פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    אילה
    21/06/2010

    אני חולה בדיכאון עמיד לוקחת 120 מ"ג אנטומין וולבוטרין xr 150נ ו 100 מ"ג סרוקוואל וכדור אחד של דקינט כבר שבועיים ,ואין שום הטבה במצבי אני מפחדת אני לא מגיבה לטיפול התרופתי הזה.
    האם כדאי להמשיך עם הטיפול הזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בדיכאון שלא מגיב לתרופות

    ד''ר אירנה נתנאל
    22/06/2010

    שי שלום,

    לפי המחקרים כ-30%-40% ממצבי הדיכאון נכנסים לקטגוריה של דיכאון עמיד. על המספרים האלו צריך להוסיף את החולים שלא מצליחים להסתדר עם תופעות הלווי של התרופות. אוכלוסיה של חולים בדיכאון עמיד נמצאת בהחלט בסיכון מוגבר.
    ישנם טיפולים לא תרופתיים שיכולים לעזור: גרייה מגנטית למוח (TMS) או נזעי חשמל (ECT).

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא עניתם לשאלתי

    אילה
    23/06/2010

    מחכה לתשובה לשאלתי
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול לא תרופתי

    ד''ר אירנה נתנאל
    24/06/2010

    כשהתרופות לא עוזרות כדאי לשקול טיפולים לא תרופתיים בנוסף לתרופות או במקומן. טיפולים לא תרופתיים שניתן לשקול הם גרייה מגנטית למוח (TMS) או נזעי חשמל (ECT). מומלץ גם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).

    בברכרה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש ברסיטל יחד עם קסנקס
    דינה
    21/06/2010

    בני בן 24 סטודנט בטכניון סובל מגיל אפס מחרדת חברה למרות שעבר את כל המערכת החינוכית באופן מלא - גן, בית ספר, תיכון, - בהצטיינות כמעט, צבא - שירות מוצלח, והתקבל ללימודים - מתקשה מאוד לתקשר עם הסביבה, עם בני גילו, בודד לגמרה, לדבריו, היחסים וחברות בשבילו הינם עבודה נפשית קשה ומעייפת מאוד. מגיל 15 בערך עד גיל 20 טופל בסרוקסט. אחר כך קיבל החלטה להמשיך ללא תרופות והפסיק אחרי יעוץ עם הרופא.
    השנה בעקבות לחצים קשים בלימודים וכו' התלונן על דיכאון קשה, ירידה ביכולת ללמוד באותה יעילות, חוסר ריכוז, חרדות לגבי עתידו. פנה לרופא במסגרת שירות פסיכוליגית במוסד אקדמי. הרופאה רשמה לו רסיטל 20. דאגתי לו מאוד - שחזר לתרופות ואיך יגיב. לפי התגובות שקיבלתי ממנו, לא היו תופעות שליליות במיוחד - למרות זאת בביקור השני הרופאה הגבירה לו את המינון של רסיטל והוסיפה גם קסנקס נגד החרדה.
    אני לא מכירה את התרופות האלה. אני כמובן לא מומחה, אך לא חשבתי שהצטרך טיפול כל כך אינטנסיבי תרופתי במצבו. רוצה שלמוע את הדעה של עוד מישהו.
    אני גם מנסה לברר, מה הסוגים של טיפול פסיכולוגי במצבי חרדות חברה יעילים, לאן אפשר לפנות באזור חיפה, האם קיימות סדנאות פסיכולוגיות לסובלים מחרדה זו או כל סוג אחר של הטיפול שעוזר.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שימוש ברסיטל יחד עם קסנקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה חברתית

    ד''ר אירנה נתנאל
    22/06/2010

    דינה שלום,

    רסיטל, היא תרופה נוגדת חרדה / דיכאון ממשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI). תופעות הלוואי כוללות בחילה, כאב ראש, יובש בפה, ירידה או עלייה בתיאבון, וקשיי שינה.
    בקסנקס משתמשים להקלה של מצבי חרדה ומתח וטיפול בהפרעות השינה. התרופה שייכת לקבוצת בנזודיאזפינים. לתרופה יש השפעה מרגיעה אך בטיפול ממושך היא עלולה לגרום. תיתכן גם ירידה בהשפעת ה במשך הזמן. מסיבות אלה יש ליטול את התרופה לפי הוראות הרופא ותחת השגחתו. הטיפול היעיל בחרדה חברתית הינו שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT ניתן ללמוד כלים ומיומנויות שיעזרו לשפר תיפקודים חברתיים.

    בברכה,.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס האם ישגם חסרונות?
    נילי
    21/06/2010

    אני בת 35 לפני כשנה ומחצה עברתי תראומה בכביש ומאז חיי השתנו . בשלב הראשון נתקפתי בחרדה ולא רציתי לצאת מהבית לאט לאט התחלתי לצאת למקומות קרובים אבל החרדות והפניקה לא עזבו אותי רופא משפחה נתן לי ציפרלקס אפשר לומר שזה שינה את מצב הרוח אבל לא עד הסוף בהתיעצות איתו הוחלט שאני אקח כדור כל יומיים אבל הרגשתי לא טוב מיזה
    שאלתי: א.האם באמת זה ממכר או שרק נדמה לי
    ב.האם באמת זה מוריד את החשק המיני
    ג.האם יש מצב שזה גורם לשיעור יתר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס האם ישגם חסרונות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/06/2010

    נילי שלום,

    א. ציפרלקס לא ממכר.
    ב. הפרעות בתפקוד המיני הינה תופעת לוואי מוכרת ושכיחה למדי של התרופה הזאת.
    ג. ציפרלקס לא אמור לגרום לשיעור יתר.

    תודה על פנייתך לפורום,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוגע לאיסטו
    אני
    21/06/2010

    לאיזה צורך האיסטו מיועד? מה השינוי שהוא אמור לגרום לו? למה מצפים בעצם?
    והאם יש לו תופעות לוואי? כמו הזעה מוגברת?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בנוגע לאיסטו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוגע לאיסטו

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/06/2010

    אסטו, מיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI), ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות לוואי אפשריות כוללות: בחילה, יובש בפה, קשיי שינה, עייפות, הזעה מרובה וקשיים בתפקוד המיני. תופעות אלו הן בדרך-כלל קלות וחלקן חולפות בהמשך השימוש. הזעה מוגברת הינה תופעת לוואי שכיחה של אסטו.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אני
    22/06/2010

    אם אני סובלת מתופעות הלווי של ההפרעות בשינה (חלומות הזויים ללא הפסקה, ושינה שלא מספקת..קמה מותשת ) והזעה מוגברת מאוד.. ואני כבר כמעט חודשיים עם הכדורים..האם כדאי לשקול מעבר לכדור אחר?? יכול להיות שהאיסטו לא מתאים לי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך 2

    אני
    22/06/2010

    והאם רסיטל עדיף על איסטו? ומהו בדיוק הרסיטל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך 2

    ד''ר אירנה נתנאל
    22/06/2010

    אומנם רסיטל ואסטו שייכות לאותה קבוצה של SSRI הם בכול זאת שונות. ההשפעה החיובית של אסתו מורגשת יותר מהר ולפעמים יש לה פחות תופעות לוואי. יחד עם זאת חשוב להבהיר ששתי התרופות מצויינות והתאמת התרופה נעשית באופן מאוד אישי על סמך התרשמות הרופא. כל אדם יכול להגיב אחרת על אותה התרופה. לאחד רסיטל עוזר יותר ולשני אסטו. אין דרך לדעת מראש מה יותר טוב. נסו קודם כל להיצמד להמלצות הרופא, במידה ובנך לא ירגיש הטבה עם רסיטל אז יהיה אפשר להתיעץ עם הרופא ולנסות תרופה אחרת.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    אני
    23/06/2010

    אז בעצם הרסיטל והאיסטו הם על אותו משקל?

    ואם בעקבות הטיפול באיסטו אני סובלת מתופעות הלווי של ההפרעות בשינה (חלומות הזויים ללא הפסקה, ושינה שלא מספקת..קמה מותשת ) והזעה מוגברת מאוד.. ואני כבר כמעט חודשיים עם הכדורים..האם כדאי לשקול מעבר לכדור אחר?? יכול להיות שהאיסטו לא מתאים לי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה חדה בריכוז...
    יערה
    21/06/2010

    שלום,

    אני בת 23, וסטודנטית באוניברסיטה.
    בערך בגיל 18 הופיעה אצלי ירידה חדה מאד בריכוז שהלכה והחמירה. (הריכוז שלי היה תקין תמיד)
    אני תלמידה מצטיינת של מאיות, ובשנה האחרונה אני על סף פרישה מהאוניברסיטה כי אני פשוט לא מסוגלת לקרוא, לא מסוגלת להושיב את עצמי ללמוד. אני מרגישה לפעמים שקשה לי אפילו לחשוב... אני כאילו קצת מעופפת. בהתחלה ריטלין עזר לי (אבל לא בצורה מיטבית... זה היה עוזר בצורה מדהימה ביום הראשון בצורה קצת פחות טובה ביום שלאחר מכן וכו' והייתי צריכה לעשות הפסקות בנטילה) אבל כעת אני לא יכולה להמשיך ולקחת בגלל תופעות הלוואי.

    אני סובלת בנוסף מתחושת עייפות למרות שהשינה שלי נהדרת, מכאבי שרירים (לא חושבת שזה קשור), לפעמים מבעיות בזכרון לטווח קצר.

    ניסיתי את כל מה שאפשר בכדי להעלות שוב את הריכוז... ונכשלתי.

    המחשבה האחרונה שלי לפני שאני מרימה ידיים ופורשת מכל עיסוקי היא הכיוון הפסיכיאטרי.
    לפני שהריכוז התדרדר, עברתי תקופה קשה מאד מבחינה רפואית ואיבדתי את השמיעה כמעט לחלוטין... וגם לאחר מכן אבא שלי נפטר, עברתי המון ניתוחים וכו'.

    אבא של חברה שלי שהוא פסיכיאטר, הציע שאולי מדובר בדיכאון סמוי. השאלה היא האם דיכאון סמוי יכול לגרום להפרעות כל כך חמורות? (אני לא יכולה אפילו להסביר עד כמה אני לא מרוכזת...).

    חשבתי גם על הכיוון של הפרעת חרדה, אני באמת שמה לב שאני כל הזמן מריצה בראש תסריטי אימה (נניח רואה כלב גדול וישר חושבת מה יקרה אם הוא יתנפל על הכלב שלי...) אבל זה לא ברמה שזה מפריע לי לאיכות החיים. מה שכן, אני חווה התעוררויות בקפיצה של בהלה מהשינה (לא ממש מהשינה, אלא רגע לפני שאני נכנסת ממש לשינה....) זה יכול להיות סמפטום? כי כל אחד אומר לי משהו אחר.

    מה עוד יכול להסביר ירידה כזו בריכוז? האם טיפול תרופתי לדיכאון/ חרדה הוא קבוע? או שניתן "להתגבר" על הבעיה אחרי כמה חודשים ולהפסיק?

    תודה רבה,
    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה חדה בריכוז...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    יערה
    21/06/2010

    קודם כל שכחתי לציין שאני דאגנית בצורה קיצונית ממש.
    (נניח לא עונים לטלפון... ואני ישר יכולה להכנס ללחץ)

    במידה וזו אכן חרדה,
    כמה זמן לוקח לתרופות להשפיע?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    נופר 20
    20/06/2010

    לפני 3 שנים חוויתי דיכאון בלי שום סיבה ולקחתי פלוטין (שנה בערך) ניסיתי להבין למה היה לי את הדיכאון ועדיין (אחרי 3 שנים) לא הבנתי, לאחרונה חזר לי שוב הדיכאון הזה הדבר היחיד שיכול להיות זה בגלל שלקחתי באותה תקופה רואקוטן נגד אקנה.. אז רציתי לשאול מה הסיכויים שזה מהראקוטן?
    האם יש בדיקה שבודקת חוסר סרוטונין במוח?
    ואני ממש לא רוצה לחזור לקחת כדורים נגד דיכאון איזה עוד דברים אפשר לעשות כדאי לצאת מהמצב הזה, שמעתי על אומגה 3, ויטמין B?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: נופר

    ד''ר אלונה גוברמן
    22/06/2010

    שלום. אחד מהתופעות לוואי של רואקוטן -ההוא גורם ל הופעת תסמינים חרדתיים ודיכאוניים במיוחד שבעבר היה מאורה דיכאונית ונדרש טיפול בנוגד דיכאון ולכן מומלץ בכל מקרה להפסיק לטול את התרופה. כתחליף לרואקוטן תנסי לפנות לרופואה משלימה (הומאופטיה , תזונה , דיכור)
    אני ממליצה שבכל מקרה כדעי לחזור לנוגד דיכאון על מינת למנוע התפתחות לרע במצבך הנפשי. אני מנעה מלהמליץ על תכשיר על נוגד דיכאון כיכדי להתחיל את הטיפול אחר בדיקה של רופאה משפחה או פסיכיאטר.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תת לחץ דם...
    שירן
    20/06/2010

    שלום לכל העוזרים!!
    דיברתי כבר לפני כמה ימים שעברתי מרסיטל שלא עזר לאיקסל.
    התחלתי עם איקסל אתמול ומאתמול התחילו לי בערב לאחר 8 שעות מלקיחת הכדור סחרחורות,בחילות,ואני מרגישה שאני עומדת להתעלף ולאבד הכרה ולפני התחושה יש לי סחרחורת עזה,הזעה וכשאמא שלי נגעה בי היא אמרה לי שאני קרה.
    האם אני צריכה להמשיך עם האיקסל או לא?
    תודה רבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תת לחץ דם...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: שירן

    ד''ר אלונה גוברמן
    22/06/2010

    שלום. קודם כל השפעה של איקסל מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6-8 שבועות .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש ב תרופה בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. בכל מקרה אני ממליצה לדבר בהקדם עם רופא המטפל.
    תרגישי טוב,
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אניייייי
    נטע
    20/06/2010

    אני בת 28...
    אני בדיכאוןןן
    לא רוצה לעשות כלום
    לא עובדת כבר שלושה שבועות מבחירה (עדיין מחכים לי שאני אבוא)
    כל היום בוכה!!!
    מתלוננת!!!!
    סובלת!!!
    רבה עם כולם סביבי!!!
    בולמוסים והקאות!!!!-5 פעמים ביום ויותר (סובלת מהפרעת אכילה)
    אני במצב של ייאוששששש
    צריכה הלוואה של 30,000 ש"ח כדי לאזן את עצמי ולא מצליחה להשיג וזה ממוטט אותי פשוט מכניס אותי למצב הזה שאני נמצאת בו כבר 3 שבועות!!!!
    אם אני אקבל את ההלוואה הזאת אני אתאזן קצת ויהיה לי יותר קל כל חודש ואני אצליח לצאת מהבית של ההורים-מה שגורם לי להיות עוד יותר חולה כי כולם גרים כאן (יש עוד שתי דירות בחצר אח אחד גר שם עם גיסתי השטן ושני הילדים ועוד אח בדירה אחרת עם אשתו)
    בא לי למותתתתתתת אני מגיעה למצב שאין לי למה לחיותתתתתתתת
    אני לא אתאבד או משהו כזה...אבל כן אני מבקשת מאלוהים כל יום שייקח אותי מהעולם הזהההההה
    זה לא עוזר!!!
    מה עושים???????????????
    איך יוצאים מהמצב הזה??????????
    איך מתגברים על מצבים כאלה בלי להיכנס לייאוש!!!!!!!
    אין לי כוחות אפילו ללכת לטיפוללללללל פשוט אין לי כוח לצאת מהביתתתתתת
    כל היום במחשב!!!! במיטה בחדר!!!!!!!!!!!!1

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אניייייי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של:

    ד''ר אלונה גוברמן
    22/06/2010

    לנטה שלום. מתיאורך די מבולבל אך כניראה מבטה את מצבך הנפשי ואת את מצוקתך . ברור שהמצב הוא די מורכב ולכן במקום להשאר ביאוש עליך לפנות בהקדם לפסיכיאטר אשר אחרי איבחון והארכת את כל הגורמים המביעים לפגיעה ליכולת התפקוד אשקול שילוב של טיפול תרופתי (במידת הצורך) ותרפיה קוגניטיבית התנהגותית אשר לדעתי יכול לשפר את מצבך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    נטע
    22/06/2010

    תודה על התגובה...

    אני רוצה ללכת לפסיכיאטר אבל הם שולחים אותי כל הזמן לפסיכיאטר של ה.אכילה ואני ממש לא מעוניינת להיות מטופלת שוב בהפרעות אכילה,אלא,רוצה לטפל בדיכאון שלי ובלחץ ולא בהפרעת אכילה...
    כרגע אני בקשר עם קואצ'רית שזה עוזר לי הרבה יותר מהטיפול שהייתי בו בהפרעת אכילה...מקווה שזה יעזור!!!
    אני יודעת שאני צריכה טיפול תרופתי ורוצה להיפגש עם פסיכיטאר אבל לא במחלקה להפרעת אכילה!!!
    את יכולה להמליץ לי על מישהו-אין לי הרבה כסף כרגע!!!

    תודה
    נטע

    את יכולה להמליץ לי על פסיכיאטר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של:

    ד''ר אלונה גוברמן
    22/06/2010

    שלום. את יכולה לפנות לתחנה או מרפאת לבריאות הנפש באזור מגוריך או לפסיכיאטר בקופת חולים -טיפולים בחינם.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדריך, לבניית מסגרת לפעילות יומית
    רוית
    20/06/2010

    שלום רב, אימי חולת פרקינסון מספר שנים, מחלתה מלווה בדיכאון אשר אינו מאפשר לה לצאת מ ד' אמותיה ולעשות פעולות פשוטות . מה צריך לעשות על מנת לשפר את הרגשתה? האם יש משהו שיכול ללוותה למסגרות שונות, יבצע עבורה לו"ז עם משימות וימלא את יומה?ישוחח עמה וכד? (אינה מעוניינת בייעוץ פסיכולוגי, אלא למדריך אשר ילווה אותה לפרק זמן וייצור עבורה מסגרת), כמובן בתשלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדריך, לבניית מסגרת לפעילות יומית

    ד''ר אירנה נתנאל
    21/06/2010

    רוית שלום,

    דיכאון, עייפות ועליה בקושי לבצע פעילויות יום יומיות הם התסמינים השכיחים של מחלת פרקינסון. ללא ספק שתמכיה וליווי צמודים יכולים לעזור לאדם הסובל. נסי לחפש מלווים טיפוליים שמתמצאים בתחום של המחלה, שמבינים ומכירים את השלכותיה, מתמצאים בשלבי ההסתגלות לנכות ולחולי. את יכולה לחפש סטודנטים לפסיכולוגיה רפואית או שיקומית או אדם שמתחום הטיפול שעובד עם הדרכה צמודה של איש מקצוע (פסיכולוג /ית, עובד /ת סוציאלי/ת, רופא /ה).

    תודה על פנייתך לפורום,
    אשמח לענות על שאלות נוספות,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מבחימות
    דני
    20/06/2010

    שלום,

    בני בן ה 16 - בתקופה אחרונה החל אצלו פחד גדול מבחינות.
    הוא לא ישן לפני בחינה חשובה, נמצא בלחץ גדול.

    כל זה קרה אחרי שעד לפני שנתיים היה תלמיד מצטיין בכיתה , אך בעיקר שנה אחרונה חלה נסיגה די גדולה אצלו, כי הוא לא השקיע בלימודים.

    היום לפני הבחינות הוא מנסה להשקיע, אבל הבעיה העיקרית שלו היא חרדה.

    לפעמים הוא אף נמנע ולא הולך לבחינה כלל.

    איך אפשר להתגבר על זה ?

    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מבחימות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: דני

    ד''ר אלונה גוברמן
    20/06/2010

    שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של מתבגרים. אני מקווה שתקבל מענה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה נגד חרדה
    יונתן
    18/06/2010

    שלום,
    התחתנתי (לא מאושר) ולאחר כ - 4 חודשים התחילו לי תופעות של קפיצות שירירים (פסיקולציות)
    לאחר כ - 11 חודש התחלתי תהליך גירושין ללא הסכמה = מה עם בת הזוג
    כיום אני מתמודד עם 2 תופעות שמאד משפיעות עליי ומטרידות את סדר יומי ללא הפסקה.
    1. גירושין
    2. תופעת קפיצות השרירים שלצערי נמשכת קצת יותר משנה ואף בזמן האחרון התדירות שלה מתגברת והיא אף הפכה להיות נרחבת יותר (אציין שכל הבדיקות עד כה היו תקינות לרבות EMG היו תקינות)

    אציין כי הפחד העיקרי שלי הוא ממחלה ניוונית סופנית כלשהי.

    הנוירולוגית הסבירה לי שלא ניתן לדעת מה הסיבה לקפיצות השרירים וכי כנראה המתח הנפשי שבו אני נמצא מעצים את התופעה וגורם לי לחרדה שקשה לי להתמודד איתה ופוגע לי באיכות החיים.

    מכוון שאני מרגיש את ההתכווצויות ורואה אותם קשה לי להתעלם מהם ולשכוח מהם.
    הסביבה הקרובה שלי אומרת שהפכתי חסר סבלנות ואני לחוץ כמו "פתיל"

    הרופא המליצה לי לקחת תרופה נגד חרדה.

    אבקש את המלצתכם לתרופה שתוכל להשפיע עליי (לא קלמרווין) אך חלילה שלא תהיה עם השפעה כימית על הגוף.
    בנוסף, אבקש המלצה נוספת להתמודדות עם המשבר הנ"ל.

    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופה נגד חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה נגד חרדה

    ד''ר אירנה נתנאל
    20/06/2010

    יונתן שלום,

    תרופות נוגדות חרדה בעלות השפעה ויעילות הן תרופות כימיות. בנוסף לתרופות ישנן דרכים לא תרופתיים: ללמוד שיטות הרפיה, טיפול בביופידבק, פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית. בליווי מקצועי תוכל להתמודד גם עם קפיצות של שרירים, גם ללמוד לווסת לחץ ומתח שמתלווים לתהליך הגירושין וגם לקבל כלים להתמודדות עם התהליך עצמו.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך של מחפשת את עצמי....
    שירן
    17/06/2010

    אני לא יודעת כבר אם אני בדיכאון ובחרדות או שהכדור עושה לי דכאון וחרדה.
    אני רוצה להפסיק לגמרי עם הכדורים.
    מה לעשות אני כבר מבולבלת מאד?..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך של מחפשת את עצמי....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך של מחפשת את עצמי

    ד''ר אירנה נתנאל
    20/06/2010

    שירן,

    הכדור לא אמור לעשות דיכאון / חרדה. יתכן והוא לא משפיע בצורה הרצויה. הכי חשוב לא לעשות שינויים תרופתיים על דעת עצמך. תתיעצי עם הרופא המטפל שלך.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת את עצמי....
    שירן
    17/06/2010

    שלום לכולם!!!
    היה לי דכאו אחרי לידה לפני שנתיים וזה חזר לי עכשיו ובגדול עם חרדות ועם מחשבות טורדניות על מוות ונורא קשה לי.
    הפסיכיאטר נתן לי מרשם לרסיטל 20 מ"ג התחלתי עם רבע והגעתי לשלם וכבר חודש וחצי אני עם רסיטל וזה רק מחמיר או שזה עושה לי טיפה טוב והמחשבותת והחרדות חוזרות אז הוא המליץ לי על איקסל,אני בירידה לחצי כדור מרסיטל עדיין במשך 4 ימים ורק ביום שבת אוכל להתחיל את איקסל.
    האם איקסל הוא כדור טוב?
    ועוד שאלה האם לאחר שאמצע את הכדור הנכון אוכל לצאת מתישהוא מהכדורים או שזה ממכר כמו סמים וקשה מאד לצאת מהם??
    קשה לי נורא תעזרו לי....
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחפשת את עצמי....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת את עצמי....

    ד''ר אירנה נתנאל
    20/06/2010

    שירן שלום,

    איקסל, היא תרופה אנטי דיכאונית ,שתייכת לקבוצת ה-SNRI's אשר מגבירה בנוסף לסרוטונין גם את כמות הנוראדרנלין במוח. התרופה יעילה במצבי דיכאון וחרדה קשים. תופעות נפוצות: יובש בפה, עצירות, בחילה, הקאה, הרגשת חום, כאב ראש, סחרחורת, כאב בטן, רעד קל, הזעת יתר, דפיקות לב מהירות. תופעות אלו חולפות לרוב תוך זמן קצר לאחר תקופת ההסתגלות לתרופה.
    כמו כן בימים הראשונים עלולה להתגבר תחושת המתח והחרדה. גם תופעה זו חולפת לרוב עם המשך הטיפול.
    התאמת התרופה הינו עניין מאוד אינדיבידואלי לכן, בשביל אדם אחד היא יכולה להיות מאוד יעילה ולאחר ממש בלתי נסבלת. בכל אופן, כדאי להצמד להמלצות הרופא ולנסות את התכשיר. כמו כן, התרופה לא ממכרת וניתן להפסיק אותה בלי שום בעיה. הסכנה בהפסקת התרופה היא חזרתיות של דיכאון וחרדה כדי למנוע הישנות של דיכאון וחרדה ניתן לשלב תרופות עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד והוכיח את יעילותו מבחינה מחקרית וקלינית בארץ ובעולם.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרופה סימבלתה
    המודאג
    17/06/2010

    האם מישהו יודע כמה אנשים בעולם או אחוזים לוקחים את התרופה הזו?
    האם אדם שלוקח תרופה זו למניעת דיכאון ולרדה יכול לקיםם אורח חיים נורמלי ולהכנס לקשר זוגי?
    איך זה משפיע על היריון?
    איך זה משפיע על חיי משפחה?
    אשמח לקבל תשובה
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התרופה סימבלתה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: המודאג

    ד''ר אלונה גוברמן
    26/06/2010

    שלום. דולוקסטין היא תרופה נוגדת דיכאון המעכבת ניצול חוזר של סרוטונין ונוראפינפרין במוח. פעילות זו מאפשרת הקלה הן בתסמינים הנפשיים, והן בכאבים הגופניים הנלווים לדיכאון, כגון כאבי גב וכתפיים. דולוקסטין ניתנת גם לטיפול בכאב עיצבי היקפי אצל חולי סוכרת, והיא התרופה הראשונה שאושרה באופן ספציפי להתוויה זו. התוויה נוספת של דולוקסטין, שאינה רשומה בארץ, היא טיפול בנשים הסובלות מאי-שליטה במתן שתן. דולוקסטין נסבלת היטב, בדרך כלל, על-ידי מרבית החולים. תופעת הלוואי הנפוצה היא בחילה, אך זו חולפת שבוע-שבועיים לאחר התחלת הטיפול. תופעות לוואי אפשריות נוספות הן: יובש בפה, עצירות, ירידה בתיאבון, עייפות, ישנוניות והזעה מוגברת.
    אין מספיק מידע לגבי בטיחות השימוש בתרופה בנשים הרות. מומלץ להימנע משימוש בתרופה בעיקר בזמן הטרימסטר השלישי. יש לשקול את ייתרונות התרופה לעומת הסיכון לעובר. (C)
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון קשה
    דפנוש
    16/06/2010

    שלום,אני בת 19 וסובלת למעלה מחצי שנה מדכאון קשה. עוברות בי לא פעם מחשבות על התאבדות ואף ניסיתי פעמיים לבצע ת זממי אך המינון של הכדורים היה נמוך מלכתחילה.
    עברתי משבר נפשי לפני שנה ואף אחד לא תומך בי. הוריי לא שם בשבילי,לא מתענינים,לא דואגים.
    אחיי משפילים אותי ומקללים וזה מאיץ את הרצון למות כי אז אני מגיעה למסקנה שאני יצור בזוי.
    אני רוצה מאד למות כי אני חסרת תקוה ונמאס לי מההשפלות של משפחתי ומהתחושה שהם מעבירים אלי.
    אך אני פוחדת מהמוות אחרת כבר הייתי מתה.
    האם יש פתרון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דכאון קשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום דפנוש

    סהר תמיכה
    16/06/2010

    נשמע שאת מרגישה מדוכאת כבר כל כך הרבה זמן... ושהמשפחה שלך במקום לתמוך ולעזור לך להתגבר על המשבר רק זורקים עוד עצים למדורת הכאב שלך... לפעמים נראה לך שהמוות הוא הפתרון היחיד, ורק הפחד ממוות עוצר אותך מלהצליח להתאבד.
    אני מקווה שתקבלי תשובות מועילות בפורום, ורציתי להציע לך מקום נוסף שבו אולי תוכלי לקבל תמיכה ואוזן קשבת שחסרים לך כל כך. מדובר בסה"ר- סיוע והקשבה ברשת. באתר שלנו בנוסף לפורומים אפשר גם לדבר בצ'ט בשעות הערב באווירה חמה ולא שיפוטית ואולי אולי זה יביא קצת הקלה.
    אנחנו כאן אם תרצי
    מתנדבת סה"ר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון קשה

    ד''ר אירנה נתנאל
    20/06/2010

    שלום לך,

    צר לי מאוד על הסבל שאת עוברת. הפיתרון הוא שילוב של שיחות (פסיכותרפיה) עם איש מקצוע שיוכל לכוון, לתמוך, לעזור וכו' ותרופות נוגדות דיכאון.
    לא להתייאש, טיפול נכון יכול לשפר את המצב.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום