מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איקסלקיריל04/07/2010
שלום . טופלתי בלוסטרל במינון של 200 מ"ג להפרעות חרדה ודאגנות יתר . הכדור לא עזר לי ובהתייעצות עם הרופא הפסיכיאטר . הוא רשם לי איקסל . הבעיה שקראתי כאן ובמרשם של התרופה שהתרופה מיועדת לדיכאון במבוגרים ולא כל כך יעילה הפרעות חרדה . האם זה נכון ? יכול להיות שהוא טועה בגדול ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איקסל
ד''ר אירנה נתנאל05/07/2010שלום לך,
איקסל תרופה מצויינת לחרדות, מתאימה גם לדיכאון וגם לחרדות כמו כל התרופות האחרות מקבוצת SNRI שאליהן היא שייכת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות רק בלילהרעות04/07/2010
רוב היום אני בסדר גמור אבל בלילה מתחילות לי מחשבות טורדניות וזה ממש מפריע לי לישון. לא נראה לי שהמצב שלי מצריך תרופות פסיכיאטריות, האם הייתם ממליצים על טיפול פסיכולוגי או פשוט טיפול קצר מועד בכדור שינה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות רק בלילה
ד''ר אירנה נתנאל05/07/2010עדי שלום,
תרגילי הרפיה של נשימות, דמיון מודרך, מדיטציה מסייעים מאוד בהתמודדות עם הפרעות שינה ומחשבות טורדניות. אני ממליצה טיפול קצר פסיכולוגי או פסיכותרפיה בהפרעות שינה כדי ללמוד כלים ומיומנויות של התמודדות יעילה עם מחשבות הטורדניות ועם הפרעת השינה. כל זה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) בשילוב עם ביופידבק.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי!shlomyyyyy04/07/2010
יש לי בעיית חרדות וקשב וריכוז ודיכאון קל וכל כדור משפיע לי על השינה
והריכוז וזה מאוד מפריע לי ואני לא מצליח להתרכז מוחית רק בחלק מהמקרים
שהשינה שלי ממש טובה ואז גם רק עם רילטןי או קונצרטה מצליח לתפקד אבל
קצת.בבקשה אם מישהו יש לו משהו כמו רגיעון שעוזר לשינה ומרגיעה
לחצים או מתחים וטבעי(שלא משפיע על הריכוז במוח כתוצאה משינה לא
מושלמת בבקשה שיגיד לי.)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקוקה לעזרה
ציפרלקס04/07/2010טרם קיבלתי תשובה. אשמח אם אוכל לקבל בהקדם. הרופאה שלי נסעה לחופש ומכל כיוון אני שומעת הנחייה אחרת. איני יודעת מה לעשות. האם ציפרלקס 10 הוא תחליף שווה לרסיטל 20? אני לראשונה בחיי בטיפול תרופתי אשר התחלתי אותו ביום שישי האחרון, כלומר 3 ימים ובגלל שהרופאה בחופש ואין לי כל כך את מי לשאול, אני נוטלת כדור שלם בבוקר. מקריאה בפורום אני מבינה שבדרך כלל מתחילים עם מינון קטן יותר כלומר חצי כדור.. האם גרמתי לעצמי נזק בכך שהתחלתי עם כדור שלם? האם להמשיך עם כדור שלם היות וכך כבר התחלתי או לרדת לחצי כדור מעתה והלאה ולעלות בהדרגה? ובכלל, מעניין אותי מאוד באופן כללי מדוע מתחילים טיפול באופן הדרגתי בנוגע למינון. מה מנסים למנוע על ידי כך? ומה קורה אם לא מתחילים בהדרגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאון וחרדה
ד''ר אירנה נתנאל05/07/2010שלום לך,
טיפול קוגניטיבי - התנהגותי (CBT) יכול מאוד לעזור לך בהתמודדות עם דיכאון / חרדה. CBT הינו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שותפה למגוריםמאיה03/07/2010
שלום , אני סובלת מדיכאון , אני גרה לבד ומאד לא טוב לי עם זה
ואשמח מאד אם יש מישהי כמוני שהיתה רוצה במגורים משותפים..
או בכלל אשמח להתכתב ולהתידד עם מישהי היודעת מה זה דיכאון..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה
אילה09/07/2010גם אני בדיכאון דיכאון קשה
הייתי רוצה ליצור איתך קשר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר
מאיה10/07/2010הי שי
אשמח מאד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי
רויטל10/07/2010היי מאיה,
אני מבינה לליבך ויודעת איך את מרגישה.
גם אני סובלת מדיכאון שבא ונעלם .
איך את מתמודדת עם המצב???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשר
מאיה12/07/2010הי רויטל
אשמח אם תיצרי קשר למייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת לוואימאיה03/07/2010
שלום, אני 14 שנים עם דיכאון ניסיתי הרבה כדורים וכולם עושים לי תופעת לוואי של אטימות,
רצינות, מתח בפנים ויובש בפה שאיכשהוא נראה לי שיש קשר בין האטימות ליובש. האם יש כדור
שאינו גורם ליובש בפה או אטימות?? בזמנו המליצו לי על גריה מגנטית או נזעי חשמל אך הבנתי
שגם בזה צריך תמיכה של הכדורים כך שהבעיה לא נפתרת. קשה לי עם זה מאד הרגשות זה הדבר
שאני הכי אוהבת ובקושי יש לי מזה כך שמאד קשה לי עם זה.תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי
ד''ר אירנה נתנאל05/07/2010מאיה שלום,
את לא מציינת איזה תרופות ניסית לכן, תשובתי הינה כללית. בשנים האחרונות יצאו לשוק תרופות חדשות ויעילות עם פחות תופעות לוואי. כדאי שתתיעצי עם הרופא המטפל. רצוי להתיעץ עם פסיכיאטר ולא עם רופאי משפחה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעל בדיכאוןאגם03/07/2010
היי אנחנו זוג בשנות השלושים פלוב ויש לנו ילדה בת 3,
היחיסים בינינו הם גרועים וחייבים להיפסק(קשה לי לעשות את מהלך הגירושין אני מאוד חלשת אופי) גם בבית עם הוריו היחסים הם קשים לסירוגין.
במצבי לחץ ומריבות (שהן על תקן יום יומי) הוא נישבר וזורק לי כל מיני פצות והשבוע זה כבר עבר כל גבול הוא אמר שהרבה פעמיים הוא חשב לירות לעצמו כדור בראש ולהשאיר לי מכתב.
הוא לא מוכן לדבר עם אף אחד ולא לקבל טיפול מה אני עושה??????????
אני ממש בטראומה ולא יודעת מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעל בדיכאון
ד''ר אירנה נתנאל05/07/2010אגם שלום,
דיכאון של בעלך ואיומי התאבדות הם לא רק הבעיה שלך ואת לא יכולה לקחת על מצבו אחריות. זאת בעיה של כל המשפחה וחשוב ביותר לשבור את קשר השתיקה ושתף את המשפחה שלך ושלו. לעתים קרובות האישה לא משתפת את הוריה או את הורי בן זוגה במצוקותיה ובמצבו של בן הזוג, מתוך חשש שתדאיג אחרים או מתוך בושה או בגלל יחסים לא תקינים עם המשפחה המורחבת. עצם העובדה שהמשפחה יכולה לשבת יחד ולדבר בפתיחות על הבעיות היא חשובה מאוד ותורמת לצמצום מצוקה בתוך המשפחה, מציאת פתרונות יעילים. חשוב שלא תשארי לבדו במערכה, הבעיה הפרטית חייבת להפוך לנושא התמודדות משותף שכולם נוטלים בו חלק.
חזקי ואמצי!
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאילה02/07/2010
אני לוקחת 150 מ"ג וולבוטרין 120 מ"ג אנטומין 100 מ"ג סרוקוואל 2מ"ג לוריוון ליום ואחד דקינט
אני חולה בדיכאון עמיד רציתי לדעת האם התרופות שאני לוקחת הם לסכיזופארניה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
03/07/2010אפשר להשתמש בתרופות אלו במספר מצבים פסיכיאטריים. אטומין וסרוקאול גם בשימוש בסכיזופרניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשפעת ציפרלקסנועה02/07/2010שלום,
אני לוקחת כל יום כדור אחד של ציפרלקס כבר במשך 4 שבועות בגלל חרדה ולא מרגישה שום שינוי. המצב לא נהפך לגרוע יותר פשוט אין שינוי לטובה, בדיוק אותו דבר כמו לפני שהתחלתי עם התרופה. לפי מה שהבנתי ההשפעה של הכדור אמורה להיות הדרגתית ובשבועיים הראשונים כבר אמורים להרגיש שיפור כלשהו במצב, אני יודעת שעל כל אחד זה פועל באופן שונה, אך רציתי לדעת אם זה יכול להיות שלוקח כ"כ הרבה זמן עד שזה משפיע עליי, ואם יכול להיות שזה לא ישפיע בכלל?
אשמח לתגובה,
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהשפעת ציפרלקס
03/07/2010שלום
תתייעצי עם הרופא על העלאת מינון (אפשר 20-30 מג ליום)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחוסר תחושת שייכותמיואשת01/07/2010אני בת 21 ותמיד היו לי חברות סביבי משפחה גג מעל הראש ועל פני השטח שום דבר לא חסר.אבל תמיד יש לי את התחושה שמשהו כן חסר-תחושת שייכות,תחושה של קבלה מהסביבה.זה מתחיל עם המשפחה שלי שאני פשוט מרגישה חוסר זיקה חוסר הנאה להיות איתם-והם לא אנשים רעים אני די בטוחה שהבעיה היא אצלי-זה ממשיך לכשאני נכנסת לקבוצה חדשה של אנשים אני לא מצליחה להפתח אליהם לא מרגישה בנוח בעור של עצמי ומרגישה שכולם רק בוחנים אותי ושופטים אותי.אני כן בןאדם חברותי בדרך כלל..
אני לא מצליחה להתנער מהתחושות האלה של ניכור ושל קנאה לאנשים סביבי שכן מרגישים בכיף עם המשפחות שלהם ויש להם סביבה תומכת וטוב להם-זו כבר נהיית קנאה בלתי נשלטת בכל דבר בכל קום.
יש לכם עצה בשבילי להתמודדות? לשינוי המצב? לשינוי התחושות המעיקות האלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחוסר תחושת שייכות
03/07/2010שלום
אני ממליץ לך לקראו על טיפול פסיכולוגי באתר שלנו במיוחד על טיפול קוגניטיסי התנהגותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוויפקס 150 מל שווה לוולבוטרין 150 ?אלי01/07/2010רציתי לדעת בבקשה כשמחליפים וייפקס 150 מל לוובולטרין 150 ,האם זה אמור להשפיע באותה מידה בדרך כלל?(ובמקרה שלי הוסיפו לי גם 50 מל למיקטלכמו שהבנת בהודע הקודמת)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרוויפקס 150 מל שווה לוולבוטרין 150 ?
03/07/2010שלום
המינון נקבע לפי התגובה הטיפולית. וולבוטרין בין 150-300 מג (במקרים מיוחדים גם 450 מג)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספת וייפקס לוולבוטרין וללמיקטלאלי01/07/2010
שלום לכולם! מזה כשמונה שנים אני לוקח וייפקס 150 מל( 75 +75 )ולמיקטל 100 מל(עקב מאנייה דיפרסייה ) לפני כשבועיים ביקרתי אצל הרופא בתל השומר וביקשתי להחליף את הוייפקס לוולבוטרין,ואכן הרופא החליף לי ל150 מל וולבוטרין והעלה לי את הלמיקטל ל150 מל. הבעיה היא שעד ליפני שבוע היו לי סחרחורות ובחילות מאוד קשות ואז התחלתי לקחת חצי כדור וייפקס 75 (מקריאה באינטרנט הבנתי שהפסקה של וייפקס גורמת לתופעות הנל) וזה מאוד עזר לי,והיום אני על רבע כדור בשאיפה לרדת מהוייפקס לגמרי,שאלתי היא האים הוולבוטרין לא מיתנגש עם הלמיקטל והוייפקס (יש רופאים שסבורים שהוולבוטרין (על בסיס זייבן)מסוכן לשלב אותו עם תרופות פסיכיאטריות נוספות . שאלה נוספת,האם להמשיך עם הרבע כדור וייפקס ואולי אפילו פחות מרבע עד להעלמת תופעות הלוואי בתודה מראש אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהוספת וייפקס לוולבוטרין וללמיקטל
03/07/2010שלום
אפשר לשלב את התרופות שאלו ללא בעיה תוך הזהירות הרגילה שמחויבת מלקיחה של מספר כדורים בו זמנית. את יכולה גם לבדוק את הרמה של למיקטל בדם כדי לוודא שאת נמצאת בתווך הטיפולי של התרופה. הירידה מוויאפקס לפעמים קשה לכן כדי לעשות את זה באופן מאוד הדרגתי. אפשר להמשיך ב רגע כדור מספר שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברה מ-רסיטל ל -ציפרלקסאיריס30/06/2010שלום!
אני סובלת מדיכאון-חרדה כבר כ-8 שנים. במשך 8 שנים אלו לקחתי כדורי "רסיטל", אך בשלושה חודשים אחרונים התחלתי להרגיש שהמצב הולך ומחמיר. היו כמה פעמים ששככתי ליטול כדור אבל זה לא קרה יותר מ - פעמיים בחודש. בפעם ראשונה לפני חודש פניתי לפסיכיאטר, שהמליץ על החלפת כדורים ל - ציפרלקס. למרות המלצה עד היום לא עברתי ל-ציפרלקס, משהו עוצר אותי. אתמול היה לי התקף ממש לא נעים. לא יודעת מה לעשות. אפשר הסבר מורחב יותר על ציברלקס? האם זה כדור יותר חזק? לא כל כך בא לי לעבור לכדורים יותר חזקים. האם יש סיכוי לצאת ממצבי דיכאון ולהפסיק מתישהו כדורים, או שזה לכל החיים?
אודה על תשובתכם .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהעברה מ-רסיטל ל -ציפרלקס
03/07/2010שלום
צ'פרלקס ורסיטל מאוד דומים (למעשה הם כמו אחים כימיים) לכן אין הרבה הגיון לעבור מאחד לשני. יש תרופות אחרות מאותה קבוצה. עם עוברים כדי לתרופה אחרת. אין להתייחס לתרופות כ"חזקות" או "חלשות". יש תרופות שמתאימות וכאלו שלא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתגייס עוד חודש ויש לי תחושה מוזרה.מתגייס30/06/2010שלום.
אני נער בן 20 שאמור להתגייס ליחידה קרבית בחודש הקרוב.
אני בטוח שמספר פעמים בחיים שלי עברתי התקפי חרדה. זה תמים מלווה בפחד איום, זיעה, אי יכולת לישון, רעד בכל הגוף, צמרמורת ובעיקר בחילות.
זה קורה לי בכל מיני מצבים שונים, בדרך כלל זה שבמצבים שנראים כמו חוסר אונים.
במקומות חדשים, כשאני לא אוכל למשך זמן מסויים, כשאני לא ישן, כשמתחיל לכאוב לי הראש או דברים מהסוג הזה..
יש מקרים שההתקף ממש חזק ויש מקרים שהוא רק לכמה רגעים.
הבעיה הנוכחית שלי היא שאני מתגייס בעוד חודש, וכבר מעכשיו מגיעים לי התקפי חרדה מאוד מאוד חזקים.
אני לא מצליח לישון, יש לי בחילה נוראית, ובעיקר בעיקר תחושה נורא נורא רעה.
אני ממש ממש לא יודע מה לעשות.
חשוב לי לציין שהשירות בצה"ל חשוב לי מאוד! ואני לא רוצה לוותר עליו בגלל איזה שהיא בעיה חולפת.
השאלה שלי היא האם יש איזה שהיא דרך להתגבר על התחושה הנוראית הזאת, או שפשוט להתגייס איתה, לסבול כמה חודשים עד שאני אסתגל למקום החדש(אם בכלל) ואז להמשיך את חיי כרגיל.
תודה רבה והמשך יום נעים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמתגייס עוד חודש ויש לי תחושה מוזרה.
03/07/2010שלום
יפה שאתה מנסה להתגבר ולשרת!! וגם קרבי!!!
עליך לבדוק את הקשר בין המחשבות שלך (פחד, אי וודאות, ועוד) והחרדה. תשתמש וטכניקה של מחשבות מרגיעות או של פעילות פיזית או של חסכת הדעת מהנושא המפריע. אפשר להעזר גם מכדורי הרגעה רגילים כמו קלמנרווין או רגיעון. תצליח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקש עזרה..בן30/06/2010שמי בן.. רציתי לדעת אם מה שעובר עליי הוא תהליך טבעי או שאני צריך לטפל בזה.
אני בן 23 ויש ל קשר אדוק עם אימי... במשך כל חיי חייתי חדר צמוד אליה והעסק שלי היה בבית.. לפני כשנה חויתי נסיון התאבדות שלה מול העיניים..
