מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מאכלים וקשיי שינהאודי08/10/2009
כבר הוצאתי מהדיאטה שלי את המאכלים שמכילים קפאין (קפה, קולה, תה ושוקולוד) אך רציתי לדעת אם יש עוד מאכלים שיכולים להיות גורם לבעיות שינה שכדאי להפסיק איתם?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא למיטב ידיעתי
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יקיצה מוקדמתאריה07/10/2009
שלום רב
אני בן 27 ולפני כחודש אני ובת הזוג שלי( שאיתה אני כבר 3.5 שנים מאושרות) עברנו לגור ביחד בדירה שכורה , בתקופת המעבר התחילו לי לחצים וחרדות וסוג של לחץ ומתח נפשי שהתאפיין בחולשה חוסר תיאבון ויקיצה מוקדמת.
לאחר כשבוע מאז החלה התופעה זה הפסיק והכל חזר לשגרה.
לפני מספר ימים אחרי שאנחנו כבר חודש ימים בדירה זה החל שוב.
אני הולך לישון בדכ בשעה 10,11 בלילה ומתעורר פתאום ב5.
לפני מספר ימים הלכתי לישון ב1 בלילה ושוב קמתי מאוד מוקדם(4.5).
לאורך היום אני מרגיש חולשה ועייפות והרגשת מתח וחרדה - הבעיה היא שאני לא מצליח להבחין בסיבה וזה נראה לי כמו "השאלה מה בא קודם הביצה או התרנגולת " - כלומר מה גורם למה חוסר השינה למתח או שהמתח לחוסר שינה.
אני מאוד מבולבל כי למעשה אף פעם לא חוויתי תופעות כאלה (לפני הפעמיים האלה)
האם כדאי לקחת כדור שינה (ואבן) להתנסות חד פעמית?
תודה.
אריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009לר כדאי להתחיל ליטול כדורי שינה / הרגעה. אתה יכול לנסות משהו טבעי ללא מרשם. אבל -
כדאי מאוד לפנות לייעוץ פסיכולוגי כדי לטפל מין היסוד בחרדה ובלחץ שהתעוררו עם המעבר למגורים משותפים.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחירי סירקדיןעדי07/10/2009
שמעתי על תרופת פלא שעוזרת בנדודי שינה למתבגרים בשם סירקדין.
נאמר לי שאינה בסל התרופות ועלותה כ 110 ש"ח ל 21 כדורים.
הכצעקתה ?
היכן ניתן לרכוש אותה על פי מרשם במחירים סבירים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009באופן כללי ולידיעה: אין תרופות פלא. נקודה.
התרופה מיועדת למבוגרים מעל גיל 50 ולא למתבגרים.
בענייני כספים - ברר בקופת חולים.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות קנה נשימה , מ. שינה ועוד....אחת06/10/2009
שלום ,
הסטוריה בקצרה :
בת 40 , כשנתיים ללא קנולה , לאחר טרכיאוסטומיה ממושכת ( 3.5 שנים ) , עקב היצרות קנה
( SUBGLLOTIC STENOSSIS ) שהייתה 90% , ולאחר מספר הרחבות לייזר עומדת כיום על 30% .
ללא עודף משקל . כיום חשה קושי מסויים בהכנסת אוויר בעת מצב שכיבה ( גם במצב עירות ), אני מניחה שסביר לאור המצב הרפואי .
עקב תחושת עייפות במשך היום הוזמנתי לבדיקה במעבדת שינה במכון ארצי גדול שעובד עם קופ"ח שלי . להפתעתי , הבדיקה תתבצע בבית ולא במעבדת שינה , למרות ההסטוריה הרפואית .
אחת הנקודות החשובות להבנת המצב , לדעתי , הוא מדידת הקושי בהכנסת אוויר = מאמץ להכנסת אוויר , ולא רק מדידת מספר היקיצות ועומק השינה .
