מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- עזרה בבחירת עגלה ראשונהלילו03/03/2020
היי, כמו עוד הרבה כאן, גם אני הלכתי לאיבוד בים העגלות שיש היום בשוק. אשמח להמלצה שלך.
הדברים שהכי חשובים לי הם:
1. משקל- שלא תיהיה כבדה כי יש לי מדרגות לעלות הביתה
2. שתתאים לתנאי שטח לא רק עירוניים- כורכר ואבנים
3. שהאמבטיה תיהיה רחבה ונוחה
כמובן שהדבר הכי חשוב זה שיהיה נוח לתינוקת.
בנוסף, אני מתלבטת לגבי כיסא בטיחות לרכב מגיל 0.
כמובן שבמידה והתגלה תגיע עם סלקל אשתמש בו אבל בנוסף אני רוצה כיסא בטיחות שיתאים מגיל 0 לנסיעות ארוכות.
הבנתי שהכי טובים הם או ברייטקס אדווקט או גרקו 4ever.
מה אתה ממליץ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר03/03/2020שלום לילו,
ראשית חשוב לציין שאסור לעלות מדרגות עם עגלה פתוחה ותינוק בתוכה, לכן חייבים לקפל ואז לעלות במדרגות.
לגבי עגלות, לדעתי בייבי בוס טייגר עונה באופן מעולה לכל הדרישות:
היא קלה, מתקפלת ביד אחת (גם עם תינוק ביד) ואז אפשר לשאת במדרגות. ביחס לעגלות קטנות יש לה אמבטיה וטיולון מאוד מרווחים, גלגלים גדולים כאשר מדובר בגלגלי PU, הגלגלים הכי איכותיים שאפשר לשים בעגלה ומיועדים לדרכים משובשות.
לגבי כיסא:
גם הגרקו וגם הברייטקס מעולים, הייתי ממליץ יותר על הבולווארד של ברייטקס שגם זול יותר וגם תופס פחות מקום ברכב, יש בין ברייטקס לגרקו פער עצום במחיר בשל מבצעים על הגרקו.
הייתי ממליץ לבדוק גם את צ'יקו נקסטפיט.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורט ליין סנואו מצב ישיבה זקופהנעה03/03/2020
האם קיים מצב ישיבה 90 מעלות? או ישיבה זקופה? ברוב הטיולונים הגוף נוטה אחורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר03/03/2020שלום נעה,
זה טיולון 2 ידיות, ברובם יש נטיה קלה לאחור ולכן זה בסדר. אם מוסיפים מזרן עבה כמו קומפיקוש זה גם ישפר את הזווית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיולון חזק ויציב - סילבר קרוסמלכה03/03/2020
בחנות המליצו לי על הטיולון של סילבר קרוס שהוא חזק יותר משאר הטיולונים.
האם את גם חושב כך?
האם הוא שווה את מחירו היקר יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר03/03/2020שלום מלכה,
יש להם 2 דגמים לכן תלוי בדגם, אם זה הווינג אז מדובר בדגם מוצלח ואיכותי.
אם רוצים מוצרים זולים יותר אך עדיין ברמה גבוהה אז אפשר לבדוק את מאמ טיקטק או ספורטליין וייפר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיסא בטיחות נוח לתינוק מגיל לידהלינויי03/03/2020
היי קובי שלום, אני רוצה להתייעץ/לשאול אותך לגבי כיסא בטיחות כדאי. אנחנו עם ילד בן חודשיים ויש לנו סלק כרגע וזה סבבה לנו אבל חושבת שכבר מעוד כמה חודשים יהיה נחמד יותר אם יהיה כיסא קבוע,
אז הדרישות הם שיהיה מגיל לידה עד הגיל המקסימלי, שיהיה נוח לילד זה הכי חשוב, אם יש אפשרות להטות את הכיסא או משהו זה נהדר... שיהיה בטיחותי ואם אפשר עד אלף שקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה
לינויי03/03/2020הי אוסיף שאנחנו מעוניינים בעז"ה בעוד ילדים ועוד כיסאות שיהיו מאחורה אז צריך גם משהו שלא יתפוס יותר מקום ממה שצריך.
ועוד שאלה מה זה איזופיקס שיש באוטו? מבינה שיש רכבים שיש בהם את זה וזה חלק שקשור לכסא בטיחות אפשר הסבר מהזה בעצם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר03/03/2020שלום לינוי,
עד הסוף יש או עד 30 ק"ג גיל 6 בממוצע או כאלו שגם משולבים עם בוסטר עד 45 ק"ג שזה מעבר לגיל 8 שנים (הדרישה המינמלית בחוק). לכן תלוי מה הכוונה.
אני פחות ממליץ על משולב בוסטר.
עד 1000 ש"ח לדעתי גרקו מיי סייז הוא המומלץ ביותר. אפשר גם ללכת על הפוראבר שהוא משולב בסוטר וכרגע במבצעים ובפחות מ 1000.
לגבי זוויות, הזוויות בכיסאות לא נועדו לנוחות התינוק אלא כדי להגיע לזווית הכי בטוחה שיש ואז לא משנים את הזווית.
איזופיקס קיים כמעט בכל רכב משנת 2004. אם יש משתמשים בו ואם אין אז מתקינים עם חגורת הבטיחות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה ברכישת כסא לרכבפייגי02/03/2020
שלום, אנחנו רוצים לקנות כסא לרכב לבת השנה ו4 שלנו שעד עכשיו הייתה בסלקל. אין לנו הרבה כסף להשקיע וראינו בשילב כסא של גרקו דגם קנטננדו ב580 שח, איך הכסא מומלץ במחיר הזה? היה באותו מחיר גם דגם פשוט של מקסי קוזי (לא זוכרת את שמו) אבל הוא היה נראה קטן בגודל ואני לא יודעת אם לילד בן 3 זה עדיין יהיה נוח, מה אתה ממליץ או אולי משהו אחר. מציינת שלא נראה לי שנושיב אותה נגד כיוון הנסיעה כי היא נורא סקרנית וכל הזמן מנסה להציץ החוצה... וכן אני לא צריכה כסא מגיל לידה, עדיף לי כסא שנמשוך איתו כמה שיותר.
אשמח לעזרתך
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר02/03/2020שלום פייגי,
א. היו היום המון מבצעים ואולי ימשיכו מחר על גרקו פוראבר, פער המחיר לא גדול והוא הרבה יותר מוצלח מהקנטנדו לדעתי.
ב. לגבי נגד הכיוון, זו המלצה אין חובה בגיל הזה, בלי קשר לסקרנות או לא, זה הרבה יותר בטיחותי להיות נגד הכיוון עבור ילדים.
ג. עד 500 ש"ח אני ממליץ על הסנרה שנחשב לרמת הבטיחות הכי טובה בתמורה לעלות לדעתי, הוא לא הכי מרווח או מרופד אך בהחלט מספיק והתגובות של משתמשים תמיד חיוביות ויש אלפים כאלו.
אם התקציב יכול להימתח ותמצאו את הפוראבר ב699-799 בהחלט שווה את הששקעה כי הוא גם בוסטר מה שיחסוך לכם עתידית כ200-300 ש"ח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין ספורטליין סיילו לבוגבורחלי02/03/2020
שלום,
לקראת לידה ראשונה היינו נעולים על בוגבו בי 5 בחנות המליצו על ספורטליין סיילו pl. הפער במחיר משמעותי מאוד (כאלפיים ש"ח). האם אתה ממליץ על הספורטליין? מה החסרונות שלה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר02/03/2020שלום רחלי,
ראשית, חנויות נוטות להמליץ על מוצר רווחי להן ובבוגבו כיום, לדעתי הריווחיות שלהם נמוכה ולכן נוטים למשוך למוצר אחר.
לגבי הסיילו, המחיר אטרקטיבי והמוצר בהחלט נותן תמורה מעולה לכסף. בהשוואה לבי, הסיילו מציעה אמבטיה יותר גבוהה ומרווחת + גגון טוב יותר ורשת איוורור. בשלדה לדעתי זו של הבי מתמרנת טוב יותר, עם בולמי זעזועים טובים יותר. סל החפצים של הסיילו נוח ונגיש יותר, לדעתי הסיילו מעט יותר נוחה לקיפול.
מבחינת טיולון, לדעתי זה של הבי מוצלח יותר כי הגב שלו יצוק מפלסטיק, לדעתי מספק תמיכה טובה יותר וזווית ישיבה טובה יותר. לסיילו מדרך רגליים מתכוונן ומעקה שאין לבי.
כמובן שפער המחיר בהחלט משמעותי, אני תמיד מציין שלדעתי במותגים, חלק מהסכום הולך לשם המותג.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
רחלי03/03/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי מזרן ואיזופיקסדורה01/03/2020
היי קובי,
יש לי שתי שאלות:
לגבי איזופיקס - קנינו סלקל של סייבקס אטון 5, המוכר המליץ לנו על איזופיקס אמריקאי אך הבנתי שאיזופיקס אירופאי מתאים יותר ויותר נוח לתפעול, אשמח לדעתך.
בנוסף, אני מתלבטת לגבי מזרן למיטה, חשוב לי שיהיה נושם כביס, נוח ועם שני צדדים, על אילו מזרים אתה ממליץ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/03/2020שלום דורה,
לגבי הבסיס, היות ובארה"ב נמכר סלקל שונה טכנית מהאירופאי, אני לא ממליץ על בסיס אמריקאי שכן השילוב של אירופאי ואמריקאי יחד אינו נבדק במבחן ככל שידוע לי. בנוסף האירופאי יותר קל להתקנה אם פחות סיכון לטעות אנוש. היתרון הגדול של האמריקאי שיש לו שיפוע של שכיבה שאין באירופאי ולתינוקות יותר נוח בזמן נסיעה לשכב בזווית של הבסיס האמריקאי בהשוואה לאירופאי אך לדעתי הבטיחות קודמת לכל.
מבחינת מזרן נושם אמיתי (לא כזה עם בד רשת וספוג כי זה לא מזרן נושם) המומלצים הם: אמיג'ן 360 של שילב, בייבי טק מולטיפלואו או נומו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסלקל
דורה02/03/2020תודה על התשובה! יש לי שאלה נוספת, לגבי סלקל של סייבקס, על איזה דגם אתה ממליץ אטון xxl xl q או 5?
בנוסף אשמח לשמוע את דעתך על בייבי סנס, עדיף עם אינטרקום בלי ועל איזה חברה אתה ממליץ?
תודה רבה על העזרה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר02/03/2020שלום דורה,
XL, XXL, בייסיק ועוד הם אותה גברת בשינוי אדרת מבחינה עיצובית, בדים וכו'. בטיחותית הרמה גבוהה של 4 כוכבי בטיחות.
לגבי Q או 5 אותו כנ"ל, בעיקר הבדלים עיצוביים, שניהם עם 5 כוכבי בטיחות, בדרך כלל ה 5 זול משמעותית ולכן מבינהם אני ממליץ עליו, גם באופן כללי אך אם הוא יקר (כי הוא יקר ועם בסיס המחיר ממש יקר) אז הXL בהחלט מספקים לדעתי.
לגבי בייבי סנס, ממליץ ללא אינטרקום, לדעתי גם יותר יעיל ואינטרקום פולט קרינה. ברוב הבתים בישראל האינטרקום הוא מוצר מיותר וגם אם צריך אז אני ממליץ לרכוש מוצר יעודי ולא משולב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסייבקס
דורה02/03/2020תודה על התשובה, הציעו לי אטון 5 במחיר זהה לxl עם תוקף של 12/2017
במצב כזה לדעתך כדאי xl או 5?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר03/03/2020שלום דורה,
זה באמת תלוי בכם, ה5 יותר בטיחותי אך יש תוקף של 6 שנים מתאריך היצור, כלומר הפסדתם כמעט שנתיים וחצי. אם מתוכנן עוד תינוק או תינוקות בטווח הקצר זה עוד יכול ולהיות בסדר, לטווח הארוך יותר יתכן ואינו יהיה שימושי עבורם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי ייצור וייבוא טייגרליאת29/02/2020
הי קובי, ממש ביום הבחירות מתכננת ללכת לרכוש עגלה. לאחר בירור בחנויות כאשר התעניינתי בספורטליין , ישר הופניתי לראות את הבייביבוס טייגר ואכן הופתעתי שכן לא שמעתי על עגלה מעולם. נשמעת אטקרטיבית גם מבחינת המחיר גם הניראות, משקל וכו". מה שפחות הבנתי זה היכן מיוצרת, מאיפה מגיעה הכלה?(: לא הבנתי מזה אומר פיתוח ישראלי . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/03/2020שלום ליאת,
ראשית העגלה מיוצרת בסין כמו 90-95% מהעגלות.
לגבי הפיתוח, יש היום 3 דרכים ליבא עגלות:
1. לפנות למותג ידוע או פחות ידוע שרובם מפתחים בעצמם את המוצרים.
2. לרכוש מדגם מסין ולהדביק את הלוגו, כך רוב העולם פועל היום וגם בישראל, כולל גם מותגים מוכרים שאפשר לראות דגם מסוים תחת מספר מותגים (הסיילו לדוגמא נמכרת בעולם תחת מספר מותגים שונים).
3. לפתח דגם ולגשת למפעלים בסין ולייצר אותו.
גם כאן זה מתחלק ל-2 או שהמפתח משלם את כל הוצאות הפיתוח של המכונות והמוצר שלו או שהיצרן הסיני עושה זאת על חשבונו ואז המוצר שייך לשניהם.
בטייגר הלכנו על אופציה מספר 3. לדעתי אין עגלה מושלמת, רוב המותגים החזקים בעולם מגיעים מאירופה שם הדרישות שונות לחלוטין (כיבואן של ABC DESIGN אני בקשתי המון פעמים לייצר דגם שיתאים לישראל אך שוק קטן כמו שלנו לא תמיד מצדיק מבחינתם פיתוח של דגם). עיקר ההבדל הוא מזג האוויר והמון מותגים מייצרים עגלות עם בדי קטיפה או פליז או עם גגונים קטנים, לרוב העגלות של המותגים האירופאים ענקיות עם גלגלים ענקיים, זאת כדי שיוכלו להתמודד עם שלג שבישראל זו לא בעיה.
אנחנו לדוגמא התעקשנו עם אמבטיה קשיחה מפלסטיק גם כי אין לה ברזלים מתחת למזרן ומצידיו וגם כי היא אטומה יותר לרוח ואבק. התעקשנו על רשתות איוורור וגגונים גדולים עם מסנן UV50, מזרן נושם באמבטיה, טיולון עם גם יצוק מפלסטיק שלדעתי מספק תמיכה טובה יותר, זוויות שכיבה וישיבה טובות יותר וגם מאפשר לשנות גובה של הרצועות (במושב ללא פלסטיק הרצעות תפורות כך שגם לא ניתן לשנות גבהים וגם צריך לכבס את הבדים עם הרצועות, דבר שיכול לגרום להם לשבר שלרוב לא מכוסה באחריות).
גלגלים: לדעתי החלק הכי חשוב בעגלה מכיוון ש99% מהזמן אנו נדחוף את העגלה, בחרנו בPU שזה הצמיג הכי איכותי לעגלה, זה בעצם צמיג של גלגל אוויר רק ללא אוויר כך אין פנצ'רים, הנסיעה חלקה יותר, שקטה יותר והבלאי כמעט ולא קיים.
לכן בעוד הרבה חנויות מספרים לי שיש כאלו שנרתעים מפיתוח ישראלי, אני דווקא מתעקש כן להציג זאת שכן יש לנו המון ידע מהמותגים הגרמניים שאנו מייבאים וגם כפי שציינתי, רק מי שחי בישראל יכול להבין את האקלים הישראלי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין הטאי טאי לבין העגלה של ספורטליין סיילוהילה27/02/2020
קובי שלום
מתלבטת בין 2 עגלות אלו הייתי שמחה לדעת איזו עדיפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר27/02/2020שלום הילה,
אני נוטה להמליץ על הסיילו מסיבה אחת (יש עוד) שהטיולון שלה דו כיווני, לדעתי ולפי מחקרים רצוי שהתינוק ישב מול ההורה עד גיל שנה+ יש לכך המון השלכות חשבות על התפתחות התינוק והקשר עם ההורה ולכן אני לא ממליץ לוותר על מושב דו כיווני.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסא בטיחות לרכב משניטל26/02/2020
שלום,
מחפשת המלצה לכסא בטיחות לרכב של סבא וסבתא, לילדה בת שנה וחצי.
חשוב לי שיהיה בטיחותי, לא מסורבל וקל לחיבור לרכב (עדיפות לאיזופיקס), כיוון שיהיה צורך להתקין אותו בכל נסיעה מחדש.
מחיר עד 500 שח.
תודה מראש,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר27/02/2020שלום טל,
עד 500 ש"ח אני ממליץ על קוסקו סנרה, יחסית נוח להתקנה עם האיזופיקס וברמת בטיחות גבוהה מאוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסאות בטיחות לרכב משניתמר25/02/2020
אשמח להמלצית ל-2 כסאות בטיחות לרכב משני. לילד בן שנה וילד בן 3 שיהיו צרים יחסית ואם אפשר עד 1500 שקל ל-2 הכסאות יחד.
מה דעתך על גרקו מיירייד או אטלס או קונטנדר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר25/02/2020שלום תמר,
המייריד מומלץ מאוד לדעתי. אם רוצים צרים אז סלים פיט.
אם אפשר לחכות שבוע, אני מעריך שביום הבחירות יהיו מבצעים והנחות משמעותיים אז לדעתי תגיעו למחיר המטרה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
תמר25/02/2020רציתי לוודא שאתה באמת מתכוון למייריד, ולא למייסייז שהוא כבר לא בתקציב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר26/02/2020שלום תמר,
כן לתקציב נמוך, המיי סייז ברמה יותר גבוהה אבל אכן יש את עניין המחיר, למרות שכפי שרשמתי, ביום הבחירות אולי יפלו מבצעים שווים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוסטר ללא איזופיקס או רצועות פנימיותקרן25/02/2020
מחפשת בוסטר ללא איזופיקס וללא רצועות פנימיות לרכב של סבא וסבתא
ילד בן 5
ילדה בת 3 (גובה מעל מטר משקל מעל 18.5 קילו)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר25/02/2020שלום קרן,
תלוי מאוד עד כמה מוכנים להשקיע, מושבים של עד 30 ק"ג עם רצועות יחסית יקרים אבל יותר בטיחותיים לדעתי.
אני ממליץ על גרקו נאוטילוס או צ'יקו מייפיט. לדעתי ביום הבחירות יהיו מבצעים ממש גדולים אז אולי אפשר לתפוס אותם במחיר ממש אטרקטיבי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוסטר ללא איזופיקס
קרן26/02/2020אני מבינה שלילד בן 3 במבנה גוף של ילד בן 4 אתה עדיין ממליץ על כיסא עם רצועות פנימיות, מה לגבי ילד בן 5, איזה בוסטר ללא רצועות פנימיות וללא איזופיקס מכיוון שאין באוטו עוגנים, מומלץ לילד בן 5?
שאלה נוספת לגבי בוסטר עם רצועות פנימיות, שהילד גדל ומשתמשים ברצועות האוטו, הכיסא לא כבד מידי להיות קשור ללא עוגני איזופיקס ורק עם חגורה? במקרה של עצירה או תאונה, זה לא משקל שזז ומוחץ את הילד לכיוון החגורה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר26/02/2020שלום קרן,
אני ממליץ למשוך עם הרצועות ככל הניתן ויש בוסטרים עם רצועות עד 30 ק"ג.
לגיל 5 יש את סייבקס סולושיין או צ'יקו קידפיט שמעולים.
אין בעיה של משקל בוסטר ברכב, זה לא גורע מהבטיחות (אלא אם המוצר עצמו גרוע או לא מוצלח). המוצרים עוברים עשרות מבחנים ולרוב הכבדים יותר מספקים יותר הגנה. סה"כ כל המטרה של בוסטר זה להגביה לחגורת הבטיחות שלא תעבור על הפנים או הצוואר. הטובים מספקים הגנות צידיות טובות שיהיו יעילות במקרה של תאונות צד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסא בטיחות סטג'ס - Stages Joieקרן25/02/2020
כיסא מחובר לאוטו עם איזופיקס וילד יושב בכיסא עם חגורת בטיחות (כמו בוסטר), מדוע יש הגבלה לילד עד 25 קילו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר25/02/2020שלום קרן,
כך הכיסא נבנה (דור מאוד ישן), כך נבחן ולכן אינו יעיל למשקלים מעבר.
כמוכן חשוב לציין שעוגני איזופיקס יכולים להחזיק עד משקל 30 ק"ג, כלומר אם משקל הילד והכיסא יחד מעל 30 ק"ג, הכיסא אינו יעיל בטיחותית עם איזופיקס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Silver cross limited edition vs Abc salsa 4ענבר25/02/2020
היי קובי,
אנחנו מתלבטים בין 2 העגלות.
התקציב לא מהווה שיקול, אין לנו מגבלה של מעליות/מדרכות צרות במקום המגורים. אנו רואים את נוחות התינוק כחשיבות עליונה, בנוסף חשוב לנו גלגלים רחבים, מזרון מרופד ורך וגם דפנות, נוחות קיפול- כל אלו עולים על הדרישות מבחינת שניהם.
הבדים של הסילבר קרוס אורגניים ונראים איכותיים יותר למול הabc למרות שתופסת יותר מקום מקופלת. בנוסף, האמבטיות של שתיהן רחבות, הabc אפילו נראית לנו יותר רחבה יותר.
בבחירה בין השתיים, על איזו היית ממליץ? האם יש דגמים אחרים המשתווים לשניהם עם איכויות ופרמטרים שלא התייחסנו אליהם?
תודה,
ענבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סילבר קרוס
ענבר25/02/2020הסילבר דגם pioneer limited edition.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר25/02/2020שלום ענבר,
אני נוטה יותר לכיוון הסלסה (גילוי נאות, אם לא קראת את הביו שלי אני היבואן של המותג). הסיבה: הטיולון בסלסה נשכב למצב ישר בעוד בסילבר קרוס השכיבה בתנוחת עירסול, עד לפני שנתיים כך גם היה בסלסה, עקב מספר (יחסית קטן) של תלונות שלא נוח לתינוק בזווית זו, ניהלנו מלחמה מאוד עיקשת לשינוי המושב ושנה שעברה הוחלף המושב לשמחתנו ומאז אין תלונות בנושא זה יותר. מעבר לזה שזה יותר נוח לתינוק, ניתן להשכיב על הבטן, לעבור לפני גיל חצי שנה לטיולון, מאפשר שהתינוק ישן בטיולון יותר משעתיים (בתנוחת עירסול ההמלצה היא עד שעתיים).
מבחנית קיפול, נוחות הקיפול די זהה. מבחנית ניוד די זהה כאשר לסלסה יתרון של קפיצים יותר טובים ולכן שיכוך טוב יותר בדרך משובשת לתינוק, כמוכן בגלל גודלם ומיקומם של הקפיצים אין סיכוי לבלאי מחול, מים או בוץ (לדעתי הקפיצים הם היתרון הכי גדול של הסלסה על פני רוב העגלות בעולם). מבחינת הגלגלים עצמם, לדעתי הצמיג של הסילבר קרוס עשוי מחומר איכותי יותר. לסלסה יתרון להורים גבוהים כי האמבטיה והטיולון יותר גבוהים ולכן הגישה לתינוק נוחה יותר, זה יתרון לתינוק כי שדה הראיה בטיולון או קשר העין עם ההורה טובים יותר וגם מרחיק מפליטות עשן של רכבים.
הגגונים בסלסה יותר גדולים (יתרון גדול בקיץ). הסלסה יותר רחבה לטוב באמבטיה ובטיולון ולכן נוחות התינוק עדיפה, בעיקר בחורף עם לבוש עבה. לרע, רוחב הגלגלים רחב מהממוצע ובמקומות צפופים קצת יותר קשה להתנייד.
בתפעול (חיבור אמבטיה וטיולון, שינוי מצבים בטיולון וכו') שתיהן נוחות.
מבחינת בדים, לא יצא לי לחוש את בדי הפיוניר לימיטד גם אם הם יותר נעימים, חשוב לזכור שבאמבטיה שמים סדין ובטיולון בכל מקרה שמים מזרן או ריפודית כותנה כך שלדעתי אין חשיבות לבדים בעגלות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת עגלה ראשונה ונוחותרונן24/02/2020
היי קובי, אני מרגיש שאנחנו טובעים בהיצע העגלות.
העגלה מיוס 2 של סייבקס מאוד מצאה חן בעיני אשתי המקסימה אבל מביקורות שקראתי אני מקבל את הרושם שהיא מאוד נוחה לאם ופחות לתינוק.
חשוב לי מצד אחד שהעגלה תהיה יציבה ועם גלגלים לא מיניאטוריים אבל גם לא מאסיבית מידי. אנחנו רואים המון המלצות על פג אבל מנסים למצוא את האיזון... יש משהו באמצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר25/02/2020שלום רונן,
כפי שאני מציין תמיד, ככל שנרד במשקל העגלה כך זה אומר שנחסכו דברים, לרוב זה יבוא לדי ביטוי באמבטיה וטיולון צרים יותר, גלגלים יותר קטנים, גובה נמוך ועוד. כנ"ל לגבי קיפול קטן.
אז המיוס ביחס לעגלה קלה וקומפקטית די מרווחת אבל ברור שאם נשווה לפג אז הפג עוד יותר מרווחת (ולדעתי זה יותר נוח לתינוק בטח שבחורף עם לבוש עבה וכמה שכבות).
הגלגלים של המיוס קטנים מה שלדעתי גורם לה להיות בעיקר עגלה עירונית, בכל דרך יותר משובשת ממדרכה ישרה או קניון, הניוד יצריך יותר ויותר מאמץ ויש המון דרכים בהם יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתנייד (כאן זה כבר תלוי בכם ומה אתם חושבים שאופי הטיולים שלכם יהיו).
אפשר לבדוק את בייבי בוס טייגר, יש לה גם גלגלים יותר גדולים משל המיוס וגם מחומר שלדעתי יותר איכותי, מרווחת אפילו מעט יותר מהמיוס (אבל פחות מהפג) ושוקלת כמו המיוס. בקיפול הביצוע נוח וביד אחת וניתנת לקיפול עם הטיולון לשני הכיוונים, במיוס רק לכיוון הנסיעה. יש לה ידית טלסקופית ולכן עם משקל של תינוק בתוכה יהיה הרבה יותר קל לעלות ולרדת מדרכות גבוהות (פעולה שעושים לא מעט ביומיום).
אפשר גם לבדוק את ארמדילו פליפ 3 שמציעה את היתרונות שהזכרתי בטייגר אבל היא כבדה יותר מהטייגר בכ- 3 ק"ג כאשר הולכים עם השלדה והטיולון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



