מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כדורים-פג תוקףדורה04/07/2011
שאלתי
האם כדורים שנילקחו מבית מרקחת לפני שלוש שנים ופג תוקפם ביוני 2011
משמעותיים לגבי הטיפול.אני לוקחת כדורים אלה-ולא מרגישה שיפור?יש משמעות לדבר???????? אני בחו'ל
תודה לתשובתך המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
דורה04/07/2011לא ציינתי,הכוונה לכדור סרנדה בעקבות חרדה
תודה לתשובתך המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים-פג תוקף - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן05/07/2011שלום. לא משנה איזה כדור, לא מומלץ לטול תרופות שהם פג תוקף.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה קשור להתקפה חרדה?אילנה הלר03/07/2011
שלום, בחודשים האחרונים בהם אני מתמודדת עם לחץ מאוד גדול והתמודדות עם פחדים - קרה לי כבר 4 פעמים - שלא בהכרח כשאני חווה את הלחץ הזה באותו הרגע, יש תחושה שהשרירים של הריאות מתכווצות מלמטה למעלה ומרגישה כאב עצום בגב באיזור הריאות - ואני לא מסוגלת לקחת נשימה לכמה רגעים... אחת הפעמים זה היה למשך של 20 דקות - מהכאב - ולאחר שאני מצליחה לנשום - השרירים נשארים תפוסים לכמה ימים... האם זה קשור לחרדה או לחץ ואיך אפשר למנוע את זה? או שזה קשור לאסתמה. תודה רבה ושבוע נפלא אילנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה קשור להתקפה חרדה? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011אילנה שלום,
תחושות שאת מתארת יכולות להיות קשורות לחרדה / לחץ. תרגילי הרפיה ומדיטציה יכולים מאוד לעזור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלה הקודמת שלי - לגבי החרדה
אילנה הלר05/07/2011בעקבות אירועים שהיו בילדותי - אירועים תדירים לא פעם ב... יש הרבה דברים שגורמים לי להשתק - כמו דפיקה בדלת, צלצול באינטרקום, כשבאים אלי מאחור ואני לא מודעת לזה - ועוד כמה דברים שפשוט גורמים לי לבהלה וכניסה לפחד מאוד גדול - מה היא הדרך הכי טובה לעבוד על זה? איזה כלים יש היום להפסיק את זה- והאם זה בכלל אפשרי שזה יעבור לתמיד...? דרך אגב אני מטופלת בכדורים נגד דכאון והם עוזרים לי מאוד - תודה על ההקשבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאה מדיכאוןרן02/07/2011
אני סובל מדיכאןן קליני כולל מתח נפשי
שאלתי במידה ונמצא את התרופה המתאימה תוך כמה זמן
ניתן לצפות החלמה של הדיכאון כולל סילוק המתח .?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאה מדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011שלום לך,
שאלת שאלה מאוד כללית. כול תרופה משפיעה אחרת על אנשים שונים. החלמה מדיכאון קליני דורשת תהליך. תלוי גם במידת הפגיעה בתפקוד ולאן רוצים להגיעה. אי אפשר להגדיר זמן מדוייק. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) מצמצם באופן משמעותי זמן ההחלמה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה,סרנדהדורה30/06/2011
אני לוקחת כדור סרנדה 50 מ'ג-14 יום
לאחר מכן העלתי ל-75 מ"ג-14 יום
כרגע אני לוקחת 100 מ'ג-3 ימים
זאת מאחר שלפני חודש חשתי חרדות בעקבות ארוע משפחתי-לא נעים
עלי לציין שלפני כחמש שנים,הייתי גם בחרדה וקיבלתי כדור סרנדה 75 מ'ג ולאחר מספר שבועות הכל עבר
שאלתי-האם התקופה שאני לוקחת את הכדורים במימונים שונים-עדין לא מראה את השיפור? אבקש את תשובתך,דרך אגב,אני כרגע בחו'ל בשליחות עם משפחתי,אמורים לחזור באוגוסט הקרוב
תודה עבור התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה,סרנדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011שולה שלום,
יש להמתין לפחות כשבועיים על המינון הטיפולי עד שהשפעת התרופה תורגש במלואה. רק לאחר מכן ניתן לעשות חושבים: או לעלות את המינון או להחליף לתרופה אחרת.
