פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סימבלתא הפסיקה לספק את הסחורה
    הסובל
    30/05/2010

    בשנתיים האחרונות לקחתי מידי יום 90 מ"ג סימבלתא והייתי ממש\ חסר דיכאון עד כי חשבתי אפילו אולי להפסיק את נטילת התרופה הפסיכיאטרית. כמובן שבעצת הרופא לא הפסקתי, אך לאחרונה חזרו לי התופעות הדיכאוניות בגדול, כאילו הגוף התרגל כבר לפעולת התרופה וחדל מלהגיב. בעצ ת הרופא הגדלתי את המינון ל120 מ"גיומי ואחכ' אפילו הוספתי 2 כדורי ליתיום לחיזוק. המצב שופר קמעה, אך עדיין אני מרגיש בדיכדוך במשך רוב שעות היום, כעת הוא מציע לי להוסיף וולבוטרין (זייבן) ואני תוהה האם אין זה כבר עירבוב גדול מידיי שיתן לי שלל תופעות לוואי.האם לא כדאי פשוט לעבור לכדור אחר ציפרלקס או פרוזק, אולי השינוי בסוג יעשה את העבודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום לך

    ליאת
    30/05/2010

    מזדהה איתך אבל אל תתיאש
    אני יכולה לנסות להציע דווקא אולי לשקול לעבור לתרופה עדיין במשפחה של SNRI שעוזרת -ויפאקס כי לי היה משהו דומה והתרופה הצילה אותה, היא גם פחות יקרה מסיבלתא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלתא הפסיקה לספק את הסחורה

    05/06/2010

    לשום
    קשה לתת תשובה לאשר אתה שואל מאחר וזה תלוי במצב הקליני שלך. בהחלט כדי לשקול להחליף תרופה כאשר היא מפסיקה לפעול. אפילו אפשר לחשוב לחזור אליה אחרי תקופה ואז בדרך כלל התרופה פועלת שוב. אבל חיזוק על ידי תרופה אחרת גם מקובל. מה שיקבע זה המצב הקליני שלך. עם הוא משמעותי הנטייה היא לתת שילוב של תרופות. אם הוא מצב סביר אפשר לעבור לטיפול בודד אחר..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם להמשיך לקחת לביאל עם
    דרורה
    29/05/2010

    שלום,
    אני בת 61. עברתי כריתת שחלות ורחם לפני מספר שנים ומאז אני מקבלת לביאל. בנוסף, אני מקבלת נורמיטן, אמולדיפין, מיקרופיין , סימבקור, ציפרלקס או אסטו.(לסירוגין). השאלה אם אני מקבלת ציפרלקס או אסטו.(לסירוגין) , האם יש מקום להמשיך לקחת את הלביאל.
    תודה,
    דרורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם להמשיך לקחת לביאל עם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: דרורה

    ד''ר אלונה גוברמן
    29/05/2010

    לדרורה שלום. ציפרלקס ואסטו -תרופות זהות ואין שום הגיון רפאוי לשלב שתי תרופות ביחד. אפשר לעבור מתרופה לתרופה ביום אחד לאותו מינון . לגבי ליויאל- אין התנגשות בין שתי תרופות (ליויאל ואסטו) אך בכל מקרה אני ממליצה לפנות לרופא מטפל.
    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשה לייעוץ ועזרה דחוף!!!!
    מיטל
    27/05/2010

    אני בת 33 ומהקיץ האחרון (אוגוסט 2009) התחלתי לסבול מחוסר שינה,לא יכולה להביע רגשות( לא כעס,לא בכי,לא לצחוק,לא להתרגז).כמו כן אני לא מרגישה רעב או שובע, צמאון. בנוסף גם אחרי פעילות גופנית מאומצת- אני לא מתעייפת. יש לי תחושה של "מחנק",כמו משהו שתקוע בגרון.
    אבחנה ראשונית היתה דכאון קל, לאחר מכן היה חשד לסכיזופרניה סימפלקס.לבסוף הוחלט שאני סובלת מדכאון מגורי עמיד בפני תרופות ( קיבלתי ויאפקס לאורך תק' ממושכת,ציפרלקס כמה חודשים, אינוגה שמאוחר יותר הוחלפה לזיפרקסה,ליתיום).לאחרונה אושפזתי בלב השרון למשך 4 חודשים ושם טופלתי בחשמל 13 פעמים וטיפול תרופתי- סרקוואל. וכעת אני לוקחת מירו 30 מ"ג ו1 בונדורמין לשינה ( ומתעוררת ב 4 לפנות בוקר).
    האם פגשתם אנשים שדיווחו על תופעות דומות? האם התסמינים שלי הם חריגים? !!!( לדברי הפסיכיאטר בביח השרון הם לא שמעו על מקרה כמו שלי)
    מה אני יכולה לעשות עוד שלא עשיתי? ( כמו כן ניסיתי טיפול פסיכולוגיאצל מס' ממוחים וגם זה לא עזר לקהות החושים שאני מתמודדת איתה)
    מתחננת לעזרה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בקשה לייעוץ ועזרה דחוף!!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: מיטל

