מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דיכאון עמוקאוהד01/12/2013
שלום רב
אני בן 27 סובל מדיכאון עמוק מאד "אטיפקלי", התחלתי ליטול סימבלטה לפני חודש 120 מ"ג , והרופאה הציעה לי מינון נמוך 1 מ"ג רספרדל? ..מאובחן מגיל 14 כסובל מהפרעות קשב ונוטל ריטלין...האם הרספרדל מפחית את יעילות הריטלין? ומתי האפקט נוגד הדיכאון של הסימבלטה יורגש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון עמוק - תגובה
שרון לויט01/12/2013היי אוהד,
ייתכן שהריספרדל ניתן לך על מנת לתמוך בפעילות של הסימבלטה. תרופות מקבוצת התרופות של סימבלטה מתחילות להשפיע רק כחודש לאחר שמתחילים ליטול את המינון הפעיל, כלומר המינון המלא שניתן לאחר תקופת ההסתגלות, שבה ניתן מינון נמוך מאוד. כלומר, אם בשבוע או בשבועיים הראשונים של נטילת התרופה נטלת מינון מופחת, עליך לספור כחודש מאז שהתחלת לקחת את המינון המלא עד שהתרופה תתחיל להשפיע.
לא ידוע לי על הפחתה בפעולת הריטלין, אך עליך לשאול את הרופאה שלך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רסיטלשאלה30/11/2013
שלום אני בחודש האחרון יש לי תחושות לא טובות ומצב דיכאוני.הבוקר מתחיל בבכי ויש לי מידי פעם רעידות ברגליים .אני בן אדם מאוד חרדתי ומאוד לחוץ.הרופאת משפחה המליצה לי לקחת רסיטל חצי כדור ולאחר מכן לעלות לכדור אחד.אני מאוד מפחדת להתמכר לכדור.האם ניתן להתמכר לכדור?האם הכדור הזה באמת עוזר ללחצים וחרדות?אני מנסה להיכנס להריון והאם מוצר להשתמש בכדור בהריון?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רסיטל - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/11/2013סיוון שלום,
רסיטל אכן עוזר לחרדות ולחצים והוא לא ממכר, עם זאת אני ממליצה להתיעץ עם רופא פסיכיאטר ולא עם רופאת משפחה. לגבי הריון מומלץ להיווץ במרכז הטרטולוגי בירושלים. ניתן לצלצל לשם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בזמן התעוררות משינהjim22/11/2013
שלום רב,
אני בן 30, בשנים האחרונות חוויתי הרבה משברים שהביאו לי דיכאונות קלים במהלך היום יום. (מצב רוח מאוד קשה וירוד)
לאורך כל הזמן הזה נמנעתי מטיפול תרופתי, וקשרתי את העצבות שלי כתגובה טבעית לבעיות שיש לי בחיים, וראיתי בזה משהו שאני יכול לטפל בו גם ללא תרופות.
במהלך השנה האחרונה מצב הרוח ביום יום קצת השתפר אבל אני חווה דיכאון מאוד קשה בזמן ההתעוררות משינה בבוקר. (דיכאון שכמובן לא קשור לאיזה מחשבה שבאה לי פתאום, שהרי ישנתי לפני.) זה מופיע מיד עם ההתעוררות ועובר אחרי כמה דקות.
האם הדבר הזה מצביע על בעיה רפואית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון בזמן התעוררות משינה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל22/11/2013שלום לך,
שווה לבדוק תפקוד של בלוטת התריס. רופא משפחה יכול לתת הפניה לבדיקת דם פשוטה מאוד.
תרגיש טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם דיכאון ממושך גורם לזיקנה מוקדמתנחמה לנגפלד19/11/2013
אני בדיכאון 7 שנים האם זה יגרום להיזדקנות מוקדמת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם דיכאון ממושך גורם לזיקנה מוקדמת - תגובה
שרון לויט19/11/2013היי נחמה,
קיימים מחקרים המצביעים על קשר בין דיכאון ממושך (או סטרס ממושך) לבין סימני הזדקנות מוקדמת. אין זה אומר, כמובן, שדיכאון יכול לנבא ב- 100% הזדקנות מוקדמת, כשם שעישון אינו יכול לנבא סרטן ריאות ב- 100% (קיימים אנשים שעישנו שנים רבות ומתו בשיבה טובה). מה שהנתון אומר, הוא שהדיכאון מעלה את הסיכון לכך. כמובן שהזדקנות מוקדמת קשורה גם בגורמים נוספים, כגון גורמים גנטיים ומצב בריאותי כללי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת סרוקסט שפג תוקפומיקי15/11/2013
שלום, אחי לוקח סרוקסט כעשר שנים ולכן מרגיש טוב. בחודש האחרון אחי לקח סרוקסט שתוקפו פג מזה 3-4 חודשים. החרדה חזרה אליו. האם זה קשור לכך? אם לא, האם הוא יכול להמשיך לקחת סרוקסט שפג תוקפו? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת סרוקסט שפג תוקפו - תגובה
שרון לויט17/11/2013היי מיקי,
אני לא רופאה, אך כבת למשפחה של רופאים ידוע לי כי הדיעה המקובלת בקרב רופאים היא, שמותר להשתמש בתרופות שפג תוקפן עד חצי שנה לאחר פקיעת התוקף. זאת, כמובן, אם התרופה נשמרה בתנאים טובים והיא נראית טוב. ייתכן שהחרדה חזרה אצל אחיך עקב אפקט פסיכולוגי. כלומר, הוא יודע שפג תוקף התרופה, ולכן הוא חושב כי היא תועיל לו במידה פחותה, מה שיוצר "אפקט פלסבו הפוך". ייתכן גם, כי החרדה חזרה ללא שום קשר. זה דבר שיכול לקרות גם במהלך טיפול בתרופה שנלקחת לתקופה ארוכה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן זוג שמפסיק טיפול תרופתי.יעל13/11/2013
שלום.
אני בת 22 ויוצאת בשנה האחרונה עם בן גילי שאני מאוד אוהבת. הוא סובל מדיכאון מג'ורי כבר קרוב ל10 שנים
לאחר כמה חודשים של טיפול תרופתי הוא החליט( באישור המטפל) להוריד המינון עד הפסקתו המוחלטת.
אני גאה בו ותומכת בו על ההחלטה אך יחד עם זאת נורא חוששת שזה ישפיע על הרגשות שלו כלפיי. האם לפחד זה יש בסיס? האם הפסקה של נטילת התרופות משפיע בצורה דרסטית או אופיו של אדם או רגשותיו לאחרים?
תודה, אשמח לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן זוג שמפסיק טיפול תרופתי. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/11/2013שלום לך.
אני לא חושבת שיש בסיס לחששות שלך. אם חברך אוהב אותך הוא ימשיך לאהוב אותך בכל מצב. אני שמיה שאת תומכת בו וזה מעיד על כך שהקשר טוב וחזק.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אודה להתייחסותכן..אור12/11/2013
בתור סובלת חרדה כבר 9 שנים טופלתי במספר תרופות - דווקא נוגדות דיכאון וביניהן: ציפרלקס, רסיטל, ויפקס, סרטרלין. נתקלתי לאחרונה בתרופות נוגדות חרדה (ולא נוגדות דכאון) כגון: לוריבן, ואבן, ואליום וקלונקס. מדוע אם כך כל פסיכיאטר שנתקלתי בו העדיף לרשום את התרופות נוגדות הדכאון ולא נוגדות החרדה? חשוב לציין שאיני סובלת מדכאון ברוך השם - החרדה מספיקה לי די והותר.
כבר כמעט חודשיים ללא טיפול בתרופה סינתטית - את תקופת הגמילה עברתי עם תופעות לוואי כמו זרמים בראש, ורטיגו וכיוצ"ב - כרגע מטופלת ב"רמוטיב" ע"פ בקשתי, קשה לי עם תופעות הלוואי הנלוות לטיפול הכימי. האם יש לצפות מה"רמוטיב" שיעשה את העבודה נאמנה ויעזור להתגבר על החרדה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה להתייחסותכן.. - תגובה
שרון לויט13/11/2013היי אור,
התרופות נוגדות הדיכאון שתיארת מטפלות גם בחרדה בטווח הארוך. מאידך, התרופות נוגדות החרדה, כמו ואבן, קלונקס, לוריוון וכו', אינן מפחיתות סימפטומים בטווח הארוך אלא רק בטווח הקצר. כלומר, בניגוד לתרופות נוגדות הדיכאון, שאינך חשה את השפעתן מיד לאחר נטליתן, התרופות נוגדות החרדה משפיעות באופן מיידי, ולמשך מספר שעות בלבד. בניגוד לתרופות נוגדות הדיכאון, התרופות נוגדות החרדה יוצרות תלות- כלומר ממכרות, יוצרות תחושה של נמנום (ולכן נלקחות פעמים רבות כעזר לשינה, ולא מומלץ לנהוג ברכב לאחר נטילתן), ובנוסף לאחר זמן מה שבו נוטלים אותן ברצף, הן אינן משפיעות באותה המידה. כלומר, יש צורך להעלות את המינון כדי לקבל את אותו האפקט. התרופות האלה אינן מטפלות בחרדה, ואפילו עשויות להחמיר את המצב בטווח הארוך. זאת מאחר, שנטילת תרופה כזו מהווה הימנעות ו"בריחה" מהחרדה, מה שגורם לחרדה לחזור בעוצמתה המלאה מאוחר יותר. אלו הסיבות שבגללן רופאים בדרך כלל מעדיפים לטפל בחרדה בתרופות נוגדות דיכאון.
התרופות נוגדות הדיכאון בדרך כלל גורמות לשיפור, חלקי או מלא, בטווח ארוך. שיפור זה נמשך בדרך כלל כל עוד נוטלים את התרופה. לאחר הפסקת התרופה, יש סיכוי לא קטן שהסימפטומים יחזרו. "רמוטיב" אינו שונה מהתרופות האחרות נוגדות הדיכאון בפרמטרים שציינתי, מלבד העובדה שהיא ידועה כתרופה "קלה" יותר, שהשפעתה עדינה יותר. קיימים אנשים שהתרופה הזו מועילה להם יותר מתרופות אחרות, כך לגבי כל תרופה.
"התגברות" של ממש על החרדה נעשית רק כאשר האדם הסובל ממנה לומד להתמודד איתה, ומפסיק לפחד מפני חזרתה. אפשר ללמוד לעשות זאת באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), שמלמד את שיטות ההתמודדות תוך זמן קצר. ניתן בהחלט לשלב אותו עם הטיפול התרופתי, על מנת שאפשר יהיה להפסיק את הטיפול בתרופה בלי שהסימפטומים יחזרו.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם רסיטל מגביר תיאבון או מוריד אתחני10/11/2013
האם רסיטל מגביר תיאבון או מוריד את קצב חילוף החומרים
רוצה לדעת אם אפשר להתמודד עם ההשמנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם רסיטל מגביר תיאבון או מוריד את - תגובה
שרון לויט10/11/2013היי חני,
למיטב ידיעתי, רסיטל מגביר את התיאבון. אין הוכחה שהוא מוריד את קצב חילוף החומרים, אף על פי שהשערה זו הועלתה.
את יכולה לשאול את הפסיכיאטר שלך לגבי תרופות מקבוצה זו שאינן גורמות להשמנה, וכן להשגיח על האכילה שלך כך שלא תשתנה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חני18/11/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשוב -ציפרלקס!!!נויה08/11/2013
שלום רב,
אני נוטלת ציפרלקס כבר שבוע וחצי אני מרגישה ירידה משמעותית מאד בחשק המיני
ועוד תופעות שקשורות למין שכתובות בפרוספקט שמצורף לכדורים.
זה מאד מפריע לי אישית וגם בחיי הנישואין ,האם התופעות עוברות או שכל עוד אני נוטלת את הכדור זה יימשך??
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב -ציפרלקס!!! - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/11/2013היי, אני לא רופאה, אך מניסיוני קליני אני יודעת שתופעה זו נמשכת כל עוד נוטלים את התרופה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב דפוק מלידהאינשם08/11/2013
אהלן, בן 28 ומאז שאני זוכר את עצמי אני במצב דפוק , אני נראה רע והתגובות של החברה אלי בהתאם תמיד, אבי הכה אותי בתור ילד הרבה שנים וכסף אף פעם לא היה לי יותר מידי, אין לי עבודה קבועה ובשנים האחרונות התלתי ללמוד משהו שמעניין אותי ומאז המצב עוד יור בקנטים , שנים סבלתי מדיכאונות קשים, אני חושב שאחד הראשונים היה בגיל 4 (אולי אפילו לפני) ובזמן האחרון הם חוזרים בעוצמה , יש לי הרבה פעמים מחשבותשאפשר להגדיר אותם ככפיתיות, ומלא פעמים דוקא מסתבר שהמחשבות הכפיתיות האלה הן לא פרי המצאה ובאמת יש לעולם משהו נגדי , בזמן האחרון נמאס לי מכל מה שמסביב כי הכל דפוק, בראש שלי כבר בתור בני אדם אין לנו זכות קיום כאן כי אנחנו מתייחסים אחד לשני מגעיל והכל נובע מאינטרסים אישיים, מה שברור לי כבר די מזמן שכל עיניין של אנשים בך זה רק אם הם מפיקים תועלת למעט בודדים ונדירים, בזמן האחרון כבר כל יומיים יש לי מחשבות לסיים הכל רק שאני לא רוצה שלאחים ולאמא שלי ידפק המוח בגלל זה , ועוד יותר פוחד שאני יחזור לעולם הזה שוב ויסבול אפילו יותר ניסיתי בעבר לקבל עזרה מקצועית ורק ניסו לדחוף לי כדורים והאמת שהמצב רק החמיר ובכלל כבר מלא זמן (מאז שנהייתי סטודנט) אין לי בכלל כסף , אני בקושי מסיים את החודש ואין מה לדבר בכלל על טיפול כלשהו במחירים הדפוקים האלה, עושה לי רושם שהחיים פה לא בשבילי והעולם והאנשים יורקים אותי החוצה, עולם שבו רק היפה (או לכל הפחות הסטנדרטי) והעשיר יכולים להסתדר, כל פעם שיש איזה יום שבו אולי סוףסוף יש לי איזו תקוה למשהו טוב ואולי להצליח לעשות צעד משמעותי כדי לצאת מזה ולהתקדם בחיי סופסוף מהר מאוד אחר כך משהו רע קורה לי , יש שיגידו קרמה ושהמחשבות שלי מזמנות את זה , טוב.., אני לא אומר את זה בריש גלי אבל תכלס נולדתי לתוך החרא הזה ואין לי מה לעשות יותר נגדו , טוב, אחרי כל ההתבכיינות פה , אשאל רק שאלה חשובה, אולי יש מקום שבו כן מתחשבים במי שלא יכול לשלם אבל חייו מספיק דפוקים בשביל שיוכל לקבל עזרה, ושלא קשור לממסד הדפוק שלנו שכל רצונו הוא לתייג אותך ולדכות אותך ולשעבד אותך? תכלס אני לא יודע עוד כמה זמן אוכל למשוך ככה , אני מרגיש כמו בגיהנום וכבר כמעט כל דבר מכאיב ושורף ועל התופעות הכימיות שהולכות לי בתוך המוח אין מה לדבר בכלל ..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מצב דפוק מלידה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל08/11/2013שלום לך,
אני מאוד מצטערת לשמוע על החוויות הקשות שעברת בחיים והדבר מעיד על כך שאתה חזק, מתמודד ושורד. כך שלא הכל שחור, אני בטוחה שיש בך עוד תחונות טובות. אני חושבת שמאוד יועיל לך ללמוד כישורי חיים להתמודדות טובה יותר עם החיים כדי שתוכל להניע את עצמך לקראת המטרות שאתה מעריך כחשובות לך בחיים. כלים כאלה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי. ישנן מרפאות ציבוריות בהן ניתן לקבל עזרה ללא עלות או בעלות מופחתת.
חזק ואמץ!
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה כבר אמרו
אינשם09/11/2013מרפאות ציבוריות זה להתעסק עם הממסד שיסמנו אותי וישליכו את הפרטיות שלי לפח, ואם זו הברירה היחידה שלי אז כנראה שזה אבוד, עזרה אני לא יוכל לקבל ממשהו בזמן הקרוב, אם המילים כישורי חיים את מתכוונת למניפולטיבי או לחלופין למלא קסם ומקסים נראה לי שפספסת את הנק' אין לי את הלוק המתאים ולאנשים מסביבי יש את הנטיה לזלזל בי מלכתחילה בשל כךונשים דוחות כל תקשורת איתי על הסף כמעט וגם אם כן ידברו הן אפילו לא מסתכלות עלי , חזק או לא חזק אני בדרך להישבר (כן בפעם המאה כבר ,אבל זה כבר די נמאס..) זה כאילו מיום ליום ברור לי שזה תמיד ישאר ככה וסביר להניח שאני תמיד ישאר לבד (במובן הזוגי של המילה ,הפנימי ) והדרך היחידה להפסיק את זה היא לחתוך את זה , כשאת אומרת התמודדות עם החיים זה מראה שלא הבנת את הנק' , ההתמודדות הזאת היא הסיפור חיים שלי, זה כמו לנסות לשחות בתוך שמן כשמישקולת מחוברת לך לראש , מלבד אנשים מסויימים כל מה שמסביב מכאיב, טוב.. זה ברור לי כבר שאין עצה טובה כי מרפאה ציבורית היא לא אלטרנטיבה ומסתבר שעבורי גם לא יכולה להוות גם ברירת מחדל , ובחרת לראות את הדברים שכתבתי כדברים שיש בהם תקוה, זה אני יכול לעשות וגם עושה את זה כבר הרבה שנים בסופו של דבר כי החלופה היא לעשות צעד שאין לו חזרה (ואם תהית למה עוד לא השתמשתי במילה הזאת זה כי אני לא מאמין בהגדרות-המשמעות ברורה - אבל ברור לי שהעולם שמסביבי כן, ) צריך מישהו שירגיש ויפתח את הלב ולא ינתח לפי הספר כי הרושם הריאשוני אם זה בדיבור בתנסחות או במראה בודאי יטעה אם יש אחד\ת שיבין שמחירים כאלו לא הגיוניים בכלל ושאדם (כמו הרבה אני מאמין) שהגיע שוב לקצה הרבה פעמים נמצא במצב שבטח לא יכול לדמיין אפילו להוציא סכומים בסדר גודל כזה במכה ואולי אפילו הסיבה שעד היום לא ממש הצליח לטפל בכך היא שהמחיר לא ריאליסטי עבורו , כמו איזו פנטזיה שיהיה פעם טוב, אם את מכירה מישהו טוב שיוכל לעזור והסטטוס שלו דומה למה שתואר פה שיש בו החיבור למציאות של אלה שלמטה אשמח לשמוע , בינתיים תודה בכל זאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי
אינשם12/11/2013אין רצון ויכולת לעזור ולתת פתרון , כמו כל דבר פה .. הכל שקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבנתי - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל15/11/2013אני יכולה להבין את התחושות שלך. אני רק מנסה להבהיר שדרך הפורום לא ניתן לפתור בעיות. אתה זרוק לתמיכה, ליווי, הכוונה של מטפל ממשי. יתכן ופניה לגורמי רווחה באזור מגוריך יכולים לתת מענה.
מצטערת!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה ברור, רק לא בדיוק מה
אינשם21/11/2013אני לא בטוח שאת מבינה את התחושות , יש פה הרבה דברים .., ובזמן האחרון אני מבין לאט לאט שזה לא אני שדפוק זה מה שמסביב, אני זרוק כמו שאמרת או זקוק כמו שהתכוונת , זה למשהו שיצליח להקשיב למישהו שיוכל להתעלות מעל כל המצב הדפוק הזה שהעולם נמצא בו , של אוסף עצום של אנשים שיכולת התקשורת שלהם אחד עם השני אפסית ובטח לא בכיוון של שיפור (תנסי לחשוב על זה ואולי להקשיב לשיחה של שני אנשים מהצד , לראות כמה הבנה יש שם באמת , כי לא תמצאי הרבה מזה , אין תקשורת, אם אדם א' יגיד משהו ויתכוון להעביר מסר מסויים לאדם שאיתו הוא מתקשר האדם שמולו יבין את כל מה שאמר הפוך.. ויפגע ויתקוף וזה תמיד ככה ) אני ממש הרבה זמן מנסה להבין מה לא בסדר איתי , כן, אולי אני מעוצבן לפעמים ונשמע תקיף (בטח כמו ששמת לב לסגנון הכתיבה שלמעשה מכוון לזה) אבל צריך להקשיב למילים, ואת אומרת שאת לא יכולה לעזור ומתנצלת, שולחת לממסד שיגיש את ה"עזרה" שלו ויכריז עליך כדפוק עם תעודות.., אבל את כן יכולה לעזור יותר נכון אתם , אתם יכולים להוריד את המחירים שלכם יכולים להקשיב למה שמסביב (ולא רק מה שמסביבי) ואת כן יכולה לעזור כי יש לך את הכלים , את התחושות אולי יקח לך זמן להבין כי התרגלת לעולם הזה ולצורה העצומה של ההדחקה שהוא סיגל לעצמו כדי לעבור מחסומים שהוא בעצמו יצר ולחוסר הסבלנות שתמיד אפשר להבחין בה ולרצון להרויח יותר כסף כי ככה חונכנו שמי שיש לו יותר הוא יותר טוב והצלחה פירושה חשבון בנק יותר שמן מצב שנוצר משיעבוד של התודעה , אבל בסוף תביני , לעזור פרושו להגיש עזרה , ולכסף משמעות זניחה ביחס לאושר שאפשר לתת לאדם שאין לו , והקשבה והבנה היא הדרך שתוכלי להנחיל לעולם הזה , אני בטוח שאת בנאדם טוב , ולא חוסכת מעצמך טירחה בעזרה לאחרים אבל לבעיה שאני הצגתי פה אין פיתרון קונקרטי כמשתמע מהדברים שלך.., טוב.. זה באמת סוג של פורקן כל המילים האלה שיצאו כאן ממני , אחד שלא רוצה שידעו מיהוא, כי אני באמת כבר כל יומיים מתפוצץ פה , ומה שאני פוגש מסביב לרוב רק מוסיף שמן למדורה שבוערת כבר מספיק חזק.., אומרים שיש סיבה להכל .., אולי גם לכל ההתקשרות -ההתקשות -הקושיה-הנקישה הזאת שאני מציג בפנייך, בטח בקרוב האש תרגע קצת (אני מקוה) ואולי אפילו יקרה נס ולא אהיה כל כך לבד בראש שלי, ובגוף שלי, והעולם הזה יפסיק להראות לי כל כך מסריח , בינתיים אפסיק לכתוב , מקוה שהעברתי את המסר
משמו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לסרוקסטמיכל07/11/2013
שלום רב
לפני כ-16 שנים עברתי תקופה מאוד ארוכה וקשה של התקפי חרדה. קיבלתי סרוקסט ובמשך כל השנים הרגשתי טוב. לפני כשנה ניסיתי להפסיק ולהחליף כדור בשל רצון להיכנס להריון. עברתי תקופה קשה של תסמונת גמילה, עברתי לציפרלקס לתקופה של חצי שנה עם עליות וירידות ובסוף הוחלט שבשל חוסר האיזון אעבור לוויאפקס 75. אותו ניסיתי חודש בשילוב עם 0.25 קסנקס. אחרי חודש שלא הייתה הטבה ביקשתי לחזור לסרוקסט. כמובן שכל השינויים לא פשוטים מבחינה פיזית ונפשית. לפני 3 ימים התחלתי עם חצי סרוקסט. עדיין עם חרדות לא פשוטות, נעזרת בקסנקס. מתי יתחיל להיות שיפור? אני מבוהלת מכל השנה האחרונה ומכך שאני נאלצת להשתמש בקסנקס. אודה אם תרגיעו אותי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרופא אישר לך להחלפה בתדירות
יעל07/11/2013כזו כדורים שונים או ערבוב? *אני לא רופאה* אבל לא שמעתי שזה אפשרי. כדאי שתלכי לייעוץ אצל פסיכולוג או רופא מומחה כדי שיעזור ,מלבד עזרה כאן בפורום ממומחה כי רופא יודע את כל ההיסטוריה עלייך ורואה את התיק הרפואי.
את תמיד יכולה גם לעשות טיפול ללא כדורים אצל מישהו שיודע לטפל בחרדות או דכאון אולי זה יותר יעזור. יש למשל את פרופסור חיליק לבקוביץ שנמצא ברמת אביב ומטפל בסוגים כאלו. שווה לך לבדוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחזרה לסרוקסט - תגובה
שרון לויט11/11/2013היי מיכל,
הסרוקסט צריך להתחיל להשפיע כ-3 שבועות מרגע שמתחילים ליטול את המינון הפעיל. המינון שאת נוטלת עכשיו הוא רק להסתגלות, ועדיין אינו פעיל. לכן, הוא לא נכלל בתקופת השיפור.
לצערנו, הרבה פעמים קיימת תחלופה של תרופות כחלק מ"ניסוי וטעייה" שעושה הרופא, מאחר שאין כל דרך לדעת מראש איזה כדור ישפיע בצורה הטובה ביותר על אדם מסוים. כל אחד מגיב לתרופות קצת אחרת.
אני מאוד ממליצה לשלב טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מאחר שהטיפול התרופתי לא יפתור את הבעיה, אלא יגרום לשיפור שיימשך כל עוד את נוטלת את התרופה. הבעיה נפתרת באמת ובאופן מלא רק כאשר מפסיקים לפחד מהחרדה עצמה ומרגישים מוכנים להתמודד איתה. כלומר, ה"פחד מהפחד" נעלם ולא פוחדים שהחרדה תחזור (ולכן היא מאבדת את השפעתה, הולכת ונעלמת). זה בדיוק מה שהטיפול הקוגניטיבי התנהגותי מלמד, ולכן הוא גם פותר את הבעיה, כך שאפשר לחיות בסופו של דבר ללא תרופות. לעומת זאת, נטילת זנאקס גורמת להקלה בטווח הקצר, אך בטווח הארוך היא משמרת את הבעיה ועשויה אף להחמיר אותה. זאת מאחר, שקיים כאן מאמץ גדול להימנע מהחרדה בכל דרך אפשרית, ה"פחד מהפחד" מתעצם והחרדה מקבלת כוח רב יותר.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהקרן06/11/2013
שלום. ברקע של חיי יש מצב מאוד מלחיץ.
לא מעוניינת לכתוב מה הוא. אבל זה משהו שעלול
לפגוע בשגרת חיי. שאאלץ להגיע לאזור אחר בארץ
לצורך כך וזה גורם לי ללחץ וחרדה
אני לא יכולה לדבר על כך עם אנשים אלא בקווים כלליים. אני כועסת ומתוסכלת מהוריי שגרמו למצב
כך שאני משתדלת לא לחזור הביתה. איתם אני יכולה
לדבר על העניין אבל הם מזלזלים בלחץ בו אני נתונה
אני לא מרגישה שהחבר שלי מגיב כמו שאני צריכה לעניין. ומרגישה ביתר שאת את העובדה שאין לי כמעט חברים שלא להזכיר אמיתיים. כולם אנוכיים ודוחים.
אני צריכה דרך להתמודד עם המצב
יש לי מחשבות אובדניות לפעמים.
למי אפשר לפנות לתרופות. כבר שנים אני חושבת שיש לי סוג של מניה דפרסיה אבל משליכה את זה על גיל ההתבגרןת או על הימים שלפני המחזור או על המחזור עצמו שזו גם התקופה בחודש עכשיו. אני בשנות ה20 אני בטיפול ולא דיברתי על הדברים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל06/11/2013קרן שלום,
לפי מעתבך אני מבינה שאת נמצאת בטיפול. אני ממליצה לשתף את המטפל/ת שלך במה שאת חווה. כדי לקבל עזרה תרופתית כדאי לפנות לרופא פסיכיאטר. מכווה שאנשי מקצוע יעזרו לך לחזק את כוחותיך ולהתמודד עם מצבך.
חזקי ואמצי!
אני כאן בשבילך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ק.אבי נקש04/11/2013
כואב לי ותפוס הגוף . חלש מאוד . ולכן מתקשה לעבוד ולתפקד .
תחושה שנמאס לי מזה .
באמת מאוד קשה לי !!! >>> ולמרות זאת עדיין כן הולך לעבודה
אך התחושות הם יותר מדאיי קשים וכבדים עליי כפי שאומרים ...
רוצה להחליף מסגרת אך לא יודע להיכן ואיך..
מיותר לציין ש.. שכשאני חש ומרגיש בטוב אז התפוקה שלי והכל הוא ברמה ובאיכות גבוהה .
אשמח לרעיונות מה שיותר ולקבלת עזרה .
תודה לכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ק. - תגובה
שרון לויט04/11/2013היי אייל,
כדאי שתחכה כמה ימים. אולי זה יעבור לבד. אם לא, אפשר לפנות לרופא המשפחה שלך על מנת לטפל בבעיה- ייתכן שאפשר לקבל פיזיותרפיה או מסאז' דרך קופת החולים שאתה חבר בה. כדאי לומר לעצמך שהסבל הוא זמני וחולף, ולא לעשות החלטות מרחיקות לכת, אלא אם כן חשבת עליהן זמן רב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהק.
אבי נקש06/11/2013הי שרון.
חשבתי על התוכן שכתבת .. ועלה לי כדלהלן..
כעת שאלה :
את חושבת שהכאבים שלי נובעים מעצם העובדה שהתחלתי פעילות גופנית לאחרונה .?
וכן הצעתך לגבי מסגרת או סוג עבודה כל שהיא .
תודה וערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהק. - תגובה
שרון לויט06/11/2013היי אייל,
בהחלט יכול להיות קשר בין הכאבים לבין הפעילות הגופנית. כאשר הגוף אינו רגיל להתאמץ, יכולים להימתח או להיתפס שרירים. זה בדרך כלל חולף כשמתרגלים לפעילות, אם היא נעשית באופן סדיר.
לגבי מסגרת תעסוקה, איני יכולה להציע לך משום שאיני מכירה אותך, ואיני יודעת מה מתאים לך. בנוסף, אינני עוסקת בהתאמת מסגרות תעסוקתיות לאנשים. אני מציעה לפנות לגורמים השיקומיים המלווים אותך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקייה מהשפעותshay01/11/2013
שלום, התחלתי לקחת טיפול של אסציטאלופרם למשך חודשיים וחצי. עקב דיכאון קל..
כיום המצב הרבה יותר טוב, והודעתי למטפל שלי שאני לא כ"כ מעוניינת להמשיך טיפול תרופתי אלא רק דרך שיחות .. הוא הסכים שאפסיק בהדרגה, ע"פ שהצהיר בפניי שזה לא מקובל וכדאי שאמשיך. הפסקתי בהדרגה את הכדור וכיום אני כבר שבוע ללא כדורים בכלל. שאלתי היא מתי אהיה נקייה מתופעות הלוואי שנלוו בעת הנטילה? תופעות כמו התשוקה לפחמימות, תחושת ה"היי" .. בקיצור מתי אחזור לעצמי לחלוטין? אני יודעת שזה אינדיבידואלי, אני שואלת באופן תיאורטי.. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקייה מהשפעות - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2013שלום לך,
אני לא רופאה, אני יודעת מניסיוני הקליני וידע ישי שזה יכול לקחת שבועיים עד שלוש.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני סובל מחרדות?שי31/10/2013
היי, רציתי לשתף מעט ולברר האם מה שעובר עליי לאחרונה מתפרש כהתקפי חרדה.
אני בן 26, סטודנט ולהנדסה ועובד במקביל.
כבר שנתיים שיש משבר לא קל במשפחה כאשר אני זה שתומך בשני הצדדם ברגעי משבר בניהם, לאחרונה הגעתי למצב של תסכול כתוצאה מחוסר הצלחה ליצור איחוד מחדש בדבר הכי יקר לי, המשפחה שלי.
הלימודים הם מאוד תובעניים שלא נדבר על שילוב עבודה (מצב כלכלי לא מאפשר אחרת) כך שמעבר למה שהראש שלי עסוק, כל עול ההמשפחה מוטל על כתפיי גם כן.
מטפל בכולם ואין מטפל למטפל, עד שלאחרונה נכנסתי לדכאון בו לא דיברתי 3 ימים ולא יצאתי מהמיטה, ופעם פעמיים ביום אני מרגיש בחילות ורצון להקיא (ומדי פעם מקיא) כל פעם אחרי האוכל, אני נתקף נשימה כבדה דופק מהיר ורצון להקיא.
שמתי לב שכל פעם שיש מאורע מסוים כמו לפני מבחן, שיעור פרטי או דייט אני נתקף שילשולים בחילות ורצון להקאות.
עשיתי בדיקות דם ואבחון רפואי שנראו תקינים, אני גם מסיק כי עקב החוויה אותה אני חווה לפני מאורעות מסויימים, כי קרוב לוודאי מדובר בחרדות.
אני לא יודע האם זו השפעת פלסיבו אבל לקחתי על דעת עצמי כדורי לוריוון לכמה ימים בהם שהיתי בחו"ל על מנת שלא ייהרס הטיול והרגשתי נורמלי.
אני לא מוכן לחיות מכדורים, ואני רוצה לדעת האם אכן האבחון שעשיתי לעצמי הוא נכון ואכן מדובר בהתקפי חרדה ולאן ולמי לפנות כי הדבר הזה משבש לי את חיי היומיום ופוגע לי בעבודה, בלימודים ובחיי החברה.
אודה לעזרה או הפנייה כלשהי, תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אני סובל מחרדות? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל02/11/2013היי שי,
אני גאה בך לשמוע שאתה עוזר ותומך במשפחתך ובמגביל גם עובד ולומד ! כאשר כל הבדיקות יוצאות תקינות, סביר להניח שהסיבה היא נפשית לתחושות שאתה מרגיש. עברת תקופות של לחץ ומתח ולפיכן יתכן ומדובר בהתקפי חרדה. הדרכים הטובות והיעילות לטיפול בהתקפי חרדה ללא תרופות הן טיפול התנהגותי - קוגניטיבי CBT, ביופידבק, נוירופידבק. ניתן גם לשלב את שלושתם יחד.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

