מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה על תרופהירימי21/04/2010
אבי קיבל תרופה נגד דיכאון בשם ויפאקס XR כשהוא צריך לקחת רק כדור אחד ביום. השאלה שלי אם כדור אחד באמת יכול להשפיע במשך יום שלם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: ירימי
ד''ר אלונה גוברמן21/04/2010שלום. כאשר מופיעות ליד שם הכדור האותיות XR, הכוונה בכך היא שהחומר הפעיל בכדור משתחרר בגוף לאט במהלך היממה, ולכן אין צורך ליטול את הכדור יותר מפעם אחת ביום. כדורי ויאפקס שאינם XR יש ליטול את פעמיים ביום על מנת להגיע ליעילות טיפולית.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
ירימי22/04/2010תודה לך על תשובתך.
האם זה ש"הכדור משתחרר בגוף לאט במהלך היממה", זה בעצם יתרון?
ומה לגבי תופעות לוואי במקרה הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלה חשובהבן 2920/04/2010
הי אני לוקח ציפרלקס 2 כדורים של 10 מ"ג ואני לוקח ריספרדל 1 מ"ג אני והכדורים מאוד מעייפים אותי אני לא יודע איזה כי לקחתי ציפרלקה כדור 1 ובגלל החרדות העלו לי את זה ל 2 אני לא יכול זה מעייף אותי מאוד אני לא יודע איזה מהכדורים מעייפים אותי זה עד כדי כך מעייף? תודה רן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי שאלה חשובה
ד''ר אלונה גוברמן21/04/2010שלום. בדרך כלל לוקחים צ'פרלקס בבוקר כדי למנוע ערנות יתר מהתרופה. עייפות הינה תופעה שונה שיכולה להיות קשורה לשינה לא טובה או שאתה מגיב קצת אחרת לתרופה. תנסה קודם לקחת בערב. בכל מקרה עדיף לשוחח על זה עם הרופא המטפל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
בן 2921/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד בן 16דני19/04/2010
שלום,
בן שלי, בן 15.5 לזוג גרוש וגר עם אמו ואחותו בת 16.5.
לאחרונה החלו איתו בעיות, המתבטאות בכך, שאינו הולך לעיתים קרובות לבית ספר, אמא שלו מנסה להעיר אותו בבוקר והוא לא רוצה לקום ורב איתה כל הזמן, יש לו ירידה גדולה בהישגים בלימודים (לפני מספר שנים היה מצטיין בכיתה ואילו היום יש לו הרבה נכשל).
המצב שלו מאוד מורכב, עם אחותו הם לא מדברים, הגיע אף זמן שהילד רצה לעזוב את הבית ועבר לשבועיים לדודה, שם דווקה חל שיפור בתפקודו ובמצב רוחו.
יש לציין שהילד מכור למחשב , יושב מול המחשב כל רגע פנוי עד הלילה. ולא מצליח לקום בבוקר.
אני לא רואה הרבה את הילד, כשאני נפגש איתו, אני מנסה לשכנע אותו להתחיל ללמוד, אך לא מצליח. הוא גם סגור ולא מגלה אם משהו מפריע לו.
יש לי הרגשה שהילד יש לו חרדה : לפעמים הוא לא ניגש לבחינות, כי הוא פוחד להכשל. ייתכן והוא גם נכנס ללחץ בזמן בחינה, כי לפעמים הוא יודע את החומר ובסוף נכשל. יש לו עוד כמה סימנים מוזרים, כגון : הוא מתבייש להוריד חולצה בבריכה. יש לו כבר שנים לפעמים רעד בכפות ידיים - אני לא יודע מה זה אומר.
יש לו גם אנמיה וחוסר ברזל.
אני דואג ופוחד שהילד מתדרדר.
מה לעשות?
