מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חרדה ocdאתי ל24/06/2011
אני םובלת מי חרדות שאני הולכת לםופר ורואה מישהו עים תחבושת ונגע בעגלת הקניוית שלי אני חוזרת לבית ומשאירה את הדברים שקניתי זה חלק קטן משאני עושה ועוד הרבח דברים אני נוטלת כדוריםלוסטרל ואדרונקס שבע שנים לוקחת את .התרופה תודה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ocd - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל25/06/2011אתי שלום,
כדאי לבדוק ולהעריך מחדש את הטיפול התרופתי. פני לרופא המטפל או חפשי חוות דעת נוספת מרופא אחר. בנוסף, מומלץ מאוד לשלב תרופות עם פסיכותרפיה התנהגותית - קןגניטיבית (CBT).
בהצלחה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהצפרלקס24/06/2011
שלום , אנ י בן 28 ללא בעיות בריאות.
בחצי שנה האחרונה הייתי נתון ללחצים שונים , שעות עבודה רבות ולחץ נפשי מסיבות משפחתיות.
בכל התקופה הזאת הרגשתי מצויין לא תופעות מיוחדות
לפני כיומיים בעת נהיגה בכביש חיפה -תא - הרגשתי לא טוב, מן ירידת סוכר,חולשה וסחרחורת, עצרתי בצד , אכלתי, שתיתי ונרגעתי. אני חייב לציין כי אני מרגיש מצויין בדרך כלל ועד אותו הרגע הרגשתי מצויין
אך כל הדרך הרגשתי חלש- כשהגעתי הביתה , הרגשתי יותר טוב.
למחר בתחילת יום העבודה הרגשתי טוב ולפתע לקראת השעה 11 בבוקר שוב הרגשתי עייפות, לחץ, פיק ברכיים, חוסר ריכוז , זיעה , רעד, נימול וכו.. לקראת הערב הרגשתי יותר טוב . אך אתמול והיום (כנראה בגלל שמצב זה הלחיץ אותי) אני מרגיש ברציפות למעלה מיום שלם - דפיקות לב, זיעה, רעד, קוצר נשימה, הרגשת סחרחורה והעלפות, , חוסר תאבון וריחוף. מה עלי לשעות, איני יכול להמשיך כך - אני מפחד כי מדובר במשהו יותר רציני - או אכן התקף חרדה חמור שהצטבר בגופי לאחר לחצים של מספר שנים ???? זה נמשך כבר ארבעה ימים ברציפות ללא הפסקה או הטבה במצב שאני מרגיש חוסר פוקס, חולשה גדולה, סחרחורת , לחץ , רפיון בשרירים וכן הלאה
אני חייב לציין כי כרגע איני נתון לשום לחץ סביבתי בעבודה או בחיי האישיים
אלא רק לחוץ מאיך שאני מרגיש כרגע- זה מה שמפחיד אותי.
יתכן וכל הלחץ שהייתי נתון בו (עד לפני שבועיים) בעבר גרם לזה - למרות שעכשיו איני מוטרד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
צפרלקס25/06/2011זה כולל ערפול מוחי
ואני מקבל עכשיו צפרלקס ולורוייון ביומיים האחרונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל25/06/2011שלום לך,
רוב הסיכויים שתחושות שאתה מתאר קשורות ללחץ. עברת תקופה לחוץה ואלה הם הריקושטים. כשאתה לחוץ מההרגשה זה מגביר עוד יותר את הלחץ והלחץ מגביר את התחושות. כך, אתה מוצא את עצמך במעגל הקסמים של הלחץ שבו קיימת השפעה מעגלית של רגשות ומחשבות והתחושות אלה על אלה.
טיפול תרופתי עשויי לעזור. בנוסף, פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) בשילוב עם ביופידבק מסייעת מאוד. כלים שרוכשים ב CBT עוזרים להישטלת על המצב ולעצור את המעגל ההרסני.
תרגיש טוב,
בברכה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה עובר ?
צפרלקס26/06/2011תודה רבה
אך האם זה ילווה אותי כל החיים ? החשבה של התמודדות כזאת מפחידה אותי.
האם זה משהו זמני - שהגוף שלי תשוש ולחוץ ולאחר טיפול אוכל לחזור לחיים נורמלים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם זה עובר ? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל04/07/2011כמובן שזה לא לכל החיים. תחושות אלו אופיניות למצבי לחץ. כאשר הלחץ ירד יעלמו גם התחושות. זה עובר. הכול יסתדר!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדה פרסונלינצי
צפרלקס12/07/2011האם יתכן כי אני חווה דה פרסונלינצי
כי איני לחוץ - ומרגיש חרדה - רק חולשה -סחרור וניתוק וריחוף מסויים- כאילו אני בחלום
קראתי שישנם אנשים שלא יצאו בהפרעה זו כל חייהם
האם נכון או טיפול תרופתי יטפל בבעיה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר אנא ענה לשאלתי
צפרלקס14/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר אנא ענה לשאלתי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל17/07/2011שלום לך,
תופעה זו מוכרת, שכיחה למדי ואופיינית למצבי חרדה. טיפול תרופתי מצמצם ואף מעלים את התופעה. בנוסף, חשוב לציין כי ניתן ללמוד כלים להתמודדות עצמית עם המצב. לעיתים קרובות מאוד התנהגות לא נכונה ותגובות טבעיות אך לא נכונות עלולות לחזק ולקבע את התופעה. לכן, בנוסף לתרופות חשוב ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם המצב. כלים אלו ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץליאורה23/06/2011
כשאני בחברת אנשים חדשים אני הופכת להיות קפואה ולחוצה מאוד ולא מצליחה לצאת מזה. הפחד שאני נראית לחוצה גורם לי להיות עוד יותר לחוצה, למרות כל המשפטים שאני אומרת לעצמי ושאני מנסה לקבל את עצמי ולהבין שאין סיבה להיות לחוצה.
זה אולי ישמע מוזר, אני מרגישה שאני נהיית אוטיסטית ליד אנשים חדשים. מרוב לחץ הכישורים החברתיים שלי נפגעים.
אני לא יודעת מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל25/06/2011ליאורה שלום,
את מנסה להתמודד עם הלחץ, אך הדרך שלך לא עוזרת להוריד את הרמת הלחץ אלא רק מגבירה אותו. אני מאוד ממליצה לך ללמוד דרכים יותר יעילות להתמודדות. כלים אלה ניתן ללמוד בגישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) בשילוב עם ביופידבק.
בהצלחה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחיות עם מדוכארויטל23/06/2011
ניתן למצוא הרבה מידע עבור מי שבדכאון. אני לא מוצאת מידע עבור מי שחי עם אדם שבדכאון.
בעלי תמיד בדכאון. מה שאני לא מנסה לעשות - כמובן אני לא בסדר. פעם אחת אפילו התקשרתי לפסיכולוג שלו על מנת שידאג להפגש איתו כאשר היתה תקופה שהם לא נפגשו. כמובן בעלי עלה על זה (הפסיכולוג נתן תשובות לא כל כך טובות ובעלי עלה על זה) ומאוד לא שמח. ביקש שיותר אני לא אתערב (רק ביקשתי שיפגש איתו). כבר הרבה זמן ה לא נפגשים.
בנתיים הוא לא מרגיש טוב. זה נמשך כל כך הרבה זמן. כבר אין לי כוח אליי. הוא לא מתפקד טוב ולא נותן לי לעשות דברים במקומו. הרבה פעמים בא לי להתגרש ממנו אבל אז הוא הופך להיות משהו ממש מפחיד (מתוך היאוש שלו). הוא כל כך תלוי בי שהוא יודע מה יהיה איתו בלעדי. הוא גורם לי לשקוע אבל תמיד מוצא להאשים את כל העולם ואישתו. כשאני עייפה כל כך ומותשת הוא מראה לי איך הוא מוכשר ופותר קשיים (הוא אלוף...).
לעומתו אני האופטימית והמאושרת . הרבה פעמים הוא פשוט הורס לי את שמחת החיים. אני מוצאת את עצמי מתרחקת ממנו על מנת למצוא את האושר שלי.
איך מתנהלים מול אדם כזה ????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחיות עם מדוכא - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל23/06/2011רויטל שלום,
שווה לשקול עזרה תרופתית. פנו להתיעצות פסיכיאטרית.
חזקי ואמצי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיקור סייניעליזה21/06/2011
האם דיקור סייני יכול לעזור נגד דיכאון וחרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיקור סייני - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל23/06/2011עליזה שלום,
אין שום הוכחה מחקרית או קלינית שטיפול בדיקור סיני יעיל נגד דיכאון וחרדה. לדעתי הוא יעיל כמו פלסבו. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדה ודיכאון היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר, ממוקד ומאוד יעיל בהתמודדות העכשיווית וגם במניעת הישנות ההפרעות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון שלא נגמר..אני20/06/2011
שלום, אני בן 18, ואני כבר סובל מדיכאונות שבאים והולכים כבר מגיל צעיר יותר (15~16)..
יש בי שנאה עצמית מאוד גדולה, אני נכנס לדיכאון הזה פשוט כל הזמן וזה מוציא את החשק לעבוד, לצאת מהבית, וכו'.
אני הומו לא גאה בכלל, לא מקבל את זה על עצמי כל כך, ועם כל זה, יש גם תבעיות שסובבות את כל הנושאים האלה.
אני כל הזמן עצבני ורב הרבה עם חברים ואנשים..
מה לעשות? אני כבר מתחרפן...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון שלא נגמר.. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל23/06/2011שלום לך,
אני ממליצה מאוד לפנות לעזרה מקצועית. עליך ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם מצבך. יתכן ויש לשקול עזרה תרופתית. פנה להתיעצות פסיכיאטרית ולאחר מכן חפש טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני מצליח לצאת מדיכאון אבלבוני20/06/2011
שלום ובוקר טוב לכולם. אני בתהליך יציאה מדיכאון ודי התגברתי עליו. אני מצליח להילחם יפה ומצליח להנות מחיי היום יום שלי. אבל הבעיה היא יותר סביבתית, יותר נכון היא אבא שלי.
אני גר עם ההורים והמצב הכלכלי דווקא בסדר, אנחנו מסתדרים וחוסכים במה שאפשר. אבל אבא שלי, מחזיק רכב ישן עם נפח מנוע של 4300, ולא, הוא לא עובד עם הרכב ומתעקש לא למכור אותו. אבא לי מבקש מאיתנו כסף לדלק והוא גם מעשן בכמויות. אציין שאבי חולה ריאות בנוסף לכל.
אני סטודנט לפסיכולוגיה ולשמחתי יש לי קצת ידע בעניין של עזרה עצמית. אבל בכל הנוגע לאבי אני די מיואש. הוא גומר לי את הכסף, הוא גומר לאמא שלי את הכסף וגם מאחים אחרים הוא מבקש מימון לסיגריות ולדלק, ואני די אובד עצות.
המצב כזה שהוא לא דואג לכסף בכלל לבית ורק מבקש מאיתנו. הוא מפריע לי בזמן העבודה בבקשות לכסף וברחמים עצמיים שלו ואני מתקשה לעבוד בגלל שאני חוזר למחשבות. עקב כך אני גם טועה בעבודה.
הבעיות עם אבא שלי מחזירות אותי לדיכוטומיות לחוסר תקווה, לדיכאון.
אודה על עצות ותמיכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייב להגיד לך
תמיר20/06/2011חייב להגיד לך כל הכבוד, כל הכבוד על הרצון הטוב לעזור.. לתמוך ולתת מעצמך.
אני ממליץ לך לנסות להצמיד לאביך מאמן אישי, אולי זה יעזור לו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תמיר אני מעריך את זה. חשבתי
בוני20/06/2011על מאמן אישי אבל אני לא יודע אם הוא ישתף פעולה עם מאמן אישי, אני כבר מכיר את התירוצים שלו. הוא יגיד משהו כמו "אני לא מאמין בדברים האלה" או "אין לי זמן, עוד מעט" וככה הוא מורח אותנו ובינתיים ממשיך לייאש אותנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןצח בן יאיר19/06/2011
שלום קוראים לי צח בן יאיר ולאחורנה עברתי הרבה כלומר בשנתיים האחרונות ואני בן 21 היו לי מקרים שרבתי עם האחיות שלי ועם אמא שלי ועם אבא שלי וגם היה לי מקרה ממש כואב כלפני כשנה וחצי המקרה שקרה לי לפני שנה וחצי היה שחבר טוב שלי ניסה לגרום לי ללכת למשטרה להגיש תלונה על אמא שלי ואבא שלי ומאז ניתקתי איתו קשר ומאז אני סובל מדיכאון ואני גם מתקשה לתפקד בחיי היום היום שלי וגם בעובדה אני מתקשה לתפקד וקשה לי לקום בבוקר ואני גם לא נהנה מפעליות שהיתי עושה בעבר כמו למשל ללכת לקניון לקנות בגדים וגם אני לפעמיים שאני יושב לבד בחדר אני מתחיל לבכות וזה נמשך כבר הרבה זמן.אני ישמח לקבל תשובה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011צח שלום,
תחושות שאתה מתאר יכולות להיות תוצאה של סיבות שונות. על מנת להבין ממה אתה סובל וכיצד לעזור לך נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. אני מאוד ממליצה לפנות להתיעצות עם אנשי מקצוע. בנוסף, ייתכן ואתה זקוק ללמוד כלים על מנת להתשתב באופן תקין בחברה. כלים אלה ניתן ללמוד בליווי של פסיכולוג/ית, פסיכותרפיסט /ית שתמכים בגישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהדנה19/06/2011
אני לוקחת כדורי רסיטל. אני התחלתי לקחת , כי סבלתי מחרדות
וברגע שאני מרגישה הכי טוב בשיא שלי אני תמיד אומרת למה אני צריכה את הכדורים האלה וישר מפסיקה..
איך שאני מפסיקה לאחר כמה זמן בערך כשבוע אני מתחילה להרגיש כאילו יש לי בעיות במערכת העצביים זאת אומרת משהו בתוך הגוף שלי עצבני כמו כןאני גם יותר עצבנית על הכל כולל חברים ומשפחה מרגישה מאין חוסר שקט כזה בתוך הגוף של עצביים..
יש מצב שפשוט מערכת העצביים שלי לא תקינה? האם יש דבר כזה?
אני לא חושבת שזה קשור לחרדות, כי אני לא ממש חרדה מכלום אני פשוט יותר במצב של עצבים כאלה בתוך הגוף..
אשמח לתגובה
דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה עזרה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011דנה שלום,
תחושה שאת מתארת יכולה להיות קשורה לחרדה. הרפיות ומדיטציות מאוד עוזרות. כמו כן, גם טיפול בביופידבק מאוד יעיל.
תרגישי טוב,
בברכה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כך באופן פתאומיnisi19/06/2011
לפני כמה ימים בסוף הארוחה בעלי הקיא פעמיים הרגיש חולשה וישב על יד השירותים.
הגשתי לו תה הוא בא לחדר ושאל איפה הבן הגדול שלו ( הוא עצמו לקח אותו להתארח אצל חבר כשעתיים לפני כן) בקיצור הוא שכח איזה יום היום מה עשה לפני כמה דקות ולמה השולחן ערוך. אני נבהלתי מאד והזמנתי אמבולנס. הייתי בטוחה שזה אירוע מוח , כיוון שאף פעם דבר זה לא קרה לו. ההקאות אחרי הארוחה ותחושת מחנק ורצון לאוויר התרחשו בעבר , אבל איבוד זיכרון אף פעם. נהג האמבולנס אמר שחייבים לקחת אותו לחדר מיון באמבולנס . הוא לא התנגד מה כיוון שהיה אפטי לגמרי. הגענו לחדר מיון ביצעו לו CT שיצא תקין. ואמרו שזה כנראה התקף חרדה. איני יודעת מה לעשות האם תופעות כאלו ימשיכו להתרחש . ? במקרה זה שלחתי את הילדים כדי לא להביך אותו והם לא ראו אותו במצב זה.
אני בלחץ כי אין לי מושג מתי זה יחזור ומה לעשות ?? אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כך באופן פתאומי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011שלום לך,
כשכול הבדיקות הגופניות יוצאות תקינות, סביר להניח שמדובר בסיבה נפשית למצב. אני מאוד ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר. בנוסף, מומלץ לעבור טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים של שליטה במצב.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש ועייפות חרדה?אריק18/06/2011
לד"ר שלום רב,
מזה שבוע אני מרגיש חולשה עייפות והעיינים נעצמות לבד,אני עובד 8 ולפעמים 9 שעות על הרגליים .ויושן בין ל 6 - 7 שעות בממוצע .בזמן עבודה אני מרגיש שאני עומד להתעלף ולחצים בראש כולל סחרורות והרגשה של ערפול טשטוש בעיינים,בבית.
יש לי זרמים בקודקוד הראש,לחצים ברכות,לחצים באזור המצח.בנגיעה בגבות
האזור כואב,יש גם כאבים במצח,מאחורי הראש ובצדדי הראש.
ולעיתים גם הרגשה כמו של אחרי מכה בראש.לא קיבלתי מכה בראש.
האם זה יכול להיות משהו נפשי ? בגלל מחשבות או פחדים?
בתודה
אריאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש ועייפות חרדה? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011אריאל שלום,
תחושות שאתה מתאר יכולות להיות קשורות לחרדה, לחץ, התרגשות. הדרך הטובה ביותר להתמודד איתן היא טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). במצבים של הפרעת חרדה ברמה נמוכה עד בינונית ניתן לטפל בלי תרופות. במקרים של הפרעת חרדה ברמה גבוהה ניתן לשקול טיפול תרופתי בנוסף ל CBT.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרוני
צפרלקס28/06/2011היי רוני
נוכל לשוחח ? אני חוש אותן תחושות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר בין חרדה לכבדות ברגליים?אייל18/06/2011
אני סובל בזמן האחרון מהפרעת חרדה
האם תחושת ה"כבדות" ברגליים שאני מרגיש יכולה להיות קשורה לכך?
(אני בן 27 ספורטאי)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש קשר בין חרדה לכבדות ברגליים? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011אייל שלום,
כן, בהחלט. תחושה שאתה מתאר יכולה להיות אחד הסימפטומים של חרדה.
בברכה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בדיכאוןליאור16/06/2011
אני חווה המון מתח במשך היום בשביל כלום , זאת אומרת שאני לא מנהל עסק גדול שיש בשביל מה להיות במתח , זה מתח מפני אנשים , כל מי שאני פוגש פנים בפנים במסגרת העבודה שלי או בטלפון או במיילים , אני במתח שמא אני לא פונה לבן אדם כמו שצריך , אני מפחד להפחיד או לשגע או לנדנד או לא להגיד שום מילה או לעשות פרצוף ,בקיצור אני לא רגוע , ממש לא, אני במתח לפני כל משימה ובאמצע כל דבר שאני עושה , אני גם במתח ממה יקרה מחר מחרתיים ובעוד שנה , אני רץ ורץ במירוץ החיים בלי לדעת מדוע , אני עושה ספורט אבל קשה לי כי אין לי חשק לספורט , דהיינו אני רוצה לעשות ועושה , אבל זה מדכא אותי כשאני חושב על זה כי צריך להתאמץ הרבה , בכל אופן היום פרצתי בבכי כי אני לא יכול לסבול את זה יותר , אין לי מושג למה אני חי בכלל , עם הפסיכיאטר אני לא בקשר כי הוא לוקח הרבה כסף וחמישים השיחות של איתו לא הועילו , אני לא סובל אותו , אגב אני גם לוקח תרופות אנפרניל וקלנזופם , חוץ מזה רציתי לשאול , יעזור לי הדיפרסון? והמאסטר מיינד?
תודה על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים?
ליאור16/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בדיכאון - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011ליאור שלום,
אם אתה לא מרוצה מהפסיכיאטר שלך זכותך לפנות לרופא אחר. הדרך הטובה ביותר להתגבר על מצבך היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. במהלך הפסיכותרפיה תוכל ללמוד כלים של שליטה במצבך בהווה וגם בעתיד.
בהצלחה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מסימבלטהרומי15/06/2011
שלום רב,
בת 38 , בריאה בדרך כלל ללא עבר של סחרחורות.
לפני כחמישה שבעות הפסקתי את השימוש בסימבלטה 30 מ"ג בצורה הדרגתית .שלושה שבועות סבלתי מסחרחורת חזקה במהלך כל היום והבנתי שזה קשור לתהליך הגמילה .
כיום ,כחמישה שבועות לאחר הפסקת השימוש ,אני ממשיכה לחוש בסחרחורת ,בעוצמה פחות חזקה אבל מורגשת כל הזמן (במיוחד בעת הזזת הראש) . בנוסף אני חשה בעייפות , ראיה מעט מעורפלת , כאבי ראש ,הרגשה כללית לא טובה .
ברצוני לציין שהתופעה של סחרחורת איננה קשורה לסימפטום של חרדה .
האם היגיוני שלאחר תקופה יחסית ערוכה מאז הפסקת השימוש בתרופה ,טרם עברתי את תהליך הגמילה ?!
אשמח להתייחסות ולהמלצות
תודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מסימבלטה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011רומי שלום,
נוגדי דיכאון וביניהם גם סימבלטה גורמים לתסמונת גמילה בעוצמות משתנות. הסימנים מתחילים לרוב בתוך 24 שעות ובדרך כלל הם חולפים יחסית מהר לאחר ההפקסה של התרופה. 5 שבועות לאחר הפסקת השימוש הינה תקופה די ארוכה. זה לא כול כך אופייני לתסמונת הגמילה. הגוף היה אמור להסתגל מזמן להפסקה של התרופה. אם זאת, את אומרת שהתחושות הולכות ופוחתות. יתכן שלגופך לוקח יותר זמן להיגמל. בכול מקרה אני ממליצה לדווח לרפוא המטפל על מנת למצוא פתרונות שיקלו על תסמיני הגמילה.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערפול מוחיאייל14/06/2011
ד"ר שלום
בחודשיים האחרונים התחלתי להרגיש לא טוב בהדרגה, ערפול מוחי (הרגשה שהמוח "נמס"), חוסר אנרגיה, חולשה, תחושת "חום" כל הזמן.
בזמן האחרון דבר זה היה מלווה במספר התקפי חרדה.
כרגע התחושה שלי היא כאילו אני נמצא במצב חרדה כל הזמן. המוח שלי מרגיש מעורפל כל הזמן, ויש לי קוצר נשימה רוב הזמן. אני מרגיש שאני לא יכול לבצע פעילות ספורטיבית וכאילו אני "חולה", אך אין לי תסמינים פיזיים (חום, בדיקות דם תקינות).
יש לציין שהתיעצתי עם פסיכולוגית.
האם תסמינים אלו נראים לך כהפערעת חרדה? או שאולי יש משהו אחר?
התייעצתי גם עם קרוב משפחה פסיכיאטר והוא המליץ לי על "רסיטל", אולם אני מפחד מתופעות הלוואי של התרופה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערפול מוחי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2011אייל שלום,
תופעות שאתה מתאר יכולות להתאים לסימפטומים של הפרעת חרדה. הטיפול המומלץ הוא שילוב של תרופות (למשל, רסיטל) ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך הטיפול CBT תוכל ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם סימפטומים גופניים שאתה חווה.
תרגיש טוב,
בברכה,
ד"ר אירנה נתנאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

