מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צום כיפוריםא.20/09/2015
לום רב,
אני בן 76 שנים , דתי. לאחר TAVI של המסתם האוארטלי, מלפני חודש.
מטופל כיום ב: פלביקס, קומדין, קרדילוק, 1/2 פוסיד, 1 אשלגן, אמפרדוקס, ליפיטור.
הרגשה כללית טובה הן גופנית והן מנטלית. מתחזק מיום ליום. התזונה שלי עשירה ומגוונת , התרופות די מרעיבות ומצמיאות אותי.
עושה הליכה קצרה מידי יום.
האם מותר לי רפואית לצום ביום הכיפורים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צום כיפורים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר20/09/2015השנה הוא לא חילק פטורים. רפואית כדאי שתקפיד על נטילה יום יומית של התרופות. צום קל !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצום כיפורים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר21/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות וחולשה קיצונית המלווה בכאביםשרון17/09/2015
כותרת: חולשה עייפות ולעיתים קוצר נשימה וכאבי חזה
שלום,
בת 40 בחודשיים האחרונים סובלת מעייפות נוראית חולשה קיצונית עד כדי חוסר יכולת לתפקד ולעמוד על הרגליים. בדיקות דם הצביעו על מחסור אדיר בברזל וקבלתי סידרה של עירויים ועדיין חלשה ומרגישה לעיתים קצב לב איטי קוצר נשימה ומידי פעם גם כאבים לוחצים בחזה.. בצעתי לא אחת אקג ובדיקות טרופונין שיצאו תקינות אקו לב שהיה גם בסדר ובדיקת מאמץ שאמרו לי שתקינה אבל לא הגעתי לדופק המטרה (אז לא ברור אם אבחנתית)איך אפשר להיות משוכנעים שאין גם בעיה לבבית אם אקג תקין זה מספיק או שכדאי לבצע בדיקות נוספות פשוט חרדה מאוד שאולי קשור ללב ורוצה לשלול בוודאות האם סיטי של הלב היא בדיקה מתאימה על מנת לשלול בעיות לבביות ולהרגיע אותי והאם חרדה יכולה לגרום להרגשה שהלב לא פועל כמו שצריך מעין פעימות שנכנסות אחת בתוך השניה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות וחולשה קיצונית המלווה בכאבים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר18/09/2015לא יורד לסוף דעתך.
אם את מרגישה כל כך רע והבדיקות העיקריות שקשורות ללב תקינות למה להתעקש בכיוון הלב? למה לא להתעקש לשלול גידולים ממאירים, בהתחשב בברזל הנמוך? סרטן דם / לימפה? וכל מיני קללות דומות. עיזבי את הלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטינים ,דני16/09/2015
האם 500 מיליגרם ויטמין סי יוריד לי כולסטרול?
אני טבעוני אחרי ניתוח מעקפים וגן אח"כ החלפת שסתום ויש לי קוצב לב,
ואני בן 74* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטטינים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/09/2015בזכות הרפואה אתה חי. וגם בזכות הסטטינים חולי הלב חיים.
הרפואה ממליצה על סטטינים אבל כל אחד ינהג לפי רצונו ועל אחראיותו.
אתה יכול לקחת ויטמין סי וגם להריח שושנה בבוקר אבל זה לא מוכח ולא נבדק.
אגב....מה הקשר עם הטבעוניות? גם השסתום שלך לא בידיוק מהטבע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטטינים
דני17/09/2015הטבעונות הוכחה אצלי כמורידה ערכי טריגליצרידים,
השסתום שהחליפו לי בא מחזיר
עוד כחודש אעשה בדיקת ערכי כולסטרול ואדווח ,אולי ויטמין סי מוריד
הסטטינים הוכחו אצלי כמכאובים בשרירים והגבלות תנועה,רעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוקלימור14/09/2015
דר שלום
לקחתי קרדילוק במשך 4 שנים 2.5 מג בהדרגתיות הורדתי לגמרי ולאחר שבוע של הפסקה חזרתי ל 1.25 וביומים האחרונים ל 2.5 .מכיון שזה מוריד יותר מידיי את הדופק ולא את לחץ הדם אני יכולה להוריד שוב ל 1.25 ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/09/2015יכולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלברותם12/09/2015
כול כמה חודשים יש לי כאבים בלב לכמה ימים מה זה אומר?ויש לי עוד שאלה בן אדם שיש לו כאבים בלב לפעמים זה אומר בטוח שיש בעיות בלב? אני בן 31
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בלב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר13/09/2015אם הכאב בלב אז כנראה שיש בעיה בלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור אקו לאדם הסובל מ- PS קל עדנף11/09/2015
שלום רב ,
בן 54 רקע PS קל עד בינוני. בבדיקת אקו במנוחה 36/23 ולאחר מאמץ של 5 דקות -סולם BRUCE מפל עלה ל- 77/49 .
בנוסף היפרטרופיה קלה חדר שמאל , וגל A גדול מגל E ברלקסיה חדר שמאל לא כתבו באיזור דרגה . בסיום מאמץ חדר שמאל וימין מתקפקדים היטב אבל נצפה חדר ימין מורחב .
שאלות - שינוי במפל ל- 77/49 , נחשב להרבה ?
מה משמעות שאר הפרמטרים שניצפו באקו , הפרטופיה קלה בחדר שמאל
ובקשר לגל ?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור אקו לאדם הסובל מ- PS קל עד - תגובה
ד``ר רוברט הפנר13/09/2015העיקר הלחץ הראתי במנוחה שהוא מעט מוגבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטרניב08/09/2015
אבקש עזרה בפיענוח המשמעויות שלהן.
תודה
מהירות מינימלית: 44
מהירות מקסימאילית: 161
מהירות ממוצעת: 66
הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפו סה''כ 28 VPC'S במשך הבדיקה ממוקד אחד.
הפרעות קצב על חדריות APC‘S: נצפו סה''כ 42 APC'S במשך הבדיקה . נצפו קטעים עם שינויים בגל P יתכן שמדובר ב- NONSUSTAINED ATRIAL RHYTHM. זה מופיע בעיקר לאחר הפסקה קצרה ובמן ברדיקרדיה כ-ESCAPE RHYTHM. אבל יש גם פעימות בודדות כאלו גם ללא סיבה מיוחדת נראת לעין.
הפרעות הולכה: לא נצפו.
פעילות קוצב:
שינויים משמעותיים בקטע st: לא נצפו.
תלונות הנבדק: לא נצפו.
הממצאים בהתאם לתלונות:
הערות/סיכום: נצפו קטעי SINUS TACHYCARDIA במהירות של עד 161 פעימות לדקה. נצפו קטעי SINUS BRADYCARDIA במהירות מינימלית 44 לדקה בשעה 6:18 בבוקר - מהירות ממוצעת ביממת המעקב 66 פעימות לדקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
ד``ר רוברט הפנר10/09/2015צריך להתאים את תוצאת הבדיקה לתלונות הנבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- inrאורנה06/09/2015
שלום רב .רציתי לדעת איך אפשר לאזן תוצאות של בדיקת inr,במה זה תלוי ?.
אימא שלי עברה הח' 2 מסתמים ומטופלת בקמודין (עם פירפור חדרים). סובלת משינוי בדופק פעם 37,פעם 45 ולחץ דם 142 על 56.סובלת מסחרחורת ממצב ישיבה לקימה .מקבלת קמודין, מיקרופירין, נורמיטן, לוסרקדס,פוסיד ואלדקטון
איך אפשר לטלפל בננושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר inr - תגובה
ד``ר רוברט הפנר08/09/2015צריכים להיות בקשר הדוק עם רופא המשפחה והקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 17 תוצאות אקו לפני גיוס דחוףףףברלי06/09/2015
בני בן 17 בריא בד"כ הופנה לאקו לאחר אוושה בלב בבדיקה גופנית.
בבדיקה הכל תקין מלבד דליפה קלה באחד המסתמים ול"ד ריאתי קל של 37 ממ"כ.הצבא שקל לפטור אותו משרות בטחון.
בהמלצת הקרדיולוג בצע אקו במאמץ לשם הערכה מדוייקת של תפקוד המסתם.
בבדיקה הכל תקין.תגובת ל"ד תקינה ללא תלונות ועם שיפור בתפקוד lv סיסטולי וללא RWMA.
ל"ד הריאתי שנמדד הוא 27 ממ"כ
(פחות??)ובזמן מאמץ מירבי (עד 93%Mphr) הלחץ הוא 51.
אנו ממתינים לתשובת הקרדיולוג הצבאי
ונמצאים במתח ....אודה מאוד מאוד לשמיעת דעתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 17 תוצאות אקו לפני גיוס דחוףףף - תגובה
ד``ר רוברט הפנר08/09/2015אין בעיה רפואית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוטלול ואשכוליותירון05/09/2015
שלום,
אני נוטל סוטלול 40 מ"ג, פעמיים ביום, בשל SVT. במעקבים הכל תקין והכדור עושה את עבודתו מבחינת התקפים. (בעבר לקחתי 80 מג פעמיים ביום, לאחרונה ירדתי במינון בעצת קרדיולוג)
אני יודע שיש תרופות שאשכולית מחמירה את השפעותיהן / תופעות לוואי. מה במקרה של סוטלול?
האם מותר לי לאכול / לשתות אשכוליות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוטלול ואשכוליות - תגובה
ד``ר רוברט הפנר05/09/2015לא ידועה לי בעיה סוטלול-אשכוליות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קולונוסקופיה לנוטלי קומדיןחן02/09/2015
שלום רב,
אני בת 60+ נוטלת קומדין עקב החלפת מסתם ופרפור פרוזדורים ויתר לחץ דם.
הופנתי לבצע בדיקת קולונוסקופיה.
ברצוני לדעת אם במצבי לא מסוכן לעשות את הבדיקה ואם ניתן, מה ההכנות שעליי לעשות לפני הבדיקה מבחינת הקומדין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קולונוסקופיה לנוטלי קומדין - תגובה
ד``ר רוברט הפנר02/09/2015יהיה צורך להפסיק את הקומדין לפני הבדיקה. תתיעצי עם קרדיולוג כי אינך כותבת מספיק נתונים רפואיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה בht clinicsמולי02/09/2015
שלום רב,
אבי בן 38 בריא בדר"כ, לאחרונה חש כאבים בחזה,
איכשהו נתקלתי בשיטה חדשה לבדיקה שנראת ht clinics
הם טוענים שהם אמינים יותר מבדיקת מאמץ שאליה הופניתי(ארגומטריה) והבדיקה שלהם אמינה ב98.8 אחוז.
רציתי לשאול- האם כדאי להיבדק גם במכון הזה ובשיטה הזאת לשם קבלת שקט נפשי, או שבדיקה רגילה של ארגומטריה מספקת(כשדיברתי עם המזכירה שם היא טענה שארגומטריה מדוייקת ב40 אחוז), ובאופן כללי האם השיטה אמינה בעיניכם?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה בht clinics - תגובה
ד``ר רוברט הפנר02/09/2015מולי
כולם צריכים להתפרנס.
הרגישות של הארגומטריה משתנה מנבדק לנבדק. זה תלוי באופי התלונות, גיל וגורמי סיכון. יכולה להיות 40% ועד 99% בנבדק בן 70 למשל, עם סכרת, לחץ דם ותלונות אופייניות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבבת01/09/2015
אני בת 60 לפני כמספר חודשים חשתי מספר פעמים סחרחורת הרופא שלח אותי לעשות אקו לב,התוצאות הדאיגו אותי רציתי לדעת מה זה ץ
אומר התוצאות הם:
שורש האאורטה - 28מ"מ ערך נורמלי למבוגר 37
פרוזדור שמאלי(M-MODE) 37 מ"מ
רוחב חדר שמאלי בזמן סיסטולה: 31מ"מ
רוחב חדר שמאלי בזמן דיאסטולה: 51מ"מ כשערך נורמלי הוא 53
עובי המחיצה הבין חדריות 9 מ"מ כשערך נורמלי הוא (9-11)
עובי דופן אחורית: 9מ"מ כשערך נורמלי למבוגר (9-11)
המסתם המיטרלי מעובה
המסתם האאורטלי: תקין
normal lv and rv size and fx-systolic and diastolic mildly thick mitral valve mininal mvp mild+mr mild ar. trival tr. no ph
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקין
ד``ר רוברט הפנר01/09/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לב -קרינהיעקובי מאיר01/09/2015
שלום רב
1. לפני 10 שנים עברתי אוטם שריר בלב . בהמשך צינתור + סטנט עם תרופה ב – LCX.
2. לפני 7 שנים ביצעתי מיפוי לב – %EF= 44 –אוטם קטן תחתון אחורי ללא איסכמיה.
3. לפני 2 חודשים עקב קוצר נשימה בחו"ל בוצע מיפוי לב - במאמץ ונמצא EF=22%
והיפוקינזיה גלובלית ללא איסכמיה – צלקת בקיר אינפרו לטרלי. לא הרגשתי כאבים .
4. הוחלט על צינתור – לא נמצאו הצרויות בעורקים לכן לא טופלו.
5. חזרתי ארצה וביצעתי ECO ונמצא EF= 45% וביתר התוצאות אין שינוי משמעותי.
תוצאת המיפוי בחו"ל נראית לי מוזרה ( במיוחד כשאני מצליח לצעוד 5-4 ק"מ ללא בעיה ורק בשיפועים יש לי קוצר נשימה ) . הדבר מטריד אותי עקב EF הנמוך שנמצא בחו"ל.
אי לכך אני שוקל לעשות שוב מיפוי לב בארץ .
שאלתי היא: האם מותר לבצע מיפוי בטווח זמנים כל כך קצר עקב הקרינה.
תודה מראש
מאיר. י* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי לב -קרינה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר01/09/2015ה EF במיפוי בחו״ל אינו הגיוני. האקו בדיקה אמינה מאוד לאיבחון ה EF ואני מציע שתסתמך על האקו. מיפוי חוזר חושף אותך לקרינה מיותרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יעקובי מאיר01/09/2015לד"ר רוברט הפנר שלום
תודה על התשובה העניינית והמהירה.
נכנסתי לפורום הזה.פעם הראשונה .
אני חושב שרבים צריכים לאמר תודה לרופא כה מקצועי.
מאיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת מסתם אאורטלי בצינתורdorit31/08/2015
לאמי בת ה 91 יש הצרות של המסתם האורטלי שהגיע ל 0.46
הומלץ על החלפה בצינתור, אולם יש לה נטייה לקבל את חיידק המרסה.
כבר קיבלה אותו פעמיים. פעם אחת מגירוד סתמי ברגל שהזדהם.
אי לכך אני חוששת מפעולה פולשנית זו.
היא אינה נוטלת כדורים לדילול דם, אין סכרת ובעיקרון אינה סובלת מקוצר נשימה, אלא רק מעייפות מתמדת.
אב, היא מתגוררת בדיור מוגן בארה"ב.
אשמח ואודה על תשובתך בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת מסתם אאורטלי בצינתור - תגובה
ד``ר רוברט הפנר01/09/2015אני ממליץ שתעבור את השתלת המסתם בצנתור כי המסתם מאוד מוצר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



