פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול CBT
    נטע
    22/05/2010

    שבוע טוב...
    אני סובלת מהפרעת אכילה בולמיה נרבוזה מגיל 12 היום אני בת 28
    כרגע לא מטופלת בשום מקום...
    הייתי מאושפזת לפני שנה וחצי בבית חולים שיבא תל השומר וזה עזר רק ל-3 חודשים,לפני האישפוז הייתי בטיפול אמבולטורי ואובחן אצלי גם OCD-במשך האישפוז וחודשיים אחריו טופלתי בפלוטין,מינון של 40 מ"ג לא השפיע עליי ומינון של 60 מ"ג הכניס אותי ל"היי" מוגזם-הפסקתי על דעת עצמי וגם את המעקבים בתל השומר!!!
    התחלתי מעקבים בקופ"ח מאוחדת-יש מחלקה להפרעות אכילה
    מאז האישפוז שזה בעצם היה הטיפול הראשון שלי כל השנים-התחלתי לסבול גם מחרדות ודיכאון.
    אני מטופלת בקלונקס...שאני מרגישה צורך-אני לא במעקב.
    אני מחפשת מטפלת/מטפל CBT ובקופ"ח לא יכולים להגיד לי אם יש מטפל כזה ומי- וכרגע אין לי את היכולת לשלם לטיפול פרטי.
    רציתי לדעת אם מישהו יכול להפנות אותי-אני ממש צריכה עזרה דחוףףףףףףף
    אני כבר ממש חיה על קלונקס וישנה רוב הזמןןןןן


    שיהיה שבוע מקסיםםםםם :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול CBT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצובה

    נטע
    23/05/2010

    אין לי שאלה מסויימת...
    סתם צריכה לרשום את מה שיש בלב כרגע!!!!
    אין לי כבר כוח!!!!
    אני 24 שעות עצובה,לא רוצה לעשות כלום,רק שאין לי ברירה ואני עושה בסבל רב!!!!!
    כל הזמן עם דמעות בעיניים וכל דבר הכי קטן מפיל אותי לשינה,לבכי,להתקף חרדה,לבולמוסים והקאות,לצומות של ימים שלמים/שבועות!!!!(יש לי הפרעת אכילה,בולמיה נרבוזה ו OCD בנוסף לכל הבעיות שלי)!!!!
    קשה לי עם זה-רוצה להיות נורמלית כמו כולם...למה זה לא יכול להיות????
    כולם שמחים סביבי,מאושרים,מחייכים,יוצאים,מבלים...ורק אני כל היום בבית!!!!!
    יש לי חבר ושאני איתו אני בבית וגם שאני איתו אני משכנעת אותו שעדיף להישאר בביתתתתתת
    כי אני לא אוהבת לצאת ולראות אנשים ורעש...הכל מעצבן אותי ומכניס אותי ללחץ!!!!!!

    מרגישה משוגעתתתתתתתתתתת
    אני היחדיה בעולם שמרגישה ככה!!!!! אני כל הזמן מנסה לחשוב שאני לא לבד-אבל מיד מגיעה למסקנה שאין מצב שאלוהים ברא כמה כמוני....משוגעים!!!!!!


    בא לי למות מזה שאני ככה...אני לא אתאבד או משהו כזה!!! אין מצב כי אני פחדנית בנוסף לכללללל
    אבל הרבה פעמים אני מבקשת מאלוהים שייקח אותי מהעולם!!!! אני מרגישה שאני מכבידה על ההורים,על החבר,על החברות(אני לא בקשר איתן-הן בקשר איתי)-בקיצור אני מפריעה בעולם הזה ויהיה יותר קל בלעדיי!!!!

    אוףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףףף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה לא עונים לי....

    נטע
    23/05/2010

    למה אתם לא עונים לי??? אני ממש צריכה תשובהההההה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול CBT

    24/05/2010

    שלום
    כאשר את מתקשרת למטפל מרשימת המטפלים של הקופה את יכולה לבדוק איתו האם הוא מטפל בסגנון CBT . את נשמעת לא כ"כ טיב לכן תפני בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    Neta
    24/05/2010

    אכן המצב שלי בכלל לא טוב!!!!
    אני אנסה לברר...
    חשבתי לנסות לבדוק טיפול בבית חולים אבארבנל במרפאות חוץ...
    מה אתם אומר על זה???
    זה יכול לעזור???? אני מפחדת שיזיק לי להיות מטופלת שם

    המשך יום מקסים,נטע

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מסייעים לקרוב משפחה בדיכאון
    אורנה
    22/05/2010

    אני חושדת מזה זמן מה שאחי מצוי בדיכאון, נראה רזה מתמיד, לא מאושר, מאוד מסוגר
    אני הצלחתי סוף סוף לתאם עימו שנצא רק שנינו לבית קפה לדבר קצת.
    איך אני מדובבת אותו לפתוח מסגור ליבו ולהבין שמצבו אינו טוב???
    הוא בהכחשה לגבי הכל, לדבריו "הכל בסדר" ואין מה לדאוג לו, למרות שמהצד,
    הדברים ממ ש לא ניראים כך.
    מה אומרים לו על מנת לשיבין כי הוא צריך ולהפסיק לטמון הראש בחול??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד מסייעים...

    22/05/2010

    שלום
    אין תשובה אחידה לשאלתך. יש אנשים שמאוד רגישים לשיחה כזו וישללו כל עזרה. לפעמים יותר קל שחבר ישוחח איתו. את יכולה לספר על דוגמאות אישיות שלך של קשיים ואיך התגברת עליהם. כדי לצאת מנקודה חיובית ולשוחח על דברים חיוביים. לא כדי להתחיל משיחה על הדברים ה"לא טובים" שבו. הוא עשוי להסתגר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ודיפרסון
    שירן
    22/05/2010

    אני משתמשת כבר מעל לשנה בציפרלקס כטיפול בחרדות והתקפי חרדה שגרמו לי לסחרחורות.
    אני מעוניינת להפסיק את הטיפול בהדרגה גם בגלל העלייה במשקל וגם כי אני מעדיפה משהן טבעי.

    שמעתי על דיפרסון. איך ניתן לבצע את המעבר בין ציפרלקס לדיפרסון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס ודיפרסון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: שירן

    ד''ר אלונה גוברמן
    22/05/2010

    שלום. בקשר לידפרסון מתנצלת ,אך אינני מומחית בתרופות טבעיות ותוספות מזון .אני ממליצה להתייעץ עם נטורופת.
    בקשר להפסקת ציפרלקס מאוד ממליצה לדבר עם פסיכיאטר שלך. בכל מקרה מפסיקים טיפול בהדרגה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי שירן!

    פרי
    23/05/2010

    מהי הסיבה שאת מעונינת להפסיק את הציפרלקס?
    האם היא כי יש לכך תופעות נלוות מסויימות??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עברתי אותו דבר בידיוק

    מרדכי
    25/05/2010

    מכיר היטב את הסחרחורות ואת הנפיחות. תבקשי לעבור לתרופה אחרת אני כבר שנה וחצי עם תרופה בשם "ויפאקס" וזה שונה לגמרי נפיחות ירדה בהדרגה והסחרחורות נעלמו לגמרי עכשיו יש לי כוח לעשות יוגה עם הטלויזיה כל בוקר שעה ללכת מסביב לבלוק שעה לפני השינה או לפנות בוקר חיים אחרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אסטרו
    בתיה
    21/05/2010

    שלום
    אני 5 חודשים אחרי טיפול בכדור. אסארו 20 .המצב הרבה יותר טוב.יש למידי פעם חוסר מצב רוח.וכאב ראש. אבל מה שמפריע הוא עיפות נפשית.אין אנרגיה .האם זה מצב נורמלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אסטרו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: בתיה

    ד''ר אלונה גוברמן
    22/05/2010

    שלום. מתי את נוטלת את התרופה? במידה ונוטלת בשעות הבוקר תנסי לקחת בערב. עליך לדבר עם מטפל שלך . קיימים מספר אופציות :להעלות במינון , להוסיף תרופה , להחליף את הטיפול הנוכחי.
    בנוסף ,אני ממליצה על תרפיה קוגניטיבית התנהגותית (CBT)-לפי מחקרים וניסיוננו -הטיפול קוגניטיבי התנהגותי ושילוב עם תרופות , הוכיח את עצמו כיעיל בהפרעות חרדה ודיכאון. במהלך הטיפול האדם לומד לזהות ולשנות את המחשבות המוטעות והמעוקבות שמעוררות רגשות שליליים. שינוי מחשבה גורמת לשינוי הרגשה ושינוי התנהגות. בטיפול את רוחשת מיומנויות להתמודד עם מצב בעתיד . טיפול ?bt קצר, ממוקד ועוזר לטווח ארוך.
    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות נגד דיכאון או נגד חרדה
    VM
    20/05/2010

