פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פרוקסטין
    רינת
    04/08/2011

    אני בת 58 לוקחת פרוקסטין פעם ביום כבר שבוע ימים מאז אני סובלת מזיעה מרובה האם יש קשר? אם כן איזה תרופה אחרת כדאי לקחת במקום?
    שאלה נוספת האם פרוקוסטין גורם לבחילה ולדיכוי תיאבון?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרוקסטין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוקסטין - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    09/08/2011

    לרינת שלום. סרוקסט -תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה.
    קודם כל השפעה מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה דיכאון ותסמינים גופניים בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום
    .
    03/08/2011

    שלום

    האם היום שנת 2011 ,ניתן לומר בוודאות ,ש- ליריקה פועלת גם נגד חרדות,

    ודבר נוסך ,האם פסיכיאטר משתמש בתרופה הספיציפית הזאת, לטיפול בחרדות.



    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    09/08/2011

    שלום. ליריקה (פריגאבאלין) היא תרופה המיועדת לטיפול בכאב ממקור עצבי (נוירופתי). מצב זה אופיני לרוב אצל חולי סוכרת, אשר חשים את הכאב בעיקר בקצות הגפיים, או בעקבות שלבקת חוגרת (הרפס זוסטר). אצל חולים אלו נגרם נזק לתאי העצב, אשר מביא לירי חוזר ובלתי נשלט של אותות חשמליים בין תאי העצב, וכתוצאה מכך לכאב. פריגאבאלין מונעת את פעילות היתר של תאי העצב, ונראה כי היא פועלת בדומה למעביר העיצבי GABA. תפקידו של מעביר עצבי זה הוא לעכב זרימת אותות חשמליים במערכת העצבים ולאזן אותן. פריגאבאלין היא בעלת מבנה הדומה לתרופה גאבאפנטין, אולם הראתה פעילות חזקה ממנה. היא נמצאה יעילה כתוספת לטיפול בהתקפי אפילפסיה מסוג התקפים חלקיים, כאשר תרופות נוגדות פרכוסים אחרות אינן מספיקות.
    בברכה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתח
    רן
    02/08/2011

    אני סובל מדיכאון קליני
    מה שמפריע לי במיוחד יותר מהכל
    זה המתח וחוסר שקט
    האם לא יכול להיות שהבעיה היא של חוסר בויטמין מסוים.?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתח - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/08/2011

    רן שלום,

    מתח וחוסר שקט הינם סימפטומים של דיכאון. טיפול תרופתי נכון אמור להרגיע את התחושות. אני ממליצה לדווח על כך לרופא המטפל ולבדוק שוב את הטיפול התרופתי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    ....
    01/08/2011

    אבא שלי נפטר לפני כמעט חצי שנה (הוא התאבד) וממש קשה לי וכואב אני כל הזמן בוכה ורוצה למות.. קשה לי לתמרן בין הלימודים המשפחה החברים ומאז שהוא נפתר ירדתי דרסטתית במשקל ופיתחתי בעיות אכילה אני מסתירה את זה מכולם ומשתדלת לחייך מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/08/2011

    שלום לך,

    מאוד מצער אותי לשמוע על מוות אביך. אובדן של אדם קרוב מלווה בכאב בלתי נמנע ודורש כוחות נפשיים על מנת להתמודד עם הכאב ולהמשיך את החיים. השנה הראשונה הכי קשה וכן, דרוש זמן כדי לעבד את מה שקרה. על מנת להתמודד עם החוויה רובינו זקוקים לעזרה, תמיכה, עדוד ואוזן קשבת. עזרה מקצועית יכולה מאוד לסייע לך לעצור את ההתדרדרות, להתחזק ולהתמודד נכון עם המצב.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי אפשר להמשיך כאילו כלום לא קרה

    מלי קמחי
    02/08/2011

    היי
    על פי מה שאת כותבת זה נדמה שאת לא מתאבלת על אביך: עובדת, לומדת ויוצאת עם חברים. זה לגיטימי ובסדר לקחת פסק זמן ולהיות עצובים. אם את מרגישה שהכאב לא נסבל, סילחי לעצמך ותבקשי מרשם מפסכיאטר לכדור שיכול מעט להרגיע, היכנסי לפורומים ופיגשי אנשים שעברו מה שאת עברת, תטפלי בעצמך זה נורא חשוב!!!
    בהצלחה, אשמח לענות על כול שאלה.
    מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    מיכל
    01/08/2011

    אני בת 50 סובלת 4 שנים מדופק חזק כל היום כאב וזרמים באזןר שד שמאל קפיצות שרירים ..עברתי את כל הבדיקות הקיימות ולא מצאו אצלי שום דבר
    האם יתכן שזה מצב של חרדה?
    האם יתכן שמצב חרדה יכול להיות כל היום [ללא התקף]
    אני לוקחת ציפרלקס כבר חודש ולא עןזר לי
    אני מבקשת עזרה

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/08/2011

    מיכל שלום,

    תופעה שאת מתארת יכולה להיות קשורה לחרדה. הדרך הטובה ביותר להתמודד היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו תוכלי ללמוד כלים ומיומנויות של תגובות יעילות לתחושות הגופניות. כלים אלה מאפשרים שליטה בהווה וגם לטווח הארוך. ניתן להוסיף גם ביופידבק.

    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלונקס או ציפרקלס
    ינאי
    31/07/2011

    שלום אני מטופל בקלונקס רבע כדור מתוך כדור של 20 מ''ג פעם או פעמיים ביום לפי הצורך בעיקר לפני נסיעות או טיסות במסגרת העבודה(איש מכירות) .לאחרונה שמעתי על ציפרקלס ואני מעוניין לדעת האם תופעות הלואי זהות. האם הוא יעיל יותר מהקלונקס. או ששניהם זהים.
    תודה ינאי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קלונקס או ציפרקלס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלונקס או ציפרקלס - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/08/2011

    ינאי שלום,

    אומנם שתי התרופות נועדות לטיפול בחרדה, קלונקס שונה לחלוטין מציפרלקס. קלונקס שייכת לקבוצה של תרופות הנקראת בנזודאזפינים. היא תרופה מרגיעה ומיועדת לטיפול נקודתי (בדומה לאקמול שמשכך כאב נקודתי). בהיותה בנזודאזפין היו נוטה לעבד מיעילותה בטיפול ממושך ואז יש צורך לעלות את המינון. כלומר, התרופה עלולה ליצור תופעה של התרגלות הגורמת מתלות והתמכרות. לכן, נטילתה דורשת פיקוח רפואי צמוד. לעומת זאת, ציפרלקס, שייכת לקבוצה שנקראת SSRI ונועדה לטפל בחוסר איזון של המערכת הסרטונרגית במוח. היא מיועדת לטיפול לטווח ארוך. לגבי שאלתך מה יעיל יותר, התשובה היא מורכבת. השאלה היא מה יותר מתאים למצבך ולאופי החרדות שלך. האם אתה זקוק לטיפול בחרדה באופן נקודתי, מדי פעם או שאתה צריך לטפל בחרדה באופן יסודי. על כך יכול לענות לך רופא פסיכיאטר המטפל שלך שמכיר אותך ואת מצבך.
    בנוסף, חשוב לציין שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדות היא פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) בשילוב עם ביופידבק.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון כפול של רמוטיב
    שירלי
    31/07/2011

    הרופא המליץ לי להגדיל מינון של רמוטיב ל-500 מ"ג (הכדור החדש)-פעמיים ביום. עד כה לקחתי 250 מ"ג פעמיים ביום. האם המינון החדש ידוע ומקובל? זה נראה לי הרבה וברשת לא מצאתי שום מידע...תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מינון כפול של רמוטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון כפול של רמוטיב - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/08/2011

    שירלי שלום,

    טווח המינון של רמוטיב הינו 500 מג' (2 טבליות ליום). זהו הטווח המקובל והמומלץ.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהסתגלות לפובקסיל- כיצד להפסיק
    יוסי
    31/07/2011

    התחלתי בנטילת פובקסיל. המינון המינימלי. תופעות הלוואי קשות מבחניתי: תשישות קיצונית, בחילות קשות, ירדתי במשקל 5 קילו בשבוע. נטלתי כבר 8 כדורים. ברצוני להפסיק.

    האם מפסיקים וזהו. את הכדור לא ניתן לחצות כדי לקחת חלק ממנו.

    תודה לעונים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בהסתגלות לפובקסיל- כיצד להפסיק - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    02/08/2011

    יוסי שלום,

    אני מבינה שאתה סובל מתופעות לוואי בלתי נסבלות. עם זאת, לא מומלץ להפסיק תרופה על דעת עצמך. אני ממליצה לדווח לרופא המטפל ולהיתיעץ איתו בנוגע להחלפת התרופה. בדרך כלל מפסיקים את התרופה באופן הדרגתי. עד כמה שאני יודעת, התרופה הינה בטבליות וניתן לחתוך אותן.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסטרל נוזלי
    ל
    31/07/2011

    שלום

    האם יש לוסטרל נוזלי לקנייה בבית מרקחת?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לוסטרל נוזלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לוסטרל נוזלי - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    09/08/2011

    שלום. לא ידוע לי על לוסטראל נוזלי
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ידיד עם דיכאון קליני
    נעה
    31/07/2011

    שלום,
    אני בת 18, ויש לי ידיד נפש קרוב מאוד שסובל מדיכאון קליני וחרדה. לא ידעתי את זה עד לא מזמן, ובמשך זמן רב ניהלתי איתו "שיחות נפש" רבות מאוד בהן ניסיתי לעזור לו, ללא הצלחה, ולפעמים אף התרגזתי על ה-"וותרנות שלו כלפי עצמו". רק לא מזמן "נפל לי האסימון" שדיכאון קליני וחרדה זה רפואי. האם יכול להיות שגרמתי לו נזק רב? איך אני יכולה בכל זאת להקל עליו, בלי להיכנס ל-"שיחות נפש"? איזה מן תרופות מקבלים אנשים עם דיכאון קליני וחרדה, ומה ההשפעות שלהן? האם אני בתור אדם קרוב יכולה להוות איזה שהוא גורם מסייע בשבילו בתקופה הארוכה הזו שהוא סובל בה כל כך? קשה לי לעמוד מהצד כשהוא מרגיש עצוב ובודד כל כך. הוא אומר שוב ושוב שהוא לא מצליח להרגיש שאוהבים אותו או שאכפת ממנו, האם יש לי דרך להצליח לשדר לו אכפתיות?
    תודה רבה מראש! סליחה על כל השאלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ידיד עם דיכאון קליני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ידיד עם דיכאון קליני - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    31/07/2011

    נעה שלום,

    ממכתבך אני קולטת את האכפתיות והתמיכה הרבה שאת מנסה לתת לידידך. את לא יכולה להזיק. ההפך, לפעמים צריך כן לדחוף יותר ולהיות תקפה יותר לצד ההבנה והאמפטיה. טיפול תרופתי בנוגדי דיכאון וחרדה (SSRI) יכולים מאוד לעזור. את יכולה להמליץ לידידך על התיעצות עם רופא פסיכיאטר. בנוסף, מומלץ מאוד לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ומאפשר לשלוט במצב הנוכחי ולמנוע חזרתיות של דיכאון / חרדה בעתיד.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את לא המטפלת שלו

    מלי קמחי
    31/07/2011

    זה מדהים שכול כך אכפת לך ממנו, אבל חשוב שתזכרי שאתם ידידים ואת לא המטפלת שלו. את בקלות יכולה להכנס לתפקיד המטפלת והוא יהיה נורא תלוי בך, כאשר לפעמים לא תדעי איך להתמודד עם סיטואציות מסוימת. אני ממליצה לך לשכנע אותו לפנות לטיפול. טיפול תרופתי יכול להיות מאוד יעיל במקרים מסוימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ידיד עם דיכאון קליני

    נעה
    13/08/2011

    שלום
    אותו ידיד קרוב חווה לפני יומיים התקף חרדה. זהו ההתקף הרציני השני שלו. את הראשון הוא חווה בינואר, ומאז הוא חרד מהחרדה עצמה. הוא התקשר אליי במהלך ההתקף, ולא הייתה לי אפשרות להגיע אליו. הרגשתי מתוסכלת מאוד, כיוון שלא ידעתי מה לעשות או להגיד. התקשרתי לפסיכולוגית שלו ודאגתי שידידה טובה שלו תהיה איתו, והביאו לו כדור של קלונקס עד שהוא נרגע. אך אני יודעת בוודאות שעוד התקפים יקרו לו, וגם בהתקף הבא הוא יתקשר אליי. מהי ה-"עזרה הראשונה" הטובה ביותר שאני יכולה להעניק לו דרך טלפון? האם נוכחות פיזית של אדם קרוב עוזרת? האם יש דבר נוסף שאני יכולה לעשות כדי לסייע לו יותר בפעם הבאה שכזה דבר יקרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ידיד עם דיכאון קליני - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    15/08/2011

    נעה,
    את צודקת, להתקפי חרדה שלא מטופלים נכון יש נטייה לחזור ולתקוף שוב. ההתקפים יכולים להיות מאוד לא נעימים, ממש מפחידים, אך הן כלל לא מסוכנים. את יכולה לעודד את חברך, להגביר את האמונתו ביכולת שלו להתמודד עם ההתקפים, לחדד שהוא משוגל להתמודד אותם. מצד שני הוא חייב ללמוד כלים להתמודדות עצמית עם התקפי חרדה. אני מקווה שהפסיכולוגית שלו מלמדת אותו להתמודד נכון מול החרדה שלו. כלים להתמודדות יעילה ושליטה בחרדה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). הרפיות, מדיטציות וביופידבק עוזרים מאוד.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב קשה
    מישהי
    26/07/2011

    היי אני בעוד חודש בערך בת 18.(אבל יש לי עוד י"ב עד הצבא)
    עברתי דברים איומים ב"חיים" שלי כבר מאז גיל ממש צעיר.
    בסביבות גיל 2-3 הורי התגרשו, האבא המסריח שלי היה פושע וגם
    עשה דברים רעים למשפחה... אמא שלי לא הפסיקה להזכיר לי אותו כל החיים של
    "אני לא צריכה אותך כאן, לכי תגורי עם אבא שלך"
    היא גם השפילה אותי מול החברים שלי ועוד הרבה דברים רעים.
    לפני שנה חתכתי את עצמי אבל אני מודה שזה היה למטרת צומי.
    הפסקתי בגלל שנהיתה לי צלקת ולא רציתי עוד כי רק יקחו אותי לא נכון.
    לאף אחד פשוט לא היה אכפת, אני אפילו אמרתי בפנים מה עובר עלי
    ופשוט לא אכפת להם. אף אחד פשוט לא נותן שיט לגביי.
    כבר ניסיתי להתאבד, ועם הכדורים שלקחתי היו עובדים לא הייתי כאן היום.
    שום דבר לא באמת השתנה אצלי לטובה, הכל רק מחמיר ואני ממש פוחדת
    ממה שיהיה איתי בעתיד. אני ממש בודדה (גם חבר לא היה לי אלא רק סתאם בגן חובה וכיתה א'. אני דכאונית, מיואשת, מפוחדת, פרנואידית, כבר ממש קשה לי להרדם בלילות, אני מרגישה ממש חלשה וקשה לי להתרכז בלימודים. אפילו חשק לצייר או לשחק במחשב ממש אין לי, גם לפעמים ממש כואב לי באונה השמאלית. ד"א ממש התחלתי לשנוע את אלוהים ואפילו לקלל אותו, להגיד שהוא לא קיים.
    אף אחד לא אוהב אותי, ניסיתי להוכיח לעצמי שאולי אני טועה אך... האמת מכה אותי בפנים. מה שאני לא מנסה זה לא עוזר. כבר סיפרתי חלק ממה שאני מרגישה למישהוא אך מסתבר שהוא פשוט לא מבין וסתם הסגרתי את עצמי.
    בלימודים ירדתי, לעבודה בחופש לא רוצה לצאת בגלל שאני שונעת את הסביבה.
    לי אומרים שאני עושה דווקה אבל זה ממש לא נכון.
    לא אוהבת פסיכולוגים, אלה שהייתי אצלם רק עיצבמו אותי.
    אני גם ממש לא מסתדרת עם אמא, לפעמים אני פשוט שונעת אותה ועוד אחרי כל מה שהיא אמרה ועשתה לי, היא גם הייתה בעד שהאח הגדול שלי (בן 40) יכה אותי פיזית.
    יש לי מזג ממש חם לגביה, ולא אכפת לי שאחרים אומרים שאמא יש רק אחת!
    -אני נשבעת שאני מעדיפה להיות יתומה עם אולי משפחה מאמצת נורמאלית יותר.
    . לא להזכיר משעברתי בבצפר כמובן, ואיך שאמא שלי לא תמכה בי, רק נשקה לאויבים שלי תתחת.
    העם זה בגלל התדמית שלי? אובכן השנה שיניתי את המראה להרבה יותר טוב.
    זה רק חלק קטנטן מהזוועות שעברתי, גם היה מקרה שהגיעו צלמי חדשות הביתה כשהייתי בת 12 ופשוט ביזו אותי בטלויזיה, ניסו לחטוף אותי בפלסטינה כשהייתי בת 2 או 3 ואני זוכרת מספיק.... וכן ממש באלי לקלל אותם רק שפה אני לא אכתוב מילים כאלה.בצו ראשון שאלו אותי עם ניסיתי להתאבד עניתי שכן ואז יום אחר הזמינו אותי לשיחה עם קצינה אחת וסיפרתי לה קצת ראיתי שהייתה לה תגובה שהיא כמעט לא בכתה.ואני כמעט לא בכיתי, אך יש לי הרגל מגיל צעיר לא לבכות מול אנשים אחרים כי אני רק מרגישה מושפלת (גם בעבר רק צחקו לי על זה)
    אני פשוט מרגישה שאני עוד מעט אסיים עם עצמי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מצב קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מוכן להקשיב לך

    אור
    27/07/2011

    אני גם עברתי ילדות עם הורים קשים שהשפילו והרביצו
    ולא נתנו יחס

    את מוזמנת ליצור איתי קשר עם בא לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, כבר שלחתי לך הודעה

    מישהי
    27/07/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שאת אמיצה

    מלי קמחי
    27/07/2011

    היי מישהי....
    אני נשמעת בחורה מאוד אמיצה. עברת חיים קשים ואת חייבת עזרה,אוזן קשבת ותמיכה מאנשים שעברו בדיוק את מה שאת עברת בילדותך.(ויש לא מעט מתבגרים כאלה) אני מציעה לך להתחבר לעמותת אנוש, שמציעה פעילות חברתית לאנשים עם דיכאון כמו שלך. אני מאמינה שמסגרת חברתית תעשה לך טוב....בנוסף, יש פסיכולוגים ואנשי טיפול מדהימים וייתכן שהאכזבה שאת חשה כלפיי הדמויות שקרובות אלייך גורמת לא להפתח או להאמין בפסיכולוגים.
    אני אשמח לענות על כול שאלה.
    מלי קמחי
    מטפלת בפסיכודרמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אממ...

    מישהי
    27/07/2011

    הלוואי והייתי אמיצה לתלות את עצמי או משו... כבר עדיף.
    ולאן אני פונה?? אין לי מושג מאיפה להתחיל:[

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אממ... - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    31/07/2011

    שלום לך,

    מכתבך מאוד מרגש ונוגע ללב. מאוד מצער לשמוע שמגיל מאוד צעיר חווית מצוקה משמעותית עד כדי כך שלעיתים קרובות את מרגישה חוסר אונים ואין מוצא. המוצא היחיד שאת רואה הוא לשים קץ לחייך. חשוב לי להדגיש שגם כאשר המצב נראה חסר תקווה אפשר למצוא פתרונות יעילים על מנת להתמודד עם החיים. ניתן ללמוד דרכי התמודדות שיחזקו אותך. חיוני למצוא אדם בוגר שתוכילי לשתף אותו במצוקתך, אדם שיקשיב, יתמוך, יעודד ויחזק. וכן, טיפול פסיכולוגי יכול מאוד לעזור. כדאי שתמצאי את המטפל / ת שתוכלי להתחבר אליהם.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וואו!

    חייבת עזרה!
    06/09/2011

    אני תמיד חושבת שהמצב שלי קשה (לא,הוא לא קל) אבל אני גאה בך שעברת את כל זה ונשארת בחיים! אם את צריכה מישהו לדבר איתו אני פה בשבילך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול בפה
    ליאת
    26/07/2011

    שלום,
    אני מטופלת בציפרלקס 10 מ"ג כשבע שנים.
    לאחר טיפול ביו פידבק הוחלט עם הפסיכיאטרית להוריד את המינון לאט לאט עד כדי הפסקת הכדור.
    בשבועיים האחרונים הורדתי את המינון לחצי כדור יום כן יום לא ומדי פעם אני מרגישה תחושת נימול בפה ובלשון וסחרחורות קטנות.
    האם זה חלק מתופעות הלוואי של הורדת המינון?

    דואגת.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת נימול בפה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת נימול בפה - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    26/07/2011

    לליאת שלום
    הפסקה של צ'פרלקס יכול לתת תופעות לוואי לא נעימות כולל הדברים שאת מתארת. כדי שתתייעצי עם הרופא. . צריך לקחת בחשבון שלפעמים המצב בקליני שטופל בעזרת הציפרלקס יכול לחזור בשנית
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי תקווה לחיים
    איה
    26/07/2011

    אני בדיכאון כבר יותר מ3 שנים אני רגישה עד מאוד לגוף שלי הדיכאון התחיל מזה שבכיתי הרבה ונהיו לי קמטים בעפעפיים זה ככ זיעזע אותי שהתחלתי לבכות וככה נכנסתי לדיכאון אני עכשיו יודעת שזה דבר פעוט דבר זניח במהלך כל הדיכאון הייתי היסטרית נחנקתי לבכות בכל נשימה בלי הפסקה ממש מסביב לשעון הרגליים שלי התקצרו מרגישה מוות בגלל זה אני נחנקת לבכות בכל נשימה לא יושנת בכלל בלילות
    כל החיים שלי האושר הגדול והעצום שלי היה על הגוף שלי ועכשיו אין לי את זה יותר בעיקר בגלל הרגליים אני יודעת שלמי שלא ראה אותי זה נשמע הזוי שזה לא ייתכן אבל זה אכן קרה לי בגלל זה נגמרו לי החיים אין לי מנוח אני מדכא את עצמי בכל נשימה בלי הפסקה יש לי בכי יש לי דלקת בגב וכאבים עזים ברגל השמאלית וכאביים בצוואר כל הגוף שלי מתחלה אני חושבת על המוות שלי החיים שלי בלתי נסבלים הרגליים שלי התקצרו זו טרגדיה בשבילי אני לא יכולה להמשיך ולחיות אני מפחדת מהחיים שלי שהם גיהנום אני מפחדת מהגורל שלי אין לי פיתרון אין לי תקווה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אין לי תקווה לחיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לי תקווה לחיים - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    26/07/2011

    שלום. צר לי על רגשתך. מצבי דיכאון ומצוקה הם חלק בלתי נפרד מהדינאמיקה של החיים והתמודדות איתם מהווה אתגר להתפתחות האדם ולצמיחתו האישית. לעיתים נחוות חוויות המצוקה בעוצמות גבוהות מאוד ונתפסות כחסרות מוצא עד שנראה, כי הפיתרון היחיד הוא למות ועל ידי כך להפסיק את הסבל. תחושה של חוסר יכולת להתמודד או/ו העדר כלים ומשאבים להתמודדות יעילה תוקעים את האדם בתוך מלכודת של מצוקה. אם זאת, ניתן ללמוד אופנים שונים ולהרחיב מגוון של מיומנויות המסיעות בהתמודדות יעילה עם המצב ועוזרות להיחלץ ממלכודות. כלים אלו עשויים להוות חוסן אישי להתמודדויות יעילות במצבי לחץ ומשבר עתידיים. כלים אלו ניתן ללמוד בטיפול פסיכותרפויטי. גישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) יכולה לתרום רבות. בנוסף, יתכן ויש צורך בעזרה תרופתית. אני מאוד ממליצה לפנות להתיעצות פסיכיאטרית בנוסף לפסיכותרפיה.
    תרגישי טוב
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וסכיזופרניה
    יהודית
    26/07/2011

    הנני חולה שנים מספר בדיכאון עמיד ללא תגובה לטיפול תרופתי. אני יודעת שיש סממנים משותפים לשתי המחלות הללו. מקריאה באינטרנט אני מזהה אצלי סימנים שלילים כפי שקיימים בסכיזופרניה. בידוד חברתי, ירידה משמעותית בגוגנטיביות נטיה להסתגרות. חוסר הנאה משום דבר. חוסר מוטיבציה קשה. השטחה של רגשות. אולי אני לא מאובחנת נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וסכיזופרניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וסכיזופרניה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    26/07/2011

    יהודית שלום,

    אומנם סימפטומים של דיכאון דומים לסימנים השליליים של סכיזופרניה אך מהלך המחלה בסכיזופרניה שונה לחלוטין ממהלך של דיכאון. בנוסף, על מנת לאבחן סכיזופרניה דרושים קרטריונים נוספים. אני ממליצה שלא לעסוק באיבחון עצמי. זה מבלבל אותך ולא תורם למצבך הכללי.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת ציפרלקס
    שירה
    25/07/2011

    שלום רב,
    האם חשוב לקחת ציפרלקס לאחר ארוחה? האם זה מסייע לספיגה או שניתן גם בבוקר על קיבה ריקה? (מדובר בכדור אחד)

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נטילת ציפרלקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נטילת ציפרלקס - תגובה

    ד''ר אלונה גוברמן
    26/07/2011

    שלום. מומלץ לטול את התרופה לאחר ארוחה כדי למנוע כאב בטן. כדי לקחת בשעות הבוקר.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    שירה
    26/07/2011

    תודה על התשובה המהירה. אבל האם הכרחי בשביל איכות ספיגת החומר?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום