פורום תזונת תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • יוגורטים
    דנית
    20/09/2012

    ביתי עוד מעט בת שנה וחצי. רציתי לדעת איזה יוגורט הכי בריא להציע לה עד לא מזמן אכלה רק דניאלה ושטוזים ולאט לאט עברתי איתה ליוגורט ביו טבעי 3% או ליוגורט ביו במתיקות מעודנת 2% של דנונה. (היוגורט הטיבעי לדעתי לא ממותק כלל)
    אני לצערי לא נוגעת במוצרי חלב ורציתי לדעת איזה יוגורט ממבחר היוגורטים הכי נכון להביא לה?? האם אקטיביה עדיף? תודה אשמח להמלצות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יוגורטים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוגורטים - תגובה

    שירי יום טוב
    20/09/2012

    הי דנית,
    אני ממליצה לך על יוגורט טבעי 1.5-3% שומן, אקטיביה או BIO, המועשרים בפרוביוטיקה. להפחית ביוגורט ממותק עד כמה שניתן. ובמידת הצורך להוסיף פירות טחונים כמו: בננה, אגס, תפוח, מנגו ליוגורט. או במקום 1/2-1 כפית סילאן תמרים טבעי לגביע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סדר היום התזונתי בסדר
    גלי
    19/09/2012

    שלום רב, הקטנטונת בשבוע הבא בת 6 חודשים.
    בשבוע האחרון התחילה לקבל מנות מוצקים גדולות יותר. זאת לאחר ששיתפה פעולה מאוד יפה עם הטעימות ורצתה עוד ועוד.
    להלן סדר היום:
    7:00 בקבוק סימילאק 180 CC
    10:00 מנת פירות כ-120 CC (לפעמים אוכלת אפילו פחות)
    12:30 בקבוק סימילאק 180 CC
    14:45 בערך - מנת ירק + בשר כ-140 CC
    17:00 בקבוק סימילאק 180CC
    לפני השינה בסביבות 19:30 הנקה

    האם התפריט בסדר?
    האם זה הגיוני שבבוקר פותחת כאלו מרווחים ובצהריים ואחה"צ המרווחים קטנים יותר?
    חשוב לציין שבבוקר זה כך כי היא פשוט ישנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם סדר היום התזונתי בסדר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סדר היום התזונתי בסדר - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    20/09/2012

    הי גלי !
    נשמע שהסדר מאוד מסודר :) ויותר מזה נשמע שאת קשובה לאותות הרעב והשובע שלה .
    התפריט בסדר גמור מותאם לגילה ובהחלט יתכן שישנן שעות ביום בהן אוכלת בתדירות שונה משעות אחרות ( אגב גם אנחנו ככה ..)
    הקפידי לשלב מזונות עשירי ברזל ( קטניות טחינה בשר הודו בקר ועוד ) וכן מקור לשומן טוב - כמו אבוקדו טחינה שקדיה שמן זית .
    מדד טוב לאכילה בריאה הוא ילד רגוע שמתפתח כפי גילו עולה במשקל וישן טוב .
    יום טוב !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חייבת עצה לגבי משהו שנתקלנו בו היום

    גלי
    20/09/2012

    גם היום הקטנטונת אכלה פחות או יותר לפי הלו"ז שתיארתי בשאלה הקודמת.
    רק שכל אחה"צ היא לא הפסיקה לפלוט.
    פליטות ששילבו גם את מנת הירק וגם את הסימילאק ששותה אחה"צ.
    אמא שלי ששומרת על הקטנטונת בבוקר אמרה שלא היה שום דבר חריג,
    אכלה בהנאה גם את הירקות (מנה של כ- 110 CC).
    חברה שלנו אמרה שהתחלנו מדי מוקדם להחליף בקבוקים במנות של פירות
    וירקות ואולי בגלל זה היא פולטת כי הקיבה לא ערוכה ...
    חשוב לי לציין שהחלפת הבקבוק בארוחות מוצקים החלה בשבוע וחצי האחרון
    בעקבות שיתוף פעולה מאוד יפה של הקטנטונת עם המוצקים.
    כשהיינו נותנים מנות קטנות היתה ממש נעלבת ורוצה עוד...
    עכשיו כשאני חושבת על זה, היו עוד כמה ימים בשבוע וחצי האחרונים שבהם
    פלטה שילוב של מנת מוצקים ובקבוק...
    האם באמת עברנו מוקדם מדי למנות מוצקים מלאות? אם לא, איך להתייחס לפליטות?
    אגב, גם כשהתחלנו לשלב בקבוק עם ההנקה - היתה תקופה של פליטות רבות עד שזה התאזן...
    רוצה להזכיר ששבוע הבא היא תהיה בת 6 חודשים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חייבת עצה לגבי משהו שנתקלנו בו היום - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    21/09/2012

    הי גלי ..

