פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תענו לי בבקשה
    חווה
    05/05/2010

    שלום אני בת17 לפני שנתיים שמעתי את אבי מדבר בגסויות ממש שיחה ארוטית עם גבר ולפי אתרים שהוא גלש בהם גילינו שהוא הומו מאז ההורים שלי נפרדו עוד לפני הם היו פרודים כי הם אף פעם לא הסתדרו תמיד רבו ומאז שגילינו את הוא עזב את הבית המצב הכלכלי שלנו קשה הוא לא מוכן לשלם כלום עלינו המצב שלי בבית רק הולך ומתדרדר ולו לא אכפת מה קורה איתנו אני פשוט משתגעת מזה אני מרגישה שאין לי טעם עוד לחיות אני בשוק שאבא שלי הוא כזה אני לא מרוכזת בלימודים אני כל היום בדיכאון על זה ואני לא היחידה שמושפעת מזה גם אחי מתחיל לעשות שטויות בגלל שהוא לא דואג לו אני פשוט רוצה שזה יפסק בא לי להפסיק את חיי פשוט למות כבר שהכל יעבור בבקשה שמישהו יעזור לי איך להתמודד איתו מה לעשות אני לא יכולה לקבל שכל הבנות יש להן אבא נורמלי ושלי הומו אני פשוט בשוק בא לי למות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תענו לי בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תענו לי בבקשה

    07/05/2010

    לחווה שלום
    מאוד קשה לגלות שההורים הם לא כפי שאנו חושבים. במיוחד קשה להתמודד עם גילוי "סוד" כפי שאת מתארת. אין מה לעשות אלה להתמודד עם המצב. אין טעם לחשוב שהעולם נגמר. את לא הראשונה ולא האחרונה שעוברת את החוויה הקשה הזאת. אני לא מקטין מהקושי אני רק אומר שזה המצב. איך את מקדמת את עצמך ומגשימה את הטוב שבך זו המשימה. חבל שאבא לא מוכן לתמוך בך. לפעמים כאשר הילדים מקבלים את השונות שבהורה יותר כל להורה לחזור למערכת המשפחתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות שחזרו ותופעות לוואי לרסיטל
    אורית
    05/05/2010

    שלום,
    סבלתי מהתקפי חרדה והתחלתי לפני 5 שנים ליטול רסיטל,לפני שנה הפסקתי את הכדורים לאחר הטבה משמעותית במצבי. לאחרונה התקפי החרדה חזרו בעקבות לחץ נפשי שבו הייתי והם הלכו והתגברו. החלטתי לחזור לקחת את הכדורים כמובן לאחר התייעצות עם רופא המשפחה.
    אני נוטלת מזה שבועיים את הכדור 20 מ"ג ביום, בהתחלה לקחתי את הכדור בלילה אך לאחר שזה גרם לי לנדודי שינה עד כדי שלא הייתי ישנה לילה שלם עברתי לקחת את הכדורים ביום- אך נתקלתי בטישטוש חזק עד כדי סחרחורות וחוסר איזון וזה מונע ממני לתפקד ולנהוג ברכב.
    רופא המשפחה המיץ לי לרדת ל10 מ"ג ביום ולבדוק כעבור שבועיים את ההשפעה.
    מה שלא ברור לי זה האם הטישטוש נגרם מהתקף החרדה או שזו תופעת לוואי של הכדורים?
    לא זכור לי שהיו לי תופעות לוואי כאלו בתחילת הטיפול מלפני 5 שנים.
    בנוסף בתחילת הטיפול לפני שבועיים סבלתי כל יום מכאבי ראש כמעט ובלתי נסבלים שהפסיקו ועכשיו חזרו- האם זו גם תופעת לוואי של הכדורים?
    אני שוקלת להפסיק לקחת את הכדורים ופשוט לקחת כדור קסאנקס בכל פעם שיהיה לי התקף חרדה, כי הרי אני כבר יודעת איך להתמודד עם התקפי החרדה עם כל הקושי שבעניין.
    עליי לציין שאני אם חד הורית לתינוק ואני לא יכולה להרשות לעצמי לא לתפקד- לא ביום ולא בלילה.
    אנא דעתכם ועצתכם הדחופה.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות שחזרו ותופעות לוואי לרסיטל

    ד''ר אלונה גוברמן
    06/05/2010

    קשלום. ודם כל השפעה של רסיטל מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך6-8 שבועות . שבועיים תקופה קצרה .
    יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש ברסיטל בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל.במידה והטיפול לא יועיל לך הרופא ימצא לך פתרונות תרופתיים אחרים.
    בנוסף, מומלץ מאוד לשלב טיפול תרופתי עם תרפיה התנהגותית - קוגניטיבית שבמהלכה תלמדי כלים ומיומנויות להתמודדות יעילה עם מצבך.
    תרגישי טוב,
    בברכה,



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות
    דניאלה
    05/05/2010

    הי, אני בת 34.עד לפני שנה וחצי הייתי שכירה כל החיי. לפני שנה וחצי עזבתי מקום עבודה של 9 שנים לטובת הקמת עסק לטיפולים.בד בבד עזבתי את מקום מגורי וחזרתי לעיר נעורי (שם תמיד הרגשתי לא שייכת ופחות טובה) מאוד התרגשתי ופחדתי מול הצעד הזה. שמצד אחד שיחרר אותי לחופש ומצד שני הצריך אותי להיות בעלת כריזמה אמביציה ואסרטיביות. היה לי מאוד קשה פתאום לרדוף אחרי המשכורת של עצמי, לשכנע אחרים ביעילות שלי, בייחודיות שלי ונשברתי. במשך הארבעה חודשים האחרונים אני מחפשת עבודה. ז"א למרית עין עשיתי כאילו אני מחפשת אבל ביני לבין עצמי חשתי כישלון מהניסיון שלא צלח והסתובבתי סביב רחמים עצמים. והנה לפני יומיים מצאתי עבודה. מקום נחמד מעט מאוד אנשים אבל זו שוב עבודה במשרד, עם שעות מסודרות, נהלים של מקום עבודה, אי אפשר לעשות כל יום מה שרוצים. נגמרו ימי הבטלה. מצד אחד שמחתי כי קצת התחרפנתי מהשעמום וחוסר המעש מצד שני אני כבר יומיים קמה באמצע הלילה ולא מצליחה להרדם כי מתחילות לעלות בי תחושות של קרירות בכל הגוף. אני לא מצליחה לשייך את התחושות האם הן התרגשות או חרדות. לפי התחושה בה אני קמה נראה לי יותר חרדות. אני לא יודעת מה לעשות, איך להיות מרוצה מהחיים שלי, איך לנווט את החיים שלי לאן שאני רוצה ולא סתם לעשות את מה שיוצא. איך אני יודעת מה אני רוצה לעשות? הכל כבר מאוד מבולבל לי. מצד אחד אני רוצה להגשים איזה יעד מצד שני אני כול כך מפחדת לעשות אותו להוציא ממני דברים שאני לא בטוחה שקיימים מי, אבל אני לא יודעת כי אני עסוקה בלפחד והפחד משתק אותי. ואני לא ניהנת מהחיים מהתהליך אני כל הזמן בייסורים איך הבתי את עצמי למפלה כלכלית למה אני צריכה להתפשר על עבודה מעפנה ולמה אני לא יכולה לראות את העבודה הזו כמשהו זמני בלי להיכנס לפלונטר של בהלה
    אשמח לעצה
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות

    07/05/2010

    לדני שלום
    אני ממליץ לך בחום ללכת לטיפול פסיכולוגי. נראה שנתה מתלבט על דרכך בחיים. מי אתה? לאין אתה מוביל את עצמך? מה אתה רוצה לעשות כאשר תהיה גדול? ועוד. שיחות עם בעל מקצוע יעזרו לך מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מקצועית
    מישהוא
    04/05/2010

    שלום אני בחור בשנות סוף ה20 לחיי אני בחור מסודר נאה יש לי הכל לא חסר לי כלום בחיים וטוב לי בחיים הבעיה שיש לי מחשבות טרדניות של התאבדות וזה מפחיד אותי לגמריי למרות שאני לא רוצה את זה בכללל ולא יודע מאיפה זה נוביעע ליי אני לוקיח ריסטל כדור אחד ליום אבל אני לא מבין מאיפה זה נוביע בחיים לא הייתי אצל פסיכולוג או לא יודע אם זה יעזור לי השאלה מאיפה זה נוביעע ליי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה מקצועית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחשבות טורדניות

    ד''ר אירנה נתנאל
    06/05/2010

    גורמים ל-OCD
    התניה קלאסית

    ההשקפה הביהביוריסטית השולטת בהסבר להפרעת טורדנית – כפייתית גורסת כי גורמים ניטראליים נקשרים בתהליך של התניה קלאסית ונעשים מעוררי חרדה. לדוגמא, נגיעה בידית דלת עלולה להיקשר עם הרעיון "מפחיד" להזדהם. כדי להרגיע את הפחד האדם ירחץ ידיים. מרגע שאדם עשה קישור זה, ויחזור על כך מספר רב של פעמים התנהגותו תהפוך להתנהגות אוטומטית, לא מודעת, חסרת שליטה וקשה להכחדה.

    גורמים ביולוגיים

    הראיות המחקריות המצטברות בשנים האחרונות מדגישות השפעה גנטית להפרעה. מחקרים אחרים מדגישים חריגות מבנית במוח הקשורות להופעת ההפרעה. המחקרים שנעשו בתחום הזה מראים כי אצל בעלי הפרעה טורדנית – כפייתית קיימות רמות חריגות של חילוף חומרים בקליפת המוח הקדם – מצחי של ארובת העין, ובגרעין הזנבי. טיפול מוצלח מאפשר להחזיר לרמה תקינה לפחות כמה מחריגות אלה. בנוסף, ישנם מחקרים שמצאו חריגות במערכות של נירוטרנסמיטרים מסוימים כגורמים להפרעה. אנשים בעלי הפרעה טורדנית – כפייתית מגיבים טוב לטיפול בקלומיפראמין, כמו פרוזק, מעכב את תהליך הקליטה מחדש של הסרוטנין. מה שמעלה על הדעת כי הפרעת OCD נובעת מחסכים ברמת הסרוטנין. יחד עם זאת ליקוי בתפקוד המערכות הסרוטונרגיות אינו יכול כשלעצמו להסביר הפרעה מורכבת זו במלואה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה דחוף ...
    ליטל
    04/05/2010

    הי אני בת 28 .בתקופה האחרונה אני מוצאת את עצמי מתרכזת רק במחשבות שליליות אני כבר שנה מנסה להרות ולא הולך לי , עשינו בדיקות ולכאורה אין בעיה ממשית והציעו לנו
    להתחיל טיפולי "הזרקת זרע " ביום הביווץ .עשיתי כבר שני טיפולים ששנכשלו ,ואין לי מילים ללתאר את ההרגשה הנוראית הזאת .אני שוקעת בעצמי ,מתעצבנת ככשמדברים איתי ,בוכה מכל דבר ,שכחתי כבר איך לחייך ,איך לי מושג איך להתמודד עם זה אני מרגישה חסרת אונים ולא מבינה איך יש נשים שמטופלות פוריות שנים ולא נכנסות לדיכאון .
    בנוסף ישנם עוד גורמים שצפים סביב הנושא הזה שהוא המרכזי ביותר כמו לחץ ממבחנים,חיפוש דירה לקניה כשהמחירים כיום לא ממש ריאלים ... עבודה שאני לא ממש אוהבת אך מפחדת לעזוב בגלל הקביעות ...
    דבר נוסף שרציתי לברר : עברתי בבגיל צעיר התעללות מינית מקרוב משפחה שעליה לא דיברתי עם איש מלבד האקס שלי .
    וממש מוזר לי שזה כאילו לא מטריד אותי בכלל ,אני לא חושבת על זה .ואני רואה אותו באירועים משפחתיים ומדברת וצוחקת איתו כאילו הכל כרגיל ולא היו דברים מעולם .
    למה אני מתנהגת ככה ?מה לא בסדר איתי ? הרי הוא היה נוגע בי כשהייתי קטנה ......

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה דחוף ...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה דחוף

    ד''ר אירנה נתנאל
    06/05/2010

    רון שלום,

    טיפולי פוריות אכן תהליך לא פשוט פיזית ונפשית, מלווה במתחים ואף יכול להשפיע באופן שלילי על הזוגיות. אם בנוסף את עוברת תקופות לחוצות בתחומים אחרים בחייך יתכן וכדאי לבדוק סדר עדיפויות בדברים שאיתם את מתמודדת ("פרה - פרה").

    לגבי התעללות: הדרך שלך להתמודד עם המצב היא להדחיק, להכחיש, להרחיק..... לפעמים, דרכים אלו יכולות להיות יעילות וטובות להתמודדות. לא תמיד צריך "לחפור". יהודים שעברו שוואה הדחיקו את הטראומות רחוק מאוד וזה מה שאיפשר להם להמשיך ולתפקד בחיים היומ יומיים.

    בכל אופן, אני מאוד ממליצה לך לפנות לשיחות עם אנשי מקצוע (פסיכולוגית / פסיכותרפיסטית).

    תודה על פנייתך לפורום,
    בהצלחה בהמשך,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה פרוצדורלית
    יאיר
    04/05/2010

    אני מטופל אצל פסיכולוג בגישה הדינמית (טיפול ארוך) עקב דיכאון ומשלם סכום מכובד של כ 400 לפגישה.

    בימים אלו אני שוקל להוסיף פגישה נוספת בשבוע על מנת להאיץ את הטיפול.

    מה מקובל במקרה כזה, האם עלות הטיפול לשעה נשארת זהה ?

    אנא אל תענו לי שזה תלוי בשיחה עם הפסיכולוג, אני מעוניין לדעת מה מקובל ?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה פרוצדורלית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה פרוצדורלית

    ד''ר אירנה נתנאל
    06/05/2010

    יאיר שלום,

    מה שמקובל זה מה שאתה מסכם עם הפסיכולוג. אם אתה רוצה ליעל את הטיפול הדרך היעילה ביותר להתמודד עם דיכאון הינו שילוב של תרופות אנטי דיכאוניות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ועוזר בשליטה העכשיות וגם במניעת גלים חוזרים של דיכאון בעתיד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה
    חסוי
    04/05/2010

    שלום,
    כבר שנים שאני מרגישה לחץ תמידי ומתח בלתי פוסק מכל אירוע שמתרחש. בייחוד אירועים עם הרבה אנשים. בשנה שנתיים האחרונות אני חשה על בסיס יומי דפיקות לב מהירות, רעד יחסית חזק בידיים, רגליים ובאיזור הראש. לאחרונה התחלתי בטיפול פסיכולוגי והומלץ לי ללכת לאבחון פסיכיאטרי בנוגע למתן כדורים. אני מאוד חוששת מהעניין ומעדיפה לדחות זאת למרות שההרגשה הרעה רק מתעצמת.
    אשמח לייעוץ,

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: מור

    ד''ר אלונה גוברמן
    04/05/2010

    למור שלום. אני מאוד ממליצה לך לפנות להתיעצות פסיכיאטרית .
    שילוב של תרופות (במידה ואת זקוקה) ותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT)--ההצלחה הרבה של השילוב הוכיחה את עצמה מבחינה מחקרית וכלינית במניעת התקפי חרדה למשך של 5 שנים. CBT הינו טיפול קצר וממוקד, מאפשר לרכוש כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה בהווה וגם לטווך הארוך. כאשר את מצויידת בכלים יעילים של שליטה בחרדה שיעזרו לך למנוע הישנות של החרדה את יכולה לנסות ולהוריד את התרופות בצורה הדרגתית.
    מידע נוסף על חרדה והתמודדות איתה ניתן לקרוא בכתבה:
    http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=8936
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    תרגישי טוב,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה ההבדל בין התרופות קסנאגיס קלונקס
    אלון
    02/05/2010

    האם אפשרי לקחת אותם יחד אומ לסרוגין אחד או שניים מהם וכמה פעמים ביום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: אלון

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/05/2010

    שלום. קסנקס וקלונקס שייכים לאותה קבוצה-בנזודיאזפינים. בכל מקרה אחרי שלוקחים קלונקס/קסנקס (לא יחד) תקופה ערוכה צריך להפסיק אותו מאוד מאד בהדרגה. תפנה לרופא המטפל שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת טיפול
    שגיא
    02/05/2010

    שלום.אני סובל מדיכאון חרדות וביטחון עצמי נמוך . רציתי לדעת קיבלתי תכדורים ויפקאס xr וריספונד1 עכשיו יש ימים שאני קם בשעות 3 -4 האם זה בסדר שאני יקח תכדורים בשעות האלו או שצריך לקחת אותם יותר מוקדם כדי שישפעו.

    אני גם סובל מבעיות שינה שעקב כך אני לא יושן טוב או נרדם ומתעורר הרבה או לא יושן בכלל ונשפך באמצע היום ואמור להתחיל לקחת בונדרמין אך דוחה את זה עקב נסיון רע עם תרופות שינה אחרות שלא עזרו בכלל .

    אשמח לקבל תשובה לגבי השעות האם זה בסדר או שצריך לקחת יותר מוקדם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחלת טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפאקס XR

    שירי להב
    04/05/2010

    היי דודו, אני גם לוקחת את הויפאקס XR ולפי מה שהבנתי מהרופא שלי רצוי לקחת אותו בשעה קבועה כל יום כי פשוט מדובר בכדור אחד ביום שאמור להשפיע לאורך כל היום (24 שעות) כי החומר בו משתחרר בהדרגה (מקווה שההסבר שלי נכון...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלת טיפול

    ד''ר אירנה נתנאל
    06/05/2010

    דוד שלום,

    כדאי ליטול את התרופה מוקדם בבוקר.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוכאת -קשיים רבים
    ליאם
    01/05/2010

    אני גרושה עם שני ילדים גילי 48,מצבי הכלכלי קשה ,קשיים בעבודה ,קשיי פרנסה .
    משפחתי הגרעינית מנוכרת וחסרי רגש בלשון המעטה.אב ילדי לא משלם מזונות ואף מציק לי בתביעו ת מגוחכות מידי כמה חודשים .אני לבד עם קשיים רבים מול כל העולם.ללא מקום עבודה מסודר.
    בחרדה קיומית כלכלית מה לעשות.? מרגישה עייפות נוראה עצבים וחוסר סבלנות לעולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדוכאת -קשיים רבים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: ליאם

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/05/2010

    לליאם שלום. התגובה הרגשית האופיינית למצב שאת נמצאת בו היא תחושה של חוסר אונים, ייאוש, , כעס, דיכאון. במצבך הנוכחי אינך מאמינה כי בכוחותיך לשנות את המצב ולכן את מרגישה חסרת אונים ותחושה שאין מוצא. מצבים בעייתיים בחיים הם חלק בלתי נפרד מהחיים ורובם ניתנים לפתרון יעיל. לכן, מצבים שגורמים לך למצוקה ניתנים לפיתרון.
    אבחון מקצועי ומעמיק יכול לעזור להבין את מצבך ולמצוא את הטיפול המתאים לך. את יכול לפנות לעוייץ ראשוני לרופא משפחה או לפסיכיאטר בקופת חולים, לתחנה או מרפאה לבריאות הנפש במקום מגוריך (טיפוליים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים בחינם) .
    תרגישי טוב,
    בברכה,



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי מהחיים האלה

    חווה
    04/05/2010

    שלום אני בת17 לפני שנתיים שמעתי את אבי מדבר בגסויות ממש שיחה ארוטית עם גבר ולפי אתרים שהוא גלש בהם גילינו שהוא הומו מאז ההורים שלי נפרדו עוד לפני הם היו פרודים כי הם אף פעם לא הסתדרו תמיד רבו ומאז שגילינו את הוא עזב את הבית המצב הכלכלי שלנו קשה הוא לא מוכן לשלם כלום עלינו המצב שלי בבית רק הולך ומתדרדר ולו לא אכפת מה קורה איתנו אני פשוט משתגעת מזה אני מרגישה שאין לי טעם עוד לחיות אני בשוק שאבא שלי הוא כזה אני לא מרוכזת בלימודים אני כל היום בדיכאון על זה ואני לא היחידה שמושפעת מזה גם אחי מתחיל לעשות שטויות בגלל שהוא לא דואג לו אני פשוט רוצה שזה יפסק בא לי להפסיק את חיי פשוט למות כבר שהכל יעבור בבקשה שמישהו יעזור לי איך להתמודד איתו מה לעשות אני לא יכולה לקבל שכל הבנות יש להן אבא נורמלי ושלי הומו אני פשוט בשוק בא לי למות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בכיתה ב'
    סיון
    01/05/2010

    שלום,

    אני בת 24 אמא לשתי בנות, היום הייתי בים עם הבנות וחברות שלהן.
    אחת החברות, ילדה מקסימה בכיתה ב' נפתחה אלי וקיימנו שיחה ארוכה, שבה היא סיפרה (בבגרות מפתיעה) על הקשיים שלה שברובם קשורים לכך שהיא לא רואה את אבא שלה, שלא חי איתם.
    על כך שהיא מרגישה שאף אחד לא אוהב אותה .
    מה שזעזע אותי בעיקר היה שהיא אמרה שלפעמים בא לה לקחת סכין ולחתוך את עצמה.

    אני מרגישה שאני חייבת לעשות משהו, לעזור לה.
    יש לי חששות מלפנות לאמא כי אני לא יודעת אם זה עלול לפגוע בילדה באיזה שהיא דרך.

    מה לעשות?
    תודה על כל תגובה. 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בכיתה ב'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: סיון

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/05/2010

    שלום. שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של ילדים ומתבגרים. אני מקווה שתקבלי מענה.
    בברכה,



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה מוזרה
    +
    30/04/2010

    שלום אני בת 27 , ההייתי רוצה להתייעץ איתכם לגבי בעיה מסויימת שמפריעה לי בכל תחום בחיים.
    אני בטוחה מזה 10 שנים שאיני יודעת להתבטא כמו שצריך, והכוונה שרוב הפעמים שאני רוצה לדבר ,אני מרגישה תקיעות בשפה, חוסר יכולת למצוא את המילה המתאימה ,אני מתארת לעצמי שזה נובע מחרדות
    - אני מטופלת בחצי שנה האחרונה בWELLBUTRIN -אך לא מרגישה שזה עוזר להרגשה בהקשר לבעיה זאת.
    מעבר לכך אני מנסה לשפר את אוצר המילים שלי ע"י קריאת ספרים ועיתונים, בנוסף בחרתי ללמוד לימודים אקדמיים בנושא מדעי החברה והתמקדות בתקשורת- כדי שזה אוליי ייסייע לי בלהרחיב את השפה .
    , בשנתיים האחרונות אני מרגישה שהמיקוד שלי בשיחה עם אנשים הוא בכלל לא בתוכן אלא בשפה ,בסיגנון דיבור- כך שהתחלתי לפתח בצורה אובססיבית הרגל בלרשום לעצמי משפטים שלמים של אנשים או משידורי הטלויזיה ,למחברת או דף כלשהו -כדי שאוכל לשנן אותם ולהשתמש בהם בשיחותיי, ולמעשה אף פעם אינני קוראת אותם.(לא תמיד זו חייבת להיות שפה גבוהה,אלא מטפורות ,ביטוייים, מילים יצירתיות)וזאת מכיוון שאני מרגישה שלפי השפה אפשר להבחין אם האדם איכותי או לא.
    אני בלחץ מזה ואני מאוד ביקורתית עם עצמי לגבי הנושא.
    סביר להניח שזו חרדה שנובעת מחוסר ביטחון. אך תמיד הרגשתי שהחרדה והחוסר ביטחון נובעים מבעיה זו.
    או שאוליי הכל קשור למנת משכל וליכולות קוגנטיביות שלי אין אותם.
    כיוון שאפילו בעברית מילים מסובכות אני מתקשה לומר,שלא נדבר על השפה האנגלית שמשתבשת לי בלשון.
    אני לא יודעת איך לפתור את זה- ואני בסרטים עם עצמי במשך כל היום- אין לי מנוח - ואני לחוצה מוות- כלפי חוץ לא תמיד שומעים זאת ,כיוון שאני יודעת לטשטש זאת.
    בבקשה עזרו לי עם פתרון -דחוף, מחכה לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעה מוזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה מוזרה

    ד''ר אירנה נתנאל
    03/05/2010

    שלום לך,

    לעיתים קרובות התופעה שאת מתארת נובעת מלחץ, מתח, חרדה. טיפול קוגניטיבי - התנהגוטי (CBT) משולב עם ביופידבק יכול לעזור לך לעתמודד בצורה יעילה. בCBT תוכלי ללמוד על המחשבות האוטומטיות שעוברות בראשך ולשנות אותן. בטיפול תוכלי לתרגל חשיפות הדרגתיות למצבים של דיבור ושיחות עם אנשים תוך תרגול טכניקות שיעזרו להתנהלות נינוחה. בביופידבק ניתן ללמוד מיומנויות של הרפיה, לשחרר מתח, לחץ, התרגשות ועוד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    ליאור
    29/04/2010

    אני מטופל בריספרדל מיליגרם ליום ואנפרניל מאתיים גרם ליום וקלנסופם 2 מיליגרם ליום והדיכאון הכבד לא עובר אני מרגיש בדידות גדולה, מועקה בלב עם מחשבות אובדניות של ממש , יתכן שהתרופות לא נכונות או שאין מה לעשות? וחוץ מזה החשק המיני שלי ירד באופן משמעותי מאז שאני לוקח את התרופות , זה תופעת לוואי מוכרת ? אשמח לקבל תשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: ליאור

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/05/2010

    לליאור שלום. צר לי על הרגשתך. כדאי שתפני לפסיכיאטר שלך או לחוות דעת שנייה כדי לקבל טיפול תרופתי מתאים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת טיפול
    שולה
    29/04/2010

    אני מטופלת כבר שנים בסרוקסט בשנה האחרונה ירדתי לחצי מינון. אני מרגישה בסדר גמור האם צריך וכדאי להמשיך בטיפול??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפסקת טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: שולה

    ד''ר אלונה גוברמן
    03/05/2010

    שלום. שאלתך מאוד חשובה אך לצערי לא ניתן לענות עליה מראש. הקושי עם מחלת החרדה /דיכאון הוא שלא ניתן לנבה מי יזדקק לטיפול ממושך ומי יכול להפסיק את התרופה בלי דאגה. אני מציעה שתתיעצי עם הרופא המטפל שלך. בכל מקרה מומלץ להפסיק מאוד מאוד בהדרגה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות SSRI
    חיליק
    29/04/2010

    שלום.
    אני מטופל בתרופה שגרמה לי לתופעות לוואי ביניהן ירידה דראסטית בחשק המיני ולפעמים גם קושי להגיע לאורגזמה.
    מדובר בתרופה מקבוצת SSRI וקראתי בפורום הזה כבר כמה פעמים שידוע שתרופות מקבוצה זו גורמות לתופעות כאלה.
    השאלה שלי היא - האם תרופה מקבוצת SNRI תגרום לי לפחות בעיות מהסוג שתארתי?
    אילו תרופות מומלצות מקבוצה זו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופות SSRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: חיליק

    ד''ר אלונה גוברמן
    29/04/2010

    שלום. במקרים מסוימים עלולות תרופות אלה לגרום לירידה בחשק המיני וביכולת להגיע לפורקן מיני (אורגזמה). תופעות אלה עשויות לחלוף תוך כדי טיפול, ומכל מקום עוברות לגמרי עם הפסקתו ואינן גורמות ל"נזק קבוע". חשוב לזכור שירידה בתפקוד המיני מאפיינת את הפרעת הדיכאון. לכן טיפול נגד דיכאון יביא בדרך כלל לשיפור התפקוד המיני, עם הטבה הסימפטומים הדיכאוניים.
    לגבי החלפת טיפול אני מאוד ממליצה לדבר עם רופא מטפל שלך כתגובות ותופעות לוואי מאוד אינדיבידואלי.
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום