פורום יוגה, מדיטציה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מנסה לעשות מדיטציה
    כרמלה
    21/08/2012

    התחלתי להתעניין בתורות המזרח ומדיטציה. הפילוסופיה המזרחית מאוד קוסמת לי. אבל כל פעם שאני מנסה לעשות מדיטציה, אני חשה עצבנות, אי נוחות, לא מצליחה להישאר שקטה במקום, כל הגוף מעקץץ לי. למה כולם מצליחים ורק אני לא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מנסה לעשות מדיטציה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מנסה לעשות מדיטציה - תגובה

    פסי פייג
    21/08/2012

    שלום כרמלה יקרה,
    להיות במצב של מדיטציה זהו תהליך ארוך הדורש הכנה וכדאי לעשות אותו עם מורה. אל תתייאשי, אמנם זה לא פשוט אבל את תלמדי לאורך זמן איך להתבונן במחשבות שלך שעולות וברגשות שלך שעולים.
    אל תחשבי שכולם מצליחים ואת לא.
    כולם מתמודדים עם החומרים שעולים להם בזמם הישיבה ועצימת העיניים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין דבר כזה הצלחה במדיטציה

    אורח
    29/08/2012

    המדיטציה הינה כלי ליצירת שקט פנימי, אין הצלחה או אי הצלחה במדיטציה ישנה רק התבוננות , אם מגרד מתבוננים בגירוד, אם עולה תיסכול מתבוננים בתיסכול ונותנים לו לעבור כמו רכבת חולפת.. ככל שנילחם במחשבות כך הן יתחזקו, העניין הוא להרפות לתוך מימד חסר צורה ללא טוב, רע, נכון , לא נכון, מצב נקי בו ישנה רק התבוננות על הרגע הזה.

    מקווה שזה עוזר.

    (: באהבה גדולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים
    מיכלי
    08/08/2012

    יושבת הרבה שעות ביות בעבודה
    וסובלת המון מכאבי ברכיים
    האם יוגה תוכל לעזור לי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי ברכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים - תגובה

    פסי פייג
    09/08/2012

    ממליצה על יוגה טיפולית בשיטת איינגאר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לי יש בעיות ברכיים מהצבא

    אורח
    29/08/2012

    מאז שאני מתרגל יוגה הבעיות לאט לאט נעלמות... זה תהליך אך יש התקדמות.
    אני מתרגל אשטנגה ויניאסה אך אין משמעות לשיטת היוגה יש למצוא שיטה שמתאימה לך.. אני מציעה שתתנסי בשיטות שונות ותבחרי שיטה שנכונה לך. אני אוהב אשטנגה כי היא מהירה יחסית וחזקה. אך ישנן איכויות שונות לכל שיטת יוגה.

    מקווה שזה עוזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים
    חנן
    26/07/2012

    האם יוגה יכולה להקל על כאבי ברכיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי ברכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי ברכיים - תגובה

    פסי פייג
    26/07/2012

    יוגה ספציפית בשיטת איינגאר עוזרת לחזק את השרירים והרצועות סביב הברכיים.
    מצא לך מורה באזור מגוריך המתמחה ביוגה טיפולית בשיטה זו ותוכל לחזק את הברכיים ולהבריא אותן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תירגול יוגה וחוסר שינה
    יעל
    17/07/2012

    אני מתרגלת יוגה קרוב לשנתיים, יש תקופות שיותר ויש תקופות שפחות.
    לאחרונה חזרתי לעשות יוגה ואני עושה בערב כדי להרגע ולהכין את עצמי לשינה... הבעיה היא שאני מוצאת את עצמי יותר עירנית ומלאת כוח. אתמול בלילות בקושי נרדמתי ב4 ואם זה ימשיך אני חושבת לקחת כדור שינה טונייט אולי וללכת לישון מסודר. למה זה התחיל לקרות? בעבר זה היה עושה השפעה הפוכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תירגול יוגה וחוסר שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תירגול יוגה וחוסר שינה - תגובה

    פסי פייג
    17/07/2012

    שלום יעל יקרה,
    תרגול בערב אפשרי בהחלט אך לא מאוחר כי אחרת באמת מתרחשות תופעות של עודף אנרגיה ועוררות.