נראה לי קצת מוזר ולא רציני לבצע בדיקת שינה בבית , ולא במעבדה, שייתכן ואינה מודדת נקודה חשובה זו .
מה דעתך ? האם אני טועה ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בשינה בשבועיים האחרונים
ענת07/10/2009שלום אני בת 41 בשבועיים האחרונים וקרה לי גם אתמול , למשל אתמול ישנתי בערך ב12 בשעה 200 בלילה התעוררתי , אחרי שעה ישנתי שוב ושוב התעוררתי ב4 וחזרתי לישון ב5 , יש לציין שזה עושה אותי עייפה בשעות היום כי אני ישנה פחות בזמן האחרון ואני יודעת למה אני אסביר למה , השאלה שלי לא למה אלא מה לעשות
אני בבעיות עם המשפחה וגם לפני פחות מחודש הגעתי לגיל 41 מה שמלחיץ אותי מאוד , כי אני לא נשואה ועדיין אין לי ילדים וכשהגעתי לגיל 41 נכנסתי ללחץ , המצב הכלכלי נהיה פתאום קשה , בעיות במשפחה שזה כבר שלוש שנים אבל לאחרונה נהיה קצת מריבות , שזה קשור לירושה ודברים כאלה ובאים נגדי חלק מהמשפחה אני הכי קטנה בבית יש לנו כמה אחים ואחיות , ןומריבות עם גיסות שתיים מהם שרק שני אחים מתערבים הכי הרבה בבית באים נגדי משום שאני הכי קרובה לאמא ואבא שלי נפטר זכרונו לברכה , כל המריבות עושים לי רע כי אני מאוד מאוד רגישה כל מריבה כזאת של סתם אפילו וויכוח בטלפו ופגיעה הכי קטנה בי שמשהו אחר לא היה נפגע גורמת לי לא לישון כמעט כל הלילה כי אני רגישה מידי , פתאום כל הבעיות נהיו יחד אני גם צריכה לעשות טיפול בשן וכתר , וכל המצב גורם לי למתח וגם במיוחד לפני מחזור שאני עכשיו יום לפני מחזור אני מאוד מאוד מתוחה ליפני מחזור שזה ממש מצב פיזי שתמיד לפני מחזור קשה לי לישון שכן יש לי חזה גדול וליפני מחזור הוא נהיה יותר גדול , דבר אחרון יש לי גם עודף משקל של עשר קילו
אני מתעוררת במצב למשל של מריבה שנפגעתי וכל מה שהזכרתי גם לפני מחזור אני מתעוררת בלילה ומרגישה כמה שניות קושי לנשו םאו בהלה שאני מפחדת כאילו אני לא יכולה לנשום בפועל אני נושמת , יש ליפחד כאילו אני הולכת לקבל התקף לב או קושי בנשימה אני מתעוררת בפחד ואחר כך חוזרת לישון
דרך אגב לפני כחודש גם היה לי את התופעה שבוע עבר ולפני כעשרה ימים חזר שוב התופעות שהזכרתי אני לקחת פרוזק בערך לפני כחודש וחצי מהרופאה של המשפחה וזה לא כל כך עזר לי ואני גם מפחדת מכדורים זה עזר טיפה אבל עשה ליכאב ראש וקצת מתח ואחרי שהפסקתי לקחת הייתי ממש עצבנית שבוע אם הרדמויות ביד ששבוע אחרי שהפסקתי לקחת את הפרוזק היה רק שבוע של התעוררות עם הרדמות ביד באמצע הלילה אחרי שעברתי את השבוע של הסיוטים , שזה בגלל הפסקת הפרוזק שבוע שבועיים אחרי ישנתי טוב לקחתי אומגה 3 שעזר לי מאוד ועשיתי הליכה ספורט שעזר לי מאוד אני בעד רק תרופות טבעיות ולא רוצה שום תרופה כימית התחלתי לקחת אומגה 3 בשבוע האחרון אתמול לא לקחתי רציתי ייעוץ כללי מה כדאי לקחת משהו טבעי והאם ספורט זה טוב ואומגה 3, דרך אגב קראתי באינטרנט שאומגה 3 טוב נגד דיכאון אני לוקחת עוצמה כפולה השאלה כמה לקחת אני לוקחת רק פעם ביום אתמול לא לקחתי ואין לי מושג עם זה עוזר אני מרגישה שזה עוזר טיפה אולי צריך זמן
ומה את ממליצה לי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהענת -נכנסת לתוך השאלה שלי !
אחת07/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר12/10/2009אנחנו גם כן מאפשרים בדיקות שינה ביתיות.
אבל - במקרה של בעיות רפואיות מורכבות ההמלצה שלי לבצע בדיקה במכון.
עניין של השקפה רפואית.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה והפרעות שינהאלי06/10/2009
שלום,
אני בן 46 נשוי שנה+ ואב לילדה בת 6 חודשים.
לפני כשבעה חודשים פניתי לפסיכיאטר בעקבות רצף של תופעות חרדה והפרעות שינה שבאו לידי ביטוי בקושי להירדם או יקיצה לאחר 2-4 שעות שינה וקושי לשוב ולהירדם.
האבחנה של הפסיכיאטר, כאמור, הייתה כי אני סובל מבעיות חרדה הקשורות לחוויות ילדות קשות שעברתי (אלימות בבית) ולחוויות הזוגיות וההורות החדשות שאני חווה.
הוא המליץ לי לפנות לטיפול (אני בטיפול כבר 6 שנים) + לקחת תרופת הרגעה (דפרקסאן). את הכדורים לקחתי למשך מס' שבועות והפסקתי עם שיפור שחל בתחושות שלי וביכולת השינה.
במקביל, אני לוקח כדורים להפחתת לחץ דם (כדור אחד ביום. 2.5 מ"ג מסוג טריטייס -ramipril).
כמו כן, אחת ל5-6 ימים אני לוקח 1/2 כדור שינה-ZODORM
לאחרונה חזרו והתגברו תופעות החרדה וקשיי השינה.
יש לי שתי שאלות:
1.האם ניתן לחזור ולקחת כדור דפקסאן אחד ביום ולמשך כמה זמן. כיצד כדור זה פועל "לצד" הכדורים האחרים.
2. האם ניתן לפעול בכיוונים אחרים/נוספים?
תודה מראש
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר06/10/2009אני מאוד ממליצה לך לשוב לפסיכיאטר שטיפל בך!! כל שאלה ביחס לטיפול התרופתי שהוא רשם לך בזמנו יש לברר עימו!
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגיגי05/10/2009
איזה בדיקה תעיד על שיבוש או הפרעות בהורמונים סרטונים ומילאתינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה מסכמת
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/10/2009כתבתי לך פעמיים מה דעתי לגבי המשך הבירור ואין מה להוסיף בנושא.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךגיגי05/10/2009
יש לציין שהייתי סובלת מהפרעות קיבה ומרגישה כאילו זאת שיצרה לי את הבעיה
בתוקפת רמדאן הייתי צמה ואחרי מכן מרגישה את התופעה הזו
איני יכולה לתפקד לא בעבודה לא עם ילדי ולא עם בעלי אפילו
אנא עזרי לי לאן לפנות
יש לי תור במעבדת שינה בשבוע הבא
הייתי אצל נירולוג ושלח אותי לבדיקת eeg והכל תקין
מה הבעיה !!
הרופא שלי נתן לי ואבן כתחליף לא לקחתי לא רוצה תרופת שינה רוצה לחזור כמו שהייתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/10/2009במקרה של נדודי שינה אני לא בטוחה שבדיקת שינה תקדם אותך הרבה.
ייעוץ פסיכולוגי / פסיכיאטרי עשוי להועיל!
מהניסיון שלי, טיפול עם תרופות לפרק זמן מסויים יוכל לעזור.\
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרו ליגיגי05/10/2009
מלפני כחודש התחלתי להרגיש בנידוידי שינה קשיים
אני לא ישנה בכלל בליליה ערה עד הבוקרלא יודעת מה קרה לי פתאום הייתי אשה ישנונית כל ישונת כמעט 7 - 10 שעות ביום
אני בת 39 נשואה + 4 עובדת
עברתי את כל הבדיקות והכל תקין
קצת
לקחתי בונדרמין לפי מרשם רופא שלי לתקופה של חודש חצי כדור והפסקתי ועברתי לסירקדין ע"מ
שלא אתמכר לכדורי שינה , לקחתי סירקדין לתקופה של 5 ימים ואתמול ניסיתי לישון ולא הצלחתי עד
בוקר מהההההההההההה הבעיה אני מתה לישון עיניים אדומות מצב רוח על הפנים
לא רוצה תרופותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת
עברתי בדיקת עיינים ואף אוזן גרון וכל תקין נסיתי ספורט וחלב לפני שינה ולא עזר ממממממה קרה לי פתאום אנ לפעמים אכנס לפניקה ובכי כל הלילה למה אני רבונו של עולם מה עשיתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר05/10/2009האם נדודי השינה הופיעו פתאום? הסיבות הכי שכיחות הן מתח נפשי, חרדה, דאגות, דכאון.
הטיפול היעיל ביותר כאשר ההפרעה חריפה, פתאומית, הוא עם תרופות לפרק זמן מסויים. אם נדודי השינה לא מטופלים ונמשכים פרק זמן ארוך - אח"כ קשה מאוד לטפל!
אני מציעה לך להתייעץ עם פסיכיאטר בהקדם.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה מוקדמתמשה04/10/2009
שלום,
אני בן 26, מאז שאני זוכר את עצמי (בערך מגיל 6) וגם המשפחה, חברים וכו' אני נרדם מוקדם. קשה לי להחזיק מעמד ער בערב/לילה בצורה נורמלית.
אני מתעייף באופן קיצוני- ולא מתפקד. אין לי שום בעייה לקום מוקדם (גם ממש מוקדם) ובשעות הבוקר אני עירני לחלוטין.
עברתי כל מיני בדיקות רגילות וקצת חסר לי ברזל אבל לא בצורה משמעותית לדברי הרופאים.
התשובה שלהם היתה- לך תעשה ספורט.
זה עוזר אבל בצורה זניחה.
סיפורים שונים מחיי של הירדמות: בטלפון- תוך כדי שיחה, בפאב עם חברים ועוד רבים וטובים.
בחלק העירני של היום עדין יש לי יכולת מדהימה ( שמסבה לאחרים קנאה רבה) להירדם תוך שניות מתי שאני רק רוצה ובאיזה מצב שאני רק מעוניין. אני גם תמיד ישן שינה עמוקה.
די נמאס לי מכל זה.
מה ניתן לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בתזמון שינה....
ד''ר מיכל לוסטיג04/10/2009כך זה נראה/נקרא, באבחנה מבדלת ראשונה. מסוג מקדים. ה"אנשים החרוצים" שמתעוררים מוקדם בבוקר , וכבר פעילים, אך נרדמים מוקדם.
כדאי לאשש את האבחנה בבדיקה אקטיגראפית ,ואם תרצה לנסות לטפל בהתאם.
פנה למכון שינה העובד עם קופת החולים שלך.
בברכה
וחג שמח
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נדודי שינהאהרון03/10/2009
סובל כבר שנים מנדודי שינה, משתמש בכדורי שינה, לעיתים אלכוהול
שמעתי על תרופה בשם סירקדין , אני בן 57
האם כדאי לי לנסות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם כדאי לנסות תרופה?
ד''ר מיכל לוסטיג04/10/2009איני בטוחה שלנסות תרופה אחרת זה הפתרון לנדודי השינה הכרוניים שלך.
נראה לי שכדאי להתייחס אל נדודי השינה והכרוניות שלהם והטיפול הבסיסי והיעיל בשלב זה ,אם כי קשה הוא טיפול התנהגותי קוגנטיבי כשמקדים לו טיפול גמילה מכדורי השינה.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יקיצה מוקדמת מאודירון03/10/2009
הי
אני בן 37 , בחודשים האחרונים, ללא שום סיבה חיצונית התחלתי להתעורר לאחר 4-5 שעות.
עד אז ישנתי 7-8 שעות.
אין בעיות בריאותיות, אין מתחים חדשים, אין שום שינויים אחרים. לא ישן צהריים.
זה מאוד מפריע לי , מרגיש בלי אנרגיה במהלך היום.
בתודה מראש
ירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/10/2009יקיצות בוקר מוקדמות עפ"ר קשורות להפרעת דכאון וחרדה. כדאי לברר בכיוון זה גם אם על פניו נראה לך שאין מתחים חדשים.
ואולי הרגלי שתייה חדשים? שתיית משקאות אלכוהוליים לפני השינה גם כן עלולה לפגום ברצף השינה לפנות בוקר.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבמקרה שלי אין דכאון/חרדה/מתחים
ירון03/10/2009הכל שגרתי וטוב
ופתאום התחילו יקיצות מוקדמות????
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר04/10/2009מניסיוני, אין "פתאום"...ייתכן שבשיחה עם רופא שינה יסתבר מה הגורם.
נסה ללכת לישון מאוחר יותר מהזמן הרגיל. אולי יעזור בדחיית היקיצה..
לילה טוב,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר עירנות בשעות הבוקראבנר02/10/2009
בשבועיים האחרונים סובל כל יום מספר שעות מיד לאחר התעוררות בחוסר ערנות – עייפות מחשבתית ומעין סהרריות וכבדות בראש (לא עייפות פיסית). בדרך כלל דווקא הערנות והפעילות הטובה שלי היא בשעות אלו (קם עירני). אכילה ושתיית קפה מוגברת לא השפיעו בעניין זה. אין שינוי בהרגלי השינה (יושן וקם באותן השעות). לא מרגיש צורך בהשלמת שינה במהלך היום.
לוקח כבר מספר שנים קלונקס 0.5 שעה לפני שינה בגלל מספר בעיות בעבר הקשורים לכאב וסטרס והשינה נראית לי סבירה כיום .
לא קבלתי מענה או טיפול מהרופא הכללי ומהנוירולוג בקשר לבעיה זו.
מה הסיבה האפשרית להפרעת הערנות? והאם היא קשורה בכלל לאיכות השינה?
בתודה, אבנר (בן 66)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר דליה שכטר-עמיר03/10/2009סימפטומים כמו אלו שתארת עשויים להופיע עקב הפרעת שינה אינטרינזית (הפסקות נשימה בשינה? תנועות גפיים לא רצוניות?), התחלת טיפול תרופתי חדש כלשהו, דכדוך.
אם הסימפטומים לא חולפים בהדרגה מומלץ לפנות לייעוץ במכון שינה.
בברכה,
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תוצאות בדיקה במעבדת שינהבת3102/10/2009
שלום,
תוצאות הבדיקה במעבדת שינה הצביעו על 16 הפרעות נשימה במהלך 6 שעות, ללא הפסקות נשימה, ריווי חמצן 95% ויעילות השינה 84%. ללא תנועות רגליים.
מה המשמעות ? האם זו תוצאה שמשמעותה שהכל תקין ? מהן הפרעות נשימה שאינן הפסקות ?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשמעות
ד''ר מיכל לוסטיג02/10/2009הממצא היחיד שאינו תקין בבדיקה מתוך הנתונים הנל הנו יעילות השינה. ככל הנראה התעוררת לזמן ממושך במהלך הבדיקה. אם דפוס זה הנו חד פעמי בשל תנאי הבדיקה , אין להתייחס אליו, אך במידה וזהו דפוס השינה הרגיל, הרי יש להתייחס אל כך כאל נדודי שינה שלרוב נובעים ממתח או קשיים אחרים ולטפל בהתאם.
בברכה
ד"ר מיכל לוסטיג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואין בעובדה זו לפגוע בממצאי הבדיקה
בת3102/10/2009?
באם השינה לא היתה תקינה - אין השפעה על התוצאות לגבי הפרעות נשימה ?
כלומר האם ייתכן שמאחר והשינה לא היתה עמוקה / סדירה / רציפה - לא נצפו הפרעות נשימה שהיו מתרחשות בשינה טובה יותר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר מיכל לוסטיג02/10/2009יעילות שינה שכזו מאפשרת הפקת מידע מספק לגבי תפקודי הנשימה בשינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודע מה קרה פתאוםאורן02/10/2009
לוקה בהפרעות חרדה ודיכאון תמידייים אבל אף פעם זה לא הפריע בשינה
אולי אני חולה נפש בגלל מה שאני יגיד עכשיו אבל זה כך השעה אחת בלילה אני מנסה להירדם משעה 10 והתחלתי לחשוב על עניין השינה ולא נכנסתי לפניקה פתאום הרגשתי שאני נרדם וקמתי כי פחדתי והתחלתי לשאול את עצמי זה הירדמות אני ממש מרגיש את זה וזה מפחיד בדרך כלל אני לא מרגיש את זה ...אני נורא עייף וגם ככה עובד נורא קשה....כנראה הלילה הזה אוותר על השינה כי זה לא יוצא לי מהראש אך אני מפחד לגבי מחר כולי בחרדות ולא יודע מה לעשות מפחד שעוד פעם איך שאני יבוא להרדם וארגיש את הגוף שלי נרדם אתחיל לפחד
יכול להיות שמחר זה יראה לךי שטותי?.......והאם שמעת על תופעה כזאת...והאם אני מחר יוכל להרדם בלי להרגיש כמו היום שממש הרגשתי ונכנס בי פחד והתעוררתי בבהלה .....ממש איך שאני בא להרדם אני אומר לעצמי עם פת מחשבה אחרונה לפני השינה תיכנס לתוך השינה אל תפחד ואז אני אין לי חוסר תחושה בכל הגוף ....זה נורא מפחיד אותי....שאלתי בגדול האם אני יוכל להרדם מבלי להרגיש?????????...תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודע מה קרה פתאום
אורן02/10/2009ניסתי גם עכשיו בבוקר אני לא יכול לישון אני כבר ימויים ללא שינה ואני עייף מאוד איך שאני בא להרדם אני מרגיש שאי מאבד את ההכרה וישר אני קופץ אני מפחד שיקרה לי משהו בריאותי עקב אי שינה ,אני נורא עייף אני ממש עומד להרדם ולא הולך לי......אולי אחכה לערב וארדם בלי שארגיש......יש מצב כזהבבקשה ממך עזרה אני נורא עיייףףףףףף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה מקוטעת ושינוי הרגלי שינהלימור01/10/2009
שלום דר'.
מזה כחודשיים, אני נרדמת מוקדם וקמה באמצע הלילה (20:00-01:00), נשארת עירה כשעה-שעתיים ואז מתעוררת באופן קבוע ב- 06:00,-כל בוקר באותה שעה. איך אני יכולה לשנות את הרגלי השינה שלי? קשה לי לתפקד במשך היום מכיוון שאני עייפה. המון תודה על העזרה.
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד"ר דליה שכטר01/10/2009לא כתבת מה קרה לפני חודשיים שבעקבותיו הרגלי השינה שלך השתנו?!
עצה כללית בינתיים - נסי ללכת לישון מאוחר יותר, בסביבות 23-חצות.
ד"ר דליה שכטר-עמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

