מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צבא ובעיות נפשיותחסוי,28/04/2010
קודם כל שלום.
אני נמצא בתסביך שאתם לא מבינים בכלל. אני כבר חצי שנה בצבא,רק סובל. בעיקר כי לא ראיתי בית. לפני כחודש וחצי, סיימתי קורס , והבטיחו לי להיות קרוב לבית. שיקרו עליי,ושלחו אותי לסוף העולם.
אני סובל מגיל קטן, מחרדה חברתית, ולכן קשה לי מאוד להתחבר, מאוד מאוד, ולכן אני קשור מדי , בצורה אובססיבית לבית. יש לי באמת בעיה נפשית,ואני לא סתם ממציא. כל מה שרציתי זה לשרת יומיות,והכל היה מסתדר. יש לי בעיה חמורה,והיא בעצם : הדרך שלי להתמודד עם דברים זה לברוח,לכן כמו שהבנתם , ברחתי אתמול מהבסיס כי אני לא יכול להיות שם. אני רק רוצה קרוב לבית!! עכשיו אני נפקד,ייכנס לכלא ויסתבך, וגם המשפחה לא מדברת אתי. אני ממש לבד. מה אני יכול לעשות??? אני בסך הכל רוצה לשרת קרוב לבית!!! ולעבור בסיס זה תהליך ארוך ומייגע,והבעיה היא שאני לא יכול להיות שם יותר מיום!! באמת שלא יכול... מה עליי לעשות????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייל שלנו
+30/04/2010חייל יקר- רציתי רק לעודד אותך ולומר לך שהכל בחיים זמני ועובר, תן לעצמך זמן הסתגלות ותאמין לי שיהיה בסדר. בשלב ראשון תחזור לבסיס ותדבר עם המקדת שלך, זה אומנם חמור לפי חוקי צהל להחשב כעריק,אך לכל בעיה יש פיתרון- גם אם אתה לא רואה אותו עכשיו.
גם לי יש את הבעיה החברתית שציינת,וגם לי היה קשה בטירונות והקורס,ושירתתי רחוק מבהבעיה בסופו של דבר זה היה לטובה וזה הקנה לי הרבה ביטחון .
תן צ'אנס לעצמך- אתה חייב זאת לך - ואחרי שניסית והיה כזה גרוע- יהיה אפשרות לעשות משהו בנידון - וגם אם לא תנסה יש אפשרות להעביר אותך לקל"ב - אחרי הכל אתה לא החייל היחידי שסובל-תאמין לי! מבטיחה לך שיהיה טוב
תחזור לבסיס ותהייה חזק תוכיח לעצמך שאתה יכול -תתגבר על הפחדים יהיה בסדר.
שמור על עצמך חייל יקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצבא ובעיות נפשיות
ד''ר אירנה נתנאל03/05/2010שלום לך,
האם נסית לפנות למפקדים, לקב"ן?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול לדיכאון ללא תופעות לוואיטל28/04/2010
שלום רב,
הנני אשה בת 37, סוכרתית החווה משבר בזוגיות.
האם קיימת תרופה נגד דיכאון (לתקופה קצרה) ללא תופעות לוואי, שיכולה לסייע לי.
אודה למענה מהיר.
שולי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: שולי
ד''ר אלונה גוברמן29/04/2010לשולי שלום.
תופעות לוואי יכולות להופיע לא רק מתרופות פסיכיאטריות. גם לאקמול יש תופעות לוואי. באיבחון נכון, התאמה אישית ותחת השגחה של רופא פסיכיאטר ניתן לצמצם את התופעות. הן לא בהכרח מופיעות ולא אצל כל אחד. זה לא כלל אלא כל אדם וכל גוף מגיב בצורה שונה על תרופה זו או אחרת. יתכן ואצלך לא תהינה תופעות כלל. אם את זקוקה לטיפול תרופתי - אל תוותרי.
בהצלחה!
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי ציפרלקסאנה27/04/2010
לרופאים הנכבדים שלום,
בעלת היסטוריה של לקיחת סרוקסט במינון 40 מ"ג, כ- 18 שנה. באוקטובר 2009 התחלתי לקחת ציפרלקס במינון 10 מ"ג, לאחר שפניתי לפסיכיאטרית בטענה שהסרוקסט מעייף וגורם להשמנה, והיא המליצה לי על ציפרלקס שהוא עם פחות תופעות לוואי ומאז התחלתי לקחת. בפברואר 2009 חוויתי משבר כספי שאיני יודעת אם הוא הטריגר שבעקבותיו קיבלתי חרדה ודיכאון שהשביתו אותי למשך 3 שבועות,ו/או בעקבות הכדור שהוחלף לציפרלקס במינון נמוך של 10, ממה שהורגלתי בסרוקסט למינון של 40. בעקבות החרדה , הפסיכיאטרית העלתה המינון ל- 25 מ"ג ציפרלקס, כאשר במקביל לקחתי גם כדורי הרגעה אלפרליד לתקופה של שבועיים. לאחר חודשיים מתחילת הטיפול המלא בציפרלקס התחלתי להרגיש טוב. לפני שבוע שוב הייתה רגרסיה של יותר דיכאון מתח ועצבנות (לא חרדה) ויצא שהיו אלה הימים של טרום הווסת, אינני יודעת אם זה קשור לכך ואולי כן, לדעת רופאת המשפחה זה כנראה כך והמליצה לקחת קלונס במינון 0.5 בימים טרופים אלו . בכל אופן, אתמול קיבלתי את הווסת ואני ביום השני שלה ועדיין חווה תחושה של אי נוחות, מין מועקה, מתח, עצבנות ורצון לבכות.
שאלתי היא: הייתכן שהציפרלקס מכסה רק את בעיית החרדה ולא לגמרי את בעיית הדיכאון? האם זו רק רגרסיה בגלל תקופת הווסת? האם צריך עוד זמן להסתגלות לציפרלקס? ואולי אני צריכה שילוב של תרופה אחרת עם הציפרלקס, ו/או תרופה אחרת?
אודה על תשובתכם המהירה, אני אובדת עצות.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: אנה
ד''ר אלונה גוברמן03/05/2010שלום. המלצות אישיות רק דרך המטפל שלך. לפעמים צריך להתאים את המינון של התרופה, להוסיף כדורים . לפעמים צריך להחליף. תתייעצי עם הרופא.
בנוסף אני ממליצה על תרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT)-לפי מחקרים וניסיוננו -הטיפול קוגניטיבי התנהגותי ושילוב עם תרופות , הוכיח את עצמו כיעיל בהפרעות חרדה ודיכאון. במהלך הטיפול האדם לומד לזהות ולשנות את המחשבות המוטעות והמעוקבות שמעוררות רגשות שליליים. שינוי מחשבה גורמת לשינוי הרגשה ושינוי התנהגות. בטיפול את רוחשת מיומנויות להתמודד עם מצב בעתיד . טיפול ?bt קצר, ממוקד ועוזר לטווח ארוך.
אצלנו במרכז לטיפולים מתקדמים "מיינד קליניק" קיימים טיפולים אישיים ,בגישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).ניתן ליצור קשר. בטלפון שמספרו כתוב בכותרת שבראש העמוד.
על טיפול קוגניטיבי בדיכאון ניתן לקרוא בכתבה:
http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=5477
תרגישי טוב !
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבר לא יודעת מה יעזור לי....סוזן27/04/2010
אני אעשה הקדמה קצרה, שתבינו את הרקע שלי ואת חוסר הקשר לדכאון שלי.
אני בת 27, בעלת תואר ראשון, עובדת בתחום, נראית טוב יש לי חבר חדש שאני מאוד אוהבת משפחה אוהבת וחברות טובות. מאז שסיימתי את התואר אמנם התקבלתי לעבודה בתחום ועבדתי בה שנה אך אחרי שנה קרו דברים ועזבתי, עברתי שם תקופה מאוד לא קלה ושבוע שעבר מצאתי עבודה חדשה(קצת מהתפשרות) שאני פחות נהנית בה אבל גם לא רע לי בה, במיוחד אחרי תקופה שהיה לי ממש רע בעבודה הקודמת.
שנה שעברה שקעתי בדכאון עמוק ולבסוף יצאתי ממנו בעזרת כדורים. ניסיתי ללכת לפסיכולוגים אך אין לי סבלנות לזה.
את העבודה החדשה התחלתי לפני שלושה ימים, אמנם לא מזהיר בה אך עדיין אני לא מבינה למה אני בדכאון.אין לי חשק לכלום-לא לחבר, לא לחברים, לא למשפחה, לא לכלום. אני רק חושבת על העתיד וכמה אני לא אצליח בכלום, שהדרך למה שאני רוצה קשה ואם בכלל אני יודעת מה אני רוצה. אין לי כוח להתמודד עם החיים האלה, אני מרגישה שאין לי סיפוק מכלום.ואני לא רוצה לדבר עם אף אחד כי נראה לי שלאנשים כבר נמאס מזה. הכל נראה לי חסר סיפוק, משעמם ותפל.
אני הולכת לפסיכולגית קוגנטיבית ולוקחת כדורים אך זה לא עוזר ואין לי כוחות
מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבר לא יודעת מה יעזור לי....
ד''ר אירנה נתנאל27/04/2010סוזן שלום,
את רוצה להרגיש טוב ואת מנסה לעזור לעצמך. את עושה זאת בדרך הנכונה. את מטפלת בדיכאון מבחינה תרופתית ועושה עבודה עצמית בפסיכותרפיה. אני מציעה לך לעזר בסבלנות כי השינויזה תהליך שדורש זמן. תתמקדי בדברים שיתנו לך תחושת סיפוק ומשמעות, שימלאו אותך, תעבדי על תחושותיך עם המטפלת שלך.
חזקי ואמצי!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוחדת מכדורים וקיבלתי ציפרלקס- שאלהתמר27/04/2010
שלום רב.
יש לי עליות וירידות במצב הרוח. אני מושפעת ככל אדם אם אני רבה עם בעלי או משהו לא מצליח לי וכדומה רק שאצלי זה קיצוני משמע, אני נכנסת לדיכי ישר. מאידך אם הכל מסתדר אני במצב רוח מרומם. לפני יומיים קיבלתי מהרופא ציפרלקס וסיפרתי שהייתי בדיכי מספר שבועות בגלל ריב ושזה בא והולך, העיניין הוא שמאז הכל הסתדר ואני במצב רוח טוב. אני ממש ממש בלחץ מהלהתחיל תרופה כזו ולא יודעת אם בכלל כדאי כי עכשיו הכל בסדר.....
בנוסף, רציתי לדעת אם התרופה מדכאת רגש שלילי וחיובי כאחד ולא רק רגש שלילי. זה חשוב לי כי אני לא רוצה "לא להרגיש" או להיות אפתית ואדישה. אני אוהבת לשמוח ואם אני בתקופה הטובה שלי אני לא רוצה שזה ידכא לי את הרגש.
מה אני תריכה לעשות? מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוחדת מכדורים
ד''ר אירנה נתנאל27/04/2010תמר שלום,
את לא מציינת איזה רופא נתן לך את התרופה. האם את במעקב פסיכיאטרי או שקיבלת את התרופה מרופא המשפחה? בכל אופן, הייתי מציעה לך לעבור טיפול פסיכולוגי / פסיכותרפיה כדי לפתח סיבולת ויכולת הכלה של רגשות שליליים בלי שזה ישפיע על מצב הרוח. פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) יכולה מאוד לעזור לך לפתח מיומנויות של שליטה ברגש ולהיות פחות פגיעה מול הרגשות המציפים. CBT הינו טיפול קצר וממוקד והוכיח את עצמו כמאוד יעיל. בנוסף, אני מאוד ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי אירנה
תמר28/04/2010קיבלתי את הכדורים מפסיכיאטר. בהתחלה הוא נתן לי ריאטלין מכיוון שהוא חשש שיש לי הפרעת קשב וריכוז. הריאטלין לי השפיע עליי כלל וסיפרתי לו שלקחתי אותו בזמן שהייתי מאוד מצוברחת בגלל ריבים עם בעלי ולכן גם ככה במהלך היום הייתי אובר "רגועה". ולכן הוא אמר שנראה לו שהמיקוד צריך להיות על המצב רוח הרע. מה שכן מאז חזרנו לתפקד בסדר והמצב רוח בסדר גמור (כמובן עד לפעם הבאה שנריב:-)
מה לדעתך כדאי לי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון כבר למעלה משנה וחצי ..חסויה26/04/2010
שלום , אני נמצאת בדיכאון מתמשך של למעלה משנה וחצי כבר ..
אני לא מעוניינת בטיפול אצל הפסיכולוג / אצל יועצת בית ספר ..
האם ישנם דרכים אחרות לטיפול בדיכאון ?
ואני לא מדברת על כדורים כי זה אין מצב שאני לוקחת ומכניסה את הרעל הזה לגוף ...
נ.ב אני בכיתה ט' ועוד חודשיים בת 15 ..
תודה מראש ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: חסוי
ד''ר אלונה גוברמן27/04/2010שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של מתבגרים. אני מקווה שתקבלי מענה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון וכאביםמרינה26/04/2010
האם זאת תופעה ידועה שיחד עם הדיכאון יש גם כאבים (אני מדברת על כאבי ראש)?
איך מטפלים בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון וכאב
רון27/04/2010זה קורה בזמן דיכאון לעיתים צריך לברר אם זה קשור לדיכאון או סיבה אחרת ואם כן יש כיום תרופות שיכולות לטפל בבעיה כמו ויפאקס או סימבלטה (למרות שעד כמה שאני יודע סימבלטה יקרה מאוד)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: מרינה
ד''ר אלונה גוברמן27/04/2010שלום. ישנם מקרים בהם דיכאון מלווה בכאבים. הכאבים לא חייבים להופיע אצל כל סובל מדיכאון. ישנן תרופות מאוד יעילות במיוחד לטיפול בדיכאון עם כאבים. כדאי להתיעץ בנושא עם הרופא המטפל.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה קורה ויש מה לעשות
אליאור28/04/2010זה לא קורה לכולם אבל לי זה קרה, אני לוקח ויפאקס וזה עוזר לכאבים,הכדור שייך לקבוצת SNRI ככה שגם לא היה לי תופעות לוואי כמו בתרופות מהקבוצה השניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטומין וסורמונטילמיכל25/04/2010
אני חולה בדיכאון עמיד כבר יותר משנתיים הטיפול שקיבלתי עכשיו הוא 120 מ"ג אנטומין. ו 100 מ"ג סורמונטיל עברו כבר יותר משבועיים ואין שינוי במצבי.
האם להמשיך בטיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מיכל
ד''ר אלונה גוברמן25/04/2010שלום. סורמונטיל - שייך לקבוצת תרופות נוגדות-דיכאון הנקראות תרופות טריציקליות. משתמשים בו בעיקר לטיפול בדיכאון או בהפרעות חרדה,קודם כל השפעה של סורמונטיל מורגשת תוך מספר שבועות בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך6-8 שבועות . שבועיים תקופה קצרה מאוד. לא להתייאש!
אטומין -תחילת ההשפעה תוך 1-2 שעות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
מיכל27/04/2010אני טעיתי בחישוב אני לוקחת סרמונטיל כבר 17 ימים, האם יש תקווה אם עד עכשיו זה לא השפיע עליי בכלל . ? הטיפול הזה דירדר אותי עוד יותר האם להמשיך בטיפול או שלא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: מיכל
ד''ר אלונה גוברמן27/04/2010שלום. אני חוזרת 17 יום תקופה מאוד קצרה. תמשיכי לקחת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת הסבר לתופעה חד פעמיתיעל25/04/2010
לפני כשבוע, נכנסתי לחנות כלי עבודה בשכונה לקנייה קטנה. לפתע עם כניסתי לחנות, חשתי תופעה מאוד מאוד מוזרה שהפחידה אותי. לפתע חשתי התכווצות בצינור הרוק מצד ימין, זרימת רוק מימי עצומה והיה לי קשה לדבר ואפילו להתרכז בנעשה סביבי, כי נאלצתי לבלוע כמויות ענקיות של רוק וחששתי שהוא ינזול החוצה. מאחר שהתופעה נמשכה, אז נכנסתי קצת ללחץ ולא ידעתי מה לעשות. לא קרה לי כלום לפני כן ולא היתה לי סיבה מיוחדת לחרדה אבל אחר כך חשבתי שאולי זה סוג של התקף חרדה. ההתקף עצמו היה בלתי נעים וגרם לי סחרחורת ובקושי יכולתי לבצע את הקניה ולצת מן החנות, תוך כדי בליעת כמויות רוק עצומות. כל העניין נמשך 10 דקות (שנראה בעיני כנצח) . זה לא חזר על עצמו, אבל באותו רגע זה היה מפחיד. בעקרון אני אדם חרד, אבל לא עד כדי לקיחת תרופות (נגד חרדה). מתפקדת מצויין ביום יום ועובדת. בעיות הבריאות שלי אינן רבות ואינן חריגות לגילי (57). האם ידועה תופעה זו? אין לי את מי לשאול ולכן אני פונה אליכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקף חרדה
ד''ר אירנה נתנאל27/04/2010יעל שלום,
ככל הנראה, חווית התקף חרדה. כלומר, הופעלה אזקת שווא של המערכת האוטונומית בגוף. תופעה זו אכן מאוד לא נעימה, לעיתים אף מפחידה אבל היא כלל לא מסוכנת. את התגברת עליה והתמודדת נכון. לא ברחת ולא הפסקת את הפעולה. כל הכבוד!!!
תרגישי טוב!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפולדן25/04/2010
שלום אני מטופלת בויפאקס 75 XR בהמלצת פסיכיאטר כחודשים וחצי
עלי לציין שאני מרגישה טוב עברו הסימפטומים של חרדה ודיכאון
חזרתי לתפקד כרגיל
מתי אפשר להפסיק את הטיפול ?
האם אפשר להפסיק בבת אחת או להוריד את המינון בהדרגה?
תודה אבקש התיחסות של רופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול
גל25/04/2010אני אשמח לעזור עד שתקבלי תשובה של רופא
בתרופות נוגדות דיכאון ביניהן ויפאקס יש לרדת בהדרגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: דנה
ד''ר אלונה גוברמן27/04/2010לדנה שלום. אחרי החלטה להפסיק טיפול ב ויאפקס צריך לרדת ממנו מאוד לעת. ההפסקה של ויאפקס בדרך כלל מתבצעת ללא קשיים מיוחדים אך ישנן אנשים שצריכים ירידה מאוד הדרגתית של המינון בחודשים ולא בשבועות. הפסקה הדרגתית היא הדרך הנכונה להפסיק את ויאפקס .
צריך לקחת בחשבון שלפעמים סימטומים של דיכאון וחרדה חוזרים והסימפטומים הם תוצאה מהחרדה ודיכאון ולא מהפסקת התרופה.
אני מאוד ממליצה לפנות לפסיכיאטר המטפל שמכיר אותך ולהתייעץ , כחודשיים וחצי תקופה מאוד קצרה. ממולץ להמשיך טיפול לפחות חצי שנה -שנה לאחר שמגיעים לרמיסיה מלאה
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעידה אלכוהוליתרונן23/04/2010
שלום,אני מטופל כרגע בוולבוטרין וציפרמיל וזאת לאחר שניסיתי ציפרלקס בנפרד ווולבוטרין בנפרד ללא הצלחה. ביום שני השבוע עשיתי טעות ושתיתי כמות גדולה מאוד של אלכוהול והעניין הוא שמאז אני מרגיש שהראש "כבד עלי" וקשה לי מאוד להתרכז,כלומר מעין "האנגאובר" שמסרב לעבור.אני מזכיר שחלפו כבר ארבעה ימים... האם ייתכן שגרמתי לעצמי נזק בלתי הפיך או שאני סתם פרנואיד והדבר יחלוף? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה על התשובה(או שלא...)
רונן29/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאל תדאגי
ליאור29/04/2010מנסיון אני אומר לך לא לדאוג אני במשך הרבה זמן לקחתי אלכוהול ותרופות פסיכיאטרות ביחד זה אכן לא בריא בכלל זה עושה שהתרופות לא פועלות כמו שצריך וגם יש יותר תופעות לוואי , אבל אין פה נזק בלתי הפיך , זה יעבור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: רונן
ד''ר אלונה גוברמן03/05/2010שלום. תרופות נגד חרדה פועלות על אותם קולטנים עליהם משפיע האלכוהול. לכן לשתות ולקחת תרופות זה כמו להכפיל את הכמות של אלכוהול.
לא יכול להיות נזק בלתי הפיך אך הנזק המיידי יכול להיות מאוד לא נעים. ממש לא כדאי "להתפרק" !!!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא כיף לי מהחיםאפטמו22/04/2010
שלום ותודה על ההסבר
אני עובד כול יום לא חסר לי כסף ברוך השם אני חיי עם המשפחה
השאלות שלי אני לא שמח אף פעם לא משמח אותי שום דבר בעולם
אני מתוסכל ממשש. אני לא צוחק מהלב. כמו בן אדם אני עצוב.
אני מרגיש חסר אונים
האם ניתן לדעת למה הדברים האלה קוראים לי אם כן למה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי
מורן23/04/2010לקחתי סרוקסט שנתיים והיתי הבן אדם הכי מאושר בעולם....לפני זה גם היתי כמו שאתה מתאר....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמורן22/04/2010
אני לוקחת ציפרלקס כבר שבוע עקב חרדות אך עדיין לא מרגישה שיפור משמעותי הרופא המטפל שלי שהוא רופא מדהים אני חייבת לציין אמר לי שצריך סבלנות....השאלה כמה סבלנות כל יום שעובר זה פשוט סיוט מחדש...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס
ד''ר אירנה נתנאל25/04/2010מורן שלום,
ההשפעה נוגדת חרדה מורגשת תוך שבועיים בממוצע. הטבה מלאה תיתכן תוך 4 עד 6 שבועות.
בנוסף, חשוב להבהיר כי הדרך היעילה ביותר בהתמודדות עם החרדות היא שילוב של תרופות אנטי חרדתיות ופסיכותרפיה התנהגותית - גוקניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים של שליטה בסימפטומים בהווה וגם לטווח הארוך.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במינון בOCDרוני21/04/2010
בטיפול בOCD מנסים מתישהו להוריד במינון או שפשוט ממשיכים לקחת את המינון הגבוה עד אין קץ ואין טעם בכלל לנסות ירידה במינון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במינון בOCD
ד''ר אירנה נתנאל25/04/2010ירון שלום,
OCD הינה הפרעה מאוד עקשנית ולכן לא מורידים מינון עד שלא הושגה שליטה מירבית בסימפטומים של ההפרעה. שלטיה בסימפטומים יכולה לצמצם התדרדרות במצב ולמנוע הישנות של ההפרעה. כלים של שליטה ניתן ללמוד לגישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרת הסימפטומים לאחר הפסקת טיפולירון21/04/2010
ממחקרים שנערכו, אם מפסיקים טיפול תרופתי לOCD, אחרי כמה זמן חווים relapse- (חזרת הסימפטומים הכפייתים)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרת הסימפטומים לאחר הפסקת טיפול
ד''ר אירנה נתנאל25/04/2010ירון שלום,
כשמפסיקים טיפול תרופתי אכן, קיימת סכנה שההפרעה תחזור. כדי למנוע הישנותה כדאי ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה. כלים אלה ניתן ללמוד בגישה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

