מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פירכיות לתינוקותרננה17/07/2012
שלום
מאז שביתי בת השנה הכירה את נפלאות הפירכית היא מסרבת לאכול לחם. האם זה בריא לתינוקת בגילה לאכול פיריכית כל יום בא. ערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי
רננה19/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה
רננה23/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפירכיות לתינוקות - תגובה
דפי ליבר24/07/2012לי לא נראה בעיתי .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצקים - תינוקת בת חצי שנהטל17/07/2012
שלום,
הבת שלי בת חצי שנה. לפני כמה שבועות התחלנו מוצקים (פירות, ירקות, מרק טחון).
היא מאוד אוהבת את ארוחות המוצקים ושמתי לב שמשמעותית הורידה בכמות הפורמולה.
בהתחלה חשבתי שאולי בגלל המוצקים היא זקוקה לפחות תמ"ל, אז ניסיתי לפתוח מרווחים ארוכים יותר בין הארוחות.
ניסיתי כל מיני נסיונות והגעתי למסקנה שהיא פשוט מעדיפה מוצקים על תמ"ל ולכן גם כאשר מאוד רעבה היא תשתה מעט מאוד תמ"ל. אחרי שהיא שותה מעט תמ"ל היא נשארת לא רגועה כי עדיין רעבה, אבל לא מוכנה לקחת בקבוק יותר. לעומת זאת, אם אני מציעה לה ארוחה מוצקה, היא אוכלת הכל בהתלהבות.
האם אני יכולה לתת לה בגיל חצי שנה, 3 או יותר ארוחות מוצקים?
האם תוכלו לייעץ לי איך לחלק את הארוחות במשך היום ואיזה אוכל עדיף לתת בבוקר, צהריים וערב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצקים - תינוקת בת חצי שנה - תגובה
דפי ליבר18/07/2012לא הייתי קופצת ישר ל 3 ארוחות מוצקים . נשארת בהוספה הדרגתית .
כדי לפתור את בעיית הבקבוק הייתי מנסה לעשות מהתמ"ל דייסה ולתת בכוס או בכפית .
אין כללים מה בבוקר ומה בשאר היום .זה תלוי מה נוח לך ? מה סדר היום שלה תחליטי בעצמך זה לא משנה .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד שאלה
טל18/07/2012שלום,
תודה רבה על התשובה.
איך אפשר לעשות מהתמ"ל דייסה? לשים יותר אבקה ופחות מים או פשוט להשתמש בדייסות בטעמים של מטרנה כדי ליצור דייסה סמיכה (אורז/ שיבולת שועל/ דגנים + תמ"ל)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ועוד שאלה - תגובה
דפי ליבר19/07/2012בשום אופן לא לשנות את היחס בין הכפית למים , לא חצאי כפיות ולא שינוי היחס . אין בעיה ליצור אחרי שהכנת תמ"ל להוסיף דיסה או בדיסות של מטרנה וחברות אחרות שימי לב מאיזה גיל מותר כל דיסה כתוב על העטיפות .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 8 חודשים לא אוכלת מוצקיםנירה17/07/2012
היי,
מגיל 4 חודשים התחלתי טעימות והילדה הראתה התלהבות,
מגיל חצי שנה 2 ארוחות מוצקים ביום פירות וירקות
בשבועיים האחרונים לא מוכנה לאכול שום דבר מוצק, כל דבר שמכניסים לפה עושה תנועות של הקאה, מוציאה את הלשון ואם אוכלת מס' כפיות בכח בסוף מקיאה הכל
אוכלת 2 מטרנות ביום ובעשר אוכלת מעט פירות טחונים ואז מתחילה שום לסגור את הפה.
אני חסרת אונים, אני מנסה דברים חדשים מספר של תינוקות והכל היא מקיאה.
גם מטרנה היא לא מתה עליה
מה עושים?? עזרה בבקשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 8 חודשים לא אוכלת מוצקים - תגובה
דפי ליבר17/07/2012האם נבדקה במרפאה ? הגרון בסדר אין פצעים ?
לא להאכיל בכח!
לעשות הפסקה עם המוצקים לחזור כמה ימים לתמ"ל או דיסה ולאחר מכן לנסות שוב .
האם ניסת אוכל אצבעות ? לשים על מגש מגוון של מאכלים רכים חתיכות קטנות ולתת לה לאכול לבד .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תאבוןעמית16/07/2012
שלום. בתי בת תשעה חודשים עוד שבוע ולאחרונה היא מסרבת לאכול .. בבוקר אוכלת פירות בצהריים מרק ירקות עם עוף או בשר ואז מתחילה השביתה.
רק אחרי שנרדמת אני מצליחה להאכיל אותה .
חשוב לציין שהוציאה שיניים לאחרונה והיתה מנוזלת . מה לעשות? להתעקש על אוכל? חלופות כמו גבינה או מעדן זה בסדר ?{לפעמים מסכימה לאכול דניאלה }
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר תאבון - תגובה
דפי ליבר17/07/2012שם המשחק הוא גיוון וסבלנות . לא להתעקש מקסימום לחזור לתמ"ל או דייסה לכמה ימים ואז לנסות שוב .
אפשר לנסות מוצרי חלב להשתדל לא רק את המתוקים .
בשום אופן לא מאכילים תינוק ישן אלא אם כן יש הוראה רפואית !
תינוק שלא מרגיש טוב אוכל פחות - לכבד !
גם מבוגרים יש ימים שיותר נהנים מהאוכל ויש ימים שאוכלים פחות
האם יש בעית משקל ? מה יקרה אם כמה ימים תאכל פחות באיזה עקומה היא?
לבריאות
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך חוסר תאבון
עמית21/07/2012תודה על התשובה המהירה..
בתי נולדה בשבוע 39+4 במשקל .2.465 והיום שוקלת 7.500{קטנטונת}
התכוונתי לדייסות שמסרבת לאכול... יותר מעדיפה אוכל מוצק אבל גם איתו עושה בעיות.
מה לעשות ? אני ממש מודאגת .. היא אכלה בקבוק ב12 בלילה ורק ב11 הסכימה לאכול קצת גבינה וביצה אחרי מלחמה...
תודה רבה ..
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך חוסר תאבון - תגובה
דפי ליבר22/07/2012מבחינת עקומה עדין ממשיכה את עקומת הלידה שלה .
אם אוהבת אוכל מוצק להכין לה מגוון ככל שניתן .
המלחמות מיותרות וגורמות רק נזק .
אם מרגישה לחוצה מהנושא תתיעצי עם אחות טיפת חלב או תבקשי הפניה לדיאטנית.
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה בשעות הבוקריפית16/07/2012
שלום ,
בני כמעט בן חצי שנה בלילות הוא אוכל בשעה 23:00 בערך ואחכ בלילה בערך ב 3:00
סימילאק אך בבוקר כשהוא מתעורר הוא מסרב לאכול את הסימילאק גם אחרי כמה שעות ארוכות מהקימה אני מנסה לתת לו בקבוק והוא לא רוצה כך שיוצא שהוא לא אוכל כלל בבוקר.
מה עושים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילה בשעות הבוקר - תגובה
דפי ליבר16/07/2012א. זורמים איתו , אם אין בעיית משקל , שלא יאכל בבוקר , הוא ישלים את החסר .
העיקר לא בכוח ולא לדאוג .
ב. לנסות להקדים את הארוחה של 23.00 לשעות יותר מוקדמות .ושיאכל בלילה רק ארוחה אחת בערך ב 24.00 ואז בבוקר . חשוב שיאכל גם אחר הצהרים.
ג. מה לגבי מוצקים ? אולי תתני פירות ב 10.00
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכילה בבוקר המשך
יפית18/07/2012שלום,
תודה רבה על תשובתך המהירה
ניסיתי את מה שרשמת והוא אכל ב-24:00 אבל הוא התעורר ב 4 וחצי בבוקר וגם אכל ,
אך שוב ב-8:30 בבוקר ניסיתי לתת לו סימילאק והוא לא רצה
פירות אני נותנת לו ב- 10 האם זה בסדר לתת לו פירות על" בטן ריקה?
כי הוא לא מעוניין בסימילאק בבוקר ...
תודה שוב
יפית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכילה בבוקר המשך - תגובה
דפי ליבר18/07/2012אין בעיה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דאגה בקשר להתנהגות סביב אוכלמיקה15/07/2012
שלום לכן,
רציתי להתייעץ בקשר להתנהגות בני התינוק סביב נושא האוכל.
בני הוא בן 10 חודשים בדיוק, נולד בלידה רגילה ובזמן.נולד במשקל יפה של 3.500 וכיום ממוקם בממוצע ביחס למשקלו.(כמעט תשעה קילו)
הוא אוכל מוצקים .בבוקר מנת סימלאק ,בבוקר המאוחר מנת פרי לאחר מכאן סימלאק עם דייסה ובארוחת ארבע מנה בשרית עם ירקות ובערב שוב חלב.
ההתנהגות המדאיגה באה לביטוי בכך שבכול פעם שמישהו אוכל לידו, לא חשוב מה, הוא מתחיל לבכות נורא ,כאילו שרוצה גם..ולא חשוב אם בדיוק סיים לאכול.רק כשהוא עצמו אוכל הוא אינו בוכה כשרואה סביבו אנשים אוכלים.
שמתי לב שהוא גם ממש לא בררן ביחס למוצקים ו"זורם"על כל מאכל חדש.
האם אני צריכה לדאוג?האם ייתכן שחסר משהו בתזונה?
מה אתן מייעצות לי לעשות וכיצד לנהוג בהקשר זה על מנת לא לגרום לו נזק בהווה ובעתיד.
בתודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דאגה בקשר להתנהגות סביב אוכל - תגובה
דפי ליבר16/07/2012מהסיפור בלי להכיר לעומק , יש לך דאגה אחת מיותרת .
התינוק מגיב לסביבה ובכי היא אחת התגובות .
אם אוהב מוצקים אפשר לתת לו את ההנאה ולהוריד לבקבוק בבוקר ואחד לפני השיינה .
אני הייתי מנסה לסדר לו ארוחות. בוקר בקבוק , אמצע היום פירות , ארוחת צהרים בשרית ,
אחר הצהרים מעדן, גבינה , ארוחת ערב ובקבוק לפני השינה .
ואז לשבת לידו לאכול ביחד , אם יש אחים או סבא סבתא כשבאים לאכול ביחד ארוחות משפחתיות זה מהווה דוגמא וחיקוי לתינוק
ואולי יתן לו מרגוע בנושא הבכי .
ספרי לנו מה קורה בהמשך
בהצלחה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת תזונה - פדיאשור קומפליטאורטל15/07/2012
ערב טוב
בני 9וחצי חודשים , לא אכלן בכלל וגם מה שהוא אוכל זה בבררנות.
לפני חודש שקלתי אותו והוא שקל 7,450 קילו לפני 3 חודשים אמרה לי האחות בטיפת חלב שהוא מתחת לאחוזון והמליצה לי להתייעץ עם רופא להשלמת תזונה. הרופא אמר רק להוסיף דייסה או שמן זית לדייסה.
הוא עדיין נורא רזה , אנשים שואלים אותי אם הוא בן חצי שנה.
מבחינה התפתחותית : הוא עומד והולך מסביב לשלוחן ועובר מרהיט לרהיט, הוא זוחל על 6 אבל רוב הזמן על הבטן, יושב לבד, מאוד מאוד אנרגטי, אין לא הרבה רגעים שהוא סתם יושב ונשען או רואה טלוויזיה , הוא חייב כל הזמן להיות בפעולה. בטיפת חלב היא אמרה לי שהוא לא עולה במשקל גם בגלל האנרגיה הרבה שהוא מוציא.
חברה המליצה לי על פדיאשור שנראה לי דווקא מעולה. הבעיה היא שרשום מגיל שנה .
האם יש איזשהו סיכון אם נותנים את המשקה בגיל 9 וחצי חודשים?
אם אפשר..רציתי לשאול אם התפריט שלו נכון :
9:30 - גרבר שלב 3 ( לא מוכן פירות טריים , זה מגעיל אותו טגורם לא להקיא )
11:30 - צלחת יפה של מרק בשרי עם ירקות
14:30 - בין 1 וחצי ל-2 מעדנים
17:30 - עדיין לא רעב - אז אוכל חטיף אפוי לתינוקות של מטרנה או במבה לתינוקות(כתמתמים )- אבל מעט מאוד.
20:00 - רק אז מוכן לבקבוק אבל גג 120 ולפעמים גם רק 80.
מתעורר בין פעם לפעמיים בלילה לאכול בקבוק של 100 פחות או יותר
בבוקר לא תמיד אוכל , תלוי מה הוא יתעורר בלילה.
אני מצטערת על המגילה...
תודה ענקית מראש
אורטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי
אורטל18/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקפיצה
אורטל19/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת תזונה - פדיאשור קומפליט - תגובה
דפי ליבר20/07/2012אורטל שלום
לא מכירה את תוסף התזונה לכן לא עניתי עד היום . אבל אני מאמינה לתוויות אם כתוב לא לתת מתחת גיל שנה אז לא נותנים אלא אם כן יש הוראת רופא .
יש תינוקות רזים שאוכלים מעט כמו מבוגרים. הרבה פעמים זו גם נטייה גנטית דומה להורים
אכן פעילות מוציאה אנרגיה ונראה שמתפתח יפה מאוד .
אני מבינה שהרופא לא היה מודאג מהמשקל. אז למה לדאוג !
לגבי התפריט הייתי מגוונת יותר
פיירות מסוגים שונים עכשיו יש בשפע
עוף בשר פשטידות קטניות פסטה
בשעה 19.00 בערך ארוחת ערב ביצה גבינה לבנה מרק ירקות וכו
להשתדל להושיב לי שולחן ולתת לאכול לבד באצבעות
או לתת בכפית .
לאט לאט לעבור מטחון ליותר חתיכות רכות קטנות .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצקים או מרק טחוןרויטל15/07/2012
שלום,
יש לי תאומים בני שנה.
המטפלת מתעקשת להמשיך להכין להם מרק טחון - לדבריה, הם מאוד אוהבים את זה אפילו יותר ממוצקים.
בסופי שבוע הם לא מוכנים לאכול את זה ואוכלים מאוד יפה אוכל מוצק כמו קציצות, תפו"א וכו'.
נראה לי שהנטפלת מתעצלת לתת להם לאכול לבד עם כל הבלגן שכרוך בזה...
האם באמת חשוב שיאכלו אוכל מוצק ויתנסו באכילה עצמאית או שלא להתעקש עם המטפלת ולתת לה להמשיך ולהאכיל אותם במרק טחון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצקים או מרק טחון - תגובה
דפי ליבר17/07/2012מהו מזון אצבעות?
מזון אצבעות כשמו כן הוא - מזון אותו יכול התינוק לאכול בידיים, מבלי להיות תלוי בכם או בכפית. שלב זה מהווה שלב חשוב בהתפתחות התינוק בשל שלל סיבות:
1. פיתוח כישורי אכילה עצמאיים, בהם הילד לא תלוי בכם ומסוגל להאכיל את עצמו.
2. פיתוח כישורי מוטוריקה עדינה - באמצעות אכילה עצמאית יכול התינוק לקשר בין היד לעין ולהתאמן באחיזת פינצטה עם אצבעותיו.
3. פיתוח חוש הטעם והמישוש - כאשר תינוק אוכל באמצעות הידיים הוא לומד לחוש במרקמים שונים של מזון וכאשר הוא מכניס אותם לפה הוא לומד להכיר את טעמו של כל מאכל.
העתק ממאמר באתר טיפה ברשת
לדעתי אין סיבה לוותר למטפלת שתעשה מאמץ
דפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוצקיםמורן15/07/2012
שלום. בני בן שישה וחצי חודשים. מגיל 5 חודשים הוא טועם מוצקים. בהתחלה הוא אהב לאכול הן פירות מרוסקים והן ירקות, ואפילו כבר הסכים לטעום עוף טחון. אולם, בשבועות האחרונים הוא מסרב לאכול ירקות. בהדרגה כמות האוכל ירדה למספר כפיות בודדות וכעת הוא מסרב בכל תוקף. ניסיתי לערבב לו ירק יחד עם פרי אך הוא הקיא את האוכל.
חשוב לי לציין כי פירות הוא מאוד אוהב וכלל לא בררן באכילתם.
כיצד אוכל לשכנע אותו כן לנסות לטעום ירקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוצקים - תגובה
לירון פז15/07/2012שלום מורן,
ייתכן שילדך לא חש בטוב?אולי שינים? לפעמים שיש מחוש(גזים, כאבי בטן, צמיחת שיניים...) יש ירידה באכילת המוצקים והעדפת בקבוק. בהחלט ייתכן שמודבר בצמיחת שיניים. הייתי מנסה לחזור קצת אחורה וללכת על ירקות/פחמימות שהוא אוהב יותר או יותר מתקתקים: דלעת, גזר או בטטה. הייתי מנסה באמת לשלב ירק עם כפית סילאן או עם פרי. אם זה עדין לא עובד, הייתי מנסה לקחת פסק זמן שבוע מהירקות, ואז חוזרת בהדרגה לנסות שוב כאשר את ארוחת הפירות אני שומרת לאחה"צ, וירקות כמובן לצהריים(לפני הפירות). כמובן לא לעשות שום דבר בכוח, והכל בסבלנות ובשלווה. טעם זה דבר שמשתנה, ונרכש. אל תוותרי ותמשיכי להתמיד ולנסות אותו סוג ירק(או הרכב ירקות), שוב ושוב(לוקח זמן להתרגל).שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אכילהנורית15/07/2012
שלום רב,
בני בן שנה ותשעה חודשים, עדיין לא יודע ללעוס אוכל מוצק עקב היפוטוניה (הוא מטופל במרפאת אכילה באלין). הוא ניזון מפירות מרוסקים עם כפית טחינה מלאה, דניאלה וחצי מנת שמנת, חלב פרה, מעט ביסקויטים ובמבה. הוא לא מוכן להתנסות במזון חדש, הוא לא אוהב בשר עוף ומרק ירקות בשום אופן, רציתי לדעת אם יגרמו לו חוסרים בויטמינים? האם תוספי תזונה יעזרו במקרה זה? האם יש איזשהו פתרון? ניסים לרסק לו ביצה במעדן וזה גם לא הלך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת אכילה - תגובה
לירון פז15/07/2012נורית שלום,
קודם כל הייתי ממליצה לך להתייעץ במרפאת אכילה בה אתם מטופלים או אצל דיאטנית באופן מסודר בקהילה. בנוסף, אם הוא לא ניזון בכלל מבשר/עוף/דגים/הודו ובררן עם הטעמים, אמליץ להתייעץ עם רופא המטפל בדבר תוסף תזונה(ויטמינים ומינרלים, בעיקר במתן תוסף של ברזל). את יכולה לנסות להוסיף כפית סילאן לבשר הודו או בקר טחון, או לשלב את הבשר עם גרבר שזיפים(יש העדפה בגיל הזה לטעם המתוק וייתכן שזה יגרום לו לטעום את הבשר. בנוסף, אני ממליצה לנסות ולשלב גם קטניות בתפריט(כמובן עפ"י המרקם המומלץ לו). לא לדחוף, ולא לעבוד עם כוח, לעבוד בסבלנות, ובהתמדה. אמליץ לחזור לפחות 10-17 פעמים על אותו טעם חדש(לוקח זמן להתרגל לטעמם חדשים ובדר"כ ההתמדה משתלמת). שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעת אכילה
נורית15/07/2012אני מאוד מודה לך על התיחסותך לשאלתי, נתת לי רעיונות שאני הולכת לאמץ אותם, רציתי רק לדעת אם אפשר לשים את הבשר בפרינוק פירות שהוא מאוד אוהב, והאם אפשר לשים חלמון ביצה שהתבשל גם במחית פירות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעת אכילה - תגובה
לירון פז15/07/2012כשלב ראשון בהחלט כן יקירה. אח"כ הייתי ממליצה כן לבודד טעמים בהדרגה כדי שילמד לאהוב את טעמי הבשר(טעם זה דבר נרכש). שיהיה בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתעורר בלילה כל שעתיים לאכולנטלי12/07/2012
שלום רב,
בני בן 5.5 חודשים ניזון מהנקה כמעט מלאה כאשר מקבל פעם ביום סימילאק ופעם נוספת ארוחת מוצקים שאני משלימה לו עם הנקה.. עדיין לא מנה שלמה אלא עוד טעימות/חצי מנות.
העניין הוא שמלבד המוצקים בבוקר אין לו ממש סדר יום הוא עדיין אוכל מתי שהוא דורש. האם זה גיל לעשות לו סדר יום למרות ההנקה?
שאלה נוספת- כל לילה הוא מתעורר כל שעתיים לערך לאכול, הוא יונק לפעמים דקות ארוכות לפעמים ממש מעט ומיד חוזר לישון לעוד שעה שעתיים נוספות.. ושוב פעם מתעורר ..כך מהיום שנולד. ניסיתי לתת מוצץ או להרגיע בידיים כשהוא מתעורר אך הוא בוכה ומחפש פיטמה לאכול ורק כך הוא נרגע וחוזר לישון. זה בסדר? הוא לא צריך לישון פרקי זמן ארוכים יותר?
שאלה אחרונה- פעם ביום הוא מקבל סימילאק לרוב בקבוק מאבא אבל אף פעם לא עובר את ה 60 מ"ל.. גם אם מאוד מאוד רעב... נראה שהוא שבע מהר.. זה בסדר?
בשקילה בטיפת חלב הוא עלה תמיד יפה אך בחודש האחרון העלייה הייתה קטנה מהרגיל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתעורר בלילה כל שעתיים לאכול - תגובה
דפי ליבר13/07/2012בהחלט גיל לסדר יום אבל זה כמובן תלוי ברצון שלך . בכל מקרה לפני השיינה בערב חשוב שיהיה סדר - מקלחת הנקה שיינה
לגבי הנקה בלילה הוא כמובן יכול לישון 6-7 שעות רצוף אבל מתעורר גם מסיבות אחרות ולא רק אוכל . אם מתעורר יונק קצת ומיד נרדם השאלה "האם שווה " להתעסק זו החלטה שלכם .
אפשר לנסות לתת מים או מעט סימאלק ולהוריד כל יום את הכמות . כמובן צריך לאכול טוב לפני השיינה וגם אחר הצהרים .
מזה עולה מעט ? גם עלייה קטנה מהרגיל זו עליה . אין מספרים אבל נשמע לי בסדר .
שבת שלום
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 8 חודשים מסרבת לאכול חלבאסנת12/07/2012
שלום לכולם,
בתי בת 8 חודשים. בחודש האחרון התזונה היומית שלה מורכבת מ:
6:00 בקבוק מטרנה
9:00 פירות
12:00 מרק עוף / קציצות / ממולאים
16:00 בקבוק מטרנה
20:00 בקבוק מטרנה
1:00 בקבוק מטרנה
מזה שבוע הקטנטונת מסרבת לאכול מטרנה בבוקר וב- 16:00. היא אוכלת בקבוק רק לפני השינה ובאמצע הלילה מתוך שינה. בשאר הזמנים היא פשוט מסרבת. אני נותנת לה ב- 16:00 דייסה במקום.
מה לעשות? האם תקין שאוכלת רק בקבוק-2 בקבוקים ביום של חלב בגיל זה?
אשמח לעזרתכם.......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 8 חודשים מסרבת לאכול חלב - תגובה
דפי ליבר13/07/2012בגיל 8 חודשים אפשר לרדת בכמות הבקבוקים ולעבור יותר למוצקים .
אפשר לשים כף דיסה במטרנה אולי תסכים יותר .
אם אין בעית משקל תזרמי איתה .
בתאבון
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוהב רק ציצישירי12/07/2012
שלום,
בן חמישה חודשים עם העדפה ברורה לציצי מהיום שנולד (אפשר להבין אותו...): מסרב לכל סוגי הבקבוקים, לכל סוגי התמ"ל, ואפילו לחלב שאוב! לוקח בקבוק רק פעם ביום - מאבא בלבד - מטרנה בלבד - בשעה קבועה בלבד - ובליווי התנגדויות ובכי. כל ניסיון אחר לא הצליח עד כה (מנסים כבר חודשיים!!!).
כעת התחלנו טעימות מוצקים וממש בניתי על התקדמות מהירה כדי שנוכל להחליף כמה הנקות ומישהו אחר יוכל לשמור עליו ולא רק אני. אבל תקוות לחוד ומציאות לחוד: הקטנצ'יק אפילו לא בולע את מה שאני נותנת לו! ניסיתי כבר בטטה ותפוח עץ (כל אחד בנפרד) - הטעם רק נוגע לו בלשון ומאותו הרגע הפה נסגר. אם משהו כבר מצליח להיכנס לחיך, הוא מוצא את דרכו חזרה החוצה תוך כמה שניות.
המלצות?
תקוות להיתלות עליהן??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוהב רק ציצי - תגובה
דפי ליבר13/07/2012תקווה : תסתכלי מסביב רובם כבר לא על הציצי ...
רעיונות איך לשכנע
לנסות כשהתינוק במצב רוח טוב , לא כשרעב מאוד , עצבני ובוכה אז קשה ללמוד פעולה חדשה . בין ההנקות , אחרי שד אחד וכו
לשחק עם הבקבוק סביב הפה כמו שעושים לפני הנקה לא "לתקוע" "לדחוף" את הבקבוק בפה , זה לא נעים ולא מכובד .
סבלנות כל פעם לנסות אפילו שלא אוכל מנה שלמה , תנו לו להתאמן ....
לנסות בקבוקים שונים תנוחות שונות מצבים שונים אנשים שונים .למהול חלב שאוב בתמ"ל
ואם מסרב בכל תוקף אפשר לתת במזרק גדול או בכוס קטנה סגורה לאט לאט
בהצלחה , דווחי מה קרה
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת שלא אוכלת נכוןמיש12/07/2012
שלום
ביתי בת שבעה חודשים כמעט ואוכלת ניאוקייט בגלל רגישות לחלבונים. כיום אוכלת בקבוק של 180 ובדרכ עושה הפסקה אחרי 120-100 וחוזרת לסיים אחרי רבע שעה ולפעמים קצת יותר. סבלה מאוד מרפלוקס וכיום יש שיפור משמעותי. מאוד פעילה ופעלתנית, זוחלת מטפסת וכו'... הבעיה היא עם המוצקים. 1 - היא לא ממש מתלהבת מהענין - איך אפשר להלהיב אותה יותר ? 2- כשהיא אוכלת נראה שהיא לא עושה תנועות נכונות עם הלשון, גם כשהיא פותחת את הפה ורוצה לאכול היא דוחפת את הכפית עם הלשון ואת האוכל החוצה - שוב למרות שנראה שהיא מעוניינת וטעים לה. בסופו של דבר כל ארוחה מסתיימת בזה שהיא מתעצבנת. היא לא שואבת את האוכל פנימה. (גם כשהיא שותה בקבוק יש נזילות גדולות בצידי הפה והסנטר). בקיצור מה עושים? איך עוזרים לה להבין את הפעולה של הלשון. (לדעתי היא מתרגזת כי היא מאבדת סבלנות כלפי האוכל) . בד"כ אחרי הארוחה אני משלימה לה עם בקבוק - 100 מ"ל בערך.
ועוד שאלה - איך אפשר לגוון לה את האוכל מלבד מרק ירקות עם עוף וארוחת פירות, בהתחשב בעובדה שהיא רגישה כנראה לחלבונים אבל לא ידוע איזה?
תודה מראש
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת שלא אוכלת נכון - תגובה
דפי ליבר13/07/2012אני מציעה לעשות את הנסיונות כשרגועה ולא תחת לחץ . אולי אפילו להתחיל עם הבקבוק ורק לאחר מכן לנסות את המוצקים .
כמו כן לדעתי אם המצב ימשך כדאי לקחת לאבחון למרפאה בעיסוק או פזיוטרפיה מומחים לתינוקות יתכן שצריכה חיזוק באזור חגורת הכתפיים - סביב לפה ולתת לכם תרגילים נכונים לעבוד איתה .
אם תרצי תשלחי לי יותר פרטים - אזור מגורים קופה וכו
ואשמח לחפש לך .
דפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרבר סלט פירות וסילאן לבת חצי שנהנטלי11/07/2012
שלום רב,
רציתי לדעת אם גרבר סלט פירות המכיל-תפוחי עץ,מים,רכז אפרסקים טבעי,רכז בננות טבעי,מיץ אננס מרוכז טבעי, ויטמין c. מותר לתינוקת בת חצי שנה?
ההתלבטות הינה בגלל האננס?(לא נחשב לפרי טרופי שאסור לתת עד גיל 10 חודשים לערך?)
בנוסף רציתי לשאול אם סילאן מותר ? לדוגמא להכין לה כבד עם סילאן ? וכמובן לטחון .
כבר משעמם לה המרק טחון והפירות הטחונים יש אולי עצה לעוד משהו מעניין ומגוון לתת לה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גרבר סלט פירות וסילאן לבת חצי שנה - תגובה
לירון פז11/07/2012נטלי שלום,
בעיקרון יש צורך להיות יותר זהירים עם הפירות הטרופיים מחשש לאלרגיות. רוב הסיכויים שלא תהיה תגובה אלרגית למיץ אננס מרוכז, אבל הייתי נזהרת ובודקת אלרגיה עם הפרי המבודד(ואולי מחכה עוד חודשיים).לגבי הסילאן, אפשר להשתמש בו בשביל הטעם. כבד לא הייתי ממליצה לתת(הוא מכיל הרבה רעלים), הייתי ממליצה על בשר בקר או הודו טחונים. לפי ההנחיות החדשות אפשר לתת עדשים או קינואה, טחינה, ביצה, פירה ולמעשה כל מאכל מלבד מוצרי חלב, דבש או חלב ניגר(וכמובן לטחון ולהתקדם עם המרקמים בקצב של ביתך). שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)