מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני ממש מודה לד"ר דליה שכטרהילה22/10/2009
בעיניין שיתוק שינה שהסרת את חרדתי
ממש תודה ושאלה אחרונה ונוספת:
אני צריכה להבדק או משהוא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר22/10/2009בשלב הראשון הקפידי על שעות שינה מסודרות ומספיקות (לפחות 7).
אם התופעה עדיין תהיה קיימת ובתדירות גבוהה את יכולה לפנות לייעוץ נוסף.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות סביב השינהליהי21/10/2009
יש לי חרדות סביב השינה שהתחילו אחרי הלידה. הלכתי לפסיכיאטר והוא טען שאני סובלת מOCD וחרדות קשות.
הריתי בשנית והפסקתי עם הכדורים, בהריון הכול היה טוב וגם חמישה חודשים אחרי הלידה.
כעת חסרו הסימפטומים של החרדה. אם אני לא נרדמת מהר אז יש דפיקות לב ומתח. לפעמים אני נכנסת למצב שינה ואז פתאום מתעוררת.
אני לא רוצה כדורי שינה, אני יודעת שזה מצב נפשי של מחשבה סביב זה, כי אם אפסיק לחשוב אז לא יהיה חרדה .
מה נראה לכן שזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת חרדה
ד''ר מיכל לוסטיג21/10/2009שכדאי לקבל טיפול תרופתי עבורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה לתשובה בדחיפות....הילה20/10/2009
היי אני הילה בחורה צעירה כבת 23 מת"א...
לקח לי המון זמן למצוא פורום בנושא שגם אנשי מקצוע נותנים יעוץ ומתייחסים..
כבר כמה שנים _לפחות 6_אני סובלת מהפרעה מוזרה בשינה...
היא חוזרת לעיתים קרובות בתקופה האחרונה...
אני נרדמת בשניות וכשרוצה להתעורר גופי כאילו משותק וחסר שליטה אני נלחמת לפתוח את העיינים ולהשמיע קול או להזיז איבר כלשהוא-איפילו אצבע וזה מתיש...
בדקות שניות שזה קורה אני בהכרה מלאה ושומעת כל מה שיש סביבי ומודעת!
פעם אחרונה שזה קרה הרגשתי את המוות וזה הפחיחד אותי ...
מה זה ומה עליי לעשות!!!!!1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראשית - להירגע...
ד''ר דליה שכטר-עמיר20/10/2009התופעה שאת מתארת שכיחה למדי ונקראת "שיתוק שינה", Sleep Paralysis.
התופעה שכיחה במיוחד במצבים של חוסר שינה מצטבר.
יש צורה משפחתית נדירה של הפרעה זו או כחלק ממחלת שינה לא שכיחה - נרקולפסיה (אבל אז יש כמובן תופעות נוספות).
ההרגשה מפחידה אך לא מתים מכך.
לילה טוב,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות וחנק בשינהשני20/10/2009
חבר שלי, בן 37, נוחר בשינה . כמו כן לעיתים הוא מתעורר בבהלה מתוך תחושת חנק. הוא ישן על הגב (הבנתי שזה רלוונטי). כמו כן, בעבר הוא סבל מעודף משקל, היום הוא הוריד את מרבית המשקל העודף,אך עדיין סובל מהבעיות האמורות לעיל. האם יש מקום להיבדק במעבדת שינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר מיכל לוסטיג20/10/2009רצוי לבצע בדיקת שינה על מנת לשלול בכל זאת קיומן של הפרעות נשימה בשינה . במידה ואילו תשללנה, יתכן ומדובר בהתקפי חרדה ויש להתייעץ אז עם רופא המשפחה.
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית הינה ארוכת שניםאריאל18/10/2009
אני בן 35, ולאורך 8 השנים האחרונות התחילה להיבנות אצלי בעיית שינה, בעיקר קושי בהירדמות. בהתחלה לא קיבלתי שום טיפול והסתדרתי עם זה בעצמי. עד שלפני 5 שנים הגעתי לארה"ב לעבודה מאוד מלחיצה (ומעניינת מאוד), והבעיה החריפה מאוד. אחרי שלילה אחד לא עצמתי עין בכלל ופשוט קמתי והלכתי לעבודה, ניגשתי לרופא.
הרופא אמר שאני סובל מחרדה, רשם לי ativan (בארץ נקרא לוריוון), 1מ"ג לפני השינה לפי הצורך. הלוריוון חיסל את הפחד שלי מהשינה, כי ידעתי שלעולם עוד לא אשאר יותר ער כל הלילה, וזה בפני עצמו הקל עלי מאוד. לקחתי כדור בממוצע פעמיים בשבוע.
לפני שנתיים חזרתי לארץ, וכאן לא רצו לרשום לי לוריוון כי הוא ממכר, ורשמו לו זודורם. בחודשים האחרונים אני לוקח זודורם בממוצע פעמיים בשבוע לפי הצורך ונרדם ישר עד הבוקר, אבל למחרת אני לא מרוכז ומתעייף מאוד במיוחד אחרה"צ, מרגיש כאילו שלא ישנתי.
הקושי העיקרי שלי הוא בהרדמות, כאשר במקום לישון אני מתחיל לחשוב. המחשבות לאו דווקא שליליות ומדאיגות כמו שהיו בארה"ב, לכן אני לא יודע אם גם היום זוהי חרדה, אלא אני חושב על הדברים שעשיתי באותו היום, דברים שאני רוצה לעשות וכו'. המחשבות ברובן נעימות ואופטימיות, אבל אני לא מצליח "לכבות את המנוע" ולהרדם.
אני מתאמן בחודר כושר 4 פעמים בשבוע, לא אוכל הרבה בערב, שומר על "היגיינת שינה" ועל שעות שינה קבועות פחות או יותר, וכלום לא עוזר.
אשמח לשמוע את דעתכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית שינה כמובן :-)
אריאל18/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיית שינה כמובן :-)
אריאל18/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר19/10/2009אתה מתאר מצב של עוררות נפשית גבוהה ואני לא רואה בעייה בלקחת לוריון פעמיים בשבוע אם זה עוזר ומספיק עבורך.
אינני מקבלת את הטענה בדבר ההתמכרות ללוריון מנטילה מדי פעם, מה עוד שקיימת התמכרות גם לזודורם/סטילנוקס ודומיו בנטילה קבועה.
ניסית טכניקות שונות של רלקסציה לפני השינה?
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודב רבה על התשובה,
אריאל19/10/2009ניסיתי בימים האחרונים לשמוע קלטת הרפייה לפני השינה, שמדברים שם בקול מונוטוני ונותנים הוראות לכל מיני תרגילי נשימה והרפייה. בפעם הראשונה נרדמתי לפני סוף הקלטת, בפעם השניה לא.
יש עוד טכניקות הרפיה מומלצות?
שוב תודה,
אריאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר19/10/2009נסה במשך יותר מכמה ימים.
יש טכניקות שונות. נסה להתייעץ עם פסיכולוג, מרפא אלטרנטיבי וכד'.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלטוניןאנונימית18/10/2009
התחלתי ליטול מלטונין וזה מסייע בהפחתת בעיות השינה. בהוראות כתוב כי מיועד לשימוש ל 21 ימים. שאלתי: מדוע 21 ימים? האם אפשר להמשיך לתקופה ארוכה? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר19/10/200921 ימים מסיבה פארא-רפואית.
אפשר ליטול זמן ממושך יותר.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה חזקה מדי בעיה רצינית לאימאלימור17/10/2009
שלום,
יש לי בעיה רצינית ביותר בשינה שממש משבשת את חיי. אני פשוט לא מצליחה להתעורר משום דבר.
גם בתור נערה הייתה לי שינה עמוקה מאוד (גם אבי ואחותי ככה) אבל אני אימא לשני בנים קטנים ואני נדרשת לקום לא מעט פעמים בלילה. מה שקורה שבעלי כל הזמו מעיר אותי (ולא בקלות יש לציין) כאשר הם בוכים. שום בכי, צרחות לא מעירות אותי, לעיתים נדירות אני מתעוררת בעצמי. לא חשוב כמה אני ישנה בלילה, זה לא משפיע. כעת אחרי ההריון (יש לי ילד בן חודש וחצי) המצב רק החמיר, אני בכלל לא מתעוררת ובעלי מעיר אותי כל פעם שהילד בוכה. זה מאוד קשה, כי שנינו טרוטי עיניים והוא כבר מתחיל לאבד את הסבלנות לבעיה הזאת שלי.
בבקשה עזרו לי למצוא פתרון, אני כבר ממש חוששת מללכת לישון
תודה לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר19/10/2009נסי לעקוב אחר כמות שעות השינה שלך. לעיתים במצב של חוסר שינה כרוני השינה עמוקה יותר וקשה יותר להתעורר. ייתכן שכיום את מקבלת פחות שעות שינה ממה שאת זקוקה ולכן קשיי ההתעוררות המשמעותיים.
אין תרופה ש"משטיחה" את השינה ומקלה את ההתעוררות.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בכדורי שינהחנה13/10/2009
שלום אני לוקחת מזה 3 שנים כדורי שינה stilnox עם יש צורך לשנות את סוג אני לא מצליחה לישון בלי הכדור העם הוא מזיק לבריאותי אני בת 62 . תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבילות לסטילנוקס
ד''ר מיכל לוסטיג14/10/2009ככל הנראה זה מה שקרה.
ראי בשאלות ותשובות נפוצות באתר זה .
ובכל מקרה הכדור לא בהכרח מזיק לבריאותך אך לא נראה שהוא משפיע כיום. אם כך מדוע להמשיך בו?
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חוזרתאריה13/10/2009
שלום רב
לשאלה הקודמת שלי בעניין יקיצה מוקדמת כתוצאה מחרדה ולחץ מחיים משותפים יעצתם לי לנסות משהו טבעי ללא מרשם , רצתי ללקבל חידוד מה בדיוק לחפש ואיפה מומלץ לחפש?
איזה דברים טבעיים הכי מועילים?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר14/10/2009אנסה לחדד את תשובתי הקודמת:
נראה לי שייעוץ פסיכולוגי יהיה יעיל לטיפול בשורש הבעייה.
נטילת תכשירי הרגעה טבעיים יכולה לשמש כטיפול סימפטומטי לטווח קצר.
כנס לכל בית מרקחת והתייעץ עם הרוקח.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינה ודיכאוןלילך13/10/2009
דיברתי עם רופא המשפחה שלי על נדודי שינה שיש לי כבר חודש והוא טוען שיש קשר ישיר לדיכאון. האם זה נכון??
מה עושים בעניין בד"כ? לוקחים כדורי שינה או כדורים נגד דיכאון?
אני קצת מפחדת להתחיל עם כדורי שינה כי הבנתי שזה ממש ממכר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר13/10/2009יש קשר בין נדודי שינה לדכאון. למעשה זו אחת הסיבות השכיחות לנדודי שינה.
מומלץ כמובן לטפל בהפרעה שגורמת לנדודי השינה.
ניתן להיעזר גם בכדורי שינה לתקופה קצרה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זאת אומרת?
לילך14/10/2009למה אני צריך עוד אדרנלין כדי לישון טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסיוולדן13/10/2009
שלום אני כרגע לוקח אסיוול
וזה אכן עוזר להירדם
אך זה גורם לי עייפות בזמן היום שאני באוניברסיטה
האים ישנה תרופה דומה שטווח ההשפעה שלה הוא רק ל 8-9 שעות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר13/10/2009אני לא ממליצה על תרופות ספציפיות במסגרת הפורום.. יש צורך בהתאמה אישית וכל מקרה לגופו.
אגב, זמן הפעילות של אסיול דווקא קצר. בשימוש כרוני ייתכן אפקט ממושך יותר.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה23 שעות
דן15/10/2009אני ראיתי שזמן ההשפעה של הוא 23 שעות
האים ישנה תרופה שזמן ההשפעה שלה הוא כ 8 שעות מפני שאני סטודנט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 4 לא עייפה...מירית12/10/2009
שלום רב,
רציתי לברר האם מדובר במשהו "נורמלי" -
בתי בת 4. מאז היותה כבת חודשיים לא ישנה יותר מידי ונרדמת מאוחר מאד.
נמנום קל בצהריים, שלא לדבר על שנת צהריים, מאפשר לה להישאר ערה כמעט עד חצות.
למשל-
חזרנו בשבת מביקור בגן חיות, הילדה היתה מותשת. דקה לפני העצירה בבית היא עמדה להרדם. ביקשתי ממנה לחכות כדי שתישן במיטתה. בזה תמה המנוחה שלה. כשהגענו הביתה היא אמנם ניסתה לישון במיטה אבל ללא הצלחה ונשארה ערה עד 22:00.
זו לא פעם ראשונה שלמרות שאינה ישנה ביום היא נשארת ערה עד מאוחר.
במקרים בהם היא נרדמת בסביבות השעה 19:00-20:00 בערב היא לא ישנה עד הבקר אלא מתעוררת לחיים כשעתיים אחרי שנרדמה.
חשוב לי לציין כי ברגע שהיא מרגישה עייפה היא מרצונה נשכבת במיטה ונרדמת תוך מס' דקות.
בשעות הערב הילדה עסוקה בחדרה. ולרוב בשעות המאוחרות היא במיטה צופה בטלביזיה כשהחדר חשוך.
זה לחלוטין לא מצב של ילדה נודניקית עייפה שמחפשת תשומת לב. היא אפילו לא מפהקת...
אשמח לשמוע חו"ד.
בתודה
גם אני יכולה להישאר ערה עד שעות מאוחרות אחרי נמנום קצר, ואני תוהה אם פשוט "הורשתי" לה את העניין.
הקושי במצב הזה הוא שאין לי ולאביה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני לפורום הפרעות שינה בילדים
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- hla ונרקולפסיהשביט12/10/2009
שלום.....
קראתי בכתבה כי "...ידוע קשר ל-HLA ספציפי אולם אין הוכחות חד משמעיות לגורם אוטואימוני...."
מהו אותו hla ומהו הקשר לנרקולפסיה?
תודה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009HLA זה סמן של מערכת החיסון.
ה-HLA המדובר הוא DQB10602 והוא נמצא באחוז גבוה מאוד בחולי נרקולפסיה+קטפלקסיה.
מצד שני זה גם HLA די שכיח באוכלוסיה.
האם זה אומר שמדובר במחלה של מערכת החיסון? לא ברור.
בכל מקרה, נוכחות HLA זה לא עושה את האבחנה.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה ומלטוניןדנה10/10/2009
שלום.
אני עובדת בעיקר במשמרות לילה וישנה בשעות היום. קראתי שהורמון המלטונין מופרש בחושך. רציתי בבקשה לדעת האם הכוונה ל"חושך" היא לכך שההורמון מופרש רק בלילה או גם בחדר חשוך?
תודה!
אושר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009ההורמון מופרש בחושך=בלילה, למעט אצל אנשים אצלם השעון הביולוגי שונה מהרגיל.
ההורמון אינו מופרש בכל פעם שאנו נכנסים למקום חשוך מפני שיש לו הפרשה מחזורית של כ-24 שעות.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא נירדם בלילהמשה08/10/2009
יש לי נדודי שינה תקופה ארוכה ( אני חושב שבעקבות אימון יתר יותר מידי ספורט ותזונה לקויה וגרתי תקופה מעל בר עם רעש) עם הזמן התחלתי להתעורר אחרי שעה בלילה והתחילו לי התקפי חרדה ביום כרגע אני משתמש 20 מ"ג בציפרמיל מזה שבועיים וניסיתי כדור שינה 0.25 ברוטיזולם והתעוררתי גם אחרי שעה כשאני מרגיש שהוא מתחיל להרדים אותי במכה אני פשוט נילחם בו ובכלל יש לי כל יום מחשבות עם אני ארדם או לא ניסיתי גם לורייון שהוא מרגיע אבל בתוך סערת המחשבות(שאין לי כבר שליטה עליה) אז גם לא עוזר
מתי הציפרמיל כבר יתחיל להשפיע האם יש כדור שינה יותר טוב
אודה לתשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009יש לחכות כ-4-6 שבועות עד השגת אפקט טיפולי של הציפרמיל.
אגב, מדוע אתה "נלחם" בכדור השינה? מטרתו להרדים..
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

