מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מקוללרועי06/06/2010
שלום אני תלמיד בתיכון יהמצב החברתי שלי מעולה תמיד אומרים לי שאני מקסים וחכם ובאמת שבסך הכל טוב לי - זה מבחוץ.
הם לא יודעים שאני פדופיל.
כבר ביסודי נמשכתי לבנים בגלי אבל ככל שגדלתי הבנתי שאני עדיין אוהב את אותו הדבר כשהייתי קטן.
אני שומר את זה בסוד ואני מבין שזה לא בריא פניתי לאתר "דלת פתוחה" ולא קיבלתי תשובה חזרה.
אני כמעט בטוח שאמא שלי יודעת ואני והיא חיים כאילו שאני סטריט ומדברת איתי עוד על בנות.
אני בדיקאון בגלל החיים המעוותים שלי ומהבדידות שיש לי לפעמיםת כמו שאמרתי יש לי חיי חברה טובים וזה עוזר אבל עדיין יש מקרים כמו שקרה 5 דקות לפני שאני כותב את זהת שראיתי איזה סדרה שבה הזכירו פדופיל זה לא פעם ראשונה ואיך שזה קורה אני ישר נחנס לפאניקה עם עצמי - רואים את זה - וישר אני מנסה לברוח למקום אחר.
אני צריך חבר טוב שידבר איתי או ייעץ לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: רועי
ד''ר אלונה גוברמן07/06/2010שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של מתבגרים. אני מקווה שתקבל מענה.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאילה05/06/2010
האם 100 מ"ג סרוקוואל ו 150 מ"ג וולבוטרין xr הינו מינון טיפולי לדיכאון עמיד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: איה
ד''ר אלונה גוברמן07/06/2010שלום. קשה לתת תשובה וזה תלוי במצב הקליני שלך.אני ממליצה על בדיקה פסיכיאטרית מעמיקה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבריםש.05/06/2010
שלום אני בן 16 בכיתה י'... אני התחלתי השנה בית ספר חדש והכרתי מלא ידידות אך חברים בכלל לא.. ואולי שלום שלום אבל אני רוצה יותר מזה ואני לא יודע יך אני מתקרב אל הבנים.. אנא עזרו לי.. תודה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: ש.
ד''ר אלונה גוברמן07/06/2010שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של מתבגרים. אני מקווה שתקבלי מענה.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטיפול כבר לא יעילרועי05/06/2010
לפני 12 שנים התחלתי טיפול תרופתי בסרוקסט למשך שנתיים עברתי לאפקסור ושוב לסרוקסט בסך הכול איכות חיי השתפרה מאד ! התחתנתי יש לי ילדים ועסקים החלמתי לפני 4 שנים גם ממחלת הבולמיה ממנה סבלתי וזאת בזכות רצון וטיפול פסיכולוגי שהתחלתי בדיוק באותה התקופה אך בשנה האחרונה חזרו להופיע תסמיני דיכאון וחרדה קלים עד בינוניים החלפתי את הסרוקסט לציפרלקס אך ההידרדרות נמשכת היתי רוצה לדעת אם תופעות כאלו נפוצות ואם ניתן לטפל בהם כמו כן האם יש טיפולים נוספים מלבד בכדורים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: רועי
ד''ר אלונה גוברמן08/06/2010שלום. בהחלט קיים מגוון אפשרויות בטיפול בדיכאון. גם מבחינת מגוון רחב של תרופות נוגדי דיכאון וגם טיפולים פסיכולוגיים מסוגים שונים שיכולים להגביר את ההשפעה התרופות.מכוון שתיארת גם מרכיב של בולמיה בתמונה קלינית אני ממליצה של שילוב של תרופות נוגדי דיכאון במינון תואם עם טיפול בCBT (תרפיה קוגניטיבית התנהגותי.)
לפרטים את יכולה לפנות לקליניקה שלנו. מספרי טלפונים בראש הפורום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאילה05/06/2010
האם כשנוטלים את התרופות סרוקוואל ווולבוטרין מותר להחשף לשמש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: איה
ד''ר אלונה גוברמן07/06/2010שלום. מותר להחשף לשמש אך בשעות מוקדמות 7-10 ובערב 17-20 ולהשתמש בקרם הגנה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב בעייתי..צריכה את חוות דעתכםאני04/06/2010
חברתי מוצלחת מוכשרת נאה מאוד - ומקובלת על החברים - יש לה אופי תקיף ומעניין
אף אחד לא היה מאמין את מה שאני יודעת ועוברת איתה שכשאנחנו מדברות היא - עם רגשי נחיתות וכמה שאני מדברת איתה היא נהנית רק מהדיבורים העמוקים האלה ... אלה שרוצים את חברתה - היא כביכול מתנשאת עליהם אח"כ מפסידה ומתחרטת על זה
פעם היא אוהבת חברה צוחקת משתוללת ופעם נימאס לה מכולם או שהיא מרגישה הרבה פעמים שנימאס לכולם ממנה - זה נורמאלי? יש לה מודעות עצומה לעצמה - ושכל בריא כזה..אבל מלא פעמים היא מעדיפה להסתגר שלא יראו אותה כי היא לא "יפה" לא מאופרת אסור שיראו אותה או שהיא מרגישה שהיא לא נראית טוב .זה מוריד לה את המצב רוח או מרגישה לא מספיק "טובה" ואז היא לא יוצאת מהבית ולא מוציאה את האף שלה .
האם זהו מצב שכדורי "אסטו" נגד דיכאון וחרדה כללית יכולים לפתור?? אשמח לשמוע דעתכם בעניין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת
ד''ר אירנה נתנאל16/06/2010שלום לך,
על מנת להבין ממה סובלת חברתך והאם אסטו מתאים לה נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. לצערי, לא ניתן לחוות דעת בעניין זה דרך הפורום.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשוט חבל
אני18/06/2010חבל שהפורום הזה לא מספק מענה רציני לשאלות ולצורך של אנשים..נעזרתי מס' פעמים באגפים השונים של הפורום של BEOK והתגובות שקיבלתי ממפעילי האגף היו תגובות מפורטות, תגובות שהקדישו להן מחשבה ושנכתבו בכובד ראש, ובעיקר תגובות מספקות!! התגובות שמפעילי הפורום העניקו לי ולאנשים אחרים השאירו אותי מלאת הערכה ואסירת תודה !
אבל כאן..במיוחד באגף שנושאו הוא ענייני הנפש, ומגיעים לכאן אנשים שמחכים לסיוע ממכם - אנשים שמפרטים את המצב בפניכם, חלקם היו אצל גורמים מקצועיים (כמוני) וחלקם לא, ורוצים לקבל את חוות דעתכם!
חבל שדווקא כאן לא מתקבלת תשובה רצינית מהאנשים המנהלים כאן את הפורום, וחבל שאתם מותירים את האנשים באותו מצב בו הם הגיעו לכאן..עם אותן שאלות ..כי בעצם 90% (אם לא יותר) מהתגובות שלכן אומרות בשורה האחרונה "לך לפסיכולוג" - ואני בטוחה שהאנשים שמגיעים לכתוב בפורום הזה יודעים שהאופציה הזאת קיימת, ובחרו להשתמש באופציה הזאת של הפורום! ובעצם נוצר מצב שהפורום הזה במקום לסייע לאנשים הצריכים עזרה נפשית, שלדעתי הוא התחום הכי עדין ורגיש מבין שאר הפורומים הרפואיים, מביא את האנשים הפונים למצב של חוסר אונים...
אני יותר לא אחפש סיוע בפורום הזה, אבל אולי אם תפנימו את הנאמר כאן תוכלו באמת לסייע בעתיד לאנשים אחרים הזקוקים לעזרתכם .. בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפשוט חבל
ד''ר אירנה נתנאל20/06/2010פורום הוא המקום להתייעץ בנושא דיכאון, חרדה, הוא המקום לשאול על מחלת הדיכאון / חרדה. שאלות על סוגי ההפרעות, על הטיפול בו ועל דרכי התמודדות הסובל ומשפחתו עם המחלה.
אנחנו פה כדי להשיב על שאלותיכם, לעזור לכם להבין, לקבל מידע ולכוון.
חשוב להבהיר כי הפורום הוא לא תחליף לטיפול, לא ניתן לאבחן דרך הפורום, לא ניתן להמליץ על תרופה כי התאמת התרופה הינו עניין אינדיבידואלי, זה לא מקופ לקבלת חוות דעת שניה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון - התמודדותא.ו.04/06/2010
שלום רב
אמי אובחנה כסובלת מדיכאון מזה מספר ימים.
היא סובלת מהפרעה בשינה, אובדן כושר עבודה ומחשבות אובדניות
הוחל טיפול בציפרלקס. שאלתי היא מה הם הזמנים שבהם ניתן לראות שיפור והאם סיכון ההתאבדת הוא אמיתי שיש להקדיש את כל מאמצינו כדי למנוע אותו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: א.ו.
ד''ר אלונה גוברמן07/06/2010
שלום. קודם כל השפעה של ציפרלקס מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 6 שבועות .
יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בציפרלקס בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל .
תופעות לוואי אפשריות כוללות: בחילה, יובש בפה, קשיי שינה, עייפות, הזעה מרובה וקשיים בתפקוד המיני. תופעות אלו הן בדרך-כלל קלות וחולפות בהמשך השימוש.
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דכאון קצר לאחר שינהאלי03/06/2010
שלום !
אבקש לשאול שאלה קטנה.
בעבר הייתי הרבה במצב רוח שפוף.
כיום, ברוך השם, מצב רוחי הרבה הרבה יותר טוב, למרות שבמהלך רוב היום אני שרוי במתח.
למרות זאת, אם אני ישן פחות שעות משאני רגיל במהלך הלילה (אני צריך לפחות 7 שעות), כשאני קם, יש לי תחושה כמו שהייתה לי פעם של דכאון או חרדה או משהו כזה. זה חולף אני מניח תוך חצי שעה - שעה.
זה קורה גם מידי פעם לאחר שינה קצרה במהלך היום.
רציתי לשאול למה זה קורה? האם לאחר שינה קצרה יש פחות חומרים במוח או משהו כזה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: אלי
ד''ר אלונה גוברמן07/06/2010לאלי שלום. לא ניתן לאבחן דרך הפורום. אני ממליצה לפנות להתייעצות עם איש מקצוע.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי בעיהשיר02/06/2010
מאז גיל ההתבגרות אני בדיכאון עמוק וכבד, עם כל החרדות שיש.. אני מפחדת לצאת מהבית, חושבת על עצמי דברים נוראיים, ואין לי תיאבון.. ניסיתי המון דברים. לקחתי תרופות וזה לא עזר, ניסיתי ללכת לסדנאות, להומואופתיים, פסיכולוגים, מטפלי רייקי, מה עוד לא ניסיתי? קשה לי ואני לא רוצה להמשיך כך את חיי. אני מפוררת את החיים שלי במו ידיי. כבר אין לי חברים ואני בודדה מאוד. אבל אין לי האומץ לסיים את חיי ואני לא רוצה לגרום סבל למשפחה שלי. אני פשוט רוצה להיות מאושרת ונורמלית, יש עוד דרכים שאני לא מכירה שיכולים לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין כמה דברים
שיר02/06/2010אני בת 24
(למעשה היה לי רק דבר אחד לציין.)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי בעיה
ד''ר אירנה נתנאל03/06/2010שיר שלום,
הדיכאון מהווה אתגר משמעותי עבור הסובלים ממנו והמטפלים בו. חלק מהחולים אינם מגיבים במידה מספקת לטיפול הראשוני וחלק לא מבוטל מהם אינם מתמידים בנטילת התרופות. בעיית חוסר ההיענות לטיפול מורכבת ולעיתים גורמת להישנות המחלה ולחוסר תגובה לטיפול התרופתי החוזר.
הדרך יעילה ביותר להתמודד עם מצבך זה שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
CBT הינו טיפול קצר וממוקד, הוא שיטת טיפול המבוססת על ההנחה שדפוסי חשיבה משפיעים על ההרגשה ועל ההתנהגות. הטיפול מתמקד בזיהוי דפוסי החשיבה הלקויים והקניית דפוסים סתגלניים במקומם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא
שיר10/06/2010מתכוונת ליטול תרופות אנטי דיכאוניות שוב, בחיים.
לא מעוניינת להרעיל את הגוף בכל מניי כימיקלים מיותרים שיזיקו לגוף שלי לטווח הארוך יותר.
אם אתם מכירים טיפולים מיוחדים\טבעיים אשמח לשמוע הצעות.
אני גם לא מעוניינת לשמוע הרצאות על איך לחשוב כי איך לחשוב אני כבר יודעת, העניין הוא איך לשלוט במחשבות ולהתחיל להאמין במשהו אחר בשונה ממה שהתרגלתי אליו כל החיים. זו עבודה עצמית קשה והטיפול שציינת מדבר על המובן מאליו ולכן גם הוא מיותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול תרופתישרה02/06/2010
שלום.
אני נוטלת ויפאקס XR כבר שנה וחצי וכעת מעוניינת להפסיק (אני כבר מרגישה טוב, מתפקדת לגמרי). אני מתכוונת לפנות לרופא שלי לגבי זה אבל לפני כן הייתי מעוניינת לדעת איך עושים את זה, האם בהדרגה או שאפשר להפסיק בבת אחת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת טיפול תרופתי
ד''ר אירנה נתנאל03/06/2010שרה שלום,
כדאי מאוד לעשות הפסקה הדרגתית תחת השגחה רפואית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גילו אצלי סרטן השד מה עושיםאנה01/06/2010
אני חייבת למצוא מקום לפרוק את התסכול המחליא הזה מתוכי. אני מסתובבת במעגל חסר מוצא בתוך תוכי, מדוכאת מעצם היותי-עצמי. העצב אופף את כולי ומדכא כל נים בהווייתי. ועכשיו סיפרו לי שלא אוכל להמשיך לקחת את הכדורים שלקחתי עד עכשיו. מסתבר שיש חומרים משהו עם הSSRI שלא מאפשר לקחת אותם בשילוב עם הטיפול בסרטן השד שיש לי,זה מסוכן. כל הצרות ניתחות על ראשי באחת ואני אובדת עצות.מתפגרת ממש! מה אני עושה עכשיו. מה מכאן? בעלי כבר לא מסוגל להכיל את התוגה והצער ודוחק בי לבדוק אפשרויות ואני במקום לגשת לרופא מדברת אל דמויות וירטואליות... סלחו לי אם הדבקתי אתכם בעצב שלי. סליחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיתרון בלתי יאומן
הסובל01/06/2010כאחד שעבר דיכאון קליני חריף בעיקבות אירוע מוחי, אני יכול להמליץ לך מניסיוני על איזו הילרית הגרה במודיעין שהעבירה לי אותו פעמיים, בנגיעת אצבע בראשי,. ואני הייתי הטיפוס הכי ציניקן שאינו נוטה להאמין בכאלו במחשבה כי כוום שרלטמים, אך ברוב יאושי ומאחר והציע בתחילה לטפל בי ללא תשלום התפתייתי לתת לזה צ'אנס. אבל איתה זה עבד לאחר שני מפגשים, משהו התאזן בכימיכלים אצלי במוח והדיכאון פג ואפילו הוחלף בהרגשת התעלות ומיקוד....לא יאומן כי יסופר, אבל אני נשבע כי זה אכן קרה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמתוקה31/05/2010
מזה כחודשיים אני מטופלת בחצי כדור ציפראמיל וכדור 1 מודאל עקב חרדות.
ביום שישי האחרון הפסיכולוגית הורתה לי להפסיק את המודאל מאחר והוא העלה לי את רמת הפרולקטין בדם . ואמרה לי לעלות בהדרגה לכדור 1 של ציפראמיל .( כיום עליתי ל4\3 כדור למשך שבוע ואחרי שבוע כדור שלם )
מזה שלושה ימים אני לא נוטלת את מודאל ויש לי תחושות מוזרות , כמו מן רגרסיה בארנגיה שכבר שבה אלי בחודשיים האחרונים .
אני אמא מתפקדת לגמריי , עובדת בחברה מצליחה ואין רגרסיה ברצון לעשות פעילויות כמו שהיא לפני תחילת נטילת הכדורים .
שאלתי היא האם יתכן שתהיה רגרסיה עקב הפסקת המודאל ? האם יתכן כי יש לי קצת תופעות לוואי מהעליה במינון של הציפראמיל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה
ד''ר אירנה נתנאל03/06/2010שלום לך,
אכן, כן. יש להמשיך ולעקוב אחרי המצב. יתכן ותופעות אלו יחלפו בהמשך, במידה ותרגישי החמרה במצבך כדאי להתיעץ עם הרופא המטפל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון חרדה ומערכת העיכוליעקב31/05/2010
האם יש השפעה למתח נפשי וחרדות על מערכת העיכול ? האם יכולים להיווצר טחורים ו/או פיסורה ו/או מעי רגיש כתוצאה מהם ? אנא תשובתכם. המצב בלתי נסבל...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: יעקב
ד''ר אלונה גוברמן01/06/2010ליעקב שלום. בהחלט יש קשר בין גוף לנפש ומצבים נפשיים (מתח נפשי, חרדות, דיכאון) יכולים לבוא לידי ביטוי בסימפטומים גופניים.בשלב הראשון יש לשלול סיבות גופניות למצבך. במידה ומהבחינה הפיזית הבדיקות תקינות כנראה, שמדובר במצב נפשי. ישנם מקרים שהתגובה הנפשית (דיכאון, חרדה) מופיעה כתגובה למצב פיזי. כלומר, סימפטומים גופניים מלחיצים, מעוררים חרדה ועף גורמים לירידה במצב הרוח שמתפתח לדיכאון.
אני מאוד ממליצה על התיעצות פסיכיאטרית על מנת לעבור אבחון מקצועי ומעמיק כדי להבין במה מדובר וכיצד לעזור לך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאילה30/05/2010
אני חולה בדיכאון,כבר שנתיים וחצי שום טיפול שלקחתי עד היום לא הוציא אותי מהדיכאון.
אני בסבל ובייסורים קשים לאורך כל היום ללא הפסקה. אני לא רוצה לעשות חשמל ונאמר לי שtms לא מתאים לי הייתי כבר בטיפול של cbt שלא עזר לי השאלה שלי מאיפו תהיה לי תקווה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: איה
ד''ר אלונה גוברמן01/06/2010לאיה שלום. צר לי על הרגשתך!
דיכאון עמיד לטיפול תרופתי הינו בעיה קשה ושכיחה. למרות הקושי והסבל צריך להמשיך לנסות. אומרים "שהדבר הטוב היחיד בדיכאון זה שהוא עובר". י גם טיפולים כמו גרייה מגנטית וטיפול בחשמל שמאוד יכולים לעזור . במצבים של דיכאון עמיד ניתן לנסות כל טיפול כדי לעזור לאדם לצאת מהמצב! אצלינו בקליניקה עובד צוות רב מקצועי ומנוסה שמצליחים לעזור ולהוציא אנשים שסבלו מדיכאון עמיד. שילובים תרופתיים נכונים, ניסיון של אנשים, תרפיה אישית, TMS וכו' תורמים להצלחה הטיפולית. חשוב להמשיך ולנסות. לא להתייאש!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהמיכל30/05/2010
שלום רב,
לאחרונה לאחר מספר בעיות רפואיות של סחרחורת(בגלל ירידת מלחים),לחץ בקרקפת וכאבי בטן .כל התופעות עדיין בבירור .בגלל הזמן הארוך וחוסר הודאות נכנסתי למצב של פחד וחרדה שהמצב הבריאותי שלי הולך להיות סטטי וחשש מהעתיד ויכולת התפקוד. זה די מעציב אותי והייתי רוצה לחזור לפעלתנות שלי מתוך שמחה ולא הכרח.
הפנמתי את המצב ואני מעוניינת לקחת איזשהו טיפול תרופתי לייט להרגעה עד למצב שבו ארגיש ביטחון במצבי הבריאותי וששום דבר נורא לא הולך לקרות..
קיבלתי מנוירולוג :רמוטיב לפעמיים ביום אבל זה נראה לי המון וקצת חוששת להשתמש.
ובכל זאת: האם ניתן לקחת רק כדור אחד ביום? בערב או בבוקר? מה קורה אם רוצים להפסיק?
לעומת זאת:
האם קלמנרבין יכול לסייע ? האם ניתן לקחת אותו לא על בסיס קבוע? ז"א רק בימים לחוצים ולא נעימים במיוחד?האם ההשפעה שלו מיידית או שכמו רמוטיב ההשפעה הראשונה שלו ניכרת לאחר זמן.כמה פעמים ביום מומלץ. מעדיפה מינון הנמוך ביותר שהוא גם יעיל.
ולסיכום-איך כל הכדורים האלה משפיעים על הקיבה כיון שהחשש כרגע מכיב והגסטרוסקופיה רק בעוד שבועיים.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מיכל
ד''ר אלונה גוברמן01/06/2010למיכל שלום. רמוטיב-היפריקום פרפוראטום, הידוע גם בכינוי St. John's wort (ובעברית: פרע), הוא צמח בעל הסטוריה ארוכה של שימושים רפואיים. השימוש המרכזי של תמצית צמח ההיפריקום היא לטיפול בדיכאון, חרדה, ובהפרעות שינה. הרפואה הקונבנציונאלית הכירה ביכולת הרפואית של הצמח גם במדינות מערב אחרות, ולאחרונה הצמח אושר לטיפול בדיכאון קל עד בינוני גם בישראל.
מחקרים קליניים מבוקרים, אקראיים וכפולי סמיות השוו את יעילות ההיפריקום לנוגדי דיכאון אחרים, מחקרים אלו הראו כי תמציות ההיפריקום שוות ביעילותן לנוגדי הדיכאון האחרים בטיפול בדיכאון קל עד בינוני. בטיפול בדיכאון קשה עדיין אין מספיק הוכחות ליעילות ההיפריקום. בנוסף לכך, להיפריקום היו פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות האחרות. תופעות הלוואי הנפוצות שדווחו היו קלות וקשורות בעיקר בהפרעות במערכת העיכול. כמו-כן, תופעות הלוואי של ההיפריקום אינן מאופיינות בפגיעה בתפקוד המיני או בהשמנה.
מנגנון הפעולה המדויק של ההיפריקום עדיין אינו ברור, אולם נראה כי הפעילות נובעת מעיכוב הספיגה החוזרת של סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין במוח.
היחס לצמח מרפא זה הוא כאל תרופה לכל דבר, ועל כן ההחלטה אם להתחיל בטיפול בהיפריקום צריכה להיעשות עם הרופא, אחרי אבחון מתאים, ותוך התחשבות בנטילת תרופות אחרות.
נוטלים את הכדור (250 מג') כל יום -פעמיים ביום (כל 12 שעות), רצוי בזמן/ אחרי האוכל באופן קבוע.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