    אם את יכולה לתרגל לפני ארוחת הערב זה עדיף.

    סוג התרגול ואופי התנוחות גם משפיע על האנרגיה
    עדיף בערב לתרגל עמידת כתפיים וכפיפות לפנים שהן מרגיעות ומכינות את הגוף לשינה.

    כדאי להימנע מכפיפות לאחור שהן מעוררות מאוד.

    אולי טוב שתקבלי הדרכה לגבי הרצפים אותן את מתרגלת

    בשיטת איינגאר מקפידים על סדר מובנה של התנוחות ורצפים מסוימים המתאימים לבוקר ולערב או לזמן מחזור, לפני תוך כד ואחרי וכ'

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמישות וכאב גב ביחד
    נטע
    16/07/2012

    אני סובלת מכאבי גב תחתון כרוניים, בדר"כ בצד ימין, לפעמים גם בנקודות אחרות, כאב שככל הנראה נובע מדלקת פרקים כרונית (כך לפחות לפי דברי הרופאים). לאחרונה חזרתי לתרגל יוגה (שיבננדה) וברוב המקרים אני יוצאת משיעור בהרגשה הרבה יותר טובה משנכנסתי אליו. אבל יש גם מקרים, בעיקר כאשר אני מתרגלת לבד, שאני מרגישה שתרגול שאני עושה דווקא מגביר את הכאב, או שאני מתרגלת עם הכאב.

    ומה שמוזר לי הוא שהרבה פעמים מצד אחד אני מרגישה את הגב מאוד גמיש ואלסטי, כלומר יכולת התנועה שלו היא טובה ומשתפרת מתרגול לתרגול, מצד שני יש כאב. ואז אני לא יודעת איך לתרגל, האם בכל זאת "להוריד הילוך" ולעשות פחות בגלל הכאב, למרות שלכאורה אני מרגישה שיכולת התנועה יותר טובה?
    יש גם דבר נוסף והוא שהרבה פעמים אחרי תרגול קצר, כשאני שוכבת בהרפיה, אני מרגישה את כל עמוד השדרה מונח על המזרן, שזה מצב שאני מבינה שהוא רצוי וטוב, אבל עדיין הכאב קיים. ואז אני לא יודעת מה זה אומר, אם התרגול שלי היה נכון (כי המנח של עמוד השדרה על המזרן מרגיש יותר "טוב") או שטעיתי כי בכל זאת יש כאב?

    מקווה שהשאלות שלי ברורות :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמישות וכאב גב ביחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמישות וכאב גב ביחד - תגובה

    פסי פייג
    17/07/2012

    נטע יקרה,
    בשיטת שיוננדה אין התיחסות תרפויטית לתרגול ולכן במצבך אני ממליצה לך לתרגל יוגה בשיטת איינגאר וללכת לכיתה טיפולית. בדרך זו תתרגלי לי כאבים ותוכלי להחלים את עצמך לחלוטין מכאבי גב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אבל..

    נטע
    17/07/2012

    הייתי כחודשיים-שלושה באיינגר, בשיעורי היוגה השיקומית שלהם ובאיזשהו שלב ברחתי משם אחרי שבשיעור האחרון סבלתי מכאבים עזים שלא יצאתי מהם שלושה ימים אחר כך וזאת לא הייתה פעם ראשונה. אחרי התאוששות חזרתי לשיבננדה ואני שמחה על כך. השאלה שלי הייתה יותר כדי לדעת אם אני מתרגלת נכון..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, אבל.. - תגובה

    פסי פייג
    17/07/2012

    מהיכרות קרובה עם שיטת איינגאר אני מעזה להגיד שקרוב לוודאי הכאבים שלך נבעו מהפעלה של שרירים חלשים או רדומים.
    יוגה שיקומית מחזקת את המקומות הזקוקים לחיזוק ומגמישה את המפרקים.

