מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לרופאים המקסימיםשני22/02/2012
ראשית כל תודה על הפורום והתשובות לומד מהם הרבה
לשאלתי :
אני בן 38 בריא
לאחר תלונות שנשמעו כמו פעימות מוקדמות נשלחתי להולטר ואקו שיצאו תקינים .
אבל עדיין מרגיש את התחושות האלו ואז אני בטוח שאני הולך למות ויומיים לא מתפקד ...
לפעמים זה בא בגלים ולפעמים יש "שקט" של כמה שבועות
הקרדיולוג אמר שאם ההאקו תקין וההולטר יצא בסדר אין יותר מה להילחץ
אכן כך???
תודה
לחוץץץץץץץץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה בשם כולנו
פרופ` דוד רוט22/02/2012פעימות מוקדמות בנוכחות תפקוד לב תקין הן באמת לא מסוכנות.
ממה שאתה מספר לא ברור האם ההולטר הראה פעימות מוקדמות בזמן שהרגשתה בסמפטומים? אם לא הרי שלא בטוח שמדובר בפעימות מוקדמות ויש לתעד את קצב הלב בזמן הספמטומים או על ידי הולטר נוסף או על ידי EVENT RECORDER* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהם אחוזי ההצלחה באבלציה לפרפור?מירב20/02/2012
האם ניתן להרפא לחלוטין מפרפור הפרוזדורים בעקבות האבלציה?
האם תרופות מסוגלות למנוע פרפור לחלוטין?
רב תודות.
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהם אחוזי ההצלחה באבלציה לפרפור? - תגובה
ד''ר שמעון רוזנהק21/02/2012אפשר להמעיט בהתקפים אך אין תרופה שמרפאה לחלוטין את הפרפור. הצלחת האבלציה נמדדת לפי אחוז המטופלים חופשיים מפרפור לאחר שנה. יותר מזה ההצלחה תלויה בסוג הפרפור ובסוג האבלציה שעושים. לכן, הפרפור זה לא דבר אחיד אלא סל של סוגים. יש לזכור שברפואה אין 100% או 0%. זה תמיד נכון. ההצלחה יכולה להיות 80-85% בסוג מסוים ובסוג אחר לא יותר מ60% וגם זה בתוספת תרופות. השיטות משתכללות ויתכן שההצלחה תשטפר גם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר רוזנהק
מירב21/02/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריתמקסרוברט17/02/2012
אני נוטל ריתמקס כ3 חודשים המינון 2 כפול 300מג ב11:30 וב 18:30 כל יום בשל פרפור פרוזדורים ופעימות מוקדמות.ידוע לי שיש תופעות לוואי כגון עייפות,טעם מתכתי בפה ומחושים בבטן אלו דברים נסבלים.אבל אצלי הופיעו תופעות של חרדות קשות,חוסר מנוחה וקושי בהרדמות בלילה.האם תופעות אלו קשורות לכדורים וזו תופעת לוואי שלה או שזה רק עניין פסיכולוגי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריתמקס - תגובה
פרופ` דוד רוט18/02/2012התופעות שאתה מציין לא אופיניות לריתמקס. אולם כדאי שתחזור לקרדיולוג שלך שיחליט האם כדאי לנסות להפסיק את הריתמקס ולבחון האם התופעות חולפות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרודקס והפרעות קצבמוטי16/02/2012
שלום
אני סובל מדלקת אוזניים והרופא נתן לי ציפרודקס.
על גבי העלון מצורף מידע שבמקרה של היסטורית הפרעת קצב יש להתייעץ ברופא.
אני הובחנתי כסובל מפעימה מוקדמת.
האם ניתן ליטול תרופה זו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרודקס והפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט17/02/2012אם אתה בריא ולא סובל ממחלת לב אז אין כל סכנה בפעימות מוקדמות, ואין בעייה ליטול ציפרודקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקגסמדר14/02/2012
שלום
בני בן 25 וסובל מסכרת נעורים ומיוטוניה דיסטרופי.
במסגרת המיוטוניה הוא נאלץ לעבור מדי שנה בדיקת קרדיולוג וכן בדיקת הולטר.
בבדיקת האקג שנערכה היום לפני הבקור אצל הרופא נכתב:
sinus rhythm
nonspecific intraventricular conduction delay
voltage criteria for LVH
abnormal left axis deviation
abnormal ECG
האם ישנה בעיה? ואם כן מהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אקג - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2012קיימת הפרעת הולכה חשמלית שלפי התיאור אינה דורשת עדיין התערבות. יש לזכור שיש להשתיל קוצב באנשים עם מיוטוניק דיסטרופי יחסית מוקדם כאשר רואים הפרעות הולכה די קלות. לכן חשוב מאוד להיות במעקב רופא מומחה בתחום הפרעות קצב והולכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקו לב- שאלותיאיר14/02/2012
בן 32
בדיקת הולטר:
מהירות מינימום 50
מקסימום 116
ממוצע 67
הפרעת קצב חדרית 1 פעם
על חדרית 11 פעם
8 פעימות 178 לדקה non sustained atrial tachycardia .
בדיקת אקו לב:
NO DISTRESS OF CHF SIGNS ECHO
LOV=2.7/4.9 IVS=LPW=1CM NORMAL LV CONTRCATION
NORMAL RV SIZE AND CONTRCATION LA=3.4 AO=3/3 CM
NO AS NO MS NO PS MIN MR AND TR
NO PERICARDIAL EFFUSION
שאלות:
1. האם לפי בדיקת האקו אכן יש לי הפרעת קצב/פעימה מוקדמת?
2. האם יש בעייה לבצע פעילות אינארובית ( משקולות ) בעצימות גבוהה?
אני מבצע מעל 5 שנים כל חצי שנה/שנה בדיקות מאמץ שיוצאות תמיד תקינות.
אני חייב לציין שאמי עברה התקף לב בגיל 47 ואבי צריבה בצינתור
הודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אקו לב- שאלות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2012הבדיקות שלך תקינות לחלוטין ולכן נראה שאין בעטיין שום מניעה לבצע פעילות ספורטיבית. כמובן,תמיד צריך לקבל אישור רשמי לפעילות בחדר הכושר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לתגובה
מוטי16/02/2012תודה רבה על התשובה המהירה פרופסור.
בתשובתך כתבת שהכל תקין לחלוטין.
אזי, לפי האקו לב אין לי הפרעת קצב כמו שנמצא בהולטר???
אודה לך על ההסבר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה?שני13/02/2012
שלום אני בת 38 בריאה עברתי הולטר ואקו שיצאו תקינים.
נשלחתי בשל תחושה של מן עוויתות באיזור הלב כמו שקופצת העין או השפה....
לכמה שניות ונעלם זה מלחיץ אותי בטירוף !!!!
לפעמים זה בא פעמיים ביום לפעמים בכלל לא
מ ה ז ה ????? מסוכן
תודה
בר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2012איני יודע מה זה אך זה לא מאפיין בעית-לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגנזיום לפרפור פרוזדוריםמירב13/02/2012
האם חוסר במגנזיום/סידן/אשלגן יכול להיות הטריגר? האם נטילתם עשויה לבטל את הפרפור?
תודה,
מירב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מגנזיום לפרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2012יתכן שחסר בנ"ל יכול לתרום להתהוות פרפור ( אך אין מידע מוצק על כך) ובודאי שאין כל עשדות לכך שתיקונם מונע פרפור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרגישת את פעימות הלבפנינה07/02/2012
שלום,
לפני 12 שנים עברתי צריבה בגלל SVT ומאז היה בסדר.
לפני שבוע התקררתי חזק ולקחתי נוסידקס לילה, בבוקר התעוררתי עם פעימות חזקות
אצל הרופא תורן נמדד 110 דופק, בבדיקת א.ק.ג היה תקין ופעימות לבשל 90.
חזרתי לרופא המשפחה שאיבחן סינוזיטיס ונתן לי זינט 500 ג' פעמיים ביום,
היום הפסקתי עם הזינט לאחר שימוש של יומיים כי נעשתה לי נשימה כבדה וכאבים בשרירים.
פעימות הלב בין 80 ל-89 , אולם אני ממשיכה להרגיש את הפעימות.(פלפיטציות)
האם הכל כתוצאה מהכדורים ואם כן מתי אני אמורה לחזור להרגיש רגיל, או האם הסימנים מראים שחזר לי הפרעת הקצב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרגישת את פעימות הלב - תגובה
פרופ` דוד רוט07/02/2012במידה ובזמן שחשת דפיקות לב בוצע אקג שהראה קצב תקין של 90 בדקה הרי שאין מדובר בהפרעת קצב. בהחלט יתכן שהסמפטומים נובעים מהזיהום בדרכי הנשימה אם בחלוף הזיהום לא יפסקו הסמפטומים כדאי לפנות לקרדיולוג לברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגישה את פעימו הלב-המשך
פנינה08/02/2012תודה דר' רוט על תשובתך,
כבר מספר ימים הדופק נע בין 85-90 גם במנוחה, ואני מרגישה כל הזמן את הדופק,
בנוסף תחושה של לחץ בחזה ובגרון , האם זה כתוצאה מההתקררות והאם כדאי לקחת כדור להוריד את קצב הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגישה את פעימו הלב-המשך - תגובה
פרופ` דוד רוט09/02/2012דופק במהירות שציינת הוא בתחום התקין לכן לא צריך להאיט אותו . כדאי לתעד את הדופק על ידי האקג כי כל עוד יש סימפטומים . אם מדובר בקצב סינוס תקין הרי שאין בכך סכנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת אקו
פנינה13/02/2012שלום,
היות ביצעתי בדיקת אקו ואלו התוצאות
אאורטה עולה 25 ממ
סינוסים אאורטלים 27 ממ
פרוזדור שמאלי 31 ממ M-MODE
רוחב חדר שמאלי בזמן סיסטולה 24 ממ
רוחב חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 46 ממ (53>)
עובי המחיצה הבין חדריות 9 ממ (9-11)
עובי דופן אחורית 9 ממ (9-11)
המסתם המיטרלי: תקין אנטומית E=A
מינימאלית MR
המסתם האאורטלי תקין אנטומית
סיכום:
שורש האארורטה והאאורטה העולה תקינים ברוחבם
חדר שמאלי בגודל תקין, התכווצותו טובה, LVEF מוערך כ-60%
הדפנות אינן מעובות
עליה שמאלית בגודל תקין
מסתמים תקינים אנטומית
נראה PFO קטן
חללים ימניים תקינים בגודלם, התכווצות החדר הימני תקינה, IVC תקינה
דופלר:
זרימות תקינות על פני המסתמים
TRIVIAL TRICUSPID REGURGITATION ללא מפל משמעותי (29 ממ"כ), לחץ ריאתי תקין
לסיכום: GOOD SYSTOLIC LVF
NORMAL VALVES AND FLOWS
אודה לחוות דעתך.
ועדיין אני עם פעימות לב מוגברות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקת אקו - תגובה
פרופ` דוד רוט14/02/2012האקו מראה לב תקין מבחינת תפקוד ומבחינת מסתמים. יש PFO קטן שהוא שריד לתקופה העוברית וקיים בעד 20% מהמבוגרים ואין לו משמעות קלינית. לסיכום גם לפי האקו אין סכנה בפעימות מוקדמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחרונה נשימה מעט כבדה
פרל20/02/2012שלום,
לאחרונה בנוסף להרגשת הדופק, יש הרגשה של כבדות בנשימה,
עשיתי בדיקת הולטר וטרם קיבלתי תשובה.
כמו כן מה המשמעות של 60% שמופיע בבדיקת האקו.
האם לפי האקו הלב תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחרונה נשימה מעט כבדה - תגובה
פרופ` דוד רוט21/02/2012האקו מראה תפקוד לב תקין. 60% זהו מקטע פליטה של החדר השמאלי והנורמה היא בין
50% ל 70% כך ש 60% זה בתחום הנורמה. לגבי כבדות הנשימה יש לפנות לרופא לברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות נוספות-ארג - תגובה
פרופ` דוד רוט27/02/2012מבחן המאמץ אינו מראה הפרעה בקצב הלב או בזרימת דם ללב. הוא מראה שהכושר הגופני בינוני וכדאי לשפרו. הברור שעברת עד כה לא הראה בעיה לבבית.
המשיכי במעקב אצל הרופא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוטלול ונורמיטןחנה06/02/2012
שלום רב,
עקב פירפור הומלץ לי לקחת סוטלול +נורמיטן רציתי לדעת האם השילוב מקובל
דרך אגב קיבלתי ריתמקס אך התרופה פגעה לי באנזימי כבד.
תודה חנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוטלול ונורמיטן - תגובה
פרופ` דוד רוט07/02/2012השילוב של סוטלול ונורמיטן אפשרי. כיון ששתי התרופות מאטות את קצב הלב יש להתאים את המינונים כך שלא יגרם קצב לב איטי מדי. במינון מתאים לא אמורה להיות בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אדוויל להפרעת קצביוסי06/02/2012
שלום
האם ניתן להשתמש באדוויל נגד כאבים
לאנשים שסובלים מהפרעות קצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדוויל להפרעת קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט07/02/2012אדוויל יכל לגרום להפרעות קצב בעיקר אם המינון גבוה או שהשימוש הרציף בתרופה ארוך.
שימוש במינון מקובל למשך פחות משבוע לא סביר שיגרום להפרעת קצב.
לאדם שסובל ממחלת לב כרונית או הפרעות קצב לב לא מומלץ שימוש באדוויל כלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הולטראבהר05/02/2012
בן 32
מהירות מינימום 50
מקסימום 116
ממוצע 67
הפרעת קצב חדרית 1 פעם
על חדרית 11 פעם
8 פעימות 178 לדקה non sustained atrial tachycardia .
שאלות:
האם הבדיקות תקינות?
האם יש בעייה בהמשך פעילות אינארובית/ אירובית?
אני מבצע כל שנה בדיקת מאמץ (5 שנים) שיוצאים תקינות...
האם יש השפעה של סינוסיטיס/מתח שרירים גבוהה בגב לתוצאות?
האם יש קשר לבעיית חרדה בשינויים בהפרעת קצב?
אני חייב לציין שאמי עברה התקף לב בגיל 47 ואבי צריבה בצינתור
הודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפורי פרוזדורים
תקוה נורי05/02/2012מזה כמה שנים אני סובלת מפרפורי פרוזדורים ומקבלת פראדקסה
לאחרונה גילית כי הפרדאקסה מכילה צבע מאכל צהוב ועוד E מסוכנים
מה אני עושה האם מתאים לי ניתוח חדשני או שינוי של המדלל דם שאני משתמשת ?
נודה עבור תשובה בהקדם
בתודה מראש
תקוה נורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות יתרמיואשת02/02/2012
שלום,
המקרה שלי קצת מורכב, ולכן ארשה לעצמי להרחיב מעט ואדמח לקבל התייחסות לכל המרכיבים.
אני בת 23 אוטוטו וסובלת מתת פעילות בלוטת התריס ולא מטופלת באלתרוקסין, אלא רק נמצאץ במעקב... אתמול בבדיקת דם ראו שחלה החמרה בתת פעילות וכעת רמת ה- TSH עומדת על 9, אם כי T3 ו- T4 תקינים.
בגיל 13 עברתי אבלציה מוצלחת ערב אירועי שSVT חמורים מאוד, ומאז לא היו התקפים.
לפני כשנתיים לערך התחלתי לקבל מעין התקפי חרדה (במיוחד במבחנים ובמצבים של התרגשות גדולה) שמלווים בדופק מאוד ( מאוד!) מהיר וחזק, ולפעמים כמו תחושה של דופק לא סדיר, מעין פרפור בודד כזה , הרגשה של לחץ ומתח בגוף ושל "חסר אוויר".
המקרים האלו לא היה רבים, עד לפני כשמונה חודשים. במאי האחרון עברתי תאונת דרכים לא פשוטה ומאז איכות החיים שלי נפגעה בצורה נוראית... התחילו לי התקפי חרדה קשים שמלווים בתסמינים פיזיולוגים מאוד מורגשים ואני סובלת מזה מאוד... בעיקר כי הדופק נורא נורא גבוה וחזק וכי יש לא מעט פעימות מוקדמות, ואז נוצר מצב שיכול להיות שאני יום שלם עם דופק גבוה וכאבים חזקים מאוד באזור החזה והסרעפת שמקרינים גם לגב. האם זה נורמלי שיכאב אחר כך החזה למשך יום שלם ? חשוב לציין שלפעמים כשהשילוב הזה של הדופק המהיר עם הדופק הלא סדיר גורם לי לתחושה של חולשה וכמעט עילפון לשניה.
האם הדופק המהיר הזה והממושך(לפעמים ימים שלמים , כמובן עם הפוגות בעוצמה) ופרפורים האלה שאני מרגישה? מזה אני הכי מפחדת!! יכול לקרות לי משהו ?
חשוב לציין כי החרדה קיבלה אופי כוללני וכיום אני כמעט תמיד בסטרס ומאוד דרוכה.. אפילו משהו משמח שמרגש אותי גורם לי לעלייה לדופק גבוה מאוד תוך מספר שניות בודדות!!
אגב, עקב התלונות הללו עשיתי בחינת מאמץ שיצאה תקינה מעבר לפעימה מוקדמת חדרית בודדה שהייתה בבדיקה.
כמו כן, ביצעתי הולטר שתוצאותיו : "הפרעות קצב חדריות- 65 בודדות".
הציעו לי תרופות ממשפחת SSRI על מנת להרגיע את הסמפטומים הגופניים עש שתיפטר הבעיה... אך אני נורא נורא חוששת להיכנס למעגל התרופות הפסיכיאטריות.
האם התופעה מסוכנת לטווח הקצר והרחוק?
האם כדי להרגיע את הדופק המהיר והאי סדירות והכאבים יש מקום אולי לתת חוסמי ביתא??
ואם כן, על איזה מומלץ ומה הסיכונים בלקחת ובמיוחד להפסיק עם חוסמי ביתא? והאם כבר אולי עדיף לקחת משהו ממשפחת SSRI ולא חוסמי ביתא?
אני רוצה גם להתחיל לקחת אלתרוקסין אבל חוששת כי הבנתי שגם זה יכול לגרום לדופק מהיר וגם ככה כבר הלב שלי עובד שעות נוספת ויש עליו עומס... האם החשיבה שלי נכונה בעניין הזה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות יתר - תגובה
פרופ` דוד רוט02/02/2012ההולטר הראה פעימות מוקדמות זוהי תופעה לא מסוכנת. אם בזמן ההולטר חשת באותם סמפטומים של דופק לא סדיר ניתן להניח שהפעימות המוקדמות גורמות לכך ואם כך כאמור אין בכך סכנה. אם יש ספק כדאי לבצע בדיקת EVENT MONITOR מכשיר המאפשר לתעד קצב לב בזמן סמפטומים.
אם אנדוקרינולוג סבור שיש להתחיל אלטרוקסין הרי שיש לעשות זאת. הבאת רמת ההורמון לנורמה לא תגרום לדופק מהיר- רק מינון גבוה מידי יעשה זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רוט- המשך
מיואשת02/02/2012אשמח אם תוכל להתייחס ולענות האם דופק מהיר מאוד וחזק עקב סטרס וחרדות הוא מסוכן ללב לטווח הקצר והרחוק... והאם הכאבים והמועקות בחזה מסוכנים ועלולים לגרום להתקף לב בסופו של דבר ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רוט- המשך - תגובה
פרופ` דוד רוט03/02/2012את בת 23 ואני משער שאין לך גורמי סיכון כמו סכרת עישון או לחץ דם גבוה. אם כך מאד לא סביר שמקור המועקה בחזה הוא מחלה לבבית. ולא סביר שתיגרם מחלה לבבית בשל סמפטומים אלה. דופק מהיר בזמן סטרס אינו מסוכן במידה ומדובר בקצב סינוס מהיר כלומר הקצב התקין ולא בהפרעת קצב. לכן אני מציע שתפני לקדיולוג על מנת לקבל הפניה לבדיקת EVENT MONITOR לתעד קצב לב בזמן סמפטומים ולודא שמדובר בסינוס מהיר ולא בהפרעת קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל אני מרגישה פרפור..
אלרגיה05/02/2012הגיוני שיש תחושת פרפור ותחושת עילפון כשזה סינוס טכיקרדיה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל אני מרגישה פרפור.. - תגובה
פרופ` דוד רוט05/02/2012לא ניתן לדעת בודאות עד שלא רואים רישום אקג בזמן סמפטומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגישות יתר - תגובה
ד''ר שמעון רוזנהק05/02/2012אני מסכים עם התשובה הקודמת של ד"ר רוט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת EPSגיא31/01/2012
שלום,
לפני כ-3 חודשים לאחר ריצת בוקר מוקדמת, הופיע לי טשטוש קל בשדה הראיה תוך כדי נהיגה. לאחר עצירה חשתי תחושת עילפון, כשהגיע האמבולנס לחץ דם היה תקין ונרגעתי, (יכול להיות עקב חרדה שהייתי לבד במקום), המליצו לי על בדיקת C.T מוח - תקינה, דופלר ע.צוואר - תקין, והולטר - בהולטר שנערך כשבועיים אחרי האירוע ראו הפרעת קצב דרגה 2 וויניקבך בעירנות פעמים בודדות. מאז המקרה אני חש מצויין וחזרתי גם לרוץ. בבדיקות א.ק.ג מלפני חודש הכל היה תקין, אקו-לב תקין, בדיקת מאמץ הכל תקין לא נצפו בכלל הפרעות. הקרדילוג (מומחה להפרעות קצב) שהתייעצתי איתו ממליץ על בדיקת EPS, הוא בטוח ב99% שהוא לא ימצא שום ממצא בבדיקה, ושהאירוע היה בודד עקב לחץ פיסיולוגי. אין לי שום מחלות, לא לוקח תרופות ובריא ב"ה.
האם הבדיקה לא מיותרת לאור כך שאין שום עדות נוספת להפרעות ואני מרגיש מצויין ?
האם הבדיקה באמת פשוטה ועם סיכונים מעטים ?
תודה רבה,
גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
גיא31/01/2012בן 36 שכחתי לציין...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת EPS - תגובה
ד''ר שמעון רוזנהק01/02/2012מכיוון המדובר בעילפון הבדיקה שהוזכרה לא מוגזמת. יש אפשרות להפרעת קצב מהירה שניגמר עד שהיגיע העזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מהפרעות בקצב+כאבים בלבשלי29/01/2012
היי אני בת 23 לפני כשנתיים וחצי היה מקרה שלא אפרט כאן וקבלתי הפרעות בקצב מלווה בכאבים בלב הלכתי לרופאים עשיתי בדיקות א.ק.ג דופלר והולטר נמצא קצת פעימות מוקדמות אבל הרופא לא ייחס לזה חשיבות ועכשיו כבר שנתיים וחצי אני סובלת מכאבים בלב כתוצאה מהפרעת קצב שבאים והולכים לי:( ושמתי לב שהפעימות המוקדמות באות לי אחרי שאני אוכלת למשל דברים לא בריאים למשל בורקסים וקוראסונים וכל מיני עוגיות...
אני ממש רוצה לחזור להיות בלי הכאב הזה שבא והולך נמאס לי... וגם נמאס לי מהרופאים שאומרים שהכל בסדר ולא מייחסים לזה כלכך חשיבות ואני ממשיכה לסבול:( מה אתה מציע לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובלת מהפרעות בקצב+כאבים בלב - תגובה
פרופ` דוד רוט29/01/2012שלום
אני מניח שהאקו דופלר שעברת הראה לב תקין מבנית ותפקודית תרשים האקג היה תקין וההולטר הראה רק פעימות מוקדמות שהן הגורם לסמפטומים שלך. אם כל זה נכון הרי שהרופא שלך צורק מדובר בתופעה שאינה מסוכנת כלל.
למרות שפעימות מוקדמות אינן מסוכנות הן יכולות לגרום לתחושה מאד לא נוחה כמו זו שאת מרגישה. במקרה כזה ראשית יש להפנים שמדובר בתופעה לא מסוכנת שאינה יכולה לגרום להתקף לב או צרה אחרת. זה עשוי לעזור למנוע את החרדה שהתחושה גורמת. אם עדין התופעה מציקה מאד ניתן להתחיל טיפול תרופתי בדרך כלל תרופה חוסמת בטא. לשם כך יש לפנות שוב לקרדיולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר לפנות אלייך?
שלי30/01/2012אני מבוטחת בכללית...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



