מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זקוקה לעזרה.ריי01/09/2010
בת 20, מעולם לא הייתי בטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי כלשיהו.
חווה משהו שהייתי מתארת כהתקפי חרדה ודיכאון, ימים שלמים שבהם הדופק עומד על 150 ומעלה, אפילו אם אני רק יושבת או מתכוננת לשינה. הרגשת חנק, נשימה מאוד שיטחית, סחרחורת, ריקנות, ניתוק כמעט מוחלט מהסביבה. ניסיתי להרגיע את עצמי ו"להחזיר את עצמי למציאות" על ידי יציאה לציבור וניסיון לשוחח עם אנשים ולעשות את הפעולות היומיומיות שלי אבל כלום לא עזר. הרגשת אי נוחות, דיכאון, מחנק, איבוד שליטה, ופחד. הבנתי שהתקפי חרדה אורכים לא יותר מכמה שעות ואצלי זה נמשך לפחות שלושה ימים ככה שאני לא בטוחה איך לאבחן את זה.
בערך מתחילת גיל ההתבגרות אני חווה דיכאונות חוזרים, ניסיון התאבדות בערך בגיל 13 ע"י נטילת קופסה שלמה של "קלונקס" (תרופה שהיתה רשומה לאמא שלי באותה תקופה), אחרי גיל 18 זה החמיר והדיכאון העובר ושב התלווה בניתוח יתר של הכל, מחשבות רעות ושליליות שרצות בראש ללא שליטה, בעיקר לפני שינה המצב נהיה ממש רע. מחשבות על מוות של קרובים, מחשבות על מחלות, על נטישה. אי יכולת להתמודד עם דברים טובים שקורים ורגעים טובים בחיים גורמים לי להרגשת אי נוחות, כאילו שאני מעדיפה שיהיה לי רע מאשר טוב, כי לא יודעת איך להתמודד עם הטוב.
כשאני מנסה לשלוט בפרצי המחשבות זה רק מחמיר, כאילו אני מנהלת קרב עם הראש שלי. חוסר שלווה תמידי, מחשבות על המוות והיקום והחיים שאחרי, מחשבות על משמעות ושאלת שאלות שאין להן תשובה, קושי להשתלב ב"חיים האנושיים" והדברים שמעניינים את האנשים ביומ- יום. הרגשה של בדידות, שינאה עצמית. לפעמים אני מסתכלת במראה שעות והכל נראה לי כל כך עקום ומכוער ומעוות ויש לי חשק לגלח את הראש או חשק לקלף מעצמי את העור. רוב הזמן אני בשליטה אז לעולם לא אעשה משהו כזה לעצמי. אבל בנוגע לפציעה עצמית, הרגל שיש לי מאז גיל ההתבגרות, במצבים ממש קשים של חוסר שליטה ואיבוד השפיות והמון כעס הייתי חותכת את עצמי לעיתים די קרובות, עכשיו אני עושה את זה הרבה פחות, ומשתמשת במספריים שאינן חדות ושמה לב שלא אעשה משהו מסוכן. זו דרך מאוד לא בריאה לשחרר כעס או רגשות שעולים על גדותיהם, אבל לצערי זה עובד טוב יותר מלבעוט בקיר או לצעוק לתוך כרית.
אני פורקת את כל זה רק עכשיו מפחד שאשאר לבד בעולם, כי אני הורסת על מערכת יחסים שהיתה לי, והפעם זה נורא חשוב לי... אני חוווה מצבי רוח קיצוניים, שימחה ואז דיכאון נוראי כמה שעות לאחר מכן, משנה את השיעות שלי כל הזמן. לפעמים פשוט מרגישה ריקה, כאילו אני לא מסוגלת להרגיש או לאהוב, הרגשת ריקנות מפחידה פשוט... פחד ממחוייבות, הרגשת מחנק תמידית, רצון לברוח, גם מהטוב, תמיד רצון לברוח.. אני מודעת לעובדה שיש לי בעיה. אני צריכה עזרה..
איזה טיפול אני צריכה? מה יש לי? משהו מוגדר או שאני סתם חולת נפש...?
ומצטערת על החפירה, במידה ומישהו קרא את כל זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מאמין שאני קורא את זה...
anonymous111120/04/2011אמנם ההודעה ישנה מאוד... אבל מה שקראתי פה הוא תיאור מדוייק של עצמי ומה שאני עובר בחיי היום יום... גם אני בן 20... מנסה להבין מה קורה איתי, משתמש בפרוזק וקלונקס בשנה האחרונה, אבל עדיין חווה את הדברים האלה...
עד היום חשבתי שמשהו פשוט לא בסדר איתי, אבל את תיארת בדיוק 1/1 את המצב שאני נמצא בו, פשוט מטורף...
מקווה שאת נמצאת במצב טוב יותר והצלחת להשיג קצת שקט ושלווה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש דומה
גם מזדהה28/04/2011גם לי יש את מה שאת מתארת ריי , ואני בן 26.. יש לי את זה מגיל צעיר מאוד וממש כמעט אחד לאחד מה שאת מתארת,.. תכלס כדאי לך ללכת לאיזשהוא טיפול שיכול לעזור לך, יש הרבה סוגים שונים של גישות שיכולות לעזור, אני גם התחלי טיפול לא מזמן ויש מצב שהוא עוזר (או שלא..מה שבטוח יש עוד הרבה אלטרנטיבות, סך הכל אם עושים דברים זזים הכי חשוב לא להתקע במקום ולטחון את זה ולהפך בזה יותר מיידי זמן, פשוט לעשות את מה שעשוי לעזור , עצם העשייה כבר מרים , והמשך התנועה זה עניין של אנרציה וזה כבר מרגיש יותר טוב, קיצר, יש תקוה, אל תאבדי אותה תמשיכי להלחם בעצב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזקוקה לעזרה. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/04/2011שלום לך,
אני ממש מצטערת לשמוע שעד כה לא פנית לעזרה מקצועית. הטיפול המשולב של תרופות ופסיכותרפיה CBT מאוד יכול לעזור לך לשפר את המצב וללמוד לשלוט בו. עליך ללמוד כלים לוויסות רגשי, להתמודדות עם חרדה ועם דיכאון, ללמוד כישורים חברתיים שיאפשרו לך תקשורת תקינה עם הסובבים. עליך ללמוד כלים להתמודדות עם מחשבות הטורדניות שתוקפות אותך וגורמות לך למצוקה משמעותית. אני מאוד ממליצה לך לפנות לעזרה מקצועית.
חזקי ואמצי!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעד בידייםהילה30/08/2010
שלום,
כחצי שנה יש לי רעד בידיים שמתגבר בזמן לחץ, רופאת משפחה רשמה לי טרנקסל ודרלין שלא עזרו לי אלא רק הרדימו. נירולוג אמר שאין לי בעיה גופנית, ושהרעד הוא בגלל הלחץ. מה אני יכולה לעשות בנדון, כי הרעד מפריע בעבודה וגורם למבוכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: הילה
ד''ר אלונה גוברמן31/08/2010שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לך לרופא פסיכיאטר לצורך איבחון מעמיק. את יכולה לפנות דרך קופת חולים, מרפאה פסיכיאטרית ששיכת לאזור מגוריך או באופן פרטי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדות חוזרותאורית30/08/2010
אני לוקחת ויאפקס 150 במשך 5 שנים בהתחלה התחלתי עם כדור אחד ואז הפסיכיאטר העלה לי ל-2 כדורים ביום מכיוון שהייתי בחרדה קשה הכל היה בסדר עד שהתחלתי להוריד מינון על דעת עצמי ואז איך שהגעתי לרבע כדור התחיל לי שוב כל החרדות, הפחדים והלחצים.
חזרתי שוב לקחת כדור ביום והכל בלי ייעוץ של מומחה, היום אחרי 5 שנים שאני לוקחת כדור אחד ואני נמצאת באמריקה כבר שנתיים עדיין יש לי את כל החרדות כגון: קשיי נשימה, לחץ, פחדים ממוות וחזרתי לקחת קלונקס שיש לי התקפה כזו כי זה הדבר היחיד שמרגיע אותי.
אין לי באמריקה מישהו שיעזור לי לטפל בזה ואני מאוד רוצה כבר להפסיק עם הכדורים האלו הם כבר לא עוזרים לי. מה אני יכולה לעשות?
דרך אגב לפני כחודש הוספתי עוד חצי כדור ויאפקס לכדור שאני לוקחת יום יום זאת אומרת שעכשיו אני לוקחת כדור וחצי, עזר לי בדיוק לשבועיים ושוב הכל חזר הייתי צריכה לקבל וסת באמצע חודש אוגוסט ומאחר לי המחזור כבר בשבועים עשיתי בדיקות הריון ביתיות והתשובה היא שלילית, יכול להיות שמתעכב לי הוסת כתוצאה מהחצי כדור שהתחלתי לקחת??
אני חייבת עזרה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: אורית
ד''ר אלונה גוברמן03/09/2010שלום. לא ניתן לעזור דרך פורום. מאוד חשוב לפנות לעזרה מקצועית. לפעמים צריך לנסות טיפולים תרופתיים שונים עד שמוצאים את הטיפול המתאים יותר. בנוסף אפשר לנסות טיפול בשיחות. זה מאוד יכול לעזור.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת מישהו/י שנוטל רסיטל להתייעצותאורית29/08/2010
אני אשמח לשמוע ממישהו/י שהתחילו לנטול רסיטל נגד חרדות כדי להתייעץ על העלאת מינון של התרופה ותופעות לוואי.
אשמח לקבל תגובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: אורית
ד''ר אלונה גוברמן31/08/2010שלום. השפעה של רסיטל מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות . יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש ברסיטל בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב רפואי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מישהו\מישהי פה מרגיש לבד ובא לו סתםbarak29/08/2010
אשמח לשוחח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה למצוא מקום לדבר
אורית29/08/2010משהו עובר עליי בזמן האחרון. אני עצובה הרבה מאוד. לוקחת כדורים ובכל זאת הרגשות חזקים מאוד. למרות שיש לי חבר, יש לי צורך עז ליצור קשר עם גברים. כמו פיצוי על משהו שחסר. גורם לי לעשות כל מיני דברים משונים. אני מרגישה כאילו הלב שלי שבור. שהכל ריק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון וחרדהשושנה29/08/2010
שלום רב,
אני בגיל 48 סובלת מחרדות ודיכאון אני נוטלת ציפרלקס כשלושה חודשיים הפסקתי
וחזרו לי כל התופעות של החרדות ומלווא בחנק, כאביםבכתף השמלי ויורד לחזה + לחצים,
מלמול בצד אחד של הפנים, חולשה בגוף,ברגליים וקושי עמידה,חוסר תאבון,פחד לישון
ובנוסף החלו לי כאבי גב מוזרים שבאים והולכים..
לאחד בדיקת אקג - שיצאה תקינה הרופאה הביאה לי כדור אחד בשם פרוטיאזין והחלתי
לקחת שוב את הציפרלקס וקלונקס.
השאלות לי הן:
1. אם הכאבי גב הן תופעה מהחרדות ?
2. אך אני חוזרת ובאילו שלבים אני צריכה ליטול את הציפרלקס?
3. האם אספרין וציפרלקס אפשרי לקחת יחד ום לא איזה כדור מומלץ לקחת יחד?
תודה רבה רבה , שושנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: שושנה
ד''ר אלונה גוברמן31/08/2010שלום. ישנם מקרים בהם דיכאון מלווה בכאבים. את יכולה לחזור לטול את ציפרלקס אך חשוב להיות במעקב של פסיכיאטר שלך. מתחלים מחצי כדור ולאחר 4 ימים לוקחים כדור שלם.
ישנן תרופות מאוד יעילות במיוחד לטיפול בדיכאון עם כאבים. כדאי להתיעץ בנושא עם הרופא המטפל.
אין מניעה לטול אספירין וציפרלקס.
תרגישי טוב
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת שלי רוצה למותרותם28/08/2010
תעזרו לי הבת שלי רק בת 12 והיא אפילו התקבלה למופת בחטיבת הביניים והיא תלמידה נהדרת ואני לא רוצה לאבד אותה!!
תפסתי אותה היום מנסה להתאבד...היא סובלת מדיכאון קליני ואני לא יודעת מה לעשות..
תעזרו לי בבקשה!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה את פונה לפורום?
ע28/08/2010את צריכה לפנות מיד לטיפול פסיכאטרי. התגובה שלך בלתי אחראית בעיני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס וקפיצות בשריריםדנה28/08/2010
שלום רב,אני לוקחת ציפרלקס חודש.בימים הראשונים היו לי בחילות וסחרחורות.התופעות חלפו אך יש לי תופעה של קפיצות שרירים מנוחה.בידיים ורגליים.בזמן תזוזה כלום.האם זה מוכר או אמור לחלוף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: דנה
ד''ר אלונה גוברמן31/08/2010שלום. קודם כל השפעה של ציפרלקס מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 -8 שבועות .
יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בציפרלקס בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים (כמו שתיארת). במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב תדברי עם מטפל שלך
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות פסיכיאטריות ושתיית אלכוהולמ27/08/2010
שלום.
מדוע בעצם אסורה שתיית אלכוהול במקביל לנטילת תרופות נוגדות דיכאון?
האם האיסור הוא מוחלט?
ומה עלול לקרות באם אשתה בכל זאת מעט אלכוהול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאת: מ
ד''ר אלונה גוברמן31/08/2010שלום
תרופות נגד דיכאון וחרדה פועלות על אותם קולטנים עליהם משפיע האלכוהול. לכן לשתות ולקחת תרופות זה כמו להכפיל את הכמות של אלכוהול.
בנוסף, שתיית אלכוהול יחד עם תרופות מגבירה מאוד את תופעות הלוואי של התרופות, מגבירה חרדות ודיכאון ומפחיתה מיעילות התרופות. לא יכול להיות נזק בלתי הפיך אך הנזק המיידי יכול להיות מאוד לא נעים. ממש לא כדאי "להתפרק" !!!
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדותדני27/08/2010
שלום,
אני בן 32 , נשוי +תינוק. במשך תקופה ארוכה סובל מחרדת ביצוע (ניסיתי טיפולים). כנראה בעקבות המצב הממושך של חרדה התפתחה אצלי חרדה הקשורה לשינה. הלכתי לפסיכיאטר והוא רשם לי רמוטיב. במשך כ-5 חודשים הייתי פחות או יותר בסדר. בשבועיים אחרונים חלה התדרדרות, אני נמצא בחרדות גם במשך היום , מאוד קשה לי להרדם. אני נעזרתי כבר כ-10 פעמים באלפרליד 0.25. אני יודע שזה ממכר ולכן לוקח רק כשממש אין ברירה. רק שלאחרונה התדירות עלתה. הפסיכיאטר כבר בהתחלה הציע לי אסטו אבל אני מאוד חושש להתחיל עם התרופות החזקות הללו. האם התרופות יוכלו לרפא אותי או שרק ישכיחו את הסימפומים לזמן ומה אז.מה קורה כשתרופות מפסיקות להשפיע? ומה עם תופאות הלוואי בתחום המין , גם כך המצב לא משהו . אני חושש לגורלי ולגורל משפחתי. אינני יודע האם להמשיך לסבול ולקוות שהמצב ישתפר או להתחיל עם התרופות ולראות לאין זה יוביל אותי.
אשמח להמלצתכם, תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדות
ד''ר אירנה נתנאל27/08/2010דני שלום,
חרדה זה לא שפעת, לא עוברת מעצמה. עם הזמן המצב רק הולך ומחמיר. אסטו, תרופה מצויינת שיכולה מאוד לשפר את מצבך. אל תחקה. קח את הטיפול התרופתי שהרופא המליצה ותפסיק לסבול. להתגבר על חחשות ולעשות את הדבר הנכון, מבחינתך זה כבר צעד גדול של ניצחון על החרדה. הדרך הטובה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית(CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה. כלים אלה מאפשרים למנוע הישנות של החרדה לטווח הארוך. כאשר הושגה שליטה מירבית בחרדה ניתן להריד את הטיפול התרופתי באופן הדרגתי מאוד (לא לפני כחצי שנה - שנה על המינון הטיפולי).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לציפרלקס ואקציטלופראםיואב27/08/2010
אני מטופל מזה שנתיים כמעט בציפרלקס כרגע אני נוטל 2 כדורים של ציפרלקס ביום עקב או סי די..חשיבה טורדנית..לפני שבוע נגמרה לי החפיסה והלכתי לבית מרקחת.הרוקחת אמרה שיש לה אקציטלופראם של טבע.אמרתי לה שאני צריך ציפרלקס והיא אמרה לי שזה אותו הדבר..ומאז אני באקציטלופרם של טבע חשוב לציין כי ביומיים האחרונים אני מרגיש קצת יותר חופר..ופתאום חכחה בי דעתי שאולי הרוקחת חשבה שאני מתחיל טיפול ולכן לא משנה באיזו תרופה אתמקד? אולי היא לא ידעה שאני כבר מטופל בציפרלקס ? מה לעשות? לחזור לציפרלקס?
מבולבל..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס ואקציטלופראם
ד''ר אירנה נתנאל27/08/2010יואב שלום,
אין שום הבדל בין ציפרלקס ואקציטלופראם. אותה התרופה בדיוק. ממש לא משנה.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהשי25/08/2010
מהו הזמן ההמוצע שמטופל צריך תרופות לחרדה חודשים?שנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
ד''ר אירנה נתנאל27/08/2010שי שלום,
הדרך הטובה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית(CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה. כלים אלה מאפשרים למנוע הישנות של החרדה לטווח הארוך. כאשר הושגה שליטה מירבית בחרדה ניתן להריד את הטיפול התרופתי באופן הדרגתי מאוד (לא לפני כחצי שנה - שנה על המינון הטיפולי).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשי25/08/2010
האם חרדה ככלית מאפיינת גם מחשבות טורדניות שכל הזמן חוזרות על עצמן מן אובססיותת כאלו?ועוד שאלה הפסקתי טיפול באיקסל לאחר שהייתי מטופל חודש וחצי .ההפסקה היית לשבועיים .חזרתי לשתות אותם האם יתכן שיש הטבה אחרי יום יומים של שימוש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
ד''ר אירנה נתנאל27/08/2010שי שלום,
חרדה כללית מאופיינת בחרדה ודאגה מתמדת בקשר לבעיות שקשורות למשפחה, עבודה, בריאות, ועוד, שמופיעות רוב הזמן, ומלוות בתסמינים גופניים כגון מתח, חולשה, קשיי ריכוז, עצבנות והפרעות בשינה. מחשבות טורדניות קשורות יותר להפרעה טורדנית כפייתית מאופיינת בהופעת מחשבות טורדניות, מעיקות, לא רצויות ופולשניות שמלוות בהתנהגויות כפייתיות המיועדות לנטרל את המחשבות או למנוע אירוע או מצב מאיים.
יתכן שיש הטבה אחרי יום יומים של שימוש באיקסל.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהORA GEVA25/08/2010
חברה טובה שלי מטופלת בהומאופטיה קלאסית ומאז נעלמו בעיותיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה
ד''ר אירנה נתנאל27/08/2010שלום לך,
אני מאוד שמחה לשמוע שהטיפול עזר. בנוסף, הייתי ממליצה ללמוד כלים ומיומנויות של התמודדות ושליטה עם חרדות כדי למנוע גלים חוזרים של החרדה. החיים מזמינים לנו התמודדויות שונות, לחצים וחרדות. מצבים אלה נוטים לחזור וכן, חשוב לפתח כלים להתמודדות עצמית יעילה. כלים כאלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). טיפול זה קצר וממוקד מאוד והוכיח את יעילותו מבחינה קלינית ומחקרית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוספת ויטמיניםאלי24/08/2010
רציתי לדעת בבקשה אם אני לוקח וייפקס 150 פלוס למיקטל 150 ואני סובל מכל תופעות הלוואי הידועות תשישות,אובדן חשק מיני,כאבי ראש וכו,האים יש ויטמינים או משהו טיבעי שיכול לעזור בנוסף לתרופות שאני לוקח, כמו היפריקום או ויטמינים מקבוצת בי או משהו דומה? בתודה אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת ויטמינים
ד''ר אירנה נתנאל27/08/2010אלי שלום,
עד כמה שאני יודעת, אין שום הוכחה מחקרית או קלינית בעניין היעילות של הויטמינית כתוספת לתרופות. אני גם לא חושבת שויטמינים יכולים להזיק. חלק מתופעות הלוואי שאתה מתאר חולפות בהמשך הנטילה כאשר הגוף מסתגל לתרופות.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

