לעשות יותר... יש למישהי/מישהו רעיון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן שנה שמסרב לאכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה שמסרב לאכול - תגובה

    דפי ליבר
    01/08/2012

    האם הוא כל היום בבית או גם הולך למעון ?
    מה קורה אצל אחרים ?
    האם יורד במשקל ?
    אשמח לקבל תשובות ואז לחזור אליך
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    מרב
    01/08/2012

    היי דפי
    הוא עדיין לא הולך למעון (יתחיל בסוף החודש). חצי מהזמן הוא בבית אתי, וחצי מהזמן עם מטפלת, בעלת כישורי בישול טובים משלי (לא שזה עוזר לה, אבל היא מנסה). עברו כבר שלושה חודשים מהביקור האחרון בטיפת חלב, אבל אני לא חושבת שהוא ירד במשקל, אם כי זה גם לא מרגיש שהוא עלה הרבה. הוא תינוק גבוה, אבל הוא לא שוקל הרבה - בפעם האחרונה שהיינו הוא היה באחוזון ה 75-80 מבחינת גובה, ובאחוזון ה-50 מבחינת משקל (בגיל חצי שנה הוא היה באחוזון ה-97 בגובה ו-65 במשקל, אני לא יודעת אם זה אומר משהו. אז הוא עדיין אכל מאד יפה).

    אמרו לי שכדאי לחכות שיתחיל ללכת לפעוטון ושם הוא יראה אחרים אוכלים ויקבל חשק, אבל באמת נראה לי שהוא רעב - על כל פנים, כשמגיע השלב לקבל את הבקבוק של הערב, הוא עוקב אחר ההכנה שלו וממש לא מסוגל לחכות שהוא יהיה מוכן. גם פתיחה של ארון האוכל מתקבלת בצעקות התרגשות, כי הוא יודע שאנחנו שומרים לו כתמתמינים ובייגלה במדף העליון (אני משתדלת לא לתת לא הרבה, רק כמה חתיכות ביום).

    תודה רבה, מרב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות - תגובה

    דפי ליבר
    02/08/2012

    גם אני בעד לחכות לרגע שיכנס למעון ובנתיים לתת לו את מה שמוכן לאכול בלי לחץ מבחינת מוצקים וכל השאר בקבוק . כל זה לתקופת זמן מוגבלת .
    לפעמים טוב לעשות הפסקה ממאבקים והשתדלויות לתת לזמן קצת לעבור ולאחר מכן להתחיל מקו חלק .בנתיים לא להשאיר אותו רעב לחזור לבקבוק .
    זו דעתי האישית , אשמח לקבל דיווחים בהמשך
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות תמ"ל
    מעיין
    30/07/2012

    שלום,
    בני בן חצי שנה סדר האוכל שלו:
    8:00 180 מ"ל תמ"ל (אינפמיל כי סובל מריפלוקס)
    10:00 כוס פירות (בננה+תפוח+אגס+טחינה)
    12:00 כוס ירקות+עוף
    15:00 180 מ"ל תמ"ל
    18:00 180 מ"ל תמ"ל
    אם מתעורר בלילה נותנת לו 150 מ"ל תמ"ל ואם לא אז הוא מתעורר ב 5 בבוקר ואז אני נותנת לו 180 מ"ל תמ"ל
    הוא שוקל 8 קילו והרופאה אמרה שזה תקין. והתחושה שלי היא שהוא לא שבע מהתמ"ל כי הוא מסיים את הבקבוק וכאילו רוצה עוד ( גם במוצקים מסיים כוס מלאה ). השאלה שלי היא האם כדאי לגדיל לו את הכמות ל 240 מ"ל האם זה לא הרבה לגילו ( אני מפחדת שיהיה שמן או שייפתח נטייה להשמנה) או שאולי צריך להוסיף לו עוד ארוחה במהלך היום?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות תמ"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות תמ"ל - תגובה