    ד''ר אלונה גוברמן
    29/05/2010

    שלום. נראה שמצבך מורכב. על מנת לקבל תשובה מעמיקה תצתרכי להגיעה לפסיכיאטר. היום קיימים מרכזים עם אשר משתמשים בטיפולים מודרניים בדיכאון עמיד, בין היתר- טיפול בגרייה מגנטית עם שילוב של תרפיה קוגניטיבית התנהגותית. לקבלת מידע על אפשריות בקבלת טיפול מסוג זה תפני לטלפונים המופעיים בקותרת הפורום.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקה לייעוץ דחוף!!!

    מיטל
    30/05/2010

    שלום שוב,
    כבר הייתי בעבר אצל פרופ גרינהאוס והטיפול התרופתי שהמליץ בזמנו לא עזר ( ויאפקס במינון גבוה 375מ"ג ,זיפרקסה וליתיום).
    האם עליי לחזור אליו שוב לייעוץ?
    לא ענית לשאלתי -האם פגשתם אנשים עם תופעות כמו שאני מדווחת?
    כמה זמן דרוש הפסקה בין ECT כדי שאוכל לעבור גריה מגנטית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: מיטל

    ד''ר אלונה גוברמן
    30/05/2010

    למיטל שלום. אני כן ממליצה לחזור לרופא המטפל שלך ולקבל תשובות לכל השאלותך.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון של ויפאקס
    נועם
    27/05/2010

    האם מינון של 150 בויפאקס XR נחשב לגבוה והאם מתאים לטיפול עם פסיכולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מינון של ויפאקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון של ויפאקס

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/05/2010

    נועם שלום,

    טווח המינון של ויפאקס 37.5 מ"ג ביום עד 225 מ"ג ביום.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ישנם תסמיני גמילה לרמוטיב
    אור
    27/05/2010

    שלום
    האם רמוטיב מתנגש עם זומיג (תרופה למיגרנה) ?
    האם התרופה ממכרת?
    האם כשמפסיקים ליטול אותה אפשר להפסיק בבת אחת או בהדרגה ?
    האם ישנם תסמיני גמילה ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: אורית

    ד''ר אלונה גוברמן
    27/05/2010

    שלום היפריקום פרפוראטום, הידוע גם בכינוי St. John's wort (ובעברית: פרע), הוא צמח בעל הסטוריה ארוכה של שימושים רפואיים. השימוש המרכזי של תמצית צמח ההיפריקום היא לטיפול בדיכאון, חרדה, ובהפרעות שינה. הרפואה הקונבנציונאלית הכירה ביכולת הרפואית של הצמח גם במדינות מערב אחרות, ולאחרונה הצמח אושר לטיפול בדיכאון קל עד בינוני גם בישראל.
    מחקרים קליניים מבוקרים, אקראיים וכפולי סמיות השוו את יעילות ההיפריקום לנוגדי דיכאון אחרים. מחקרים אלו הראו כי תמציות ההיפריקום שוות ביעילותן לנוגדי הדיכאון האחרים בטיפול בדיכאון קל עד בינוני. בטיפול בדיכאון קשה עדיין אין מספיק הוכחות ליעילות ההיפריקום. בנוסף לכך, להיפריקום היו פחות תופעות לוואי בהשוואה לתרופות האחרות. תופעות הלוואי הנפוצות שדווחו היו קלות וקשורות בעיקר בהפרעות במערכת העיכול. כמו-כן, תופעות הלוואי של ההיפריקום אינן מאופיינות בפגיעה בתפקוד המיני או בהשמנה.
    מנגנון הפעולה המדויק של ההיפריקום עדיין אינו ברור, אולם נראה כי הפעילות נובעת מעיכוב הספיגה החוזרת של סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין במוח.
    היחס לצמח מרפא זה הוא כאל תרופה לכל דבר, ועל כן ההחלטה אם להתחיל בטיפול בהיפריקום צריכה להיעשות עם הרופא, אחרי אבחון מתאים, ותוך התחשבות בנטילת תרופות אחרות.
    אין התמכרות אך מומלץ להוריד בהדרגה.
    שילוב של תרופות רמוטיב וזומיג הגורמות לעלייה בפעילות הסרוטונרגית בגוף מגביר את הסיכון לתסמונת סרוטונין (serotonin syndrome), תופעת לוואי נדירה אך מסוכנת, שסימניה: ריגוש יתר, אטקסיה, קצב לב מהיר, יתר לחץ דם, שינויים קיצוניים במצב הרוח, עצבנות, כאבי בטן, קוצר נשימה, איבוד הכרה. מומלץ להימנע משילוב זה עד כמה שניתן. לאחר הפסקת הטיפול באחת התרופות יש לאפשר "תקופת התנקות" עד לתחילת הטיפול בתרופה אחרת.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה

    אור
    27/05/2010

    האם תוכלי להמליץ לי על תרופה לדיכאון קל-בינוני כדוגמת הרמוטיב שאינה מתנגשת עם זומיג על מנת שאבקש מרשם מרופאת המשפחה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ........
    חרדות ופחדים
    25/05/2010

    שלום אני בת 24 ויש לי המון המון המון חרדות כול דבר קטן מפחיד אותי מפחיד אותי לחלות שיקרה לי משהו רע כשאני שומעת על אושר של אחרים אני מרגישה מגעיל ומתבאסת מזה כאילו למה לי זה לא קורה למרות שיש לי חבר אוהבת דואג מפנק אני מרגישה שאני מתחרפנת כול דבר הכי קטן מעצבן אותי מצורה שישר יש לי מחשבות שלילות ומפחידות אני מנסה להדחיק אותה ולא לחשוב ואני לא מצליחה רוב הזמן אני עצובה הפכתי להיות בן אדם כבד אין לי חשק לצאת מהביתתת מעדיפה לישון ולשכוח מהבעיות והחרדות המפחידות הללו אני רוצה להפסיק להרגיש ככה אני לפני כול דבר קטן שאני צריכה לעשות להחליט ישר אני נתקפת חרדה ופחד ועולות לי מחשבות מפחידות מה עושים כדי להיפטר מזה?. האם זה נחשב לדיכאון?? אני מרגישה שאני מאבדת שליטה על החיים שלי אני רוצה להיות מאושרת
    לפעמיים יש לי מחשבות שחס וחלילה אני לא אוכל להיכנס להריון זה מפחיד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ........

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ופחדים

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/05/2010

    שלום לך,

    אני מאוד ממליצה לך להתיעץ עם רופא פסיכיאטר. בנוסף, הדרך היעילה ביותר להתמודד עם חרדות ועם דיכאון הינו שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו ניתן ללמוד כלים של שליטה בחרדה בהווה וגם לטווח הארוך.

    תרגישי טוב,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלנכוליה
    יוליה
    25/05/2010

    שלום,
    אני בת 23 והחיים שלי מסובכים יותר מידי ונראה לי שהתמכרתי לעצב ואני לא יודעת מה לעשות, כי רע לי והתייאשתי מהחיים האלה. :(

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מלנכוליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: יוליה

    ד''ר אלונה גוברמן
    27/05/2010

    ליוליה שלום. התגובה הרגשית האופיינית למצב שאת נמצאת בו היא תחושה של חוסר אונים, ייאוש, , כעס, דיכאון. במצבך הנוכחי אינך מאמינה כי בכוחותיך לשנות את המצב ולכן את מרגישה חסרת אונים ותחושה שאין מוצא. מצבים בעייתיים בחיים הם חלק בלתי נפרד מהחיים ורובם ניתנים לפתרון יעיל. לכן, מצבים שגורמים לך למצוקה ניתנים לפיתרון.
    אבחון מקצועי ומעמיק יכול לעזור להבין את מצבך ולמצוא את הטיפול המתאים לך. את יכול לפנות לעוייץ ראשוני לרופא משפחה או לפסיכיאטר בקופת חולים, לתחנה או מרפאה לבריאות הנפש במקום מגוריך (טיפוליים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים בחינם) או לקליניקה פרטית.
    תרגישי טוב,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות ודאגות רבות
    דפנה
    25/05/2010

    אני בת 32 מובטלת מזה שנה וחצי.
    אני אקדמאית בעלת תואר 2 ובעבר ההיתי קריירסטית מצליחה.
    מאז לידת בני אני לא מצליחה לחזור למעגל התעסוקה, אני שולחת המון קורות חיים ולא חוזרים אלי.
    קורות החיים שלי טובים ומקצועיים זאת לא נראית לי הבעיה.

    מאז ומתמיד ההיתי טפוס דאגן וקצת חרדתי ופחדתי מחושך לאחרונה זה החמיר בצורה קיצונית, אני כל הזמן חשה פחדים ואני דואגת שמשהו רע לא יקרה לי או לבני משפחתי. (נבואה שמגשימה את עצמה :) ) .
    בנוסף אני ממש מגבילה את בן זוגי מכייון שאני כל כך מפחדת להישאר לבד בלילה אז אני משתדלת להימנע מכך, על לישון לבד בלילה (בלי בעלי היקר) אין מה לדבר בכלל...

    אודה לכם מאוד אם תכוונו אותי לאן לפנות והאם יש אפשרות לעזור לי
    נורא לחיות כך כשהראש תמיד בפחדים ומחשבות...

    דפנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות ודאגות רבות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: דפנה

    ד''ר אלונה גוברמן
    27/05/2010

    לדפנה שלום.
    . מזל טוב להולדת התינוקת!
    כדי לתת אבחנה מדויקת נדרשת בחינה מעמיקה של מצבך. דיכאון וחרדות אחרי לידה הינה תופעות שכיחות יחסית אשר דורשות טיפול. נשים רבות מתנסות במצבים דיכאוניים וחרדתיים לאחר הלידה.
    אני מאוד ממליצה לך לפנות לפסיכיאטר בהקדם לאבחון והמלצה על טיפול. את מוזמנת לפנות לאחד המומחים בקליניקה שלנו .
    תרגישי טוב,
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה לא מטופלת שגוררת דיכאון
    אורח 90
    24/05/2010

    האם זה נכון לומר שחרדה שאינה מטופלת יכולה לגרור אחריה דיכאון בסופו של דבר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: אורח 90

    ד''ר אלונה גוברמן
    27/05/2010

    שלום. בהחלט כן.אני מאוד ממליצה על טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). זהו טיפול קצר וממוקד והוכיח את עצמו מבחינה מחקרית כיעיל באותה המידה כמו טיפולים תרופתיים. CBT מאפשר ללמוד כלים של שליטה בחרדות בהווה וגם לטווח הארוך. כלים אלה עוזרים במניעה של הישנות החרדה בעתיד. ניתן לשלב גם ביופידבק.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ודיכאון למעלה מ- 10 שנים
    ע
    24/05/2010

    אני בת 36 נ+2

    מטופלת בלוסטראל קרוב ל 10 שנים כמעט ברציפות.

    בשנתיים – שלוש האחרונות לא חשה את יתרונות התרופה באופן ממשי.

    אומנם מטפל מתסמיני החרדה אך לא במצבי הנפשי ולהיפך:

    אני חשה (ובעצם מאז גיל 12 בערך) בבעיות זיכרון ומצב נפשי ירוד.

    ההיסטוריה ארוכה וילדותי לא היתה נעימה במיוחד הן בבית והן בבי"ס,

    אבל.. הענין הוא שקיום

    חזרתי ללמוד באוני. הפתוחה.

    קשה לי שוב לעכל את החומר ולזכור.

    בעיות זיכרון קשות בזכירה לטווח קצר בעיקר לפעמים תחושת זרמים בראש.

    וגם בעבודה מעירים לי וקוראים לי "יובל המבולבל".

    תחושת ערפול בראש "עננים" אני קוראת לזה.

    כעת קראתי על הפרעת קשב וריכוז ונראה שגם בזה אני לוקה (מתוך ויקיפדיה ADHD)

    אני חרדה מהתעמלות במאמץ – דופק מהיר ומפחדת שאקבל התקף לב.

    אני עצבנית ואימפולסיבית וחסרת מנוחה ושקט באופן ניכר בשנה האחרונה

    וחסרת חשק ביחסי מין לרוב.

    אני לא מעזה להתרחק מהבית ונחנקת רק מהמחשבה על נופש מחוץ לבית, שלא לדבר על טיסות

    ועוד...

    חלומות רעים מאד וחולשה עד כדי תחושת שפעת.

    ועודי נוטלת סיטראלין(לוסראל) 1 כדור לערב.

    ניסיתי לפני חצי שנה להעלות את המינון אך גם זה לא עזר.

    אני רוצה עוד ילדים אך מפחדת נורא מהלידה וההריון והכל בעצם.

    האם יש פיתרון באמת או שאני משלה את עצמי.

    בנעורתי וילדותי אני חושבת שדובר על דיכאון

    אח"כ הפך לחרדה בעלת תסמינים קשים, סחרחורות ואי שיווי משקל.

    ואח"כ נוסף גם מעין דיכאון שכזה וחוסר שקט.

    גם טיפולים פסיכולוגיים ניסיתי ללא הועיל

    אפילו סדנת חרדה בתל השומר.

    אני בחורה בתוכי בעלת שמחת חיים רבה ואנשים אוהבים אותי מאד

    אני גם לא ממש נחשבת טיפשה ואולי להיפך

    אבל כלום מזה לא יוצא לפועל בהכל כמו תחת פקק בתוכי.

    לא עוזר ממש לתחושת התסכול מעצמי וההלקאה העצמית.

    לא יודעת איבדתי כיוון....

    האם יש באמת מרפה למצבי או...



    אודה לך על תשובתך

    וסליחה על ההשתפכות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה ודיכאון למעלה מ- 10 שנים

    ד''ר אירנה נתנאל
    27/05/2010

    שלום לך,

    ניסית טיפול פסיכולוגי? פסיותרפיה? אני מאוד ממליצה לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ובמהלכו תוכלי ללמוד כלים להתמודדות יעילה עם מצבך. כלים אלה מאפשרים שליטה גם בהווה וגם בעתיד לטווך הארוך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה שלא מרפים
    לי
    23/05/2010

    שלום,
    אני נשואה מזה כשנתיים וחצי. בעלי היום בן 40 אשר איבד את הוריו שנה אחר שנה לפני כחמש שנים. מאז להבנתי מצבו הנפשי התדרדר.
    פנינו בעבר לייעוץ פסיכאטרי באיכילוב כאשר הפסיכאטר המליץ על טיפול תרופתי.
    מנסיוני, בעלי אחד שלא מתמיד בשום דבר, אם זה לסיים פרויקט שהתחיל בבית, תשלום חובות, עבודה (הוא לא עובד), פחד מללכת לראיונות, אי יכולת התמודדות עם מצבים, חוסר סבלנות, ולכן יש לי חששות כבדים לגבי נטילת תרופות שגם אותן הוא לא יקח לאורך זמן והפחד שלי שהתקפי הדיכאון והחרדה יחזרו בעוצמות גדולות.
    יש לציין כי עם הרבה סבלנות מצידי היו תקופות שחל שיפור אך לאחרונה המצב שוב מתדרדר, שוב התקפי חרדה ושוב חוסר יכולת לחייך, להקשיב, לעשות, חוסר חשק בכלל.
    אנחנו עומדים לפני לידה ראשונה ואני מאוד חוששת לגבי המצב וההתמודדות שלי בכלל. לאחרונה אני מרגישה כי גם אני כבר מתחילה להרים ידיים ולאמר נואש.
    אשמח לקבל ייעוץ מכם אשר יכול להפנות אותי לכיוונים אשר לא מצריכים טיפול תרופתי.
    בתקווה שזה יעזור.
    לי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וחרדה שלא מרפים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ל לי

    אורנה
    23/05/2010

    שלומות,

    לגבי בעלך - טיפולי שיאצו עם מטפל המוסמך בטיפול במצבי דיכאון וחרדה - הינו יעיל ויכול לסייע לבעלך. אוכל להמליץ לך על מטפל.

    לגביכם-
    אני מבינה כי הנכם נמצאים לפני דרך חדשה של הרחבת המישפחה.
    כדאי לקיים מיפגשים שיכינו את שניכם לקראת הרך הנולד הן פיזית והן נפשית, ליווי טרם לידה ואחריה יכול להוריד רבות מן החששות, הפחדים ואולי האושר כעת שיכנס לביתכם אף ישפיע על מצב רוחו של בעלך שחווה צער גדול.
    מחקרים אף מראים כי עיסוי תינוקות מסייע בדיכאון אחרי לידה, אך מניסיוני אף מסייע ומחזק את הא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה

    24/05/2010

    שלום
    אפשר לסייע למצבים נפשיים מורכבים על ידי טיפול תרופתי מתאים, טיפול פסיכולוגי, או שינוי בצורת החיים. כאשר הדיכאון משמעותי אין אפשרות וחרת אלה לשלב טיפול תרופתי. הטיפול יכול מאוד לעזור לאדם לשנות תפוסים ישנים לא יעילים. לא צריך לפחד הטיפול תרופתי. זה דומה לאדם שסובל מסכרת ולא רוצה לעשות דיאטה ולא לקחת תרופות שמאזנות את רמת הסוכר בדם. בלי שינויים מתאימים לא מתאזנים, לא בסוכרת ולא בדיכאון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לעזרה כלשהי
    אסנת
    23/05/2010

    היי. נבדקתי כבר בעבר לבדיקת איידס. המשכתי להיות מודאגת לגבי מחלות מין.
    מכיוון שרציתי בתשובה מהירה הלכתי למרפאה פרטית בתל אביב -מרפאת STD ברחוב בן יהודה-ושילמתי כסף רב עבור הבדיקה
    קראתי באינטרנט שאת המרפאה מנהל ד"ר בכיר מבי"ח קפלן ואת בדיקת הדם עשה לי ד"ר מבי"ח הדסה
    לא הסתכלתי על המחט ומהיכן יצאה-
    קיבלתי תשובות מהם רק על חיידק בשתן. לא משהו מזיק לדבריהם
    בתוצאות הבדיקות שקיבלתי היה רשום רק חיובי או שלילי ללא תוצאות מספריות. היה כתוב על המסמך שהוא מגיע ממעבדות בי"ח קפלן. ללא לוגו . רק דף מדפסת.
    איך אני מרגיעה את עצמי באופן סופי שהכל בסדר עכשיו. איך אני מוודאת שהכל באמת תקין איתי והבדיקות אמינות מבלי לחכות שוב עוד חודשיים לפני שאעשה אותן שוב.(חלילה שלא נדבקתי מאחד המחטים) יש גוף שיכול לתת לי אסמכתא?האם זה שאני קוראת באינטרנט שהנ"ל רופאים בכירים יכול להרגיע אותי באופן סופי?
    בגדול הדבר יצר אצלי פחדים קשים ועצב רב(אני מניחה שחרדה ודכאון לפי הטרמינולוגיה המקצועית)
    בנוסף פיתחתי בעיות רפואיות שיכולים גם להווצר מלחץ אך אותי הם ישר זורקים לפחד מהנורא מכל- איידס. התחלתי טיפול פסיכולוגי אך אני רק בפגישה ה3. חברים (לא הפסיכולוג)ממליצים לי גם לקחת כדורים כי אני לא רגועה ובוכה הרבה. זה מקשה על התאבון והשינה כמובן.
    מה עושים?


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אשמח לעזרה כלשהי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה

    ד''ר אירנה נתנאל
    23/05/2010

    שני שלום,

    הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצבך הינו שילוב של תרופות ופסיכוטרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). התרופות הורידו את רמת החרדה וב CBT תוכלי ללמוד כלים ומיומנויות של שליטה בחרדה בהווה וגם לטווח הארוך. במידה ובעתיד תרצי להוריד את התרופות, הכלים שתרכשי בCBT יאפשרו לך להישאר בשליטה ולמנוע חזרתיות של החרדה העתיד.

    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    אורנה
    23/05/2010

    שני, האם ניפגשת עם הרופא מבצע הבדיקה, שיסביר לך דף תשובה?? כדאי! פגישה ב 4 עיניים יכולה לפתור את שאלותייך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאורנה ולד"ר אירנה

    אסנת
    25/05/2010

    נפגשתי איתו.הוא אמר לי שאני יכולה להיות רגועה
    אבל הסתכלתי על הדפים רק בבית וזה רק העלה את חששותי כי אין חותמות או לוגו
    מכיוון שאני במצב מבוהל אני בודקת כרגע כל דבר
    ולא בטוחה אם זה בראש שלי או לא
    שאלה לד"ר אירנה-
    האם טיפול פסיכולוגי רגיל לא יכול להתאים?
    כיצד אני פונה לטיפול PCB האם יש רשימה של פסיכולוגים שמתמחים בנושא?
    האם הטיפול התרופתי הוא ע"י אותו איש מקצוע או בנפרד דרך פסיכאטר
    אודה לתשובתך
    שני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכוונה לCBT כמובן :)

    אסנת
    25/05/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון
    JS
    23/05/2010

    שלום,
    אני גבר בן 46. 5 חודשים מובטל לראשונה בחיי. אני בדרך כלל יוגע לצלוח תקופות קשות ומשברים אבל תחושת היאוש ואובדן הביטחון העצמי שלי גוברים עד לתחושת מועקה עמוקה, חוסר אנרגיה, חוסר יכולת להנות מכלום, עייף אך לא נרדם, מתעורר מוקדם וחושש לעתיד. לראשונה בחיי תחושה של " סיימתי את תפקידי" בחיים האלה עוברים בראש. למרות שכל פתרון כזה נפסל על הסף עצם העובדה שהנושא עולה בראשי מדאיג אותי. אני חושב שאני אני נקלעתי לדיכאון. אם כן, למי פנות? אני מתבייש לפנות לרופא המשפחה. האם לפנות למרכז בריאות הנפש? פסיכולוג?
    אני בדרך כלל אדם מאוד אופטימי ומצליחן. אני מרגיש שנכנסתי לפלונטר שעלול להתדרד. לאן נעלם היכולות שלי להתמודד? לא יודע לאן לפנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון

    ד''ר אירנה נתנאל
    23/05/2010

    שלום לך,

    צר לי מאוד על התקופה הקשה שאתה עובר כעת.
    ראיון מצויין לפנות למרכז לבריאות הנפש.
    בהצלחה,
    חזק ואמץ!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני פשוט נואש!
    יוסי
    23/05/2010

    שלום רב,
    אני בחור בריא בן 40 וכשנה וחצי שאני סובל מעיניים אדומות ודומעות כשאני נמצא במצבי לחץ וסטרס.
    זה התחיל בחברה שבה עבדתי והיה שם הרבה לחץ בעבודה אבל גם אחרי שפוטרתי משם וכיום לא רק שזה מופיע סתם כך כל הזמן אפילו שאני לא מרגיש שום לחץ, (כמו לדוגמא שאני בחברת חברים,משפחה,בקורס שאני לומד וכו,) אלא כשזה מופיע אני מגלה שהעיניים לא רק אדומות אבל גם דומעות (לא זולגות) ואין מילים לתאר כמה זה מביש ומביך ביום יום.
    אני משתמש בטיפות עיניים כל הזמן אבל זה עוזר רק מעט ובכלל זה לא בריא להשתמש בהם יותר מידי.
    רופא המליץ לי לפני כחצי שנה להשתמש באסטו אבל למרות שישנו שיפור מסויים זה לא ממש פותר את הבעיה הכל כך מביכה .

    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אני פשוט נואש!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצבי לחץ וסטרס

    ד''ר אירנה נתנאל
    23/05/2010

    יוסי שלום,

    טיפול משולב של תרופות (אסטו) ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית יכולה מאוד לעזור לך להתמודד עם המצב. ניתן גם לשלב ביופידבק.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה?

    יוסי
    26/05/2010

    תודה אירנה,

    את יכולה בבקשה להסביר מה זה ביו- פידבק?

    יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליריקה
    ירון
    22/05/2010

    שלום,

    אני נוטל סימבלטה כשנה לטיפול בחרדה (הרגשת לחץ) וכאבים ללא מקור ידוע. בנוסף סובל מעייפות.
    קיים שיפור בנושא חרדה וכאבים.
    במשך כמה זמן אפשר לקחת את התרופה בלי שתאבד אפקטיביות ?
    האם יש נזק ארוך טווח ?
    האם מומלץ להחליף לתרופה אחרת כמו ליריקה מדי פעם ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ליריקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליריקה

    24/05/2010

    לירון שלום
    אפשר לקחת סימבלטה תקופות ממושכות ללא אובדן יעילות. ליריקה תרופה יחסית חדשה שלא מאושרת בישראל לטיפול נגד חרדה. פורסמו מספר עבודות שמדוחות על הצלחה של טיפול עם ליריקה במצבים של חרדה כללית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בחרדה ודיכאון

    גליה
    24/05/2010

    כשאני חוויתי חרדה ודיכאון טופלתי בויפאקס XR שמאוד עזר לי.
    כמו כן, ממליצה לך ללכת לטיפול שיחתי כלשהו, תמיד עוזר להבין ולדעת ממה נובעות החרדות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום