פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זקוקה לעזרה.
    ריי
    01/09/2010

    בת 20, מעולם לא הייתי בטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי כלשיהו.
    חווה משהו שהייתי מתארת כהתקפי חרדה ודיכאון, ימים שלמים שבהם הדופק עומד על 150 ומעלה, אפילו אם אני רק יושבת או מתכוננת לשינה. הרגשת חנק, נשימה מאוד שיטחית, סחרחורת, ריקנות, ניתוק כמעט מוחלט מהסביבה. ניסיתי להרגיע את עצמי ו"להחזיר את עצמי למציאות" על ידי יציאה לציבור וניסיון לשוחח עם אנשים ולעשות את הפעולות היומיומיות שלי אבל כלום לא עזר. הרגשת אי נוחות, דיכאון, מחנק, איבוד שליטה, ופחד. הבנתי שהתקפי חרדה אורכים לא יותר מכמה שעות ואצלי זה נמשך לפחות שלושה ימים ככה שאני לא בטוחה איך לאבחן את זה.
    בערך מתחילת גיל ההתבגרות אני חווה דיכאונות חוזרים, ניסיון התאבדות בערך בגיל 13 ע"י נטילת קופסה שלמה של "קלונקס" (תרופה שהיתה רשומה לאמא שלי באותה תקופה), אחרי גיל 18 זה החמיר והדיכאון העובר ושב התלווה בניתוח יתר של הכל, מחשבות רעות ושליליות שרצות בראש ללא שליטה, בעיקר לפני שינה המצב נהיה ממש רע. מחשבות על מוות של קרובים, מחשבות על מחלות, על נטישה. אי יכולת להתמודד עם דברים טובים שקורים ורגעים טובים בחיים גורמים לי להרגשת אי נוחות, כאילו שאני מעדיפה שיהיה לי רע מאשר טוב, כי לא יודעת איך להתמודד עם הטוב.
    כשאני מנסה לשלוט בפרצי המחשבות זה רק מחמיר, כאילו אני מנהלת קרב עם הראש שלי. חוסר שלווה תמידי, מחשבות על המוות והיקום והחיים שאחרי, מחשבות על משמעות ושאלת שאלות שאין להן תשובה, קושי להשתלב ב"חיים האנושיים" והדברים שמעניינים את האנשים ביומ- יום. הרגשה של בדידות, שינאה עצמית. לפעמים אני מסתכלת במראה שעות והכל נראה לי כל כך עקום ומכוער ומעוות ויש לי חשק לגלח את הראש או חשק לקלף מעצמי את העור. רוב הזמן אני בשליטה אז לעולם לא אעשה משהו כזה לעצמי. אבל בנוגע לפציעה עצמית, הרגל שיש לי מאז גיל ההתבגרות, במצבים ממש קשים של חוסר שליטה ואיבוד השפיות והמון כעס הייתי חותכת את עצמי לעיתים די קרובות, עכשיו אני עושה את זה הרבה פחות, ומשתמשת במספריים שאינן חדות ושמה לב שלא אעשה משהו מסוכן. זו דרך מאוד לא בריאה לשחרר כעס או רגשות שעולים על גדותיהם, אבל לצערי זה עובד טוב יותר מלבעוט בקיר או לצעוק לתוך כרית.
    אני פורקת את כל זה רק עכשיו מפחד שאשאר לבד בעולם, כי אני הורסת על מערכת יחסים שהיתה לי, והפעם זה נורא חשוב לי... אני חוווה מצבי רוח קיצוניים, שימחה ואז דיכאון נוראי כמה שעות לאחר מכן, משנה את השיעות שלי כל הזמן. לפעמים פשוט מרגישה ריקה, כאילו אני לא מסוגלת להרגיש או לאהוב, הרגשת ריקנות מפחידה פשוט... פחד ממחוייבות, הרגשת מחנק תמידית, רצון לברוח, גם מהטוב, תמיד רצון לברוח.. אני מודעת לעובדה שיש לי בעיה. אני צריכה עזרה..
    איזה טיפול אני צריכה? מה יש לי? משהו מוגדר או שאני סתם חולת נפש...?
    ומצטערת על החפירה, במידה ומישהו קרא את כל זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זקוקה לעזרה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מאמין שאני קורא את זה...

    anonymous1111
    20/04/2011

    אמנם ההודעה ישנה מאוד... אבל מה שקראתי פה הוא תיאור מדוייק של עצמי ומה שאני עובר בחיי היום יום... גם אני בן 20... מנסה להבין מה קורה איתי, משתמש בפרוזק וקלונקס בשנה האחרונה, אבל עדיין חווה את הדברים האלה...

    עד היום חשבתי שמשהו פשוט לא בסדר איתי, אבל את תיארת בדיוק 1/1 את המצב שאני נמצא בו, פשוט מטורף...

    מקווה שאת נמצאת במצב טוב יותר והצלחת להשיג קצת שקט ושלווה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממש דומה

    גם מזדהה
    28/04/2011

    גם לי יש את מה שאת מתארת ריי , ואני בן 26.. יש לי את זה מגיל צעיר מאוד וממש כמעט אחד לאחד מה שאת מתארת,.. תכלס כדאי לך ללכת לאיזשהוא טיפול שיכול לעזור לך, יש הרבה סוגים שונים של גישות שיכולות לעזור, אני גם התחלי טיפול לא מזמן ויש מצב שהוא עוזר (או שלא..מה שבטוח יש עוד הרבה אלטרנטיבות, סך הכל אם עושים דברים זזים הכי חשוב לא להתקע במקום ולטחון את זה ולהפך בזה יותר מיידי זמן, פשוט לעשות את מה שעשוי לעזור , עצם העשייה כבר מרים , והמשך התנועה זה עניין של אנרציה וזה כבר מרגיש יותר טוב, קיצר, יש תקוה, אל תאבדי אותה תמשיכי להלחם בעצב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לעזרה. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    30/04/2011

    שלום לך,

    אני ממש מצטערת לשמוע שעד כה לא פנית לעזרה מקצועית. הטיפול המשולב של תרופות ופסיכותרפיה CBT מאוד יכול לעזור לך לשפר את המצב וללמוד לשלוט בו. עליך ללמוד כלים לוויסות רגשי, להתמודדות עם חרדה ועם דיכאון, ללמוד כישורים חברתיים שיאפשרו לך תקשורת תקינה עם הסובבים. עליך ללמוד כלים להתמודדות עם מחשבות הטורדניות שתוקפות אותך וגורמות לך למצוקה משמעותית. אני מאוד ממליצה לך לפנות לעזרה מקצועית.

    חזקי ואמצי!
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רעד בידיים
    הילה
    30/08/2010

    שלום,
    כחצי שנה יש לי רעד בידיים שמתגבר בזמן לחץ, רופאת משפחה רשמה לי טרנקסל ודרלין שלא עזרו לי אלא רק הרדימו. נירולוג אמר שאין לי בעיה גופנית, ושהרעד הוא בגלל הלחץ. מה אני יכולה לעשות בנדון, כי הרעד מפריע בעבודה וגורם למבוכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רעד בידיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאת: הילה

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/08/2010

    שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לך לרופא פסיכיאטר לצורך איבחון מעמיק. את יכולה לפנות דרך קופת חולים, מרפאה פסיכיאטרית ששיכת לאזור מגוריך או באופן פרטי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות חוזרות
    אורית
    30/08/2010

    אני לוקחת ויאפקס 150 במשך 5 שנים בהתחלה התחלתי עם כדור אחד ואז הפסיכיאטר העלה לי ל-2 כדורים ביום מכיוון שהייתי בחרדה קשה הכל היה בסדר עד שהתחלתי להוריד מינון על דעת עצמי ואז איך שהגעתי לרבע כדור התחיל לי שוב כל החרדות, הפחדים והלחצים.
    חזרתי שוב לקחת כדור ביום והכל בלי ייעוץ של מומחה, היום אחרי 5 שנים שאני לוקחת כדור אחד ואני נמצאת באמריקה כבר שנתיים עדיין יש לי את כל החרדות כגון: קשיי נשימה, לחץ, פחדים ממוות וחזרתי לקחת קלונקס שיש לי התקפה כזו כי זה הדבר היחיד שמרגיע אותי.
    אין לי באמריקה מישהו שיעזור לי לטפל בזה ואני מאוד רוצה כבר להפסיק עם הכדורים האלו הם כבר לא עוזרים לי. מה אני יכולה לעשות?
    דרך אגב לפני כחודש הוספתי עוד חצי כדור ויאפקס לכדור שאני לוקחת יום יום זאת אומרת שעכשיו אני לוקחת כדור וחצי, עזר לי בדיוק לשבועיים ושוב הכל חזר הייתי צריכה לקבל וסת באמצע חודש אוגוסט ומאחר לי המחזור כבר בשבועים עשיתי בדיקות הריון ביתיות והתשובה היא שלילית, יכול להיות שמתעכב לי הוסת כתוצאה מהחצי כדור שהתחלתי לקחת??
    אני חייבת עזרה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות חוזרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאת: אורית

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/09/2010

    שלום. לא ניתן לעזור דרך פורום. מאוד חשוב לפנות לעזרה מקצועית. לפעמים צריך לנסות טיפולים תרופתיים שונים עד שמוצאים את הטיפול המתאים יותר. בנוסף אפשר לנסות טיפול בשיחות. זה מאוד יכול לעזור.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת מישהו/י שנוטל רסיטל להתייעצות
    אורית
    29/08/2010

    אני אשמח לשמוע ממישהו/י שהתחילו לנטול רסיטל נגד חרדות כדי להתייעץ על העלאת מינון של התרופה ותופעות לוואי.
    אשמח לקבל תגובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאת: אורית

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/08/2010

    שלום. השפעה של רסיטל מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש ברסיטל בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב רפואי.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מישהו\מישהי פה מרגיש לבד ובא לו סתם
    barak
    29/08/2010

    אשמח לשוחח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה למצוא מקום לדבר

    אורית
    29/08/2010

    משהו עובר עליי בזמן האחרון. אני עצובה הרבה מאוד. לוקחת כדורים ובכל זאת הרגשות חזקים מאוד. למרות שיש לי חבר, יש לי צורך עז ליצור קשר עם גברים. כמו פיצוי על משהו שחסר. גורם לי לעשות כל מיני דברים משונים. אני מרגישה כאילו הלב שלי שבור. שהכל ריק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה
    שושנה
    29/08/2010

    שלום רב,
    אני בגיל 48 סובלת מחרדות ודיכאון אני נוטלת ציפרלקס כשלושה חודשיים הפסקתי
    וחזרו לי כל התופעות של החרדות ומלווא בחנק, כאביםבכתף השמלי ויורד לחזה + לחצים,
    מלמול בצד אחד של הפנים, חולשה בגוף,ברגליים וקושי עמידה,חוסר תאבון,פחד לישון
    ובנוסף החלו לי כאבי גב מוזרים שבאים והולכים..

    לאחד בדיקת אקג - שיצאה תקינה הרופאה הביאה לי כדור אחד בשם פרוטיאזין והחלתי
    לקחת שוב את הציפרלקס וקלונקס.

    השאלות לי הן:
    1. אם הכאבי גב הן תופעה מהחרדות ?
    2. אך אני חוזרת ובאילו שלבים אני צריכה ליטול את הציפרלקס?
    3. האם אספרין וציפרלקס אפשרי לקחת יחד ום לא איזה כדור מומלץ לקחת יחד?

    תודה רבה רבה , שושנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וחרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאת: שושנה

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/08/2010

    שלום. ישנם מקרים בהם דיכאון מלווה בכאבים. את יכולה לחזור לטול את ציפרלקס אך חשוב להיות במעקב של פסיכיאטר שלך. מתחלים מחצי כדור ולאחר 4 ימים לוקחים כדור שלם.
    ישנן תרופות מאוד יעילות במיוחד לטיפול בדיכאון עם כאבים. כדאי להתיעץ בנושא עם הרופא המטפל.
    אין מניעה לטול אספירין וציפרלקס.
    תרגישי טוב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי רוצה למות
    רותם
    28/08/2010

    תעזרו לי הבת שלי רק בת 12 והיא אפילו התקבלה למופת בחטיבת הביניים והיא תלמידה נהדרת ואני לא רוצה לאבד אותה!!
    תפסתי אותה היום מנסה להתאבד...היא סובלת מדיכאון קליני ואני לא יודעת מה לעשות..
    תעזרו לי בבקשה!!!!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבת שלי רוצה למות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה את פונה לפורום?

    ע
    28/08/2010

    את צריכה לפנות מיד לטיפול פסיכאטרי. התגובה שלך בלתי אחראית בעיני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס וקפיצות בשרירים
    דנה
    28/08/2010

    שלום רב,אני לוקחת ציפרלקס חודש.בימים הראשונים היו לי בחילות וסחרחורות.התופעות חלפו אך יש לי תופעה של קפיצות שרירים מנוחה.בידיים ורגליים.בזמן תזוזה כלום.האם זה מוכר או אמור לחלוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס וקפיצות בשרירים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאת: דנה

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/08/2010

    שלום. קודם כל השפעה של ציפרלקס מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בציפרלקס בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב תדברי עם מטפל שלך
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות פסיכיאטריות ושתיית אלכוהול
    מ
    27/08/2010

    שלום.
    מדוע בעצם אסורה שתיית אלכוהול במקביל לנטילת תרופות נוגדות דיכאון?
    האם האיסור הוא מוחלט?
    ומה עלול לקרות באם אשתה בכל זאת מעט אלכוהול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאת: מ

    ד''ר אלונה גוברמן
    31/08/2010

    שלום
    תרופות נגד דיכאון וחרדה פועלות על אותם קולטנים עליהם משפיע האלכוהול. לכן לשתות ולקחת תרופות זה כמו להכפיל את הכמות של אלכוהול.
    בנוסף, שתיית אלכוהול יחד עם תרופות מגבירה מאוד את תופעות הלוואי של התרופות, מגבירה חרדות ודיכאון ומפחיתה מיעילות התרופות. לא יכול להיות נזק בלתי הפיך אך הנזק המיידי יכול להיות מאוד לא נעים. ממש לא כדאי "להתפרק" !!!
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות
    דני
    27/08/2010

    שלום,

    אני בן 32 , נשוי +תינוק. במשך תקופה ארוכה סובל מחרדת ביצוע (ניסיתי טיפולים). כנראה בעקבות המצב הממושך של חרדה התפתחה אצלי חרדה הקשורה לשינה. הלכתי לפסיכיאטר והוא רשם לי רמוטיב. במשך כ-5 חודשים הייתי פחות או יותר בסדר. בשבועיים אחרונים חלה התדרדרות, אני נמצא בחרדות גם במשך היום , מאוד קשה לי להרדם. אני נעזרתי כבר כ-10 פעמים באלפרליד 0.25. אני יודע שזה ממכר ולכן לוקח רק כשממש אין ברירה. רק שלאחרונה התדירות עלתה. הפסיכיאטר כבר בהתחלה הציע לי אסטו אבל אני מאוד חושש להתחיל עם התרופות החזקות הללו. האם התרופות יוכלו לרפא אותי או שרק ישכיחו את הסימפומים לזמן ומה אז.מה קורה כשתרופות מפסיקות להשפיע? ומה עם תופאות הלוואי בתחום המין , גם כך המצב לא משהו . אני חושש לגורלי ולגורל משפחתי. אינני יודע האם להמשיך לסבול ולקוות שהמצב ישתפר או להתחיל עם התרופות ולראות לאין זה יוביל אותי.
    אשמח להמלצתכם, תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/08/2010

    דני שלום,

    חרדה זה לא שפעת, לא עוברת מעצמה. עם הזמן המצב רק הולך ומחמיר. אסטו, תרופה מצויינת שיכולה מאוד לשפר את מצבך. אל תחקה. קח את הטיפול התרופתי שהרופא המליצה ותפסיק לסבול. להתגבר על חחשות ולעשות את הדבר הנכון, מבחינתך זה כבר צעד גדול של ניצחון על החרדה. הדרך הטובה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית(CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה. כלים אלה מאפשרים למנוע הישנות של החרדה לטווח הארוך. כאשר הושגה שליטה מירבית בחרדה ניתן להריד את הטיפול התרופתי באופן הדרגתי מאוד (לא לפני כחצי שנה - שנה על המינון הטיפולי).

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע לציפרלקס ואקציטלופראם
    יואב
    27/08/2010

    אני מטופל מזה שנתיים כמעט בציפרלקס כרגע אני נוטל 2 כדורים של ציפרלקס ביום עקב או סי די..חשיבה טורדנית..לפני שבוע נגמרה לי החפיסה והלכתי לבית מרקחת.הרוקחת אמרה שיש לה אקציטלופראם של טבע.אמרתי לה שאני צריך ציפרלקס והיא אמרה לי שזה אותו הדבר..ומאז אני באקציטלופרם של טבע חשוב לציין כי ביומיים האחרונים אני מרגיש קצת יותר חופר..ופתאום חכחה בי דעתי שאולי הרוקחת חשבה שאני מתחיל טיפול ולכן לא משנה באיזו תרופה אתמקד? אולי היא לא ידעה שאני כבר מטופל בציפרלקס ? מה לעשות? לחזור לציפרלקס?

    מבולבל..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ואקציטלופראם

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/08/2010

    יואב שלום,

    אין שום הבדל בין ציפרלקס ואקציטלופראם. אותה התרופה בדיוק. ממש לא משנה.

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    שי
    25/08/2010

    מהו הזמן ההמוצע שמטופל צריך תרופות לחרדה חודשים?שנים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/08/2010

    שי שלום,

    הדרך הטובה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית(CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה. כלים אלה מאפשרים למנוע הישנות של החרדה לטווח הארוך. כאשר הושגה שליטה מירבית בחרדה ניתן להריד את הטיפול התרופתי באופן הדרגתי מאוד (לא לפני כחצי שנה - שנה על המינון הטיפולי).

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שי
    25/08/2010

    האם חרדה ככלית מאפיינת גם מחשבות טורדניות שכל הזמן חוזרות על עצמן מן אובססיותת כאלו?ועוד שאלה הפסקתי טיפול באיקסל לאחר שהייתי מטופל חודש וחצי .ההפסקה היית לשבועיים .חזרתי לשתות אותם האם יתכן שיש הטבה אחרי יום יומים של שימוש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/08/2010

    שי שלום,

    חרדה כללית מאופיינת בחרדה ודאגה מתמדת בקשר לבעיות שקשורות למשפחה, עבודה, בריאות, ועוד, שמופיעות רוב הזמן, ומלוות בתסמינים גופניים כגון מתח, חולשה, קשיי ריכוז, עצבנות והפרעות בשינה. מחשבות טורדניות קשורות יותר להפרעה טורדנית כפייתית מאופיינת בהופעת מחשבות טורדניות, מעיקות, לא רצויות ופולשניות שמלוות בהתנהגויות כפייתיות המיועדות לנטרל את המחשבות או למנוע אירוע או מצב מאיים.
    יתכן שיש הטבה אחרי יום יומים של שימוש באיקסל.

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    ORA GEVA
    25/08/2010

    חברה טובה שלי מטופלת בהומאופטיה קלאסית ומאז נעלמו בעיותיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/08/2010

    שלום לך,

    אני מאוד שמחה לשמוע שהטיפול עזר. בנוסף, הייתי ממליצה ללמוד כלים ומיומנויות של התמודדות ושליטה עם חרדות כדי למנוע גלים חוזרים של החרדה. החיים מזמינים לנו התמודדויות שונות, לחצים וחרדות. מצבים אלה נוטים לחזור וכן, חשוב לפתח כלים להתמודדות עצמית יעילה. כלים כאלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). טיפול זה קצר וממוקד מאוד והוכיח את יעילותו מבחינה קלינית ומחקרית.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספת ויטמינים
    אלי
    24/08/2010

    רציתי לדעת בבקשה אם אני לוקח וייפקס 150 פלוס למיקטל 150 ואני סובל מכל תופעות הלוואי הידועות תשישות,אובדן חשק מיני,כאבי ראש וכו,האים יש ויטמינים או משהו טיבעי שיכול לעזור בנוסף לתרופות שאני לוקח, כמו היפריקום או ויטמינים מקבוצת בי או משהו דומה? בתודה אלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוספת ויטמינים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספת ויטמינים

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/08/2010

    אלי שלום,

    עד כמה שאני יודעת, אין שום הוכחה מחקרית או קלינית בעניין היעילות של הויטמינית כתוספת לתרופות. אני גם לא חושבת שויטמינים יכולים להזיק. חלק מתופעות הלוואי שאתה מתאר חולפות בהמשך הנטילה כאשר הגוף מסתגל לתרופות.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום