מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עלייה במשקללילך23/07/2012
הבת שלי בת 8 חודשים ויש לי שאלה לגבי המשקל, היא נולדה 2.6 (שבוע 37) ומאז עלתה יפה וכמצופה במשקל, לפני כחודשיים בטיפת חלב היא שקלה 6.750, והיום כששקלנו אותה היא שוקלת 7. היא אוכלת בסדר גמור, אני עדיין מניקה בשילוב עם מוצקים.
האם יש מה לדאוג לגבי העלייה הקטנה הזו? האם יכול להיות שבגלל שהיא זוחלת ו"שורפת קלוריות" היא פחות עולה במשקל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלייה במשקל - תגובה
דפי ליבר24/07/2012לא אין מה לדאוג קורה שלפעמים עולים קצת פחות ולאחר מכן יש גדילה זה רק מספרים ..
בגיל 8 חודשים אפשר לגוון את האוכל להוסיף טחינה ממרח שקדיה קצת שמן זית בשר קטניות
וכמובן להמשיך הנקה .
בהחלט שורפים אנרגיה בפעילות .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת בקבוקים ועוד....שיר23/07/2012
שלום
מתי מחליפים בקבוקים המיועדים לתמ"ל? כל שנה? פחות?
הבת שלי בת 10 חודשים. אוכלת 100 מ"ל כל 3 שעות בערך(אפילו פחות). לאחרונה החלה לאכול 180....זה לא מוזר שהיא פתאום מגדילה ארוחות?
האם להגדיל גם בלילה את הארוחה ל 180? היא קמה לאכול פעם אחת בלילה ואני רוצה לגמול אותה מזה בקרוב......אז נראה לי מצחיק להגדיל לה עכשיו את הארוחה....
אשמח לרעיונות ל"אוכל אצבעות".....מה אפשר לתת לה ביד שהיא תאכל בלי להילחץ? (ברור שבהשגחה(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת בקבוקים ועוד.... - תגובה
דפי ליבר24/07/2012לא יודעת מתי צריכים להחליף בקבוקים תשאלי יצרנים .
בגיל 10 חודשים אפשר להוריד בקבוקים ולעבור לאוכל אצבעות - ביצה מקושקשת , פשטידות , ירקות מבושלים , לחם , פסטה קטניות .קציצות .ועוד
בכפית גבינה מעדנים יוגורט לבן
בקיצור כמעט הכל . לאט חתוך קטן ורך מרקם שמתאים להתפתחות התינוק .
בלילה להוריד בהדרגה את הכמויות. עד להפסקה מלאה .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחם לתינוקתלחמניה23/07/2012
שלום,
בתי כמעט בת שנה. איזה לחם מומלץ להציע בגיל זה? האם אפשר לתת לחם מקמח מלא או לחם עם דגנים?
עד איזה גיל יש להקפיד על מוצרים לא מלאים (אורז, פסטה וכו')?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם לתינוקת - תגובה
דפי ליבר24/07/2012הכל שאלה של מינונים ורגישות של כל תינוק .
לשים לב שיש לחמים קנויים לא ממאפה בית שיש עוד חומרים שמכניסים ללחם .
אפשר לשלב בין המוצרים .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוספת קורנפלורלילך22/07/2012
שלום ,
הבן שלי בן כמעט חצי שנה האם מותר להוסיף לסימילאק שלו קורנפלור?
(הוא לא מתלהב לאכול סימילאק כמו שהוא...)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת קורנפלור - תגובה
דפי ליבר22/07/2012אין בעיה . מכינים את הסימלאק לפי ההוראות ומוסיפים כף קורנפלור .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר ארוחות במשך היוםלין22/07/2012
שלום,
הבת שלי בת 11 חודשים-פעלתנית מאוד,חייכנית,משחקת בכל הצעצועים שלה ומפטפטת איתם בשפה שלה:) ,שולחת נשיקות ... קיצר,היא מפותחת מעבר לגיל שלה.
סדר הארוחות של לא משתנה בכל יום והוא כך-
בוקר: בקבוק 180/240
2. ביצה קשה או מקושקשת עם לבנה 3% -מנסה להכניס לה עגבניה כבר כמה זמן והיא יורקת (האם זה בסדר?) עכשיו מנסה להכניס לה מלפפון.
3.מנ פירות בצלחת -א בטיח,ענבים,מלון ולפעמים דובדובנים או משמש-היא אוכלת לבד מהצלחת שלה.
3. מנת ירקות ופה הדילמה....אני עדיין טוחנת לה והיא אוכלת מהבקבוק ויושנת שינת צוהריים(בערך שעה וחצי). שנה הבאה היא הולכת לגן-האם כדאי להרגיל אותה לאכול בכפית את המרק שמה יהיה לה קשה בגן לישון בלי בקבוק?
4. מעדן
5.ארוחת ערב ביחד עם אבא ואמא- (מה שאני מבשלת היא אוכלת)
6.דייסה(במידה והיא לא אכלה איתנו מספיק טוב)
7. מקלחת -בקבוק ושינה עד הבוקר.
-האם סדר הארוחו שלה בסדר?(בטיפת חלב אומרים שעדיף שהיא תרד קצת במשקל -היא שוקלת 11.200 בגובה 75 ס"מ.-האם זה בסדר?האם להמשיך עם המרק? מה לעשות עם העגבניה שהיא לא אוכלת -אני מרגישה שזה קצת יבש לאכול רק ביצה ולבנה -למרות שהיא ממש אוהבת את זה.
אנא תייעצו לי בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדר ארוחות במשך היום - תגובה
דפי ליבר22/07/2012בארוחת בוקר אם לא אוהבת עגבניה הייתי מוותרת .
אפשר להוסיף טונה אבוקדו לחם רך דגני בוקר בתוך חלב רכים קוטג
אפשר לנסות את הירקות בצלחת מבושלים כולל בשר . בהתחלה תשלימי עם הבקבוק הטחון ולאט לאט תרדי מהבקבוק לפי תאור ההתפתחות שלה מסוגלת לאכול לבד בידיים .
לא עושים דיאטה לילדה בת 11 חודש אבל אפשר לשים לב
בערב אם אוכלת טוב ארוחת ערב למה צריכה דיסה אולי מספיק תמ"ל או דייסה מאוד דלילה .
בדרך כלל אחרי שהולכים ומאוד פעילים יש איזון במשקל .
תקחו אותה הרבה החוצה למגרש משחקים לפעילות
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצרים מקמח מלא?מיטל22/07/2012
שלום,
בני בן 9 חודשים, ואני מעוניינת לחשוף אותו ללחם, אורז, פסטה וכד'.
האם עדיף לחשוף אותו למוצרים מקמח מלא? אורז מלא ופסטה מקמח מלא?
האם אולי כדאי לשלב בין המוצרים?
דעתך?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
מיטל23/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוצרים מקמח מלא? - תגובה
דפי ליבר24/07/2012בקמח מלא ומוצריו יש הרבה סיבים , דבר יכול לגרום לתינוק לשילשולים או רגישות בבטן .
אפשר לנסות לשלב בהדרגה או לחכות קצת עם החשיפה .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמל צמחי או חלבי?אורית22/07/2012
צהריים טובים
שמעתי שישנם הטוענים כתמל צמחי עדיף על חלבי מאחר והחלבי מתקשר לכל מיני מחלות כגון שיעול , נזלת..
האם יש תמל שמומלץ יותר בריאותית?
בני בן 4 חודשים כרגע יונק אבל בקרוב מתכננת להתחיל עם תמל כל שהוא .
תודה ויום טוב אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמל צמחי או חלבי? - תגובה
דפי ליבר22/07/2012אם אין סיבה מיוחדת או הוראת רופא מתחילים חלבי .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות מוצקיםמיש22/07/2012
שלום
ביתי בת 7 חודשים ואני נתקלת בבעיה סביב נושא המוצקים. היא דוחפת את האוכל החוצה למרות שרוצה לאכול והדבר נראה לי מתסכל אותה מאוד. יתכן ויש כאן מצב של דחיקת לשון - אני בברור של הנושא . כיום המצב הוא שהיא כועסת כמעט מייד כשמנסים לתת לה אוכל עם כפית, מסרבת לשבת בכיסא אוכל אבל מצד שני כשאני נותנת לה להחזיק משהו ביד היא בכייף מנסה לאכול אבל מן הסתם זה בעייתי בגלל חתיכות גדולות (לשימחתי היא דוחקת את רובן החוצה עם הלשון) וסיכוי לחנק. הציעו לי לתת לה את המזון המרוסק בבקבוק עם פטמה עם חור גדול / חתוכה מעט. מה דעתכן?
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות מוצקים - תגובה
דפי ליבר22/07/2012לדעתי לא יקרה כלום עם תחכי עד סוף הברור.
אפשר גם לתת מבקבוק .
העיקר לא להלחץ , ולשמור על הבטיחות שלה .
בסוף היא תאכל גם מוצקים, חכי בסבלנות עד שתהיה מוכנה .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה עם לוח זמניםטל20/07/2012
שלום,
התינוקת שלי בת חצי שנה ושבועיים.
אני מנסה לבנות לה לוח זמני ארוחות ומאוד אודה לפידבק של הלו"ז הבא:
7:00 תמ"ל
11:00 פירות + שיבולת שועל + טחינה
14:00 מרק טחון
18:30 תמ"ל + דייסה
22:00 - 00:30 - מתעוררת פעם אחת להאכלת לילה (אוכלת בערך 120 CC)
ללוח זמנים הזה אני שואפת כל יום. הבעיה היא שהיא מתעוררת כל בוקר לא בשעה קבועה (בין 4:30 ל 6:00). כאשר היא מתעוררת מאוד מוקדם, אני מציעה לה בקבוק כדי שתחזור לישון ולעיתים קרובות זה עובד לי, אבל אז הלו"ז היומי משתבש לי לגמרי כי היא לא מאוד רעבה בבוקר ולכן כל הארוחות נדחות והיא גם מגיעה לארוחת ערב לא רעבה וזאת בעיה גדולה מבחינתי.
האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי בכל זאת לשמור על שעות קבועות לארוחות, גם אם היא קמה בשעות שונות בבוקר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה עם לוח זמנים - תגובה
דפי ליבר22/07/2012בסדר גמור
במשך הזמן תוסיפי ארוחת ערב בערך ב18.00
ולאחר מכן תמ"ל .
נראה לי שאחר הצהרים אוכלת קצת מעט האם לא רעבה בסביבות 17.00 אפשר לתת שוב פרי או עוגיה רכה .
בבוקר תנסי אולי לא לתת מנה מלאה אלא לרדת בכמויות ולראות האם חוזרת לישון גם עם חצי מנה תמ"ל ?
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה ועוד שאלה בבקשה
טל25/07/2012אחרי נסיונות רבים לבנות לוח זמנים יומי, הבנתי שהתינוקת שלי (בת חצי שנה) זקוקה ל 4.5 שעות בין ארוחות, כאשר היא אוכלת בארוחה בערך 180 - 200 CC (פירות עם דייסה בבוקר, מרק בצהריים ותמ"ל עם דייסה בערב לפני השינה)
אם עדיין לא עברו 4.5 שעות ואני מנסה לתת לה אוכל, היא מסרבת לגמרי או אוכלת ממש קצת ומתחילה להתנגד.
כתוצאה מזה, יוצא שהיא אוכלת 3 ארוחות ביום בלבד (בוקר, צהריים וערב) ועוד ארוחה קטנה בלילה (120 CC).
האם זה תקין? אני רואה וקוראת על צורך לתת ארוחות קטנות או נשנוש קטן בין הארוחות המרכזיות ואני לא עושה את זה , כי פשוט אין צורך. האם זה בסדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה ועוד שאלה בבקשה - תגובה
דפי ליבר25/07/2012קודם כל כבדי אותה , אם זה מה שטוב לה מצוין !
ואם אין ירידה מהותית במשקל תזרמי ...
אם את חוששת תוסיפי לארוחות קלוריות כף שמן זית דייסה וכו..
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 5.5 חודשים מוצקים ותמ"לירדן19/07/2012
שלום רב,
בהמשך לשאלתי מלפני מספר ימים,
בתי בת 5. חודשים-
התחלתי לשלב מוצקים - מרק ירקות בצהריים ומעט פירות בבוקר.
אני מאד מתקשה להבין מתי להשלים ארוחה, היא גם פולטת מאז שהעלתי את כמות הירקות.
השאלות שלי הן:
1. איזו כמות מוצקים נחשבת לארוחה- זאת אומרת אם אכלה 150 ועדיין רעבה האם להשלים בתמ"ל? מתחת לאיזה כמות להשלים?
2. כשאכלה תמ"ל הקפדתי על מרווחי זמן של 2.5 שעות מסיום בקבוק לבקבוק הבא. האם הדבר תקף גם למוצקים? כמה זמן מתמ"ל אפשר לתת ירקות והפוך- מארוחת המוצקים תמ"ל? נראה לי שלא שבעה ממרק הירקות בצהריים...
3. קוואקר- מתי אפשר להוסיף למרק?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 5.5 חודשים מוצקים ותמ"ל - תגובה
דפי ליבר20/07/2012הילה
אני מרגישה משאלתך נוקשות מסוימת מבחינת שעות וכמויות , לא הכל מספרים , ביתך בסך הכל בת 5.5 חודשים זרמי ,תרגישי אותה , ולא למהר ...
כמות של ארוחה זה 200CC כמובן שאם עדין רעבה להשלים עם תמ"ל .
רווח זמן בין ארוחות צריך להיות סביר , לא כל היום "מתעסקים" רק עם אוכל צריך לשחק לישון לצחוק לדבר וכו ..
הסדר עצמו לא משנה תתני לפי הנוחות שלך ארוחות מלאות עם השלמה של תמ"ל בשלב זה ותגיעי לרווח לדעתי של 3 שעות +-
אפשר לשים קוואקר במרק לא הבנתי למה ? מרק כדאי לעשות עם ירקות ועוף להשתדל מעט או בכלל לא אבקת מרק . לתת את המרק והירקות ואחר כך גם את העוף .
אפשר קוואקר בדייסה אבל שוב גם במרק אם נראה לך נכון בשביל התינוקת .
שוב בהדרגה לאט אפשר גם לחכות לגיל חצי שנה .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה
הילה21/07/2012תודה על ההתייחסות המהירה והעזרה ,
הבעיה שלי היא שכאשר אוכלת ארוחת מרק נראה שלא שבעה מספיק אחרי, למרות שאוכלת כמויות יפות של 150 ומעלה... אחרי שעה וקצת רעבה שוב...
מאחר ויש לה מעט ריפלוקס אני לא רוצה להעמיס עליה ולצמצם את הזמן בין הארוחות מהצד השני אני לא רוצה שתהיה רעבה...
לכן שאלתי כמה זמן מינימום לתמ"ל אחרי ארוחת ירקות...
קווקר במרק על מנת להסמיך אותו ושיהיה משביע יותר.. (וגם מזין)
שוב תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה - תגובה
דפי ליבר22/07/2012אין זמן מינימום . וקואקר במרק זה בסדר גמור
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה בן שמונה חודשיםיעל19/07/2012
הבן שלי כמעט בן שמונה חודשים
אובחן עם רפלוקס מיד אחרי לידה
היום הריפלוקס די מאחוריו
הוא עדיין על קפסולה של לוסק < עד גיל שנה >
הפליטות כמעט נעלמו לפחות לא בכמויות שהיינו רגילים
והכאב הפך להיסטוריה...
בחודש האחרון הילד עושה בעיות עם אוכל
את הפירות הוא לא מוכן לאכול < בעבר אהב מאוד >
ירקות אין על מה לדבר!
ומטרנה עם קורנפלור הוא אוכל רק כשהוא ממש ממש ממש רעב
מארבע חמש בקבוקים ביום הוא ירד לבקושי שתיים
אוכל בלי חשק עושה הפסקות של שש שבע שעות ויותר בין ארוחות
הדבר היחדי שקצת עובד עליו זה גמדים או מעדני חלב/וניל
אבל גם זה לא להיט...
הוא טועם משהו עושה פרצוף ויורק
הרופא אמר לי לא להתעקש לעזוב להמשיך הלאה ולנסות משהו אחר
אבל אני די אבודה כלום לא עובד עליו
הכי מדהים שהוא חייכן פעיל ומלא אנרגיות אין לי מושג ממה הוא שורד
אבסורד שעם הרפלוקס הוא עלה במשקל ועכשיו הוא מאבד משקל...
אשמח לקבל יעוץ והכוונה בנושא תזונה לגיל שמונה חודשים
האם מותר לי לשלב ביצה בתפריט?
אשמח לשמוע רעיונות לתפריט מגוון אולי משהו מתוך זה יעבוד...
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה בן שמונה חודשים - תגובה
דפי ליבר19/07/2012גם אני בדעה של הרופא , לא להפוך אוכל למאבק.
לגוון - אפשר להוסיף לפירות טעמים שונים טחינה לימון סילאן אפילו עוגיה מרוסקת .
דיסה בכפית או מכוס
ביצה בהחלט ! פשטידות
יקרות וקטניות מסוגים שונים
לשים לב שבמעדנים יש סוכר וכדאי להתרגל לאכול לא רק מתוק .
האם יושב ליד מגש ואוכל בידיים , יש תינוקות שאוהבים מאוד לאכול בידיים ולא אוכל טחון .
לתת דוגמא לשבת לידו עם צלחת ולאכול מגוון של מזונות .
מה לגבי בשר או עוף קציצות הכל רק וחתוך קטן .
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 7 חודשיםאורלי19/07/2012
היי..
ביתי בת 7 חודשים ושוקלת 7.900. גובה 69. כיום היא אוכלת 4 בקבוקי תמ"ל 180 cc ו2 ארוחות מוצקים. בהתחלה היתה בעיה גדולה עם הבקבוקים שהיא כל הזמן רצתה למרות המוצקים ואכלה 5 בקבוקים אבל עכשיו היא אוכלת 4 והארוחות מוצקים, פירות ובצהריים מרק ירקות ארוחה מלאה.
שאלתי היא קודם כל האם זה בסדר לגילה מבחינת התפריט.
והאם ניתן לשנות /להוסיף בגיל זה? על מנת להוריד בקבוק אחד...(אם צריך בכלל).
תודה מראש על התשובה..
אתן עוזרות מאוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 7 חודשים - תגובה
דפי ליבר19/07/2012בסדר גמור !
בגיל 9 ח' כשתתחילי לתת מוצרי חלב תוכלי להוריד עוד בקבוק .
בנתיים לאט ובסבלנות תזרמי עם התינוקת .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה גיל 9 חודשיםאורית18/07/2012
שלום
יש לי תינוק בן 9 חודשים , שמסרב בכל תוקף לאכול תחליף חלב כלשהו (ניסיתי את כל הסוגים הקיימים) הוא ממש מקיא אותם , זה מגעיל אותו, מה שבעצם הכריח אותי להמשיך עם ההנקה למרות הקושי , היום הוא כבר אוכל את כל סוגי המוצקים, וכמעט ולא נשאר לי חלב להניק אותו, האם זה בסדר שתינוק בן 9 חודשים אוכל מוצקים בלבד בלי חלב אם או תחליף חלב? או שאני חייבת להמשיך כמה שיותר עם ההנקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה גיל 9 חודשים - תגובה
דפי ליבר19/07/2012האם הבעיה שלא לוקח בקבוק ?
אז אתן לך כמה רעיונות
או שלא אוהב תמ"ל ?
אם תהפכי את התמ"ל לדיסה דלילה ותתני לו אפילו בכפית בסוף הארוחה האם יאכל ?
אפשר להתחיל בשילוב חלב אם עם התמ"ל.
בכל מקרה אני בדעה שלא צריך להניק בכח ימצא הפתרון .
דפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא אוהב את הטעם של התמ"ל
אורית19/07/2012שלום
בני אוכל בקבוק , ואני שואבת לו והוא מסכים לאכול את החלב שלי,הוא גם שותה מים מבקבוק, הבעיה זה שהוא פשוט לא אוהב את הטעם של התמ"ל, זה ממש מגעיל אותו ,.
ניסיתי עם כפית ודיסה , ניסיתי עם מזרק , הוא ממש מעוות את הפנים מגועל וכשהבאתי לו שוב עם המזרק למרות שהוא נגעל הוא פשוט הקיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא אוהב את הטעם של התמ"ל - תגובה
דפי ליבר19/07/2012תנסי לשלב חלב אם בתוך הבקבוק עם התמ"ל .
ולאט לאט לרדת בכמויות.
אני מאמינה שכשלא תניקי הוא יאכל תמ"ל כרגע יש לו אלטרנטיבה מצוינת .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב בין מטרנה לסימילאקאח18/07/2012
שלום אני אימא לתאומים בני 7 שבועות. בהתחלה הנקתי אך לצערי לא הצלחתי להמשיך. בהתחלה האכלתי אותם במטרנה אקסטרא קר אח"כ עברתי למטרנה החלבית , אח"כ עברתי לשילוב בין המטרנה לנוטרילון (ארוחה כזו וארוחה כזו) יש לציין שלא היה שינוי אצל התינוקות מבחינת כמויות האוכל שאכלו ולא מבחינת היציאות. כשהנוטרילון הסתיים המשכתי רק עם המטרנה ועכשיו אני מעוניינת לשלב שוב בין מטרנה לסימילאק - האם בסדר לדעתכן? האם יש לצפות שזה יתקבל בברכה כמו השילוב בין המטרנה לנוטרילון? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב בין מטרנה לסימילאק - תגובה
דפי ליבר19/07/2012מה הכוונה לשלב ?
אני כן בעד לגוון עם החברות [לאור סיפור רמדיה]
ארוחה ארוחה נראה לי קצת משגע את הקיבה . ההמלצה שלי בדרך כלל חודש חודש או כשנגמרת קופסא .
בהצלחה [תאומים זה לא קל]
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לשגע מערכת עיכול כ"כ רגישה...?!
עוד אמא19/07/2012אני הייתי נשארת עם האקסטרה קר (או עם החלבית) ולא נותנת כל ארוחה משהו אחר. זה מרגיש לא נכון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצקים ושתית מיםמירית18/07/2012
האם זה נכון שבשלב שהם מתחילים לטעום מוצקים גם צריך להתחיל לתת להם לשתות מים? אם כן כמה בדיוק?
הבן שלי בן 6 חודשים וחצי והתחיל טעימות של ירקות מבושלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצקים ושתית מים - תגובה
דפי ליבר18/07/2012זה נכון שההמלצה היא שכשמתחילים מוצקים לתת לשתות גם מים אבל אין הנחיה כמותית .
זה תלוי במזג האוויר , פעילות הילד ובתזונה .
אני מציעה לשים לב לצבע השתן אם הוא כהה אין מספיק נוזלים . צבע השתן צריך להיות קרוב לשקוף או צהוב חלש .
כדאי לנסות לתת שתיה בתום הארוחה של המוצקים , יותר קל להתרגל מאשר בין הארוחות .
כמובן מים מורתחים .
לרוויה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכון שימי לב לצבע הפיפי שלו
אביה25/07/2012צריך להיות ממש שקוף. אם זה צהוב חזק הוא לא שותה מספיק. הבן שלי אמנם כבר יותר גדול (בן 9 חודשים) אז אני קונה לו את הבקבוקים של מי עדן בייבי והוא שותה רק איתם ולא מוכן שום דבר אחר אפילו שניסיתי כל מיני כוסות של טומי טיפי, אבנט, מאם .. לא מוכן!
שימי ל שאם את מרסקת לו מרק אז זה גם מכיל נוזלים וגם הפירות שאת טוחנת. אני בגיל הזה גם בגלל צמיחת השיניים הייתי שמה לו אבטיח/מלון/שזיף.. בתוך הרשת מציצה הזאת (לאינפנטי יש כזאת) והוא מאוד אהב. היה מוצץ אותו עד הסוף וגם אין מה לדאוג מסכנת חנק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)