מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דרלין ואלכוהולבת 2618/09/2010
רציתי לדעת האם אפשר לקחת כדור דרלין ביחד עם אלכוהול - עקב אירוע שיש לי(בירה או כוס יין). עלי להעביר מצגת ובדר"כ אם לא לוקחת כדור לפני לא מצליחה לתפקד. אציין שלוקחת את הכדור מידי פעם (לחרדת קהל) ולא באופן קבוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרלין ואלכוהול
ד''ר אלונה גוברמן21/09/2010שלום. לא מומלץ שתיית אלכוהול בזמן נטילת תרופות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלוטין+ציפרלקסיעלי2518/09/2010
שלום רב רציתילדעת האם פלוטין וציפרלקס זה בסדר לקחת כי מאז שהתחלתי לקחת ציפרלקס עליתי במשקל ובעבר לקחתי פלוטין שגרם לי לרדת במשקל אז זה כאילו מאזן את זה אני כבר 4 שנים לוקחת כדורים נגד דיכאון אני בת 26 עקב דיכאון וחרדות...אני שותה אלכוהול פעם בשבוע ורציתי לדעת אם זה משפיע מאוד על יעילות הכדורים כי זה משנה אותי לגמרי האלכוהול כשאני שותה כמה כוסות אני לא זוכרת מה אני עושה מה לעשות אני אוהבת לשתות מדי פעם כמו כולם...וגםעוד דבר יש משהו יותר טוב מציפרלקס כי אני מרגישה כאילו הוא לא עוזר לי כבר והפסיכיאטר אומר שזה כדור טוב והוא לא רוצה להחליף לי...אני מרגישה עצבנית וכיאלו לא רגועה ומבולבלת לפעמים..אני רוצה כדור טוב ואני כבר חסרת אונים..עזרו לי בבקשה אני מתחננת אני רק בת 26 ונמאס לי לסבול כבר ואני מחפשת כדור שלא יעלה לי את המשקל...תודה רבה אשמח לתשובה במהרה..שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: יעלי25
ד''ר אלונה גוברמן24/09/2010שלום. קודם כול שתיית אלכוהול יחד עם תרופות מגבירה מאוד את תופעות הלוואי של התרופות, מגבירה חרדות ודיכאון ומפחיתה מיעילות התרופות. תרופות נגד חרדה פועלות על אותם קולטנים עליהם משפיע האלכוהול. לכן לשתות ולקחת תרופות זה כמו להכפיל את הכמות של אלכוהול. לגבי החלפת הכדור תדברי ותסבירי הכול לפסיכיאטר המטפל או את יכולה לפנות לפסיכיאטר אחר ולקבל חוות דעת השנייה לגבי טיפול תרופתי.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון?יניב18/09/2010
שלום רב,
אני בן 29 ולפני מספר חודשים עברתי טיפול ביוד רדיואקטיבי בבלוטת התריס. כרגע אני מטופל באלטרוקסין. אני עדיין לא מאוזן. אני חווה תחושות של אפטיות וחוסר חשק כללי. רופאת המשפחה שלי נתנה לי ציפרלקס, אבל הפסקתי לקחת את זה אחרי מספר ימים כי זה עשה לי בחילה ולא הרגשתי תחושות של דיכאון, פשוט לא הרגשתי כלום.
השאלה שלי היא האם זה נשמע כאילו באמת יש לי צורך להמשיך לקחת את הציפרלקס או לחכות להיות מאוזן הורמונלית קודם?
אני פשוט מרגיש אפטיות כללית ושום דבר לא מרגש אותי.
תודה על העזרה,
יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: יניב
ד''ר אלונה גוברמן25/09/2010שלום.
ציפרלקס -תרופה יעילה ובטוחה , המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה.
קודם כל השפעה של ציפרלקס מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בציפרלקס בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה.
במקרה שלך אני כן ממליצה לפנות ל התעייצות פסיכיאטרית לצורך איבחון מעמיק .
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותרונה16/09/2010
אני בת 32 לפני כחמישה חודשים הרגשתע לא טוב ומאז יש לי בסחרחורות כאב ראש חולשות בגוף ,עשיתי הרבה בדיקות והכל תקין ואמרו לי שזה כנראה התקפי חרדה בעיקבות זה הפסיכיאטרית נתנה לי תרופא בשם ציטאלופרם ואני מפחדת לקחת אותה (בכלליות אני לא לוקחת בכלל תרופות ).רציתי להתייעץ האם כדאי להשתמש בה? האם יש לה תופעות לוואי קשות? באיזה שלב ביום עדייף לקחת אותה? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות
ד''ר אלונה גוברמן17/09/2010שלום. ציטאלופראם -היא תרופה נוגדת דיכאון ממשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI). שימושים נוספים לתרופה זו כוללים: טיפול בהפרעה כפייתית (obsessive-copulsive disorder), בהפרעת חרדה (panic disorder), ובתסמונת קדם וסתית. תופעות הלוואי העיקריות של ציטאלופראם כוללות בחילה, כאב ראש, יובש בפה, ירידה או עלייה בתיאבון, וקשיי שינה.
המינון ההתחלתי המקובל הוא 20 מ"ג ביום ( מתחילים מ10 מג וכעבור 4 ימים מעלים ל20 מג). ניתן להעלות את המינון באופן הדרגתי עד מנה מקסימלית של 60 מ"ג ליום אך חשוב להיות במעקב של רופא המטפל.
תופעות הלוואי הנפוצות של ציטאלופראם הן: בחילה, כאב ראש, יובש בפה, ירידה או עלייה בתיאבון, ישנוניות, עצבנות יתר וקשיי שינה. תופעות אלו בדרך כלל קלות וחלקן יכולות לחלוף. תופעות נוספות פחות נפוצות הן: שלשול, הקאה, ירידת לחץ דם, כאב בטן, קצב לב לא תקין, קשיים במתן שתן והסמקה של הפנים.
מומלץ לטול את הכדור בשעות הבוקר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם התקף חרדה מסוכן?ירון16/09/2010
שלום רב,
האם התקף חרדה (וחרדה בכלל) זה מסוכן? בהתקף חרדה הדופק יכול להיות מהיר מאוד והלחץ דם עולה, זה לא יכול לפגוע בבריאות איכשהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקף חרדה
ד''ר אירנה נתנאל22/09/2010ירון שלום,
התקף חרדה יכול להיות מאוד לא נעים אך הוא כלל לא מסוכן. התחושות הגופניות שמלוות את ההתקף זהות לתחושות שאנו חווים במהלך פעילות גופנית (דפיקות לב, קוצר נשימה וכו').
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיקור סיניעליזה14/09/2010
אני קראתי את המאמר בכתב-עת Psychiatric Times Vol. 26 No. 6 מאת Jalynytchev . שם המאמר הוא Role of Acupuncture in the Treatment of Depression. הם אומרים שזה יכול לעזור.
אני סובלת מדיכאון וגם חרדה. התרופות עוזרות אבל לא לגמרי. האם ידוע לכם מטפל בישראל שמתעסק בדיקור סיני לטפל בדיכאון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - טיפול התנהגותי קבוצתי בOCDנדב13/09/2010
שלום רב,
טיפול קבוצתי התנהגותי בOCD יעיל כמו טיפול פרטני או פחות יעיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול קבוצתי
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2010שלום כך,
טיפול קבוצתי ב OCD יעלים מאוד, לא פחות מטיפול פרטני.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מתי מומלץ טיפול פרטני?
ירון14/09/2010אז מתי מומלץ טיפול פרטני ומתי מומלץ טיפול קבוצתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבוצת טיפול לגיל 18דפנה13/09/2010
שלום לכולם,
אני מחפשת עבור אח שלי קבוצה שפועלת כמה שיותר פעמים בשבוע או אפילו כל יום, באיזור השרון, קבוצה טיפולית לאנשים עם חרדות שיהיה עם עוד אנשים כמוהו ושלא ירגיש לבד. מישהו יודע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול קבוצתי לחרדה
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2010שלום לך,
בתל אביב במיינד קליניק נפתחת קבוצה לטיפול בחרדה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןשמעון13/09/2010
היי אני בן 28 כל מספר שנים(2-3) אני חווה דיכאון וחרדה שנמשך מספר שבועות בתקופה הזו אני עייף מאוד בלי רצון לאכול או לעשות משהוא בכלל או לסירוגין ההפך מלא מרץ ולא יכול לשבת או לישון כשזה מתחיל אני פונה לפסיכולוג לטיפול בתום מספר שבועות אני לא זוכר הרבה ממה שקרה לי רק זוכר שהיה קודר.מעולם לא קיבלתי תרופות בטענה שהבעיה מופיעה רק כל מספר שנים ומגיבה לטיפול פסיכולוגי ולכן אין טעם בתרופות אלא כשמתחילה התקופה הרעה ממש ממש ממש ממש אין לי כוח לכלום ולא בא לי על תקופות נוספות כאלה בייחוד לאור העובדה שהתחתנתי לאחרונה ואנו רוצים להביא ילדים לעולם. הייתי רוצה אם אפשר לשמוע חוות דעת נוספת האם כדאי\צריך לעבור לטיפול תקופתי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון
ד''ר אירנה נתנאל14/09/2010שמעון שלום,
פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) יכולה מאוד לעזור לך. טיפול CBT הינו קצר וממוקד במהלכו ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה במצב הרוח. כלים אלה מאפשרים לזהות סימנים מקדימים של ירידה במצב הרוח ולמנוע גלים חוזרים של דיכאון. גישה זו הוכיחה את עצמה מבחינה קלינית ומחקרית כדרך יעילה ביותר למנוע העשנות של דיכאון לטווח ארוך של של שנים רבות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת כדורי ציפרלקסירון12/09/2010
שלום
אני לוקח ציפרלקס 10 מ"ג עקב דכאון מזה שנה ואני מעוניין להפסיק...האם יש לעשות זאת בבת אחת? או להוריד את הכמות בהדרגה? מה המינונים המומלצים להורדה?
את הכדור רשם לי רופא משפחה ואינני בטיפול ואני מרגיש שמצבי השתפר מאוד לעומת שנה שעברה שאז התחלתי לקחת
לתגובתכם אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: ירון
ד''ר אלונה גוברמן12/09/2010שלום. כדאי מאוד לעשות הפסקה הדרגתית תחת השגחה רפואית. מומלץ להוריד חצי כדור בשבוע.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורדת ציפרלקס
ירון12/09/2010תודה
זאת אומרת- בשבוע הראשון להוריד רק חצי כדור, בשני כדור וכן הלאה? זאת אומרת שתהליך הסיום הוא 14 שבועות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי מרגישים הטבה???bar12/09/2010
נוטלת סרנדה מזה שלושה שבועות עכשיו הגעתי למינון של 88 מ"ג לערך, עולה כל יומיים ברבע כדור.
בכל בוקר מתחילת הטיפול סובלת מחרדות איומות שעוברות רק עם לוריבן ולפעמים גם במהלך היום יש חרדות ו/או דכאונות.
מתי אני אמורה להרגיש הטבה. בינתיים המצב רק רע יותר? לפני שנה קיבלתי סרנדה למשך חצי שנה, יכול להיות שהטיפול עכשיו לא יעיל בשונה מהעבר? מתי מחליטים שזהו ומנסים תרופה אחרת.
המיואשת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחילת ההשפעה
ד''ר אירנה נתנאל13/09/2010שלום כך,
יש להמתין לפחות שבועיים על המינון הטיפולי עד שהשפעת התרופה תורגש במלואה. גם תופעות לוואי אמורות לחלוף בהמשך הנטילה כאשר הגוף מסתגל לתרופה. כדי לאפשר הסתגות יותר חלקה ולצמצם תופעות לוואי נוהגים לעלות במינון באופן מאוד הדרגתי (רבע כדור כל 5-7 ימים).
במידה וכעבור שבועיים-שלוש על המינון הטיפולי לא תרגישי שיפור אפילו מועט במצבך כדאי להתיעץ שוב עם הרופא המטפל. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם חרדות היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית(CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ומאפשר ללמוד כלים של שליטה בהווה וגם לטווח הארוך.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות בחלק מסויים של היוםמיכל11/09/2010
שלום רב,
אני סובלת מהפרעות חרדה כבר במשך 5 חודשים, טופלתי בציפרלקס, ונלה וסרוקסט. הפקסתי עקב תופעות לוואי קשות, כעת אני נוטלת מירו 45 מ"ג, כחודש וחצי בצירוף של אסיוול מדי פעם.
אני חשה (מהבוקר עד 4 בצהריים כבר תקופה) תחושה חוזרת של סחרחורות, רעד פנימי, חולשה ברגליים, טשטוש ראייה, הרגשת חשמל בגוף ותחושת ריחוף, ואילו בשעות הערב אני "חוזרת לחיים" והדבר לא ברור לי.
(את הכדור אני נוטלת חצי מנה (15 מ"ג) בבוקר וחצי בלילה (30 מ"ג בלילה).
אני מבקשת לדעת מהן התופעות שאני חשה (ובעיקר החשמל בגוף שמנטרל אותי מלתפקד).
ומדוע אחרי חודש וחצי של טיפול אני לא חשה שיפור.הכיצד???
אודה לתשובתכם,
בתודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: מיכל
ד''ר אלונה גוברמן12/09/2010שלום. תנסי לטול את כל המינון בשעות הלילה ותדברי עם מטפל שלך. מירו מומלץ לטול בשעות הערב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מתחילים ?מיכה11/09/2010
תקופה ארוכה אני חש מדוכא, על רקע כל מיני בעיות שהתעוררו בחיי....האמת שאיני בטוח מה קדם ומה גרם למה, הבעיות לדכאון או הדכאון לאותן בעיות ?!
מתחבט מה לעשות....למי לפנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאן
ד''ר אירנה נתנאל11/09/2010מיכה שלום,
נסה לפנות לאיש מקצוע (פסיכולוג/ית, פסיכותרפיסט/ית). יחד עם המטפל המנוסה והמקצועי תוכלו לעשות סדר בדברים ולחפש פתרונות שישפרו את המצב. במידה ויהיה צורך, המטפל יפנה אותך לאיפול תרופתי. בנוסף, חשוב לשתף אנשים קרובים בהרגשתך. משפחה, חברים הם מקור תמיכה לשוב בהתמודדות עם קשיים שהחיים מזמנים לנו.
חזק ואמץ ותרגיש טוב,
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ocd הפרעת חרדהמירית11/09/2010
שלום אני בת 21 סובלת מהפרעות חרדה וOCD טופלתי בעבר בסרוקסט כיום הפסקתי כבר כמה שנים בלי כדורים לפי צורך לוקחת לוריוון .אך בתקופה האחרונה זה לא עוזר לי .לכן התחלתי לקחת חצי כדור פרוטין .האם זה מותר לשלב ? בין שתי התרופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: מירית
ד''ר אלונה גוברמן12/09/2010שלום. מדובר באותה תרופה סרוקסט ופארוטין , מכילים אותו חומר פעיל-- פרוקסטין, לכן לא מומלץ לטול ביחד. לוריוון, כן מותר ליטול עם פרוקסטין
בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד חברתי?אני11/09/2010
היי
אני לא אוהבת כשאומרים לי שניא חברותית כי אני לא מרגישה כך..
אני מרגישה שיש לי בעיה עם אנשים..
יש לי אומנם 3 חברים איתם אני יכולה לשוחח במידה זו או אחרת
אך מפגשים חברתיים או הרגשה שיש לי יחסי חברה כמעט ולא מרגיש לי כך
אני אציע לחברים אלו או ידידים אחרים להפגש אך תמיד ארגיש שהם לאו דווקא ירצו להפגש איתי
ושיש לם דברים יותר טובים לעשות
יש לי צורך להרגיש שיש סביבי אנשים לכן אני מנסה ליצור מפגשים אחד על אחד אך לרוב זה לא צולח,וגם כשאומרים לי שננסה פעם אחרת עדין מרגישה שלא רוצים לראות אותי,י עובדה אני לא אפגש אפילו פעם בשבוע עם חבר/ה
לכן ניסיתי ומנסה לא להיות קשורה ולפתח תחומי עניין עצמאייים
אני עושה ספורט במסגרות שאני יכולה לבוא לבד
וספורט בזמני
קוראת הרבה אם אפשר להמליץ לי על ספרים של דימוי עצמי וחברתי
מנסה להיות במסגרות עבודה/לימודים שהזמן שאצתרך להעסיק את עצמי ייקטן
אלמד לנגן
יש למישהו עוד עצות לפעילויות עצמאיות?בלי קשר להכרות איתי פשוט תזרקו באוויר
ומה אני יכולה לעשות בקשר להרגשה המוזרה בקשר לחברים?
מה שאני מנסה כעת הוא לחזק קשרים קרובים ולהרחיב את מעגל החברים אבל גם זה בערבון מוגבל
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי חברתי
ד''ר אירנה נתנאל11/09/2010שלום לך,
את מנסה להתמודד עם קשיים חברתיים, מחפשת דרכים להעסיק ולפתח את עצמך. כדי להתמודד עם הקשים בתחום החברתי מומלץ להבין קודם כל את מקור הקושי ואז לנסות ולהתמודד עם שורש הבעיה. לדעתי, ספרים של עזרה עצמית הם מאוד כללים ולא עונים על הצרכים האישיים של האדם הסובל מקושי בתחום החברתי. לכן, אני מאוד ממליצה להתיעץ עם איש מקצוע (פסיכולוג, פסיכותרפיסט).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

