מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מעקב דפיברילטוראריה13/08/2012
אני מושתל דפיבריטור ומוזמן למעקב כל 6 חודשים
בבדיקה האחרונה קבעו בהערות כי :
"סף קיצוב חדרי גבוה במגמת עליה. OUTPUT תדרי 5.5/0.4 . ללא קיצוב חדרי.
הבקורת הבאה בעוד 3 חודשים"
מה משמעות הממצא בהערה ומדוע קוצרה תקופת הבקורת
אריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעקב דפיברילטור - תגובה
פרופ` דוד רוט18/08/2012סף הקיצוב החדרי עלה כלומר הקוצב יאלץ להשתמש באנרגיה רבה יותר לשם קיצוב. הדבר עלול לנבוע מבעיה האלקטרודה עצמה או מירידה בהולכה באזור המגע של האלקטרודה עם שריר הלב. ההזמנה לביקורת מוקדמת יותר במקומה כדי לבדוק האם הבעיה מחמירה או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה לקנדה עם הפרעות קצבכרמית13/08/2012
אמי בת 69 סובלת מהפרעות קצב מטופלת בקומדין לפני טיסה לקנדה עם הפסקה בלונדון
שאלתי האם יכולה לטוס לתקופה של חודש.
השבוע הצליחה להגיע לאיזון פעם ראשונה האם עליה להיות במעקב בחו"ל או שמספיק שהגיעה לאיזון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה לקנדה עם הפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט13/08/2012אם איזון כלומר INR בין 2 ל 3 הושג רק השבוע יש להמשיך לעקוב אחר INR לפחות פעם בשבוע כדי לודא שהאיזון נשמר. יהיה קשה ויקר לבצע זאת בחול. כדאי גם לקבל את חוות הדעת של הקרדיולוג של אמך שמכיר את מצבה הרפואי היטב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשרויות טיפול בנוכחות מטריהיצחק12/08/2012
לצוות הרופאים שלום רב
האם ניתן לבצע צריבה לפרפור פרוזדורים לחולה שבעבר בוצע צריבה לטיפול ברפרוף והותקן לו במחיצה הפרוזדורית מטריה לסגירת ASD גדול
אם הצריבה הרגילה היא קשה ומסוכנת האם אפשרי לבצע ניתוח מבוך או אינדוסקופיה.
האם בטיפול מבוך ואינדסקופיה יש צורך לנקב את המחיצה גם.
מה הפתרונות במקום טיפול תרופתי
אנא תשובתכם וסליחה על השאלה הארוכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשרויות טיפול בנוכחות מטריה - תגובה
פרופ` דוד רוט18/08/2012אבלציה מלעורית של פרפור פרוזדורים מצריכה ניקוב של המחיצה בין הפרוזדורים ומעבר קטטר מפרוזדור ימין לשמאל שם מתבצעת הצריבה. כאשר יש התקן מטריה במחיצה הבינחדרית לא נראה לי שניתן לבצע פרוצדורה כזו.
ניתוח מבוך ניתן לביצוע גם במצב כזה אך יש לדעת כי מדובר בניתוח לב פתוח ולא בפרוצדורה כמו אבלציה מלעורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב במאמץאנה12/08/2012
אבקש לדעת אם בדיקת אקו לב במאמץ מסוכנת לסובלים מהפרעות קצב.תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב במאמץ - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר12/08/2012הבדיקה נעשית בהשגחת רופא ואחות ואינה נחשבת מסוכנת אלא אם יש לך הפרעות קצב מסכנות חיים במאמץ וכמובן יש ליידע את הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשאלה הקודמת טעיתי "פרדקסה" יכולהאבי09/08/2012
להחליף את הקומדין במצב שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרדסקה
אבי09/08/2012
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרופה פרדוקסהאבי09/08/2012
יש לי אוטם שריר הלב ותפקוד LVEF 20-25% ודפלטור. למניעת קרישיי דם אני לוקח קומדין ופלויקס. האם פרדסקה התרופה החדשה תוכל להחליף את הקומודין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרדקסה האם זה טוב או רע
אבי09/08/2012במקום קומדין קובץ מצורף מצב אקו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרדקסה האם זה טוב או רע - תגובה
פרופ` דוד רוט10/08/2012פרדקסה היא תרופה נוגדת קרישה אשר נבדקה בהשוואה לקומדין כטיפול למניעת ארוע מוחי בחולים עם פרפור פרוזדורים. היא נמצאה יעילה לפחות כמו קומדין במחקר זה ולכן היא מאושרת כתחליף לקומדין לשם טיפול בחולים עם פרפור פרפוזדורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאור בדיקת האקו
אבי10/08/2012האם הפסקת הקומדין והחלפה בפרדסקה תהיה החלפה טובה שווה ולא מזיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אבי15/08/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח א.ק.גיעקב08/08/2012
שלום רב!
אני בן 38 סבלתי בעבר מ SVT ועברתי אבלציה , כיום אני סובל מהתקפים קצרים של SVT או PAF קשה לדעת בוודאות כי הם קצרים מידי .
לפני זמן מה עשו לי א.ק.ג מסיבה שאינה קשורה למה שיש לי והרופאים אמרו לי שהתבנית נראית כמו ברוגדה. שני רופאים אמרו את זה וזה די הלחיץ אותי, יש לי תור בעוד כחודש למרפאה קרדיולוגית אך הייתי רוצה אם אפשר עזרה בפענוח כאן מאחר וזאת המומחיות שלכם . תודה מראש .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין תגובה ?
יעקב12/08/2012היי
יכול להיות שההודעה שלי פוספסה ?
לתגובה ועצה בנוגע לאקג שפרסמתי .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח א.ק.ג - תגובה
פרופ` דוד רוט13/08/2012יש 3 תבניות אקג המתאימות לברוגדה. התבנית הקלאסית הקרויה ברוגדה מסוג 1 היא האבחנתית. השתיים האחרות סוג 2 וסוג 3 מחשידות לברוגדה אך יש לבצע בדיקה נוספת כדי להשתכנע שמדובר בברוגדה. תבנית האקג שלך יתכן ומתאימה לברוגדה מסוג 2. כלומר לא בטוח שמדובר בברוגדה.
כדי להבדוק האם אמנם מדובר בברוגדה יש לבצע מבחן מאמץ או לחזור על אקג כאשר החיבורים לא במיקום הסטנדרטי אלא כשני סמ גבוה יותר בחזה. אם בדיקות אלה לא יגלו דבר ועדין יהיה חשד ניתן לבצע בדיקת אקג תוך מתן תרופה שיכולה לחשוף תבנית ברוגדה באנשים הנושאים את המוטציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחן מאמץ
יעקב14/08/2012היי תודה על התגובה
אני עושה מבחן מאמץ כמעט בכל שנה, מאז האבלציה שעברתי, והאחרונה הייתה בדיקת אקו במאמץ .
והייתה תקינה.
ההערה היחידה שהייתה כתובה בתחת הכותרת " תגובה אלקטרוקרדיוגרפית" הייתה ICRBBB
האם עליי להיות מודאג?
האם היית ממליץ על בדיקות מעבר למאמץ ?
תודה מראש על תשובתך .
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחן מאמץ - תגובה
פרופ` דוד רוט14/08/2012כדאי שתפנה לקרדיולוג מומחה להפרעות קצב (אלקטרופיזיולוג) תציג בפניו את תרשימי האקג שברשותך וגם את רישום האקג ממבחן המאמץ והוא יחליט אם דרושה בדיקה נוספת בשאלה של ברוגדה סינדרום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפריםתמרה05/08/2012
לאחרונה התחלתי לחוש "פרפרים בלב" זה קורה פתאום וזאת תחושה כמו של פרפור כנפיים כזה בתוך בית החזה, אני גם מרגישה כאילו אני מחסירה נשימה וצריכה להשתעל כדי שזה יסתדר
על מה זה יכול להצביע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפרים - תגובה
פרופ` דוד רוט06/08/2012תחושה כזו יכולה לנבוע מהפרעה בקצב הלב ברוב המקרים לא מדובר בתופעה מסוכנת אך כדי לודא זאת יש לפנות לרופא להיבדק ולעבור מספר בדיקות אבחנתיות כמו אקג והולטר קצב לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטות לביואבלציהאילן27/07/2012
ידוע לי שיש כל מיני שיטות - שיטה צרפתית, שיטה איטלקית. מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה ובאיזה שיטה נוהגים במרכזים בארץ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה: שיטות לביצוע אבלציה
אילן27/07/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץי26/07/2012
בן 45 גובה 185 שוקל 70 קג (אוכל מאוזן וטוב,רזה,ועושה ספורט)-ללא תרופות (מלבד פעם אחת לשנה סימבורטק עקב קשיי נשימה/אלרגיה לאבק)
-מזה כ-שנתים 3 אני בויכוח עם הרופא משפחה שטוען שאני בחרדות ולכן צריך SSR למינהם.
אני כותב זאת מכיון שאתמול עשיתי אקו לב (וגם מאמץ לפני שבוע) עקב תחושות של דפיקות לב חזקות. הקרדיולג אמר שהכל תקין ונתן לי הולטר , אולם בסוף הבדיקה הוא אמר בוא גם נבדוק לחץ דם.כל השנים לחץ הדם שלי היה 75/120 , ואתמול 80/140 - לדבריו (ולפי מה שקראתי באינטרנט היום) זה הגבול העליון לפני התחלת טיפול תרופתי. אולם יש לי מס שאלות ברשותך.
1.האם יתכן בגלל הלחץ/חרדות עבודה וכו'.. הלחץ עולה ולכן אני כן צריך SSR
הכוונה האם SSR הם רק לצורך הרגשה טובה או משפיעים באופן ישיר על לחץ דם (כי למעשה החרדות והלחץ יורדים ואז בהתאמה לחץ הדם-האם זה כך?)
2.האם זה הפיך ,או מעכשיו אני צריך להיות עם יד על הדופק (תרתי משמע)
3.קראתי שהכי טוב זה להוריד משקל לא לעשן ולעשות ספורט- אבל אני רזה ,ספורטבי,ולא מעשן.
4.האם יש קשר לתחושת העיפות שלי (וגם לראיה מקרוב/ובערב בסוף היום קצת מטושטשת-אני ללא משקפים)-וזה לפני שכתבתי על חוסר היציבות (לא סחרוחורת !אלה לא יציב כשעומד)
דרך אגב בדיקות דם לפני שבועים תקינות הכל בסוגרים לרבות כולסטרול.
5.שאלה אחרונה וקצת מוזרה (לאחר ויכוח עם חברים בני גילי ששוקלים 80 ק"ג בוגבה 180)
הם טוענים בגלל שאדם שמן/מלא יחזיק יותר זמן על אי בודד כי הגוף חזק ומסת השרירים גבוה,
מאדם רזה (כמוני) -אותו כנל' לגבי זיקנה. - הרזים חולים יותר ותחולת החיים שלהם קצרה משל אנשים במשקל גבוה (הכוונה לא לשמנים אלה לבריונים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ - תגובה
פרופ` דוד רוט28/07/2012לחצי הדם שציינת הם תקינים ולא מצריכים טיפול כמו כל אדם בריא אתה צריך לבדוק לחץ דם פעם בשנה. רק אם יחרוג מהנורמה יש לשקול טיפול תרופתי. תרופות פסיכיאטריות לא נוטלים בגלל לחץ דם גבוה אלא רק אם יש סיבה נפשית המצדיקה נטילתן. מבחינת משקל המטרה היא להיות ב bmi בתחום התקין מעל או מתחת לתחום התקין זה פחות בריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- LVEFאייל26/07/2012
שלום
אני בן 40 בדרך כלל בריא.
מזה שנים PVCS
באחרונה קצת התרבו ויש פעם בכמה ימים פרץ של דופק מהיר שהרופא
אמר שאולי זה NSVT .
הופנתי לאקו לב ( בבדיקות בעבר היה תקין כל כמה שנים )
אקו מהיום
אאורטה עולה 31 ממ
שורש האאורטה 29 ממ
פרוזדור שמאלי 27
שטח פרזור שמאלי VC סמ"ר 12
רוחב חדר שמאלי בזמן סיסטולה 24 ממ
רוחב חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 42 ממ
עובי המחיצה הבין חדריות 8 ממ
עובי דופן אחורית 8 ממ
מסתם מיטרלי תקין EE=7
מסתם אאורטלי תקין , תלת עלי
מסתם טריקוספידלי TRIV TR 21 MM HG
לסיכום - חדרים בגודל ותפקוד תקינים
דפנות בעובי תקין, עליות בגודל תקין, אאורטה אינה מורחבת, מסתמים תקינים.
זרימות בגדר הנורמה.
normal echo
שמתי לב שבשתי בדיקות האקו שעשיתי בעבר היה גם נתון של LVEF
שהיה בערך 60 אחוז ואמרו לי שזה הנתון הכי חשוב.
בבדיקה היום זה לא מופיע. האם יכול להיות שלא בדקו את זה והטכנאית שכחה??
או שזה משהו שניתן לחישוב מהנתונים שבאקו? אם כן מהו ה LVEF שלי?
מה דעתך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר LVEF - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/07/2012לרוב ה EF מוערך בהסתכלות. מאחר שכתוב שתפקוד החדר השמאלי תקין אין מה לדאוג. יש גם נתונים נוספים שמאפשרים חישוב של מדד הדומה ל EF ואצלך הוא תקין לחלוטין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרוקסין ודפיקות לב מהירותמלי25/07/2012
אני נוטלת סיטריזין ואנטיביוטיקה מסוג ציפרוקסין )בוקר וערב עשרה ימים 500 מ"ג כדור( בעקבות דם שנמצא באוזני השמאלית לאחר נסיעה מהירה בהפרשי גובה. האם ייתכן כי אחת התרופות מאיצה את הדופק בעת עמידה או הליכה? ואם כן האם ניתן להמשיך לקחת את התרופה אם אין הפרעה משמעותית בקצב הלב או שהגוף מתרגל? לצורך העניין בעמידה הדופק שלי מגיע ל112 פעימות בערך. הדופק הרגיל שלי נמוך יחסית 57 לדקה. כי אני מתאמנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרוקסין ודפיקות לב מהירות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/07/2012ציפרו לא אמור לגרום לדופק מהיר. בכל מקרה דופק של 112 אינו מדאיג במיוחד ואינו מחייב הפסקת התרופה.אם הוא יימשך לאחר הפסקת התרופה יהיה מקום להמשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האםשדגנית23/07/2012
האם יש מקרים בספרות שלמי שיש פעימות מוקדמות מרובות על לב בריא
יזדקק לקוצב לב בגיל מאוחר?
סליחה על השאלה האולי טיפשית?...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם - תגובה
פרופ` דוד רוט23/07/2012פעימות מוקדמות אינן סימן לכך שבעתיד יהיה צורך בקוצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטרדניאל23/07/2012
אני גבר בן 29, בריא בדרך כלל, אבל כל כמה חודשים סובל מהרגשת אי-סדירות בקצב הלב למשך כמה ימים. תופעה זו קיימת אצלי כבר 4 שנים. בעבר הייתי ספורטאי מקצועי, אבל ב-10 שנים האחרונות עושה ספורט רק פעמיים-שלוש בשבוע: טניס, שחייה וריצה. לפני כשבועיים ביצעתי בדיקת הולטר 24 שעות והתוצאות הן:
*rhytm: sinus
minimum hr:46
maximum hr:148
mean hr:75
*no st changes
*frequent changes in p waves morphology during recording
*occasional apb's
*occasional vpb's, r on t vpb's and interpolated vpb's
*occasional synus bradycardia down to 46/min-sleep, (63/min-day)i
*mean hr 75/min (around 94/min-afternoon-accelerated,76/min-evening,53/min-sleep
*prominent u waves
רופא המשפחה שלי אמר שאלו הן תוצאות תקינות, אבל בכל זאת הפנה אותי לקרדיולוג. האם התוצאות הללו אכן תקינות או שיש סיבה לדאגה? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר23/07/2012נראה שאין סיבה לדאגה אך אכן רצוי שקרדיולוג יעבור על הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב לבאייל23/07/2012
שלום
אני בחור בן 40 משקל 62 גובה 1.78 בדרך כלל בריא
מזה 20 שנה סובל מפעימות מוקדמות מסוג PVCS ו VPBS .
בבדיקות הולטר שביצעתי לפני כ 6 שנים ו 10 שנים היו כ 8,000 פעימות מוקדמות
ביממה.
יש תקופות שיש לי כ 10-12בדקה אבל רוב הזמן יש כמה בודדות בדקה.
אחת לכשנתיים מבצע מעקב.
אקו לב לפני שנה תקין
אקו לב במאמץ לפני שנה וחצי תקין
ארגומטריה לפני חצי שנה תקין
קרדיולוג המליץ לי לפני שנים להתעלם מזה ולמדתי לחיות עם זה ורוב הזמן לא מרגיש את זה , לא חושב על זה וזה מטריד רק ברגעים שיש הרבה בדקה.
בחודש האחרון יש לי תופעה מוזרה. כמעט כל פעם שאני נשכב במיטה על הגב ומטה את הגוף ימינה, ברגע שנשכב על צד ימין מרגיש בחזה סדרה של הפרעות קצב ברצף כאילו "בלגן" לכ 5 שניות וזה מעיק ואז בד"כ מסתדר. זה לא מרגיש כמו פעימה מוקדמת בודדת אלא רצף של פעימות לא רגילות.
ברצוני לשאול מה המשמעות של העובדה ששוב ושוב כשאני נשכב על צד ימין באחרונה מופיעות הפרעות קצב? האם זה סימן לבעיה בלב? משהו מסוכן או מטריד?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב לב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר23/07/2012איני חושב שזה סימן לבעיה אולם רצוי לעשות הולטר ולתעד אק"ג בזמן אמיתי ע"מ להבין במה המדובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראה שאלתי למעלה קורה לי בדיוק אותו
שדגנית23/07/2012אותם סימפטומים כשאני נשכבת על הצד
זה מכניס אותי לפאניקה והורס לי את כל הלילה
אני ממש בחרדה מזה
הפרופסור אומר שיש קשר בין תנוחת הגוף לפעימות מוקדמות קצת הרגיע אותי
אבל החרדה כשזה קורה משתקת אותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)



