מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אגוזיםליאורה25/03/2012
אני אוכלת מידי יום חופן אגוזי מלך, אגוזי לוז ואגוזים ברזילאים.
האם זה יותר מידי?
מה כמות האגוזים המומלצת מבין אלו שמניתי לעיל.
תודה, ושיהיה שבוע מצוין:)
ליאורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגוזים - תגובה
אהרון רזון25/03/2012לאגוזים למיניהם יש ערך קלורי גבוה במיוחד, לכן למי שמעוניין בהרזיה מוטב להמנע.
אני לא יודע מה הכמות בחופן שלך, אבל יכול בקלות להגיע לכמה מאות קלוריות.
אם בכל זאת את רוצה להנות מהערך התזונתי של האגוזים למרות ה"עלות הקלורית"
מומלץ לקנות אותם בקליפתם ולפצח לפני האכילה, כי אחרת השומן מתחמצן ומאבד מסגולותיו (מרגישים את זה בטעם). יש לציין שבאגוזים ושקדים בכלל, ובאגוזי ברזיל בפרט יש ריכוז גבוה של חומצה פיטית המפריעה לספיגת מינרלים (סידן, ברזל, אבץ, סלניום)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קמח ללא גלוטןליאורה25/03/2012
היי,
אני מתעניינת בקמח ללא גלוטן להכנת לחם, אין לי צליאק..
אני אוכלת מידי יום לחם מקמח מלא.
האם קמח ללא גלוטן הוא גם קמח מלא? אם לא, האם עדיף לאכול קמח ללא גלוטן מקמח מלא?
האם יש יותר קלוריות בקמח מלא מקמח ללא גלוטן? במה יש יותר סיבים תזונתיים.
אודה לתשובה, ושיהיה המשך שבוע מצוין:)
ליאורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קמח ללא גלוטן - תגובה
אהרון רזון25/03/2012קמח ללא גלוטן איננו קמח אמיתי אלא קטניות טחונות. מיצרים גם מחיטה, אבל אין וודאות שהוא באמת נטול גלוטן. מלבד זה, המוצר הוא תוצאה מעיבוד כימי להוצאת הגלוטן או להפחתתו, כך שהערך התזונתי נפגם ואי אפשר להתייחס אליו כאל קמח מלא. אין הבדל משמעותי בערך הקלורי, אם בכלל.
אם אין לך צליאק, המנעות מגלוטן לא תורמת כלום לבריאות או להרזיה, אלא לכיסם של מציעים טיפול לגמילה מגלוטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספיגת פחמימה ופירוק שומניםחזי נאמן24/03/2012
שלום,
רציתי לשאול,איך מעלים את רמת הגלוקוז בדם בצורה הכי מהירה ע"י אוכל(כלומר לא כדורים ובקבוקונים מיוחדים) כמו משקה אנרגיה לחם לבן סוכר ענבים מומס במים וכו'?תוך כמה זמן בערך מהאכילה הרמה בדם עולה למקסימום(האכילה על בטן ריקה אם זה משנה).
אגב,שאלה אחרת,תוך כמה זמן אחרי ארוחה מלאה מתחילים להתפרק שומנים בגוף(אם נמצאים בסוג של צום לאחר הארוחה.רק שתיית מים)?
ושאלה אחרונה חביבה,תוך כמה זמן באימון כמו הליכה מתונה מתחילים להתפרק שומנים בגוף?
תודה מראש ושבוע נפלא :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספיגת פחמימה ופירוק שומנים - תגובה
ליטל סמואל-לוי25/03/2012הי חזי,
פחמימות שנספגות מהר הן פחמימות פשוטות עם אינדקס גליקמי גבוה, כמו אלו שציינת. בדרך כלל בצורת נוזל - הספיגה אפילו מהר יותר (כלומר מיץ ממותק לעומת לחם לבן). אם לא אוכלים משהו שמכיל שומן או סיבים תזונתיים, אז הרמה מגיעה למקסימום כעבור 15-30 דקות.
אכן על "קיבה ריקה" הספיגה בדרך כלל מהירה יותר.
תהליכי "פירוק שומן" יכולים להתרחש כל הזמן בגוף (גם במנוחה) בקצב שונה. הליכה מתונה מגבירה את קצב שריפת השומנים ממצב של מנוחה. קצב שריפה השומן גדל בהדרגה בזמן ההליכה. יש תוספים, בינהם קופאין וגוארנה, שנחשבים "כמזרזים" את קצב שריפת השומנים בפעילות.
אני חייבת לסייג ולומר כי אם המטרה היא להשיג ירידה במשקל - שריפת קלוריות סה"כ בבפעילות היא החשובה, ולא קצב שריפת שומן או פחמימות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קישואיםדפנה23/03/2012
תבשיל קישואים=
פריות ובצל מטוגן (ממש קצת שמן, זה בסיר שבקושי צורך שמן..) , אחרי זה מוסיפים לזה קישואים ורוטב הכולל רסק עגבניות, קצת רוטב צ'ילי, תבלינים, אבקת מרק פטריות.. האם המנה נחשבת לבריאה? מזינה?... כמה קלוריות בערך יש במנה כזאתי? (גודל של תוספת.. לא צלחת שלמה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון
דפנה24/03/2012*פטריות ובצל מטוגן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה בבקשה
דפנה26/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקישואים - תגובה
אהרון רזון27/03/2012אבקת מרק = מלח + כימיקלים. אינו בריא בעליל. גם רוטב צ'ילי לא נחשב בריא במיוחד. היתר בסדר, בהנחה שרסק העגבניות מכיל 100% עגבניות ללא שום תוספת (בדקי מה כתוב על האריזה).
עם השינויים המוצעים המנה בריאה ולא עתירת קלוריות. אם חשוב לך לכמת, שקלי כל רכיב, בדקי בטבלאות את ערכם הקלורי, ועשי חשבון בעצמך. אני רק מציין שחישוב אובססיבי של קלוריות, בעיקר שכל פעם את תלויה באחרים, מיותר ואף יכול להביא לשבירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקורות לויטמין סי אי ואבץשי מדריך כושר23/03/2012
היי,
הייתי רוצה המלצה של מאכלים שמכילים את כל המקורות לויטמינים הללו ?
תודה רבה:)
כמה שיותר הרי זה משובחח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקורות לויטמין סי אי ואבץ - תגובה
אהרון רזון23/03/2012ויטמין C: גויאבה, פילפל אדום\צהוב, ברוקולי, קיווי, תות, פפיה, פרי הדר, כרוב, כרובית.
למעשה הוויטמין נוכח בכל הירקות והפירות בכמות זו או אחרת.
ויטמין A כולל בטא קרוטן): כבד, חלמון ביצה, גזר, בטטה, מלון, דלעת, תרד, מנגו .
אבץ: סובין חיטה, נבט חיטה, כבד בקר, בשר בקר, גבינות קשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה בוטנים נחשבים למנת שומן אחת?(:23/03/2012
מדובר על בוטנים אמיתיים כאלו שצריך לשבור את קליפתם כדי להגיע "אליהם"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה בוטנים נחשבים למנת שומן אחת? - תגובה
אהרון רזון23/03/2012לא מדוייק לפי מספר (יש גדלים שונים), אלא לפי משקל נטו (אחרי קילוף). 20-25 גרם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צירופי מזון.נתי23/03/2012
שלום רב.
רציתי לדעת אחת ולתמיד,האם מומ לץ להפריד בין חלבונים לפחמימות? עליי זה עובד נהדר.השאלה אם יש נזק עתידי?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צירופי מזון. - תגובה
אפרת סויסה הרוש23/03/2012היי נתי
התזונה המאוזנת ביותר היא שילוב בין כל מרכיבי המזון חלבונים ,פחמימות ושומנים.
בעיקרון כל עוד את לא נמנעת מקבוצת מזון כלשהי ואוכלת מסודר ומאוזן אין סיבה שתגרמי לנזק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכת קלוריות יומית לנער בן 17אנונימי22/03/2012
שלום,אני נער בן 17.8 - משקל- 73- גובה-1.80-רציתי לדעת מהי צריכת הקלוריות המומלצת לפי נתנונים אלה? פעילות ספורטיבית אירובית קלה של שעתיים בשבוע.
תודה רבה! ( ;* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכת קלוריות יומית לנער בן 17 - תגובה
אהרון רזון23/03/2012כ-2200, אך זה נתון סטטיסטי\ממוצע בלבד עבור אדם עם הנתונים שלך. זה לא בהכרח נכון גם לגביך. מלבד זה, לא כדאי להתעסק בחישוב וספירת קלוריות, כי אין לזה סוף, וגם לא יכול להיות מדוייק. אתה צריך לאכול אוכל בריא לשובע (לא מעבר לכך) ורצוי להרחיב את הפעילות הגופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטשופ ללא תוספר סוכראריק22/03/2012
שלום רב,
קניתי לא מזמן קטשופ ללא תוספר סוכר.הסתכלתי על הערכים התזונתיים ויש ליש אלה קטנה.
כתוב שהפחמימות הן 30 ג"ר,חלבונים 1.5 ושומן 0(ל-100 גרם).כעת אחרי חישוב פשוט כשידוע שפחמימה זה 4 קק"ל יוצא שהמוצר צריך להיות 120 קלוריות(וזה לפני חישוב החלבון) אך כתוב שזה 101 קלוריות. איך הדבר ייתכן??
כעת הסתכלתי על המוצר הרגיל של החברה הקטשופ הפשוט והערכים של החלבונים והפחמימות שלו דומים וכמעט שהים לחלוטין לזה שללא סוכר אך הקלוריות ל100 ג"ר הן 124.
אז מה הולך פה בדיוק?
הייתכן שיש פה מירמה או משהו לא קשורה?
אשמח לתגובתכם תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטשופ ללא תוספר סוכר - תגובה
אהרון רזון22/03/2012החוק מחייב, בין היתר, סימון הערך הקלורי של המוצר הארוז. הבעיה היא שאין פיקוח
רציני, אם בכלל, על נכונות הערכים. מסיבה מסחרית, חלק מן היצרנים מסמנים ערך קלורי נמוך מן המציאות תוך ניצול העובדה שרוב הצרכנים לא טורחים לחשב לפי כמות המרכיבים, או שלא מבינים בזה.
מדבריך מסתבר שאתה יודע לחשב, אבל לא הייתי מציע לך להתעמק יותר מדי בחישובים בגלל שגם ההרכב המסומן איננו בהכרח נכון. מלבד זה,לא ההפרש הקטן בערך הקלורי יקבע את ההצלחה בהרזיה.
אני באופן עקרונית לא בעד חישוב וספירת קלוריות, בין היתר בגלל הסיבה בנדון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצעת תפריט לדיאטה שתשאיר אותי שבערענן21/03/2012
הגובה שלי 171ס"מ משקלי 84 ק"ג בבדיקת דם אחרונה שעשיתי התוצאות שקיבלתי רובן היו מעבר לטווח הנורמה סוכר גבולי טריגלצרידים ברמה גבוהה כולסטרול שלילי גבוה וכולסטרול חיובי נמוך אני מבקש לקבל הצעה לתפריט שתשאיר אותי שבע ושתגרום לי לרדת במשקל תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצעת תפריט לדיאטה שתשאיר אותי שבע - תגובה
אהרון רזון22/03/2012מטרת הפורום אינה הצעת תפריטים, אלא מתנן מענה לשאלות ממוקדות בסוגיות תזונה, הרזיה\העלאת משקל וטיפול נכון בגוף (דיאטה ופעילות גופנית). לצורך בניית תוכנית הרזיה אישית יש לפנות באופן פרטי לדיאטן\ית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות קלוריותניסן21/03/2012
שלום רב
אני קונה כל יום כריך שמיניה( לחם לבן) עם ממרח טונה שמכיל מיונז טונה וביצים ורציתי לדעת כמה קלוריות במקסימום יש בכריך כזה אני מאמין שהוא שוקל משהו כמו 250 גרם...תודה מראש ובבקשה אל תפנו אותי למחשבונים זה לא קיים שם ואל תגידו שאני לא צריך להתעסק בזה ירדתי הרבה במשקל ולא בא לי לעלות תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמות קלוריות - תגובה
אפרת סויסה הרוש23/03/2012לא כל כך ברור מזה כריך שמיניה
אם הכוונה ללחמניה קלועה אז כריך כזה מכיל בערך כ- 350 קלוריות בהערכה גסה.
מאוד תלוי בגודל הלחם וכמות הטונה והמיונז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו קטן...
ניסן23/03/2012זה ללחמניה בלבד או להכל? להכל זה נראה מעט מדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד משהו קטן... - תגובה
אהרון רזון23/03/2012אם המשקל הכולל הוא 250 גר, ובהנחה שהלחמניה כ-150 גר (320-360 קק"ל), לפי הערכה שלי, לפחות 550 קק"ל, תלוי בכמות המיונז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלעד21/03/2012
1. האם הכורכום בבישול נהרס?והאם יש להוסיף לו פלפל שחור כדי להטמיע את הספיגה?
2.האם סלמון מעושן שווה משו ויש בו ערכים תזונתיים יחסית לסלמון אפוי או מבושל?האם העישון לא הורס את האומגה 3?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
אהרון רזון21/03/20121. אם או בלי פילפל, בבישול לא ארוך משמר את תכונותיו.
2. אומגה 3 היא חומצת שומן שנשמרת במידה סבירה בחימום\עישון. עדיף סלמון טרי אפוי או מבושל בגלל חומרים לא בריאים שמוסיפים בתהליך העישון המתועש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה...!חן20/03/2012
היי...אני אליה,בת 18 מטר 154 ושוקלת 64
אני מגיל 15 אני עם הפרעת אכילה...הקאות ואי אכילה..אבל אני יוצאת מזה לאט לאט...דיי יצאתי..עדיין קשה..
ואני חייבת לרדת במשקל...ירדתי 20 קילו...הייתי 56 קילו ועדיין הייתה לי כרס ומותניים כאילו לא ירדתי קילו..(או שכן היה נראה שרדתי...אבל לא כמו שהייתי אמורה להראות במשקל 56)עליתי 8 קילו..ועכשיו כבר שנתיים,אני מנסה לרדת במשקל..אני רוצה להראות טוב..בבריאות..אני רוצה לשקול בסביבות 50 קילו..
אני רוצה בטן שטוחה ולאאא רוצה מותניים
אני כבר שנה במכון כושר..עשיתי כל מה שאמרו לי...וגם בתקופה שלא אכלתי הרבה ועכשיו שאני לאט לתאט עולה בקלוריות..אני לא יורדת בכללללל במשקל..ולמרות הספורוט לאאאא רואה תוצאות בכללללל!!!בכלללל!בכלללל!!!
זה מיאש אותי...מה אפשר לעשות?יכול להיות שמשהו לא בסדר בי?
(אני עושה שעה וחצי בערך אימון..משולב במשקולות,הליכון,מכשרים.מנסה מאוד 3 פעמים בשבוע!(בדרך כלל מצליחה גם!)
אוכלת ביום
בוקר:2 פרוסות לחם עם כף גבינה וירק
בניים:פרי
צהריים:שתי פרוסות לחם עם חביתה וירק
בניים:פרי
ערב:שתי פרוסות לחם כף גבינה..
בניים:עוגייה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נראה לי שאת טועה בדרך
סיגל21/03/2012ראשית, את מבזבזת יותר מדי זמן על הליכות ופחות על בנית שרירים,
שנית, את לא אוכלת מספיק חלבון, ולעומת זאת אוכלת יותר מדי לחם,
ובכלל לא נראה לי שאת אוכלת טוב.
השומן לא יעלם סתם, הרי הוא נמצא בגוף בדיוק בשביל לשמש כרזרבה של בגוף למצב של חוסר אוכל ונראה לי שאת גורמת לגוף לשמור על השומן במקום לבזבז אותו.
אני עושה קרוב לשנה את "המדריך האחרון" (הורדתי מהאתר שלהם
ולקח זמן עד שהתחלתי לרדת, אבל הירידה קבועה בלי עליות חזרה.
אני אוכלת כמוך 5 ארוחות ביום אבל הן הרבה יותר מזינות.
לדעתי שווה לך לנסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה בבקשה!-המשך
חן23/03/2012אני הולכת לדיאטנית...מומחית להפרעות אכילה..
היא אמרה לי שעד שאני לא אוכל 1500 קךוריות ביום...אני בעצם לא עושה שום דבר בספורט..ושהספורט לא יעזור לי...
זה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה אפשרי?שירי20/03/2012
שלום,
אני עושה דיאטה שמורכבת ברובה מחלבונים.
התפריט היומי כולל גבינות עד 5%,בשר\דגים\עוף\ביצה אחת,הרבה ירקות ושתי פירות.
רציתי לשאול לגבי "אדממה",פולי סויה מוקפאים,האם הם נחשבים כפחמימות או כחלבונים והאם ניתן וכמה לשלב אותם באופן יומי בתפריט כ"נשנוש".
אגב,רציתי לשאול לגבי ההבדל בין חלבונים לפחמימות איך משייכים כל מזון למשפחה שלו בידיעה שכל מוצר מזון מכיל גם וגם.
תודה רבה על התשובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה אפשרי? - תגובה
אהרון רזון21/03/2012אם את עושה דיאטת חלבונים (השאלה אם זה בריא ויעיל לאורך זמן), רצוי שהפחמימות יבואו בעיקר מירקות ומעט פירות ולא מקטניות כולל אדממה.
אם המוצר מכיל חלבון כמעט באותו אחוז כמו פחמימות (למשל חלב), או יותר, נחשב לחלבוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
שירי22/03/2012"אם המוצר מכיל חלבון כמעט באותו אחוז כמו פחמימות (למשל חלב), או יותר, נחשב לחלבוני".לא הבנתי את משמעות המשפט?
לצורך העניין יש ב100 גר' אדממה 10 גר' פחמימות ו-12 גר' חלבונים,לאיזה משפחה הוא משוייך והאם ניתן לאכול ממנו בכמות מתונה על אף שהגדרת אותו ממשפחת הקטניות?
וכשבדקתי את מרכיבי החלב ראיתי שכמות הפחמימות גדולה במעט מן החלבונים,מה לגביו?ואם הבנתי נכון מדוע הוא נחשב לחלבונים?
יש הרבה מחלוקות לגבי החלב שאינו מומלץ כלל בדיאטת הרזייה מאחר ומעכב ירידה במשקל עקב מורכבותו,לא כ,כ הבנתי את טענה זו,אשמח להסבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרזיה .דנה18/03/2012
שלום , אני רחל ואני בת 17 , נכון רבים ממכם יגידו שאני צעירה ואני לא מבינה על מה אני מדברת .
כרגע אני שוקלת כמעט 59 קילו , והגובה שלי הוא מטר 56 .
לפני כשמונה חודשים משקלי היה כ47 קילו , ולמרות שהמשקל הוא מעט נמוך לגובה שלה , הוא היה מאוד הגיוני וטעם למבנה הגוף שלי מפני שיש לי חזה קטן .
במהלך החודשים האחרונים העלתי כיותר מ10 קילו והצטבר בעיקר בירכיים ,
ואני מעוניינת להוריד את משקלי ולחטב את גופי למשקל 46 ושהגזרה שלי תיראה מעוצבת .
אני לא חובבת ספורט במיוחד ומיוחד לא הליכות וריצות .
מהי הדרך הכי טובה שבה אוכל להוריד את המשקל המיותר מגופי באמצעות שימוש בספורט בצורה הכי מינימלית שכן .
ואם כן ספורט , איזה פעילות גופנית תועיל להוריד משקל מהירכיים ומאיזה מזון מומלץ לי להמנע ?
אני חייבת לציין שאני מעוניינת להוריד 10 קילו בכחודשיים בצורה בריאה והדרגתית .
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרזיה . - תגובה
אהרון רזון19/03/2012את לא תוכלי לרזות ולהחטב ללא פעילות גופנית נרחבת, ובטח לא 10 ק"ג תוך חודשיים
בלי לפגוע בחילוף החומרים ולאבד מסת שריר, דבר שיוביל להשמנה עתידית.
אם תרזי בצורה נכונה, תורידי שומן גם מהאיזורים הבעיתיים, אבל אין הרזיה נקודתית.
תצטרכי למצוא את הזמן וכוח הרצון לבצע כל יום לפחות שעה פעילות גופנית אירובית.
בנוסף יש להמנע כליל ממתוקים, כולל שתייה, דברי מאפה, חטיפים, דגני בוקר מתועשים, אוכל מטוגן ושמן.
יש לאכול הרבה ירקות,בעיקר טריים ו2-3 פירות ביום. גם דג ובשר עוף\בקר טרי ורזה בלבד, וכמו כן גבינות עד 5%, רצוי 3%, קטניות. לחם ודגנים אחרים מלאים בלבד ובמתינות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