    אני בהחלט מכבדת ושמחה שאת אוהבת לתרגל בשיטת שיבננדה אך עליך לקחת בחשבון שבשיטת שיבננדה הכיוון אינו תראפויטי ואדם הסובל מכאבי גב עלול לפגוע בעצמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אתם נותנים לזה יד??
    ענבל
    28/06/2012

    לאחרונה התפרסמה כתבה ב-BEOK מטעם מומחים המתהדרים בתארים ותפקידים מכובדים, שבה הם מטעים את הציבור ומפחיתים מערכה של היוגה בשיפור יכולות גופניות/כושר גופני.
    כתלמידת יוגה, שהיוגה חוללה פלאים בגופה בכל המישורים, אני יכולה לומר שבזכותה הפכתי ספורטאית ורקדנית טובה משמעותית! שלא לדבר על בעיות גופניות שנפתרו, או הוקלו בצורה משמעותית!!
    אני יוצאת כנגד קביעות רבות שהוצגו בכתבה זו ושואלת: איך ייתכן שנותנים לזה במה? זה נראה לי מגמתי ופסול מכל וכל!!!! מדוע מטעים כך את הציבור???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך אתם נותנים לזה יד??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אתם נותנים לזה יד?? - תגובה

    פסי פייג
    28/06/2012

    שלום ענבל יקרה,
    תודה על שהפנית את תשומת ליבי לכתבות המתפרסמות באתר BEOK/
    כפי שאת יודעת, למרות הפרסום הרב שיש היום לדרך היוגה, עדיין יש דעות קדומות וטעויות גדולות הקשורות לעולם זה. אנשים המכנים עצמם מומחים אינם מכירים את עבודת היוגה ואינם יודעים שדרך תרגול דקדקני ומדויק אפשר להגיע להישגים בריאותיים משמעותיים בכל תחום , החל בגוף על כל המערכות שלו , עבור בנפש וכלה ברוח.
    תודה על שאת מעירה את תשומת הלב לסוגיה הזו. חבל מאוד שאנשים אשר אינם מכירים את עולם היוגה יוצאים בקביעות מטעות ומפרסמים אותן לקהל הרחב. עוד יותר חבל שמנהלי האתר אינם פוסלים את הכתבות הללו.

    המשיכי לעשות יוגה בכיף ובהנאה וספרי על מעלותיה לקרובים אליך.
    בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיתי זיו ונדב בקר - תגובה

    ד"ר איתי זיו
    09/07/2012

    שלום רב,
    ככל הנראה חלה אי הבנה במסר העיקרי של המאמר.
    יוגה אכן שיטה שמשפרת המון בנושא הבריאות של האדם. היא משלבת
    תנועתיות, שיווי משקל, מייצבים, סבולת שריר וגמישות.
    המאמר בא להסביר שיוגה או פילאטיס אינם פיתרון לכל צרכי הגוף.
    מרכיבי הכושר הנוספים שלא באים לידי ביטוי בתחומים הללו הם יכולת
    כוח מתפרץ, כוח מירבי, מהירות, סבולת מהירות ויכולת אירובית.
    תרומת אימון הכוח למסת העצם, למטבוליזם, למניעת סכרת כבר הוכחו
    במחקרים רבים כאשר עצימות אימון הכוח היא המפתח. אימוני היוגה
    והפילאטיס ברוב המקרים לא מתבצעים בעצימות גבוה דיו כדי להגיע
    לתרומות אלו. מדובר גם בחסר המדובר במרכיבי כושר הנדרשים אצל
    ספורטאים תחרותיים כגון כוח ספציפי לכדורגלן, כדורסלן, שחקן כדוריד וכדומה...
    אל לנו להשתחוות אל השיטה בה אנחנו משתמשים ולהדוף בכוח כל ביקורת עליה.
    כמו כל שיטה - יש לה יתרונות וחסרונות והיא איננה הפתרון לכל צרכי הכושר שלנו.
    כאשר שיטה דורשת מאיתנו לקבל הכל ללא ביקורת - הרי כבר לא מדובר בשיטה
    אלא בכת. יש להכיר את הטוב. יש להכיר את מה שחסר להשלים אותו
    במידת הצורך על ידי פעילות גופנית מתאימה.
    אני מאחל לכולנו שנהיה מסוגלים לקבל ביקורת מבלי להכנס למגננה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאיתי זיו ונדב בקר - תגובה - תגובה

    פסי פייג
    09/07/2012

    יש לי הרגשה שאינכם יודעים מהי יוגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברכה לשמש וכאבי ברכיים
    נטע
    26/06/2012

    בשבוע-שבועיים האחרונים אני מנסה לחזור לתרגל יוגה כל יום, אם לא תרגול מלא אז לפחות את הברכה לשמש. אני מתרגלת כל יום 2-3 מחזורים לכל היותר אבל לאחרונה התחלתי להרגיש כאבי ברכיים ותחושה של "קנאק" באחת הברכיים אחרי התרגול וגם לאורך כל היום. (יש לציין שאני סובלת גם מכאבי גב באופן כרוני כבר 8 שנים, עם תקופות טובות יותר ותקופות טובות פחות...)
    כשאני קמה בבוקר לפני שאני מתחילה לתרגל את הברכה לשמש אני עושה קצת תרגילי חימום לגב כמו עיסוי הגב כאשר אני שוכבת על הגב עם רגליים מקופלות ועושה מעין גלגולים עדינים או מתיחות הגב ב"עמידת שש" (תנוחות חתול) וכו'.
    איך אפשר למנוע את כאבי הברכיים בזמן ואחרי הברכה לשמש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברכה לשמש וכאבי ברכיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברכה לשמש וכאבי ברכיים - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    27/06/2012

    הי נטע,
    ראשית:מתי לדעתך את מרגישה את הכאב,באיזה תנוחה?
    האם את נועלת ברכיים?
    האם הכאב נשאר לאחר התרגול?

    הקנאק יכול להעיד על קרע במיניסקוס, רקמה סחוסית שפגיעה בה יכולה להוביל לכאב בעיקר אם יש מתיחת יתר, למשל בנעילה,או בכפיפות מסוימות של המפרק.

    תנסי לעבוד יותר לאט ולהתבונן בברך בתוך תנועה ותהיה ערה (גם שימי לב האם הברך נוטה פנימה, לפי כאבי הגב יכול להיות שגם זה קורה)ואני מאמינה שהדברים יתבהרו יותר.
    בכל מקרה ,אחרי תרגול מתבוננן,כתבי שוב וננסה להמשיך לעזור.
    בקשר לגב, האם יש לך שאלה בנושא?

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום תמי

    נטע
    27/06/2012

    האמת היא שבברכה לשמש לא רק שאני לא נועלת את הברכיים אלא להיפך, אני חושבת שכאבי הברכיים נובעים מכך שאני דווקא מכופפת אותן יותר מדי בחלקים של ההתכופפות (מעמידה ל"ראש ברכיים בעמידה" למשל או בחזרה מהמצב הנ"ל לעמידה), כדי לשמור על הגב. האם יכול להיות שזה בגלל זה?
    היום ניסיתי גם לתרגל בעזרת כיסא, כפי שמורה אחת פעם המליצה לי. האם זאת אכן ווריאציה טובה יותר למצב של כאב גב תחתון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום תמי - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    28/06/2012

    כפיפה גדולה מידי של הברכיים במקרה של מיניסקוס (ושוב צריך לבדוק )אכן יכול להיות שיוסיף לכאב.
    תנסי את זה:בעליה תשתרשי עם הרגליים (נטיעה של כפות הרגליים לאדמה) תוך כדי נשיפה, ברכיים רכות (לא נעולות) ותנסי לעלות מהמנוף הזה.כלומר,הרגליים שמתקרקעות מטה "מציפות" את הגב מעלה.זה אמור לעזור לברכיים וגם לגב .
    בקשר לכיסא, האם זה עזר לגב?מתי הגב כואב בתרגול? בכפיפה קדימה או בהקשתות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוראת יוגה
    שרון
    23/06/2012

    האם כל מי שהוסמך להיות מורה ליוגה(למשל בוינגט) מחוייב בשנים של יוגה ונסיון לפני הכשרתו כמורה, או שלא בהכרח ובן אדם יכול אחרי זמן קצר יחסית של תירגול כבר ללכת ללמוד במסלול של הוראה???

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוראת יוגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוראת יוגה - תגובה

    פסי פייג
    24/06/2012

    שלום מיכל,
    באתר ארגון מורי היוגה בישראל תוכלי לראות מהם הקריטריונים לקבלת תלמיד למסלול הוראת יוגה.
    בהיותי יו"ר הועדה הפדגוגית בארגון לפני כמה שנים מיסדתי את הקריטריונים והסטנדרטים של נושא זה. בדרך כלל מדובר על שנתיים ניסיון לפחות. יש למרכיב הזמן משמעות רבה בהנחלת עולם התוכן של היוגה ואין ספק שמיומנות נרכשת לאורך זמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כושר

    שרון
    24/06/2012

    אוקיי תודה רבה על התגובה

    ושאלה נוספת,

    האם במקביל ליוגה(שלאחרונה התחלתי) אפשרי להתאמן עם מאמן כושר(או לבד או בחדר כושר) על חיזוק הגוף השרירים היציבה הכוח וכו וכו
    או שעדיף להתרכז רק ביוגה??
    אני מרגישה שפעם בשבוע לא מספיקה לי (והמורה שלי מלמד רק פעם אחת) ועדיין לא יודעת לתרגל לבדי בבית.

    בקיצור מה ניתן ויכולה לעשות במקביל לפעם אחת בשבוע ביוגה, כדי להרגיש שאני נכנסת יותר ויותר לכושר??

    בברכה מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כושר - תגובה

    פסי פייג
    24/06/2012

    אין שום בעיה לשלב כושר ובלבד שתקפידי על תרגילי גמישות אחרי אימון אירובי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה ממורה ליוגה

    נטע
    25/06/2012

    שלום לך,
    אני בוגרת קורס מורים ליוגה-שיבננדה, אותו עברתי לפני מספר שנים (ב-2006). במקרה של שיבננדה מדובר בקורס בן חודש ימים, קורס אינטנסיבי מאוד שבמהלכו בעצם את חיה ונושמת יוגה 24 שעות ביממה.
    בסוף הקורס מקבלים תעודה בינלאומית אשר מאפשרת לך לעסוק כמורה ליוגה והיא מוכרת ע"י ארגון מורי היוגה.
    את הניסיון צוברים תוך כדי העיסוק בהוראה וכמובן בהשתלמויות שונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת מבולבלת
    שרון
    21/06/2012

    שלום רב

    אני חדשה בעולם היוגה,חוויתי לאחרונה מספר קטן של שיעורים עם מורה טוב,
    למרות שאני חשה שלא תמיד אני עושה את התנוחות בצורה מדוייקת,ולא כל הזמן "מתוקנת", ואני תוהה אם כאבי הגב שלי שהתחזקו השבוע,קשורים לזה או לא.

    (במקביל אני גם עושה הליכות מהירות כל יום ,כשבימים האחרונים שילבתי משקולות ידיים,ובדיעבד הבנתי שזה לא טוב).

    בכל מקרה אין אפשרות במסגרת הנל לפעמיים בשבוע או יותר (דבר שכן הייתי רוצה)

    באופן כללי העדפה שלי זה לקבוצה קטנה מאד עם מורה שמרגישה טוב איתו ואפשרות לפעמיים בשבוע לפחות ובסכום סביר.(ולא פשוט למצוא מתכונת שכזו זמינה ונוחה)

    אני מתלבטת ואשמח לעיצה, אם כדאי לי לקחת עכשיו קורס מרוכז למתחילים(ראיתי שמתקיים כזה במרכז שיבננדה) שיתן לי בסיס רחב ומעמיק יותר לכל "נושא היוגה". גם בהבנה הכללית וגם בתירגול מעשי ומשם להמשיך הלאה.

