מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ממצאים של הולטר - 12000 APC'Sפרופ` מיכאל אלדר25/06/2012
שלום רב
בהולטר 24 שעות נמצא 12000 APC'S.זה כבר היה לי קרוב לכמות זו בעבר ואמרו לי שזה לא חמור.הפעם נוסף שכמה פעימות עם העברה אברנטית.האם זה מסוכן?מה זה?האם עלי לקבל טיפול?האם להפסיק פעילות גופנית הליכה כל יום?
נמצא גם 67 מקרים NSAT 3-12 פעימות מהירות עד 125 פעימות לדקה כל השאלות כמו לעיל
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט27/06/2012פעימות מוקדמות אינן מסוכנות. העובדה שלעיתים יש הולכה אברנטית לא משנה עובדה זו.
טכיקרדיה עליתית עלולה לגרום לספמפטומים ואז יהיה דרוש טיפול תרופתי אך כל עוד הארועים קצרצרים כפי שאתה מתאר ואין סמפטומים לא חיבים לטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב אחרי צינתורtrtk24/06/2012
שלום רב
צונתרתי לפני שבועיים עקב כאבים בחזה במאמץ . העורקים נמצאו תרינים פרט לעורק ימני בחלקו הדיסטלי לפני פיצול ל-pda וענף גדול שהיה בו הצרות 80 % והושתל תומך des ביומטריקס
מאז הדופק שלי מאד לא סדיר .סבלתי לפני כן ואני סובל עכשיו מפעימות מוקדמות רבות מאד(אלפים ב-24 שעות) רובן apc וכ-75 vpb ב-24 שעות
אבל אחרי הצינתור נוסף גם מצב של דופק פתאומי מהיר כ-130-140 למשך כ-30 שניות נעלם ויכול לחזור שוב כעבור יום או יומיים נשלחתי למכון שיקום פרולייף(חדר כושר רפואי) ולא מצליחים ליצב דופק כדי שנתאמן הדופק קופץ כל כמה שניות מ-80 ל-130 ויורד שוב
כמו בעבר דווקא בזמן פעילות לאחר כ-5 דקות הדופק מתייצב ונעלמת אי הסדירות
האם יש סכנה מיידית? האם זה פרפורים או קשור לפעימות המוקדמות האם זה קרה בגלל הצינתור ואם כן האם זה יכול להסתדר?
הקרדיולוג אומר שחייב לראות אקג בהולטר לא בטוח יתפשו האירוע
תודה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב אחרי צינתור - תגובה
פרופ` דוד רוט27/06/2012לא ברור האם מדובר הפרעת קצב ואם כן איזו. כפי שאמר לך הקרדיולוג יש לתעד קצב לב בזמן ספטומים או על ידי הולטר ואם לא מצליחים אז על ידי LOOP RECORDER
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש בעיה עם לקיחת וואבן לוריווןלורנס19/06/2012
כאחד שסובל מפרפורים ומפעימות מקדימות על בסיס יומי, האם יש בעיה עם לקיחת וואבן או לוריוון או קלמנרבין וכדומה ? מה עם תרופות כמו הצירפלקס ודומיו ?
תודה מראש
ובדרך אגב
אני רוצה להודות לכם אני מאמין בשם כולם, על העזרה והסיוע שאתם נותנים.
אין לכם מושג עד כמה כל פרפור ופעימה מקדימה יכולה להיות מטרידה ומלחיצה,זה משהו מעין טיסה על אוקיינוס עם מטוס בעל מנוע אחד שלפתע מקרטע... זוהי הרגשה נוראה ואתם מהווים לא אחת עבור כולנו תרופת הרגעה.
תהי משכורתכם שלמה מן השמים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש בעיה עם לקיחת וואבן לוריוון - תגובה
פרופ` דוד רוט27/06/2012תרופות כמו ואבן או לוריבן ניתן לקחת. ציפרקלס עלול לגרום לדפיקות לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאחת שגם חווה זאת כנס
natan29/06/2012היי
לבחור המקסים שהוציא לי את המילים מהפה לרופאים המקסימים אכן עבודת קודש.
אכן גם אני סובלת מפיעמות מוקדמות וכל פעם שאני חשה באחד כזה לעיתים לאורך כל היום אני משותקת ומתמלאת חרדה
אני לוקחת חצי קלונקס להרגעה
איזה סיווווט זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השאלה נדחקה קצת למטה ללא מענהענת17/06/2012
אז ברשותכם אעתיק אותה לכאן.
שלום רב,
בת 55 עם פרפור התקפי ולאחר אבלציה של הפלוטר.
לאחר שבצעתי מעקב עצמי על לחץ הדם, הבחנתי כי בזמן פרפור לחץ הדם הוא בסביבות 140/100 ואף יותר, לעומת סביב ה-130/80 בזמנים אחרים.
האם יכול להיות שהקפיצות בלחץ הדם הם הגורם לפרפור, או שלא ניתן לדעת מה הביצה ומה התרנגולת, ויתכן שהפרפור מקפיץ גם את לחץ הדם?
תודה,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השאלה נדחקה קצת למטה ללא מענה - תגובה
פרופ` דוד רוט19/06/2012את צודקת. לחץ דם גבוה הוא אחד הגורמים לפרפור אולם הסטרס שגורם ארוע פרפור יכל לגרום לעליה זמנית בלחץ הדם.
איזון לחץ דם כלומר שמירה על לחץ דם תקין באופן קבוע חשוב כדי להקטין את הסיכון לפרפור אבל גם לארוע מוחי אוטם לבבי ואי ספיקת כליות- כל אלה סיבוכים של לחץ דם גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדקסהתיקי17/06/2012
שלום רב,
אחי בן ה-22 חולה בקרדיומיופתיה היפרטרופית ומושתל דפיברלטור CRTD, מטופל בריטמיקל,נאובלוק וציפרלקס. סובל מפרפור פרוזדורים התקפי כבר כמה שנים. עד כה לקח רק קומדין לתקופה קצרה אבל הפרופ' "וויתר" לו על ההתעסקות עם הכדורים המסובכים היות ואת הפרפורים הוא הרגיש- הגיע תוך שעה למיון ועבר היפוך באמצעות מכות חשמל (וכמובן טופל בקלקסן). בביקורת האחרונה בו נבדק המכשיר התגלו פרפורים קטנים בחודש האחרון של כמה שניות כל פעם -אותם מסתבר שהוא לא הרגיש ולכן הפרופ' חייב התחלת טיפול במדללים וכתב מכתב לקופ"ח בו המליץ על פרדקסה (מינון של 110 פעמיים ביום) בשבילו היות ועם קומדין לא אוזן בקלות בזמנו. האמת שהוא לא לקח את הקומדין לאורך זמן מאוד ארוך אבל בכל זאת, אלו כדורים שדורשים הרבה תפעול, בדיקות ומעקב- והוא בחור צעיר וזה לא נעים... יש לי כמה שאלות:
בקופ"ח לא אישרו לנו סבסוד של התרופה היות והוא לא עומד בקריטריונים. מהמעט שהבנתי באינטרנט הם בעצם קשורים לגיל השלישי ועוד מחלות. כלומר, היות וזהו כדור שמשרת בעיקר את האוכ' המבוגרת- אני לא מבינה איך אפשר להחיל את הקריטריונים גם על בחור צעיר ומה הם הקריטריוונים בכלל? בעבר גם לא עמד בקריטריונים למולטק ורק אחרי שהפרוקור פגע לו בבלוטת התריס- אישרו לו אותו (הוא כבר לא לוקח את המולטק). סתם...משתפת אתכם לרגע בתסכול מאיך שהדברים עובדים. אז הייתי שמחה לעצתכם בנושא. כי לממן את זה באופן פרטי- 570 שח לקופסא לחודש זה לא אפשרי. שאלתי השניה היא לגבי טיבה של הפרדקסה. מישהי שסובלת מפרפור גם כן סיפרה שהקרדיולוג שלה אמר לה שפרדקסה- דינו מוות למי שלוקח אותו היות ולעומת הקומדין- במידה ויש דימום- לא ניתן לעצור אותו עם כדור נגד. האם זה נכון? כמובן שיש שיקולים של תועלת מול נזק לכל תרופה. אשמח לתגובתכם. סליחה על המגילה ושבת שלום :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרדקסה - תגובה
פרופ` דוד רוט17/06/2012לפי סל הבריאות פרדקסה מאושרת לאדם שעבר ארוע מוחי למרות טיפול בקומדין או אדם שרמת ה INR שלו תוך טיפול בקומדין עלתה על 4 לפחות פעמיים (בשתי בדיקות שונות). קופת החולים לא חייבת לממן פרדקסה לאנשים שאינם עומדים בהוראות סל הבריאות.
לפרדקסה באמת אין אנטידוט כלומר אין תרופה הסותרת את השפעתה (פעולתו של קומדין למשל מופסקת על ידי ויטמין K) אולם משך השפעתה קצר מזה של הקומדין. אכן עלולה להיות בעיה במקרה של צורך בניתוח דחוף. בכל מקרה להגיד שכל מי שנוטל פרדקסה גזר דינו מוות זו הפרזה גסה. במחקרים שהשוו פרדקסה לקומדין לא היו יותר מקרי מוות בין אלה שקבלו פרדקסה. למעשה התוצאות הראו שהפרדקסה מגנה מעט טוב יותר מקומדין כנגד ארועים מוחיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליפיטור או סימבסטטין?שושנה17/06/2012
שנים רבות אני לוקחת סימבסטטין. פתאום הרופא רוצה להחליף לליפיטור. אם הכל בסדר, למה להחליף? מה המינוסים של ליפיטור? לחץ דם שלי בסדר. שומנים בדם בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפיטור או סימבסטטין? - תגובה
פרופ` דוד רוט17/06/2012ליפיטור הוא סטטין יותר פוטנטי מסימבסטטין. כלומר באותו מינון ליפיטור יוריד את הכולסטרול לרמה נמוכה יותר מסימבסטטין. מבחינת תופעות לואי שניהם דומים. הגיוני להחליף סימבסטטין בליפיטור אם רמת הכולסטרול עדין גבוהה מהרצוי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב במאמץשושנה15/06/2012
שלום, ארשום בקצרה את תוצאות הבדיקה ואשמח לקבל את תשובתך להערכת מצבי ומה אומרת הבדיקה. תודה.
דופק מנוחה 85 שיא מאמץ 166
ל"ד (ממ"כ) 140/80 מנוחה, 170/80 בשיא מאמץ
הודגם שיפור גלובלי ואזורי בתפקוד חדר שמאל מיד בסיום מאמץ. לחץ ריאתי עלה עד 36 בסיום מאמץ. לא איסכמית. צניחות ST הוריזונטליות של 1-2 מ"מ בL2L3VFּV4V6
ללא עדות אקוקרדיוגרפית לאיסכמיה פעילה בדופק מירבי ועומס גבוה
Diagnosis
Exercise echocardiogram
high exercise capacity
Noevidence of myocardial ischemia at maximal heart rate* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב במאמץ - תגובה
פרופ` דוד רוט15/06/2012אקו במאמץ מטרתו לאבחן האם קימת אסכמיה לבבית כלומר הפרעה בזרימת דם לשריר הלב במאמץ. תוצאות האקו מראות שאין אסכמיה לבבית כלומר זרימת הדם ללב תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו לב במאמץ
שושנה17/06/2012שלום, האם הכל בסדר? או שיש בעיות אחרות שדורשות טיפול? מה המשמעות של מה שנכתב שם? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארגומטריה
שושנה17/06/2012שלום דר רוט, בבדיקת ארגומטריה שנערכה בינואר, התברר שיש פרפור פרוזדורים במאמץ. בבדיקת האקו שבוצעה לפני כמה ימים ושהתיחסת אליה לעיל, לא נזכר ענין זה. אשמח להסברך, האם פרפור פרוזדורים נחשב בעיה גדולה? אני צריכה לחשוש מזה? מדוע לא היתה לזה התיחסות באקו במאמץ? מה ניתן לעשות גם לגבי בעיות קצב ופעימה מודקמת שבגללם עברתי את הברור? כמו כן ענית לי לגבי בדיקת האפו שנראית תקינה. אז מה הבעיה שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארגומטריה - תגובה
פרופ` דוד רוט19/06/2012במהלך בדיקת האקו במאמץ לא היה פרפור פרוזדורים לכן לא התיחסו לכך.
פרפור פרוזדורים זו הפרעת קצב שכיחה. חלק מהסובלים מפרפור פרוזדורים מצויים בסכנה לארוע מוחי וזקוקים לטיפול נגד קרישה. עליך לפנות לקרדילוג להערכה האם את זקוקה לטיפול זה.
פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה עוד יותר ולא מסוכנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הולטר לב - האם מעיד על הפרעת קצב?פרופ` מיכאל אלדר12/06/2012
בת 37 עקב כאבים בחזה ודפיקות לב מורגשות במנוחה הופניתי לבדיקת הולטר לב(24 שעות) שהתוצאה :
קצב בסיסי :סינוס שנע בין 45 ל-134 לדקה (ממוצע 72)
הפרעות קצב חדריות: VPB בודד.
הפרעות קצב על חדריות : APB'S בודד -8
בריקרדיה : 11 פעמים
האם תוצאה זו מעידה על סוג הפרעת קצב? או שוללת אותו ?
האם הבדיקה תקינה ?
לתשובתך אודה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות הולטר לב - תגובה
פרופ` דוד רוט12/06/2012הבדיקה מראה מעט פעימות מוקדמות בלבד. זו תופעה שפירה ולא מסוכנת. לרוב האנשים יש פעימות מוקדמות מדי פעם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם דופק בין 45 ל-134 נחשב לתקין?
שני14/06/2012האם תוצאה זו מאפיינת דופק מהיר או איטי???
האם הבדיקה תקינה ושוללת הפרעת קצב ?
תודה על תשובתך המהירה :-)
תודה מקרב לב
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם דופק בין 45 ל-134 נחשב לתקין? - תגובה
פרופ` דוד רוט15/06/2012דופק של 45 בדקה בזמן שינה הוא תקין. דופק של 134 בזמן מאמץ גם כן תקין. כיון שהולטר אורך 24 שעות סביר שזה ההסבר לטווח הדפקים ואם כך זה טווח תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שני15/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
שני15/06/2012שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- apoBשושנה12/06/2012
ביצעתי בדיקה למדידת המרכיב החלבוני הגורם לטרשת עורקים. התוצאות שקיבלתי עומדות בתוך ערכי היחוס. לכאורה הכל בסדר. אני מבקשת לדעת מה למעשה? אני בקבוצת סיכון. אבי נפטר מאוטם שריר הלב לאחר שסבל מטרשת עורקים. אני מבקשת לדעת מה אומרות התוצאות שלי בהשוואה לחולי לב ולא בהשוואה לבריאים.
התוצאות שקיבלתי הן:
apoB A1 166.3
apoB B100 86.7
מה מצבי ומה הסיכוי להאירעות התקף לב או מפרצת? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר apoB - תגובה
פרופ` דוד רוט12/06/2012אפו B של 86 מתאים לכולסטרול רע פחות מ 100 כלומר נמוך מאד. אפו A של 166 מתאים לכולסטרול טוב גבוה מאד. לכן הסיכון שלך למחלת לב הוא נמוך, בהנחה שאת לא מעשנת שלחץ הדם תקין ושאין סכרת. הסיכון ירד עוד יותר עם פעילות גופנית קבועה ושמירה על משקל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפו תגובה לדר רוט
שושנה13/06/2012שלום ותודה רבה על תשובתך המפורטת. מאוד מעודד אותי לקבל תשובה זאת. לחץ הדם תקין 80/125. סוכר 112. מעט גבוה אך לא סוכרת. אקפיד על פעילות גופנית. מתאמצת מאוד לשמור על משקל תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריבה לכל מי שסובל מפרפור פרוזדוריםרונן07/06/2012
פרופסור/ ד"ר שלום:
מדוע לא עושים צריבה לכל מי שסובל מפרפור פרוזדורים ובכך למנוע סיכון לאירוע מוחי וגם להיפטר מהתלות לטיפול תרופתי, לפחות בחלק גדול מהמקרים.
ידוע גם על טיפול חדשני של צריבה שיעיל מאוד (לפחות לפי פרסומים). תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריבה לכל מי שסובל מפרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט08/06/2012אבלציה היא פרוצדורה פולשנית וכמו כל פרוצדורה פולשנית היא הנושאת עמה סיכון לסיבוכים. ההצלחה באבלציה של פרפור היא כ 50 % לאחר פרוצדורה אחת.
כלל לא ברור שלאחר אבלציה הסיכון לארוע מוחי פוחת.
בשל כל הנל כיום מומלץ בשלב ראשון לנסות טיפול תרופתי בפרפור ולהפנות לאבלציה את אלה שעדיין סמפטומטיים למרות טיפול תרופתי.
ראה גם את תשובת פרופסור אלדר לשאלה של צביקה למטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהapoB
שושנה12/06/2012שלום,
ביצעתי בדיקה למדידת המרכיב החלבוני הגורם לטרשת עורקים. התוצאות שקיבלתי עומדות בתוך ערכי היחוס. לכאורה הכל בסדר. אני מבקשת לדעת מה למעשה? אני בקבוצת סיכון. אבי נפטר מאוטם שריר הלב לאחר שסבל מטרשת עורקים. אני מבקשת לדעת מה אומרות התוצאות שלי בהשוואה לחולי לב ולא בהשוואה לבריאים.
התוצאות שקיבלתי הן:
apoB A1 166.3
apoB B100 86.7
מה מצבי ומה הסיכוי להאירעות התקף לב או מפרצת? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב כתלות בירידת לחץ ברומטריגדי05/06/2012
שלום,
אני סובל מריפרופים ועשיתי בעבר אבלציה. כמו-כן, אני מטופל בלופרסור 200. שמתי לב שכשאני נמצא בעבודה, בגליל (200 מטר מעל פני הים) אני לעתים סובל יותר מהפרעות קצב מאשר בבית באזור הקריות. האם יש עבודות המעידות על עליה בהפרעות קצב כתלות בירידת לחץ ברומטרי ?
שאלה נוספת, איזה תרופה יכולה להחליף באופן יעיל את הלופרסור?
אשמח לקבל התייחסות,
תודה,
גדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב כתלות בירידת לחץ ברומטרי - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר06/06/2012איני מכיר קשר מעין זה.
לאחר אבלציה מוצלחת של רפרוף אין צורך בלופרסור. מה סיבת הטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבלציה ולופרסור
גדי06/06/2012פרופ' אלדר שלום,
תודה על התשובה. אני עברתי פעמיים אבלציה בהדסה והרופא המליץ בנוסף טיפול בלופרסור. ככל הנראה האבלציה לא פתרה את הבעיה לגמרי. בכל מקרה, היום אני לא יכול בלי לופרסור. הסיבה לריפרופים אינה ידוע לי. אני רק יכול לומר שזה הופיע אצלי לאחר שעשיתי צינטור +סייפר לפני 6 שנים (בגיל 46). לא היה לי התקף לב.
אשמח לשמוע את דעתך,
גדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות ופעימות מקדימותלורנס04/06/2012
רופאים מומחים יקרים ונכבדים!
1. הייתי מאוד מעוניין לדעת האם יש קשר בין חרדות להפרעות קצב. כלומר,זה ברור כי אצל רבים ישנם חרדות לאחר הפרעת הקצב, אך האם ייתכן מצב הפוך בו החרדות גורמות ומעצימות הפרעות קצב ?
2. יש לי פעימות מקדימות פעם בשעתיים שלוש, [דבר שהתברר גם בהולטר], כל פעימה כזו זה סיפור של חצי שנייה ותו לא ולזה התרגלתי. אך פעם בחודש חודשיים מתרחש אצלי משהו ארוך ומפחיד הרבה יותר, למשך כחמש שניות בהם כאילו הלב הולך להעצר. האם פעימות מקדימות יכולות להיות יותר מכמה שניות, או שמא זהו כבר פרפור פרוזדורים ?
3.האם יכול להיות קשר בין עבודה ממושכת ליד מגנטים, לבין ארועים כאלה ?
4. האם יכול להיות קשר בין עייפות לארועים מעין אלה ?
תודה רבה מראש
לכל תשובה שתינתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות ופעימות מקדימות - תגובה
פרופ` דוד רוט04/06/2012חרדות יכולות לגרום לתחושה של דפיקות לב ולעיתים נדירות יותר גם להפרעה אמיתית בקצב הלב. לא ניתן לאבחן פרפור פרוזדורים או הפרעת קצב אחרת על ידי תחושה בלבד. יש לתעד קצב לב בזמן הסמפטומים על ידי בדיקה כמו הולטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לד"ר רוטליאור 5502/06/2012
היי
הממצאים של האקג על מה מרמזים ??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לד"ר רוט - תגובה
פרופ` דוד רוט03/06/2012ממצאי האקג שציינת לא ספציפיים ל ARVD. אם עברת MRI לפני 6 שנים עליך לפנות לקרדיולוג שיחליט האם כדאי לחזור על הבדיקה כי יתכן שלאחר 6 שנים כן יראו שינויים אבחנתיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרופאיםשני02/06/2012
שלום
בעיון בפורום אני נתקלת בתשובות סותרות לגביי פעימות מוקדמות
מסוכן או לא ? לטווח הארוך יש נזק?
האקו שלי תקין וגם ההולטר שלא "עלה" על התחושות שלי
אני מתוסכלת כי הרופא שלי חושב שאני משוגעת ו...גם אני.......
התחושות שאני מתארת הם:
פרפור בלב למספר שניות כמו רטט כזה ואז אני בטוחה שאני הולכת למות ...
לפעמים יש את זה פעם בחודש לפעמים גם כמה פעמים ביום
זה נשמע כמו פעימות מוקדמות?.??
יכול להיות שלמרות הבדיקות התקינות מסתתרת לה הפרעת קצב מסוכנת???
אני חרדה מאוד מהתופעה
תודה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לרופאים - תגובה
פרופ` דוד רוט02/06/2012פעימות מוקדמות אינן מסוכנות ואינן גורמות להתקף לב או בעיה אחרת. אם עברת ברור שהראה תפקוד לב תקין תרשים אקג תקין והולטר שהראה רק פעימות מוקדמות סביר שהרופא שלך צודק ואין בעיה משמעותית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהליאור 5502/06/2012
שלום רב
הופנתי למיון עקב קשיי נשימה ואובחנתי בסינוסיטיס אקוטי הוחל טיפול בשני סוגיי אנטיביוטיקות
פרט לזה בוצע אק"ג שלפי דבריו של הרופא הוא אינו תקין ...
להלן מה שנכתב בסיכום מיון ...
סינוס 81 לדקה ציר שמאלי 40- בשילוב QRS מורחב במידה גבולית מתאים ל LAHB ללא הארכת QT השטחת גלי T בV1 V4 עם היפוך קל בV3 במרס הייתי מאושפזת עם היפוקלמיה ובאק"ג היה רק השטחת גלי T
בנוסף נישארתי להשגחה במיון 6 שעות תחת מוניטור ניראו פעימות מוקדמות חדריות בשלשות וקפיצות דופק ...בסהכ ברופא לא היתרשם מבעיה חמורה יותר ...
אך נאמר לי שעליי לפנות בהקדם לקרדיולוג מטפל !!!!
כמו כן ברקע יש לי VT RVOT בעבר אבלציון בהצלחה חלקית ...מאז מטופלת תרופתית בטמבוקור 300 מ"ג ודרלין 40 מ"ג ...בנוסף ישנו חשד לARVD
האם זה מצב שמחייב יעוץץ בהקדם ??
האם זה מרמז על ARVD פעיל לפי האקג שבוצע ??
מה עליי לעשות ???
בת 31* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ` דוד רוט02/06/2012אם עברת אבלציה ויש חשד ל ARVD עליך להיות במעקב קרדילוגי קבוע. הממצאים באקג במיון לא יכולים לאשר אבחנה של ARVD לרוב יש לבצע MRI של הלב כדי לאבחן מחלה זו. עליך לפנות בהקדם לקרדיולוג להמשיך את התהליך האבחנתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