    אפשר להאט טיפה את הקצב .אם את רוצה לשמר את אותה כמות שתהיה קלה יותר לעיכול שימי קצת יותר מים מהמרק במנת הבשר והוביפי מעט נוזל לפירות כך יהיה יותר דליל ויתפנה יותר בקלות מהקיבה . נסי לבדוק אם יש גם מקום לרווח קצת בין הארוחות .
    שבת שלום
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    מיכלי
    19/09/2012

    הבן שלי בן שנתיים ו- 3 חודשים הוא נולד במשקל 2.900 וגם היום הוא רזה
    והוא לא אכלן גדול.
    כמה שאני מנסה לגבן לו ולתת לו כל מיני מוצרי מזון הוא לא כ"כ משתף פעולה
    הוא אוכל רק כשהוא רעב ולא בכמויות מאוד גדולות
    ילד מאוד אנרגטי
    הוא כבר לא שותה תחליף חלב , רק אוכל רגיל .

    האם יש איזה תוסף מזון שאפשר לתת לו בשתייה של הבוקר (שותה פונצ', וניל, בננה-משקה חלב, לא אוהב שוקו) או בארוחת הערב שלו שיכול לתת לו קצת יותר הרגשת שובע וקצת לעלות אותו במשקל ?
    אודה לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום - תגובה

    שירי יום טוב
    19/09/2012

    שלום ליאור,
    גם אם הילד רזה לא אומר בהכרח שהוא בתת תזונה, ייתכן שמצבו התזונתי תקין והוא לא זקוק לתוספי תזונה. חשוב לוודא שהוא מקבל את כל אבות המזון ( בשר עוף או דג, מוצרי חלב, דגנים, ירקות ופירות) גם אם בכמות מועטה לדעתך. יש לעקוב אחר המשקל והגובה שלו דרך דיאטנית או רופאת ילדים. בכל מקרה, אני ממליצה לנסות להציע תחליפים אחרים לשתייה שהוא מקבל בבוקר מאחר והיא עמוסה בסוכר ולא מזינה מספיק: כוס חלב לבד, או דגנים עם חלב, יוגורט עם סילאן, או יוגורט עם דגנים. כדאי להתייעץ עם דיאטנית בבניית תפריט המותאם בדיוק לצרכיו וטעמיו של הילד ובמקרה הצורך יינתנו תוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעדנים
    אמא של עומרי
    18/09/2012

    שלום
    באיזה גיל ניתן להתחיל לתת לתינוק לאכול מוצרי חלב? אני מדברת על מעדנים וגבינות רכות.
    בני בן חצי שנה ולאחרונה הוא לא מוכל לאכול בבית מוצקים אלא רק בגן.
    היום ניסיתי לתת לו לטעום מעדן רך וקר ונראה שהוא אהב זאת?
    מתי ניתן להתחיל עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעדנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעדנים - תגובה

    דפי ליבר
    19/09/2012

    לפי הוראות משרד הבריאות הוספת מוצרי חלב בגיל 9 חודשים .
    הנימוק של משרד הבריאות שבמוצרי חלב כמו גבינה ויוגורט יש מעט ברזל ולכן חשוב לבסס קודם אכילה של בשר עוף הודו פירות ורק לאחר מכן מוצרי חלב .
    את יכולה לעיין באתר משרד הבריאות"מדריך לאנשי מקצוע להזנת התינוק והפעוט "
    בתאבון
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיפה גם ...

    עדי אפרתי רסולי
    19/09/2012

    הי ,
    אין סיבה למהר עם מוצרי החלב , אם גילית שאוהב קר - את יכולה להציע אוכל צונן ( יש הרבה ילדים שנהנים מזה !) זה יכול להיות פירות טחונים קרים או אבוקדו קר וכו ...
    בכל אופן בגיל חצי שנה אין צורך ביותר מ2 ארוחות מוצקים ביום כך שאם מקבל אותן במעון אין הכרח שיאכל מוצק גם בבית . בשביל חווית האכילה בבית הציחעי כאמור משהו קר , אולי יעדיף ...( מרק עגבניות קר ויש עוד רעיונות ...)

    שנה טובה
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 11 חד' לא אוכל תמ"ל
    הדר
    17/09/2012

    שלום,

    בני בן 11 חודשים אוכל יפה, בימים האחרונים לא מוכן לאכול את בקבוק התמ"ל.
    התפריט שלו הוא:
    6:00-6:30 בקבוק תמ"ל
    8:30-9:00 ארוחת בוקר (ביצה וירקות, פירות, מעדן, פרוסה עם גבינה)
    11:00 ביסקויט או פרי אם לא אכל בבוקר או פרוסה
    12:30-13:00 ארוחת צהרים
    16:00 מעדן
    18:00 ארוחת ערב
    19:30 בקבוק תמ"ל
    בימים האחרונים אוכל רק 30-40 מ"ל מוציא את הבקבוק ולא מוכן לאכול יותר, האם תקין? מה לתת במקום?

    תודה ושנה טובה
    הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן 11 חד' לא אוכל תמ"ל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 11 חד' לא אוכל תמ"ל - תגובה

    דפי ליבר
    19/09/2012

    אני הייתי עדין מנסה אולי בכוס אולי מוסיפה דייסה ואז אפשר לתת גם בכפית .יש בתמ"ל כמות ברזל ודברים נוספים שאין בחלב פרה או מוצרי חלב אחרים או בשתייה אחרת . לפעמים צריך לעשות הפסקה קצרה ואז לנסות ולחזור .
    בהצלחה
    דפי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו ...

    עדי אפרתי רסולי
    19/09/2012

    הי ,
    אני גם הייתי מנסה לשמר לפחות ארוחת תמל אחת - את יכולה במקום המעדן להציע לו תמל מוסמך בכפית או לחילופין לשתיה מבקבוק בשעה 16:00 שע"פ הרישום אני מבינה שרעב בשעה זו .
    אגב התהליך שהוא עושה של דחיית הבקבוק בס"ה הוא משמח ומעיד על כך שקשוב לעצמו ולתחושת הרעב והשובע שלו , פשוט נסי לשנות את מיקום התמ"ל ביום .
    שנה טובה :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה בלבד
    אודט
    13/09/2012

    שלום רב,

    יש השפעה/ השלכות אם תינוקת בת 8 חודשים ניזונה מהנקה בלבד?
    מקבלת ברזל וטיפות ויטמין d.

    תודה אודט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה בלבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה בלבד - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/09/2012

    הי אודט!
    בגיל שמונה חודשים ישנה חשיבות תזונתית רגשית וחברתית לכך שתאכל גם מאכלים תואמי גיל .
    ממליצה לך להתחיל לתת טעימות , (ישנן הנחיות מסודרות באתר משרד הבריאות ) ולהתקדם לעבר ביסוס ארוחות מוצקים .
    חג שמח !\עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין D וברזל
    תהילה
    13/09/2012

    שלום,

    רציתי לשאול מהו מינון הברזל והויטמין D שאמורים לתת לתינוק בן 7 חודשים.

    האם במטרנה יש גם ברזל שאמורים לכלול אותו במינון?

    תודה ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויטמין D וברזל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין D וברזל - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    13/09/2012

    הי !
    יש לתת 2 טיפות ויטמין ובנוסף לתמ"ל ( מטרנה ) 7 טיפות של ברזל ,
    חג שמח !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטה מלאה ....
    שירה
    13/09/2012

    שלום,
    בני בן 9 חודשים ואני רוצה להוסיף לתפריטו מאכלי חיטה. אשמח לעזרה!

    האם ניתן לשלב מוצרי חיטה מלאה כגון לחם או פסטה וכו'?

    בנוסף האם ניתן לתת לתינוק לאכול קינואה? אם כן, כיצד? אשמח לקבל מתכון


    תודה ושנה טובה, שירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיטה מלאה ....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטה מלאה .... - תגובה

    שירי יום טוב
    13/09/2012

    הי שירה,
    מומלץ לתת בגיל הזה דנים מחיטה מלאה פרט למצבים שבהם משלשל.
    לחם ניתן למרוח בגבינה או קוטג להוריד את הציפוי ולחתוך לריבועים קטנים. פסטה אפשר להכין פסטה ביסלי שניתן לאחוז ביד להקפיד שתהיה רכה לחלוטין ולהוסיף שמן זית.
    מתכון בסיסי לקינואה:
    רכיבים:

    1 כוס קינואה
    כוס וחצי מים

    כדאי לשטוף את הקינואה כמה פעמים ולהשרות לשעתיים לפני הבישול, מה שמשפר מאוד את טעמה.
    1. שמים בסיר את הקינואה והמים, מביאים לרתיחה.
    2. מנמיכים את האש לאש הנמוכה ביותר ומבשלים עד לספיגת המים לשים לב- הקינואה נשרפת בקלות.

    אפשר גם להוסיף קינואה למרק- לפי הטעם, כעשר דקות עד רבע שעה לפני סיום הבישול.
    אפשר להוסיף תבלינים כמו: מעט פלפל וקינמון או פפריקה מתוקה וכורכום,
    אפשר להוסיף ירקות כמו: בצל מאודה או להוסיף לפני הבישול גזר, קישוא או ברוקולי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטה מלאה .... - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/09/2012

    הי שירה !
    חיטה מלאה - ניתן לשלב - אך לט להגזים ע"מ שלא להכביד על מערכת העיכול בהמון סיבים - ניתן לתת לחם מחיטה מלאה או פסטה חיטה מלאה או אורז מלא וכו .
    קינואה את יכולה לשים כמקור לפחמימה שלו בצהריים ( מקביל לפסטה תפא אורז וכו ) וי לה יתרונות רבים .
    או לבשל קינואה עם כמות כפולה של מים בהשוואה לקינוא - עם גזר מגורד / בצל /עשבי תיבול ( את יכולה להתיחס לזה כאורז לצורך המתכון ..)
    ניתן גם להכין מעין מגדרה ולבשל ביחד קינואה עם עדשים כתומות ,
    חג שמח !
    שנה טובה !!
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיטה מלאה .... - תגובה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    14/09/2012

    קיבלת תשובה כפולה :) לא שמתי לב ששירי כבר ענתה לך :)
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 חודשים - תזונה ויציאות
    אולגה
    10/09/2012

    התחלנו טעימות לפני למעלה מחודש, ומההתחלה הבת שלי לא הסכימה להסתפק בשתיים-שלוש כפיות, והייתה אוכלת בערך חצי פרי/ירק בכל טעימה, ואח"כ "מקנחת" בחלב. עכשיו כבר אוכלת 2 ארוחות של ממש (אחת פירות ואחת ירקות) בכל יום, בלי תוספת חלב אח"כ - כל ארוחה מורכבת מ-2-3 פירות/ירקות. רציתי לדעת אם תקין בגיל כזה? מאז שעברה לתזונה כזו מס' היציאות ביום עלה באופן משמעותי, ובימים האחרונים עומד על 3-4 פעמים ביום. האם תקין? לפי המשקל הביתי עלתה רק 300 גרם בחודש האחרון (היא פעילה מאוד)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 5 חודשים - תזונה ויציאות - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    10/09/2012

    הי אולגה
    מספר ואופי היציאות יכול להשתנות עם שינוי הכלכלה , אולם כדאי לשים ב כי אין יותר מידי סיבים העלולים להעלות את תדירות וגודל היציאות .
    ממליצה לך לקלוף את כל הירקות והפירות , להימנע כרגע ממזונות מלאים כמו אורז מלא כוסמת חיטה שיבולת שועל ולהעדיף דגנים אחרים כמו אורז לבן או לחילופין תפא .
    יש להקפיד על מקור שומן בכל ארוחה - טחינה או שקדיה או שמן זית - בכמות של חצי כפית עד כפית בכל מנת אכילה .
    שימי לב כי בירקות יש מקור לפחמימה ( תפא / בטטה ) בכמות טובה ולא רק ירקות ע"מ שתהיה מזנה עם ערך קלורי ולא רק נפח .

    כמו כן ממליצה על מעקב שקילה - ע"מ לראות שמשמרת את קצב הגדילה שלה ,
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות למרק עם בשר
    דפנה
    09/09/2012

    שלום,

    הבת שלי בת 8 חודשים כמעט, בת ראשונה, אוכלת כבר 2 ארוחות ביום. מנת פירות אחת ומנת מרק. עד עכשיו הכנתי את המרק בכמויות די מאולתרות אבל עכשיו, שהיא ממש אוכלת את זה כארוחה, חשוב לי לברר את עניין הכמויות הנדרשות לה בגילה. אין לי מושג כמה בשר אני צריכה לשים לה במרק. אני משתמשת בשווארמה הודו נקבה לפי ההמלצות. אם אני מקפיאה לשבוע, כמה בשר אני צריכה לשים? כמה היא צריכה, בגילה, לאכול פר יום? ומה לגבי כמות הירקות ליום? (כמה גזר, כמה קישוא, כמה תפו"א וכד´) וכן מה לגבי כמות של עדשים אדומים או אורז מלא?

    האם כדאי לגוון לה בסוג הבשר ולא להביא רק שווארמה הודו אלא גם עוף או בשר רגיל?

    ושאלה נוספת-לעיתים אני עושה מרק בכמות גדולה, בהנחה שאני עושה בערך לשבוע ואז יוצאת לי כמות גדולה מדי והמנות מספיקות לשבועיים (מה שבעצם אומר שבכל מנה יש פחות מכל מרכיב). איך אני פותרת את זה? האם אני צריכה להשתמש בפחות מים אולי? שרב המרק יורכב מהמרכיבים עצמם כמעט בלי תוספת של מים?

    אשמח אם תעזרו לי לעשות סדר בבלאגן..

    תודה רבה!

    קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמות למרק עם בשר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמות למרק עם בשר - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    09/09/2012

    הי קרן -
    להלן ההמלצה הכללית אך כמובן שיש שוני בין תינוקות :
    בשר בין 30-50 גרם לפני בישול ( כפול מס הימים שתאכל )
    פחמימה - -1/2 תפא/ בטטה / כף או שתיים של אורז לאחר בישול .
    קטניות יכולות להיות ע"ח הפחמימה או בנוסף לה
    וירקות אין כמות מוגדרת אלך הייתי אומרת שע"מ שתהיה שבעה לא כדאי לשים המון ירקות כדי לא "לדלל" את הקלוריות ממקור הבשר והפחמימה .
    אם את מרגישה שהמרק בכמות גדולה הקטיני את כמות מי הבישול וכן אל תטחני איתם את המרק .
    ממליצה לך להוסיף 1/2 כפית עד כפית של שמן זית לכל מנת אכילה שלה ( אפשר ממש לפני האכילה ) שכן תינוקות זקוקים למקור שומן כמעט בכל ארוחה שלהם .
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, ומשהו נוסף

    דפנה
    13/09/2012

    שלום,

    עשיתי לה מרק כפי הכמויות שנתת לי, אך בטעות הוספתי הרבה מדי אורז והכמות של הבשר הייתה בערך 400 גרם. בתי לא כ"כ אהבה את המרק הזה ועשתה תנועות כאלו של הקאה. המרק יצא די סמיך, וגם אחרי שהוספתי מים למנה, כשהאכלתי אותה, היא עשתה סימנים של הקאה ולא רצתה לאכול.
    הסיבה שהיא לא אהבה את זה זה בגלל הסמיכות והכמות הגדולה של הקטניות והבשר? תינוקות מתקשים לאכול אוכל "כבד" מדי?

    תודה,

    קרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, ומשהו נוסף - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    13/09/2012

    הי קרן..
    לא התכוונתי להרוס לה את הארוחה :)
    אם יצא סמיך מידי דללי - כך שכל פעם תשימי או קטניות או אורז או תפוא ולא את הכל ( בהנחה שהיה בו הכל ביחד ..) ובכל מקרה הכיני לה בסמיכות שאוהבת ע"י שימוש ביותר מים של המרק או ע"י הוספת יותר ירק כמו קישוא או דלעת , לאט לאט תשני לה את הסמיכות ולקראת גיל 9 חודשים את יכולה להתחיל לנסות קציצות מעוכות במזלג או את רכיבי המרק ( הירקות והפחמימה ) מעוכים במזלג..
    חג שמח !
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לאכול בגלל הגן
    אמא של עומרי
    08/09/2012

    שלום רב
    בני בן חצי שנה והולך כעת למסגרת של גן. לפני הגן (עד ה 27/8) התחלתי איתו טעימות וארוחות בבית והא אכל יפה ואף בהנאה רבה גם פירות וגם ירקות. לאחר שבועיים בגן הוא קיבל דלקת בעעין ונשאר כמה ימים בבית. במהלך הימים בבית ניסיתי לתת לו פירות ומרק והוא לא מוכן בשום פנים ואופון לאכול ואפילו נגעל ממה שמוכנס לו לפה. אני די בטוחה שז קשור לגן. לצערי אני בתחושה שהם "דוחפים" להם יותר מידי אוכל מוצק ביחסית מעט זמן. לעיתים הם נותנים מרק אחרי פירות בהפרש של שעה וחצי ושה נראה לי מוקדם מידי
    שאלותי:
    1. מה עושים על מנת שימשיך לאכול ויאהב בחזרה אוכל מוצק? (הוא באמת אהב זאת קודם)
    2. האם שעה וחצי שעתיים בין פירות סמיכים למרק ירקות סמיך זה לא צפוף מידי לילד שלפני כמה ימים מלאו לו חצי שנה?

    אודה לעזרתכם כי אני ממש מיואשת מהעובדה שהוא מאד אהב לאכול וכנראה משהו בגן הפך אותו לאנטי אוכל מוצק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא רוצה לאכול בגלל הגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה לאכול בגלל הגן - תגובה

    שירי יום טוב
    08/09/2012

    שלום לך,
    אני מציעה לך לדבר עם הצוות בגן ולבקש שיציעו לבנך מזון מוצק פעם עד פעמיים ביום, ובמידה ובמידה ומסרב להגיש לו את הטחון אך לא להפסיק להציע לו מוצק, ספרי להן איך את מגישה לו את זה בבית. לגבי שאלתך השנייה, אני מציעה לך לוודא שבנך רעב כשמגישים לו את הארוחה השנייה אחרי שעה וחצי (או להגיע פיסית לגן בזמן הארוחות או לשאול מישהי אמינה). רצוי לחכות 3 שעות בין ארוחה לארוחה אך ייתכן שהוא מספיק רעב אחרי שעה וחצי ומסיים ארוחה נוספת שלמה מבלי שיכריחו אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 7 חודשים לא מוכמנ לאכול
    שירן
    07/09/2012

    שלום,
    בתי בת 7.5 חודשים, מתפתחת יפה וטיפת חלב אומרים אפילו שהיא טיפה שמנמונת...אבל היא כל היום ניזונה מחלב שאוב/הנקה בלילה. ניסיתי מגיל 5 חודשים לתת לה אוכל טחון (טעימות בהתחלה) אך היא בשום פנים ואופן לא מוכנה לאכול!! עשיתי לה הפסקות, כי זה נורא מייאש להכין פירות/ירקות, לטחון ובסוף לזרוק את הכל. היא אוכלת כמה כפיות רק אחרי שאני מסיחה את דעתה עם צעצועים, גם את הכמה כפיות האלו היא אוכלת בבכי....נייסיתי לתת לה בננה ביד אך היא לא הייתה מוכנה גם ככה לאכול..
    אני ממש מיואשת, אני צריכה כל היום לשאוב כי גם תחליפים (מכל הסוגים!) היא לא מוכנה בשום פנים ואופן לאכול.היא לא בגן.
    מה לעשות? אני ממש ממש כבר מיואשת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 7 חודשים לא מוכמנ לאכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 7 חודשים לא מוכמנ לאכול - תגובה

    שירי יום טוב
    08/09/2012

    הי שירן,
    עלייך להמשיך להציע לה מזונות מוצקים במנות קטנות ובמרווחי זמן ארוכים אחד מהשני, 3-4 שעות לאחר הנקה. אין להכריח את הילדה או להסיח את תשומת ליבה בזמן ההאכלה. זה תקין במידה וממשיכה לסרב, לכל ילד טעמים שונים והתפתחות שונה. אני ממליצה לך להכין מנות קטנות כמו :למעוך בעזרת מזלג יחד 1/4 בננה+ 1/4 מנגו או אגס רך. השתדלי לדבוק בתחליף אחד מבלי להחליף בתדירות גבוה ולהמשיך להציע לה במקום הנקה. במידה ומסרבת, עכבי את הארוחה בשעה עד שעתיים נוספות עד שתרגישי שהיא מספיק רעבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודשיים
    אלכס
    07/09/2012

