מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- וולבוטריןדני10/09/2010
ד"ר שלום
נוטל וולבוטרין 150 מ"ג +סרוקסט 10 מ"ג. בסה"כ מרגיש בסדר , אבל מרגיש קצת "עודף מרץ". (כניראה בגלל הוולבורטין , כי לקחתי בעבר רק סרוקסט במינון של 20 מ"ג ולא היה לי כזה מרץ).
האם ניתן לקחת כדור וולבוטרין כל יומיים ?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: אילן
ד''ר אלונה גוברמן12/09/2010שלום. אני ממליצה לדבר עם רופא שמכיר את הבעיה שלך. מומלץ לטול וולבוטרין כל יום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני כעשור איבחנו לי דיכאון וחרדהלימור08/09/2010
בהתחלה נטלתי סרוקסט, לאחר מכן רסיטל, וכיום משלבת רסיטל עם אדרונקס ופרפנאן.
בתקופות לחוצות אני מתקשה להרדם, ולעיתים אני מרגישה שאני תשושה במהלך היום.
הרופא המליץ לי לקחת כדור שינה בשם אמביאן CR במקרי צורך בלבד.
האם הכדור ממכר?
תודה, חג שמח, ושנדע רק שמחה ואושר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור שינה
ד''ר אירנה נתנאל11/09/2010לואי שלום,
אכן, כן. בנטילה ממושכת אמביאן עלול לגרום להתרגלות ועם הזמן יהיה צורך לעלות במינון. לכן, מומלץ מאוד על לקיחה מבוקרת,תוך מעקב של רופא ואף ורק לפי המלצות של הרופא. בנוסף, חשוב לציין כי ניתן ללמוד מיומנויות של הרפיה שעוזרות להתמודד עם הפרעות שינה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד במה\קהלמייק08/09/2010
שלום
ברוב המקרים בהם אני צריך לדבר מול קהל (מצגות וכו) אני נלחץ ולפעמים אני ממש "נתקע" בדיבור הן באנגלית והן בעברית. לפעמים "לוקח לי זמן להתחמם" ואז אני יותק שוטף ולפעמים זה ממש אסון וקשה לי להמשיך בדבריי.
אני תמיד חושש מלדבר מול קהל, אבל לא נותן לעצמי הנחות בנושא ומשתדל להציג ו\או לדבר כשצריך.
לאחרונה מצבי החמיר ואין לי ספק שזה ממתח
אציין שאני אמבידקטרוס (פעיל בשמאל ובימין)
אציין גם שסוכר בדם (אכילת תמרים או שוקולד כשעה לפני הארוע) עוזר לי להיות שוטף יותר
לפניי מצגת חשובה מאוד ואני ממש מוטרד מאיך אצליח לדבר ולהרשים
האם דרלין יעזור (מעולם לא לקחתי כדורים)? ואם כן, באיזה מינון וכמה ימים \ שעות לפני המצגת החשובה? האם יש משהו אחר שיכול להציל אותי מהמצגת הקרובה?
תודה רבה, שנה טובה ומבורכת
מייק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד קהל
ד''ר אירנה נתנאל11/09/2010מייק שלום,
דרכיו יכול להיות פתרון מיידי כעסקת חד פעמית (ניתן לפנות לרופא משפחה). אם עיסוקך מלווים הפרזנטציות והצגות מול קהל אני מאוד ממליצה לך ללמוד טכניקות של שליטה בלחץ, מתי, התרגשות. כלים אלה ניתן ללמוד בגישה התנהגותית - קוגניטיבית בשילוב עם ביופידבק. תרגילי הרפיה של נשימות ו׳/או שרירים, מדיטציה יכולים מאוד לעזור לצמצם את המתח שלפני ותוך כדי הרצאה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי מויפאקס לאקסלגיא07/09/2010
שלום, בשנה האחרונה נטלתי כדורי ויפקס 150 מ"ג והפסקתי איתם מפני הגברה של נשירת
שיער ראשי, הרופא המטפל רשם לי אקסל- שאלתי היא האם התרופה אקסל עלולה להשפיע על השיער ולגרום לנשירה אפילו מסוימת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: גיא
ד''ר אלונה גוברמן12/09/2010שלום. לא יודוע לי על נשירת שער בזמן נטילת איקסל. תדברי עם רופא על הוספת zinc
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח אם תעזרו לי......אלי07/09/2010
אני נוטל כבר חודשיים כדור רסיטל לאחר שאובחנתי שאני לוקה בהתקפי חרדה [פחד ממחלות מסוכנות] היה לי תקופה מאד קשה בהתחלה של בחילות כאבי ראש עייפות. בכללי המצב הישתפר, אין בחילות חזרתי לשיגרה ב 70% .יש משהו שמאד מטריד אותי כאבים כמו התכוצות בצידי הראש. בעיקר אחרי מאמץ , האם יכול להיות שהתרופה לא מתאימה לי.? האם מישהו חוה תופעה דומה של כאבי ראש. ??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש
ד''ר אירנה נתנאל11/09/2010אלי שלום,
בחילה, כאב ראש, יובש בפה, ירידה או עלייה בתיאבון, ישנוניות, עצבנות יתר וקשיי שינה, נקאות, הן תופעות לוואי שכיחות של רסיטל. תופעות אלו בדרך כלל קלות וחולפות בהמשך הנטילה, כאשר הגוף מסתגל לכדור. תחושה של התכווצות לאחר מאמץ לא אופיינית לתרופה. יתכן ותחושה זו כלל לא קשורה לתרופה אלא אולי למאמץ. בכל אופן, זה לא נראה כמשהו מסוכן.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההלכתי לנירולוג בכיר באיכלוב,
אלי13/09/2010וא טוען שזה היתכווצויות בכלי הדם הראש עקב החרדות,
הוא אמר שהרסיטל לפעמים לוקח יותר מ 4 חודשיים עד ההשפעה המירבית...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאוןשרון06/09/2010
רציתי לשאול האם רספרידל יכול לעכב יציאה מדכאון? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: שרון
ד''ר אלונה גוברמן12/09/2010שלום. התשובה היא לא
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון מתמשךbaror06/09/2010
שלום,
רציתי לשתף אותכם במצב שלי כי אני מרגיש כבר שאני לא יכול לסבול וזה במשך הרבה מאוד זמן ומאוד רציתי לצאת מהמצב הזה לבד אבל אני פשוט לא מצליח (המשפחה שלי אומרת שאני לא מספיק מנסה).
אני כיום בן 21, סטודנט (עתודאי) לתואר ראשון, יש לי חברה מגיל 16, ואני מתעסק בספורט, אפילו נמנה בסגל של נבחרת ישראל.
כשסיימתי תיכון לא חשבתי כל כך מה אני רוצה לעשות אחרי התיכון ,בצבא וכו' ולכן ההורים שלי החליטו שאני אלך לעתודה ואכן עשיתי פסיכומטרי, הציונים שלי בבית הספר הספיקו והתקבלתי.
הכניסה לאוניברסיטה הייתה קשה בהתחלה אך הסתגלתי רכשתי הרבה חברים, רובם גדולים ממני בגיל (כולם ליתר דיוק) ובמהלך האוניברסיטה זומנתי לנבחרת, מה שיצר לי שם טוב והרבה קרדיט והצלחה באוניברסיטה, מה שבהתחלה מאוד הרים את מצב רוחי והרגשתי ממש טוב הרביתי לצאת והייתי מאוד מאושר, כמו כן התחלתי להרוויח כסף מהספורט שאני מתעסק בו וכו.
עד לסוף השנה הראשונה באוניברסיטה גם הצלחתי מאוד בלימודים הממוצע שלי היה קרוב ל-90 והחיים חייכו אלי אך שמאז כנראה שההצלחה קצת עלתה לי לראש, מה שלא קרה לי בעבר וראיתי דברים בעיניים יותר מדי ורודות כנראה, התחילה הדרדרות ארוכה, ירידה בלימודים , ירידה גדולה בחשק לצאת ולהנות ולראות חברים וגם כאשר אני יוצא אני לא ממש נהנה, מרגיש כאילו אני לא מצליח לממש את את עצמי שוב ואין לי חשק יותר לעסוק בכל מה שעסקתי עד היום.
המצב רוח הזה הביא לכך שאני וחברה שלי נפרדנו אך חזרנו כי הבטחתי לה שהמצב ישתנה אבל לא כך הדברים, אני לא מצליח להתרומם ולהוציא את עצמי מהמצב הזה.
הכוונה במצב הזה הוא- שאין לי חשק ברוב הימים לקום בבוקר, ללמוד, לעסוק בספורט, ללכת לאימונים, לראות חברים, די התנתקי מכולם ואיבדתי חשק פשוט בהכל, יש לי הרבה רגשות אשם כל הזמן, יושן הרבה, לפעמים אין לי תאבון ומההורים שלי אני כל הזמן שומע : מה אתה ילד קטן, תתאפס, קח את עצמך בידיים, תחזור לעצמך וכו'.
מאוד קשה לי המצב הזה כי אני יודע שאני משפיע על המשפחה שלי ועל חברה שלי וכל מה שאני ממשיך לעשות אני די מכריח את עצמי לעשות אותו ואמר שהמצב הזה יעבור ואני יצליח להתקדם בחיים וכו. אני יודע שהחיים הם אכן מתנה אבל אני לא מצליח לחיות אותם ולהנות מהם ולהתגבר על הקשיים הנ"ל. כמו כן מפריע לי העניין שלא עשיתי צבא בגיל בו כולם עושים צבא בארץ ודחיתי אותו מה שלא חשבתי לפני שהלכתי לעתודה (הזכרתי כבר שאת המחשבה בעתודה די ההורים שלי עשו ולא אני אני פשוט אמרתי כן- מניח שקצת מתוך פחד שעדיין קיים אצלי מהם).
כיום אני מרגיש שאני נמצא בבור ולא מצליח לצאת ממנו, אני די מפחד להגיד מה אני חושב ולעשות מה שאני רוצה כי הבטחון שהיה לי נעלם.
אשמח מאוד עם תוכלו לתת לי עצות (אני לא כל כך רוצה ללכת לפסיכולוג, לא ממש מאמין בזה) אבל אני מרגיש שאני לא מצליח לממש את עצמי ודי הורס לי את החיים.
רוצה לחזור לבנות אותם ואשמח אם תוכלו לעזור לי.
תודה מראש, אנונימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון מתמשך
ד''ר אירנה נתנאל11/09/2010שלום לך,
נראה שתקופה טובה של הצלחה התחלפה במציאות היום יומית של רגשי אשמה, ראיית שחורות חוסר אנרגיה והעדר מוטיבציה לעשות דברים. אתה עושה חשבון נפש לגבי בחירת הדרך שבה אתה הולך. חייך שיכולים להיות כה נפלאים, מכוסים בעננה של אפרוריות תחושת חדלון וחוסר מוצא .
לפי הגישה הקוגניטיבית השליטה על מצבי הרוח ועל הדיכאון נתונה בידינו בלבד ודרך בה אנו מחליטים לחשוב על הקורה לנו. טיפול קוגניטיבי בדיכאון מניח ששינוי בתחומים אלו יגרום לשינוי בצורת ההתייחסות לאירועי החיים שיביא לשיפור במצב הרוח ובחיוניות.
לפי גישה קוגניטיבית מצב רוח הוא תוצר של מחשבות כאשר למחשבות אלו אחריות בלעדית למצב הרוח. הגורם לדיכאון הן המחשבות השלילות. הן גורמות להאמין שהדברים באמת נוראיים כפי שהצלחת לדמיין אותם. תמונת העולם השחורה הופכת להיות כה מעוותת ובלתי הגיונית כשאין כל קשר בין ההרגשה לבין המציאות. מחשבות שליליות מכילות כמעט תמיד עיוותי חשיבה שעשויות להראות תקפות ואמיתיות אך כשבודקים אותם לעומק נוכחים לדעת שברוב המקרים מחשבות אלו אינן הגיוניות או פשוט שגויות. טכניקות קוגניטיביות מלמדות את הסובל מדיכאון לזהות ולתקן את הטיותיהם, ולהתייחס אליהן כהשערה שאפשר להעמידה במבחן ולערער עליה.
כלים של גישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) הוכיחו את עצמם מבחינה קלינית ומחקרית כדרך יעילה ביות להתמודד עם דיכאון. בנוסף, אני ממליצה על התיעצות פסיכיאטרית. יתכן והתיפול התרופתי לבדו או בשילוב עם פסיכותרפיה התנהגותית -קוגניטיבית יכולים לשפר את הרגשתך במהירה ולאפשר לך להמשיך בדרכך בחיים ולהגיע למטרות שאתה מעריך כחשובות לך.
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרושים מתנדבים למחקר טיפולי בדיכאוןעמית06/09/2010
אנו מחפשים מתנדבים הסובלים מדיכאון בגילאי 22-68 מירושלים וסביבתה למחקר קליני בן 18 שבועות במהלכו ישתתפו בטיפול חדשני שאינו כולל טיפול תרופתי. המשתתפים במחקר יזכו לפיקוח פסיכיאטרי צמוד ,חיסיון רפואי ויתרמו לקידום מחקר בעל חשיבות.
לפרטים והרשמה ניתן ליצור קשר בין השעות 9:00-19:00 בטלפון: 02-6551593, 050-7340150 או בדוא"ל: [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עם אזור הדרום?
עמית03/01/2011אני עובד ונמצא רוב היום בקריית גת, יש טיפול דומה באזור הזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלעמית
גיא03/01/2011הטיפול הוא קשור לטיפול במגנטים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגיא-כן, מדובר בטיפול גרייה מגנטית
עמית03/01/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס מול ציפרמילפילי04/09/2010
שלום ,
לאחר תקופה ממושכת של העדר התקפי חרדה , חזרתי לחוות כמה בעוצמה גבוהה בשבועיים האחרונים; לפני חצי שנה סיימתי הטיפול בציפרלקס והורדתי אותו בצורה מדורגת במקביל לשיחותיי עם הרופא המטפל; השבוע נועצתי בו והוא בעד להמתין עם חזרה לטיפול תרופתי של ציפרלקס וביקש כי אמשיך להשתמש בקלונקס עד 1 מ"ג ליום ונראה איך נמשיך.
כבר יומיים אני מתחבטת מאד בעניין התרופתי : ביום אני סובלת שעות ויש והקלה משמעותית נכרת אחר הצהריים כאילו לא היה כלום במשך היום .... התפקוד היומיומי חשוב לי : עבודה , נהיגה , משפחה וכו , אין לי כוח להתמודד עם זה שוב ולחכות שזה יעבור לבד ... אם בכלל ; בא לי לקום בבוקר רגיל ולהתנהל רגיל ולא להתעסק בגלים של התקפים ומצבי רוח מזופתים בגללם ( אני נהיית מהם די עצובה).... התחושה שלי היא כאילו אני מבזבזת זמן יקר שבו התרופה כבר יכולה להתחיל לעבוד שהרי גם ככה לוקח זמן....
בכל מקרה , בתקופה האחרונה אנו מנסים להכנס להריון שני ; את ההריון הקודם צלחתי עם 0.5 מ"ג קלונקס בלבד ללא ציפרלקס וזכור לי היטב שבתקופה שעדיין נטלתי ציפרלקס הרופא ביקש להחליף לציפרמיל שכן הוא יותר בטוח אך בסופו של דבר הורדנו ציפרלקס לגמרי והיה בסדר גמור.
אם אחליט יחד עם הרופא לחזור עכשיו לטיפול תרופתי - האם נכון יהיה בהנחה ואלו התרופות שתעמדנה על הפרק , האם ציפרמיל אכן בטוח יותר ? אני קוראת את העלון שלו ונלחצת מתופעות הלוואי חוששת לעלות במשקל , חוששת שהטיפול ייקח יותר זמן עם ציפרמיל ( עם הציפרלקס היה ממש בסדר - גם אפקטיבי וגם ללא עליה במשקל , כן היתה פגיעה בחשק המיני שלא היה מזהיר )
אודה להתייחסותכם המקצועית גם לסוגיה הטרטולוגית וגם התקפים כפי שתיארתי כאלה שבאים עם הפוגות אכן יכולים לעבור לבד ?
תודה
פילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: פילי
ד''ר אלונה גוברמן05/09/2010שלום. הסוגיה של הריון עליך להתייעץ עם רופאים שמומחים לתרופות בזמן הריון. צ'פרלקס וציפרמיל נחשבות לתרופות יחסית בטוחות בהריון אבל אחרי הלידה יכלה להופיע תסמונת של הפסקת ה תרופה אצל העובר. תשוחחי ערוכות עם המטפל כדי לקבל תשובות לכל השאלות .
אני ממליץ לך לפנות למרכז הטרטולוגי שבבית החולים הדסה עין כרם בי-ם. תקבלי מהם תשובות מדויקות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חושב שאני סובל מדיכאוןשלומי02/09/2010
שלום! אני בן 18 ואני לא מפסיק לחשוב מחשבות אובדניות ושהחיים שלי בזבל
ממה שקראתי זה דיכאון גורם לנדודי שינה ובאמת לוקח לי כמעט 40 דקות להרדם
אני שונא לצאת החוצה להיות עם אנשים, בכללי אני שונא להסתובב עם אנשים
האם באמת אני סובל מדיכאון ומה כדאי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: שלומי
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010לשלומי שלום. לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה. לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון ובחירת הטיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באיקסלאביטל02/09/2010
שלום רב,
הרופא שמטפל בי רשם איקסל לאחר שהטיפול בציפרלקס לא עזר.
ברצוני לברר מה ההבדל בין איקסל לציפרלקס ומדוע יש סיכוי שהוא יעזור,
כמו כן האם ידוע על תופעות לוואי אופייניות לטיפול זה.
אשמח לקבל תגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: אביטל
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010לאביטל שלום. איקסל, היא תרופה אנטי דיכאונית ,שתייכת לקבוצת ה-SNRI's אשר מגבירה בנוסף לסרוטונין גם את כמות הנוראדרנלין במוח. התרופה יעילה במצבי דיכאון וחרדה קשים. תופעות נפוצות: יובש בפה, עצירות, בחילה, הקאה, הרגשת חום, כאב ראש, סחרחורת, כאב בטן, רעד קל, הזעת יתר, דפיקות לב מהירות. תופעות אלו חולפות לרוב תוך זמן קצר לאחר תקופת ההסתגלות לתרופה.
כמו כן בימים הראשונים עלולה להתגבר תחושת המתח והחרדה. גם תופעה זו חולפת לרוב עם המשך הטיפול.
אסציטאלופראם (ציפרלקס) היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI), ומעלה את כמות הסרוטונין במוח.
התאמת התרופה הינו עניין מאוד אינדיבידואלי לכן, בשביל אדם אחד היא יכולה להיות מאוד יעילה ולאחר ממש בלתי נסבלת. בכל אופן, כדאי להצמד להמלצות הרופא ולנסות את התכשיר. כמו כן, איקסל לא ממכרת וניתן להפסיק אותה בלי שום בעיה. הסכנה בהפסקת התרופה היא חזרתיות של דיכאון וחרדה כדי למנוע הישנות של דיכאון וחרדה ניתן לשלב תרופות עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד והוכיח את יעילותו מבחינה מחקרית וקלינית בארץ ובעולם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול באיקסל
אביטל04/09/2010תודה רבה על התשובה המהירה והמקיפה.
נאמר לי שהתרופה איקסל לא מעלה במשקל, האם הדבר נכון ?
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאת: אביטל
ד''ר אלונה גוברמן05/09/2010לאביטל שלום.עלייה במשקל מהתרופות נוגדי דיכאון וחרדה מאוד אינדיבידואלית. השמנה עם איקסל הינה תופעת לוואי מאוד נדירה. זה קורה מסיבות שונות: שינויים מטבוליים, עלייה במצב הרוח , גורמת לעליה בתיאבון וכו'.
חשוב לעשות פעילות גופנית ותזונה נכונה .
בהצלחה
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה למטפל באזור השרוןbar02/09/2010
האם תוכלו להמליץ לי על מטפל טוב לטיפול בדיכאון וחרדה מאזור השרון? מאוד דחוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: bar
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010שלום. מתנצלת אך בפורום הזה לא ממליצים על מטפלים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפחד לקחת ציפרלקסלירון02/09/2010
אני בן 29 חוויתי בעבר התקף חרדה שנעלם תוך יום. לפני כ 3 שבועות קיבלתי אחד חזק במיוחד
שמלווה אותי לפעמים בתקופה הזאת. ישנם לפעמים תחושות של מועקה, שמשהו לא בסדר וחוסר תאבון.
לאחר שבועיים נרגעתי לחלוטין כך לפחות חשבתי והלכתי לקולנוע ושם חטפתי עוד אחד.
ושוב ישנה מועקה שבאה והולכת. חיפשתי משהו מלחיץ בחיים ולא מצאתי אני לא מבין למה זה קורה.
הרופאת משפחה רשמה לי סירופ פסיפלורה ואחר שחזרתי אליה היא רשמה לי 5 מ"ג ציפרלקס למשך חודש ואמרה שאצטרך לקחת את הכדור תקופה של כמה חודשים.
מה עושים?
פונים לאיש מקצוע פסיכולוג/פסיכיאטר?
לקחת את הכדור למרות שאני שונא להסתמך על כדורים?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: לירון
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010ללירון שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לפסיכיאטרי לצורך איבחון מעמיק ובחירת הטיפול הנכון.
ציפרלקס -תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI), ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. בהשוואה לתרופות מאותה קבוצה ציפרלקס פועלת במינונים נמוכים יותר, משפיעה תוך זמן קצר יותר (בין שבוע לשבועיים), ויש עדויות לכך שיש לה פחות תופעות לוואי. בהשוואה לתרופות מאותה קבוצה נמצאה יעילה באותה המידה, אבל נסבלה טוב יותר על-ידי המטופלים. במחקר שהשווה בין אסציטאלופראם לסרטראלין נמצא כי כבר במינון נמוך (10 מ"ג) אסציטאלופראם הראתה אותה מידת יעילות כמו זו של סרטראלין. אסציטאלופראם נוחה לשימוש ונלקחת פעם ביום.
תופעות לוואי אפשריות כוללות: בחילה, יובש בפה, קשיי שינה, עייפות, הזעה מרובה וקשיים בתפקוד המיני. תופעות אלו הן בדרך-כלל קלות וחולפות בהמשך השימוש.
בנוסף, הדרך היעילה ביותר לטפל בהתקפי החרדה הינה שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. נהוג לעזר בטיפול התרופתי למשך כחצי שנה. בזמן הזה ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בהתקפים. כאשר מושגת שליטה מירבית ניתן בהדרגה להפסיק את התרופות. CBT מאפשר שליטה בהתקפים בהווה וגם למנוע חזרתיותם גם לטווח הארוך. ציטאלופרם הינה תרופה טובה ולא ממכרת היא מאוד עוזרת ומרבית הנוטלים מסתגלים היטב לתרופה.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת מטפל לפסיכוטרפיהאלעד01/09/2010
שלום,
אני חולה ב- MDD, מטופל מזה חודשיים על ידי ציפרמיל וכעת החלפתי לסימבלטה.
הפסיכיאטר שלי המליץ על טיפול CBT.
שאלתי:
מה ההכשרה הנדרשת ממטפל אותו אני צריך?
האם כל פסיכולוג קליני מיומן בטיפול ב- CBT או שאני צריך לחפש מטפל ספציפי ב- CBT ו/או בדכאון?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: אלעד
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010שלום. כתבות נוספות בנושא ניתן לקרוא ב:
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=5477
בכל שאלות נוספות לגבי טיפול קוגניטיבי התנהגותי אתה יכול לפנות לקליניקה שלנו. טלפונים בראש הפורום
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומרים טבעיים נגד דיכאוןאייל01/09/2010
שלום רב,
האם קיימים מוצרים טבעיים(ולא תרופות), שניתן לאכול ולשפר את ההרגשה.
-כרגע אני מובטל, גיל 35 רווק, שמרגיש לעיתים בזמן האחרון, קצת לחץ והרגשה מעט דיכאונית.
לא לקחתי תרופות פסיכיאטריות מעודי, ולא הייתי גם מעולם אצל פסיכולוג.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: אייל
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010שלום. כן קיימות תרופות טבעיות לטיפול בדיכאון , כמו רמוטיב-היפריקום פרפוראטום, הידוע גם בכינוי St. John's wort (ובעברית: פרע), הוא צמח בעל הסטוריה ארוכה של שימושים רפואיים. השימוש המרכזי של תמצית צמח ההיפריקום היא לטיפול בדיכאון, חרדה, ובהפרעות שינה. הרפואה הקונבנציונאלית הכירה ביכולת הרפואית של הצמח גם במדינות מערב אחרות, ולאחרונה הצמח אושר לטיפול בדיכאון קל עד בינוני גם בישראל.
מחקרים קליניים מבוקרים, אקראיים וכפולי סמיות השוו את יעילות ההיפריקום לנוגדי דיכאון אחרים, מחקרים אלו הראו כי תמציות ההיפריקום שוות ביעילותן לנוגדי הדיכאון האחרים בטיפול בדיכאון קל עד בינוני. בטיפול בדיכאון קשה עדיין אין מספיק הוכחות ליעילות ההיפריקום. בנוסף לכך, להיפריקום היו פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות האחרות. תופעות הלוואי הנפוצות שדווחו היו קלות וקשורות בעיקר בהפרעות במערכת העיכול. כמו-כן, תופעות הלוואי של ההיפריקום אינן מאופיינות בפגיעה בתפקוד המיני או בהשמנה.
מנגנון הפעולה המדויק של ההיפריקום עדיין אינו ברור, אולם נראה כי הפעילות נובעת מעיכוב הספיגה החוזרת של סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין במוח.
היחס לצמח מרפא זה הוא כאל תרופה לכל דבר, ועל כן ההחלטה אם להתחיל בטיפול בהיפריקום צריכה להיעשות עם הרופא, אחרי אבחון מתאים, ותוך התחשבות בנטילת תרופות אחרות.
נוטלים את הכדור (250 מג') כל יום -פעמיים ביום (כל 12 שעות), רצוי בזמן/ אחרי האוכל באופן קבוע. אתה יכול לפנות לרופא משפחה או לפסיכיאטר .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