האם יש הסבר להתנהגות זו של הילד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: דני
ד''ר אלונה גוברמן19/04/2010שלום. אני חייבת להתנצל ,אבל בפורום הזה לא נוכל להתייחס לשאלות שלך. אנו עובדים רק עם מבוגרים. עליך לפנות לפורום של מתבגרים. אני מקווה שתקבל מענה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואיאלה18/04/2010
בעלי סובל מדיכאון ובעבר טופל בתרופה נגד דיכאון שגרמה לו לתופעות לוואי, בעיקר בתחום המיני (חוסר חשק ובעיה בתפקוד). בעקבות זאת הפסיק את הטיפול ומצבו כיום לא טוב. מברור שעשיתי הבנתי שהויפאקס XR אינה פוגעת כלל בתחום המיני אבל הבעיה היא שבעלי לא מוכן ללכת לפסיכיאטר על מנת לקבל מרשם. ידוע לך אם גם רופא משפחה רשאי לתת מרשם לתרופה זו? האם כדאי שגם יקבל טיפול שיחתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרשם
גל19/04/2010רופא משפחה יכול לתת מרשם לויפאקס, אני קבלתי ממנו את המרשם הראשון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: אלה
ד''ר אלונה גוברמן19/04/2010שלום. רופא משפחה יכול לתת מרשם אך אני מאוד ממליצה על התייעצות פסיכיאטרי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
אלה23/04/2010תודה ד"ר.
רציתי גם להבין לגבי המינון של התרופה כי הבנתי שיש מגוון רחב של מינונים לויפאקס.
איזה מינון נהוג לתת? לפי מה הרופא קובע את המינון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהש18/04/2010
אני בת 35 לפני 3 שנים כתוצאה מהתקפי שיעול והרגשת קוצר נשימה הופנתי לרןפא ריאות שאמר שכנראה זה אסתמה עפ,י בדיקת תפקודי ריאות שהוא ערך.מאז החלו לי עוד יותר תסמינים וכל הזמן אני נגשת לבית חולים ואומרים לי נדשהכל בסדר....עשיתי שוב בדיקות תפקודי ריאות שהראו שהכל תקין ואין אסתמה אלא רק אלרגיה לאבק ונזלת אלרגית אבל מאז אני יותר חרדתית ואיך שאני מרגישה קושי לנשום מיד הולכת למקום שיש רופא וזה עובר לי לבד ללא תרופה אלא מהרגשת ביטחון שיש רופא.גם שאני הולכת לבית מלון או לבילוי אני הולכת ליד מקום שיש רופא או מרכז רפואי.אני מבינה שיש לי בעיה והיא מפריעה לי מאוד ואני רוצה להיות אישה רגילה ללא פחד.איזה טיפול עלי לגשת?,אני בקופ"ח לאומית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: ש
ד''ר אלונה גוברמן19/04/2010שלום. לצערי, בלתי אפשרי לתת אבחנה דרך הפורום. כדי להבין ממה את סובלת ולהמליץ על דרך לעזור לך נדרש אבחון מקצועי ומעמיק. אני מאוד ממליצה לך לפנות להתיעצות אצל רופא פסיכיאטר.
את יכולה לפנות לפסיכיאטר בקופת חולים שלך או תחנה לבריאות הנפש לפי מקום מגוריך או לקליניקה פרטית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן מסרב לקבל טיפול -חסרי אוניםענת18/04/2010
שלום לכם.
בני התגרש לאחרונה - הוא אב לשלושה ילדים קטנים,ובן38 .
מזה כחצי שנה הוא נמצא בביתי אך בדכאון עמוק מאד ,לא יוצא מחדרו , כל היום בחדר חשוך,
מסרב לרדת למטה כדי לא להתקל בבני אדם,הערך העצמי שלו נמוך ביותר ולאחרונה אף
מסרב לשוחח עם מי מבני הביית- הוא מאד מאד סובל וקשה לנו לראותו בסבלו .
יש לציין שלאחר שכנועים רבים הוא הסכים לקבל כדורים ,אולם לקח קופסה אחת והפסיק ,והמצב החמיר מאד -עד כדי מחשבות אובדניות.
הוא מסרב לכל טיפול -אף לא פסיכולוגי .
אביו ואני וכל בני המשפחה כואבים מאד ,פוחדים מאד ממעשה אובדנות ,ולא יודעים מה עוד עלינו
לעשות על מנת לעזור לו .
האם ניתן למצוא פסיכולוג או פסיכיאטר שמגיע לבית המטופל במקרה זה ?
כל עצה תתקבל בברכה.
אמא כואבת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: יהודית
ד''ר אלונה גוברמן19/04/2010שלום רב .בעיית ההסכמה לטיפול לעיתים מאוד מורכבת וקשה. הרבה פעמים רואים חולים במצב מאוד קשה שמסרבים טיפול. חוק זכויות החולה קובע מפורשות שלא ניתן לטפל באדם נגד רצונו אלה עם הוא במצב פסיכוטי ומסכן את עצמו או את הסביבה. המצב שאת מתארת הוא קשה ביותר עבור הקרובים שצופים בדאגה על המצב. צריך לנסות שכנוע, מסה ומתן, לנסות דרך מכירים משפיעים, דרך דמוית סמכותיות ועוד. לפעמים עוזר עם מזמינים ביקור בית בתנאי שהאדם לא תוקפני. את יכולה לפנות ל מיינד קליניק ולברר עם מסכירות
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלוטין 20דני18/04/2010
שלום רב-
אני בן 69 סובל מפרפור פרוזדורים באופן כרוני. מטופל קסטרל, בנורמיטן, קומדין. שנתיים מאז יצאתי לפנסיה ואני חש שאין לי שום אמביציה לשום דבר. אפילו עם הנכדים אין לי חשק להתעסק. יש לי תיאבון טוב, אפילו שמנתי לאחרונה. אבל אין בי שום חשק לשום דבר. אני עושה את השיגרתי ולא יותר.
הרופאה המליצה להתחיל לתקופת נסיון את הכדורים פלוטין 20.
אני קראתי את העלון המצורף ויש לי חשש.
מבקש את עזרתכם בהבהרת המידע.
האם יש כדור אחר מומלץ? אני זקוק למעט עזרה "בשמחת חיים"....
בתודה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: דני
ד''ר אלונה גוברמן18/04/2010לדני שלום.
קיימות תרופות רבות ויעילות נוגדות דיכאון וחרדה. פלואוקסטין, תרופה נוגדת דיכאון המעכבת באופן סגולי את הניצול החוזר של סרוטונין במוח (SSRI), משמשת לטיפול במיגוון של מצבים דיכאוניים.התרופה נכנסה לשימוש בשנות ה-80, ומדיווחים בספרות הרפואית עולה כי יש לה פחות תופעות לוואי אנטיכולינרגיות מאשר לנוגדי הדיכאון הטריציקליים. לא מומלץ להשתמש בתרופה במצבי "עצב" רגילים וחולפים. תופעות הלוואי העיקריות של פלואוקסטין כוללות תגובות אלרגיות, ירידה בתיאבון, כאב ראש, הפרעה בשינה, ובאופן נדיר, פירכוסים.
במידה יקיימים חששות עליך לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון, בחירת תרופה ואני מכווה שאיחות החיים שלך ישתפר מאוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לך ממה לחשוש
אביבה18/04/2010פלוטין = פרוזק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקסדובי15/04/2010
האם תחילת שימוש ברבע כדור ציפרלקס ליום יכול לגרום לכאב בטן תחתונה והתקפי חרדה קשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי של ציפרלקס
יריב16/04/2010אני לא בטוח לגבי תופעות לוואי ספציפיות אבל מנסיון שלי לציפרלקס יש תופעות לוואי לעיתים קרובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקה בלקיחת ציפרלקס.
חיה17/04/2010בבית הטבע הוצע לי לקחת כדורי SAM- E , כדי שאוכל להוריד את מינון הציפרלקס בהדרגה.האם הכדורים SAM-E מוכרים בטיפול נגד דיכאון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: דובי
ד''ר אלונה גוברמן18/04/2010שלום. יש מעט מיקרים ,שבהם שימוש בציפרלקס בשלב הראשוני של הטיפול יכול להגביר את תחושת החרדה, דיכאון ותסמינים גופניים . במידה וקיים מרכיב של חרדה בתמונה קלינית, מומלץ להוסיף לטיפול תרופה מקבוצת בנזודיאזפינים (לדוגמה קסנקס) למשך תקופה קצרה. חשוב להיות במעקב של רופא מטפל /
בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם התקפי חרדה - היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול בצפרלקסשמעון15/04/2010
לאחר כ4 חודשים בהם אני לוקח את כדור הצפרלקס הפסקתי לקחת אותו על דעת עצמי מכל מיני סיבות
רציתי לדעת האם הדבר גורם לנזק כלשהו והאם כדאי לי לחזור ולקחת אותו כשעדיף מאוחר מאשר אף פעם.
בנוסף לא הרגשתי שינוי כלכך מהותי במשך הטיפול מה גם שהכדור גרם לי לעייפות אך כרגע אני מרגיש עצבני וחסר מנוחה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת טיפול בצפרלקס
ד''ר אירנה נתנאל18/04/2010שמעון שלום,
ראשית, לא מומלץ להפסיק תרופות על דעת עצמך. כאשר מפסיקים בבת אחת עלולות להופיע תופעות לוואי. שנית, עייפות הינה תופעה מוכרת וחולפת בהמשך הנטילה. כדי להתגבר על העייפות הרופאים נוטים להמליץ על הנטילה בשעות הערב. בנוסף, כשמפסיקים תרופה הסימפטומים של ההפרעה עלולים לחזור. אני מאוד ממליצה להיוועץ עם הרופא המטפל לגבי ההמשך. חשוב לציין שניתן להפסיק את הטיפול התרופתי כאשר קיימת שליטה מרבית על הסימפטומים של ההפרעה. כלים של שליטה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). זהו טיפול קצר וממוקד ומאוד יעיל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהאלמוני14/04/2010
שלום!
בזמן האחרון קורה לי כשאני נמצא מול אנשים שאני מפחד לדבר או להשתתף בשיחות. אני נילחץ בכל פעם שפונים אליי ואני נמנע מפעילויות חברתיות. כאשר אני נאלץ לדבר אני מרגיש כאילו כל הדם עולה לראש וקשה לי לשמור על קשר עין.
האם אני סובל מחרדה והאם כדורי ציפרלקס יכולים לעזור לי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: אלמוני
ד''ר אלונה גוברמן15/04/2010
שלום.
כפי שאתה מתאר ,אתה סובל מחרדה חברתית. חרדה חברתית הינה אבחנה מאוד רחבה. היא מתאימה לתיאורם שאתה כותב. כמובן שפורום לא המקום לעשות אבחנה.
על נמת להציע לך טיפול תרופתי מתאים יש לערוך אבחון מקצועי ומעמיק על ידי פסיכיאטר.
בנוסף, חשוב לציין שהגישה היעילה ביותר בהתמודדות עם מצבך היא שילוב של טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). ניתן גם לשלב CBT עם ביופידבק.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה חברתית
אלמוני15/04/2010אני מודה לך על תשובתך.
האם יש דרך להתמודד ולצאת מזה באופן עצמאי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שדיים גברייםרוני14/04/2010
שלום רב,
הבנתי שיש תופעה של צמיחת שדיים אצל גברים הנוטלים ריספרדל, ובייחוד כאלה שלקחו את התרופה כשהיו נערים או ילדים וזאת עקב עליית הפרולקטין בגוף.
במידה ואצלי הפרולקטין תקין (עשיתי בדיקה והפרולקטין יצא תקין), ייתכן וגם אני אפתח שדיים גבריים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בוודאי
אאג19/04/2010כל התרופות האנטי פסיכוטיות יכולות להצמיח את השדיים. (ריספרדל במיוחד).
(יש כמה אנשים בחו"ל ובישראל שהשדיים גדלו להם בדיוק כמו שגודלים לאישה).
וגם תרופות נגד בחילות כמו פראמין, מוטיליום.
ויש גם כמה נוגדי דיכאון שגורמים לשדיים לצמוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: אדם
ד''ר אלונה גוברמן19/04/2010שלום.
ריספרדל מסוגל לגרום ל תופעה הגדלת שדיים שנקראת gynecomastia . התופעה משנית לעלייה של הורמון הprolactin. אתה יכול לבדוק רמת פרולקטין בבדיקה דם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי כושר לעבוד ולתפקדרות13/04/2010
שלום,
אני בת 36,זה למעלה משנה אני סובלת מרעידות ברגליים מידי פעם קוצר נשימה כשאני מרגישה לחץ אני מרגישה חנק וקשה לי לנשום.
כשאני בנוכחות אנשים הידיים שלי מזיעות וכל הזמן עובר לי בראש מה להגיד ומה לענות?
קשה לי לתפקד ביום יום.
אני לא יודעת איך אמשיך כך?
בדרך כלל אני לוקחת אסיול אך זה בקושי עוזר לי. (קונה באופן פרטי)
אני מתקיימת מקיצבת הבטחת הכנסה וקראתי שיש לי זכויות לקבל נכות.
אך הבעיה שלי היא שרופאת המשפחה לא יודעת על מצבי, כי אני מפחדת לספר לה , הרי היא תרשום הכל במחשב וזה יקשה עליי עוד יותר, יכול להיות שהיא תשלח אותי לפסיכולוג או פסיכיאטר אך אני מפחדת מהסטיגמה שבעניין, מה יחשבו אנשים אם ישמעו?
.
מה את מייעצת לי האם כדאי לפנות לרופאת המשפחה ולספר לה אחת ולתמיד על מצבי?
האם בכלל יש לי זכויות בביטוח לאומי?
מה לעשות אני מרגישה חסרת אונים?
אודה לך שתעני לי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: מירי
ד''ר אלונה גוברמן13/04/2010שלום. לפי תיאור דומה שמדובר בהפרעת חרדה. קיימות תרופות רבות ויעילות נוגדות חרדה.
אסיול היא לא תרופה בריירה במקרה הזה (קיימת גם התמכרות על רקע שימוש ממושך). עליך לפנות לפסיכיאטר לצורך איבחון, בחירת תרופה ואני מכווה שאיחות החיים שלך ישתפר מאוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוטיביעל13/04/2010
שלום,
האם רמוטיב יכול לגרום להתקפי לחץ דם גבוה, והאם יתכן קשר למזונות מסויימים, בדומה ל MAOI?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודעה של: ענת
ד''ר אלונה גוברמן13/04/2010שלום. רמוטיב -מנגנון הפעולה המדויק של ההיפריקום עדיין אינו ברור, אולם נראה כי הפעילות נובעת מעיכוב הספיגה החוזרת של סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין במוח.
לא צריך מזון מסויים. רמוטיב לא גורם ל"התקף לחץ דם."
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת...
אווה14/04/2010ד"ר שלום.
אני יודעת שמשך השימוש המותר ברמוטיב הוא 12 שבועות בלבד וטיפול בדיכאון נמשך הרבה יותר זמן (לפחות חצי שנה מרגע ההגעה לרמיסיה). .. איך זה מסתדר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחדא13/04/2010
שלום שוב,
לפני כמה ימים כבר כתבתי לכם ותודה רבה על התשובה
היום אני הולכת לבצע Ct מוח והפחד שלי כל כך חזק שאני לא מסוגלת לשלוט בעצמי כל הזמן בוכה
למרות שרופאים אמרו לי שרוב הסיכויים שהכל בסדר- אני כבר לא מסוגלת לחשוב לצד החיובי
כבר שלושה ימים שאני לא מצליחה לאכול שום דבר.
אני מבינה שלתוצאות של הבדיקה אצטרך לחכות פרק זמן מסויים ואני לא יודעת איך אצליח לעבור אותו.
מה לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד
ד''ר אירנה נתנאל14/04/2010אירה שלום,
אני מאוד ממליצה לך לפנות לפסיכיאטר כדי לטפל בחרדות. ביצוע בדיקות לא מקטינה את החרדות אלא רק מעצימה ומנציחה אותן. שילוב של תרופות אנטי חרדתיות וטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) זאת הדרך הנכונה להתמודד עם מצבך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
א14/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות
א17/04/2010שלום רב,
קיבלתי תוצאות של בדיקה ?T-תקין.
אך אני לא נרגעת, אני מרגישה הפרעות בעין שמאלית ונימול וחולשה ביד שמאלית.
הבנתי שאלו יכולים להיות סימפטומים של טרשת נפוצה.
חשבתי שאחרי הבדיקה מצבי ישתפר אבל נכנסתי שוב פעם לאתרים רפואיים באינטרנט ומצאתי צרה חדשה.
והיום אני כבר שכנעתי את עצמי שיש לי את זה.
הסימטומיים הפיזים לא נותנים לי לרגע לשכוח מהבעיה.
מה לעשות בבקשה זה לא נגמר??.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בבקשה...ליה12/04/2010
שלום רב,
שמי דוד אני בן 25 וכבר כמה זמן אני סובל מתסמינים משונים מאוד כמו: אני מרגיש שהלב שלי מפסיק לפעול ואני מתחיל להילחץ ולבדוק מיד את הדופק אני מרגיש מסוחרר באותו הרגע ויובש בפה (כאילו אני הולך להתעלף) .יש לציין שאני לא עוסק בעבודה פיזית קשה אני מתאמן בחדר כושר 3 פעמים בשבועה ולא מעשן. ניגשתי לרופא משפחה והוא אמר שזה עקב לחץ נפשי ודיכאון קל ורשם לי רמוטיב - שלקחתי כבר לפני שנתיים זה עצר ושוב חזר (אך אני לא מרגיש לחוץ אני מאושר ונהנה מהחיים ואני לא בדיכאון) אז למה אני כל הזמן נמצא בחרדה שהלב שלי עומד לעצור זה פשוט משגע אותי
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכשיר "רמוטיב" איננו מטפל בחרדה
שמעון ינוביץ13/04/2010אלא בדיכאון (קל) בלבד.
מתיאורך עולה האפשרות כי אתה סובל מהתקפי חרדה, בעקבות "טריגרים" שונים.
"רמוטיב" הוא תכשיר חסר-תועלת בטיפול בהפרעה כזו.
מומלץ להיוועץ עם רופא לגבי האפשרות להשתמש בתרופות נוגדות-חרדה (בעיקר תרופות ממשפחת SSRI).
יש לשלול גם אפשרות של מחשבות-שווא.
כמו כן, ניתן להוסיף טיפול פסיכולוגי, בעיקר בשיטת "טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההודעה של: ליה
ד''ר אלונה גוברמן13/04/2010שלום. הפרעת חרדה יכולה להיות הפרעה כרונית. כמו יתר לחץ דם, סכרת, אסטמה. במקרים האלו היא דורשת טיפול התרופתי ופסיכולוגי -התנהגותי ממושך. לא תמיד קיימים גורמים סביבתיים או פנימיים ברורים להפרעה זו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה(זה גוזליה אמור להיות ולא ליה)אבל..
דוד גוזליה13/04/2010מה ניתן לעשות בנידון האם להמשיך את טיפול ברמוטיב או לא?
ואין לי את כל התסמינים שהזכרת (לחץ דם וכו')* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

