מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דיי דחוףים25/07/2011
עד עכשיו לקחתי תרופה בשם פלוטין, ונגמר המלאי בחנויות
רציתי לדעת אם אני אחליף לאחד מאלה: פרוזאק, פריזמה, פלוטין, אפקטין
אני אקבל בול את אותם תופעות לוואי? האם זה בדיוק אותו הכדור?
אני צריכה תשובה דיי מהר בבקשה, כי עוד 3 ימים נגמר הכדור "פלוטין" ואני צריכה לקנות חדש, אך אני מפחדת מהשמנה[!!!!] מעייפות, ומשאר תופעות הלוואי שלא קרו לי עם הפלוטין
תודה, ים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי ים
רוני25/07/2011זן בדיוק אותה תרופה.
אל חשש.
אגב, את מבסוטית ממנה ?
למה התחלת ליטול אותה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז למה
ים25/07/2011אז למה השם שלה שונה? קראתי במחשב על פלוטין שאין תופעת לוואי על השמנה ואילו הפרוזק כן מלווה בהשמנה...
והתחלתי לקחת אותה עקב הפרעות אכילה שיש לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז למה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/07/2011שלום ים,
הן אותן התרופות. השם שונה כי שונות החברות המייצרות. התרופות לא גורמות לתיאבון ולא אמורות לגרום לעליה במשקל.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז
ים26/07/2011יופי, תודה! אז אם אמשיך איתן יהיו לי את אותן תופעות הלוואי עד עכשיו כן?
מצטערת, אני פשוט לחוצה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ודכאוןרוני25/07/2011
שלום לכולם.
אשמח לקבל עזרה מכל מי שיכול. . .
סובל כמה שנים מחרדות, מטופל בכדורים , כרגע וייפקס 150 .
בדרך כלל המצב בשליטה ואני חי לא רע.
בחודשיים האחרונים חלה החמרה רצינית.
המון התקפי חרדה שלא עוברים,ואחריהם או ביחד איתם דיכאון קטלני.
לוקח בערך פעם בשבוע גם לוריבאן .
מה עושים ?
אני בצרה רצינית
האם לעלות מינון ?
האם הלוירבאן במתכונת שאני נוטל ממכר ? , מפחד שהוא יפסיק להשפיע עלי.
אני קם בבוקר עם תחושה מאד קשה מתח ודכאון
יש לציין שהכל התחיל בעקבות שימוש ממושך בסמים בעבר. כמובן שהיום אני לא נוגע בכלום...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ודכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/07/2011רוני שלום,
דבר ראשון, לוריוואן פעם בשבוע לא ממכר. שני, אני מאוד ממליצה לבדוק את הטיפול התרופתי. לפי מה שאתה מתאר, אינך מאוזן מספיק מבחינה התרופתית. תתיעץ עם הרופא המטפל או תפנה לרופא אחר כדי לקבל חוות דעת שניה.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוף גם אני סובל מדכאון וחרדות באסה
אור27/07/2011ככה זה שלוכחים סמים הורסים תחיים אני מציע לכל מי שיש התקפי חרדה להפסיק לעשן סיגריות בהתחלה זה קשה רצח ויש תופעות מוזרות בגוף אבל אחרכך זה מרגיע אחרי כמה חודשים הרבה יותר טוב וספורט גם עוזר למצב רוח שירים נחמדים צאו למקומות עם נופים יפים וואלה חיים פעם אחת נכון שקשה אני עד לפני שידעתי ממה אני סובל במשך שנה בכיתי לילות לא ישנתי התקפי חרדה היו לי בלי הפסקה חשבתי הלב שלי הולך להתפוצץ מרוב דופק מהיר ופחד עד השמיים ודיכאון יוו חח עד עכשיו אני סובל מזה{בקטנה} אוף וגם חרדה חברתית יש לי אבל אני מודע לזה וזה בא פחות ושזה בא אני מחכה שיעבור עובר אומר תודה וממשיך הלאה לא מבואס מזה יש לי את זה משלים עם זה ונהנה מדברים שאני אוהב לידיעה שאולי לא יודעים דיכאון ממושך שמגיע גורם להתמכרות ! האדם יכול להתמכר לרגש הזה זה מה שקרא לי לא הכי מומלץ אבל מה לעשות עם יודעים להתמודד עם זה אוקי עם לא אז זה יכול להיות מסוכן ומומלץ לקבל סיוע רפואי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי רוני
מלי קמחי27/07/2011רוני...
ייתכן שהתקופה האחרונה לחוצה ועל כן החרדות יותר ויותר מציפות.
טיפול תרופתי זה חשוב אבל אני חושבת שאתה זקוק לתמיכה אנושית. יש טיפולים שהוכחו כמצויינים לחרדות, כמו טיפול CBT. טיפול קוגנטיבי התנהגותי. בטיפול התנהגותי אתה לומד לזהות את הטריגריים לחרדות ומה מומלץ לעשות כאשר אתה נמצא ממש בהתקף חרדה. בטיפול פסיכודרמה אתה יכול להכיר את החרדה יותר לעומק. כלומר מדוע החרדה הגיעה, מה היא משרתת אצלך ועוד דברים שמתקשרים לחוויה הרגשית שהחרדה מעוררת אצלך.
אשמח לענות על כול שאלה
מלי קמחי
מטפלת בפסיכודרמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת מינוןעודד22/07/2011
שלום אני שותה סראקסט 60 הרבה זמן הורדתי כדור מי 60 ל 30 מה יכול להיות תופעת לווא ומה הלאה לגבי המשלך ההורדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת מינון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/07/2011עודד שלום,
אני מקווה שאתה לא מוריד על דעת עצמך ועושה זאת תוך פיקוחו של הרופא המטפל.
הסיכון העיקרי שסימפטומים של חרדה/דיכאון או הדברים האירים שבגללם נטלת את התרופה עלולים לחזור. על מנת למנוע הישנותם של סימפטומים ניתן לעבור פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרול לויאפקסרן21/07/2011
במעבר מאלטרול 200 מ"ג לויאפקס
תוך כמה זמן ניתן להרגיש בתחילת ההשפעה של הויאפקס
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרול לויאפקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן26/07/2011שלום. תוך מספר שבועות. הטבה מלא לאחר 6-8 שבועות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לצאת מזה???matan20/07/2011
אני במין דיכאון מאז ומתמיד(בן 20 חייל) , הדיכאון הזה מנע ומונע ממני לעשות כל דבר שאני רוצה בחיים אני כבר הרבה זמן לא מפסיק לחשוב כמה שאני חסר ערך ושאין לי כלום בחיים ובגלל זה באמת שכמעט ואין לי כלום בחיים, מה אפשר לעשות לצאת מזה??? נמאס לי אני רוצה להשתחרר מהשליליות הזאת אני צריך עצה משמעותית .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לצאת מזה??? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל25/07/2011מתן שלום,
צר לי מאוד על מצבך. אתה מתאר חוויה של דיכאון מתמשך לאורך רוב שנות חייך. אתה מחפש דרך לעזור לעצמך ולצאת מהמצב הזה. אני מצרפת קישור לסרטון על דיכאון, סימפטומים, סיבות ודרכי טיפול. מקווה שהוא יתן לך כיוון.
בברכה,
ד״ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופותרן20/07/2011
לדיכאון קליני
האם יש שלב שאחרי נטילת כמה תרופות נוגדות דיכאון שלא עוזרות
שמגיעים למסקנה שתרופות לא עוזרות ולכן צריך להפסיק לנסות תרופות נוספות.
מה עושים במצב כזה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל25/07/2011שלום לך,
במקרים של דיכאון עמיד לתרופות ניתן לנסות טיפולים לא תרופתיים כגון: גרייה מגנטית למוח (TMS) או טיפול בנזעי חשמל (ECT). טיפולים אלה מנסים בנוסף לתרופות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי עצתכם בנוגע לציפרלקס?יניב רוזן20/07/2011
שלום,
ברצוני לשאול בבקשה
פניתי לרופאת משפחה שלי עם תלונות על דפיקות לב, קושי נשימה זה קרה לי אחרי דלקת גרון מאוד חזקה שחליתי מזה חודשיים, היא בהתחלה שלחה אותי להמון בדיקות כי התלוננתי בפניה הרבה על תגובות פיזיות כמו דופק מורגש דפיקות לב מואצות קושי בנשימה אחרי שהאקו לב יצא תקין היא החליטה שזה דיכאון וחרדה ונתנה לי מירשם לציפרלקס.אמרה לי שהוא הכי קל מבחינת התופעות לוואי.
השאלה שלי זה האם אחרי חודשיים שאני סובלת מחרדה ודיכאון להתחיל טיפול תרופתי זה ההתלבטות שלי כי אני נורא מפחדת מהתרופה זאת קראתי פה תגובות של אנשים שבהתחלה עם נטילת התרופה הזאת החרדה רק מתגברת והתופעות לוואי מלחיצות אותי. אני עדיין בתקווה שזה יעבור מעצמו אני לוקחת כדורי הרגעה בהשפעתן אני רגועה ואחר כך זה חוזר אבל עדיין אני נורא מפחדת להתחיל טיפול תרופתי.
מהי עצתכם בנוגע לציפרלקס?
תודה מראש:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/07/2011אנה שלום,
ציפרלקס, היא תרופה מצויינת שהוכיחה את עצמה כיעילה מאוד מבחינה קלינית ומחקרית. על מנת לצמצם תופעות לא רצויות מומלץ להתחיל בנטילה באופן מאוד הדרגתי. תתגברי על החששות ותתחילי. לא שווה לסבול עוד יום. איכות החיים חשובה מאוד וציפרלקס משפרת באופן משמעותי מאוד את איכות החיים.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפרלקס
ענת21/07/2011שלום,
החלטתי אחרי הרבה התלבטויות להתחיל טיפול בציפרלקס בימים הקרובים, לפני שאני מתחילה ברצוני לשאול כמה שאלות שלא קיבלתי מהרופא,
1- האם ניתן לשלב את הציפרלקס בתרופות-
גלולות למניעת הריון, ויטמין B-12' או כל ויטמין אחר ואופטלגין או כל משכך כאבים?
והאם ניתן לקחת במקביל לטיפול תרופות הרגעה כמו נרבן, ורסקיו?
2- מהן התופעות לוואי הנפוצות שיש בתחילת הטיפול האם זה ממש בלתי נסבל, כי קראתי פה תגובות מאוד מלחיצות של אנשים על הציפרלקס שיש בהתחלה הגברה של החרדה, מחשבות אובדניות, תגובות גופניות קיצוניות, זה מאוד מלחיץ ומרתיע אותי להתחיל בטיפול למרות שהחלטתי להתחיל.וגם דיברתי עם אדם בעבודה שלקח ואמר שלא הרגיש כלום. אז אני כבר לא יודעת מה לחשוב.
אשמח לתגובות של אנשים שלקחו את התרופה
תודה מראש:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפרלקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/07/2011ענת שלום,
אני לא רופאה לכן אענה מתוך ניסיוני הקליני עם אנשים רבים שנוטלים את התרופה. לגבי השילוב עם כול התכשירים שתיארת לא צריכה להיות שום בעיה: לא עם הגלולות, לא עם ויטמינים, לא עם משכחי כאבים ולא עם תרופות הרגעה. ציפרלקס משתלב טוב עם כול אלה. לגבי שאלתך השניה, על מנת לצמצם תופעות לא רצויות מומלץ לעלות במינון באופן מאוד הדרגתי. למשל, רבע כדור בשבוע. כלומר, במשך שבוע לוקחים רבע כדור, אחר כך מוסיפים עוד רבע למשך שבוע וכך הלאה כול שבוע רבע עד שמגיעים למינון הטיפולי. אם מתחילים באופן הדרגתי הדבר מאפשר לגוף הסתגלות טובה יותר לתרופה. תופעות לוואי שכיחות ביות של ציפרלקס כוללות עייפות, הפרעה בתפקוד המיני, חוסר תיאבון. בדרך כלל תופעות אלו. עייפות בדרך כלל חולפת כאשר הגוף מסתגל לכדור.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבדןעמיר19/07/2011
השאלה שלי היא האם ניתן ליטול תרופה מסוימת על מנת להקל את כאב האבדן במשפחה שהוא כאב גדול מאוד וגורם לי לבעיות בתפקוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבדן - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/07/2011עמית שלום,
צר לי לשמוע על אובדן במשפחתך. כן, בהחלט. ניתן לעזר בתרופות על מנת להקל על הכאב. אני ממליצה להתיעץ עם רופא פסיכיאטר.
שלא תדעו עוד צער,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
עמיר20/07/2011את יכולה בבקשה להמליץ על משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל26/07/2011אני לא רופאה לכן המלצת לך להתיעץ עם רופא פסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדותיהודה19/07/2011
שלום בן 32
לפני כחודשיים סבלתי במשך כמה שבועות מחרדת בריאות(בריאות הלב)
אבי ואחי עברו צינטורים ולקחתי את זה מאוד קשה.
כול כאב קטן הלכתי לרופא. היו לי בחילות יציאות ורעדות עברתי בדיקות דם, אקג, בדיקת מאמץ, ובדיקת אקו לב במאמץ. ברוך ה הכול היה תקין.
אני בטיפול פסכולוגי מאז שהתחיל החרדות. בחודש וחצי האחרונות יש שיפור גדול אצלי.
מיום ראשון אני מרגיש שזה מתחיל לחזור אליי שוב.
האם זה שכיח שאתמול בלילה קמתי כמה פעמים עם מחשבות והרגשה שיש לי כאבי חזה!! ומייד שקמתי לא הרגשתי כאבים בחזה? ומזה יכול להיות?
ראוי לציין שכול הפחדים והחרדות מגיעות בדרך כלל בשעות הערב.
תודה וסליחה על אורך השאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/07/2011הודה שלום,
כן, בהחלט. תופעה שאתה מתאר מוכרת וכשיחה למדי. התקפי חרדה יכולים להופיע בכל שעות היום. יתכן ובערב אתה יותר עייף או פחות עסוק ולכן מתמקד יותר בתחושות. כלים ומיומנויות של התמודדות יעילה עם חרדות ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסליטל18/07/2011
אני לוקחת ציפרלקס 10 מג לחרדה ודיכאון העלתי לכדור שלם לפני 4 ימים ואני מרגישה בחילות וסחרחורת מעין חוסר שיווי משקל כזה ובלילה אני מתעוררת הדופק מוא וזיעה קרה מעין התקף חרדה שעובר האם זה אומר שהכדור לא טוב לי?או שזה הסתגלות?מתי זה יעבור?ומתי ארגיש שיפור בחיי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/07/2011ליטל שלום,
כדאי להמטין כשבועיים על המינון הטיפולי ורק לאחר מכן לבחון את השפעת התרופה. במידה ותופעות לוואי בלתי נסבלות תתיעצי עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם דיכאון וחרדה היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפקסורפיני17/07/2011
האם אפקסור xr גורם לעלייה במשקל?
מה יותר גורם לעלייה במשקל ? אפקסור או לוסטרל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לי זה גרם לירידה במשקל
נעמה24/07/2011הי לי אפקסור גרם תחילה לירידה במשקל ולפיתוח סוג של אובססיה לאוכל וחרדה גדולה מהשמנה. אני סובלת מדכאון כבר שנים והייתי מאושפזת רבות אך מעולם לא עסקתי בתחום הזה של רזון וזה לא עניין אותי, גם שהייתי בחברת אנורקסיות ובולמיות.אך אפשר לומר שעכשיו אחרי כמה חודשים אני פחות מתעסקת בזה, אך עדיין מאד מפריע לי המשקל. ירידה במשקל ואיבוד תאבון זו תופעת לוואי משמחת של התרופה.אך היא גם מעודדת פיתוח אנורקסיה. לא ניסתי את התרופה השניה שהזכרת אבל הוויפקאס היא די חרא ועושה סיוטים בלילה וגם לא מרזים ממנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפקסור - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן26/07/2011שלום. עלייה במשקל מהתרופות נוגדי דיכאון וחרדה מאוד אינדיבידואלית. לוסטראל הכי פחות גורמת לשינויים במשקל. זה קורה מסיבות שונות: שינויים מטבוליים, עלייה במצב הרוח , גורמת לעליה בתיאבון וכו'. פעילות גופנית וארוכות סדרות עוזרים לשמור על משקל, גם מעקב דיאטנית חשוב.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןרן17/07/2011
יש לי דיכאון קליני
אני מנסה לברר מה הסיבה
האם יתכן שהגורם לכך זה אהבת ילדות שלא יצא לפועל לפני 30 שנה
(במיוחד בגלל הבישנות שלי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרן אור
מלי קמחי24/07/2011רן.....דיכאון קליני זאת מחלה כרונית מאוד מורכבת וברוב המקרים יש לכך מגוון סיבות ולא סיבה קונקרטית פשוטה אחת. אני מטפלת מוסמכת בפסיכודרמה ועובדת במחלקה פסיכיאטרית בה מרבית המטופלים סובלים מדיכאון. ההבדל בין טיפול פסיכודרמה לטיפול פסיכולוגי רגיל הוא שטיפול פסיכודרמטי שם דגש על 'פעולה' ועל 'הכאן ועכשיו' כלומר לא רק לדבר על הדברים אלא גם לחוות אותם. אני אשמח לענות על עוד שאלות במייל [email protected]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל25/07/2011שלום לך,
על מנת להבין את סיבת הדיכאון שלך נדרשת בדיקה וחקירה מקצועית. קשה לענות מהי הסיבה בלי להכיר אותך. אם ברצונך להבין סיבות לדיכאון שלך אני ממחיצה לעשות זאת עם איש מקצוע. אני מצרפת קישור לסרטון שמסביר באופן כללי על דיכאון, סיבות, סימפטומים ודרכי טיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות...שלי17/07/2011
היי , אני בת 24 סטודנטית שנה שלישית מתוך 4 שנים. נפרדתי מהחבר באמצע דצמבר מאז חוויתי מיגרנות מטורפות אושפזתי שבוע בבית חולים , כאשר הכל תקין ואמרו לי שזה מסטרס , יומיים אחכ היה לי התקף אלרגיה מטורף בבית כנראה שמכמו תהכדורים שניתנו לי בבית החולים , ובעקבות זה הייתי שלושה חודשים על אנטי היסטמינים , בכל התקופה הזו הייתי (הסתבר) בהתקף חרדה שלא זיהיתי וחשפתי שאני יוצאת מדעתי ושיש לי התקפי לב על בסיס שבועי , עשו לי אקג ,אקו לב והכל תקין , בדיקות דם והכל תקין . הייתי אצל פסיכולוגית חודשיים אך לא הרגשתי שזה עוזר , לא ראיתי מה יוצא טוב בלדבר על העבר ועל דברים שהיו - כאשר אני רוצה להתקדם הלאה ובעתיד . אז הפסקתי את הפסיכולוגית.
כרגע אני שוב בתקופת מבחנים- בסיומה , ואני שוב חווה את הלחצים בראש ואת קשיי הנשימה שהיו לי לאורך כל החודשים האלה וכבר התרגלתי אליהם!
האם יש פתרון לזV? כי אני מרגישה שזה גורע ממני לחיות את החיים שלי כמו שאני צריכה לחיות אותם , מה שכן אני לקחתי מגיל 17 קונצרטה והפסקתי את התרופה מאז הבית החולים ואני בנאדם הרבה יותר מאושר . אני לא רוצה לקחת תרופות כי אני לא חושבת שזה הפיתרון לבעיה
תודה רבה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות... - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/07/2011שלי שלום,
טיפול בביופידבק יכול מאוד לעזור לך. במהלך הטיפול תוכלי לרכוש כלים של שליטה וויסות שמשפיעים עת תהליכים הפיזיולוגיים בגוף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצמאירן17/07/2011
אני סובל מדיכאון קליני כחצי שנה
המצב של לחץ תמידי וכל התופעות האחרות מאוד
קשה לי לעבוד. כאשר אני מקבל עבודה זה מלחיץ אותי.
כאשר אין לי עבודה זה גם מצב לא טוב שגורם לי חרדה
יש לי מחשבות שאולי אני צריך להחליף מקצוע
כלכלית אני יכול להפסיק את עבודתי לכמה חודשים
שאלתי:
האם ניתן לצאת מהדיכאון גם אם אני לא יעבוד תקופה קצרה
בעזרת תרופות או שזה חסר סיכוי(נסיתי כמה סוגי תרופות אבל
הם לא עוזרו לי.)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצמאי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/07/2011שלום לך,
הפסקת עבודה עלולה להחמיר את הדיכאון. אם זאת, חשוב לציין כי טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) הוכיח את עצמו מבחינה קלינית ומחקרית בארץ ובעולם כטיפול יעיל ובעל השפעה דומה לטיפול התרופתי. מחקרי הדמיה של המוח מוכיחים את הטענה כי טיפול CBT עושה השפעה דומה לטיפול התרופתי. אני מאוד ממליצה לנסות CBT לפני שאתה מחליט להפסיק את עבודתך. אפשר לשקול אפשרויות של החלפת מקום העבודה אך יש לעשות החלטות שקולות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שנתים חרדתי ללא תרופותי13/07/2011
בן 43 מודע למצבי (דפיקות לב,הרגשת זרימת דם בגןף,קושי נשימה,כאבי חזה ) - רופאת המשפחה ממליצה על SSR למינהם (לפני 10 שנים לקחתי למשך שנה אפקסור והפסקתי לבד לאחר שנה)
הבחנתי בעצמי שבשנתיים האחרונות אני חרדתי+סטרס (העבודה בתחום אדריכלות גברה בשנתיים האחרונות -יש לי יותר ישיבות רבות משתתפים -בעבר היו לי 2 ישיבות בשבוע וכיום מדובר בכ-10 ישיבות בשבוע ולהכין חומר לישיבות - בעבר לפני ישיבה היתי קצת במתח בריא -ולאחר הישיבה ניפילת מתח ורגיעה אבל היום מכיון שיש לי ישיבה אחרי ישיבה ולהכין חומר ובעצם אני חי מישבה לישיבה אין לי זמן רגיעה ואני מוצא את עצמי בעצם כבר שנתיים ברצף של סטרס . מצד אחד יופי טופי מכיון שאז אין לי זמן למחשבות התורדניות (המחשבות בעיקר שאני במנוחה - הכוונה מנוחה מוחית) אז מתחילות מחשבות חרדתיות למינהן.
בקיצור אני מרגיש גופנית ונפשית חרא - טיפולי SSR לא מעונין
האם יש דרך אחרת לצאת מזה (ולא בעזת שיחות קוגנטיבות וכו)
האם עקב זה שאני מודע למצבי יכול לעזור לי להתגבר לבד
האם כל התופעות הללו שנובעות בעצם מחרדה/סטרס יכולות להזיק (אני יודע פוגע במערכת חיסון וכו)
ועדיף מבחינה רפואית לקחת את הSSR .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנתים חרדתי ללא תרופות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/07/2011שלום לך,
הדרך היעילה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי (SSRI / SNRI), פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) וביופידבק. דרכים אחרות הוכיחו את עצמן כלא יעילות הן מבחינה קלינית והן מבחינה מחקרית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

