מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הומוציסטאין גבוהשרון10/12/2015
שלום,
רציתי לשאול איך אפשר לטפל ב- homocysteine גבוה ?
(התוצאה 16.40 כשהנורמה היא 4.00-15.00)
טיפול תרופתי?
איך להתייחס לתוצאה כזאת ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הומוציסטאין גבוה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר11/12/2015לא צריך לטפל בהומוציסטאין גבוה. אם הוא גבוה צריך לטפל בגורמי הסיכון למחלת לב, כמו כולסטרול, לחץ דם וכו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- XARELTOמרים09/12/2015
שלום, אימי בת 79 והחלה לקחת Xarelto 15mg בעקבות פירפורים וקצב לא סדיר. לפני כשנתיים אובחנה אצלה לפני דליפה בלב. האם קיים סיכון בלקיחת תרופה זו? - תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר XARELTO - תגובה
ד``ר רוברט הפנר10/12/2015הקסרלטו עדיף על הקומדין בעיקר בגלל פחות סיכון לדמם מוחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקגJoe06/12/2015
אני בן 72. לקראת ניתוח פשוט מאוד קטרקט עשיתי בדיקת אקג. המפענח -פרופסור קרדיולוג כתב ecg within normal limits. בהתאם הניתוח בוצע בהצלחה ללא הפתעות. על גבי טופס התרשים עצמו של הבדיקה שנעשתה במרפאה במכשיר ממוחשב ששידר למרכז הפיענוח הופיעו הערות באנגלית המציינות דברים מדאיגים. כאמור הקרדיולוג שידר מרחוק שהאקג הנה בתחום הנורמלי ולא ציין דבר נוסף כלשהו. אני מרגיש טוב עושה ספורט וגם מצוי בכושר טוב לגילי. ההערות המודפסות כללו משפטים possibly wolf parkinson white pattern, anterior myocardial infarction age undetermined, inferior myocardial infarction agr undetermind. לא ידוע לי ולא חשתי מעולם התקף לב. מה עלי לחשוב? היה לי התקף שקט לפני שנים? בלי שידעתי? הקרדיולוג ראה ולא ציין דבר פרט לעובדה שהאקג הנה בתחום הנורמלי. אני מבוהל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקג - תגובה
ד``ר רוברט הפנר07/12/2015הפיענוח האוטומטי כמו טמבל ויש הרבה טעויות. מציע שתסתמך על הפיענוח של הקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
Joe07/12/2015תודה רבה על התגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעייפות לאחר השתלת קוצב לבאדרי סיימון06/12/2015
שלום ,
לאמא שלי הייתה בעיה של דופק מהיר היא אושפזה בבית החולים בנהריה ושם עברה השתלת קוצב לב
הניתוח עבר בהצלחה ואנחנו כבר כמה חודשים אחריי .
הבעיה היא שיש לה גם בעיה של שסתום שצריך להחליף
מה שקורה זה ככה לאחר השתלת הקוצב היא מתעייפת במהירות ובכלל לא חזרה למה שהייתה שהיא נפגשת עם הרופא שמטפל בה הוא אומר שזה בגלל השסתום
ושהיא שואלת אותו למה לא מחליפים התשובה שלו היא שעד שיקרה משהו …
מה עושים מה אתה מייעץ לנו לעשות במקרה כזה
כי אנחנו לא רוצים לחכות שיקרה עוד משהו חלילה .
המון תודה מראש
סיימון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעייפות לאחר השתלת קוצב לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר06/12/2015תשאל את הרופא מה צריך לקרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעייפות לאחר השתלת קוצב לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר07/12/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת לב ?אביעד04/12/2015
דוקטור שלום רב
בן 31 בריא בדרך כלל. אני מרגיש בשנה האחרונה דקירות באזור החזה בעיקר באמצע , דופק מהיר לאחר מאמץ קל ,קוצר נשימה קל וכאב בלסת התחתונה . רופא המשפחה שלי שלח אותי לבדיקות הבאות : אקג, אקו מנוחה, אקו מאמץ , איסוף שתן , הולטר לב והולטר לחץ דם. כל הבדיקות יצאו תקינות פרט להפרעה קלה בהרפיה באקו מנוחה. קרדיולוג בדק אותי לאחר התוצאות וסיכם שאין בעיה לבבית. התופעות ממשיכות עדיין, האם יש סיכוי למחלת לב ? האם יש בדיקות נוספות שאתה ממליץ עליהן ?
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת לב ? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר04/12/2015סיכוי לא גדול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שיניים ופלביקסגד02/12/2015
שלום,
אימי בת 80 סוכרתית לפני 12 שנה עברה ניתוח מעקפים עם סטנטים, ומאז לוקחת כדור פלביקס ביום, צריכה לעקור שלוש שיניים האם חובה להפסיק פלביקס לפני העקירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיניים ופלביקס - תגובה
ד``ר רוברט הפנר02/12/2015לא חובה וברוב המיקרים גם לא מומלץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוק בערבלימור01/12/2015
ד"ר שלום עשיתי הולטר לפני חודש
147/100
129/76
166/90
153/89
158/95
132/81
136/89
122/89
125/79
14 בלילה הם:
124/81
133/76
133/79
135/84
154/89
142/85
145/83
בערות שוב בבוקר:
142/93
142/85
145/89
139/89
הרופא נתן לי לעשות בדיקת מעבדת שינה במעבדת שינה יצא ש 71% בלילה אני נוחרת ויש 25 פעמים דום נשימה חלקי שזה בטווח הנורמה ההמלצה לרדת במשקל.
כשעשיתי את ההולטר הייתי עם 2.5 קרדילוק בבוקר ותוסף תזונה להורדת לחץ דם 1.
לאחר ההולטר לקחתי כדור תוסף תזונה נוסף והמדידות ביום בבית תקינות.
חזרתי לרופא מכיוון שהדופק שלי מאוד נמוך 52 ואני מרגישה לא טוב הוא אמר לי שהוא לא רוצה להוסיף לי כדורים ושארד במשקל ואת הקרדילוק העביר לערב בכדי שירידת הדופק לא תשפיע עליי ביום.
האם זה בסדר לקחת קרדילוק בערב? האם צריך צום של כמה שעות לכך?
ובנוסף האם לא היית משנה את הטיפול?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק בערב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר01/12/2015אפשר קרדילוק בערב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומגה 3מתן30/11/2015
ד"ר שלום,
ידוע מזה עשרות שנים שתרופת האספירין גורמת להפחתת היווצרות קרישי דם בדפנות כלי הדם (הפחתת היווצרות טסיות דם בכלי הדם והמכונה בפי הציבור הרחב "כמדלל דם").
שאלתי אליך האם תוסף תזונה אומגה 3 במינון גבוה של 2.5 גרם הכוללים ערכים של EPA ו-DHL יכול להיות לשווה ערך בטיפול ו/או במניעה לאותה המטרה כמו שתרופת האספירין פועלת? (אני יודע שמינון מוגבר של אומגה 3 עלול לגרות ל"דילול דם" ואף נאסר על לקיחה ביחד של התרופה והתוסף)
רקע רפואי אדם כבן 40 עם השמנה לא מעשן, ללא רקע של בעיות לב או יתר ל"ד.
אודה לתשובך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3 - תגובה
ד``ר רוברט הפנר30/11/2015התשובה היא לא.
ובכלל אין כל המלצה לטיפול באומגה 3 אלא רק בטריגליצרידים מאוד גבוהים שהטיפול בפיברטים אינו מספיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת CTדני29/11/2015
שלום לך רציתי שתתן לי הסבר לגבי מה זה התשובה של ה CT ריאות
התשובה היא:
אני בת 75
במבוא בית החזה לציין הגדלה ואי אחידות בלוטת התריס בעיקר באונה השמאלית קוטב תחתון של האונה יורד לתוך מיצר עליון וגורם לדחיקה אחורית וימנית של קנה הנשימה ללא הצרות משמעותית של הלומן פרט לכך מרכיבי המיצר שמורים
לציין קבוצת הצללות מעוגלות ואובליות בסגמנט בזאלי קידמי של RLL הממצאים מתמזגים עם כלי הדם אין לשלול מלפורמציה וסקולרית פרט לכך גרנולומה מסויידת בRLL
רציתי הסבר לגבי התשובה שרשמתי מה זה יכול להיות כרופא שמכיר את המחלות הקשות אבקש תשובה בהקדם תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת CT - תגובה
ד``ר רוברט הפנר30/11/2015הבעיה בבלוטת התריס. לגבי ראות כתוב שזה כנראה בעיה מולדת אבל תתיעצי עם רופא ראות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים אחרי תיקון - דחוףאדי28/11/2015
עברתי לפני 17 יום תיקון מהצד
של מסתם מיטראלי שמאלי . היה חשד לאמפיזמה קלה אך כזו שתיספג ואכן הקושי המסוים( כמעין חירחור קל) בזמן השינה נעלם בימים האחרונים . לפני כיומיים עברתי הסרת תפרים ולאחר מכן עשיתי צילום חזה ביענוח: הצללה סמיכה עדינה בשדה אמצעי מימין יתכן שמתאים לתסנין בשלב מוקדם משמאל אוורור תקין . באותו יום הייתי 12 שעות בחוץ . המנתח אמר לעשות בעוד 4 ימים צילום חוזר וכל עוד זה לא עם חום - לא להבהל מזה. למחרת ( דהיינו אתמול) עשיתי טעות כשעשיתי קניות עבור אימי וסחבתי שקיות כבדות ללא רכב. ומאתמול יש לי כאבים חזקים באיזור הניתוח בעיקר בזמן ההליכה שלא הופיעו קודם לכן - כמו מה זה נשמע ? כאבים אחרי הורדת תפרים ( לא הופיעו הכאבים מיידית אחרי ההסרה) או בגלל המשא הכבד יחסית ? מה עלי לעשות - להמתין לצילום חוזר או לגשת למיון? אודה על תשובה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נמלול אחרי תיקון מסתם
אדי30/11/2015שאלה נוספת : עברתי תיקון מסתם מיטראלי שמאלי לפני כשבועיים וחצי - בימים האחרונים תופעת נמלול באצבעות רגל ימין פעמיים-שלוש ביום - האם זה מחייב התיחסות ? אודה על התיחסות מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטיניםשוש26/11/2015
שלום רב
אימי בת 78. נוטלת תרופות הבאות- קרדילוק 2.5 מג , קנדור 8, פלוויקס, קומפלקס בי, חומצה פולית, רמוטיב, פרוביוטיק, אופטי סייפ, ויטמין e, מקרודנטין, ופרווסטטין( קרוב ל 15 שנים) . לשינה - לוריוון.
סובלת מאיושה בלב, יתר לחץ דם, בקע, עיורוון חלקי. אירוע מוחי קל ( שפגע בראייה)בשנה שעברה. דלקות שתן חוזרות. ספסיס בעברה.
בשנה אחרונה ירידה בזכרון, תופעות של בלבול לסירוגין, ולעיתים הזיות.
בהתייעצות עם רופא משפחה הוחלט להפסיק את הטיפול בסטטינים, בגלל תרומתו לכאבי שרירים קשים, ירידה בזכרון, וירידה באנרגיה. רמות כולסטרול מאוזנות / אפילו נמוכות ( לדברי הרןפא)
האם הפסקת הסטטינים עלולה לגרום נזק כל שהוא?
ןהאם אתה רואה תועלת בנטילתם במצב נוכחי?
תודה וסליחה על המגילה
שוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטטינים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר27/11/2015הפגיעה בזכרון, חוסר האנרגיה, וכנראה גם כאבי השרירים אינם קשורים לפרבסטטין אלא ל cva שעברה
הכולסטרול התקין אולי בגלל הטיפול בפרבסטטין?
אני לא רואה סיבה להפסיק את הסטטין אבל זאת החלטה של רופא המשפחה שמכיר את אימך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבDaniel26/11/2015
שלום
בן 41
מצ"ב תוצאות בדיקת אקו לב (תמונה של התוצאות + ציטוט מהסיכום)
רציתי בבקשה הסבר על הממצאים ומשמעותם.
בטבלה המצורפת יש חריגה ב 2 פרמטרים
Septum thickness
Posterior Wall
האם יש משהו שדורש מעקב ו/או טיפול?
האם אי ספיקה מינימלית של המסתמים מצביע על בעיה או שזה ממצא מצוי אצל גבר בגילי?
מסתמים:
מסתם מיטרלי: אי ספיקה מינימלית
מסתם אאורטלי: תקין
מסתם טריקוספידלי: אי ספיקה מינימלית
מסתם פולמונרי: אי ספיקה מינימלית
סיכום:
NORMAL LEFT VENTRICULAR SIZE AND SYSTOLIC FUNCTION
NORMAL RIGHT VENTRICULAR SIZE AND SYSTOLIC FUNCTION
MILD LEFT VENTRICULAR HYPERTROPHY
HYPERCONTRACTILE LV-LEFT VENTRICLE INTRACAVITY PG=5mmHg
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר26/11/2015כפי שרשום, עיבוי קל של שריר הלב ומפל קל מאוד תוך חדרי. אין מספרים. היתר תקין.
תפנה לקרדיולוג עם תוצאת הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך אקו לב
Daniel26/11/2015שלום
קודם כל תודה
(Septum thickness - 13 (8-11
(Posterior Wall - 13 (8-11
מה משמעות הממצאים בתרגום חופשי?
הדבר הראשון זה עיבוי המחיצה הבין חדרית?
מה השני?
ומה זה:
HYPERCONTRACTILE LV-LEFT VENTRICLE INTRACAVITY PG=5mmHg
לא נראה לי שאני סובל מיתר לחץ דם, אף שבמדידות אצל אחות בקופת חולים אני מקבל ערכים גבוהים (שיורדים לאט לאט במדידות חוזרות), אך אצל הרופא במכשיר ידני כמעט תמיד תקין.
במדידות במכשיר אלקטרוני ביתי, רוב המדידות תקינות יחסית.
יש בדיקות ספציפיות שיכולות לכוון באם מדובר במחלה של שריר הלב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות אקו לברוני23/11/2015
שלום בת 33 בריאה בדרך כלל ללא שום מחלות , למעט לוקמיה בילדות וכתוצאה מזה עושה אקו לב פעם בשנה
אשמח לדעת אם התוצאות תקינות או שיש בעיה ?
left ventriele
מימד דיאסטולי :34
מימד סיסטולי: 21
IVS דיאסטולי : 8
LVPW דיאסטולי: 8
LVFS סיסטולי :38
שורש האאורטה: 18
אאורטה העולה:26
RIGHT ATRIUM
עליון תחתון 39
LEFT ATRIUM
קדמי אחורי :29
עליון תחתון :40
LEFT VENTRICLE
תפקוד סיסטולי: תקין
גודל: תקין
דפנותיו: אינם מעובים
RIGHT VENTRICLE
מבנה ותפקוד: תקין
MITRAL VALVE
מבנה ותפקוד : תקין
AORTIC VALVE
מבנה ותפקוד : תקין
TRICUSPID VALCE
אי ספיקה : קלה
PULMONIC VALVE
מבנה ותפקוד :תקין
ATRIUMS
הערות: עליות הלב אינן מורחבות
לסיכום
NOTMAL LEFT VEMTRICLE SYSTOLIC FUNCTION . ESTIMATED EJECTION FRACTION 60%.
NORMAL RIGHT VENTRICLE SIZE AND FUNCTION
MILD TRICUSPID REGURGITATION.
NORMAL PULMONIC PRESSURE
בתודה מראש
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות אקו לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר24/11/2015תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות, אפיק הפעולה המומלץ?שואל22/11/2015
לאור תחושה של הפרעה במהלך הליכה קושי בנשימה צורך במנוחה, גם למשל במהלך אכילה יש הפרעה דומה, בוצעה הפניה לבדיקות (מטופלת מעל גיל 60). בחודש האחרון בוצעה בדיקת אקו ובה עלו הממצאים
אי ספיקה קלה
הפרעה רלקסציה .
כמו כן בדיקת EKG שיצאה תקינה, לחץ הדם בסדר אף הוא. הסימפטומים והתלונות על ההפרעות ממשיכות וטורדות את הדעת.
1)מה כדאי לבקש לבדיקת מאמץ ומיפוי (בשים לב לעובדה חשובה שהתורים בקופה הם רחוקים), או לפנות לצינתור (אבחנתי וכו')? יצויין, שלדברי הרופא, גם אם תיעשה למשל בדיקת מיפוי ומאמץ, ייתכן שהדבר לא בהכרח ייתן מענה לתלונות כלומר עדיין הסימפטומים לעיל ימשיכו להופיע
מה כדאי לעשות?
2) יש בדיקות אחרות מחוץ לד' אמות אלה שהוזכרו שהן עשויות להיות רלוונטיות ולו על דרך האלימינציה?
3) אילו גורמים נוספים יכולים לשחק תפקיד (גם אם קונבנציונלית לא נהוג לתת עליהם את הדעת בבדיקות)
4)במידה שלמיטב סברתך היית סבור ד"ר שמומלץ על צנתור כמה זמן לפני כן יש לקחת אספירין.
תודה רבה אשמח למענה המלומד :) וישר כוח על פועלך בפורום ועל התשובות המסייעות ומקנות שקט נפשי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות, אפיק הפעולה המומלץ? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר24/11/2015תעשה מה שקרדיולוג ממליץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בחזהאלונה22/11/2015
שלום רב
אחי בן 47 הגיע למיון בעקבות כאב בחזה
נשאר 10 ימים וביצע צנתור שנמצא תקין
לפי הבנתי (שכן למחלקת הפנימית לא הגיע כלל קרדיולוג לשאול/לבדוק אותו)
הצנתור בוצע בשל הכאב וממצא באקו לב
ביצע ב2014 אקו לב תקין
כאשר לפני חצי שנה באקו - חדר שמאל בגוגל תקין ודפנותיו אינן מעובות.לחץ המילוי תקין.קייימת היפוקניזיה של הדפנות,יותר בולטת של המיחצה,דפנות אחורית תחתונה ולטרלית אחרוית תחתונה.מקטע פליטה מוערך ב 40%
מבנה ותפקוד מסתמים מיטרלי ואאורטלי תקין.
התכווצות חדר ימני שמורה.
בהשוואה לבד קודמת ישנה פגיעה בהתכווצות דפנות חדר שמאל .
מהירות זרימה בדופלר - abnormal
left verticular wall motion - normal
תפקוד סיסטולי כולל של החדר השמאלי - ירוד במידה בינונית
איכות הדמייה - בינונית.
רופא המשפחה אמר אי ספיקת לב
בביהח אמרו אולי דלקת שריר הלב
2 האבחנות נשמעות מלחיצות .....
לפני הכאבים המליצו לו על מיפוי לב שמן הסתם טרם בוצע ואני חודשבת האם רלוונטי היום לאחר שביצע צנתור
אשמח להכוונתך - במה יכול להיות קשור הסיפור הזה ומה עליו לעשות
האם תיתכן טעות בפענוח - רשום איכות הדמייה בינונית
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בחזה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר24/11/2015שיעשה MRI של הלב. אז תהיה אבחנה אם אוטם או דלקת בעבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