    שלום, בתי בת כמעט חודשיים אוכלת חלב אם, ראתה אותי יועצת הנקה בבית חולים ואחות בטיפת חלב בגיל חודש, הן אמרו שההנקה מצוינת ואין בעיות, עלתה במשקל באופן תקין.
    - השאלה הראשונה שלי היא בנוגע לתופעה מוזרה שהופיעה כמה שבועות אחרי הלידה ולא הייתה קודם לכן, האחיות בטיפת חלב אמרו לי שהתופעה תקינה ומדובר ברפלקס, אבל עם אכן מדובר ברפלקס, מדוע לא היה מלכתחילה ומדוע הולך ומחמיר עכשיו?
    אחרי שהיא מסיימת לאכול (ואני אכן למדתי לזהות מתי היא מסיימת), היא לא משחררת את הפטמה או נרדמת כמו בהתחלה אלא עוזבת ולאחר כמה שניות מתחילה לחפש שוב, אבל כשהיא מנסה לתפוס אותה (האחיות בטיפת חלב ראו את זה קורה ואמרו שזה רפלקס) היא לא מצליחה או עושה פרצוף נגעל ולמרות זאת ממשיכה לנסות שוב ושוב עד שהיא תופסת ומתחילה לשתות, ושמתי לב שכשאני מחכה ומרשה לה לשתות עוד היא פולטת וההרגשה היא שהיא אכלה יותר מדי. האם אכן מדובר ברפלקס? רציתי לשמוע חוות דעת נוספת. מה עושים במקרה כזה? נותנים לה להמשיך או מפסיקים?
    שאלה נוספת, לא פחות חשובה, בימים האחרונים היא ירדה מתדירות אכילה של כל 3-4 שעות לשעתיים ואפילו פחות, היא לא ישנה טוב, הלכנו לרופאה שבדקה אותה ואמרה שהיא בסדר אבל לא הייתה לה אפשרות לשקול אותה ולכן ניאלץ לחכות ליום ראשון כדי ללכת לטיפת חלב להישקל.
    אני מרגישה כאילו היא רעבה למרות שכמות החלב היא גדולה (ובדקתי לאחר שהיא מסיימת לאכול עם יוצא חלב והוא יוצא), ייתכן שהחלב שלי לא משביע אותה בלי קשר לכמות? מה עושים במקרה כזה? קנינו מטרנה והחלטנו לנסות לתת לה בתור תוספת לחלב אם ולראות עם היא נרגעת ואז לדעת עם זאת הבעיה, אני מרגישה נורא עם זה. האם ייתכן שהיא תתרגל לאכילה מבקבוק או תאהב מטרנה יותר מחלב אם? זה ייקח ממני את כל התענוג בחוויה האינטימית של ההנקה וזה מדכא אותי.
    אם זה אכן זה, האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי להעשיר את החלב או שהיא תצטרך לעבור למטרנה? האם זה הופך אותי לאימא גרועה יותר ונותן לה פחות ויטמינים ותמיכה במערכת החיסונית?
    בבקשה תעזרו לי, אני מאד עצובה ולא יודעת עם מי להתייעץ כי מחר יום שישי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת בת חודשיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון

    אלכס
    07/09/2012

    אתמול אחרי שהיא ירדה מתדירות אכילה קבועה שהייתה לה בשבועות האחרונים של 3-4 שעות לכל שעתיים ופחות, באחד עשרה היא סוף סוף נרדמה וישנה עד 6 בבוקר, לאחר מכן התעוררה לאכול וישנה שוב עד 12. אחרי שהתעוררה הכנו 120 CC של מטרנה (לפי המשקל הם ממליצים על 180 אבל רצינו להתחיל מהמינימום ולתת בתור תוספת לחלב שלי), אחרי הצד הראשון נתנו לה לשתות כמה שהיא רצתה והיא שתתה 20, החלפנו חיתול ועשינו הפסקה שבה שיחקנו ודיברנו איתה עד שהראתה סימני רעב ואז נתתי לה צד שני ועוד מטרנה עד שסירבה, היא שתתה עוד 10.
    השתמשנו במטרנה חלבית.
    כרגע היא ישנה, אני לא יודעת עם זה המשך מאתמול או בגלל שהיא שבעה מהמטרנה, האם אנחנו פועלים בדרך נכונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת חודשיים - תגובה