    אודה מאד לתגובתכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצת מבולבלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד משהו....

    שרון
    21/06/2012

    אני גם לא יודעת אם אני זקוקה כרגל למשל,ליוגה שיקומית בשל כאבי גב וצוואר שחשה בתקופה הארוכה האחרונה מאד חזק, או שלאו דווקא, ועצם התירגול וההתמדה יביא לשיפור(גם אם יש החרפה תוך כדי).....?

    בסהכ יש לי "גוף טוב" , אמנם לא הייתי בכושר המוןןןןןן זמן ,עם זאת, אני יחסית גמישה ותנועתית ורזה(אולי אפילו מדיי).

    אני גם מתלבטת לגבי יוגה נשית, מאחר ואני חשה שזקוקה לחיזוק "ופתיחה אנרגתית" של כל "האיזוריים הנשיים" אצלי, אגן,ואגינה וכו'...
    (אם זו המטרה??)

    בקיצור הרבה שאלות לגבי מה נכון ללכת בו כרגע,איפה כמה ומתי, ובהתחשב בנתונים הקיימים

    ושוב , האם הכי נכון ללכת עכשיו על קורס מסודק שירכז ויתן לי העמקה הבנה וכלים לכל העולם הזה של היוגה

    והאם יש לכן המלצות??

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת מבולבלת - תגובה

    פסי פייג
    21/06/2012

    שלום דינה,
    עולם היוגה הוא עצום ורחב. לוקח זמן להתמצא במרחב הזה ולצורך התמצאות אכן צריך מורה טוב ומיומן שיוליך אותך בדרך. אם את מרגישה שאת רוצה להעמיק, תבחרי לך מסגרת ותדבקי בה. תרגול היוגה בהתחלה אכן יכול לעורר כאבים כי את מפעילה שרירים שלא עבדו תקופה ארוכה. בדרך כלל אם את עובדת נכון ולאורך זמן, תופתעי לגלות שהגוף לומד לעמוד בעומסים ויש פחות ופחות כאב.

    הרעיון הוא לעבוד עם הגוף אך גם עם הנשימה ובעיקר עם התודעה. זהו תהליך ארוך ומהנה בו את מגיעה בסופו של דבר להיות מאוד קרובה לעצמך ולדעת איך לנוע ואיך לשהות בתנוחות.

    בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוגה במשרד
    נטע
    14/06/2012

    איזה תרגילים מומלץ לעשות בזמן העבודה, בישיבה במשרד, כאשר יש כאבי גב תחתון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יוגה במשרד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יוגה במשרד - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    14/06/2012

    קודם כל להשתדל לקום אחת לשעה וקצת להסתובב, תנועה מאוד חשובה לגב התחתון.
    אם את יכולה נסי לתרגל מעט בבוקר כדי להזרים דם ומודעות למקום.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנוחת הדג וכאב גב תחתון
    נטע
    09/06/2012

    אני מתרגלת שיבננדה יוגה ובימים אלה אני חוזרת לתרגל אחרי הפסקה די ארוכה.
    אני סובלת באופן די כרוני מכאב גב תחתון אולם יש תקופות טובות יותר ותקופות טובות פחות. עכשיו אני נמצאת בתקופה טובה יותר כמעט ללא כאבים אלא אם כן יש איזשהו טריגר שמעורר אותם.

    בתירגול, ברוב האסאנות אין לי בעיה אבל אני שמה לב שכשאני מגיעה לתנוחת הדג, שוב מופיע הכאב בגב התחתון.
    האם יש וריאציה מומלצת למצב הזה, דרך אחרת לתרגל את התנוחה או לתרגל תנוחה "חלופית"? (אני יודעת שאחרי שמתרגלים עמידת כתפיים, יש צורך לתרגל את הדג לאיזון.. השאלה היא אם יש אסאנות שמאזנות עמידת כתפיים חוץ מהדג).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תנוחת הדג וכאב גב תחתון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנוחת הדג וכאב גב תחתון - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    10/06/2012