    שלום רב,
    במידה וחרדה היא סיבה לדיכאון , מה הטיפול המתאים?
    תרופות נגד דיכאון או נגד חרדה ?
    וולבוטרין- אחרי טיפול של חודש וחצי , גרם ליותר בעיות.
    האם צריך לטפל בסיבה -חרדה ?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות נגד דיכאון או נגד חרדה

    24/05/2010

    שלום
    כאשר דיכאון וחרדה מעורבים מטפלים כמו בדיכאון. עם החרדה מאוד משמעותית משלבים תרופות נגד דיכאון עם תרופות נגד חרדה או מנסים תרופה נוגדת דיכאון שגם מרגיעה. וולבוטרין תרופה נוגדת דיכאון יעילה אבל לא כ"כ טובה נגד חרדה, לפחות בתחילת הטיפול

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך טיפול בויפאקס 75 XR
    דן
    20/05/2010

    שלום
    אני בן 41 התחלתי טיפול תרופתי לפני 3 חודשים בגלל התקפי חרדה ודיכאון
    בהמלצת פסיכיאטר

    יש לציין שאני עובד ומבקר בחדר כושר מתוך רצון לא בלחץ של שום גורם
    הדבר היחיד שלא הצלחתי להתגבר אין לי את הדרייב ליזום קשר חברתי
    גם לא בטלפון
    אני לא נפגש עם חברים לא יוצא מן הבית רב הזמן אני נמצא מול המחשב
    הייתי שמח לשמוע ממי שהיה במצבי
    יש סיכויים לצאת מזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    המשך טיפול בויפאקס 75 XR

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי דן

    אורי
    20/05/2010

    היי דן
    אני רוצה לעודד אותך ולהגיד שתחזיק מעמד,לפעמים צריך להיות בטיפול קצת יותר זמן עד שתרגיש שאתה יוצא מזה, אחותי התאומה עברה את זה ועברתי איתה את הכל ככה שאני יכולה לתמוך בך. תמשיך לקחת ויפאקס כמה זמן שאומרים לך ותתעודד, תעבוד על זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך טיפול

    22/05/2010

    לדן שלום
    לפעמים תרופות יכולות לגרום למצב של חוסר חשק כללי למרות השפעות טובות אחרות. תבדוק עם הרופא שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג או פסיכאטר
    מעיין
    19/05/2010

    אני בת 16 סבלתי לפני כשנה וחצי מדיכאון כבד.אך בתקופה מסויימת התחלתי להתגבר עליו והצלחתי לצאת ממנו מכיוון שכמעט כל בעיותי נפתרו.
    אבל עכשיו כבר מתחילת שנה אני לא מצליחה להרדם אני כל הזמן עייפה וגם קמה מוקדם מדיי,
    יש לי כל הזמן מחשבות על מוות(אני לא רוצה למות).
    וזה מפריע לי מאוד בתפקוד במיוחדת העייפות. זה מן דיכאון כזה שחוזר שוב אבל אני לא יודעת מה הסיבה...
    הרופאה שלי קבעה לי תור לפסיכאטר והוא נתן לי מרשם של תרופה נגד דיכאון(פריזמה).
    אבל אני לא יודעת אם לקחת אותה או שפשוט צריך טיפול פסיכולוגי ויהיה יותר טוב כי הפעם זה דכאון בינוני לא כמו בעבר.
    מה אתם מציעים לי? מה יהיה יותר טוב בשבילי?אניי לא יוודעת מה לעשות צריכה תשובה דחווף..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוג או פסיכאטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג או פסיכאטר

    20/05/2010

    שלום
    אני ממליץ לך לעלות את השאלות שלך במדור של פסיכיאטריה של הילד והמתבגר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת מה לעשות....
    jחסוי
    18/05/2010

    ערב טוב וחג שמח! לא בטוחה שהגעתי מתאים אך אשאל בכל מקרה... אני בת 29. בריאה בדכ , מטבעי אני מקבלת דברים יותר מדי קרוב ללב ואחרי לידה (שהיתה מאוד טראוומטית נפשית ופיזית)נהיתי עוד יותר פגיעה מכל דבר קטן, בעבודה חדשה בתפקיד אחראי אני פשוט ממוטטת כי אני רגילה לתת מעצמי את המקסימום ואז שמתי לב שבחצי שנה אחרונה אנני פשוט כל הזמן חושבת אל העובדה עד כדי שיש לי לפני שינה דפיקות לב, ולא רק בדבר העבודה - כל דבר קטן שלא כשורה אני פשוט מקבלת התקפי חרדה התחלתי כבר לרדת במשקל בצורה דרסטית- האם אני צריכה לשתות כדורי הרגעה או לפנות לטיפול פסיכולוגי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יודעת מה לעשות....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת מה לעשות....

    20/05/2010

    שלום
    כאשר מרגישים לא טוב כדי לבדוק מדוע. לפעמים שינויים בחיים כמו לדאוג ליותר זמן פנוי, לזמן עם הבעל והילדים, יותר סיפוק ביחסים האינטימיים, יותר "לעשות כייף" עוזר מאוד. כאשר תכונות אישיות לא כ"כ קלות מתעצמות אחרי אירוע כזה או אחר, שווה לפנות למטפל לשוחח על זה, ולפעמים גם לבדוק את הנושא של טיפול תרופתי. את יכולה לקראו יותר על תופעות של דיכאון וחרדה באינטרנט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ואסטו
    דרורה
    18/05/2010

    שלום,
    האם ציפרלקס ואסטו הן אותן תרופות - האם הן משפיעות באותו אופן?.מי מהן מומלצת יותר? אם אני לוקחת 20 מ"ג ציפרלקס, ואני מחליטה להחליף לאסטו עלי לקחת גם 20 מ"ג? כיוון שבקופ"ח חסר הציפרלקס, האם אפשר לקחת לסירוגין את שתי התרופות עפ"י הנמצא בקופה? או שאם אני לוקחת אחת מהן עלי להמשיך כל הזמן את אותה תרופה?
    הרבה תודות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציפרלקס ואסטו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ואסטו

    20/05/2010

    לדרורה שלום
    תרופות אלו זהות. יש אנשים aמדווחים על שוני בין תרופה לתרופה. כימית הם אותו דבר, כמו אקמול ודקסמול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציפרלקס ואסטו

    דרורה
    21/05/2010

    שלום,
    אשמח לתשובה לחלק השני של השאלה שלי מיום 18.5.10
    אם אני לוקחת 20 מ"ג ציפרלקס, ואני מחליטה להחליף לאסטו עלי לקחת גם 20 מ"ג? כיוון שבקופ"ח חסר הציפרלקס, האם אפשר לקחת לסירוגין את שתי התרופות עפ"י הנמצא בקופה? או שאם אני לוקחת אחת מהן עלי להמשיך כל הזמן את אותה תרופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לקיחת ציפרלקס ואסטו לסירוגין

    דרורה
    29/05/2010

    שלום,
    עדיין לא קבלתי תשובה. אשמח לתשובה. כיוון שבקופ"ח חסר הציפרלקס, האם אפשר לקחת לסירוגין את שתי התרופות עפ"י הנמצא בקופה? או שאם אני לוקחת אחת מהן עלי להמשיך כל הזמן את אותה תרופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: דרורה

    ד''ר אלונה גוברמן
    29/05/2010

    לדרורה שלום. ציפרלקס ואסטו -תרופות זהות ואין שום הגיון רפאוי לשלב שתי תרופות ביחד. אפשר לעבור מתרופה לתרופה ביום אחד לאותו מינון
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתלבט אם להתחיל טיפול משולב ציפרלקס
    אורן
    18/05/2010

    שלום.
    הנני בן 23 וחצי, אדם בריא מאוד, ללא בעיות חברתיות כלשהן, שירתתי ביחידה קרבית מובחרת בצה"ל.

    כל הסיפור החל לפניי כשנתיים, קצת לאחר השחרור מהצבא, כשבמהלך אימון בחדר כושר הרגשתי מן חולשה כללית בכל הגוף זרמים
    בכל מיני אזורים בגוף, מהלחץ שהיה במקום פוניתי באמבולנס לבית החולים והשתחררתי יום לאחר מכן, בטענה שהכל בסדר.
    לאחר התקרית המשכתי מדי יום לסבול מלחץ בחזה , כאבי בלב, כאבי ראש, חולשות,קשיי נשימה ועוד.. אז התחלתי לבצע עוד בדיקות
    ביצעתי בדיקות סיטי-מח, אקו -לב, מבחני מאמץ .. לאחר שתוצאות כל הבדיקות חזרו חיוביות לפני כשנה ו 11 חודש, החלטתי לבקש לבצע
    את הבדיקות שוב, כי עדיין לא הרגשתי טוב, התייעצתי עם כמה רופאים, וכבר אז היו כמה שהחלו לחשוב באמת כבר לכיוון הפסיכולוגי/חרדתי.
    מהתקרית עצמה במשך חודשיים הרגשתי דיי רע, והתקפים כאלה של כאבי בלב, לחץ בחזה, וכאבי ראש חזרו באופן דיי מוגזם (תקופה בה הרגשתי
    כאילו הולך לקרות לי משהו, כאילו הנני מפחד מההתעלפות או התמוטטות ושלא יהיה מישהו באזור שיעזור לי חחח).
    אך עם הזמן זה דיי נרגע, וחוזר פעם ב.. במקרים דיי צפויים.
    עם הזמן גם למדתי להתמודד עם ההתקפים האלה, וכיום ההתקפים הם לא מפחידים מדי ודיי חלשים, אבל בכל זאת פעם ב.. הם שם, ומלחיצים הרבה פחות
    היום אני מוצא את עצמי מתמודד עם התקף כזה חלש בהרבה פעם בשבוע זה גם בהתאם לאורך חיים כי אני דיי צופה את המקרים האלה מראש.

    לפני כשנה וחודשיים טסתי עם חבר לטיול של 3 וחצי חודשיים , טיול לאחר הצבא בחו"ל, עבר דיי יפה- היו כמה תקריות אבל אני מתמודד איתן אפילו שהחבר
    שלי לטיסה לא ידע מזה - ידע שהרגשתי לא טוב מדי פעם אך לא יותר מדי.
    והיום אני לומד באוניברסיטה הנדסת חשמל, ולא מרגיש איזשהי הפרעת ריכוז כזו הפוגעת במהלך הלימודים שלי, אולי רק בימיים עמוסים ממש אני מרגיש
    חולשה מוזרה, אך הציונים מעולים.
    ההתקפים היום באים בעיקר בעומס, אם זה עומס פיזי (אימונים בעיקר), או עומס בראש בתקופת מבחנים, יש גם השפעה קטנה במועדונים עמוסי עשן.

    התייעצתי עם פסיכאטר - ואני שוקל אם להתחיל טיפול משולב עם ציפרלקס/וויפאקס , אני קצת חושש מתופעות הלוואי השונות שקראתי על התרופות בפורום
    כמו חוסר ריכוז, הפרעות שינה, בעיות מין, משך הטיפול הארוך, בעייה בהתחלת והפסקת הטיפול, השמנה.
    כלומר אני דיי מפחד להיכנס לצרות ללא צורך, התגובות פה בפורומים דיי מלחיצות.
    למרות שאני יודע שאני צריך טיפול- אמנם לא טיפול רציני מדיי (כלומר אני מנהל חיים כמעט רגילים כעט) אני פוחד להסתבך בצרות רציניות בהרבה.

    מקווה שתעזרו לי להחליט. אני דיי תקוע וצריך להחליט באיזה אופן להמשיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתלבט אם להתחיל טיפול משולב ציפרלקס

    20/05/2010

    לאורן שלום
    הסימפטומים שלך נשמעים כמו התקפי חרדה לא כ"כ קשים-פרט לראשון. אפשר לטפל בהם פסיכולוגית עם בדיקת תפוסים ומצבים בהם החרדה מתעוררת, או להתחיל טיפול תרופתי עם התופעה משמעותית ומפריע. אפשר לקחת תקופה כדורי הרגעה פשוטים-קלונקס,קסנקס-למרות שאנשים פוחדים משאלת ההתמכרות (אצל פציאנטים מבינים ולא עם נטיות להתמכרות זה טיפול מצוין)- ולעבור לתרופות שאת המזכיר. לא צריך לשלב אותם ישר מההתחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה מסוג SNRI
    אמא
    18/05/2010

    שלום רב
    רציתי לדעת אילו תרופות לדכאון יעילות גם במצבי קשב וריכוז
    ?
    ואיזה טיפול טבעי יש בתחום הזה של קשב וריכוז
    כדורים וטיפול אחר (ביו פידבק , מחשב ..?)

    אני כבר אמא בת 44 .. וסוחבת איתי
    בעיות רציניות של ניהול זמן . אי יציבות בעבודה . לקיחת סיכונים מיותרים לצערי
    ולצערי חוסר תקשורת סביבתית ..

    המחשבות טסות עם רעיונות בלתי פוסקים ותמונות

    פעם חשבתי זה נורמלי . היום אני מבינה שלא
    והאמת זה בסדר מבחינתי ..
    יש לי רעיונות נפלאים ועיסוקי הוא יצירה בלתי פוסקת
    אבל הייתי גם רוצה להיות בנאדם יותר שמח
    אני אדם עצוב מאד לצערי



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופה מסוג SNRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה SNRI

    20/05/2010

    הרבה שאלות!
    לדעתי עליך לבקר מטפל שישמע את טענותיו ויפתח ביחד איתך תוכנית טיפול. עם את כ"כ מוצלחת בעשייה אין סיבה שלא תיהני גם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה לעשות עם דכאון מתמשך?
    סמדר
    17/05/2010

    אני כבר בערך 5 שנים בדכאון עקב שינוי גדול בחיי ילדתי ,אני חד הורית היום בת 51 ,חזרתי לגור ליד משפחתי ובגדול עשו לי רצח אופי המשפחה לא מדברת איתי כועסים עלי, הדחיה קשה לי ואני לא מצליחה להתרומם.
    אני מגייסת את כל האנרגיות כדי לגדל את בתי היחידה, אבל אני בקושי מחייכת. אני בודדה ולא מצליחה לצאת מהמצב הזה.
    ניסיתי הכל טיפול בכדורים שלא סבלתי את התופעות שלהם גם רמוטיב שהרגשתי שלא מועיל לי .
    גם שיחות עם עוס של קופח במשך שנתיים בערך. הפסקתי כי הרגשתי שזה לא מתקדם. תוך כדי שיחות היו הרבה עליות וירידות. גם בעברי טופלתי אצל פסיכולוגים.
    מה עוד אני יכולה לעשות כדי לחזור לחיים נורמלים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות עם דכאון מתמשך?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: סמדר

    ד''ר אלונה גוברמן
    17/05/2010

    שלום. לצערינו קיים אחוז מאוד קטן באוכלוסיה של אנשים שלא מגיבים לתרופות .חשוב להמשיך ולנסות, לא להתייאש.
    אצלינו בקליניקה עובד צוות רב מקצועי ומנוסה שמצליחים לעזור ולהוציא אנשים שסבלו מדיכאון עמיד. שילובים תרופתיים נכונים, ניסיון של אנשים, תרפיה אישית, TMS ,גם טיפול בפסיכותראפיה ( כמו טיפול ב-CBT קוגניטיבי התנהגותי ) הוכיח את עצמו כיעיל במצבים של דיכאון. מומלץ לשלב טיפול תרופתי עם תרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).

    מידע נוסף על טיפול בדיכאון עמיד לתרופות ניתן לקרוא בכתבות: http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=6148
    http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=5477
    http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=7705
    תרגישי טוב,
    בברכה,






    וכו' תורמים להצלחה הטיפולית. חשוב להמשיך ולנסות. לא להתייאש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון מזורי
    יונתן
    16/05/2010

    מהו ההבדל בין דיכאון רגיל לדיכאון מזורי?
    אני טופלתי בעבר בתרופת ציפרלקס כמו כן אני מחזיק ברישיון לנשק?
    כיום אני מרגיש טוב וכבר תקופה ארוכה לא נוטל יותר כדורים.
    השאלה שלי האם ני יבקש לחדש את הרישון ע"י הצהרת בריאות,
    האם ביגלל שבעבר טופלתי בציפרלקס למשך כ 3 חודשים זה יפגע בהצהרת בריאות שלי ולא אכל לחדש את הרישיון יותר או שיש דרך והכל יהיה בסדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון מזורי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון מזורי

    20/05/2010

    אתה צריך לשוחח על זה עם המטפל שלך או הרופא שצריך לחתום על הצהרת הבריאות שלך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה
    בלה
    16/05/2010

    שלום לכם ,
    אני בחורה בת 42 וחצי,רווקה ללא ילדים .
    לפני כחודשיים נפתרה אימי שטיפלתי בה במסירות נפש. גם לפני המחלה עשינו הכול ביחד,
    נסענו לכל מיני מקומות וכו" , כאשר הגיע המחלה החלתי להילחם על בריאותה .

    אני בת יחידה , אז עכשיו נישארתי לבד בעולם הזה .
    וזה גורם לי כמובן לחרדה מאוד עמוקה , שאני השאר לבד ,
    ואין לי עם מי לדבר אפילו .

    כמובן מאוד מאוד קשה לי עכשיו,ואני לא יוצאת מזה פשוט .
    (כבר הייתי בפגישה 5 של טיפול אצל איזה יועצת פסיכיאטרית) - כאילו רק דיברים .
    ומה שיוצא זה שאני רק מדברת ומדברת והיא בקושי אומרת כמה מילים במהלך הפגישה .
    לא עוזר לי כלום הפגישות האלה , ואני יוצאת משם באותו מצה שאני נכנסת .

    אני בוכה בעבודה , בבית, בשבת בדרך כלל כשאני קמה - יש לי לחץ מאוד חזק בחזה צד שמאל,
    וכבר פעם שניה ככה . מודדת חום ולחץ דם - נראים תקינים .
    אומרים לי שזה כאב של נפש .
    בעבודה אני מסתובבת כמו זומבי , לא מדברת , לא מחיכת . לא איכפת לי משום דבר .
    רק עושה דברים שהם הכרח לעשות .
    אפילו אוכל שאני מכינה בערב - חצי נשאר על הצלחת .
    בזמן האחרון אני מצאתי את עצמי מבטה כעס - צועקת על אנשים .
    אבל בעיקר זה הכאב הזה , של צד שמאל בחזה שנובע מזה שאני בבוקר קמה לדירה ריקה
    ואני מתחילה לחשוב על כל מה שהיה ועל חרדה שאני השאר לבד .
    ההרגשה מאוד קשה , ואני פשוט לא יוצאת מזה .
    האם אני אחזור הי פעם שוב להיות אותה אישה עם שימחת חיים וחוש הומר שהייתי ?

    אני לא יודעת פשוט איך אני ייצא מזה ?
    איך לצאת מהמצב הזה ?

    הרי כל אחד עובר את זה בחיים , מוות הורים וכו" , אז איך הם מתגברים ?
    לי אין אף אחד שיתמוך , שידבר איתי , שיהיה איתי בדירה וכו" .

    אני במערבולת של מחשבות , מה יהיה \ מה לעשות , וגם אני אל צעירה שכל החיים לפני .
    ואנ גם בחורה שמנה , ולא כל הגברים כמובן רוצים אותי .

    אפילו היו מחשבות , למה אם כך אני חיה .
    בינתיים מה שמחזיק אותי ברוך השם זה עובדה וחתולים שלי .

    איך אני ייוצאת מזה ?
    איך קמים ?
    איך ממשיכים ?

    תודה רבה לכם מראש .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיכאון וחרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה

    20/05/2010

    לבלה שלום
    פרידה בעקבות מוות של אדם קרוב זה אחד מהמשברים הגדולים של האדם. את הית מאוד קשורה לאמה וכנראה גם לא פתחת מערכות יחסים תומכות מעבר לאמה. זה עושה את זה עוד יותר קשה. את גם מספרת על תסמינים שנראים כמו דיכאון. כדי לך לפנות לרופא כדי שהוא יקבע האם את זקוקה לטיפול נוגד דיכאון. בנוסך תחליפי מטפל. מטפל שלא משיב, שלא מנסה לעזור בכוונה, שלא תומך, הוא לא מטפל טוב. ואת תעבדי על עצמך, תתחילי לצאת, לפגוש אנשים, לעשות דברים שעושים לך טוב..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שרה,
    16/05/2010

    האם כדורים נגד דכאון וחרדה יכולים להזיק למוח לטווח הארוך ?
    האם מבריאים מדכאון וחרדה או שנשארים תלויים בתרופות לכל החיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הודעה של: שרה,

    ד''ר אלונה גוברמן
    17/05/2010

    שלום .לצערי התשובות לשאלתך לא פשוטות ולא חד משמעיות.
    קודם כל טיפול ממושך בנוגדי דיכאון וחרדה לא גורם לנזק למוח.
    המשך של טיפול תרופתי במיוחד עם מתלווה לו טיפול פסיכולוגי נותן בסיס טוב למניעה של גלים דיכאוניים בעתיד אבל זה לא 100%. כמה זמן צריך לקחת תרופות אחרי שמרגישים טוב תלוי בסוג המחלה.
    בברכה,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום