מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רסיטל ותחליף+קסנקס והתמכרותאורית15/07/2010
שלום,
אם רסיטל איננו עוזר לי להתקפי חרדה,מהו הכדור החלופי שאותו ניתן לנסות לקחת? הבנתי שיש 2 קבוצות שונות של כדורים לטיפול בחרדה.
שאלה נוספת-אחרי כמה זמן של נטילת קסנקס במינון 0.25 מ"ג ניתן להגדיר התמכרות לכדור? אם אני לוקחת 3 פעמים בשבוע זה נחשב להתמכרות? יש חשיבות אם הכדור נילקח יום כן יום לא או כל יום?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: אורית
ד''ר אלונה גוברמן17/07/2010לאורית שלום. באתר של קליניקה שלנו נמצא חומר על כל התרופות וטיפולים בהתקפי חרדה .
התמכרות הינו התהליך,או מצב, בו אדם לוקח כמות מוגזמת של תרופות הרגעה (5-10 או יותר כדורים ליום). קסנקס תרופה מצוינת חרדה ומינון של 0.25 מג 3פעמים יכול לגרום להטבה לפעמים מרשימה של החרדה. לכן אין לפחד מהתרופה אבל צריך להבין שאין לעלות אותה ללא התייעצות עם רופא.. כמו כן כאשר מחליטים להפסיק את הקסנקס צריך לעשות את זה מאוד בהרגה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיואשתתתתתלי15/07/2010
אני אמא לתינוק בן שנה כמעט עברתי תקופה קשה בהריון עצמו ולאחר שילדתי אבא שלי נפטר... זאת אומרת גורמים לדיכאון לא חסר אבל למה זה משתלט עליי בצורה כזאת? מרגישה כאילו הכל לוחץ עליי אין סבלנות לכלום ולאף אחד ולפעמים זה כולל גם את בני הקטן והחסר אונים כל הזמן מרגישה עייפ ועצובה שום דבר לא ממלא אותי באמת... רוצה לקום בבוקר ולהרגיש שוב מאושרת חופשייה והזמן עובר וזה רק מחמיר.. בעיקרון אני מפחדת מכל הכדורים נוגדי דיכאון ולא ממש רוצה להתחיל להיות תלותית בכדורים. האם כדאי לגשת לפסיכיאטר האם זה מצב נורמלי שיעבור לבד?... מבולבלת וחסרת אונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון
ד''ר אירנה נתנאל18/07/2010לי שלום,
אני מאוד ממליצה לך לפנות להתיעצות פסיכיאטרית. יתכן וטיפול תרופתי נכון יכול מאוד לשפר את מצבך. בנוסף, כדאי ללמוד מספר כלים של זיהוי גורמי דיכאון ושליטה בהם. כלים אלה יכולים לשפר את שליטתך בהווה וגם למנוע חזרתיות של דיכאון בעתיד. כלים אלה ניתן ללמוד בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). זהו טיפול קצר, ממוקד ומאוד יעיל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..
לי19/07/2010כן, אני מניחה שלבד זה קצת יותר קשה ממה שחשבתי.. חוששת מצעד כזה אך נראה שאין לי ברירה
אם אין לי יכולות פיננסיות אפשר לבקש הפניה מרופא משפחה לפסיכיאטר? ללכת למרכז לבריאות הנפש? לאן עליי לפנות?
תודה רבה לך על העצה ואשריכם על מה שאתם עושים פה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה
ד''ר אירנה נתנאל19/07/2010לי שלום,
אני שמחה שאת שוקלת אפשרות של עזרה מקצועית. פסיכיאטר של הקופה או מרכז לבריאות הנפש באיזור מקורייך הם הכתובת.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספרים חדשים לטיפול עצמי בדיכאון?דויד15/07/2010
שלום,
אשמח מאד לקבל המלצה על ספרים חדשים שעוסקים בטיפול עצמי בדיכאון
מנקודת מבט של טיפול קוגניטיבי התנהגותי.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: דויד
ד''ר אלונה גוברמן17/07/2010שלום. מאוד מומלץ ספר של דוד ברנס "בוחרים להרגיש טוב" ומחשבות ורגשות" של מטיו מקיי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופסור גרינהאוס בלבדאילה14/07/2010
אני חולה בדיכאון עמיד עם פסיכוזות מקבלת 120 מ"ג אנטומין ו 100 מ"ג סרוקוואל רציתי לדעת האם זה מינון טיפולי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרופסור גרינהאוס בלבד
19/07/2010שלום
אנטומין וסרוקאול תרופות נוגדות פסיכוזה. הן פחות משפיעות על הדיכאון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות וביצועים מינייםאורן14/07/2010שלום רב!