תרגישי טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהיוני30/06/2011
שלום לד"ר ,
אני מטופל במשך שנה בלוסטרל במינון 200 מ"ג לחרדה קלה ודאגנות יתר.
במשך השנה האחרונה היה לי הקלה (הרגשתי טוב מאוד תודה לאל) אומנם היו לי אפיזודות קלות של מצבי רוח דאגנות ממש קלים , בימים האחרונים אני נתון ללחץ מבחנים באוניברסיטה וגם לכמה נכשלים לצערי הרב,.
התייעצתי עם הפסיכיאטר שאצלו אני מטופל והוא המליץ לי על אפקסור.. שאלתי היא האם אפקסור יעיל לחרדות ? או מה שאני צריך כדורים אחרים ?
האם המעבר לאפקסור מעיד על חומרת החרדה או שאין לזה קשר?
מה לדעתך כדור יעיל יותר לחרדות קלות ודאגנות? לוסטרל או אפקסור ..
הפחד שלי שהטיפול לא יהיה מתאים לי .
תודה לך (עבודת קודש אתם עושים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011יוני שלום,
לוסטרל ואפקסור שייכים לקבוצות שונות. השאלה היא לא מה יותר יעיל לחרדה אלא מה יותר מתאים לך באופן אישי. סמוך על הרופא שמכיר אותך ואת מצבך. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך הטובה ביותר לטפל בחרדה היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) וגם ביופידבק (משוב ביולוגי). במהלך CBT וביופידבק תוכל ללמוד כלים להתמודדות עם החרדה בהווה וגם לטווח הארוך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןשירן30/06/2011
אבי בן 55 לא עובד 6 שנים הוא נימצא כל היום בבית שום דבר לא מזיז לו מדבר עם עצמו על הזמן הוא בדיכאון ולא משתף פעולה ולא רוצה לקחת כדורים מה אתם מצעים לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011שירן שלום,
אם האדם מסרב להתחיל מיידית בטיפול, ניתן להפעיל דרך נוספת באמצעות רופא משפחה. אפשר להציע לאדם לגשת לרופא המשפחה כדי להתייעץ בקשר לתוספי מזון טבעיים שיקנו יותר כוחות ואנרגיה או במטרה לבצע בדיקות דם כדי לעלות על קיומה של מחלה גופנית שגורמת לחולשה. רופא המשפחה ידע לאבחן שמדובר בדיכאון ויפנה את האדם לטיפול מיידי. תחושת דאגה שמעביר הצוות הרפואי, משקלה של הסמכות הרפואית, פחד ממחלות נוספות, תחושת פגיעות עקב הדיכאון - כל הגורמים האלו תורמים ליצירת חלון הזדמנויות שבו עולה הסיכוי שאדם יתפוש את הבעיה ויקבל טיפול הולם.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעידות בכל הגוף עקב הפסקת כדורצפרלקס28/06/2011
שלום רב
הייתי לחוץ ובימשך שלושה ימים לקחתי כדור צפרלקס - כביכול כגד חרדה כלשהיא
לאחר שלושת הימים מכן הפסקתי - כי לא היה צורך צורך מלכתחילה - איני חרד, מזיע , מסוחרר וכו..
משום מה יום אחר שהפסקתי לקחת את הכדור כל גופי החל לרעוד - (כי לפני קבלת הכדורים- ביום שהייתי לחוץ לא רעדתי בכלל )
שוב חייב לציין כי אני לא לחוץ, מסוחרר, מזיע , עצבני , אלא רגוע ומחויי ורק גופי משום מה רועד
האם יתכן שמכיוון שהכדור נכנס למערכת בשלושה ימים - אלו הם תופעות לוואי של הפסקה מכיוון שלא המשכתי ?
האם זה יעבור ??-
סליחה שאני חוזר על עצמי - אך איני חרד , מפוחד , מבוהל אלא מרוכז, מחוייך וללא שום חרדה.
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות בכל הגוף עקב הפסקת כדור - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011שלום לך,
רעד יכול להיות תסמין של הפסקת כדור באופן פתאומי. באופן כללי, לא מומלץ לעשות שינויים תרופתיים על דעת עצמך. תופעה זו אמורה לחלוף. במידה וזה נמשך מספר ימים ולא פוחת פנה לרופא המטפל.
תסמינים של הפסקה יכולים להיות לא נעימים אך הם הינם חולפים ולא נשארים לטווח הארוך.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדים קשיםיפעת28/06/2011
יש לי ילדה בגיל 9, תמיד הייתה ילדה ביישנית, רגישה, סגורה אבל לא ילדה דכאונית או משהו. מבחינה חברתית היא בסדר גמור, תלמידה טובה מאוד, ילדה חכמה. פשוט לא ילדה שמחה מידי, "כל העולם על הכתפיים שלה", מבוגרת מהרגע שנולדה. הבעיה העיקרית שלי היא איתה זה שהיא מפחדת. היא מפחדת ללכת לחדר לבד, למטבח לבד, לכל מקום. היא בוכה אם היא מתקלחת ואני במטבח (בית די קטן) היא טוענת שהיא כל הזמן חושבת שירו עליה, היא אומרת שהיא מבינה שלא יורים על אנשים ומבינה את כל ההגיון אבל מפחדת, אין לי מושג מאיפה זה הגיע לה, או מה לעשות בנדון. יש לציין שהיינו בטיפול פסיכולוגי עם הפחדים האלה כבר פעמיים. כל טיפול נמשך שנה כמעט וזה ממש לא עזר לה. היא פשוט מפחדת להיות לבד ואני מאוד מבינה כי בתור ילדה גם לי היו מחשבות כאלה כל הזמן אבל מה לעשות???אני דואגת מאוד ואובדת עצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לציין...
יפעת01/07/2011יש רק לציין שזה לא קורה לה כל הזמן, הרבה פעמים היא נכנסת לחדר לשחק לבד או הולכת למטבח ולהתרחץ לבד, זה קורה בעיקר בעייפות או כשהיא מתחילה לחשוב על זה, אז היא יותר רגישה לעניין ומתחילה לפחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפחדים קשים - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011יפעת שלום,
טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) יכול לעזור. במהלך הטיפול מלמדים את הילדה להיחשף באופן הדרגתי לגורם המאיים עד שתחושת החרדה הולכת ודועכת ונעלמת. ניתן להתחיל מחשיפה בדימיון, ניתן לשלב גם ביופידבק. נסו CBT זה מאוד עוזר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת ספרלקסענת28/06/2011
לאחר שנתיים של לקיחת הכדור 10 מ"ל מדי יום החלטתי להפסיק. האם זה נכון? מה יכולות להיות התופעות ולכמה זמן? הכוונה היא לפיזיות ולא רגשיות. תודה מראש :)
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת ספרלקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן28/06/2011שלום .הפסקה של ציפרלקס יכולה לתת תופעות לוואי לא נעימות (גם פיזיות ) .
בדרך כלל יורדים מאוד מאוד בהדרגה. צריך לקחת בחשבון שלפעמים המצב בקליני שטופל בעזרת התרופה יכול לחזור בשנית . כדי שתתייצי עם הרופא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זה דיכאון?ענבל28/06/2011
במשך כמעט כל השנה הייתי מדוכדכת. כל הזמן חשבתי על מה שאין לי, על למה החיים שלי כל כך משעממים וחסרי צבע, על כמה שאני לא אוהבת את עצמי ושאף אחד לא מבין אותי.
בחודשיים האחרונות המצב שלי החמיר. אני מסתגרת כל היום בחדר, חושבת על אותם דברים שכתבתי קודם ועל כך שהעתיד שלי אפור, בסופ"ש ובחופשות אני ישנה מעל לחצי יום, אין לי מרץ בכלל או כוח ואנרגיה לעשות דברים קטנים כמו לעלות במדרגות, אני עצבנית על כל העולם ומתפרצת על כל מי שיקר לי.
העניין הוא שאני רק בת 15 ולכן אני חושבת ומקווה שכל זה רק תוצאות של גיל ההתבגרות, אבל כשחיפשתי מידע על דיכאון באינטרנט, ראיתי שיש לי את מרבית התסמינים של דיכאון מלבד מחשבות אובדניות, חוסר תיאבון (לעומת זאת גבר לי התיאבון), אובדן הנאה מפעולות ותחושה שהסובבים לא אוהבים אותי (מלבד קנאה רגילה באחיות לגבי האהבה של ההורים).
אני כבר לא יודעת אם כל זה הוא תופעה נורמאלית לגיל שלי או שהיא מעבר לנורמאל.
האם תוכלו לתת לי תשובה לשאלה שלי?
בתודה, ענבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה דיכאון? - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן28/06/2011שלום. מתנצלת, אך אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של מתבגרים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת סומטיזציהד'27/06/2011
שלום,
גיסי סובל מהפרעת סומטיזציה שפוגעת לו מאד בתפקוד. לכן אני מנסה למצוא פסיכולוג שמתמחה בהפרעה זו. האם אתן יכולות לעזור לתת לי קצה של חוט? כמו כן, מה הטיפול התרופתי המקובל בהפרעה זו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעת סומטיזציה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן28/06/2011שלום. את יכולה לפנות לקליניקה שלנו. כתובת בראש הפורום. לגבי תרופות לא ניתן להמליץ דרך פורום, קודם צריך להכיר אותך ואת מצבך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ד'28/06/2011תודה, אשקול זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ חרדתי.עלומת שם27/06/2011
היי.
האם יש לחשוש ממצב בו אני מקיאה קרוב ל 4 -5 פעמיים בחודש עקב לחץ שקורה ללא סיבה.
אין לי שום בעיה רפואית הכל תקין ובדיקות נעשו ויצאו טוב.
האם לחץ יכול לגרום למצב כזה?.. ואם כן מהו הטיפול?..
אבקש המלצה לטיפול ביתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ חרדתי. - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן28/06/2011שלום. תחושות שאת חווה יכולות להיות כחלק מהפרעת החרדה ממנה את סובלת.
אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג/פסיכיאטר) לצורך בדיקה מעמיקה ובחירת הסוג של העזרה .כאשר מצבך ישתפר והחרדה תחלוף, גם התחושות האלו יעלמו.
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמינים חוזריםליה26/06/2011
שלום ,
בת 38 ,
נטלתי סימבלטה 30 מ"ג במשך שנה עקב תופעות סומטיות קשורות לתחום הניורולוגי שהתבתאו בנימולים , חולשה כללית וברגליים , מיחושים באזורים שונים בגוף.
נבדקתי ע"י רופה משחפחה ורופא פנימאי , הבדיקות הגופניות והמעבדה היו תקינות ולא נמצאה סיבה לביצוע בדיקות כמו CT או MRI .
בהתייעצות עם פסיכיאטר התחלתי שימוש בסימבלטה 30 מ"ג ובמגביל טיפול קוגניטיבי - התנהגותי ולאחר חודשיים התחלתי לחוש בהטבה בסימפטומים עד שהסיפטומים שנעלמו כלל .
לפני כחודש וחצי (ז"א כ- 8 חודשים לאחר שהתחלתי להרגיש טוב) התחלתי להפסיק בהדרגה את השימוש בסימבלה. שלושה שבעות סבלתי מסחרחורת נוראית וכאבי ראש , ככל הנראה עקב תהליך הגמילה.
לפני מספר ימים התופעות הניורולוגיות המפחידות חזרו - מיחושים בפנים ורגליים , נימול בפנים ובחצי ראש, הרגשה של גירוי ייתר ניורולוגי (קשה לי להסביר את התחושה כאילו אני בחשמל ) , חולשה ברגליים, ראייה לא ממוקדת , קושי להתרכז.
למרות שאני מבינה את הקשר הסיבתי בין הפסקת הסימבלטה והתופעות הנ"ל התחלתי לחשוש מחדש ממחלה ניורולוגית מפני אני לא מוצאת את הסיבה הנפשית לתופעות המוזרות (אני לא לחוצה , לא חרדה , לא עברתי טראומות ..אז למה ?!)
אנא ממך התייחסות לשאלות הבאות :
1. האם ההשערה שלי נכונה שהפסקת התרופה גרמה לחידוש התופעות הפסיכוסומטיות.
.2 האם מומלץ לחדש את הטיפול בסימבלטה או להמתין תקופה (אולי הגוף עדיין לא מאוזן לאחר הפסקת הסימבלטה) .
3. האם מומלץ להתחיל מיידית בטיפול פסיכולוגי ?
תודה רבה וסליחה על אורך המייל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תסמינים חוזרים - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011שלום לך,
1. ההשערה שלל נכונה. הפסקת התרופה גרמה לחידוש התופעות הפסיכוסומטיות.
2 . מומלץ לחדש את הטיפול בסימבלטה.
3. מומלץ להתחיל מיידית בטיפול CBT.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחות חיילת בדיכאוןאלמוני26/06/2011
שלום רב!
שמי אתי ויש לי אחות בת 20 חיילת בקרבי (פקידה - לא תפקיד קרבי)
בתוקף התפקיד לפני 3 חודשים שירתה בחברון, וראתה את המשפחות של המתנחלים שם ואת אורח חייהם, והתחילה לשאול את עצמה אולי אלוהים כועס עליה שהיא לא כמוהם, היא מאז נכנסה לדיכאון וחרדות, פחדים, התפרצויות בכי, מילדה בעלת אושר ושמחת חיים הפכה לפחדנית,מרירה, דכאונית וחרדה.
כל הזמן מתעסקת בנושא הדת - טוענת שמעסיקות אותה מחשבות על שמירת שבת ועל הדת שגורמות לה למיגרנות, והיא לא מצליחה להוציא את המחשבות האלה מהראש - ובכלל לא רוצה לחזור בתשובה, המחשבות פשוט משתלטות עליה.
אני ממש דואגת - היא בסך הכל בחורה צעירה לפני שחרור,
מה ניתן לשעות בנידון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחות חיילת בדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011שלום לך,
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם המחשבות החודרניות שמשתלטות על הראש וגורמות למצוקה רגשית משמעותית היא פסיכותרפיה קוגניטיבית שמתמקדת במיומנויות של שליטה במחשבות. שווה לבדוק גם עזרה תרופתית. אפשר לפנות לקב"ן או לרופא פסיכיאטר באופן פרטי.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי חרדה בזמן מדידת לחץ דםמיטל25/06/2011
שלום רב,
לאורך ההריונות פיתחתי פוביה ממדידת לחץ דם (עקב פחד מרעלת הריון..) אני ממש מקבלת התקפי חרדה ברגע שמודדים לי לחץ דם, והוא יכול להגיע בקלות לערכים מטורפים של 200 על 100. כמובן שכשאני מודדת בביתי, או לבדי - הערכים תקינים לחלוטין.
אני עומדת בפני בדיקה מסויימת שכחלק מההליך הרגיל, מודדים לפניה לחץ דם ואין לי מושג איך אעבור את הנ"ל. האם אפשר ליטול קלונקס או דומה לו באופן חד פעמי על מנת להגיע רגועה לבדיקה ?
תודה רבה,
מיטל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפי חרדה בזמן מדידת לחץ דם - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן28/06/2011למיטל שלום. אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג/פסיכיאטר) לצורך בדיקה מעמיקה של מצבך .אם את בהריון אני לא ממליצה לטול תרופות מסוג של קלונקס בלי להתעייץ עם הרופא .
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

