מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שימוש בדיאתרמיה בזמן ניתוחנורית28/01/2012
שלום,
ידוע לי שהשימוש בדיאתרמיה למושתלי קוצב אסור בהחלט. מה עושה מושתל כזה כאשר עליו לעבור ניתוח שלא קשור להשתלה או ללב? נניח אפנדיציט או היסטרקטומי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בדיאתרמיה בזמן ניתוח - תגובה
פרופ` דוד רוט28/01/2012שימוש בדיאתרמיה עלול לשבש את פעולת הקוצב. ניתן להוריד את הסיכון לכך על ידי שימוש בדיאתרמיה בי פולרית. וניתן גם למנוע את התופעה על ידי תכנות הקוצב לאופן קיצוב מיוחד (שלא מושפע מדיאתרמיה) זמן קצר לפני הניתוח והחזרתו לאופן הקיצוב המקורי לאחר הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיאתרמיה
נורית28/01/2012שלום,
לפי מה שהבנתי הדימוש בדיאתרמיה אסור מכיון שהאלקטרודות של המערכת המושתלת מוליכות זרם ומשמשות כאנטנות ויש סכנה שהזרם יגרום לצריבה באזורים בהן האלקטרודות נוגעות. מסיבה זו גם כיבוי המכשיר (הקוצב) לא יעזור בכלל כי עדיין האלקטרודות יכולות לשמש כמוליכות של הזרם.
איזה אופציות אחרות יש לנו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיאתרמיה - תגובה
פרופ` דוד רוט28/01/2012הסכנה היא רק שיבוש פעולת הקוצב ולא צריבה מהלקטרודות. לכן הפתרון הוא כמו שכתבי בתשובה הקודמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכום אקו דופלר ..?דורית25/01/2012
היי לכם,
לפני שנה הפסקתי לעשן ומאז אני מנסה בקושי רב לעבוד על סיבולת לב ראה.
מאחר וידועה במשפחה בעיות לב פניתי אל הרופה שנתן לי מבחן מאמץ - שיצא טוב ואקו לב.
תוצאות אקו לב בכלליות היו טובות פרט לפסקה הבאה:
"בדופלר הודגמה: אי ספיקה מיטרלית מזערית: איספיקה טריקוספידלית מזערית: הלחץ הסיסטולי בעורק הראה מוערך ב - 30 ממ"כ. לא נמצא תפליט פריקרדיאלי"
טרם פניתי לרופא המטפל ולכן אשמח לדעת האם העניין רציני ?
האם עלי ללכת לרופא?
האם אובחנה בעיה ? האם הבעיה קשורה לבעיות הסיבולת לב וראה?
לתשובתכם בהקדם אודה
המשך יום מקסים
מיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכום אקו דופלר ..? - תגובה
פרופ` דוד רוט25/01/2012אי ספיקת מסתם מזערית היא חסרת חשיבות ואינה גורמת לסמפטומים. הלחץ בעורקי הראה 30 ממ"כ הוא מעט גבוה. יש לחזור לרופא שהפנה לבדיקה שיחליט אם יש צורך בברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
דורית25/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בלב ואלטרוקסיןשושנה25/01/2012
שלום לרופאי הפורום. אני בת 65, בריאה. נוטלת אלטרוקסין 30 שנים. לפני 3 חודשים התחלתי לקחת בתום לב את האלטרוקסין החלופי, הופיעו דפיקות לב. איני יודעת אם יש קשר. הלכתי לקרדיולוג שהמליץ על בדיקת לב במאמץ. התגלו פרפורי פרוזדורים, פעימה מוקדמת והפרעות בקצב הלב. בעיות שלא אובחנו בבדיקה זהה לפני שנה. (בדיקת סקר מטעם העבודה) מובן שנבהלתי מאוד. הרופא ממליץ על נטילת אספירין. אך מפני שהיה לי לפני 4 שנים אולקוס, אני חוששת שהכיב יפתח. בקיצור, אני בבעיה.
הפסקתי את האלטרוקסין החלופי ואני נוטלת כשבוע אטירוקס.
שאלותי: האם נתקלתם בבעיה מסוג זה? כמה זמן לוקח לגוף להתנקות מתרופה זו? מתי מתחיל האטירוקס להשפיע עלי? האם כדאי שאעבור עוד בדיקת לב במאמץ לאחר שהגוף יתאזן עם האטירוקס? מה אתם מציעים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בלב ואלטרוקסין - תגובה
פרופ` דוד רוט25/01/2012אם נטילת האלטרוקסין החדש גרמה ליציאה מאיזון זה יכל לגרום לפרפור פרוזדורים. בודקים זאת בבדיקת דם לתפקוד בלוטת תריס. ה יוטירוקס מגיע לשיא השפעה לאחר מספר שבועות לכן מומלץ לבדוק תפקודי בלוטת תריס לאחר חודש או חודש וחצי. כדאי להיות במעקב אצל אנדוקרינולוג. כאשר מצב התריס יתאזן כדאי לחזור לקרדיולוג להערכה והחלטה לגבי הצורך בבדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3shay23/01/2012
שלום רב
אני סובל מהפרעות קצב ומקבל טיפול תרופתי:
קרדילוק 2.5 בבוקר פעם ביום
טמבוקור 100מיל פעמים ביום
אספירין 100 מיל פעם ביום
שאלתי האם יש מניעה לצרוך אומגה 3 על בסיס קבוע עקב התרופות שאני נוטל?
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר23/01/2012לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
shay23/01/2012אני מעוניין לצרוך אומגה 3 על מנת להילחם בכולסטרול האם צריכת אומגה 3 עוזרת לגוף להוריד את רמת הכולסטרול ?
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך - תגובה
פרופ` דוד רוט25/01/2012אומגה 3 אינה תרופה המורידה כולסטרול היא מורידה באופן מתון את הטריגליצרידים. תרופות המורידות כולסטרול ביעילות הן תרופות ממשפחת ה סטטינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימה וקצב לבאייל22/01/2012
שלום למומחים.
אני גבר בן 30 בריא לחלוטין ועברתי בדיקות לב מקיפות בגיל 14. (פעם אחרונה)
שתי שאלות בבקשה:
1. האם זה טבעי שכשאשר מניחים את היד על הלב ונושמים - הקצב כאילו עולה בזמן הנשימה (לא הנשיפה)
2. האם דקירה של כאב בלב (ללא שום הסטוריה אישית או משפחתית)..נאמר פעם בכמה חודשים עשויה להיות טבעית ולא לעורר דאגה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימה וקצב לב - תגובה
פרופ` דוד רוט22/01/2012קצב הלב אכן משתנה (עולה במקצת ויורד במקצת) לפי מחזור הנשימה במיוחד באנשים צעירים. התופעה נקראת סינוס אריתמיה והיא נחשבת נורמלית לא גורמת ספמפטומים ולא מצריכה טיפול.
כל סמפטום של מחושים באזור החזה מצריך בדיקת רופא. דקירות פחות אופיניות לבעית לב אך בכך זאת אני ממליץ שתיגש לרופא המשפחה כדי שיתרשם אם צריך ברור נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חידושים בתחום הדיפיברילטוריםקרן12/01/2012
שלום,
אבי עומד לעבור פרוצדורה של החלפת הדיפיברילטור (לאחר 5 שנים). האם ישנם חידושים בתחום? האם ישנו דיפיברילטור פנימי שיכול להיטען בצורה חיצונית?
תודה מראש
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידושים בתחום הדיפיברילטורים - תגובה
פרופ` דוד רוט12/01/2012לא ניתן לטעון דפיברילטור פנימי מבחוץ. כאשר הסוללה של הדפיברילטור מתרוקנת יש להחליפה. התהליך במקרה זה פשוט יותר מה פרוצדורה הראשונית כיון שמחליפים רק את גוף הדפיברילטור ומחברים אתו לאלקטרודות הקיימות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחידושים בתחום הדיפיברילטורים - תגובה - תגובה
ד''ר שמעון רוזנהק13/01/2012אני מסכים עם ד"ר רוט ויש לי רק תוספת קטנה.
בזמן ניתוח ההחלפה בודקים את המערכת ולעיתים לא קרובות יש להחליף גם את האלקטרודות. כך שלא תמיד ההחלפת פשוטה יותר מההשתלה הראשונה. בכל אופן המכשירים שמשתילים היום הם יותר משוכללים מאלה שהתלנו לפני 5 שנים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתלבטתרימירי06/01/2012
שלום רב,
אני בת 60 , לפני 8 שנים עברתי התקף לב אינפיריורי,שני מסתמים דולפים,(לא חמור),ל"ד גבוה,לפני כשנתיים הפרעות קצב. מטופלת ב- ליפיטור 20 מ"ג, לוסרטן 100 מ"ג, אספירין 100 מ"ג, אומפרזול 20 מ"ג, ורפמיל 280 מ"ג( להפרעות קצב).אני מוכרחה לציין שאני מתרשלת בלקיחת הליפיטור, אבל את יתר התרופות אני לוקחת בנאמנות.בביקור האחרון אצל הקרדיולוג (דרך אגב, אני גרה בהולנד),הוא אמר שיש לי את כל גורמי הסיכון שיכולים לגרום אירוע מוחי, לכן הוא רוצה, במקום האספירין לתת לי משהו יותר חזק שכרוך בבדיקות דם חוזרות כדי לבדוק אם המינון של התרופה מתאים.קצת נבהלתי מכל הסיפור (כאילו עכשיו אני נכנסת לקטגוריה של זקנים וחולים).ביקשתי זמן לחשוב על זה.השאלה שלי היא, האם לדעתך השינוי של התרופה נחוץ? האם אין תרופה שאפשר לקחת בלי לרוץ כל הזמן לבדיקות דם,? אני צמחונית וחשוב לי מאוד לאכול ירקות ירוקים.מודה לך מראש על תשובתך.
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתלבטת - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/01/2012אם יש לך פרפור פרוזדורים נראה שהרופא שלך צודק ועל פי ההנחיות החדשות עליך לקחת נוגדי קרישה במקום האספירין. יש היום נוגד קרישה בשם פרדקסה שאינו דורש בדיקות דם ואינו מפריע לאכול ירקות.
כמו כן מומלץ מאוד לא להתרשל בלקיחת הליפיטור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצב לב ופעילות גופניתאורלי אמא05/01/2012
ביתי בת 19 סובלת מהפרעות קצב ולפני כ3 שנים הושתל בגופה קוצב לב לאחרונה ביצעה בדיקת ארגוטריה מאחר ולטענתה מרגישה חולשה לאחר פעילות פיזית קלה.גם בזמן הבדיקה היתה הפרעת קצב מסוימת הילדה הרגישה רע ונאלצה להפסיק את הבדיקה.אולם הרופא מנהל מרפאת קוצבים שהוזעק לחדר טוען שזו תופעה רגילה של הקוצב והכל בסדר .שאלתי האם ביתי צריכה להמנע מפעילות או שלמרות הרגשתה היא יכלה להמשיך בפעילות גופנית .
מצפה לתשובתך אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצב לב ופעילות גופנית - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/01/2012לרוב ניתן לתכנת קוצבים כדי שיתמכו בפעילות גופנית. איני מכיר את פרטי המקרה ולכן לא אוכל לתת תשובה יותר מדויקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שינייםאריה03/01/2012
אני מושתל דפיברילטור בקשר לטיפולי שיניים יש לי שאלות
1 בצעתי צילומים של נשך שיניים בפה כ - 12 צילומים.
האם בכלל היה מותר לי? ואם לא היה אסור האם עלי לעשות משהו?
2 - אני עומד לפני ניתוח חניכיים האם מותר לי לעשות במרפאה רגילה ?
אם אסור לי במרפאה רגילה מה עלי לעשות
אריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שיניים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר04/01/2012מותר לך לעשות צלומי רנטגן ללא הגבלה(עם הסיכון הסטנדרטי של קרינה).
מותר לעשות במרפאה רגילה ללא שימוש בדיאטרמיה (וודא עם רופא השיניים שאינו משתמש).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריטייסיוני03/01/2012
שלום רב פרופסור
אנסה לתמצת את מצבי ולשאול שאלה ממוקדת
בן 33 עם עיבוי של המחצה בין 12 ל14 מ"מ בשנים האחרונות
מטופל מזה 5 שנים באוקסר 50 ליתר לחץ דם שיש לי שנים
מטופל בדרלין לפעימות מוקדמות ודופק מהיר -בין 10 ל30 מ"ג ביום - 8 שנים מאז היה לי דלקת בבלוטת התריס שחלפה מעצמה ומאוזנת מאז.
מלבד זאת בריא עם נטייה קלה לכולסטרול ושומנים - ממש בגבול העליון
כולסטרול טוב יש לי 36
לפני 5 חודשים בשמונה בבוקר במיטה החלה לי הפרעת קצב שבדרך כלל חולפת מעצמה אחרי שניה או שתיים ואני לא מייחס לכך חשיבות,רק שבאותו הבוקר היא נמשכה ברציפות לאורך הרבה שניות ובמשך מס דקות מועט אך הרגיש כמו נצח- אני מעריך בחמש דקות את ההפרעה
לקראת סוף ההפרעה כשאני לא מצליח לחזור לעצמי הזמנתי אמבולנס לראשונה בחיי
כשהגיע האמבולנס ההפרעה עברה אך הייתי מאוד נסער ומבולבל
ההפרעה לא תועדה
חמצן בדם בדיקות דם וצילום חזה יצאו בסדר ושיחררו אותי מהמיון
במשך חודש היו לי כל מיני סימפטומים שאני לא בטוח אם הם היו חרדתיים או לא אך היו מיחושים קוצר נשימה ותשישות
הלכתי לקרדיולוג באופן פרטי והוא טען שאו שאני אצטרך להסתובב עם מכשיר חצי שנה שיקליט ברגע שיהיה ארוע חוזר או שפשוט לעזוב את זה ולהמשיך בחיי
החלטנו על להמשיך בחיי
עשיתי הולטר לחץ דם ולב
בהולטר לב הייתה הפרעה חדרית בודדת
הולטר לחץ דם יצא בסדר אם כי הרופא ללחץ דם טען שהוא היה רוצה שלחץ הדם בלילה יהיה יותר נמוך והמליץ לעבור מאוקסר לטריטייס 2.5 מ"ג
קראתי על תופעות הלוואי שלו וראיתי שהוא גורם למשהו באשלגן ומעלה סיכון להפרעות קצב
ברור אם כן שנוצר אצלי חשש ומחשבה שניה האם להתחיל בטריטייס או להישאר באוקסר
מאז היו לי מספר הפרעות אבל לא חמורות כמו אותה אחת וכאלו שחלפו מעצמן כעבור מספר שניות קצר -מלחיץ לא נעים אבל ללא השפעה על ההתנהלות היומיומית
מאז ההפרעה ההיא עליתי במינון של דרלין מ10 מג ל30 מג
שאלתי הממוקדת היא לגבי הטריטייס
ואשמח לשמוע באופן כללי על דעתך
רוב תודות לאנשים נפלאים כמוך שמצילים חיים !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריטייס - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר04/01/2012אין בעיה לקחת טריטייס תוך מעקב רופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותאיציק02/01/2012
שלום.
אני בן 54 ולפני 5 שנים התחלתי לסבול מפרפור פרוזדורים (AF )התקפי. בהתחלה מידי כמה חודשים וכיום כבר 3 שנים שלא קיבלתי התקף.אינני מטופל בתרופות ובד"כ
בריא. לפני מספר חודשים התחלתי לסבול מפעימות מוקדמות בתדירות של פעם בשבוע. הפסקה של חצי שניה בין מספר פעימות וכך הלאה לאורך חצי יום לערך, עד שהפעימות נפסקות.יש לציין שהפעימות מלוות בקשיי נשימה קלים.האם עלי לפנות לרופא בענין, והאם התופעה הנ"ל היא סימפטום של חרדה ועלולה לגרום להתקף של AF.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות
איציק04/01/2012פרופ' אלדר
אודה לך מאוד אם תוכל לענות על שאלתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/01/2012יתכן שאכן מדובר בפעימות מוקדמות. לרוב איננו מטפלים בתופעה זו אלא אם כן היא מאוד מפריעה לאיכות החיים. אם אכן זו תחושתך, פנה לרופא המשפחה ראשית כדי לברר במה המדובר ואז לשקול את הצורך בטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליאור 5530/12/2011
שלום
בת 30 ברקע RVOT LVOT VT ברקע חשד לARVD
אתמול הלכתי ברגל מעט ...ופתאום התחלתי להרגיש סחרחורת וקשיי נשימה ...נאלצתי לשבתת שעה וחצי עד שחלף ...
מטופלת בטמבוקור ודרלין .
מה זה יכול להיות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר02/01/2012איני יודעץ מציע שאם קורה שנית תתפני לחדר המיון הקרוב כדי להבדק ולרשום אק"ג בזמן הסימפטומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק נמוך וקוצר נשימה במאמץאורית28/12/2011
אימי בת 64. בתקופה האחרונה חשה קוצר נשימה בעליה במדרגות ואפילו אחרי הליכה של 2 דקות. צילום חזה תקין. רופא ראות בדק אותה ולא מצא בעיות בריאות.
א.ק.ג תקין , אקו-לב תקין. בבדיקה במאמץ נצפתה ירידה בדופק בזמן אמץ עד לדופק 44. יש לציין שהבדיקה הופסקה לאחר 5 דקות.
דופק במנוחה 50
קרדיולוג שראה את הבדיקה המליץ על השתלת קוצב לב בהקדם וציין שיש אי התאמה בין העליות לחדרים.טען שלא צריך להוסיף בדיקת הולטר (אמי שאלה) כי הבעיה ברורה ושיש לנתח בימים הקרובים.
האם לא רצוי לעשות בדיקות נוספות? מה הסיבה לירידת דופק במאמץ במקום שיעלה? בשבוע החרון גם החלה אימי לסבול מלחץ דם גבוה. במקרה אחד נמדד לחץ דם של 200 על 70. רופאת המשפחה נתנה לה תרופות להורדת לחץ דם.
האם אפשר להגיע אליך ליעוץ באופן פרטי?
(אימי גרה בנווה רסקו ברמה"ש כך שאתם שכנים )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק נמוך וקוצר נשימה במאמץ - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר29/12/2011אכן יתכן שניתן לשפוט ע"פ מבחן המאמץ בלבד ואין צורך בבדיקות נוספות.
ניתן להזמין תור ליעוץ פרטי אצלי בטלפון 035492813.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואיסימו27/12/2011
אני סובל מיתר לחץ דם ושומנים ומטופל ב" לוסרדקס 50 , פעמיים ביום וכן " פרבליפ 40" פעם ביום בערב , כמו כן מזה חצי שנה נוטל " קרדילוק 2.5 מ"ג , פעם ביום עקב הפרעות קצב.
בחודשים האחרונים שמתי לב לידירה בתפקוד המיני. אבקש לקבל מידע על תופעות לוואי של תרופות אלו המשפיעות על כך, על מנת שאדע מה לדרוש מהרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השפעת קרדילוק על תפקוד מיני
סימו29/12/2011אבקש לקבל תשובה לשאלתי , מודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לוואי של תרופות -מבקש תשובה
סימו02/01/2012אני סובל מיתר לחץ דם ושומנים ומטופל ב" לוסרדקס 50 , פעמיים ביום וכן " פרבליפ 40" פעם ביום בערב , כמו כן מזה חצי שנה נוטל " קרדילוק 2.5 מ"ג , פעם ביום עקב הפרעות קצב.
בחודשים האחרונים שמתי לב לידירה בתפקוד המיני. אבקש לקבל מידע על תופעות לוואי של תרופות אלו המשפיעות על כך, על מנת שאדע מה לדרוש מהרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי תופעות לוואי תרופות!!!!!!
סימו06/01/2012אני סובל מיתר לחץ דם ושומנים ומטופל ב" לוסרדקס 50 , פעמיים ביום וכן " פרבליפ 40" פעם ביום בערב , כמו כן מזה חצי שנה נוטל " קרדילוק 2.5 מ"ג , פעם ביום עקב הפרעות קצב.
בחודשים האחרונים שמתי לב לידירה בתפקוד המיני. אבקש לקבל מידע על תופעות לוואי של תרופות אלו המשפיעות על כך, על מנת שאדע מה לדרוש מהרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לוואי של תרופות -מבקש תשובה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר08/01/2012חוסמי ביתא, כגון קרדילוג, עלולים לפגוע בתפקוד מיני. רופא המשפחה שלך יוכל למצוא תחליפים יעילים שאינם גורמים לתופעה (כגון חוסמי סידן).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק ?דוד26/12/2011
הדופק אצלי בדרך כלל בבוקר הוא בערך 50
אני בן 58 לחץ דם מטופל 130/70
האם קצב לב כזה הוא תקין או יש צורך לשנות את התרופות?
מקבל
Cardiloc 5MG
RAMITENS 2.5 MG
AMLODIPINE 5MG* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק ? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/12/2011אם אתה חש בטוב אין צורך לשנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
דוד26/12/2011
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