    שירי יום טוב
    08/09/2012

    הי אלכס,
    את אמא נהדרת, הפסיקי לדאוג לשווא. גם אם תחליטי להמשיך עם תחליף חלב אם תדעי שאת מעניקה לביתך את הטוב ביותר עבורה כל עוד את רגועה ושלמה עם זה. בכל מקרה, אני לא ממליצה לך לוותר על ההנקה בשלב הזה, הרפלקס הזה טבעי ונורמאלי ויעבור בקרוב. היי סובלנית. המשיכי להניקה כל שעתיים שלוש ביום וגם אם היא פולטת זה בסדר, תתני לה. המשיכי לעקוב אחר יציאות ושתן ומשקל, כל עוד הם תקינים תשארי רגועה ואל תפסיקי להניק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפריט לבת 7.5
    גילי
    06/09/2012

    שלום,
    רציתי לשאול לגבי תפריט לגיל 7.5 חודשים

    כרגע התפריט מורכב מ-5 ארוחות, 2 מהן מוצקים- פירות בבוקר בשילוב עם טחינה/ שקדיה/ קוואקר/ סילן, ובצהריים ירקות עם עוף ותוספת דגנים כגון עדשים כתומות, השאר תמ"ל

    מתי אפשר/ צריך להוסיף ארוחה נוספת של מוצקים ומה היא כוללת?
    האם מומלץ להאכיל בדגני ויטביקס - בתוספת תמ"ל בארוחה של אחרי שנת הצהריים?

    מה מומלץ להוסיף למרק הירקות והעוף כדיי לגוון את העדשים הכתומות? קינואה? גריסי פנינה?

    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תפריט לבת 7.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפריט לבת 7.5 - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    06/09/2012

    הי !
    התפריט נשמע מצוין -
    בפירות לטעמי כדאי להוסיף רק מקור שומן ( אין צורך בסילאן לטעמי ) וגם עם הקוואקר לשים לב שלא מגביר את תדירות או כמות היציאות ( שכן מכיל המון סיבים )
    סביב גיל 9 חודשים +_ כדאי להוסיף עוד ארוחה .
    אם נראית לך שבשלה ורוצה כעת - את יכולה להוסיף למשל עגבניה מגורדת עם אבוקדו מעוך או ביצה .
    לגיוון המרק אפשר את כל סוגי הקטניות אפונה גרגרי חומוס ( שיטחנו עם המרק ) וכן מומלץ לגוון במקור הבשר ( עוף/ הודו/בקר) וניתן לשלב גם דג ( שאידית ואת יכולה לטחון למרק או לתת בזהירות מהנתח אם מסתדרת עם המרקם )
    בגילה חשוב לשמור על לפחות 2 אם לא 3 בקוקים ביום ע"מ שתקבל מקורות מאוזנים של ויטמינים ומנרלים .
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המפורטת והמהירה!

    גילי
    06/09/2012

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה מול טלויזיה
    דיקלה
    06/09/2012

    שלום דלית,
    יש לי תינוקת בת שנה וחמישה חודשים, אני מפחדת שאני בתחילתה של טעות חמורה ומבקשת את דעתכן
    יש לה כיסא אוכל בבית, כשאני מאכילה אותה אני שמה את הכיסא אוכל מול הטלויזיה בערוץ לולי, היא רואה טלויזיה ואני יושבת לידה בכיסא ומאכילה אותה, היא כן יודעת לא לפתוח לי את הפה כשלא שמתי לב ויש לה עוד אוכל בפה ולחילופין שכסיימה ולא שמתי לה יכולה להגיד לי אמ.. אמ.. ולקראת סיום שלא בא לה יותר גם מסובבת את הראש ואומרת נו.. נו.. או שפשוט לא פותחת את הפה
    אני חושבת שהיא יודעת להגיד לא גם שהיא מהופנטת מהטלויזיה.
    לצערי היא אוכלת שם בגלל הנוחות שלי,כי שכאני שמה את הכסא אוכל במטבח היא יותר חסרת שקט (כניראה משעמום) משחקת אם האוכל ללא הפסקה רוצה את הכפית לאכול לבד ובאופן ניכר אוכלת פחות בהרבה מאשר כשרואה טלויזה, וגם ארוחה שאוכלת 15-20 דקות מול הטלויזיה גם שכאוכלת פחות לוקחת כפול זמן!!
    שאלתי היא כמה זה נורא ההרגל הזה?? כי עוד עכשיו זה קל לשנות כשעדין קטנה
    האם אפשר להמשיך ככה עוד קצת? או שדחוף לאכול רק במטבח למרות כל הנאמר למלעלה.
    (שאוכלת פחות טוב יותר משחקת וזורקת את האוכל וכל זה בכפול זמן)
    לי פשוט נח שהילדה אוכלת טוב ואני רגועה שהיא אכלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אכילה מול טלויזיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אכילה מול טלויזיה - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    06/09/2012

    הי דקלה ..
    נראה לי שענית לעצמך בשאלה :)
    אני אישית מאוד מאמינה בחשיבות הישיבה ליד שולחן ובסביבת אכילה ( ולא מול טלויזיה) ציינת כי הילדה קשובה לעצמה למרות הטלויזיה , אך כמו שציינת כעת מתפתחים ההרגלים . מאוחר יותר יהיה גם לך וגם לה קשה יותר " להגמל " .
    מציעה לך להחזיר את הארוחה למטבח - להציע דברים שיכולה להחזיק ולאפשר לה להיות עצמאית בארוחה . כך גם תוכלי את לאכול באותו הזמן ( ויש לכך חשיבות גדולה !!עבור שתיכן ......). בכל מקרה לא כדאי שארוחה תערוך מעבר ל 20-25 דקות . סביר שבתחילה תאכל פחות אך בודאי עם הזמן תהיה "יעילה" באכילתה במטבח כמו שהייתה מול הטלויזיה .
    בתאבון :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דקלה
    09/09/2012