    קודם כל. תנוחת הדג אכן לא תמיד מתאימה לכל גב. את יכולה לנסות לתת לבטן לשקוע קצת אל הגב ולהרפות את האגן והגב התחתון אל תוך הידיים.בנוסף להשתרש עם כפות הרגליים.
    אם זה לא עוזר:שכיבה על הגב ,כפות רגליים סמוך לישבנים ובנשיפה לעלות את האגן באוויר. שימי לב! הרגליים משתרשות והאגן עולה, לא לדחוף את הגב למעלה. אם זה נעים את יכולה להשאר ולנשום אל בין השכמות.
    תהני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    נטע
    10/06/2012

    אני אכן עושה את התרגיל השני שהזכרת והוא אכן עוזר לי מאוד.
    תודה רבה ושבוע טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדיטאציה מופרעת משבר
    אליהו יצחק
    20/05/2012

    תאונת פגע וברח-שבר ארובת העין-מאז אינני יכול לתרגל-אינני מסוגל להתרומם מעל זה זה הפך ממדיטאציה לעדות להפרעה מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדיטאציה מופרעת משבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדיטאציה מופרעת משבר - תגובה

    פסי פייג
    21/05/2012

    תתרגל נשימה והתבוננות בנשימה.
    בהתחלה תתבונן בתנועה הטבעית של הנשימה בלי לאלץ אותה. אחר כך תעמיק.
    שאיפה ארוכה נשיפה ארוכה.
    אתה יכול לתרגל בשכיבה על בולסטר (כרית ארוכה לאורך הגב) ושמיכה מתחת לראש להגבהה.
    המדיטציה תחזור אליך בשלב מאוחר יותר.
    בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפסאנה
    הילה
    09/05/2012

    יש סדנאות ויפסאנה בארץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויפסאנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    אייל גולדי
    03/09/2012

    שלום הילה,
    יש סדנאות ועמותות שונות שמעבירות בצורה נפלאה את הויפאסאנה.
    יש יותר מגבילות ומקפידות ויש פחות.
    כך למשל אם את מאזור תל אביב, השבוע תפתח קבוצת תרגול שמבוססת על כל הידע וההבנה שספגנו מהמזרח.
    את מוזמנת להיכנס לדף האירוע שפרסמנו בפייסבוק
    בנוסף תוכלי להיכנס לאתרים של עמותות השונות שקיימות בישראל
    שיהיה המון בהצלחה, אם יהיה לך שאלות נוספות, אשמח לענות.

    אייל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורס יוגה
    יפתח
    30/04/2012

    שלום, האם נכים שמשותקים בפלג גוף תחתון יכולים לעשות יוגה? ואם כן היכן יש קבוצות כאלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קורס יוגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורס יוגה - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    30/04/2012

    שלום יפתח,
    בודאי שאפשר ואף כדאי לתרגל יוגה.
    אני אישית לא מכירה קבוצות כאלה. יש קבוצות יוגה טיפוליות, אני יודעת על קבוצה בת"א וקבוצה בכפר סבא.איפה אתה גר?
    עוד אופציה, והיא נראית לי עדיפה-תרגול פרטי עם מורה שיתאים את התרגול בדיוק לך.
    אשמח שתחזור אליי עם תשובה איפה אתה גר ומה אתה מעדיף ואנסה לברר לך עוד פרטים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיסאות יוגה
    ליאת
    17/04/2012

    שמעתן על זה? אתן ממליצות? כיסאות כאלה שיושבים עליהם בתנוחת יוגה - ישיבה מזרחית והם אמורים להיות טובים לגב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיסאות יוגה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיסאות יוגה - תגובה

    תמי ליאור-אהרוני
    30/04/2012

    הי ליאת, סליחה על התשובה המאוחרת.אני לא מכירה את הכיסאות האלה, רק ראיתי פרסום שלהם.נשמע מעניין בכל מקרה-כל מה שידידותי לגב בעולמינו המודרני שרבים כל כך סובלים מבעיות גב בשל ישיבה שעות ארוכות, הוא מבורך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום