מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עוד מישהו משתמש בקלוריד?מירב24/05/2012
אני משתמשת קבוע בקלוריד סילבר, מזה 5 חודשים ירדתי 16 ק"ג, רציתי לדעת אם יש אנשים נוספים שירדו כמוני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלוריד
ליה05/06/2012היי איזה כיף לך, אני לוקחת את הקלוריד שמונה ימים ולא ירדתי גרם אחד האם את הצלחת לרדת כבר בהתחלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקח כמה שבועות עד שזה התחיל להשפיע
מירב11/06/2012לפי מיטב זכרוני לקח לי משהו כמו שבועיים שלוש עד שראיתי שינוי משמעותי. את מקפידה להרבות בשתיה? האמת שהתחלתי לעשות הליכות פעמיים בשבוע כדי גם לעצב קצת את הגוף. אבל אני לא חושב שהייתי מורידה כל כך משמעותית בלי קלוריד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי טוניק - במקרה של התכווצות שרירמאשה24/05/2012
עוזר למנוע התופעה. נאמר לי שלא מומלץ במקרים מסוימים שעלול להזיק לבריאות. אז יש תועלת וגם נזק. שאלתי מה הנזק משתית מי טוניק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלתי מה הנזק משתית מי טוניק
מאשה24/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות בגלל הדיאטה?גדי24/05/2012
שלום ..
קוראים לי גדי ואני בן 20.
כבר שלושה שבועות שאני בדיאטה.
בזמן האחרון אני מרגיש שאין לי כח כלום ואני מאוד מאוד עייף ..
יתכן שזה בגלל הדיאטה?
אם כן, אפשר לעשות משה כדי לא להיות עייף?
יכול להיות שהתפריט שלי לא טוב בשבילי?
זה מה שאני אוכל ..
בוקר:
2 פרוסות לחם קל (38 קלוריות לפרוסה) עם קוטג' או גיבנת סימפוניה 5% עם זיתים.
אני שותה עם נס - כפית אחת סוכר.
ביניים:
מלפפון או תפוח.
צהריים:
חזה עוף או עוף עם אפונה גזר / שעועית צהובה / חומוס מובשל או שועית לבנה או קישואים - זה בלי לחם.
לפעמים אני אוכל רק חזה עןף עם כמה ירקות מבושלים + 2 פרוסות לחם.
ולפעמים אני מוותר על ארוחה בשרית ואוכל טונה במים עם סלט ו 2 פרוסות לחם קל.
ביניים:
מלפפון או אגס או בננה.
פעילות ספורט - שעה.
ערב:
2 פרוסות לחם קל (38 קלוריות לפרוסה) עם קוטג' או גיבנת סימפוניה 5% עם זיתים.
או ביצה קשה (רק את החלבון) עם קופסת טונה במים וסלט.
או חביתה עם ירקות - בצל, פטרוזליה + 2 פרוסות לחם וסלט.
אני רוצה להגיד גם
שאם אני אוכל ביצה בצהריים אז בערב אני לא אוכל.
אני שותה רק מים יותר מליטר וחצי ביום.
- רציתי לדעת האם אפשר לאכול תפוח אדמה מבושל או פירה?
וגם דג נסיכת נסילוס עם 2 פרוסות לחם קל ..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות בגלל הדיאטה? - תגובה
אהרון רזון25/05/2012על אף שאיני יודע את הנתונים שלך מלבד הגיל, על פניו התפריט שלך דל מדי, מה עוד שאתה מבצע פעילות גופנית (יומיומית?). בהעדר מצבים רפואים, נראה לי שזאת הסיבה.
אפשר לאכול תפו"א בתור גיוון, אך הוא משביע פחות מלחם מלא בגלל אינדקס גליקמי גבוה. אני מציע לך להחליף את הלחם הקל בלחם מלא רגיל (לא קל).
הוסף לארוחות הביניים (תמיד פרי עם או בלי מלפפון) גם יוגורט טבעי או פרוסת לחם מרוחה בגבינה 5% \ אבוקדו.
במקום חזה עוף (דל בקלוריות, אך גם בערך תזונתי), מידי פעם פרגית אחרי סילוק השומן ופעם בשבוע בקר טרי רזה. מומלץ מאוד פעמיים בשבוע דג טרי איכותי (לא נסיכת הנילוס)
החלבון של הביצה כמעט נטול ערכים תזונתיים מלבד חלבון, לכן אל תוותר על ההלמון.
בגיל שלך, אפשר ומומלץ כל יום ביצה שלמה + חלבון נוסף (אפילו יותר מאחד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
גדי28/05/2012אני מקפיד לבצע לפחות בשבוע 4/5 פעמים הליכה בערב.
לגבי הלחם המלא, אני לא אוהב את הלחם הזה .. לכן אני אוכל את הלחם הקל.
אם אני אמשיך לאכול לחם קל, כמה פרוסות לחם אפשר לאשכול ביום?
37 קלוריות לפרוסה ..
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
אהרון רזון28/05/2012במציאות יש יותר מ-37 קק"ל בפרוסת לחם קל, אבל עזוב קלוריות. לחם מלא רגיל יותר מזין ויותר בריא מלחם קל, אבל אם קשה לך, המשך לאכול לחם קל בתוספת של
60-80%. למשל, במקום 3 פרוסות, אכול 5 פרוסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
גדי30/05/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאאין קשר בין אינדקס גליקמי לשובע
אבי01/06/2012כל הנושא של אינדקס גליקמי הוא מיתוס. אף אחד לא אוכל בדרך שבאמצעותה קבעו את האינדקס הגליקמי. כל התייחסות לאינדקס גליקמי בנושא של תזונה קיימת רק בארץ. בכל העולם כבר מזמן הפסיקו אנשי מקצוע רציניים להתיחס לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת אטקינסשירי24/05/2012
שלום מזה שבועיים ויומיים אני מבצעת את דיאטת אטקינס.
היום נשקלתי וראיתי שלא ירדתי אפילו גרם אחד,איך זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטת אטקינס - תגובה
אהרון רזון24/05/2012זאת דיאטה שנויה במחלוקת. חוץ מזה היא לא מתאימה לכל אחד. את הירידה המשמעותית רואים דווקא בשבועים הראשונים, ואם זה לא קורא אצלך, אין למה לצפות בהמשך, מלבד נזק בריאותי אפשרי והשמנה עתידית.
פני לאיש מקצוע שירכיב תוכנית הרזיה שמתאימה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיאטה דלת פחמימות
שולה08/08/2014רציתינלשאול כמה ק"ג אפשר לרדת בדיאטה דלת פחמימות במשך זמן של שבועיים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומה ברחם ודיאטת HCGסיסי24/05/2012
אני בת 49, עדיין עם מחזור חודשי ויש לי רחם שרירני עם מיומה בגודל של כחמישה ס"מ ברחם. אני מעונינת להתחיל בדיאטת HCG - ריסוס של שלוש פעמים ביום מתחת ללשון של תכשיר צימחי המחקה את פעילותו של הורמון ההיריון HCG לרבות דיאטה מבוקרת. ידוע לי שתכשיר זה פועל על מוח הביניים ומורה לו על פירוק עודפי השומן והפחתת תיאבון. האם לנשים עם מיומה ברחם מותרת דיאטה זו? האם יכולה להיות השפעה על המיומה? אדגיש, שאין המדובר בלקיחת ההורמון עצמו אלא בתכשיר צמחי המחקה את פעילותו.
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיומה ברחם ודיאטת HCG - תגובה
אהרון רזון24/05/2012דיאטה זו מסוכנת לבריאות ולא מועילה להרזיה לטווח ארוך. היא נאסרה על ידי משרד הבריאות וגם על ידי FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי). אם בכלל הוא מכיל משהו, גם אם התכשיר צמחי אינו פחות מסוכן. צמחי אינו בהכרח חסר סכנות, חלק מן הרעלים החזקים ביותר, מקורם בצמחים, גם טבק, סמים וכו".
לצערנו עוד לא נולד האדם שימציא תרופה טובה להרזיה, אחרת כבר לא היו שמנים בעולם. אין תחליף לתזונה נכונה מותאמת אישית יחד עם פעילות גופנית כאורח חיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבינהרויטל24/05/2012
האם משמעותי אם לאכול גבינה 3% או 5%? בהנחה ואוכלים גג גביע ביום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבינה - תגובה
אהרון רזון24/05/2012מבחינה תזונתית, עדיף 3%, אבל עד 5% עדיין עונה לעקרונות התזונה הנכונה, יותר טעימה (לפחות לטעמי) וגם משביעה יותר. ההבדל הקלורי הוא פחות מ-50 קק"ל לגביע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופניתיעל23/05/2012
האם ביצוע אימוני כוח חזקים, פעמיים בשבוע, אשר מעלים את הדופק, מאמצים וגורמים גם להזעה, יכולים להוות פעילות גופנית מספיקה יחסית על מנת לרדת במשקל? (בעיקר בתקופות בהן אין זמן לבצע יותר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית - תגובה
אהרון רזון23/05/2012אם משך האימון לפחות 45 דקות יש תרומה משמעותית לירידה. אם את לא מבצעת גם פעילות אירובית, מומלץ לפחות 3 פעמים בשבוע.
הזמן זה עניין של סדר עדיפויות, ואם ההרזיה תופסת מקום חשוב, תוכלי למצוא את הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשקל ירד ונעצרמילה23/05/2012
היי אני בת 25 לאחר 2 לידות הקטן בן שנה וחצי ולפני 4 חודשים התחלתי דיאטה, אני 1.70 שוקלת 90 לאחר שהורדתי 10 קילו , לא יודעת למה בשבוע וחצי האחרונים המשקל שלי נעצר, אני עושה כל יום הליכה על הטיילת במשך שעה,
אוכלת ירקות, תפריט מאוזן ומסודר, לרוב יוצא לי לאכול דווקא בערב את הפיטנס עם החלב 3% 40 גרם פיטנס בערך
שותה מים
אציין גם שהחודש התחלתי לקחת גלולות אולי יש לכך השפעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשקל ירד ונעצר - תגובה
אהרון רזון23/05/2012עצירה בירידה אחרי הורדת 10 ק"ג יחסית שכיחה. גלולות למניעת הריון, לעיתים מקשות על הרזיה. הרחבת הפעילות הגופנית והעצמתה בהתאם לכושר שאמור להשתפר עם הזמן, יתרמו להורדה במשקל.
אני מציע לך להתייעץ עם דיאטנית לגבי התאמת התפריט שלך לנתונים ומטרה ובמידת הצורך לבצע שינויים.
על הפיטנס הייתי מוותר וגם מתרגל לשתות חלב 1%.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סושיליאור22/05/2012
כיצד מומלץ לשלב סושי בתפריט הרזיה? כמובן שלא באופן קבוע, אך אם אוכלים מדי פעם, למה שווה ערך הסושי מבחינת מנות פחמימה, וכו'? האם יש מגבלות למיניהן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סושי - תגובה
אפרת סויסה הרוש23/05/2012סושי נחשב פחמימה לכל דבר 3-4 יחידות שוות ערך למנת פחמימה שהיא שווה לפרוסת לחם .
מומלץ לשלב עם הארוחה גם סשימי כדיי לשלב גם חלבון בארוחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחםדנה22/05/2012
איזה לחם מומלץ לאכול בתפריט הרזיה? לחם שיפון 100% , שגם יש בו יותר קלוריות מלחם רגיל (כ-100), או לחם קל שכתוב עליו מלא (35 קלוריות)? אני אוכלת 2 פרוסות ביום בארוחת הערב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחם - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי22/05/2012הי דנה,
אני ממליץ דווקא על ההיפון 100%, יגרום לך להיות יותר שבעה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה...מיכל22/05/2012
היי אני בת 33 גובהי 165 שוקלת 85 קילו. אני אחרי שתי לידות קשה לי מאד לרדת במשקל. אני אוכלת פחות ..ואיני מבימה מדוע איני יורדת במשקל ואם יורדת אז בצורה מאד איטית . שאלתי היא כזאת יש לי בעיה עם אכילה בלילה בשעות 22:00 אני אוכלת אך דברים לא משמינים במיוחד כמו למשל פתית אורז עם גבינה ירקות ופרי למחרת בבוקר כשאני נשקלת אני קילו בערך יותר איך זה ייתכן ? האם עליי להפסיק לאכול בשעות כאלו אפילו אם מדובר בדברים שאינם משמינים במיוחד? אני לא נוגעת במתוקים ושותה רק מים . כמה עליי לרדת כדי להגיע למשקל מינימלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה... - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי22/05/2012מיכל שלום,
רצוי לא לאכול בלילה כמובן. יתכן שעליך להגביר את פעילות הגופנית כדי שתתחילי לרדת במשקל. המשקל הרצוי בשלב ראשון, בין 65 ל-70.
מומלץ לבצע אבחון מטבולי כדי לדעת מה ההוצאה האנרגטית היומית שלך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת שתיית קולהדניאל21/05/2012
לפני כ3 שבועות הפסקתי לשתות קולה, מאחר והייתי די "מכורה" (כ2 ליטר ביום ואפילו יותר) ציפיתי לקבל תוצאות של הרזיה. את הקולה החלפתי כמובן במים\סודה ואני אוכלת כמו לפני שהפסקתי או אפילו פחות. תוך כמה זמן אני אראה תוצאות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת שתיית קולה - תגובה
אפרת סויסה הרוש22/05/2012אם היו השלכות על המשקל לדעתי כבר היית רואה אותם ,יתכן שאת צריכה לעשות שינויים תזונתיים נוספים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלוקה של פחמימות-חלבונים-שומניםליאור21/05/2012
דיאטות רבות ממליצות על חלוקה של 40% פחמימות, 30% חלבונים ו-30% שומנים. למה מתייחסת החלוקה, לאחוז הקלוריות הרלוונטיות מתוך סך הקלוריות בתפריט? האם חלוקה כזו מומלצת.?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלוקה של פחמימות-חלבונים-שומנים - תגובה
אפרת סויסה הרוש22/05/2012החלוקה הנכונה היא 60%-50% פחמימות ,שומנים 25%-35% וכ- 25% חלבונים .
זוהי החלוקה של תזונה מאוזנת ובריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
ליאור22/05/2012ההמלצה שלך מתייחסת גם לתזונה של אלה המעוניינים לרדת במשקל? למה מתייחס האחוז בחלוקה? לאחוז הקלוריות הרלוונטיות מהסך הכולל של הקלוריות בתפריט? או למשהו אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי22/05/2012ליאור שלום,
החלוקה מתייחסת למשל ל-30% מהקלוריות משומנים מסך הקלוריות היומיות.
החלוקה 40-30-30 שאת ציינת מתייחסת לדיאטה דלת פחמימות, שהיום ידוע כבטוחה ובריאה ל טווח של עד שנתיים.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר נסטור
נאורה23/05/2012תודה לך. מה קורה לאחר שנתיים? *** מה קורה אם החלוקה שלי בתפריט היא 40% פחמימות, 45% חלבונים ו-15% שומנים? האם מתאים להרזייה? **התפריט שלי הוא של 1,200 קלוריות (לא כולל ירקות אותם אני אוכלת בכמויות), **סך הקלוריות משומנים הוא 200 (מורכב מ-6 שקדים + כפית שמן זית/טחינה גולמית + כף טחינה גולמית/2 כפות טחינה מוכנה) **סך הקלוריות מפחמימות הוא 500 (3 כפות שיבולת שועל + 2 פירות + 1/2 כוס אורז מלא + 2 פרוסות לחם שיפון מלא) **וסך הקלוריות מחלבונים הוא 550 (כוס חלב 1% + יוגורט לבן 1.5% + 150 גרם חזה עוף/קופסת טונה במים + 150 גרם קוטג' 3%)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר נסטור
אורטל23/05/2012תודה לך. מה קורה לאחר שנתיים? *** מה קורה אם החלוקה שלי בתפריט היא 40% פחמימות, 45% חלבונים ו-15% שומנים? האם מתאים להרזייה? **התפריט שלי הוא של 1,200 קלוריות (לא כולל ירקות אותם אני אוכלת בכמויות), **סך הקלוריות משומנים הוא 200 (מורכב מ-6 שקדים + כפית שמן זית/טחינה גולמית + כף טחינה גולמית/2 כפות טחינה מוכנה) **סך הקלוריות מפחמימות הוא 500 (3 כפות שיבולת שועל + 2 פירות + 1/2 כוס אורז מלא + 2 פרוסות לחם שיפון מלא) **וסך הקלוריות מחלבונים הוא 550 (כוס חלב 1% + יוגורט לבן 1.5% + 150 גרם חזה עוף/קופסת טונה במים + 150 גרם קוטג' 3%)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההערות.
אהרון רזון23/05/2012בקשר לאכילת ירקות חופשית:
בשיטה האינטויטיבית, כשממליצים\מתירים אכילה חופשי של ירקות, הכוונה היא שהירקות המוגדרים כבעלי צפיפות קלורית נמוכה (כלומר לא כולם) יבואו במקום מאכלים בעלי צפיפות קלורית גבוהה ("משמינים") על ידי כך שממלים את הבטן ונותנים הרגשת שובע זמנית. זה עדיין לא אומר שהירקות לא תורמים קלוריות, לכן ההמלצה אינה תופסת כאשר נוקטים בשיטת הספירה (שיש בה חסרונות ואני לא ממליץ עליה)
בהתאם לנאמר, צריך לייחס לתפריט שלך 1200 קק"ל + הערך הקלורי של הירקות.
ישנו מיתוס האומר שעיכול ירקות שורף את כל התכולה הקלורית שלהם,ולכן לא תורמים למאזן הקלורי, ויש אפילו כאלה שטוענים שהשריפת הקלוריות לצורך העיכול עולה על
התכולה. חבל שזה לא כך.....
בקשר לחישוב חלקם של חלבון, שומן, פחמימות:
החלוקה 30:30:40 או כל חלוקה אחרת היא תאורטית וקשה מאוד אם לא בלתי אפשרי
לחשב על חודה של קלוריה ואפילו ברזולוציה של 10 קק"ל.
הטעות שלך בחישוב היא שאת מתייחסת לקלוריות של מאכלים שומניים כגון טחינה, שקדים כאילו הם הכול שומן. אם כבר מחשבים צריך להפריד בין תכולת חומצות השומן לבין אבות מזון אחרים הנמצאים במוצרים אלה (חלבון, פחמימות) ולהוסיך אותם לקטגוריה המתאימה. אותו מצב לגבי חלב, יוגורט וכו" שמכילים גם פחמימות ושומן.
למשל בחלב הנחשב לאוכל חלבוני, יש יותר פחמימות מחלבון. גם מאכלים פחמימתיים כגון לחם מלא, שיבולת שועל ואורז מלא שבתפריט שלך מכילים כמות לא מבוטלת של חלבון. אפילו בפירות יש קצת חלבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירקות - שאלה לאהרון
ליאור23/05/2012לגבי אכילת הירקות: אני אוכלת ביום 2-3 סלטים גדולים (הירקות בפנים הם מלפפון, עגבניה, כרוב, פלפל אדום, לפעמים גם פטריות וקולורבי), 2 קערות מרק ירקות (הוכן מקישואים, סלרי, מעט גזר, פטריות, ברוקולי וירקות שורש נוספים), ותבנית של ירקות אפויים בתנור (2 חצילים ולפעמים קצת ברוקולי). ולעיתים מוסיפה גם מעט ירקות מאודים (כרוב או קישואים). הכל מפוזר במשך כל היום, וכל ארוחה מלווה בירקות. האם בעיניך זה יותר מדי ויכול לגרום לעלייה במשקל או לחוסר הצלחה בירידה במשקל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירקות - שאלה לאהרון - תגובה
אהרון רזון23/05/2012הסלטים בסדר (הוסיפי גם גזר וחסה). לגבי המרק (מקווה שזה ללא אבקה) וירקות
אפויים ומאודים רצוי להפחית משמעותית או שיבואו במקום עמילנים (אורז, לחם, שיבולת שועל). אל תפזרי אותם במשך כל היום אלא אכלי את הסלט כמנה ראשונה בארוחות העיקריות ואת המבושלים כתוספת למנה החלבונית, כאמור, במקום עמילנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירקות - המשך שאלה
ליאור24/05/2012אני מאוד מופתעת מהתשובה, תמיד ידעתי שירקות ניתן לאכול ללא הגבלה (כמובן לא להתפרע בלי שליטה), מדוע חצילים אפויים ומרק ירקות (ללא אבקה) יש להפחית ו/או לאכול במקום פחמימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירקות - המשך שאלה - תגובה
אהרון רזון24/05/2012לגבי ההשפעה על המאזן האנרגטי, קלוריה היא קלוריה ולא משנה אם מקורה בירקות, בבשר, בגבינה או בלחם. כפי שהסברתי קודם, מותר לאכול ירקות יחסית חופשי (הכוונה היא לירקות חיים, למעט ירקות שורש) מתוך הנחה שהתרומה הקלורית קטנה יחסית למאכלים אחרים. ירקות מבושלים\אפוים\מאודים מאבדים חלק מן המים, דבר המעלה את הצפיפות הפחמימתית והקלורית, והנטייה היא לאכול יותר. יחד עם זאת, מרק טבעי אפשר לאכול בנדיבות בהנחה שחלקם של ירקות שורש (גזר, סלק, סלרי,בצל יבש) אינו גדול. שני חצילים בינוניים שוקלים בסביבות 500-600 גרם ומכילים כ-150 קק"ל. אחרי הייבוש והאפייה, הנפח והמשקל יורדים באופן משמעותי, דבר שמקל על האכילה, אבל הערך הקלורי נשאר. בשיטת הספירה, 150 קק"ל אינה כמות זניחה והתרומה להרגשת השובע לפרק זמן סביר איננה גדולה.
לפי מספר ההודעות והשאלות, אני מבין שהמוטיבציה שלך גדולה, ואני מניח שאת מבקשת ייעוץ גם בפורומים אחרים בקטגוריה. הואיל ותזונה אינה מדע מדוייק, בטח שקיבלת עצות שונות, אולי מנוגדות ומבלבלות. בחרי מה שמתאים לך בהתאם למבחן התוצאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ליאור24/05/2012שוב תודה. אז אתה ממליץ בארוחת הצהרים לוותר על חצי כוס פחמימה ולאכול במקום את הירקות? ומה קורה אם מדובר במרק צח? במקרה הזה זה בסדר לאכול את הפחמימה? באילו מקרים אתה ממליץ לוותר על הפחמימה לצד החלבון? לגבי ארוחת הערב, אם אני מוותרת על הפחמימה בגלל הירקות לא נשאר לי מה לאכול, כי הארוחת ערב שלי מורכבת מ-2 פרוסות לחם + 150 ג' קוטג' (להם מוסיפה גם ירקות בתנור ו/או מרק). . תודה על עזרתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
אהרון רזון24/05/20121. אם זה אומר לך משהו, אצלי בדרך כלל המנה הבשרית\דגית לא מלווה בעמילנים, אלא אחרי סלט גדול ומגוון, אני אוכל את הבשר\דג צלוי או מבושל ללא שום תוספת, ואם כן, עם ירק מבושל כגון כרובית, ברוקולי, שעועית ירוקה\צהובה, אפונה ירוקה.
2. מרק צח לא חייב לבוא במקום פחמימה, אם כי, לצורך תוצאות מוחשיות בהרזיה
טוב לאכול כמה שפחות עמילנים כתוספת למנה החלבונית. אם את לא מסתפקת בירקות, חצי כוס פחמימה אחרי בישול זה סביר.
3. ארוחת הערב שלך בסדר גמור. מידי פעם אפשר להוסיף גם ביצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה על העצות
נאורה24/05/2012תודה רבה על העצות. לגבי ארוחת הצהרים, אין לי בעיה לא לאכול את תוספת הפחמימה לצד הבשר, במידה ואני אוכלת גם מרק ירקות + ירקות אפויים/מאודים. זה בסדר? לגבי ארוחת הערב: אז זה בסדר לאכול 2 פרוסות לחם שיפון + 150 ג' קוטג' 3% + סלט ירקות + מרק ירקות או ירקות אפויים? (כל זאת במטרה לרדת במשקל)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה על העצות - תגובה
אהרון רזון24/05/2012
לגבי ארוחת הצהרים, אין לי בעיה לא לאכול את תוספת הפחמימה לצד הבשר, במידה ואני אוכלת גם מרק ירקות + ירקות אפויים/מאודים. זה בסדר?
*****בסדר גמור.
לגבי ארוחת הערב: אז זה בסדר לאכול 2 פרוסות לחם שיפון + 150 ג' קוטג' 3% + סלט ירקות + מרק ירקות או ירקות אפויים?
(כל זאת במטרה לרדת במשקל)
*****בסדר גמור.
אם תתמידי, לא יהיו הרבה מעידות ותפנימי כאורח חיים בתוספת פעילות גופנית סדירה, הסיכוי לרדת (אם יש עודף אמיתי) סביר בהחלט. .
בתאבון!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאהרון
נאורה24/05/2012שוב המון תודה על עזרתך, אולם אין לי עודף של ממש - גובה 1.71 ומשקל 65, מעוניינת לרדת כ-3 ק"ג..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעדר עודף של ממש
אהרון24/05/2012התייחסתי לנושא בשירשור אחר שיזמת. תלוי בקצב המטבולי שלך ובמינון הפעילות הגופנית. עם התפריט הנוכחי (שכזכור לך, אני לא אמליץ לצמצם), ופעילות אירובית של לפחות שעה וחצי ביום, נראה שתצליחי להשיג את יעדך.
בשלב זה מיצינו את הדיון. בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר נסטור - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי23/05/2012עדיף החלוקה הראשונה שכתבתי לך. המחקרים שנעשו היו באורך של עד שנתיים. אחרי זה לא ברור מבחינה בריאותית מה זה עושה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר נסטור - תשובה
נאורה23/05/2012תודה , האם תוכל לייעץ לי מה עדיף לשנות מבחינת הרכב התפריט, עפ"י החלוקה שתיארתי, כדי להגיע ליחס 30-30-40 ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
אפרת סויסה הרוש23/05/2012ניתן לאכול באופן מאוזן ןע"פ היחסים שציינתי גם חלבונים פחמימות ושומנים ולרדת במשקל .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי חומוס מבושלשני21/05/2012
שלום חברים
ראיתי בהרכב התזונתי של החומוס שהוא מכיל 64 גרם פחמימות ל 100 גרם
ואחרי בישול כתוב 28 גרם פחמימות
לא ברור לי האם אחרי בישול חצי מהסוכר נמס?
ומה לגבי חומוס קלוי (ביתי ללא תוספות) האם כמות הפחמימות בו עולה עקב הייבוש?
אשמח לתשובות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי חומוס מבושל - תגובה
אהרון רזון22/05/2012אחרי בישול\קלייה כמות הפחמימות לא משתנה משמעותית. השינוי חל בנפח ובמשקל בגלל ספיגת מיים במקרה של בישול ואיבוד מים במקרה של קלייה.
אם מבשלים 100 גרם חומוס, אחרי הבישול הוא שוקל, למשל, 200 גרם שמכיל 64 גרם פחמימות (לפי הדוגמה שלך). אם אוכלים חצי הכמות המבושלת, קרי 100 גרם, מקבלים בערך חצי מכמות הפחמיות, אבל אם אוכלים את הכול, מקבלים כמעט את כמות הפחמימות ההתחלתית, כאשר כמות לא משמעותית של פחמימות נמסה במים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי חומוס ושועיתיובל19/05/2012
שלום.
רציתי לדעת אם אפשר לאכול חומוס או שועית מבושל?
עם זה בצד עוף / חזה עוף ..
זה משמין?
בזמן דיאטה כדאי לאכול? או שאפשר לוותר על זה?
וגם בחמין ..
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי חומוס ושועית - תגובה
אהרון רזון19/05/2012בקטניות יש הרבה חלבון וכמובן גם בבשר. ארוחה מורכבת משני מזונות אלה עתירת חלבון וגם קלוריות. עדיף לאכול קטניות (רצוי עם דגנים) בתור מנה חלבונית בארוחה
עיקרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
ליאור20/05/2012האם מותר שתוספת הפחמימה לצד החזה עוף (חצי כוס) תהיה אורז עם עדשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - תגובה
אהרון רזון20/05/2012כן, חצי כוס אחרי בישול (הרוב אורז, עדיף מלא) וגם סלט ירקות מגוון כמנה ראשונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)

.jpg)