    ראשית תודה רבה לך עדי על תשובתך המנומקת.
    אני הבנתי שזה מסוג הטעויות שעושים למרות שמבינים שזה טעות, בגלל הנוחות שאני יודעת כמה הילדה אכלה ואני רגועה שהיא שבעה לפחות לשלוש שעות וגם כמובן פחות בלאגן ומשחקים באוכל..
    אני ניסיתי השבוע ברוב הפעמים להאכיל אותה במטבח ולכבות טלויזה, התחלתי בכך שאני יושבת לידה ומנסה להאכיל אותה היא כועסת ומזיזה את הראש ומנסה לקחת לי את הכפית ולאכול לבד אז אני מאפשרת לה, והיא לא ממש מצליחה אני מנסה אפילו לשים לה את האוכל בכפית ובדרך לפה הופכת את הכפית והאוכל נופל לפני שהכפית בכלל מגיעה לפה. מה שאפשר לאכול בידים היא מצליחה אבל דברים רכים (מעדן, גבינה, טחינה) אי אפשר. הרבה פעמים אחרי הארוחת ערב של חביתה גבינה ירקות לחם שלא ממש אכלה אני מקלחת אותה וישר מציעה לה מעדן (מול טלויזה כדי שתסכים שאני יאכיל אותה) והיא אוכלת הכל סימן שהיתה רעבה .
    האם בכלל תקין להציע לה אחרי ארוחת ערב שלא אכלה טוב יוגורט או לעזוב אותה עד 20:00 שמקבלת מטרנה + דייסת שיבולת שועל? ארוחת הערב בדרך כלל ב 18:00 וב 20:00 מקבלת דיסה בבקבוק.
    (אציין שאין בעית משקל)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    09/09/2012

    הי דקלה !
    את רק צריכה להקשיב לתחושות הבטן שלך :) כי כל התשובות אצלך בהודעה :)
    אני מסכימה איתך שאם תתרגל לקבל מעדן לאחר ארוחת הערב שלא אכלה טוב בעצם לא תהיה "חייב" לאכול טוב שכן אחכ יגיע מעדן ובקבוק .
    אין צורך ב3פעמים בשעתיים להגיש אוכל ( א.ערב מעדן בקבוק) ומספיק שתהיה ארוחת ערב בה תאכל ככל שתהיה רעבה ואחכ הבקבוק .
    את יכולה לשלב את המעדן כחלק מארוחת הערב ולגוון אך שוב ... לא מול הטלויזיה אלא מולך ... ברגע שתזכרי כמה זה חשוב ( ונשמע שזה חשוב גם לך :) ..) זה יהיה ברור גם לה והיא תבין שזה המקום לאכול בו ,
    שבוע טעים :)
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך עדי

    דקלה
    12/09/2012

    תודה רבה לך עדי על עזרתך.
    לקחתי לצומת ליבי ואני משתדלת לאכילה במטבח אבל שאלה.
    האם כל דבר חשוב באמת לאכול רק במטבח לדוגמא אם רואה טלויזה בכיסא זה בסדר להביא לה פרי או ביסקויט ביד או לאכילה יוגורט?? (דברים שהם נשנושים זה בסדר??)

    ועוד משהו שאני רוצה לדעת לאחרונה עברתי להביא לה יוגורט ביו 3% טיבעי, (לאחר שהיתה אוכלת רק דניאלה ושטוזים) רציתי לדעת האם נחשב באמת כבריא??
    והאם היוגורט הגדול 200 גרם נחשב כארוחה לילדה בגילה? (שנה וחמישה חודשים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך עדי - תגובה

    עדי אפרתי רסולי
    12/09/2012

    הי שוב !
    בעקרון כולנו לא יושבים תמיד ליד השולחן ובכל זאת לא הייתי מגדירה מזונות שאוכלים ליד השולחן וכאלו שליד טלויזיה .
    נסי לכוון כך שתמיד ליד השולחן וסביר להניח שמידי פעם תגיעו גם לאזור הטלויזיה .
    ארוחה היא כזו שמשביעה אותה לפרק זמן מסויים והיא רגועה לאחריה ( יכול להיות גם לשעה ..)
    יוגורטים מומלץ דווקא את אלו של 5 % שומן לתינוקות עד גיל שנתיים אין זה אומר שאסור לתת את אלו הטבעיים של ה 3 % אבל את יכולה להוסיף לזה מעט שקדיה ( כדי להעלות מעט את תכולת השומן ) או להגיש עם פרי , או סתם כך כמו שאת מגישה ...בגילה היא יכולה ואמורה לאכול את תפריט המשפחה ( הבריא כמובן ...)
    בתאבון !
    עדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום