מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהיהודה18/03/2012
שלום בן 32 משקל 80
אני אוכל כול ערב מבשל קווקאר בסיר + 2 כוסות חלב.
שמעתי שחלב משפיע לרכע על ערכי הכולסטרול.
האם זה נכון?
כאמור יש לנו גנטיקה של כולסטרול ושומנים בדם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי18/03/2012יהודה שלום,
באופן עקרוני אני לא בעד שתיית כמות גדולה של חלב כל יום. עם זאת זה לא מה שישנה בהרבה את רמת הכולסטרול. עם טוב לך עם החלב תמשיך אבל תקפיד להמנע ממאכלים עשירים בשומן רווי וטרנס ולהרבות במאכלים עשירים בשומנים בלתי רויים (שמן זית, טחינה , אבוקדו, אגוזים שקדים) וסיבים מסיסים (קטניות, סובין שיבולת שועל).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - תגובה
אהרון רזון18/03/2012אכן, הרוב היחסי של השומן שבחלב (ומוצריו) הוא שומן רווי שאינו מיטיב (בלשון המעטה) עם בעלי נטיה לכולסטרול גבוה, אבל אין מניעה לצרוך חלב 1% בכמות שאתה נוהג, בהתחשב ביתרונותיו הבריאותיים כגון סידן זמין ועוד. אני אישית, כמעט שאינו שותה חלב, אך אוכל כמויות סבירות של מוצרי חלב דלי שומן. מתנגדי החלב ומוצריו יתנו לך תשובה שונה לאוו דווקא בגלל הכולסטרול, אבל הם במיעוט (קולני מאוד) בקרב התזונאים ואנשי הרפואה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות סידן מומלצת ביוםאור17/03/2012
מהי הכמות היומית המומלצת של סידן. אני בת 55, עוסקת בפעילות גופנית, בריאה בדרך כלל. לפני שלוש שנים עברתי בדיקת צפיפות עצם תקינה. האם יש צורך בתוסף סידן בכל מקרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמות סידן מומלצת ביום - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי18/03/2012אור שלום,
עליך לצרוך 1200 מג' סידן ליום. אם את צורכת תזונה עשירת סידן, ניתן להגיע לכך ללא תוספי סידן.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ההבדל אין סוכרזית אבקה לטבליותחיים17/03/2012
שלום לכולם,
רציתי לשאול בבקשה איך זה שבטבליות סוכרזית (או כל ממתיק מלאכותי אחר הקיים בשוק) יש אפש קלוריות אך אותה הגרסה כאבקה (בשקיות הנייר הקטנות) יש קלוריות (3.8 לשקיק גרם אחד)?
זה לא אמור להיות אותו הדבר? כלומר כאילו טבליה שטחנו אותה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ההבדל אין סוכרזית אבקה לטבליות - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי18/03/2012חיים שלום,
צריך לשאול טכנולוג מזון. אני מעריך שכדי לייצר באבקה בשונה מטבליה יש צורך בהרכב המוצג. כך או כך אין משמעות לקלוריות הבודדות האלה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דוקטור,
חיים18/03/2012הייתי דיי סקרן בעניין.
אחרי הכל זה באמת נירה לי מוזר כי זה אמור להיות אותו הדבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהההבדל אין סוכרזית אבקה לטבליות - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי18/03/2012חיים שלום,
צריך לשאול טכנולוג מזון. אני מעריך שכדי לייצר באבקה בשונה מטבליה יש צורך בהרכב המוצג. כך או כך אין משמעות לקלוריות הבודדות האלה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לא בסדר?ורד16/03/2012
שלום,
אני בת 29 ומתחתנת בעוד 3 חודשים, כל חיי הייתי יחסית רזה ולעולם לא שמרתי על אכילה נכונה, לא עשיתי דיאטה בחיי ותמיד אכלתי מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה.
כיום, נראה שהגוף שלי ממש השתנה והתחלתי להעלות במשקל, דבר שאני לא מכירה ולא ממש יודעת להתמודד. אני מתחתנת עוד מעט ואני מרגישה שאני רק עולה במשקל במקום לרדת. אני אוכלת יחסית מסודר, כל 3 שעות. בבוקר אני אוכלת פרוסה מלחם מלא עם גבינה/ריבה לקראת 12 אני אוכלת חצי גמבה אדומה עם מלפפון ובסביבות השעה שתיים בצהריים אני אוכלת ארוחה חמה (כוס מרק שעועית/אפונה/עדשים או אורז עם 3 קציצות ...) לקראת השעה חמש אני אוכלת חטיף גרנולה ובערב בבית אני אוכלת ארוחה נוספת (חזה עוף/פילה מושט בתנור...) כמובן שיש ימים שאני חוטפת מידי פעם ביסלי קטן או 3 עוגיות, אבל בגדול אני אוכלת מסודר וגם מרבה לשתות מים ורק מים, בסביבות 2 ליטר ביום ויותר. אני לא מרבה בספורט, מידי פעם עושה בבית כפיפות בטן ותרגילים לרגליים. אני מתנהלת כך כבר כחודשיים. אני ממש בפחד... מה לעשות???
תודה מראש על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה לא בסדר? - תגובה
אהרון רזון16/03/2012אין לי הנתונים שלך, אבל אם את רוצה לראות תוצאות מוחשיות תוך שלושה חודשים, עליך לבצע פעילות אירובית של שעה וחצי כל יום (בהדרגה) בעצימות בינונית. בנוסף עליך לשפר את התזונה: אכלי יותר ירקות (סלט גדול שלוש פעמים ביום), וותרי על החטיף (לטובת פרי טרי), הביסלי והעוגיות. אם בערב את אוכלת בשרי, וותרי על הקציצות בצהריים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדל בין שמן מטוגן ללא מטוגןאריק15/03/2012
שלום לכולם יש לי שאלה שעלתה בראשי ורציתי לשאול:
ידוע כי שמן מטוגן אינו בריא ועדיף לא לטגן(כשאני אומר לטגן אין הכוונה בשמן עמוק...)
השאלה שלי היא למה שמן מטוגן אינו בריא? מה ההבדל בינו לבין אותו השמן שלא טוגן?
והכי חשוב האם למשל 100 גרם שמן מטוגן מבחינה קלורית גבוהה יותר מ100 גרם שמן(אותו סוג השמן) שלא טוגן?
זהו בערך אשמח לתשובה מפורתת ומעמיקה תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדל בין שמן מטוגן ללא מטוגן - תגובה
אהרון רזון16/03/2012אין הבדל קלורי בין שמן מחומם לבין שמן קר. הבעיה היא שבחימום ממושך בחום גבוה, השמן מתחמצן, חומצות השומן החיוניות מאבדות את הסגולות הבריאותיות, וכמו כן וויטמין E נהרס. מלבד זה, לא טוב לאכול מזון מטוגן בגלל התוספת הקלורית הניכרת שבשמן הנספג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מנה מותרתקובי15/03/2012
שלום.
אני בן 17.5 ואני סובל מעודף משקל של סביבות ה-10-15 ק"ג.
פעם בשבוע כשאני עושה מנה מותרת, רציתי לשאול מה אפשר לאכול?
מה סדר הקלוריות?
אני מבין שאפשר עוגה טובה ודברים כאלה, אבל זה לא מדבר אליי..
מדבר אליי יותר מנת פלאפל,סביח.. ופיצה (לצערי מגש פיצה, אני לא מסתפק ב-2 משולשים).
האם זה בסדר לאכול מנת סביח/פלאפל + כוס קולה? (שהכוס קולה היא הכוס היחידה בשבוע שהיא ממותקת).
האם זה בסדר לאכול חד פעמי פעם בשבוע מגש פיצה?
האם זה בסדר לאכול לאפה עם שווארמה?
תבינו שאני בגילי אלה הדברים שפותחים את עיניי ולא עוגה..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנה מותרת - תגובה
אהרון רזון16/03/2012אני לא בעד "מנה מותרת" ולא אפרט את הסיבות. אם אתה בטוח שזה לא יוציא אותך מן המסגרת, ופעם בשבוע תהפוף לפעמיים, אחר כך שלוש ובסוף לנורמה, אזי מה שאתה מציע זה סביר, ובהחלט עדיף על מתוקים. לגבי הפיצה, בוא נתפשר על חצי מגש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השוואהדנה15/03/2012
קניתי לאחרונה בורגול דק של חברת חצי חינם. על האריזה נרשם שבמאה גרם מוצר יבש יש 365 קלוריות. לעומת זאת בבורגול דק של חברות אחרות כמו סוגת רשום שבמאה גרם מוצר יבש יש 323 קלוריות. האם יתכן הפרש קלוריות כזה בין החברות השונות?
שאלה נוספת- כמה קלוריות יש בשקית מבושלת במים בלבד של בורגול דק 500 גרם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השוואה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי18/03/2012דנה שלום,
כן יכול להיות הפרש כזה.
מספר הקלוריות שכתוב בסקית, זה מה שיהיה במוצר המבושל...או ששאלתך לא ברורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
דנה18/03/2012נראה לי שלא הבנת את שאלתי, אז אנסה לחזור עליה בקצרה: מדובר באותו מוצר- בורגול דק של שתי חברות שבצורתו היבשה (לא מבושל) רשום בחברה אחת 365 קלוריות ל-100 גרם מוצר יבש ובחברה שנייה 323 קלוריות ל-100 גרם מוצר יבש. יכול להיות שבבורגול של חברה אחת יהיה יותר קלוריות מאשר בורגול של חברה אחת או שיש להם טעות בספירה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי22/03/2012ראי דנה, מכיוון שבורגול עשוי מגרגרי חיטה מבושלת, שיובשה ונגרסה, יתכן שתהליך היבוש או אורך היבוש שונה בין שתי החברות ולכן זה יכול להשפיע על תכולת הקלוריות. כמובן זה איפותטי אבל באמת ההפרשים האלה הם די חסרי חשיבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אילו פחמימות יש להם ערך גליקמי נמוךנעמה15/03/2012
אני מעונינת להתחיל להכין ארוחות בריאות יותר הכוללות פחמימות בעלות ערך גליקמי נמוך יותר, אילו פחמימות אני יכולהל להוסיף לארוחה או שאני צריכה להמנע כלל מאכילת פחמימות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילו פחמימות יש להם ערך גליקמי נמוך - תגובה
אהרון רזון15/03/2012יש אינדקס גליקמי ועומס גליקמי. אני מניח שהתכוונת לאינדקס. המונח "ערך גליקמי" אינו ברור.
הערך הבריאותי של האוכל לא נמדד לפי האינדקס הגליקמי שלו. מה שקובע הוא תכולת ויטמינים, מינרלים, סוג הפחמימות (מורכבות, פשוטות), הרכב חומצות האמינו, הרכב חומצות השומן, כולסטרול, סיבים תזונתיים, ערך קלורי ועוד. האינקס הגליקמי הוא אחד מהפרמטרים, בעל חשיבות (יחסית) רק עבור סוכרתיים. אם את לא בקטגוריה הזאת, לא רק שלא צריכה להמנע מפחמימות, אלא הן צריכות להוות את הרוב היחסי בתזונה שלך. אגב, גם סוכרתיים חייבים לאכול פחמימות, אך באופן סלקטיבי ובכמות מתונה. למעשה אי אפשר להמנע מאכילת פחמימות מאחר שאלה נמצאות ברוב המזונות בכמות זו או אחרת.
האינדקס הגליקמי רלוונטי רק במקרה של צריכת המוצר הבודד. שילובו עם מאכלים אחרים באותה הארוחה או קרוב אליה משנה לגמרי את האינדקס הגליקמי.
ברשת יש שפע של טבלאות. חפשי בGOOGLE לפי "טבלה אינדקס גליקמי".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחמימה כמו קמח לבן וכד' אינה בריאה
נעמה15/03/2012שוב שלום
אבל ידוע שפחמימות שעברו תהליכי עיבוד כמו קמח, לבן אורז לבן וכד' הן פחמימות לא בריאות והן גורמות לפעילות מוגברת של האינסולין,ככל שנאכל יותר מהן כך נצמצם את מחסן האינסולין שבגופנו, ונגדיל את הסיכוי לסכרת סוג 2 . אז מיהן הפחמימות היעילות יותר ידוע על שיבולת שועל, סובין , כוסמת, על חיטה מלאה, האם בורגול הוא פחמימה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחמימה כמו קמח לבן וכד; אינה בריאה - תגובה
אהרון רזון15/03/2012אכן, מומלץ להמנע מקמח לבן, אורז לבן וכו' ולהעדיף דגנים מלאים ומוצריהם, אבל זה אינו קשור לאינדקס הגליקמי. מבחינת האינקס הגליקמי אין הבדל משמעותי בין דגנים מלאים ומוצריהם לבן דגנים מלוטשים (לבנים). יתירה מכך, בחלק מן הטבלאות מופיע אינדקס גליקמי של לחם מלא, גבוה במקצת מזה של לחם לבן ואותו דבר לגבי אורז מלא מול אורז לבן.
ההעדפה הבריאותית לדגנים מלאים (כל מה שציינת, כולל בורגול, אורז, קנואה,שיפון), היא בזכות הערך התזונתי הגבוה של הדגנים המלאים בגלל שרוב הוויטמינים, המינרלים והסיבים נמצאים בקליפתם שמסירים בתהליך העיבוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחמימה כמו קמח לבן וכד' אינה בריאה
נעמה15/03/2012שוב שלום
אבל ידוע שפחמימות שעברו תהליכי עיבוד כמו קמח, לבן אורז לבן וכד' הן פחמימות לא בריאות והן גורמות לפעילות מוגברת של האינסולין,ככל שנאכל יותר מהן כך נצמצם את מחסן האינסולין שבגופנו, ונגדיל את הסיכוי לסכרת סוג 2 . אז מיהן הפחמימות היעילות יותר ידוע על שיבולת שועל, סובין , כוסמת, על חיטה מלאה, האם בורגול הוא פחמימה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על קלוריותאורלי13/03/2012
רציתי לדעת אם מה שאכלתי היום הוא בסדר מבחינת הקלוריות כדי לשמור על המשקל
בוקר: לחמניית אצבע משיפון מלא+חצי אבוקדו בינוני+גזר קטן
צהריים: שתי פרוסות לחם בינוניות מחיטה מלאה+שתיים וחצי כפיות חומוס+ביצה קשה+סלט ללא תיבול ( כרוב לבן,מלפפון,חצי עגבניה,רבע אבוקדו)
ערב: שני משולשי פיצה דומינוס אחד ריק ואחד עם בצל
כמה קלוריות בערך אכלתי היום?
שכחתי לציין שאני בת 18 וחצי משקל-52 ק"ג גובה-1.63* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על קלוריות - תגובה
אהרון רזון13/03/2012אני מציע לך לא להתעסק בספירת קלוריות. מהתפריט שלך בטח לא תשמיני כרגע, אבל הוא דל מדי ועלול לגרום להשמנה עתידית בגלל ירידה בקצב חילוף החומרים. הייתי מסתפק רק בפיצה אחת ומוסיף סלט וגבינה. אכלי גבינה\יוגורט גם בבוקר
והוסיפי שני פירות וגם יוגורט כארוחות ביניים. אני מבין שאת צמחונית, אחרת הייתי מציע לך לאכול כמעט כל יום מנה בשרית\דגית.
לשמירה על המשקל נחוצה פעילות גופנית סדירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטהפרידה13/03/2012
אני רוצה להוריד 5 קילו גרם ממשקלי בבקשה לעזור לי כשניסיתי לא יכולתי להוריד .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012פרידה שלום,
אם את אחרי ניסיונות כושלים לרדת במשקל אולי כדאי שתעשי אבחון מטבולי כדי לדעת בדיוק כמה קלוריות הגוף שלך מוציא ולפי זה יתכננו לך נכון יותר את התוכנית התזונתית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטההיימן גניה13/03/2012
האים הדיאטות מועילות להרזיה?
תודה.5* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012אם את מתכוונת לתוכנית שמלמדת תזונה מתאימה לאורח חיים בריא ופעילות גופנית סדירה לאורך החיים, התשובה היא כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה לסכרתהימן אלי13/03/2012
כיצד מומלץ לעשות את הדיאטה לסכרת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה לסכרת - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012קשה לענות על שאלה פתוחה כל כך בפורום. כדאי שתגיעי להתייעץ אצל דיאטן/ית מומחה בסוכרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף משקלרענן13/03/2012
המשקל שלי 85ק"ג הכולסטרול החיובי שלי נמוך הכולסטרול השלילי שלי נמוך יש לי הרבה טריגלצרידים וכמו כן הסוכר שלי גבוה אני מבקש המלצה לסוג תפריט להרזיה שיגרום לי להרגיש שובע.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עודף משקל - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012רענן שלום,
עליך לצרוך פחמימות מורכבות בארוחות מסודרות לאורך היום, להימנע מסוכרים פשוטים, לצרוך לדיאטה המתאימה להורדת הכולסטרול ולהתחיל לעסוק בפעילות גופנית.
חשוב שתגיע ליעוץ אצל איש מקצוע המתמחה יעוץ תזונתי לסוכרת ומניעת מחלות לב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתית קולהדליה13/03/2012
אני שותה קולה כ-30 שנים הייתי מגדירה את עצמי כמכורה
האם הפסקת השתיה תגרום להשמנה ומה הנזקים הנגרמים מכך
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתית קולה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012דליה שלום,
הפסקת שתיית קולה בתנאי שלא תחליפי את השתייה שלה במיצים אחרים אלא במים תגרום לירידה במשקל. אין נזקים בעקבות הפסקת השתייה, רק יתרונות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטת דלת יודרועי13/03/2012
אני צריך לעשות דיאטת דלת יוד לקראת טיפול ביוד בבלוטת התריס
קבלתי הנחיות וברצוני לשאול:
האם מותר לי תה ירוק,תפוחי אדמה ולחם?
איזה שתייה מתוקה מותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם על השאלה שלי וזה דחוף
רועי13/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיאטת דלת יוד - תגובה
אהרון רזון13/03/2012בתפו"א יש רק כמות מזערית של יוד, גם בלחם יש יחסית לא הרבה ואין מניעה לצרוך במתינות. תה ירוק יכול להיות מהרבה זנים ולגביו הדעות חלוקות, לכן מוטב להמנע.
במשקאות מתועשים עלול להיות יוד, וגם מסיבות אחרות כדאי לוותר עליהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורח חיים. - תגובה
רועי14/03/2012ההתנהגות שלך מצביעה עדיין על הפרעת אכילה (הרעבה ובולמוסים), גם בהעדר הקאות. ההכחשה היא אופינית גם כן.
קרוב לוודאי שחילוף החומרים הואט, ועל מנת לוודא ולכמת דרוש אבחון הקצב המטבולי במנוחה. היקף התזונה (לא בהכרח 1200 קק"ל) צריך להיות מותאם לממצא.
פעילות גופנית במינון משמעותי הכרחית והיא תתרום לא רק לשריפת אנרגיה ושיפור חילוף החומרים, אלא תעזור לצאת מן המעגל ההרסני ותחזק את הביטחון העצמי והאופטימיות.
בפורום "הפרעות אכילה" יש פסיכולוג ,לאוו דווקא "יפה נפש" וגם שתי דיאטניות מתמחות בין היתר במקרים כמו שלך. אני מקווה שתפיקי תועלת גם מפניה לפורום הנ"ל.
התייעצות נוספת יכולה רק לעזור (במסגרת המיגבלה האינטרנטית).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה נוספת - תגובה
אהרון רזון14/03/2012שתי התשובות חיוביות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)


