מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רציתי לדעת למה רסיטל לא עוזר לי עודדניאל11/05/2011
אני מטופל בהתחלה ליפני שנה וחצי על 40 מיליגם והעלתי בהמלצת הפסיכאטר ל 60 ואני חווה עדיין תסמינים של חרדה שזה אומר דפיקות לב מואצות וצורך להיתנשף כל 2 3 דק ולחץ באיזור החזה שזה תסמינים של חרדה כניראה לא?? מה אני צריך לעשות אשמח מאוד אם תעני לי ... נ.ב יש לציין שאני לא סובל מדיכאון עובד והכל בסדר חוץ מהחרדה הזאת מה עושים?...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי לדעת למה רסיטל לא עוזר לי עוד - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011דניאל שלום,
כנראה שאתה צודק. סימפטומים שאתה מתאר יכולים להיות קשורים לחרדה. אני ממליצה שתדווח על כך לרופא המטפל שמכיר אותך ואת מצבך ותתיעץ איתו בקשר לטיפול התרופתי. בנוסף, חשוב לציין כי גורמים קוגניטיביים (מחשבות, פרשנויות והערכות) שאנו מייחסים לסימפטומים גופניים עשויים להגביר ולהנציח את הסימפטומים הגופניים הלא ניעמים. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) יכול לעזור לך ללמוד כלים ומיומנויות של התמודדות יעילה עם הסימפטומים הגופניים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלכוהולמורן11/05/2011
שלום התחלתי לקחת ציפרלקס 5 מ"ג ביום בעוד שבוע אעלה ל 10 מ"ג
אני יוצאת לדייטים, האם מותר לי לשתות אלכוהול?
בדרך כלל שותה או בקבוק בירה או כוסית ליקר לא יותר מזה?
האם זה בסדר לשתות? מדובר על פעמיים בשבוע גג שלוש
אני ממש לא רוצה להראות משונה בתירוצים של לא לשתות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלכוהול - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011גלית שלום,
באופן כללי, זה בסדר מדי פעם לשתות בכמויות קטנות. כפי שאת שותה לא צפויות בעיות. במידה ותרגישי תופעות לוואי לא רצויות כגון בחילות, הקאות, נסי להפסיק שתיית אלכוהול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשק מינימורן11/05/2011
שלום לקחתי בעבר ציפרלקס 10 מ"ג ביום. לא הייתי במערכת יחסים באותה תקופה כך שאני לא יודעת עם החשק המיני ירד.
חזרתי לקחת השבוע ציפרלקס בעקבות לחצים ומשברים.
אני נמצאת במערכת יחסים ורציתי לדעת האם בטוח הכדור יוציא לי את החשק המיני?
כיצד זה מתבטא? האם לא אוכל לשכב עם החבר שלי?
מוטרדת מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשק מיני - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן13/05/2011שלום .לצערינו ר ציפרלקס יכול לגרום לחוסר (אך פחות מכל כדורים) חשק מיני יכולות לגרום ל: ירודה בחשק ובמחשבות על מין, זקפה חלשה או העדר זקפה שפיכה מאוחרת (אצל גברים)ירידה בהנאה מאורגזמה' ,ובש בנרתיק בזמן עוררות ,תופעות אלו מופיעות בכ 20-30% מהמשתמשים. אצל רובם זה חולף תוך 1-2 חודשים אבל אצל אחרים דורש שינוי תרופתי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מניעת עלייה במשקל בנטילת ציפרלקסמורן11/05/2011
שלום, חזרתי לקחת ציפרלקס אחרי 7 חודשים של הפסקה.
חוויתי שינויים רבים, לחצים שהשפיעו עליי ולכן חזרתי לקחת את הכדור.
מצבי לא חמור כשהיה בעבר, אני חזקה הרבה יותר אבל בכל זאת הרגשתי שאני צריכה את עזרת הכדור.
אני אחרי ירידה של 20 ק"ג במשקל, פעם אחרונה שלקחתי ציפרלקס עליתי במשקל.
1) איני רוצה שוב לעלות. האם הכדור גורם להשמנה, להאטת קצב חילוף החומרים או שפשוט המצב רוח משתפר ואוכלים יותר?
2) אם אמשיך במסגרת הדיאטה והספורט, תמשך ירידה במשקל יחד עם לקיחת הכדור?
יש לי עוד 8 ק"ג לרדת וחוששת מעלייה או לחילופין תקיעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011גלית שלום,
בדרך כלל ציפרלקס לא גורם להשמנה, אלא ההפך הוא מדכא תיאבון. אם תמשיכי בדיטה ופעילות גופנית סביר להניח שהתרופה לא תפריעה לך לרדת במשקל.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה במשקל
ליאת10/07/2011לפני כשבועיים בערך, לפי המלצת רופא המשפחה, התחלתי ליטול ציפרלקס 10 מ"ג. הרקע לכך הוא דיכאון קל-בינוני, וקושי של התמודדות עם טיפולי פוריות ארוכים ומתישים ועם שיגרת היום שהפכה להיות קשה מדי. כבר בימים הראשונים ניכר שינוי לטובה בהרגשה הכללית ובמצב הרוח. מאידך, אבדתי את התיאבון וגם 4 ק"ג במשקל, (אני בת 36 ושוקלת 44 ק"ג), לא מעונינת לאבד עוד משקל. רופא המשפחה לא התרגש מזה ואמר שבמקרים כאלה מקובל לקחת לוריואן וזה מבטל את תופעות הלוואי. די נרתעתי מלקחת עוד כדור אבל החלטתי לנסות ובינתיים אני נוטלת חצי לוריואן ביחד עם הציפרלקס וזה מרגיש בסדרחוץ מזה שאני ממשיכה לרדת במשקל.
האם התיאבון אמור לחזור בשלב כלשהו? מתי ניתן להפסיק ליטול את הלוריואן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהירידה במשקל - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/07/2011שלום. בדרך כלל איבוד תאבון תוצאה של דיכאון. כאשר תתחילי להרגיש טוב תאבון יחזור.
תרגישי טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרס גופנימורן10/05/2011
שלום בעבר סבלתי מהתקפי חרדה ולקחתי ציפרלקס 10 מ"ג ביום.
המצב השתפר ולאחר כשנה וחצי הפסיכיאטר שלי הפסיק לי בהדרגה את הטיפול.
אני חצי שנה בלי שום כדור. לאחרונה חוויתי המון שינויים, לחצים בעבודה, לחצים בבית ואני מרגשיה שהגוף נמצא בסטרס מתמיד, כל הגוף כואב לי, הסטרס שהגוף נמצא אינו משתחרר. כל התרגשות מסויימת לטוב ולרע מיד גורמת לי לכאב בכל הגוף.
מרגישה חוסר שקט פנימי שמלווה בכאבים בכל הגוף.
כמו כן עליי לציין שאני לא סובלת מהתקפי חרדה, מה שסבלתי בעבר נעלם.
הפסיכיאטר שלי המליץ לי לחזור לטיפול של ציפרלקס.
האם זה מקובל לקחת ציפרלקס לבעיות סטרס גופני???
האם יש עוד דרכי טיפול לשחרור הסטרס הגופני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרס גופני - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011גלית שלום,
מקובל לקחת ציפרלקס במצים כאלה. בנוסף, ניתן ללמוד כלים של שליטה בלחץ ולמתן תחושות גופניות. כלים אלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) בשילוב עם ביופידבק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ודיכאוןעלומת שם10/05/2011
היי.
סבלתי כשנה מדיכאון וחרדה עד כדי כך שהלכתי לבית חולים פסיכיאטרי ואני מטופלת כבר שנה בציפרלקס 20 מ"ג.
יש לציין שהכדור עזר לי מאוד ואני רואה שיפור ניכר (למרות שישנם ימים עם ירידה אך לא מרובים כלפני הכדורים).
לאחרונה אני שמה לב שכשאני נמצאת בחברת המון אנשים הגוף נכנס למצב של חום פנימי ממשי שמתפשט בכל הגוף ולאחר מכן ישנם הקאות.
רציתי לדעת מה מסמלת בדיוק התופעה המוזרה הזאת של ההקאות מרוב לחץ.?
עוד הציין שכשהייתי אצל הרופאה שלי היא אמרה לי שיכול להיות שזה מלחץ ואין כל כך הרבה מה לעשות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ודיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011שלום לך,
הרופאה שלך צדקה בכך שתופעה זו של הקאות אכן קשורה למצבי לחץ. אם זאת יש מה לעשות על מנת להכחיד את ההרגשה. כיוון שתופעה זו הינה פיזיולוגית ניתן לאמן את הגוף להגיב אחרת במצבים חברתיים. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) עם ביופידבק יכול מאוד לעזור בהתמודדות עם הקאות. שילוב זה של CBT וביופידבק הוכיח את עצמו מבחינה קלינית ומחקרית כטיפול יעיל מאוד שעוזר לפתח שליטה במצב בהווה וגם לטווח הארוך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה ודכאון
עלומת שם14/05/2011וחוץ מטיפול פסיכולוגי אין עוד סוג של טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ממשיתיפה10/05/2011
אני גרתי במשפחה אומנת כל החיים ואחרי שהתחתנתי פגשתי את המשפחה הביולוגית נסעתי לבקר אותם הבעיה שבכל פעם שהם אומרים שבאים לבקר אותי אני נכנסת לכזאת חרדה שאני מתחילה לגמגם ולהמציא כל מיני סיפורים ועד היום לא הגיעו אלי הביתה לראות היכן אני גרה ואני לא יודעת למה זה קורה לי, מצד אחד אני מתביישת להגיד להם לא לבוא, ומצד שני גם הפחד שלי לא להתקשר אליהם שמא הם יפגעו שאני מתעלמת מהם, מה עושים? אני בטוחה בתחושות שלי שאין מצב שיגיעו אלי הביתה, גם שאני כותבת את השורות האלה אני נכנסת לפחד ואי שקט, אני יודעת שחלק מהאחים שלי לא בריאים בנפשם ואני די פוחדת, תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ממשית - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011יפה שלום,
המצב מורכב מדי ודורש הבנה עמוקה יותר מאשר התכתבות בפורום. באופן כללי, תחשבי מה חשוב לך באמת ללא קשר לפחדים. עם כול הפחדים ניתן להתמודד. אם באמת חשוב לך קשר עם המשפחה הביולוגית כדאי שתעבדי על עצמך ותתגברי על הפחדים. אם הבנתי אותך נכון, הפחדים הם אחד המכשולים שמפריעים לקשר. לכן, אם תתמודדים עם הפחדים תרווחי קשר עם המשפחה. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) קצר וממוקד יכול מאוד לעזור לך.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ת-לואיירן10/05/2011
אחרי כ-10 ימים של שמוש באלטרול מינון 50 ליום
אני סובל משילשולים כ-5 פעמים ביום
האם זה ת-לוואי של התרופה?
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ת-לואיי - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/05/2011שלום. אני ממליצה לפנות לרופא שלך או לרופא משפחה.שלשולים - תופעות לוואי לא אופיינית לטיפול באלטרול אך זה מאוד אינדיבידואלי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רבדיאן לב09/05/2011
קיבלתי ויפאקס XR 75 מהפסיכיאטר התחלתי לשתות אתמול והיו לי תופעות לוואי מאוד מוזרות כמו :פיהוקים רבים עייפות תשישות בחילות הרגשה כללית מאוד לא טובה.. ואפילו קצת קשה לנשום.. היום לא לקחתי אני רוצה לקחת מחר...
והוא רשם לי שאחרי יומיים אני צריכה לקחת שניים ביחד ....
התופעות לוואי יהיו הרבה זמן? אני ממש מיואשת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/05/2011שלום.. יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בתרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה דיכאון ותסמינים גופניים בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה .תנסי לטול את התרופה בשעות הערב. תדברי עם פסיכאטר המטפל
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיבלתי גם קלונקס
דיאן לב10/05/2011ועדיין אני מרגישה את כל מה שאמרתי... הכי מטריד אותי הקשיי נשימה... ניסיתי לדבר איתו אתמול והיום היה חופש אני מקווה שמחר אני יתפוס אותו... המשכתי עם הכדורים פספסתי יום זה כל כך גרוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי יש לי משהו שמאוד מטריד אותיבן 3009/05/2011
כל הזמן לפניי שיש לי משהו (יום הולדת או רעיון עבודה או מסיבה) אז אני מאוד לפניי זה בלחץ במתח בחרדה אני יום לפניי זה לא ישן לא אוכל חושב תמיד מה יהיה למשל עכשיו זה קורה לי לפניי מסיבות עצמאות שאני יוצא מאתמול אני בלחץ ומתח לא אוכל מת מעייפות ולא נירדם מה לעשות?? אני לוקח סוליאן אבל זה לא עוזר זה מאוד מאוד מטריד ומשגע אותי כבר המון המון שנים תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי יש לי משהו שמאוד מטריד אותי - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/05/2011שלום. תפני לאיש מקצוע: פסיכולוג/פסיכוטרפיסט. פסיכוטרפיה (CBT) מאוד יעילה במקרה שלך.לגבי סוליאן תפנה ל התייעצות פסיכיאטרית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה אני אבל מטופל אצל פסיכולוג
בן 3011/05/2011וזה לא ממש עוזר לי איפה אני יכול למצוא בחינם פסיכוטרפיה (CBT)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה אני אבל מטופל אצל פסיכולוג - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן17/05/2011שלום. אתה יכול לבדוק בתחנה לבריאות הנפש באזור מגורך .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםיוני09/05/2011
שמי הוא יוני ואני בן 23 אני טבעוני ואתאיסט (אני מרגיש שזה חשוב לדעת לפני המשך קריאת ההודעה).כל חיי האמנתי שאני ביישן ובעקבות זה אני לא ממש בן אדם חברתי (מצד שני אני מאוד חברותי) ויש לי בעיה של דימוי עצמי נמוך שמתאפיין בשנאה כלפי המראה שלי והרגשה שאני לא משהו מיוחד שיהיה לי קשה להצליח בעתיד מכל הבחינות. אני פחות או יותר ניתקתי את כל הקשרים שיש לי. תמיד היו לי "חברים" אבל אף פעם לא הייתי קרוב אליהם ולא נפתחתי בפניהם ולא הרגשתי מכנה משותף איתם. אני כבר לא עונה לטלפונים שלהם ואני לא זוכר את הפעם האחרונה שיצאתי לבילוי כלשהוא.מבחינה מבחינה משפחתית גם אותו סיפור של נתק, אני פעם בשבוע מבקר את אמא שלי, היא לא גרה רחוק. אני גר לבד עם החתולה שלי והבדידות פשוט עצומה. הסדר יום שלי כולל ללכת לעבודה ואז לחזור הביתה וזה מין מעגל אין סופי. עוברים ימים שלמים כשאני בבית והמילים היחידות שיוצאות לי מהפה הן דיבורים סתמיים לחתולה שלי. אני מרגיש שכל דבר ממש ממש קשה לי בין אם זה לנקות את הבית, לעשות כביסה,לעשות קניות, להוציא רשיון נהיגה ועוד הרבה דברים פשוט חוסר מוטיבציה לשום דבר.אף פעם לא הייתי בקשר זוגי ואפילו לא הייתה לי ידידה וכל עצם בגוף שלי זקוקה לזה.רק לפני כמה חודשים הגיעו המחשבות הרציניות על התאבדות. זה פשוט לא עוזב אותי, לא עוברת דקה ביום שאני לא חושב על זה. פשוט נמאס לי להסתובב כל היום עם הרגשה נוראית כזו, הלוואי והייתי יכול לבכות (תאמינו לי שניסיתי).לפני שלושה חודשים הגיעה קרן אור קטנה בצורת חברה לעבודה שפשוט הרגשתי חיבור מדהים בינינו ובנוסף יש לנו המון תחומי עניין משותפים. היא גם פחות או יותר סגורה וביישנית.התחלתי להרגיש פתאום טוב עם אנרגיות חדשות ורצון עז לראות אותה כל יום וכמובן שהמחשבות על ההתאבדות נעלמו . הייתי חייב לספר לה מה שאני מרגיש והצעתי לה לצאת איתי. היא אמרה שהיא רוצה אבל היא לא רוצה והיא התחילה להסביר לי שאף פעם לא היה לה חבר וראיתי שממש לא נוח לה מכל העניין ובנוסף שיש לה קשר מוזר עם ההורים והיא לא רוצה לספר להם שיש לה חבר ומצד שני היא לא רוצה לשקר להם. אני לא סגור אם היא סרבה כי היא לא רוצה לפגוע בי או שגם לה יש בעיות משלה בראש. אני מאוהב בה ואני צריך לראות אותה יום יום, אנחנו ביחסים טובים פחות או יותר אבל ממש קשה לי ואני לא רוצה ללחוץ עליה. תמיד יש לי בראש איזה משהו שמפיל אותי לקרשים שאומר לי שאני לא מספיק טוב, שאני משעמם שאני לא נראה טוב וכו. והפלא ופלא המחשבות האובדניות חזרו עכשיו בצורה חזקה יותר ואפילו לפני שהתחלתי לכתוב את ההודעה הזו חיפשתי דרכים מהירות ולא כואבות להתאבד. אין לי תכניות לעתיד, אין לי חלומות (חוץ מלהיות מאושר) אני מרגיש שהעתיד כבד עליי ושהכל כבד עליי ואני ממש לא מוכן ללימודים.אני הייתי חייב להוציא את זה כי פשוט אין לי עם מי לדבר, חשבתי ללכת לטיפול כבר הרבה זמן אבל אני מרגיש שוב, שזה כבד עליי ואני לא מצליח לעשות את הצעד הזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011יוני שלום,
צר לי לשמוע על מצבך. ללא ספק אתה זקוק לעזרה מקצועית. עליך ללמוד לחזק את המשאבים הפניים שלך שיעזרו להתקדם בחיים לקראת המטרות שאתה מעריך כחשובות לך. לדעתי, יש צורך לבדוק טיפול תרופתי. לפיכך, אני ממליצה לפנות להתיעצות פסיכיאטרית ולשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) מאוד יעיל בשינוי תפיסות עצמיות, לגבי עצמך ולגבי אחרים. שינוי תפיסות אלו יביא לשיפור ההרגשה.
תרגיש טוב,
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד,אי שקט,מתח,חני09/05/2011
אני מטבעי אישה מאוד חרדתית,כל הזמן פסימית, לאחרונה יותר מתמיד יש לי מחשבות לא טובות,שעוד יותר מוסיפות לי על המתח, הבן שלי מתחתן בעוד שבועיים בע"ה,עכשיו אני בכלל עוד יותר מתוחה,לא ישנה בכלל טוב בלילות,כל הזמן מתרוצצות מחשבות, מה עושים? איך מרגיעים את הנפש? יש איזה פתרון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד,אי שקט,מתח, - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/05/2011לחני שלום. צר לי על הרגשתך . תפני לאיש מקצוע: פסיכולוג,פסיכיאטר. גם רופא משפחה יכול לתת עזרה ראשונה .
טיפול התנהגותי - קוגניטיבי יכול מאוד לעזור לך להתמודד עם מצבך. במהלכו תוכלי ללמוד כלים ומיומנויות יעלות מאוד להתמודדות העכשיוית וגם לטווח הארוך.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפולמורן08/05/2011
אני כמה חודשים ללא טיפול תרופתי. (ציפראלקס)
לאחרונה חוויתי משברים בחיים, כמו כן ניסיונות למציאת זוגיות
גרמו לי להיות בסטרס מתמיד שגרם לכאבים וחולשה בכל הגוף.
עד עכשיו הצלחתי להתגבר על הכל עם רסקיו או נטילת כדור אלפרליד פעם ב..
אך בשבוע האחרון הכאב הפיסי איו מרפה. אינני סובלת מהתקפי חרדה, הסטרס שהגוף נמצא אינו משתחרר(לא רסקיו ולא אלפרליד עוזר)
אם אחזור ליטול את התרופה תוך כמה זמן ניתן יהיה להפסיק שוב את הטיפול. כי באמת אני רוצה להתחיל לחיות את חיי ללא הכדור???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת טיפול - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/05/2011שלום. אני ממליצה קודם כל להיות במעקב של פסיכיאטר המטפל.
העניין הוא שכאשר מפסיקים את הטיפול התרופתי, סימפטומים של סימטומים של דיכאון וחרדה נוטים לחזור. על מנת למנוע הישנות של סימטומים מומלץ לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT ניתן ללמוד כלים של שליטה שמאפשרים למנוע חזרתיות של סימפטומים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסמורן08/05/2011
שלום,
ב - 3 וחצי השנים האחרונות נטלתי ציפרלקס 10 מ"ג ביום בעקבות התקפי חרדה.
בהמלך ה - 3 שנים עשיתי 2 הפסקות.
בתחילת הטיפול השמנתי 13 ק"ג שהתווספו לעודף משקל גדול שכבר היה.
לא התלחתי לרדת במשקל
לפני שנה עשיתי ניתוח בריאטרי וירדתי 52 ק"ג בשילוב של ספורט ותזונה נכונה.
בשבועיים האחרונים לאחר הפסקה של כמה חודשים של הכדור אני עוברת משברים ושינויים שגורמים לי למתח רב מה שמתבטא בכאבים בגל הגוף מהמתח שאינו משתחרר.
אני כבר לא סובלת מהתקפי חרדה, רק ההרגשה הפיסית הלא נוחה מוציאה אותי מדעתי.
בהצעת הפסיכיאטרית אני שוב לוקחת חצי כדור ביום אך... מתה מתה מפחד לעלות במשקל בעקבות זה. אחרי הורדה של 52 ק"ג זה ממש מטריד אותי שאעלה במשקל.
אם אמשיך עם התזונה והספורט לא אעלה בעקבות נטילת הכדור?
עליי עוד להוריד עוד כ - 8ק"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/05/2011שלום. עלייה במשקל מהתרופות נוגדי דיכאון וחרדה מאוד אינדיבידואלית. ציפרלקס הכי פחות גורמת לשינויים במשקל. זה קורה מסיבות שונות: שינויים מטבוליים, עלייה במצב הרוח , גורמת לעליה בתיאבון וכו'. פעילות גופנית וארוכות סדרות עוזרים לשמור על משקל, גם מעקב דיאטנית חשוב.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים אנטידכאוניים וניתוח בריאטי ש
מיכל19/05/2012אני מועמדת לניתוח שרוול עקב השמנת יתר
נוטלת קבוע 5 דפרקסן וציפרלקס
האם יכולה להיות בעיה בספיגת הדם ובהשפעה של הכדורים אחרי ניתוח שרוול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות ממתח ?אריק07/05/2011
שלום , ברצוני לשאול האם התסמינים הללו יכולים להיות של מתח ולחץ.,אני במהלך שבוע שלם מרגיש עייפות ותשישות מרובה.ומתמקד בנשימות שלי.מרגיש שהנשימות שלי כבדות.בבדיקה אצל הרופא משפחה מחליף הריאות נקיות.והוא טוען שאני מעט מקורר. בגלל האפ'צי הרב שיש לי.אמרתי לו שאת זה יש לי הרבה זמן בגלל אלרגיה.אני שרוי בלחץ רב ובמתח.שאולי גם לא מתעכל.או שמתעכל בגוף אבל לא בראש. האם זה יכול להיות הגורם להרגשה של התשישות המרובה? בדיקות דם שונות שבוצעו לראות מה הגורם יצאו תקינות. ספירת דם,ברזל,כבד,כליות ועוד מספר בדיקות בנוסף לכל זה מתאסף התסמין של הרצון לישון .ומרגיש שאני לא נושם מספיק וחש בכבדות . אודה לתגובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות ממתח ? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל13/05/2011גד שלום,
כאשר נשללו סיבות גופניות לתחושות שלך, סביר להניח שמצבך נובע מסיבות נפשיות כמו, מתח, לחץ, דאגות, התרגשות וכו. כדאי ללמוד טכניקות של שליטה במתח. כלים אלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). טיפול CBT הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל בהתמודדות בהווה וגם בעתיד.
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