נסיון ההתאבדות שלה הוא תוצאה של דיכאון שנובע מבעיה פיזית שלה שנמשכה כ-10 שנים שזה בעצם כל תהליך ההתבגרות וההתפתחות שלי.. מצאתי את עצמי מגיב לסיטואציה בקור רוח.. עושה בדיוק מה שצריך אם זה להביא לה מים ולהתקשר במקביל למדא.. ולהוריד אותה לאמבולנס על הכתפיים שלי.. חצי שנה לאחר מכן הכל התחיל לחזור אלי והגעתי להבנה שכנראה שחויתי ניתוק רגשי טוטלי עוד לפני הארוע עקב עומס נפשי שנוצר עלי במשך השנים.. אמא חזרה הביתה אחרי אשפוז ממושך ואני המשכתי לעבוד ולחיות כרגיל תוך כדי שאני מרגיש חוסר מוטיבציה וראיית עולם שטחית למדי.. לפני כ-4 חודשים הפסקתי לעבוד כי הרגשתי שמשהו ממש לא בסדר אצלי.. ואז קיבלתי זעזוע שהוריד אותי לרצפה.. מעבר לניתוק הרגשי הגעתי למצב של דיכאון קשה שהתבטא אף בבעיות מוטוריות, קשיים בתנועה וחשיבה בסיסית.. תפיסת המציאות שלי התעוותה במקצת והרגשתי במערבולת אינסופית.. בשלב הזה הציפרלקס כבר הגיע אליי אני אפילו לא זוכר שבדקתי אם הוא טוב לי או לא.. לא הייתי במצב של התקטננות על תופעות לוואי.. נזכרתי שיש חיים בחוץ והם ממש לא נראים כמו מה שהמוח שלי מייצר באותו הזמן.. בכוחות שלא היו לי שבועיים לאחר נטילת הציפרלקס בניתי חדר כושר מאולתר בבית והתחלתי להתאמן ולאכול בכמויות ולצאת לתל אביב שזכרתי שתמיד עשתה לי טוב והתחלתי ליצור אינטראקציות עם אנשים כדי להאחז במציאות.. אני יקצר ויאמר שהיום אני כבר לא בדיכאון אך עדיין בניתוק רגשי.. ותוך ניסיון לנתח את עצמי הגעתי לדף באינטרנט שמסביר על התופעה שנקראת דה פרסונליזציה שהסימפטומים שלה זהים למה שאני חווה כרגע.. אני כמעט בטוח שהתופעה הזאת היא חלק ממה שאני עובר אבל לא סובל ממנה כהפרעה בפני עצמה.. שאלתי היא האם יש משהו שניתן לעשות.. שכחתי לציין שהתחלתי לעבוד במוסך של חבר רק כדי להעסיק את הראש כרגע.. ועוד משהו אני מאוד אוהב את אימי ומבין שעליי להפנים שאני לא יכול לשנות את מה שקרה ואת מה שהיא היום.. אבל אני רוצה לשנות את הקרבה שלי אליה בצורה כזאת שאני לא יקח קשה את מה שעובר עלייה האם זה אפשרי מבחינה מקצועית לגרום לי פשוט ללמוד לאהוב מרחוק? אני לא מדבר על עכשיו אני בניתוק רגשי. דרך אגב עברתי ליחידת דיור נפרדת בבית ואני מרגיש הקלה עצומה ככה שאני חושב שאני בכיוון הנכון.. אבל לא מרגיש..איך ממשיכים מפה? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתררציתי להוסיף
בן30/06/2010אני בודק הרבה באינטרנט כדי למצוא עוד אנשים עם בעיות דומות האם זה תורם לי במשהו או שאני צריך להפסיק עם זה?.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי להוסיף
03/07/2010שלום
לא קל לענות לך. הטיפול באמך כפי עשית הוא דבר טוב וחזק אבל אתה גם מתאר תלות בה, קירבה מאוד חזקה, על חשבון החיים הפרטיים שלך. איך להמשיך את הקשר עם אימך בלי שאתה זונח את החיים שלך היא שאלת השאלות. הרבה פעמים תופעות של ניתוק הם הגנתיות בפני רגשות חזקים שיש לאדם. התייחסות לרגשות אלו יכול לשחרר את ה "פקק" הרגשי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה תעזרו לי!!!!!!!!נטע29/06/2010רוצה למותתתתתתתתתתתתת
אין לי כוח יותר להתמודד עם החיים!!!!
חייבת לדבר עם מישהו עכשיו אם לא הסוף שלי מגיע!!!!!
לא רוצה כלוםםםםםםםם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהיי
אורית29/06/2010אם את רוצה לדבר אני אשמח להקשיב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורית
נטע29/06/2010אני לא יודעת מה לעשות יותר כאילו כלום לא בשליטתי!!!!!
אני כל הזמן בדיכאון ובשלושה חודשים האחרונים זה רק מחמיר!!!!!
בבית לא מבינים כלום!!!
החבר באמת מנסה לעזור אבל אני ממרמרת אותו וזה לא מגיע לו!!!
בא לי למותתתתתתתתתתתתתתתת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה תעזרו לי!!!!!!!!
03/07/2010שלום
לעזרה נפשית דחופה את יכולה להתקשר למוקד "ערן" אחר כך אליך לפנות לאדם שיעריך את מצבך ויעזור להחליט על כיוון טיפולי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
ציפורן חודרנית: שיטות טיפול ומניעהזאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואביםבחן את עצמך:
האם אתם היפוכונדרים?מאמרים אחרונים
טובי פלד| 13/09/2021היועצים שלנו
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן ל... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

