מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- החסרת פעימהוושקץ28/04/2012
דוקטור שבוע טוב,
בן -45 ,עושה הליכה פעם ביומיים כ-45 דקות.לאחרונה התחלתי להרגיש החסרת פעימה. מיד לאחר החסרת הפעימה מדדתי לחץ דם והיה תקין.110/70.האם החסרת פעימה מס' פעמים ביום נחשבת הפרעה בקצב הלב למרות שאין השפעה על לחץ דם ודופק?האם יש הגבלה בהליכה?מה הסיבות להחסרת הפעימה( האם לחץ יכול לגרום לזה)?מהם הפתרונות ? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החסרת פעימה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר29/04/2012החסרת פעימה היא הפרעת קצב מאוד שכיחה וחסרת כל משמעות קלינית. אין צורך בטיפול או בשינוי אורח חיים (כולל ספורט). הפתרון הטוב ביותר - להתעלם.
במקרה של פגיעה משמעותית באיכות החיים - אפשר לתת תרופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת תרופותענת27/04/2012
בת 55 לאחר אבלציה של ה-FLUTTER שלא פתרה את בעיית הפרפור ההתקפי. ניסיתי ריתמקס עם קרדילוק שלא פתרו את הבעיה וכעת חודשיים עם מולטק וקרדילוק, שגם הם לא מונעים את הפרפור. ההמלצה היא לאבלציה של ה-AF עם הערכה על פי הנתונים, לסיכויים טובים להצלחה. אני הייתי רוצה לנסות עוד שינוי בתרופות.האם טמבוקור ונורמיטן, לדוגמא, יכולים לתת מענה, או שלאחר שני ניסיונות בתרופות שונות אין טעם לנסות ועדיף ללכת על האופציה של האבלציה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת תרופות - תגובה
פרופ` דוד רוט28/04/2012בדרך כלל לפני שממליצים על פרוצדורה פולשנית כמו אבלציה מנסים טיפול תרופתי. לפי המידע שמסרת נראה שהקרדיולוג שלך ניסה שילובים שונים של תרופות ללא הצלחה ואז המליץ על אבלציה חוזרת. כיון שבידיו כל המידע הרפואי הדרוש להחלטה, את השאלה האם יש מקום לעוד נסיונות תרופתיים עליך להפנות אליו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים בגל צעירסס26/04/2012
בן 25 צריך לעבור שבוע הבא צריבה האם זה הגיוני שבנתיים אני לא מסוגל ללכת הרבה ויש קשיים לקום מהמיטה סחורות ודופק מהיר בזמן הליכה וקימה יכול להיות שכל התסמינים הללו בגלל פרפורורפרוף או שמא יש אולי דבר נוסף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים בגל צעיר - תגובה
פרופ` דוד רוט28/04/2012פרפור יכל לגרום לירידה ביכולת לבצע מאמץ גופני, קוצר נשימה, דפיקות לב, סחרחורת ועוד. לכן בהחלט יתכן שהסמפטומים כפי שאתה מתאר נובעים מהפרפור במיוחד אם הדופק מהיר.
אם פרפור נובע ממחלה אחרת למשל מחלת מסתם או יתר תריסיות יש אפשרות שהסמפטומים או לפחות חלקם נגרם בשל המחלה הבסיסית ולא מהפרפור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגנזיוםשאול ב25/04/2012
לאחרונה נודע לי שתוספת של מגנזיום{כ420מ"ג] יכול למנוע פרפור ,האים זה נכון?ומה הסימון של מגנזיום בבדיקות הדם,{איני יודע באים ביצעתי בדיקה זו ואבקש לבדוק בתשובות שיש לי במחשב},האים אני יעול לקחת תוסף זה ללא יעוץ עים הרופא מישפחה,.תודה ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגנזיום - תגובה
פרופ` דוד רוט25/04/2012תוסף מגנזיום מועיל למי שסובל מחסר מגנזיום. רמת מגנזיום בודקים בבדיקת דם כמו שבודקים נתרן ואשלגן. אם רמת המגנזיום אצלך תקינה לא תהיה תועלת בתוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רוט, תודה.
שאול ב25/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה block bifascicularי23/04/2012
בן 45 ללא תרופות אסמתי ברגיעה (מס שנים)
נשלחתי לעשות בדיוקת דם ולב (עקב הרגשת דופק חזק-לא מהיר אלה עוצמתי)
הדופק קבוע 60
הרופאה כתבה לי שיש אסמה + מה זה
block bifascicular* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה block bifascicular - תגובה
פרופ` דוד רוט25/04/2012ביפסיקולר בלוק זו הפרעת הולכה חשמלית שרואים באקג. יש בלב שני מסלולי הולכה ימני ושמאלי כאשר ההולכה לא תקינה בשניהם זה בלוק ביפסי קולרי.
תופעה זו כשלעצמה היא לרוב ממצא מקרי ואינה גורמת סמפטומים רק אם יש הפרעת הולכה קשה יותר ונגרם קצב לב איטי מידי עלולים להופיע סמפטומים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדקסהשאול ב18/04/2012
שלום רב, הנני סובל מהפרעות קצב{פרפור פרוזדורים},אני נוטל קרטיה 100 ,ריתמקס 300 -2 ביום,אוקסאר 50 ללחץ דם,החשש שלי הוא שאולי הקרטיה לא נותן לי הגנה מספקת מהיווצרות כרשי דם,{במהלך 4 שנים היו לי כ4 ארועים ששכולם חלפו מעצמם ולזמן של כ20 דקות עד שעה}מבקש לדעת איזה הליך לבצע לקבלת פרדקסה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרדקסה - תגובה
פרופ` דוד רוט20/04/2012לא כל אדם הסובל מפרפור פרוזדורים זקוק לטיפול בנוגד קרישה כמו פרדקסה.
על הרופא המטפל או הקרדיולוג להעריך את הסיכון לקרישי דם = תסחיפים באדם עם הפרפור. אם מגיעים למסקנה שהסיכון גבוה נותנים טיפול נוגד קרישה, אם לא נותנים אספירין.
לא כדאי לקחת טיפול נוגד קרישה אם לא צריך.
לכן עליך לפנות לקרדיולוג שלך בשאלה האם אתה זקוק לטיפול נוגד קרישה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר דוד מאוד מאוד מודה לך תודה.
שאול ב20/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם גבוה ? דופק נמוך יחסיתאמיר18/04/2012
היי , בימים האחרונים קיימת אצלי תופעה של לחצי דם מעל הממוצע אצלי בגבולות ה 130 על 80 ( הממוצע שלי הוא 115 על 70 ) והדופק במהלך היום לא עולה על 72 ורוב היום עומד על 62-65 . אני לא ספורטאי בכלל . שוקל 130 וגובה 183. . אבל לצורך העניין מטופל על ידי 10 מ"ג אמלודיפין , 5 מ"ג קרדילוג , 5 מ"ג רמיטנס , 300 מ"ג פרדקסה ו 300 מ"ג ריתמקס שניתנו לי לאחר פירפור פרוזדורים ראשוני ( היפוך באמצעות כדורים אחרי 6 שעות ) ו 100 מ"ג אספירין . בנוסף בגלל החרדות התחלתי טיפול של 5 מ"ג ציפרלקס ביום . כבר שלושה ימים שאני סובל מדקירות לפעמים באזור הקיבה או הצד השמאלי של החזה וסחרחורות בשמגיעות במיוחד בשעות הערב או הבוקר המוקדמות מאוד במהלך היום זה מתאזן . עשיתי סיטי קורנרי תקין , אקו לב תקין ודופלר קרוטיס תקין . פרופיל שומנים וסוכר בגוף תקין לחלוטין . האם יש בעייה עם לחצי דם המתוארים בשילוב הדופק הנמוך ? עשיתי בשבוע האחרון 4 פעמים א.ק.ג שכולם תקינים וללא שינוי . אשמח לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם גבוה ? דופק נמוך יחסית - תגובה
פרופ` דוד רוט20/04/2012לחץ הדם 130/80 ודופק בין 60 ל 72 במנוחה אצל אדם בוגר כולם בתחום הנורמה. כך שערכים אלה אינם מהווים בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת לב ראומטית, פרפור פרוזדוריםשלומי11/04/2012
אבי נמצא במעקב, עקב מחלת לב ראומטית. פרפור פרוזדורים כרוני מ1995
לאחרונה עבר אקו בשל קוצר נשימה
תוצאות האקו שנתקבלו:אקו-0.8=MVA סמ"ר,מפל 10/23 יל"ד ראתי 44+10 ממ"כ,
TR+2 לסיכום הומלץ לו עקב החמרה באי ספיקת הלב
הגיע הזמן לMVR ובאותה הזדמנות גם תיקון המסתם הטריקוספידלי- TR+2
אבי מופנה לצינתור לקראת ניתוח.
אשמח לקבל כל אינפורמציה לגבי מצבו של אבי והמלצות לטיפול, הואיל ואבי בן 75
ובעברו אירוע מוחי שבעקבותיו נוטל תרופות לדילול הדם(קומדין)
נא התיחסותכם והארותיכם, בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת לב ראומטית, פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט11/04/2012לפי ממצאי האקו לאביך הצרות קשה של המסתם המיטראלי ועליה בלחץ דם בעורק הראה בשל המחלה המסתמית. כל זה גורם לקוצר הנשימה ולכן הומלץ על ניתוח המסתם. לפני ניתוח מסתם-באופן שגרתי מבצעים צנתור כדי להחליט אם יש צורך במעקפים בנוסף לניתוח המסתם.
לעיתים ניתן להרחיב את המסתם המטראלי בצנתור נראה שהקרדיולוג של אביך סבור שלא ניתן לטפל במסתם אלא בניתוח לכן בחר באופציה זו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים ויחסי מיןדודי09/04/2012
האם הפרעת קצב (פרפור פרוזדורים) אצל אישה בת 60 ומטופלת בקומדין וריטמקס יכול להפריע לקיום סדיר של יחסי מין והאם יש סיכון (רצוי או רצוי להוריד קצב...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים ויחסי מין - תגובה
פרופ` דוד רוט10/04/2012אם הפרפור מבוקר קצב או שהטיפול שומר על קצב סינוס לא אמורה להיות בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפורענת09/04/2012
שלום רב,
האם פרפור פרוזדורים המופיע אחת לשבועיים בערך למשך רבע שעה, ובקצב לא מהיר במיוחד, יכול לגרום להיווצרות קריש?
תודה,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור - תגובה
פרופ` דוד רוט10/04/2012פרפור פרוזדורים התקפי יכל לגרום להיווצרות קריש. לפי הידע הרפואי גם אם לפי ההרגשה הפרפור מופיע רק אחת לשבועיים יכולים להיות עוד הרבה ארועים ללא סימפטומים לכן לא ניתן לסמוך רק על סימפטומים כדי להעריך תדירות ארועי פרפור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ענת11/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפוראמיר06/04/2012
ביום שישי שעבר חוויתי את פרפור הפרוזדורים הראשון שלי . הוא התחיל בשעה 6 בערב ובשעה 4 בבוקר אחרי טיפול בריתמקס חזרתי לסינוס. הוזרקו לי במשך שלושת ימי האישפוז ( שישי עד ראשון ) זריקות של קלקסן והבייתה שוחררתי עם טיפול בפרדקסה וריתמקס.
השאלה שאותי מעסיקה היא בעצם הנלווה של הפרפור . האם החשש מיצירת קריש דם הם בשעות הראשונות של הפרפור או גם שבוע או חודש אחרי הפרפור יש עדיין סיכוי שקריש הדם יופיע בעקבות הפרפור.
חשוב לציין כי עשיתי בעבר אקו לב תקין , סיטי קורנרי תקין לחלוטין ודופלר קרוטיס תקין .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור - תגובה
פרופ` דוד רוט07/04/2012פרפור שנמשך פחות מ 48 שעות ברציפות אינו גורם ליצירת קריש דם בעליה.
לאחר היפוך יזום של פרפור מקובל לתת טיפול נוגד קרישה למשך חודש ימים (עד שהעליה תחזור לתפקוד תקין).
אם יש גורמי סיכון לקרישה יש להמשיך טיפול נגד קרישה באופן תמידי. הצורך בכך נקבע על ידי הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
אמיר07/04/2012וחג שמח ורגוע :-)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות וכאביםאיתי02/04/2012
שלום,בן 40 יש לי פעימות מוקדמות הבעיה היא שעם הופעת ההפרעות אני סובל מכאבים בחזה וחולשה חזקה למשך כ 2-4 שעות,וכל הפרעה מורגשת בכאב וחולשה עד כדי חוסר תפקוד.לוקח טמבוקור 100 מ"ג פעמיים ביום אך ללא השפעה משמעותית.
בצעתי את כל הבדיקות האפשריות ,האם יש כיוון שבכל זאת כדאי לבדוק ע"מ שאוכל לתפקד?אשמח לעזרה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות וכאבים - תגובה
פרופ` דוד רוט03/04/2012בהנחה שעברת ברור מלא והסמפטומים באמת נגרמים בשל פעימות מוקדמות הרי שראשית יש להבין שאין מדובר בתופעה מסוכנת אלא בתופעה שפירה ושכיחה שאינה מחייבת טיפול. ההפנמה של מידע זה עשויה לעזור כי חלק גדול מהבעיה היא החרדה שגורמות הפעימות המוקדמות שמעצימה את הסמפטומים.
אם בכל זאת הסמפטומים קשים ויש צורך בטיפול תרופתי יש מספר תרופות אפשריות. בדרך כלל מתחילים בחוסם בטא ורק אם אין הטבה עוברים לתרופות מסוג טמבוקור.
אם טמבוקור לא עוזר חזור לקרדיולוג שלך שיבחר תרופה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות הולטר
איתן05/04/2012ברצוני לוודא שהמינון שלי עכשו מתאים לי. 2 כדורי SOTALOL 80 ליום
( 1 בוקר 1 ערב ).
להלן תוצאות בדיקות הולטר אחרונות:
בתאריך 15.3.2012 - ביצעתי בדיקת הולטר עם מינון של 2 כדורי SOTALOL 80 .
" קצב סינוס. APBS : לא נצפו VPBS:שכיחים,בממוצע 55 לשעה, במקסימום עד
119 לשעה, נצפו 2 זוגות. ללא טכיאריטמיות חדריות או על חדריות הפרעות
הולכה:ללא. להמשך מעקב -טפול הקרדיולוג המטפל. "
בתאריך 26.1.2012 - ביצעתי בדיקת הולטר עם מינון של כדור אחד SOTALOL 80 :
" הפרעות קצב חדריות VPC’S: רבות, יתכן משני מוקדים, יותר בשעות העירנות
אך גם בלילה, מיעוטן בצורת טריגמיניה
מקצב בסיסי- סינוס נצפו פעימות מוקדמות חדריות רבות, כנראה משני מוקדים ,
יותר בשעות העירנות, ומיעוטן בצורת טריגמיניה לא נצפו טכיאריטמיות ,
ברדיאריטמיות או הפרעות הולכה . "
בתאריך 3.11.2011- ביצעתי בדיקת הולטר עם מינון של חצי כדור CARDILOC 2.5 :
במהלך הבדיקה : - PVCs בכמות בינונית ( כמות ממוצעת - 38 / שעה , 0.8%
מכל הקומפלקסים ) -- בודדים , trigeminy - PACs בכמות מזערית - סינוס
טכיקרדיה עד 130~/דקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת ברזל ו- B12לנה01/04/2012
שלום,
לפני 11 שנה עברתי אבלציה בהצלחה. בחודשים אחרונים אני סובלת מפירפורים וגם היה מקרה שלדופק מהיר בסביבות 130-150.
מבדיקת דם שעשיתי לפני שבוע עלה שיש לי ברזל וגם B12 נמוך.
רציתי לדעת האם יש קשר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת ברזל ו- B12 - תגובה
פרופ` דוד רוט05/04/2012אם יש אנמיה היא יכולה לגרום לדופק מהיר אך יכל להיות שמדובר בהפרעת קצב מסיבה אחרת לכן יש לפנות לרופא לברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקות דופקגיא29/03/2012
שלום רב.
אני בן 31 בריא בדרך כלל ובמשך שנים התאמנתי ושמרתי על כושר גופני טוב, למרות עודף משקל קל שתמיד היה לי.
לפני כשנה וחצי היה לי ארוע התעלפות שבעקבותו בצעתי בדיקות הולטר ואקו לב שהיו תקינים.
לפני כחצי שנה עשיתי בדיקת מאמץ וגם יצאה תקינה לחלוטין למעט המצלה של קרדיאולוג לרדת במשקל.
אתמול עשיתי אימון גופני אירובי שבסיומו הרגשתי שהדופק שלי מאוד חזק, כאילו הלב קופץ החוצה וכל פרק זמן יש הפסקה בפעימות לשניה. אחרי דקה דופק נהיה פחות חזק והתופעה נעלמה ולא חזרה עד עכשיו.
האם זה משהו חמור ומה כדאי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקות דופק - תגובה
פרופ` דוד רוט30/03/2012באמצעות פורום מעין זה לא ניתן לאבחן את סיבת הסמפטומים שאתה מתאר. אני ממליץ שתפנה לקרדיולוג שיערוך ברור ויגיע לאבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת דיפיברילטורשי26/03/2012
מקווה שהגעתי לפורום הנכון.
שלום רב,
אני בן 35. לפני 4 שנים הושתל לי דיפיברילטור, רציתי לשאול האם ישנה אפשרות להוציא אותו?. ללא אירועים מאז, המכשיר עצמו מאוד מפריע לי אני מתבייש להסתובב ללא חולצה( חוף הים, בריכה) אני פשוט לא מעוניין בו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת דיפיברילטור - תגובה
פרופ` דוד רוט27/03/2012השאלה החשובה היא האם זה נכון להוציא את הדפיברילטור. מכשיר כזה מושתל כאשר יש סכנה להפרעת קצב מסכנת חיים ומטרתו להציל חיים. גם אם לא היו ארועים מאז שהושתל זו לא ערובה לכך שלא יהיו בעתיד. מספיק ארוע אחד כדי לגרום למות. לכן אין להקל ראש בכך. יש לפנות לבית החולים בו הושתל הדפיברילטור ולהתיעץ עם מומחה להפרעות קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוצאת דיפיברילטור
שי28/03/2012תודה רבה.
האם יש לי אפשרות בחירה?
כלומר יכולים לכבד את רצוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוצאת דיפיברילטור - תגובה
פרופ` דוד רוט30/03/2012אם הוצאת הדפיברילטור תסכן את חייך זו בעיה אתית לא פשוטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוצאת דיפיברילטור
שי01/04/2012ואם אני חותם על הסכמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