    דפי ליבר
    01/08/2012

    אפשר להגדיל לו את הכמות. גם לפי הכלל של 150 כפול משקל גוף לחלק למספר ארוחות .
    אני חושבת שעדיף להגדיל מנה על פני להוסיף עוד ארוחה .
    בלילה תנסי לא להגדיל את המנה.
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מים אחרי גיל שנה
    שיר
    29/07/2012

    שלום
    רציתי לדעת עם איזה מים מכינים תמ"ל אחרי גיל שנה?
    עד עכשיו הרתחתי מים וקיררתי....
    אין לי תמי 4
    האם עדיף מי עדן על פני מים מהברז?
    או שעדיף בכלל להמשיך להרתיח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מים אחרי גיל שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מים אחרי גיל שנה - תגובה

    דפי ליבר
    30/07/2012

    לפי הוראות משרד הבריאות מרתיחים מים עד גיל שנה .ולהפך מומלץ השימוש במי ברז כי ברוב המקומות בארץ מוסיפים פלואור למים .יש להשמש במים מברז הקרים [ בחמים עלולים להיות מתכות מהדודים ] לפי מה שכתוב באתר של משרד הבריאות מומלץ לתת למי הברז לזרום בבוקר שתי דקות בחופשיות על מנת לשטוף את הצנרת מהצטברות חומרים בלילה .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שני ילדים שתי שאלות..
    הבת האוהבת
    26/07/2012

    שלום, רציתי לשאול לגבי בני בן ה3 ובתי בת השנה

    1. בני היקר היה תמיד עם תיאבון מאוד גדול, גרגרני, תמיד הקפדתי על סדר יום מאוזן ולאכול במידה תוך הקשבה לבטן ולתחושת השובע. כבר חודשיים שלושה שאני רואה שהוא אוכל הרבה פחות, בעיקר בערב. בגן מדווחים שאוכל יפה צהריים. אני כן שמחה לראות שהוא מסוגל להפסיק לאכול באמצע עוגת שוקולד כי נמאס לו והוא שבע, אבל לפעמים ארוחות הערב הן ממש קטנות, כמה כפיות של אורז או ביסים של סנדוויץ'. רציתי לדעת אם זה אופייני לגיל הזה, אולי הגוף צריך יותר אוכל בשנים הראשונות ומתאזן?...לציין שהוא היה אחוזון 95 משקל ואחוזון 75 גובה לפני כחצי שנה..עוד לא שקלתי / מדדתי אותו כעת. אגב, מצב רוחו מצוין אין שינויים התנהגותיים אחרים

    2. בתי היקרה, על אף התחלה צולעת מאוד בתחום המוצקים, מגלה עכשיו תיאבון גדול מאוד מאוד (כמו שאח שלה היה בזמנו...) ואוכלת כמויות שלא היו מביישות מבוגר. היא יוכלה לאכול ירך שלמה של עוף וכמות נכבדה של תוספת פתיתים / תפ"א, אוארוחה של 4 קציצות + תוספת. לצערי אני רואה איך לאט לאט היא מורידה ירקות למרות שאני כל הזמן חושפת אותה (בהתחלה אהבה מאוד). יש לה גם הרבה יציאות, 4-5 ביום והיא די קטנה ואפילו בפעם האחרונה בטיפת חלב (לפני כמה חודשים ולפני שהתחילה לאכול כל כך הרבה) היא ירדה מעט באחוזונים מ75 ל50 גם גובה וגם משקל. שאלתי - האם להגביל? כי לפעמים נראה שהבטן אחר כך מאוד מנופחת והיא יכולה לבכות ולהתעורר מהשינה, ולי נראה ששנת הלילה שלה יכולה להיות מעט מופרעת בגלל זה.. להגביל? היא גם שותה המממוווון מים, יוכלה לסיים 5-6 בקבוקים גדולים ביום. אלרגית לביצים (אלרגיה קלה, יכולה לאכול בתוך תבשילים אבל לא חביתות או מקושקשת). היא לוקחת בקבוק רק בבוקר.

    תודה וסליחה על האורך!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שני ילדים שתי שאלות..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שני ילדים שתי שאלות.. - תגובה

    דפי ליבר
    28/07/2012

    לגבי גיל 3 נראה לי יותר התנהגותי ומתאים גיל . בדרך כלל פחות התייחסות לאוכל התוצאות יותר טובות .
    לגבי הילדה חושבת שצריך בירור כללי אצל רופא ילדים . כמות השתייה והאוכל לפי מה שכתבת גדולה . ומוזר שיורדת באחוזונים . תבקשי בדיקות כלליות - סוכר ברזל וכו
    אם הכל תקין הייתי שוקלת קצת להגביל מבחינת פחמימות ובשר לכיוון ירקות .
    דווחי לי מה קורה זה מעניין אותי !
    לבריאות
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקות גיל 6 וחצי חוד
    סמדר
    26/07/2012

    בגיל 6 וחצי חודשים, ילדה שאוכלת טוב ויונקת
    כמה הנקות מול כמה ארוחות היא צריכה ומה הדומיננטי בינהם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקות גיל 6 וחצי חוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין שהיא אוכלת 3 ארוחות

    סמדר
    26/07/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי לציין שהיא אוכלת 3 ארוחות - תגובה

    דפי ליבר
    26/07/2012

    לא הבנתי מה זה 3 ארוחות ? של מה .
    בגיל חצי שנה אפשר בהדרגה לעבור למוצקים.
    מי שרוצה להמשיך ולהניק ברוכה מאוד
    יכולה א. להוריד בהדרגה בצורה מתונה להתחיל עם ארוחת מוצקים אחת ואחרי תקופה עוד אחת הכל לאט
    ב. לאחר ארוחת מוצקים לתת הנקה גם כהשלמה וגם כשתייה וגם ככיף
    בהצלחה . מקווה שהבנתי את השאלה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    סמדר
    28/07/2012

    דפי שלום ותודה

    היא אוכלת כבר 3 ארוחות ביום (מאוד אוהבת) בוקר פירות, צהרים מרק עוף עם ירקות, ערב ירקות בלי בשר - הכל טחון כמובן

    היא לא צריכה השלמה בהנקה

    היא בת 6 וחצי חודשים

    אני לא יודעת כמה הנקות צריך לתת לה ומתי להכניס אותן ? בין הארוחות ? כמה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה - תגובה

    דפי ליבר
    28/07/2012

    להניק בבוקר כשהיא קמה . אחר הצהרים . ולפני השינה .
    אבל שוב אני לא אוהבת כללים נוקשים זה רק כרעיון כללי . את יכולה גם להניק יותר .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה - תגובה

    דפי ליבר
    29/07/2012

    מספיק לבריאות תהני מההנקה להמשיך לעקוב אחרי משקל
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוצקים
    אמא של עומרי
    25/07/2012

    הי
    בני הון בן 4 וחצי חודשים וכרגע אנחנו במהלכן של טעימות.
    מתי מתחילים להפוך את הטעימות הנ"ל לארוחה מלאה.. האם בהדרגה עד לגיל חצי שנה?
    כמו כן, כאשר מתחילים בארוחה מלאה של מוצקים (מרק /פירות) מה הכמות הנדרשת?
    אשמח לדעת :-)
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוצקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוצקים - תגובה

    דפי ליבר
    25/07/2012

    עד גיל חצי שנה רק טעימות . 1 עד 2 כפיות ביממה .
    מעל חצי שנה בהדרגה מורידים ארוחות תמ"ל למוצקים . ארוחה זה בערך כוס 200CC
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דייסת קורנפולר
    אמא של עומרי
    25/07/2012

    שלום רב
    האם באמת כדאי להתחיל לתת לתינוק בן 4 וחצי חודשים דייסת קורנפולר? האם זה באמת מומלץ כפי שיצרני המזון לתינוקות משווקים ומשכנעים?
    אמנם משכנעים אותנו שהתינוק יהיה שבע יותר אבל נאמר לי שקורנפלור לעיתים יכול לעשות כאב בטן לתינוקות. אם מומלץ אז מאיזה גיל?
    אשמח לדעת
    אמא של עומרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דייסת קורנפולר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דייסת קורנפולר - תגובה

    דפי ליבר
    25/07/2012

    אין שום מחויבות . ולא תמיד התינוק באמת יותר שבע .
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לתינוקת בת 8 חודשים
    אמא מודאגת
    24/07/2012

    בתי הקטנה בת 8 חודשים. התפריט היומי שלה- הנקה, פירות, מרק, חלב שלי עם דייסה, מרק/דייסה שלי, והנקה לפי בקשה בלילה.
    1. אני מעוניינת להפסיק לשאוב חלב ומתלבטת מה לתת במקום? היא לא מוכנה לאכול תחליפי חלב כלל, גם לא בתוספות דיסה. ונראה לי שלהוסיף עוד מזון מוצק זה יותר מדי בשבילה. האם אפשר כבר לתת מוצרי חלב?
    2. האם אפשר לתת לה במקום המרק/דייסה בערב ביצה (חביתה, מקושקשת)?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תזונה לתינוקת בת 8 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תזונה לתינוקת בת 8 חודשים - תגובה

    דפי ליבר
    25/07/2012

    לגבי ביצה אין בעיה .
    מוצרי חלב מומלץ מגיל 9 ח' .
    אני חושבת שכדאי לנסות לתת לה תמ"ל + חלב שאוב ולאט לאט להפסיק את השאוב ולתת רק תמ"ל . בדרך כלל זה הולך .
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל מספיק?
    אפרת
    24/07/2012

    בני בן 6 חודשים גבוהה ושוקל 9 קילו (אינו שמן) באחוזון 95 מאז שנולד ושומר על האחוזון, עבר את כל הטעימות וכבר אוכל מוצקים פעמיים ביום,אני מודאגת קצת מכמויות האוכל שאוכל במשך היום אשמח ליעוץ ,תודה..
    7:00 תמ"ל - 120-140CC
    10:30 פירות(מלון,אפרסק,תפוח,שזיף,בננה,סילאן+כפית דייסת דגנים להסמכה)- 70-100CC
    12:00 תמ"ל השלמה- בקושי 60-80CC
    15:00 מרק(בטטה,קישוא,גזר,סלק(לא תמיד),עוף) - 50-80CC
    16:00 תמ"ל השלמה- בקושי 60-80CC
    19:30-20:00 לאחר אמבטיה תמ"ל - 140-150CC (לאחרונה אפילו פחות)
    23:30 האכלת חלום תמ"ל - 160-180CC (הזמן היחיד שאוכל טוב..)
    לפעמים אוכל מעט מאוד 550 תמ"ל ביממה... יש לנו סדר יום קבוע של שינה ומשחקים והוא ילד שמח ודעתן.. וכשהוא מחליט שהוא מסיים לאכול הוא סוגר את הפה ואינו מוכן בשום פנים ואופן לאכול עוד... לפעמים אני מכריחה עוד 10-20CC ואני יודעת שזה לא טוב... מה את חושבת , תודה מראש אמא פולניה ודאגנית... :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא אוכל מספיק?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא אוכל מספיק? - תגובה

    דפי ליבר
    24/07/2012

    ממש לא הייתי דואגת ובטח לא מאכילה בכוח , זה טעות לטווח ארוך ...
    מה הבעיה אם הוא באחוזון 95 .. גם אם ירד קצת ...
    אני חושבת שכדאי לחבר את ההשלמה לארוחה . כלומר ארוחת פירות + השלמה . ארוחת מרק + השלמה . כדי לרווח קצת בין הארוחות . אבל גם אפשר להמשיך כרגיל .
    הסירי דאגה אחת ....
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התשובה

    אפרת
    25/07/2012

    המון תודה דפי... :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום