מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם אני בדכאון?רונה09/05/2010
שלום,
אני נמצאת בתקופה לא קלה, פרידה מבן זוג, אבטלה, הפלה....התפקוד היומיומי אינו כרגיל, אני בדכדוך ואין לי אנרגיות לעשות דברים שנהנתי מהם בעבר (קריאת ספרים, צפיה בסרטים ועוד...) הפסיכולוג שאני מטופלת אצלו טוען שאיני בדכאון, אך האם יש כדורים שיכולים לשנות לי את ההרגשה ולגרום לי להנות ולהיות יותר אסרטיבית, אני חוששת שמצב זה ימשך ואשאר מובטלת וגלמודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון
ד''ר אירנה נתנאל10/05/2010רונה שלום,
קבוצות התרופות העיקריות לטיפול בדיכאון הו:
1. תרופות המשפיעות על המערכת הסרוטונרגית (SSRI)
2. תרופות המשפיעות במקביל על המערכת הסרוטונרגית והנוראדרנרגית (SNRI)
3. תרופות המשפיעות על המערכת הנוראדרנרגית בלבד
4. תרופות המשפיעות בשילוב על המערכת הנוראדרנרגית והדופמינרגית
5. תרופות ממשפחת חוסמי האנזים MAO.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של רסיטל וקסאנקסאורית09/05/2010
אני בתחילת הטיפול ברסיטל ולוקחת כדור קסאנקס בכל פעם שיש לי התקף חרדה(בינתיים יצא לי לקחת כדור אחד כמעט כל יום) כמה זמן ניתן לקחת את הקסאנקס כמניעה להתקפי חרדה עד שהרסיטל יעזור לי לחלוטין ולא להתמכר לכדורים? אני פוחדת שההשפעה הטובה של הקסאנקס תחלוף ברגע שאתרגל לכדור.
מהי המלצתך? זה השבוע הרביעי שאני נוטלת רסיטל ועדיין אין שיפור משמעותי במצבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב של רסיטל וקסאנקס
ד''ר אירנה נתנאל10/05/2010שלום לך,
ההשפעה של רסיטל מורגשת במלואה לאחר שבועיים עד 4 שבועות. לאחר 4 שבועות ניתן להפסיק בהדרגה את הקסאנקס. ניטלת התרופות חייבת להיות בפיקוח רפואי, זה ימנע תופעות לא רצויות כגון התמכרות לקסנקס או שימוש לא נכון בתרופה. בנוסף, חשוב לציין כי הדרך היעילה ביותר להתמודד עם חרדות הינה שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). התרפיה תורמת להגברת יעילות התרופות ומזרזת תהליך השיפור במצב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשילוב של רסיטל וקסאנקס
11/05/2010שלום
כאשר יש התקפי חרדה משמעותיים אפשר להשתמש בקסנקס תקופות ערוכות יותר. צריך לזכור להפסיקו בהדרגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצריכה עזרהחסוי09/05/2010אני בת 16
אם יש לי חשק לישון כל הזמן אפיל שאני ישנה 9-10 שעות כל לילה אין לי כוח לדבר עם אנשים,יש לי כאבי ראש וקושי להתרכז, יש לי מחשבות אובדניות ,ואני לפעמים חותכת את עצמי [לא עמוק]
זה בהכרח אומר שאני בדיכאון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרצריכה עזרה
11/05/2010שלום
זה בהחלט נשמע שמשהו משמעותי עובר עליך. קודם כל תפסיקי לחתוך זה לא עוזר רק עושה שתראי ותרגישי חולה יותר. תפני לפסיכולוג או ליועצת בבית הספר כדי לדבר ולחשוב איך להמשיך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאון וכאבי ראשנורית09/05/2010אימי סובלת מדיכאון וכאבי ראש חזקים כבר כמה חודשים ואחרי מאמצי שיכנוע רבים היא הסכימה ללכת לקבל טיפול. הרופא (פסיכיאטר) נתן לה תרופה בשם Viepax XR אותה היא התחילה לקחת ביום שישי האחרון.
רציתי לדעת תוך כמה זמן זה אמור להתחיל להשפיע והאם זה יפסיק לה גם את כאבי הראש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתשובה
לירון10/05/2010ייקח כמה שבועות (לי לקח בערך 3) עד שהתרופה התחילה להשפיעה. דבר נוסף, נותנים את התרופה בהרבה מקרים של דיכאון וכאב והיא עוזרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאון וכאבי ראש
ד''ר אירנה נתנאל10/05/2010נורית שלום,
התרופה אכן אמורה לעזור לדחכאון שמלווה בכאבים פיזיים (כאבי ראש). ייתכן ויחלפו מספר שבועות עד שההשפעה של התרופה תורגש במלואה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדותדניאלה08/05/2010שלום,
אני בת 26.
לאחרונה התפתחו אצלי חרדות שונות, כגון- חשש מחנק, פתאום אני מרגישה צורך ללעוס טוב טוב את האוכל לפני הבליעה, מחשש שיתקע בגרון. כמו כן נעשיתי מודעת לנשימות שלי, דבר שמקשה עלי אכילה ונשימה ביחד ואני מפחדת לשאוף בטעות את האוכל לקנה הנשימה.
לאיזה סוג טיפול כדאי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחרדות
ד''ר אירנה נתנאל10/05/2010גבריאלה שלום,
כיוון שאת סובלת מחרדות, כדאי להתיעץ עם פסיכיאטר. טיפול משולב של CBT (תרפיה התנהגותית - קוגניטיבית) ותרופות נוגדות חרדה, הדרך היעילה ביותר להתמודד עם המצב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש בציפרלקסיוני08/05/2010שלום רב,
אני משתמש בציפרלקס כבר שנתיים וחצי במינון של 20 מ"ג ליום.
הסיבה ללקיחת הכדורים היא מחשבות טורדניות וחרדות קלות.
אני מבקש לדעת האם מומלץ ליטול את התרופה לאורך תקופה ארוכה כזו - כמובן שאני במעקב של פסכיאטר. כמו כן, חשבתי להתחיל בתהליך של הפסקת הטיפול התרופתי וירדתי בשבוע האחרון למינון של 15 מ"ג ליום, אך לאחר מספר ימים החלטתי לחזור שוב לקחת 20 מ"ג ליום. פחדתי שללא הכדורים יחזרו המחשבות הטורדניות והחרדות.
האם לאחר הפסקת הטיפול ניתן להתחיל שוב לקחת את הכדורים?
האם לאחר הפסקת הטיפול הכדורים אני עלול לחזור לנקודת ההתחלה טרם תחילת הטיפול התרופתי. כמו כן, האם ניתן לקחת ציפרלקס במשך כל החיים
תודה רבה
י* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשימוש בציפרלקס
ד''ר אירנה נתנאל10/05/2010יוני שלום,
הדרך היעילה ביותר להתמודד עם מחשבות טורדניות הינה שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק. טיפול CBT מאפשר לרכוש כלים ומיומנויות של שליטה בהתמודדות עם המחשבות. כלים אלה תורמים למניעת השנות של ההפרעה במידה ותחליט להוריד את התרופות. כשמפסיקים תרופות ללא CBT המצב חוזר להתחלה מהר מאוד ובצורה לגמרי לא נשלטת. אני מאוד ממליצה קודם כל לרכוש כלים של שליטה מירבית ורק לאחר מכן לשקול ניסיונות של הורדת מינון תרופתי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגינסינג וגינקוpumiki07/05/2010שלום,
אני הת 30. לפני כ 5 שנים בתקופת הלימודים באוניברסיטה עשיתי מבדקים להפרעות קשת ומצאו שיש לי הפםרעה קלה שבקלות ונתנו לי הארכת זמן (אגב סבלתי זמן מה ממחסור ב b12 בלי שידעתי כי לא אכלתי בשר).
לפני כשנה ניסיתי בהמלצת רוקחת מוצר ששנקרא ריכוזון טק ומכיל גינסינג וגינקו. הרגשתי שיפור במצב הרוח, בעירנות, בריכוז ובזכרון.
אח"כ לא מצאתי אותו על מהמדף (עברתי דערה) ובמקוםז\את לקחתי שני כדרים: אחד של גינסינג ואחד של גינקקו. זה גרם לי להרגשה שיש לי לראשונה בחיי הפרעות קצב. הפסקתי עם הכדורים וההפרעות נעלמו כעבור כמה שבועות.
שאלתי האם כדאי לחזור לריכוזון טק ?
אולי יש משהו אחר שמתאים לי ?
איזה סוג של רופא מתאים לבחירת מי שיתאים לי את הפתרון ?
האם העובדה שאני מרגישה טוב מספיק טובה כדי להחליט להמשיך לאורך שנים בצריכה או
שנדרש מעקב כלשוהוא : איזה סוג של רופא צריך לעשות את המעקב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגינסינג וגינקו
11/05/2010שלום
אני לא מכיר את התרופה ריכוזון לכן לא יכול לעזור לך. לדעתי כדי להתייעץ עם רופא שיבול את מהות הבעיה ואז ידריך אותך איך עם בכלל לטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגמילה מקסנאגיסליאת07/05/2010שלום רב,
לאחר חודשיים בהם אני חווה סימפטומים גופניים של נשימת יתר, כאבים באיזור הלב, ומספר אירועים של "כמעט התעלפות" בעיקר במצבי נהיגה, הגעתי לפסיכיאטר שאבחן אותי כסובלת מאגרופיה ורשם לי אסטו 10 מ"ג (שבוע חצי כדור ולאחר מכן כדור שלם) ובנוסף רשם לי אלפרליד 0.25 מ"ג ל"מצבי חירום".
לא סיפרתי לפסיכיאטר כי לפני כשנה היה לי מקרה דומה ופסיכיאטר אחר רשם לי פרוזאק (שלא לקחתי בסוף כי המצב עבר) וקסנאגיס 0.5 מ"ג לחירום. את הקסאנגיס לקחתי בזמן האחרון מידי פעם, כדור אחד ביום אבל לא מידי יום (רק שהיה לי קשה מאד עם המצב, השתמשתי סה"כ ב - 20 כדורים לכל התקופה של החודשיים). כמו כן, כשפניתי למיון לפני כחודשיים בהם הכל התחיל, לאחר התקף פאניקה (שהבנתי שהוא כזה מאוחר יותר), הפסיכיאטר שם רשם לי קסנקס XR 0.5 מ"ג פעמיים ביום, ולקחתי אותו במשך 6 ימים רצוף. שאלתי היא האם המינון והזמן שלקחתי את הכדורים האלה מעידים על התמכרות שמחייבת גמילה או שמדובר בלקיחה אקראית?? בימים האחרונים מצבי התדרדר ואני חווה את הסימפטומים בצורה חמורה יותר. אני אתחיל כעת את הטיפול באסטו ואשתדל להימנע מהאלפרליד. האם עלי להפסיק בהדרגה עם הקסנאגיס? האם אם בכל זאת ארצה לקחת אלפרליד, כיוון שהוא במינון נמוך יותר, זה ישפיע עלי? בתודה מראש וסליחה על האורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגמילה מקסנאגיס
11/05/2010ליאת שלום.
זה נראה שאת סובלת מהתקפי חרדה. עליך לקחת טיפול באופן רצוף לתרופה יותר ערוכה כדי שגלי החרדה יפסיקו. קסנגיס, קסנקס ו אלפרליד הם אותה תרופה. רצוי להפסיק באופן הדרגתי. השימוש שאת עושה בתרופה לא עושה אותך "מכורה"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסימבלטהירון07/05/2010שלום,
אני נוטל סימבלטה כ 9 חודשיים לטיפול בחרדה.
האם יש קשר בין התרופה לסחרחורת ? כל סיבוב קטן גורם לי לסחרורת.
בנוסף קרו מספר פעמיים שלא לקחתי את התרופה בלילה ולמחרת היה לי כאב בטן ויציאה גדולה מאד. האם יש קשר בין סימבלטה ל IBS, האם מוכרת תופעה כזו ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרסימבלטה
11/05/2010לאילן שלום
לא לכל דבר יש הסבר ברור אבל צריך לבדוק את הקשר האפשרי עם תרופה שנוטלים. עליך לבדוק את לחץ הדם שלך גם בשכיבה וגם בעמידה אחרי 10' של שכובה. אתה יכול להתייעץ עם הרופא מה לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לשאלה שלי?מישהוא06/05/2010שלום אני בחור בשנות סוף ה20 לחיי אני בחור מסודר נאה יש לי הכל לא חסר לי כלום בחיים וטוב לי בחיים הבעיה שיש לי מחשבות טרדניות של התאבדות וזה מפחיד אותי לגמריי למרות שאני לא רוצה את זה בכללל ולא יודע מאיפה זה נוביעע ליי אני לוקיח ריסטל כדור אחד ליום אבל אני לא מבין מאיפה זה נוביע בחיים לא הייתי אצל פסיכולוג או לא יודע אם זה יעזור לי השאלה מאיפה זה נוביעע ליי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלמה לא עונים לשאלה שלי?
07/05/2010שלום
מחשבות התאבדות מאוד מפריעות למהלך התקין של החיים. עליך לפנות לפסיכיאטר לשם הערכה והכוונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדיכאוןליאור06/05/2010הבנתי שיש מינונים בתרופות נוגדות דיכאון, האם זה יתרון? איך יודעים איזה מינון כדאי לתת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרדיכאון
07/05/2010לליאור שלום
יש מינונים מומלצים ומאושרים. לפעמים חורגים ממינונים אלו כדי לנסות ולעזור יותר.המומחיות של הפסיכיאטר יעזור במקרים האלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחייבת יעוץ.. תודהמאיה06/05/2010שלום, לפני כמה שבועות בדרך מקרה פגשתי בחור מקסים שהכרתי עוד מתקופת התיכון, מיד בהתחלה הקשר ביננו היה מדהים ומוצלח, דיברנו על הרגשות שלנו והבנו שכנראה מצאנו את מה שחיפשנו כל השנים (אנחנו בני 30).. כבר מהפגישות הראשונות ביננו נפתחתו וסיפרנו אחד לשניה המון דברים על חיינו.. הוא סיפר לי שהוריו התגרשו לפני מספר שנים ושהם סיפרו לו כי החיים שלהם לא היום טובים יחד, שבעצם כל החיים שלהם הם לא היו מאושרים.. לפני כמה שנים הוא פתח עסק שמצליח מאוד והוא מאוד גאה בו.. אך לפני כשנתיים הוא התחיל להרגיש ממש רע ורצה למות הוא סיפר לי שהוא מטופל אצל פסיכולוג/ פסיכיאטר ולוקח כדורים נגד דיכאון זה לא הפחיד אותי השבועות איתו היו מדהימים ומהנים כפי שלא הרגשתי שנים, היחס שלו כלפיי היה מדהים ובעוצמות וברגש כל כך חזקים שגרמו לי כל הזמן לרצות להיות איתו.. התחלנו לדבר על כך שלא חשבנו שנרגיש כך שוב ושאם מה שאנחנו מרגישים וחווים ימשיך כך הדרך לחיים משותפים לא רחוקה.. כולם מסביב הרגישו שמשהו טוב קורה לשנינו.. לפני כמה ימים מישהו שחייב לו סכום כסף גדול והיה צריך להחזיר לו נעלם והוא לקח את זה למקום של אני פרייר רציתי לעשות טוב וניצלו אותי איך אני נותן כסף למישהו שאני לא כל כך מכיר מה זה אומר עליי זה יכול להרוס לי את המשפחה בעתיד אני כמו ההורים שלי דפוק לא מגיע לי להיות מאושר לא מגיע לי להיות בזוגיות טובה אסור לי להביא ילדים וכדומה.. ואז בבת אחת הכל השתנה הוא התרחק ממני וזה גרם לי ואני לא הבנתי מה קורה ניסיתי לדבר איתו והוא כל הזמן אמר שהוא חולה בנפש שהוא לא בריא שהוא דפוק שזה בגנים שלו..
אני חוויתי משהו אחר ממנו כל השבועות האלו.. ביום שלישי בשיחה ביננו הוא ביקש שניקח חופש אחד מהשני ולא דבר כמה ימים אני אמרתי שאני לא חושבת שפתאום בעוד כמה ימים הוא יבין שהוא רוצה לחיות ומגיע לו להקים משפחה אך הוא ביקש להתקשר אליי בשבת.. זה קורע אותי.. אולי אני זאת שדפוקה שאני מוכנה כל כך להיות שם בשבילו.. האם בכלל אני אוכל להיות בשבילו.. לעזור.. לחיות חיים נורמליים??? יש לי רגשות מאוד חזקים אליו וניסתי להסביר לו שאני מוכנה להיות שם אם רק הוא יתן לי הוא אמר שזה יהיה אנוכי מצידו לבקש את זה ממני
מה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחייבת יעוץ.. תודה
07/05/2010למאיה שלום
אפשר להבין את מצוקתך. את חשה רגשי אהבה חזקים ורצון לעזור לו במצוקתו אך הוא מתרחק ודורש מרחב. זה קשה. אבל באהבה צריך 2 ואת צריכה לכבד את רצונותיו. מאוד חשוב שתתני לקצב המשותף להתקדם בדרך שאפשר. מאוד חשוב לא להיכנס לבהלה. סבלנות בדרך כלל נושאת פרי. נקווה שהוא ובין
עד כמה הוא חשוב לך ויקבל את הקרבה שאת מציאה לו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרגישה על פי התהוםשולה06/05/2010כבר תקופה ארוכה שאני מרגישה רע: אני מרגישה עומס , שאין לי עם מי לחלוק, שאני לא מספיק בסדר ועוד. אני אמנם מתפקדת בכל תחומי החיים, אך התחושה שלי היא שאני על סף התמוטטות ריגשית. לאחרונה אני מתקשה להירדם בלילות. מידי בוקר אני מרגישה שאני צריכה לקחת נשימה עמוקה על מנת שאוכל "למשוך" את היום, לתפקד כמו שצריך. פניתי לקופת החולים על מנת לבקש שיחות עם פסיכולוג\ית ונקבעה לי פגישה עם פסיכולוג\פסיכיאטר ממיין רק לעוד 5 שבועות.
אבקש לדעת מה ואיך אוכל לעזור לעצמי עד מועד הפגישה. אני ממש מרגישה שהכל סוגר עליי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: שולה
ד''ר אלונה גוברמן06/05/2010שלום. מצויין שפנית פסיכולוג. אני מאוד ממליצה לפנות לרופא משפחה ,הוא יכול לתת טיפול תרופתי אנטי דיכאוני או ההרגעתי , טיפול לשינה וכו' ברמה של עזרה ראשונה. בנוסף אני ממליצה על בדיקה ע" פסיכיאטר.
תרגישי טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלוםשלומית06/05/2010שלום אני סובלת מocd כמו שאמר לי פעם פסכיאטר פשוט הלכתי להמון פסיכולוגים ולקחתי תרופות וזה לא עזר ,יש לי חרדה ופחד (פוביה חברתית)לא מכול האנשים אבל רק מבחורה אחד והקרובים שלה אם נגעו בי אני מחליפה בגדים או בוא נגיד אם ישבו על כסא אני לא אשב על אותו כסא זה מאוד קשה ואני סובלת המון ,מה לעשות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: שלומית
ד''ר אלונה גוברמן06/05/2010שלום. ocd -הינה הפרעה מאוד עקשנית. לכן, הטיפול היעיל ביותר הינו שילוב של תרופות ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT ניתן ללמוד כלים ומיומנויות שמאפשרים שליטה בהפרעה למשך מספר שנים. אני מאוד ממליצה לפנות קודם כל להתיעצות פסיכיאטרית.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי שקט חמוראבי06/05/2010אמי בת 67 ויש לה סכיזופרניה מטופלתבזריקת מודיקט. היא סובלת בצורה קשה מאי שקט, לא מצליחה להירדם בלילות, מתנוענעת מצד לצד כבר תקופה ארוכה מאוד. אני כבר לא יודע למי לפנות. בבקשה תעזרו לי למצוא לה פתרון. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהודעה של: אבי
ד''ר אלונה גוברמן06/05/2010שלום. אני מאוד ממליצה לפנות לרופא מטפל שמכיר את אמך לצורך הארכה של מצבה הנפשי והתאמת הטיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
ציפורן חודרנית: שיטות טיפול ומניעהזאת אחת התופעות המטרידות והשכיחות ביותר בקרב גברים ונשים כאחד. לעתים היא נחווית באופן קל ומסבה אי נוחות בלבד, וישנם מקרים חמורים יותר בהם מתפתחת דלקת כרונית ותסמינים כואביםבחן את עצמך:
האם אתם טיפוסים חברותיים?מאמרים אחרונים
טובי פלד| 13/09/2021היועצים שלנו
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן ל... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

