מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- wpw אצל נילודאלי09/11/2011
האם קיימת סטטיסטיקה לגבי ריפוי ספונטני של wpw אצל מי שנולד עם ההפרעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר wpw אצל נילוד - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/11/2011איני מכיר סרטטיסטיקה אך למיטב זכרוני קיימות הערכות של 20-30%
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוח פענוח הולטר לבגילה09/11/2011
ד"ר שלום,
הקצב הבסיסי סינוס מהירות מינימלית 56, מקסימלית 55, ממוצעת 84. נצפו סה"כ 1 VPCS ו-1 APCS.
תוכל בבקשה לפענח לי את הבדיקה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוח פענוח הולטר לב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/11/2011תקינה לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קומדין וטיפולי שינייםציפי07/11/2011
לפרופ' אלדר שלום רב
אני סובלת מפרפור פרוזדורים כרוני ומטופלת בקומדין. מזה כחצי שנה ה - INR שלי הוא בממוצע 2.5 . איך נוהגים בזמן טיפולי שיניים? קראתי שאם ה - INR הוא פחות מ - 4 אז אין צורך להפסיק את הקומדין. האם זה נכון? והאם בכלל מותר להפסיק לקחת קומדין במצבי? זה מפחיד להפסיק את הקומדין שמא יהיה נזק חמור.
תודה על תשובתך.
ציפי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קומדין וטיפולי שיניים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/11/2011ככלל מפסיקים קומדין לפני טיפול שיניים. ישנן מרפאות (כגון מכוניןם לפה ולסת בבתי חולים ומרפאות פרטיות ) המשתמשות באמצעים למניעת דימום (כגון דבק ביולוגי) ומאפשרות טיפול תוך כדי נטילת קומדין. מציע להתיעץ עם הרופא שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריס והפרעת קצב ?לי06/11/2011
בוקר טוב ד"ר
אני בת 30 , בד"כ בריאה, חרדתית בטבע שלי, לא מטופלת בתרופות למעט אלטרוקסין 50 , לאחרונה התחלתי להרגיש הפרעות קצב משלא נותנות לי לישון וגורמות לי לסחרחורות קשות. אני לא יודעת האם הדבר נובע מהחרדות שלי או מהחלפת הפורמולה של האלטרוקסין ששונה לאחרונה וגורם לי לתופעות לוואי.
אשמח להכוונה, תודה ויום טוב
לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס והפרעת קצב ? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר06/11/2011עליך לבדוק את רמת ה TSH ו T3 T4.אם אינם תקינים - יתכן שהבעיה משנית להחלפת התרופה ורופא המשפחה יידע מה לעשות. אם הם תקינים - יש לבדוק באמצעות הולטר מהן הפרעות הקצב ולטפל בהתאם. בכל מקרה לא מדובר במצס מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מקבלת תשובהח'03/11/2011
שלום,
שאלתי מספר רופאים ולא קיבלתי תשובה כמו שצריך עד עכשיו, מקווה שממך תגיע הישועה.
אני בת 22, עם עבר של SVT WPW.. עברתי אבלציה מוצלחת בשנת 2003 ומאז לא חזרו אירועים של SVT. מאז מדי פעם יש לי חוסר פעימה.
יש לי תת פעילות קלה בלוטת התריס TSH=6-7 ו- T3 ו -T4 תקינים.
בחצי שנה האחרונה עקב תאונת דרכים לא פשוטה אני סובלת מחרדות- התקפי חרדה שמאופיינים בדופק מאוד מהיר ומועקות ובתחושת חרדה כללית ביום יום.
מדי פעם כשאני מתרגשת או לחוצה והדופק שלי נורא עולה אז פתאום אני מרגישה דופק מהיר מלווה בכמו "רעידות" כאלה, מעין פרפור.. וגם כמו כאילו תחושה של אגרוף בחזה במהלך הדופק המהיר וגם סחרחורת מדי פעם.. ובימים של חרדה רצינית שהדופק עולה מאוד באותו אז אני מרגישה רע פיזית במשך כל היום. מיותר לציין שבשל העבר שלי בתחום בעיות הלב העניין מוסיף עך החרדה שכבר קיימת ואני מאוד מודאגת מהמצב.
לפני כשנה (לפני שהתחילו החרדות וכל העניין הזה) ביצעתי הולטר, אקו וקרדיוביפר והכל היה תקין.
האם הדופק המהיר כתוצאה מהחרדה.. והרעידות/ פרפור+ "אגרופים בחזה" במהלך הדופק המהיר הם מסוכנים? האם עליי לבצע בדיקה כלשהי ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגב, אני לא מטופלת באלתרוקסין ולא
ח'04/11/2011בשום תרופה אחרת בשביל בלוטת התריס.. אלא נמצאת רק במעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאגב, אני לא מטופלת באלתרוקסין ולא - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר06/11/2011מאז האבלציה המוצלחת למעשה אין לך שום בעיית לב.נראה שהחרדה חראית לתופעות מהן את סובלת כעת (אף אם הביטוי הוא לבבי), והפתרון נמצא בתחום הזה. נין לעתים להעזר בטיפול בחוסמי ביתא אותם יכול לרשום לך רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר מאד מודאג...מתן31/10/2011
ד"ר שלום לך...אני בן 22 בריא לחלוטין בד"כ.לאחרונה בלילות התחיל לי דופק כזה מהיר בשינה וכאילו כל הגוף זז וזה מאד מטריד ותחושב כאילו אני הולך למות.היתי אצל הרופא עשו לי א.ק.ג הכל תקין.לחץ דם 120 על 70...והדופק שלי רק היה 105 שזה קצת מהיר.וקיבלתי וואבן שזה עזר לי קצת.האם אין לי מה לחשוש מאירוע לבבי דוקטור?ולמה זה קורה דווקא לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר מאד מודאג... - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011נראה לי שאין מה לדאוג ואיני יודע למה זה קורה דווקא לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של ההולטראלכס30/10/2011
שלום דר' אלדר,
אבא שלי(בן 80) עבר בינואר צנטור אחרי קאבים בחזה.מאז מטופל באספירין,פלביקס וקרדילור.
20 שנה מקבל תרופןת נגד לחץ דם
שנתיים מקבל תרופות נגד סוכרת.
לפני חודש הולטר:
מינימלית:55/לדקה,מקסימלית:94/לדקה,ממוצע:64/דקה
הפרעות חדריות,PVC'S 17198 פיזור הומוגני ליממה,רובו ממקור אחד
4 זוגות ללא VT
הפרעות על חדריות,103 APC'S
נצפו 3 קטעים קצרים של טכיקרדיה אטריאלית 17 פעימות במהירות מקסימלית של 160 בדקה
הפרעות הולכה לא ניצפו
שינוים משמעותיים במקטע S.T. לא ניצפו
בסיקום:קצב בסיסי סינוס עם VPC'S שכיחים(18.2%)ללא VT,APC'S נדירים עם מעט צרורות קצרים של טכיקרדיה אטרילית.
ליפני חודש עוד פעם אחת היה כאב בחזה, לפאמים מרגיש חולשה.
רציתי לדעת דעתך על מצבו של אבא
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות של ההולטר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011יש יחסית הרבה PVCS (פעימות חדריות מוקדמות) שלרוב אינו מסוכנות. רצוי לבדוק באקו את תפקוד הלב שלעתים נפגע בגלל ה PVCS ואז יש התוויה לטפל בהן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות של אקו-דופלר
אלכס17/12/2011בדיקת אקו-דופלר
אאורטה עולה 36 ממ
שורש אאורטה 40 ממ ( 37>)
פרוזדור סמאלי 36
שטח פרוזדור סמאלי 16 סמ''ר ( 15>)
רוחב חדר סמאלי בזמן סיסטולה 38 ממ'
רוחב חדר סמאלי בזמן דיאסטולה 49 ממ' ( 53 >)
עובי המחיצה הבין-חדריות 12 ממ' (9-11)
עובי דופן אחורית 11 ממ' (9-11)
המסתם המיטרלי MAC
MIN MR
המםתם האאורטלי מסוייד
MIN AR
מסטם טריקוספידלי MILD TR
מסטם פולמונרי תקין
לסקום:
חדר סמאלי תקין בגודלו,תיפקודו ועובי דפנותיו.
LVEF מוערך כ-60%.
עיבוי קל של מחיצה בין חדרית.
פרוזדור סמאל מורחב קלות במדידת השטח,שורש אאורטה מורחב במידה קלה.
אאורטה העולה ברוחב תקין.
מסתם אאורטלי מסוייד,בעל שלושה עלים,פתיחתו נראית תקינה.הסתיידות קלה של טבעת מיטרלית.
מבנה ותיפקוד תקינים של שאר מםטמי הלב.
בדופלר:אי-ספיקה אאורטלית מינימלית,אי-ספיקה מיטרלית מינימלית,אי-ספיקה טריקוספידלית קלה, לחץ דם ריאתי 32 ממ' כספית + RAR
פרוזדור ימין וחדר ימין תקינים, ללא עדות ל-SOL בחללי לב, ללא עדות לנוזל פריקרדיאלי.
IVC תקין.
רופא לא שינה את מינון התרופות,רק הוריד פלביקס.
בערך פעם בחודש יש כאב בחזה, שנמשך כדקה.יכול ליהיות שיש צורך לתרופה תוך קדי התקף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות של בדיקות הולתר ואקו-דופלר
אלכס27/12/2011דר' אלדר שלום,
בהידעות הקודמות שלחתי תוצאות של בדיקות הולתר ואקו-דופלר.
רציתי לדעת את דעתך על תיפקודו של לב.
לגבי כאבים בחזה,רופה המליץ על "איזוקט ספריי".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות של אקו-דופלר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/01/2012ע"פ בדיקת האקו אין בעיה בתפקוד הלב כך שאין הכרח בטיפול ב VPCS.
הכאב בחזה אינו קשור ויש לפנות לרופא המשפחה ע"מ לברר במה מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי30/10/2011
רציתי לדעת האם התרופה euthyrox שנועדה לטיפול בבלוטת התריס יכולה לגרום לדקירות בחזה ולדופק מהיר אני פשוט לא מוצא שום חומר באינטרנט על התרופה הזאת?
זו תרופה חדשה שנותנים בכללית ומחליפה את האלטרוקסין למי שלא היה מאוזן
ומהרגע שהתחלתי לקחת אותה יש לי דופק מהיר ודקירות בחזה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011איני יודע. דופק מהיר יכול להגרם מיתר תירוקסין. כדאי לפנות לרופא המשפחה ולבדוק TSH.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בלב?אורטל29/10/2011
בת 22 ללא מחלות רקע מלבד אסטמה,לא פעילה גופנית,לא מעשנת או שותה ,משקל תקין .
לפני כחודש פניתי פה בקשר לקצב לב מהיר - 80-100 פעימות לדקה אך אחרי מס' ימים ולאחר שנטלתי משאף אחר לטיפול באסתמה-התופעה חלפה לה והדפוק חזר ל-60-70.
לעומת זאת,בימים האחרונים כל בוקר שאני מתעוררת אני מרגישה שיד שמאל שלי ממש רדומה,יש לי כאבים חלשים בגב עליון וכאבים חלשים בריאות עם קושי מינימלי לנשום.
השאלה שלי היא:
האם אלו תופעות הקשורות יותר לפעילות לא תקינה של הלב או שאולי האסתמה גורמת לי לתחושות אלו ?כלומר,האם הכאב מקרין מהריאות לאזורים האחרים או שההיפך-הלב מקרין לריאות ולשאר האיזורים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בלב? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011אכן משאפים מסוימים לאסתמה יכולים לגרום להאצת הדופק.
התופעות העכשוויות אינן ספציפיות ואיני יודע אם הן קשורות ללב או לאסתמה. אם לא יחלפו - מציע לגשת לרופא המשפחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבה ושתל קוכליארישוקי27/10/2011
אשתי עברה ניתוח של שתל קוכליארי וצריכה לעבור צריבה.
האם ניתן לעשות צריבה והאם ישנם מגבלות שונות מבחינת הכלים בצריבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריבה ושתל קוכליארי - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011אם מדובר בצריבה להפרעת קצב לב - אין בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיררונן27/10/2011
שלום ד"ר סובל מזה כ8 שנים מדופק מהיר SVTעם תגובה חדרית מהירה [לא מתעלף] הצלחתי במיון לתפוס סוף סוף את ההפרעת קצב וטופלה עם תרופה לוריד,לא קיבלתי תרופות מביה"ח לאחר שחרורי .ההפרעה עוברת לבד ללא פנייה למיון קורה פעם בחצי שנה בערך למשך 20-30 דקות
הולטר ,אקו לב ובדיקת מאמץ תקינים .
האם אני צריך טיפול תרופתי או שעדיין אין צורך?
האם הטיפול התרופתי מונע את ההפרעות או מוריד את תדירותן?
האם מומלץ במצבי לבצע אבלציה?
עזרתך,
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011אנו ממליצים על טיפול ב SVT כאשר הוא פוגם באיכות החיים או יש לו פוטנציאל נזק. תרופות עשויות לעזור אך יעילותן מוגבלת, יש לקחתן בקביעות ועלולות לגרום לתופעות לואי ובשל כך ממעטים להשתמש בהן. הטיפול היעיל והמומלץ לרוב סוגי ה SVT הוא ע"י אבלציה.אשמח לייעץ לך פרטנית אם אראה את תרשים האק"ג הרגיל ובזמן SVT.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו סטרס לרץ מרתוןאיתן25/10/2011
ד"ר שלום. אני בן 43, בריא (למעט כולסטרול מעט גבוה), בכושר טוב ורץ מרתון חובב.
לפני מרתון שנערך בסוף ספטמבר, עשיתי בדיקה ארגומטרית ובדיקת סף חמצן במאמץ.
הרופא התיר לי להשתתף במרתון (שאכן הסתיים בהצלחה), אך כתב לי את הממצא הבא. השאלה היא עד כמה דחופות הבדיקות שהוא הפנה אותי אליהן והאם ניתן להמשיך להתאמן רגיל.
זה מה שהוא רשם: "אקג במנוחה מראה שינוים במקטע ST עם הרמות בלידים קדמיים והיפכי גלי T וירידה במקטע ST בלידים אינפרו לטרלים.
בדיקת המאץ מראה העמקה של הממצאים במנוחה עם צניחות ST בהתאוששות כאשר הדפוס דומה לזה שלפני שלוש שנים (אז הייתה הבדיקה הקודמת שלי).
הממצאים אינם ספציפים אך בשל היותם כה חדים יש לבצע אקו סטרס לשלילת איסכמיה".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אקו סטרס לרץ מרתון - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2011קרוב לןדאי לשאין בעיה אך אני מצטרף להמלצה לבצע אקו סטרס כדי לשלול מחלה כלילית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום וברכהתהילה23/10/2011
אני בחורה בת 24 סובלת מחרדות.
כרגע אני נמצאת בבית, לא ממש פעילה ולא מתעמלת בפעילות גופנית, סובלת מעודף משקל. בזמן התקף חרדה הדופק שלי יכול להגיע ל-91-92
היום מדדתי את הדופק בזמן מנוחה והוא היה 87.
רוב הפעמים שמדדתי הדופק היה מעל 80
האם זה גבוה? ממה זה קורה? והאם ניתן לעשות משהו על מנת לגרום לקצב לב תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום וברכה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/10/2011האין סיכון בדופק גבוה אך הוא מבטא כושר נמוך. דרך הטובה ביותר להעלות כושר ולהוריד דופק היא פעילות גופנית סדירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחיה עם קוצב לבמקצבת20/10/2011
שלום,
אני בת26, 3 שנים אחרי ניתוח רוס קונו והשתלת קוצב לב (רגיל) בניו יורק בעקבות הוצאת הקוצב הטבעי. אני מקצבת 100% מהזמן.
לאחרונה המליץ לי הקרדיולוג, על פעילות גופנית לשימור מצב הלב ואמר שהפעילות הטובה ביותר היא שחיה. עם זאת, במרפאת הקוצבים אמרו לי בזמנו שלא כדאי, בשל סכנה לאלקטרודות. בינתיים אני מצליחה לעשות כמה בריכות עם יד אחת, כיוון שאני סובלת מבלט דיסק בגב העליון וחייבת להפעיל את היד הזו.
האם נכון שלאנשים עם קוצב אסור לשחות?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיה עם קוצב לב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/10/2011בהחלט ניתן ואף מומלץ לשחות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת קצב תוספתאליהו20/10/2011
דוקטור סליחה שכחתי לציין.
בעת התקפי הפרעת הקצב שמתי לב אולי במקרה גם שיש לי כאבי צואר.
כאמור דוקטור כ 1200 פעימות לא סדירות בשעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת קצב תוספת - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/10/2011לרוב פעימות מוקדמות אינן מהוות בעיה רפואית משמעותית. עם זאת,הן עשויות להציק מאוד ולעתים גם לגרום לפגיעה בתפקוד הלב. אני ממליץ לפנות למומחה להפרעות קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