סובל מדכאון וחרדה. בעבר לקחתי ציפרלקס 10 מ"ג שעזר לי, אך פגע לי בזקפה וגם ביכולת להגיע לאורגזמה.
טופלתי גם במשך שנה בסימבלטה 60 ואח"כ 30 מ"ג- אמנם פגע פחות, אבל גם פגע.
שאלתי היא האם ידוע על כדור שעוזר לדכאון וחרדה שלא פוגע בכלל בזקפה ולא מעכב את השפיכה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתרופות וביצועים מיניים
19/07/2010שלום
השפעה שלילית על מערכת המין הינה בעיה כואבת של טיפול נוגד דיכאון או חרדה. יתכן ו wellbutrin היא התרופה עם פחות-או בכלל לא- תופעות מסוג זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום, בקשר לאסטו ופאקסטאני13/07/2010במשך כחודשיים-שלוש טופלתי באסטו, טיפול שכלל בדיקה של העלאת מינון והורדת מינון, לאחר שהיום אני והמטפלת הגענו למסקנה שאנחנו לא מגיעים עדיין לתוצאות הרצויות בעזרת האסטו הוחלט להחליף את הכדור..
הכדור הוחלף ל-פאקסט. כמו שעשיתי עם האסטו רציתי לקרוא מידע באינטרנט על ההשפעות, תופעות הלוואי..וכל מה שאפשר לשמוע על התרופה.
לצערי לא מצאתי שום מידע מספק..אשמח אם תוכלו לעזור לי ולתת לי את המידע.
ובנוסף - מה הם ההבדלים בין האסטו לפאקסט ?
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: אני
ד''ר אלונה גוברמן14/07/2010שלום. פארוקסטין, תרופה נוגדת דיכאון וחרדה המעכבת באופן סגולי את הניצול החוזר של סרוטונין במוח, משמשת לטיפול במגוון של מצבי דיכאון וחרדה. בניגוד לנוגדי דיכאון טריציקליים, כמעט ואין לפארוקסטין תופעות לוואי אנטיכולינרגיות, ועל כן היא מתאימה יותר לשימוש בקשישים ובאנשים הסובלים מברקית (גלאוקומה) ומהגדלה שפירה של הערמונית (פרוסטטה). אין להשתמש במצבי עצב רגילים וחולפים. משתמשים בתרופה זו גם בטיפול בהפרעות אכילה ובהפרעה כפייתית. תופעות לוואי דיכוי תיאבון, בחילות וכאבי בטן, כאב ראש ונמנום הן תופעות הלוואי הנפוצות. בדרך-כלל אלו הן קלות וחולפות עם הזמן. פארוקסטין עשוי לגרום להשמנה בחולים המטופלים בו, מכיוון שהוא מביא לעליה בתיאבון ובכמיהה לפחמימות. חשוב להיות מודעים לאפשרות זו, ולנסות להימנע מאכילה מופרזת, ובמיוחד מאכילת פחמימות מופרזת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני בדיכאוןמשה13/07/2010עקב סיום מערכת יחסים של7 שנים אני מישתמש בלוריוון שמרגיע אותי ירדתי כבר 5 קילו הרופאה המליצה על אסטו אבל לאחר כדור אחד הרגשתי לא טוב בבטן יש עליות וירידות במצב הרוח שלי וחוסר אנרגיה לעשות דברים האם אני עלול להתמכר לתרופה או שעליי לנסות את הציפרלקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדיכאון
ד''ר אירנה נתנאל13/07/2010משה שלום,
צר לי מאוד על התקופה הקשה שאתה עובר בגלל הפרידה. דיכאון הינה תגובה ליגיטימית למצבים כאלה. אתה לא מציין כמה זמן הדיכאון נצמשך, אני מקווה שתצליח לצאת מזה במהירה. לוריוון הינה תרופת הרגעה. אומנם היא עוזרת לך להירגע אך ככול הנראה היא איננה מספיקה כדי לעזור לך להתמודד עם מצבך. לעומת זאת אסטו היא תרופה נוגדת דיכאון ובשילוב עם לוריוון יכולה לשפר מאוד את מצבך. בנוסך, חשוב לי לציין שהדרך היעילה ביותר להיתמודד עם מצבים כאלה זה לשלב תרופות עם פסיכותרפיה. יתכן ושיחות עם פסיכולוג/ית, פסיכותרפיסט/ית יכולים לעזור לך ולהקנות כלים ומיומנויות להתמודדות טובה יותר.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על העצה זה כבר חודשיים נימשך
משה13/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה עזרהמשה13/07/2010אני לוקח כדורים בשם ריספונד ורשום שאסור לשתות אלכוהול בזמן שמשתמשים בכדורים אז השאלה שלי מה יקרה אם אני ישתה אלכוהול ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: אורי
ד''ר אלונה גוברמן13/07/2010שלום. שתיית אלכוהול יחד עם תרופות מגבירה מאוד את תופעות הלוואי של התרופות, מגבירה חרדות ודיכאון ומפחיתה מיעילות התרופות. לא יכול להיות נזק בלתי הפיך אך הנזק המיידי יכול להיות מאוד לא נעים. ממש לא כדאי "להתפרק" !!!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה יקרה אם
אורי14/07/2010מה יקרה אם אני ישתה פעם אחת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח אם תעזרו לי...אלי12/07/2010לפני כשבועיים הובחנתי ע"י הפסיכאטר כסובל מהתקפי חרדה, לאחר שבועות של כאבי ראש ובחילות וסיבובים אצל רופאים.
הרופא אמר לי לקחת בהדרגה התחלתי ברבע אח"כ חצי, מלפני יומיים אני על כדור שלם,
האם נורמלי שהבחילות עדיין קיימות ולפעמים בצורה נוראית, מדי פעם יותר טוב , כל התופעות תמיד מתחילות על הבוקר, בחילה, כאבי ראש, חוסר תאבון,האם זה נורמלי?
2. יש עדיפות לקחת בבוקר תכדור ? האם בער?
3.האם יש המלצה למשהו נגד בחילות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראשמח אם תעזרו לי...
ד''ר אירנה נתנאל13/07/2010לא ציינת את שם התרופה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרסיטל קבוע כל יום
אלי14/07/2010קסנאגיס 025 מדי פעם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפונקס דיכאון עמידאילה12/07/2010אני חולה בדיכאון עמיד כבר שנתיים וחצי הוצע לי טיפול בלפונקס האם זה בסדר לקבל לפונקס נגד דיכאון עמיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: אילה
ד''ר אלונה גוברמן14/07/2010שלום. לפונקס-קלוזאפין היא תרופה נוגדת פסיכוזה. אופן פעולתה אינו לגמרי ברור, אך נראה כי אתרי הפעולה העיקריים שלה הם הקולטנים לדופאמין ולסרוטונין במוח. תרופה זו משמשת לטיפול במקרים חמורים של שסעת (סכיזופרניה) אשר לא הגיבו לשניים או יותר סוגים של תרופות. ניתן לצפות לשיפור ב- 30% מהמקרים שהיו עמידים לטיפולים אחרים. בגלל הסכנה שתרופה זו עלולה לגרום לדיכוי מספר תאי הדם הלבנים ולפירכוסים, ניתנת התרופה רק במקרים קשים. התחלת הטיפול בקלוזאפין מומלצת היום רק בהשגחה אישפוזית, וזאת לפחות עד שיצטבר מידע נוסף לגבי תופעות הלוואי שלה. יחסית לפנותיאזינים, נראה שתרופה זו גורמת פחות תופעות לוואי, ויתרונה הגדול הוא בכך שהיא כמעט שאינה גורמת תנועות בלתי רצוניות בגפיים ובפנים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפונקס
מ14/07/2010שלום.
מזה כמה שנים אני מטופלת בלפונקס נגד דיכאון עמיד.
אם תעייני בעמוד הקודם בפורום תראי התייחסות שלי לנושא כתגובה לשאלה של מישהו שגם לו הוצע טיפול דומה.
אינני רופאה,
אך אני מאמינה שתוכלי להיעזר בתשובתי.
כל טוב,
מ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה ל מ
אילה14/07/2010שלום תודה על התייחסותך זה מאוד חשוב לי
מבקשת לדעת תוך כמה זמן יצאת מהדיכאון עם הלפונקס?
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפונקס
מ15/07/2010שלום.
איני זוכרת בדיוק, זה היה לפני חמש שנים ובסמוך לתקופה בה טופלתי גם בנזעי חשמל, כך שהזיכרון שלי מתקופה זו קצת מעורפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל מ
אילה16/07/2010מ יקרה אני חולה בדיכאון עמיד ואין לי מי שיתמוך בי
איכפת לך להיות ידידה שלי ולתמוך בי
איפו את גרה אני גרה בת"א* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעזרה
מ18/07/2010שלום שרון,
אשמח להכיר אותך ולעזור כמיטב יכולתי,
גם אני גרה בתל אביב,
כיצד ניתן ליצור עימך קשר?
מ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל מ
אילה19/07/2010שלום
אם שלחת לי מייל לא קיבלתי אותו
בבקשה תיצרי איתי קשר בטלפון
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
מ21/07/2010שלום אילה,
אכן שלחתי לך מייל,
התוכלי למסור לי מהו כדי שאשלח שוב?
מ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל מ בבקשה תיצרי איתי קשר בטלפון
אילה24/07/2010תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי
מ25/07/2010הי אילה,
בשלב זה הייתי מעדיפה ליצור קשר במייל.
מ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל מ
אילה26/07/2010לא קיבלתי את המייל שלך
יש אצלי בעיה לקבל מיילים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהאילה11/07/2010מה ההבדל בין סרוקוואל ל לפונקס שניהם נוגדי פסיכוזות האם הלפונקס כדור יותר חזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: אילה
ד''ר אלונה גוברמן14/07/2010שלום. לפונקס וסרוקוול שייכים לקבוצת תרופות נוגדי פסיכוזה. על לפונקס עניתי לך בשאלה קודמת. לתרופה זו משמשת לטיפול במקרים חמורים של שסעת (סכיזופרניה) אשר לא הגיבו לשניים או יותר סוגים של תרופות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהאילה11/07/2010האם טיפול בנזעי חשמל גורם או יכול לגרום לפגיעה בראש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרECT
ד''ר אירנה נתנאל13/07/2010אילה שלום,
בעקבות טיפול ב ECT יכולה להיות פגיעה קוגניטיבית. לנזעי חשמל יש השפעה שלילית על הזיכרון. יכול להיפגע זיכרון לטווח קצר וזיכרון של העבר. מייד לאחר הטיפול יכול להופיע בלבול שחולף תוך זמן קצר (תוך שעה). תופעות אלו שכיחות במיוחד בטיפולים דו-צדדיים. באופן טיפוסי, האדם שוכח אירועים שהתרחשו סמוך לטיפול. הפרעה זו חולפת מספר שבועות לאחר גמר הטיפול. טכניקה של הטיפול יכולה להקטין את שכיחות התופעות. למשל, טיםו חד - צדדי, סדרה קצרה של טיפולים, טיפול פעמים בשבוע ועוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיזה תופעות לוואי יש לרסיטל?אלי11/07/2010לפני כשבועיים הובחנתי ע"י הפסיכאטר כסובל מהתקפי חרדה, לאחר שבועות של כאבי ראש ובחילות וסיבובים אצל רופאים.
הרופא אמר לי לקחת בהדרגה התחלתי ברבע אח"כ חצי, מלפני יומיים אני על כדור שלם,
האם נורמלי שהבחילות עדיין קיימות ולפעמים בצורה נוראית, מדי פעם יותר טוב , כל התופעות תמיד מתחילות על הבוקר, בחילה, כאבי ראש, חוסר תאבון,האם זה נורמלי?
2. יש עדיפות לקחת בבוקר תכדור ? האם בער?
3.האם יש המלצה למשהו נגד בחילות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתופעות לוואי של רסיטל
ד''ר אירנה נתנאל13/07/2010אלי שלום,
תופעות שאתה מתאר הן מוכרות, שכיחות למדי ומאוד אופייניות לרסיטל.תופעות אלו חולפות עם הזמן כאשר הגוף מסתגל לכדור. עדיף ליטול את התרופה בבוקר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה נורמלי גם בשבוע השלישי .?
אלי13/07/2010אני עובר תקופה של חודש וחצי לא נעימים לחלוטין. כל יום סוג של כאב שונה, בחילות וחוסר תאבון מטורף, מתי נראה לך זה אמור להסתדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לוואי ציפרלקסענת10/07/2010שלום ד"ר
האם ציפרלקס היא תרופת שינה? האם היא תרופה מרדימה? אני כבר לוקחת יותר משנה ובאמת ישנה יותר טוב בהרבה. קראתי שצריך להיזהר בנהיגה.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתופעות לוואי ציפרלקס
ד''ר אירנה נתנאל11/07/2010ענת שלום,
אני שמחה לשמוע שהתרופה עוזרת לך. ציפרלקס זאת תרופה נוגדת דיכאון / חרדה. היא לא תרופת שינה ולא אמורה להרדים. יכולה להופיע עייפות כחלק מתופעות הלוואי בתחילת הנטילה. תופעה זו חולפת בהמשך כאשר הגוף מסתגל לכדור. אם את נוטלת יותר משנה את לא אמורה להרגיש עייפות בגלל התרופה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם לא לקחת רסיטל יומיים זה מאד ב..אלי10/07/2010שלום,
יצאתי אתמול מהבית בחטף בגלל איזו הלוויה ולא לקחתי איתי את ה "רסיטל", אותו אני לוקח כבר חודשים. כלומר לא לקחתי את הכדור (המינון הוא של כדור וחצי ליום) אתמול.
השאלה האם לא לקחת רסיטל יומיים (כלומר לא לקחת גם היום) זה מאד בעייתי?
תודה רבה מראש והמשך שבת נעימה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקחת רסיטל
ד''ר אירנה נתנאל11/07/2010אלי שלום,
עיקרונית, זה לא כל כך נוראה. קח את המנה הבאה כרגיל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)

