מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהדלילה02/06/2012
האם זה נכון שלהתקלח במים חמים יכול לגרום ללב לפעום מהר יותר? האם יש השפעה של מים חמים על פעילות הלב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט06/06/2012עליה בחום הגוף (גם כתוצאה ממחלה) גורמת לעליה בקצב הלב. לכן סביר שמקלחת במים חמים יכולה לגרום לעליה מתונה בקצב הלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלק וקומדיןרון29/05/2012
שלום,
אבי נוטל קומדין בשל פרפור חדרים. ראיתי כי בעלי סלק תכולה גבוהה של ויטמין k , ולכן הוא נמנע מכל מזון שבו יש ויטמין ק בתכולה גבוהה. האם הכוונה גם לסלק (השורש האדום) כאשר רשום בספרון שקבל כי עלי סלק בעלי תכולה גבוהה של ויטמין K
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סלק וקומדין - תגובה
פרופ` דוד רוט06/06/2012שורש הסלק מכיל 0.2 מיקרוגרם ויטמין K בכל 100 גרם. זו כמות קטנה יחסית לירקות עשירים בויטמין זה למשל ב-100 גרם תרד יש 380 מיקרוגרם ויטמין K, בעוד שב-100 גרם חסה יש 315 מיקרוגרם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור כרוני מהו אחוז ההצלחה באבלציהצביקה29/05/2012
שלום.
במצב פרפור כרוני מזה שנים.
מהו אחוז ההצלחה כיום בביצוע צריבה.
??!!
הן בצינתור בשיטה המסורתית או בכירוגיה מזערית
והאם קיים סיכון ליצירת כריש.?? לאחר שהוצא האוזנית השמאלית.
במהלך ניתוח צריבה בשיטה טורקוסקופי
... שלא הצליחה( לאחר 11 חודשים מהניתוח -לא נוצרה צלקת-לניתוק !!)
האם כדאי להמשיך להיות מטופל בקומדין !! ???
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור כרוני מהו אחוז ההצלחה באבלציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר29/05/2012ההצלחה לשנה ברוב המרכזים המבצעים אבלציה צנתורית היא ~ 30%-50% (לרוב נדרשת יותר מפעולה אחת). כירורגיה מזערית עשויה להיות אף יעילה יותר. עם זאת, יעילותה יורדת לדוגמא כאשר הפרוזדור השמאלי מאוד מוגדל.
אם האוזנית לא נותקה בודאי שיש סיכון לקריש ולכן כדאי להמשיך בקומדין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתרופה כגון מולטאקענת27/05/2012
האם מתייחסים אל התרופה כ"עובדת" "לא עובדת",דהיינו יש פרפורים או אין, או שיכול להיות שהתרופה גם עוזרת להפחית את מספר הפרפורים?
תודה,
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתרופה כגון מולטאק - תגובה
פרופ` דוד רוט28/05/2012מולטאק מאושרת לטיפול באנשים עם פרפור פרוזדורים התקפי במטרה להפחית את תדירות ארועי הפרפור. אין לטפל בה בחולים עם תפקוד לב לא תקין או אי ספיקת לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוייקט גמר במגמת רפואה 5 יח"לזוהר24/05/2012
שלום לכם, במסגרת הפרוייקט שלי אותו אני עושה על הפרעות קצב, אני צריכה למצוא מאמר מדעי המספר על גישות טיפול חדשניות להפרעות קצב בעברית או באנגלית. אשמח אם תוכלו להפנות אותי לאתרים\ ספרים\מגזינים שמשם אוכל להוציא את המידע הנחוץ לי. תודה מראש :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוייקט גמר במגמת רפואה 5 יח"ל - תגובה
פרופ` דוד רוט27/05/2012כתבי כתובת אי מייל ואשלח לך מאמר בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושה של זרם בידרומן21/05/2012
שלום
יש לי שאלה
יש לי תחושה של זרם ביד סמאל האם זה קשור ללב?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחושה של זרם ביד - תגובה
פרופ` דוד רוט06/06/2012באופן כללי תחושה של זרם ביד שמאל ללא כל סמפטומים נוספים לרוב לא קשורה ללב. אבל פורום מעין זה לא מאפשר לאבחן בעיות רפואיות פרטניות לשם כך יש לפנות לרופא ולהיבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות לבחנה21/05/2012
שלום רציתי לשאול
כמה פעימות לב בדקה צריכות להיות לאשה בת 29 בריאה, עוסקת בפעילות גופנית כ40 דק' ביום? ולא עובדת בעבודה פיזית?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות לב - תגובה
פרופ` דוד רוט21/05/2012ככלל דופק בין 60 ל 100 נחשב בגבולות התקין. כמובן שחשוב מצב הפעילות באותו זמן. אצל אדם בוגר דופק במנוחה צריך להיות בין 60 ל 80 בדקה. ככל שהמנוחה מלאה יותר והכושר הגופני גבוה יותר הדופק יהיה איטי יותר. אצל אתלטים דופק במנוחה יכל להיות 50 בדקה. במצבים שונים כגון: מאמץ, חרדה, מצבי מחלה למשל מחלת חום, אנמיה, יתר תריסיות, תת חמצון ועוד- קצב הלב הופך מהיר יותר- מעל 100.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אכן סובלת מאנמיה, הדופק שלי בזמ
חנה21/05/2012בזמן מנוחה הוא 100, אני מודדת עם מכשיר ביתי. לפעמים אני מתעוררת בלילה ומרגישה את ליבי הולם. אז אתה חושב שזה בשל האנמיה? תוכל להסביר לי את הקשר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני אכן סובלת מאנמיה, הדופק שלי בזמ - תגובה
פרופ` דוד רוט22/05/2012האנמיה בודאי תורמת לעלית הדופק במנוחה. אנמיה פרושה פחות כדוריות דם אדומות נשואות חמצן לכן הלב צריך לעבוד מהר יותר לספק מספיק חמצן לרקמות.
כדאי שתפני לבדיקת רופא לברר אם האנמיה מסבירה את כל הסמפטומים או שצריך בדיקות נוספות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשלחתי לבדיקות דם לבדוק את מצב האנמ
חנה25/05/2012האנמיה שלי. טרם עשיתי אותם. אבל האם לדעתך זה יכול להיות תסמין לפרפור פרוזדורים?
אין לי דבר מלב דופק מהיר, לא סובלת מקשיים אחרים בנתיים. אז האם זה יכול להצביע על הבעיה?
תודה על הסבלנות והתשובות
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשלחתי לבדיקות דם לבדוק את מצב האנמ - תגובה
פרופ` דוד רוט25/05/2012פרפור פרוזדורים גורם לדופק לא סדיר. כדי לאבחן פרפור פרוזדורים או כל הפרעת קצב אחרת יש לתעד אקג בזמן סמפטומים ניתן להשיג זאת על ידי בדיקת הולטר למשל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה ד"ר רוט, חג שמח
חנה25/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוסדורים עם פאוזות ליליותשייקה19/05/2012
יש לי פרפור פרוזדורים עם פאוזות ליליות של 3.5 שניות בכמות של 300 פעמים בלילה
השאלה
מה הטיפול הנדרש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוסדורים עם פאוזות ליליות - תגובה
פרופ` דוד רוט20/05/2012יש לקבוע האם יש צורך בקוצב לב. הצורך נקבע לפי סמפטומים אם יש ולפי ממצאי ההולטר.
יש לחזור לקרדיולוג שהפנה להולטר שיבצע את ההערכה הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר השתלת קוצב לבחגית שחן19/05/2012
שלום שמי חגית שחן אני בת 52 ועברתי השתלת קוצב לב.
ב- 30 באפריל עברתי השתלת קוצב בבית החולים מאיר בכפר סבא.
ב- 14 למאי חשתי לא בטוב וחזרתי לבית החולים, לאחר בירור הסתבר שהאלקטרודה של הקוצב זזה ממקומה.
ב- 16 למאי עברתי טיפול נוסף בו החליפו את האלקטרודה של הקוצב.
היום ה- 19 למאי ייומיים לאחר שחזרתי הבייתה, הדופק שלי נע בין 90 ל100.
האם יש צורך בהתערבות רפואית ונסיעה חזרה לבית החולים?
תודה רבה לעונה, חגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר השתלת קוצב לב - תגובה
פרופ` דוד רוט20/05/2012דופק של 90-100 יכל להיות תקין למשל כתוצאה ממתח נפשי, כאב, מחלת חום ועוד. בהעדר כל סיבה דופק כזה- במנוחה- אינו תקין. ראשית אני מציע לפנות לרופא עדיף קרדיולוג עם תרשים אקג עדכני. הוא יוכל לקבל החלטה האם יש צורך בברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת holter ואקו לבשאול08/05/2012
בדיקת אקו לב:
תפקוד סיסטולי גלובלי: התכווצות גלובלית מופחתת במידה בינונית(LVEF מוערך 40%)
מסתם מיטרלי: אי ספיקה קלה בינונית על רקע ריסטרקציה של העלה האחורי
מסתם טריקוספידלי: אי ספיקה טריויאלית
כל שאר הפרמטרים תקנים.
אבחנת סיכום: moderate lv dysfunction
regional wall motion abnormality
mild to modeerate mitral regurgitation.
בן 72* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת holter ואקו לב - תגובה
פרופ` דוד רוט09/05/2012מה השאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה חוזרת - תגובה
פרופ` דוד רוט11/05/2012תפקוד לב תקין הוא מקטע פליטה של חדר שמאל בין 50 ל 70% . תפקוד של 40% זו ירידה בינונית בתפקוד כמו שכתוב בתשובת האקו. הסיבה השכיחה ביותר לירידה בתפקוד הלב זה אוטם לבבי בעבר. אני מניח שאתה במעקב אצל קרדיולוג מאז הצנתור. עליך לפנות אליו לברור סיבת הירידה ההדרגתית בתפקוד הלב.
אי ספיקה טריויאלית היא חסרת משמעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרשנות תוצאות בדיקת הולטרסיון07/05/2012
שלום רב,
אמי בת 51 עברה ניתוח החלפת מסתם מטרלי/מכני בלב בשנת 1997.
מטופלת בקומדין.
לאחרונה אינה חשה בטוב ועברה בדיקת הולטר שתוצאותיה כדלקמן:
VPC 55 APC 563
נצפו 2 קטעים קצרים של טכיקרדיה אטריאלית עד 10 פעימות במהירות מקסימלית של כ-142 לדקה.
שינוי ST-T בלתי ספציפיים.
לסיכום:
קצב בסיסי סינוס עם כמות קטנה של APC וVPC
ברצוני לדעת מה המשמעות של תוצאות הבדיקה?
האם אמי צריכה ניתוח החלפת מסתם נוסף בשל כך?
ושאלה נוספת אמי זקוקה להשתלת שיניים דחופה ורצינו לדעת האם קיימת סכנה בניתוח לתיקון השיניים בהרדמה מלאה בשל כך?
לתשובתך המסורה אודה.
תודה מראש!
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרשנות תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט08/05/2012ההולטר מראה הפרעות קצב קלות שאינן מסוכנות. ממצא זה לגמרי לא רלונטי לגבי קביעת צורך בהחלפת מסתם חוזרת. את תפקוד המסתם ניתן לראות בבדיקת אקו לב לא בהולטר.
לגבי הסיכון הניתוחי יש צורך בבדיקת קרדיולוג כלומר יש לקבוע תור לקרדיולוג המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התיעצותמירי29/04/2012
אני בן 65 מטופל בתרופות וסקס+, וסקס 5 ונורווסק 5 בגלל יתר לחץ דם , ב-2כדורים של 25 מ"ג נורמיטן בגלל הפרעות קצב הלב. ב 2 כדורים של 20 מ"ג לוסק בגלל ריפלוקס ו-100 מ"ג אספירין. לפני 14 חודש היה לי התקף של פרפור פרוזדורים וחזרתי לסינוס אחרי 10 ימים של טיפול בפרוקור.מאז מקבל במקום הפרוקור 2 כדורים של 300 מ"ג ריתמקס(אחרי ארוחת בוקר ואחרי ארוחת ערב סה"כ 600 מ"ג)
אני לא שותה אלכוהול ולא קופאין.
בעוד שבועים אני עומד לטוס ל-12 יום טיול פרטי באירופה.
מה עלי לעשות כדי למנוע עוד התקף של פרפור פרוזדורים?
האם במקרה של התקף בחו"ל מותר לי לקחת עוד כדור של 300 מ"ג ריתמקס כדי להפסיק את ההתקף?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התיעצות - תגובה
פרופ` דוד רוט08/05/2012הטיפול בריתמקס מטרתו לשמור על קצב סינוס כלומר למנוע ארועי פרפור. למרות הטיפול הזה עלולים להיות התקפי פרפור מדי פעם. לא ניתן למונעם לחלוטין. אולם התדירות של ארועי הפרפור בארץ ובחול צפויה להיות דומה.
כדי לדעת אם לא מסוכן לקחת עוד כדור ריתמקס ביום (כלומר 900 מג במקום 600) יש לראות תרשים אקג תחת טיפול בריתמקס 600 מג ביום. לכן את השאלה הזו יש להפנות לקרדיולוג המטפל שמכיר את תמונת האקג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפורסס29/04/2012
ישר כוח על התשובות,
רציתי לדעת האם אפשר לעשות אבלציה של פרפור כאשר החולה עם קצב סינוס? ואם לא אז מה אפשר לעשות כשהמצב משתנה מיום ליום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר06/05/2012בהחלט ניתן לעשות אבלציה בקצב סינוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מאספירין לקומדיןאילה29/04/2012
שלום רב
אימי בת 77 ומושתלת קוצב קבוע.
עקב פרפור בעבר מבקשת הרופאה להעבירה לקומדין.
האם המעבר מאספירין לקומדין הוא מידי? כלומר לוקחים אספירין ביום א וביום ב ניתן לקחת קומדין?
בברכה
אילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר מאספירין לקומדין - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר29/04/2012אם היא אינה בסיכון מוגבר לדמם (כגון, דימום בעבר, תפקודי כבד או כליה מופרעים, יתר ל"ד) - אין בעיה להפסיק אספירין ולרחת קומדין למחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות לב ואנטיהיסטמיניםשושנה29/04/2012
בוקר טוב, אני בברור בעיות לב, הפרעות קצב, פעימה מוקדמת ופרפור פרוזדורים. לפני כמה ימים נעקצתי ע"י חרק. המקום נפוח ואדום. האודם והנפיחות מתפשטים וכבר שילשו את גודלם (20/20 ס"מ בזרוע). לעניות דעתי הרופא ירשום לי אנטיהיסטמינים, האם זה מסוכן ללב? ממה עלי להזהר? איזו תרופה לבקש מרופא המשפחה כדי לטפל בעקיצה בלי להזיק ללב? תודה רבה מקרב לב. לברור בעיות הלב עלי לשאול לופריקורדר,לעבור אקו במאמץ, הולטר לחץ דם ועוד. טרם ידוע מה מצבי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



