מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תופעת לוואי לאחר קרינה לשדלירי06/10/2011
מחבר/ת : מלי
שלום רב!
ב20 ליוני סיימתי טיפול קרינה לשד. עברתי את הטיפול המקוצר, כלומר 16 הקרנות במקום 32.
לאחרונה אני מרגישה התקשחות של השד בעיקר בסביבות הפיטמה , זה מרגיש כמו אבן. האם זו תופעה סבירה?
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי לאחר קרינה לשד - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי06/10/2011יתכן על רקע ההקרנה . לעיתים השד כולו נעשה קשיח יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה נוספת
לירי06/10/2011האם התופעה חולפת עם הזמן? בנוסף הפיטמה חדרה פנימה ונוצר שם ממש "חור" במקום
בליטה, האם יש תקווה לחזרה או שאצטרך לעבור הליך רפואי-קוסמטי? זה ממש מפריע לי מבחינה אסתטית.
תודה
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ושאלה נוספת - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי09/10/2011רצוי להבדק על ידי רופא . חדירת הפיטמה פנימה צריכה ברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טמוקסיפן ועיקצוצים בשדמאי05/10/2011
אני אחרי ניתוח והקרנות בעקבות גילוי של DCIS בשד ימין ללא בלוטות לימפה (התגלה בחודש מרץ), בשבוע שעבר התחלתי לקחת טמוקסיפן. אני מרגישה טוב באופן כללי מלבד העובדה שהיום בבוקר התחלתי להרגיש עיקצוצים ומעין אי נוחות בשדיים ובפטמות. אני מוטרדת כי זה גם בשד שלא התגלה בו כל גידול, שאמור להיות בריא, האם זה נורמלי? האם אני צריכה לנקוט בפעולה כלשהי וליזום בדיקות או שזו תופעה מוכרת של טמוקסיפן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמוקסיפן ועיקצוצים בשד - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי06/10/2011זו תופעה הורמונלית וממש לא קשור לסרטן .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סויה וסרטן שדעדי04/10/2011
שלום רב,
אני בחורה בת 30, טבעונית, בריאה בדרך כלל.
סבתי (49) ודודתי (60) מצד האב נפטרו מסרטן השד בגילאים שציינתי.
כשעשו בדיקות לדודתי האונקולוג הנחה אותה ואת בנותיה לא לצרוך סויה.
1. האם צריכת סויה מגבירה את הסיכוי לחלות בסרטן השד עבור נשים עם רקע גנטי? (לא עשיתי בדיקה גנטית אבל אני יוצאת מתוך הנחה שאני באוכלוסיית סיכון).
2. האם צריכת גלולות למניעת הורמון מסוג סרזט (רק עם פרוגסטרון) עדיפות על פני הגלולות משולבות במקרה שלי? האם עדיף להמנע בכלל?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סויה וסרטן שד - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי06/10/2011אם יש סיפור משפחתי רצוי לעשות בדקיה גנטית . סויה לא ידועה כגורמת לעליה בשכיחות סרטן שד . לא מכירה עבודות כאלה. יש האומרים שיש יותר פיטו אסטרוגנים . כמובן שלא רצוי להגזים כמו כל דבר. לגבי גלולות כנ"ל לא ממש יש ממצאים ורצוי להציעץ עם גניקולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסויה סכנה
מיכל09/10/2011סויה ידועה כממריץ לרמות אסטרוגן..ומי שיש לה הורמון פוזיטיב..במפורש צריכה להמנע מסויה וגם מזרעי פשתן שיש בו חומר ממריץ אסטרוגן.
בדוק..מאושר ע"י רופאי במאונט סיני...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לחדירה וסקולריתויסאם02/10/2011
אני בת 42 שהתגלה אצלי סרטן בשד ימין עברתי ניתוח והוציאו ממני 3 גושים הכי גדול ביניהם 2.3 ס"מ ושניים אחרים של 1.5 + 1.3 ס"מ - הרופא הכירורג אמר לי שאני בשלב II (ב) בבדיקה ההיסט ולוגית היה חשש לחדירה וסקולרית - נעשתה בדיקת אונקוטייפ שהיתה התוצאה שלה 15 והרופאה שלי קבעה שאין צורך בכימותרפיה - אך אני חוששת מהחדירה הוסקולרית והרופאה שלי לא שכנעה אותי באין צורך בכימותרפיה -
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש לחדירה וסקולרית - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/10/2011האם כל הגושים נבדקו באונקוטייפ. ? התוצאה בהחלט מאד נמוכה , תוצאה זו אומרת שהכימותרפיה לא תוסיף לטיפול ההורמונלי היא אינה אומרת שאין סיכוי שהמחלה תחזור בכלל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת אסטרוגן הדרושה לטיפול עם פמרה?אביבה02/10/2011
שלום רב.
אחותי בת 52 קבלה דקפפטיל כדי לאלץ מצב של מנופואזה עבור טיפול עם פמרה.
לאחר מספר חודשי טיפול נראה שהמרקרים עדיין עולים, כך שנראה שהפמרה לא עובדת. בבדיקת הורמונים נמצא שהאסטרוגן הוא ברמה של 158, השאלה היא האם רמה זו היא מספיק נמוכה לטיפול עם פמרה. האם יכול להיות שהסיבה לכך שהפמרה לא עובדת היא בגלל אסטרוגן שהוא גבוה יחסית. (אולי צריך לבצע כריתת שחלות?)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת אסטרוגן הדרושה לטיפול עם פמרה? - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/10/2011צריך לבדקו אסטרוגן וגם FSH הרמה צריכה להיות מאד נמוכה. כנראה לא מספיק. כריתת שחלות בהחלט תביא אותך לרמה פוסט מנופאוזלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצד שמאלנגה30/09/2011
אני בת 39. חליתי בסרטן השד לפני כ - 5 שנים. הגידול היה בשד שמאל שלב 1. עברתי למפקטומי וגם הוציאו לי בלוטות (בלוטה אחת היתה נגועה). טופלתי בכימותרפיה והקרנות. קיבלתי הרצפטין. אני במעקב קבוע - לא נמצא שום דבר בממוגרפיה, אולטרסאונד ובדיקות דם.
בזמן האחרון יש לי כאבים (לא באזור של הצלקת) באותו שד למטה, הכאבים מורגשים כאילו הם מאזור הצלעות. כואב לי גם בצד מתחת לבית השחי. האם יכול להיות שמפספסים משהו בבדיקות שלי?
כמו כן, עברתי כמה פעמים אקו לב, ובכל בדיקה כזו לחצו לי מאד על הצלעות כי אמרו לי שיש לי מבנה כזה שלא כל כך מאפשר להגיע ללב (הבדיקות היו מאד מאד מכאיבות). האם יכול להיות שפגעו לי בצלעות ומכאן נובעים הכאבים?
לפעמים התחושה היא שהכאב הוא כשאני נושמת, וזה גם כואב יותר אחרי שאני לובשת חזיה עם עצם.
אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בצד שמאל - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/10/2011אם אכן יש כאבים מהצלעות צריך לעשות צילום מכוון לצלעות .אם הכאב ממשיך אולי מיפוי עצמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Anastrozoleאתי29/09/2011
אני בת 48 אחרי לפקטומי ואחרי שנתיים וחצי טמוקסיפן בקרוב אמורה להתחיל את התרופה הנ"ל
האם זו התרופה הטובה ביותר מבין מעכבי הארומטז? האם יש הבדל בינה לבין פמרה.
לא נאמר לי שאקבל עם התרופה תרופה נוספת שמיועדת למנוע פגיעה בעצמות.
לא מקבלים זאת באופן אוטומטי יחד? יש לי נסיגת חנייכים רצינית ואני חוששת שבעקבות
התרופה הפגיעה תהייה חמורה גם רפואית וגם אסתטית.
מה דעתך?
בברכה ותודה
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Anastrozole - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/10/2011כל התרופות בעלות אותו אפקט לעיתים יש נשים שלהן תופעות מתרופה אחת ולא מהשניה לא ניתן לדעת מראש . לגבי נסיגת חניכיים זה לא אומר דבר לגבי אוסטאופורוזיס זו מחלה אחרת . לא נותנים את התרופות באופן אוטומטי יש לבדוק בדיקת אוסטאופורוזיס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשד - ממוגרפיה ו US תקיניםקרן29/09/2011
שלום,
בצעתי בדיקה ידנית אצל כירורג לפני כחצי שנה ובדיקת ממוגרפיה ואולטראסאונד לפני שלושה חודשים והממצאים להלן:
בדיקה ידנית תקינה.
ממוגרפיה ואולטראסאונד:
שמאל:
ממוגרפיה:
לא נראו גושים בריקמה הרכה, לא נראו הסתיידויות פתולוגיות, רקמה פברוגלאנדולארית - תקינה, צל העור והפטמה תקינים. רושם: ללא ממצא חריג בבדיק
BIRADS:1 - בדיקה תקינה.
בדיקת US:
תבנית סונוגרפית תקינה. לא הודגם כל גוש סולידי או ציסטי. בית שחי - בלוטת לימפה עם מבנה סונוגרפי תקין בגודל 1.8 ס"מ.
BIRADS:1 - בדיקה תקינה.
ימין:
ממוגרפיה
לא נראו גושים בריקמה הרכה, לא נראו הסתיידויות פתולוגיות, רקמה פברוגלאנדולארית - תקינה, צל העור והפטמה תקינים. רושם: ללא ממצא חריג בבדיקה.
BIRADS:1 - בדיקה תקינה.
בדיקת US:
תבנית סונוגרפית תקינה. שעה 11 - קובץ ציסטות: 0.4, 0.5 ס"מ,
BIRADS:2 - ממצא שפיר.
בית שחי תקין. רושם: ציסטות כמתואר.
BIRADS:2 -ממצא שפיר.
השאלה שלי היא, יש לי כאב כבר בערך חודשים שבא והולך בשד שמאל, כאב נקודתי בצד החיצוני של השד לא רחוק מבית השחי (כואב לפעמים כשנוגעים ויש כאב ורגישות גם ללא נגיעה)
1. האם על סמך הממצאים למעלה יש הסבר לתחושת הכאב או סיבה לדאגה?
2. האם יש צורך בביצוע בדיקות חוזרות?
3. כל כמה זמן מומלץ לבצע בדיקת ממוגרפיה ואולטראסאונד?
תודה וחג שמח!
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בשד - ממוגרפיה ו US תקינים - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/10/2011הבדיקה תקינה . באופן כללי סרטן שד ברב רובם של המקרים לא כואב. לא כתבת בת כמה את ואם יש לך עדיין מחזור . לא ברור לי למה יש לך כאבים .
יתכן שינויים הורמונליים
לגבי ממו ואולטרסאונד רצוי אחת לשנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע בשדזוהר27/09/2011
לפני ארבעה ימים הופיעה נפיחות, אדמומיות וחום מקומי בשד, קרוב לפטמה.בערך בקוטר של 1-2ס"מ. בתחילה היה נראה כמו פצע מוגלתי אך לא המשיך להתפתח, לא שינה צורה או גודל ואין שם מוגלה. רק נפיחות אדומה וחמה.
האם יש סיבה לדאגה?
כמה זמן לחכות או ללכת מיד להיבדק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בשד - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי02/10/2011ללכת להבדק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול רצוידפנה25/09/2011
שלום רב
אני בת 47. סיימתי טיפולים כימותרפיים לפני כשנה ובבדיקת פט סיטי גילו שיש נגעים סרטניים בעצמות.
הרופאה אמרה לי לקחת טמוקסיפן 20 מ"ג (עד עכשיו סירבתי לקחת טמוקסיפן) ועירוי של זומרה פעם בחודש לחיזוק העצמות.
האם זהו טיפול אופטימאלי לדעתך, והאם כדאי לקבל ייעוץ נוסף?
תודה רבה ושנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול רצוי - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי25/09/2011טיפול אופטימלי הינו הטיפול אליו תגיבי . אין אנו יודדעים מראש מה הטיפול המיטיבי , אולם אם הגידול שלך היה רגיש להורמונים בהחלט טיפול הורמונלי בטמוקסיפן וזומרה הינו הטיפול בו יש להתחיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקפפטיל ומנופאוזהאביבה23/09/2011
כדי להיות מטופלת בפמרה מטופלת (קרובת משפחה) בת 51 קבלה דקפפטיל כדי לאלץ מצב של מנופואזה. האם יכול להיות עקרונית שהדקפפטיל לא יעשה את העבודה.
(יש לה FSH בערך 13.6 ואסטרוגן 158 (ערכים שאני כותבת מהזכרון)
אודה על תשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקפפטיל ומנופאוזה - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי25/09/2011יתכן והזמן עד למצב המנופאוזלי יהיה ארוך ולא מיד לאחר הזריקה. יש להתאזר בסבלנות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם רמת האסטרוגן מספיק נמוכה לפמרה
אביבה29/09/2011ראשית, תודה על התגובה, אבל רציתי להרחיב את השאלה.
רמת האסטרוגן 158 נתקבלה לאחר מספר חודשים של טיפול בדקפפטיל (זריקה אחת ל 3 חודשים). השאלה האם רמה זו היא נמוכה מספיק עבור הפמרה.
כי הבעיה היא שלאחר 3 חודשי טיפול בפמרה המרקרים עדיין עולים, ונראה שהפמרה לא עובדת, האם יש סיכוי שאסטרוגן פשוט לא מספיק נמוך.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממוגרפיה ואולטרסאונדא22/09/2011
שלום,
אמא שלי עבקה בדיקת ממוגרפיה בדצמבר שנה שעברה, הבדיקה יצאה תקינה והפנו אותה לבדיקת אולטרסאונד משלימה בבדיקה נמצאו ציסטות ושני גושים שפירים הרופא אמר שהגושים כנראה ציסטות שהתפוצצו והמליץ לחזור על הבדיקה בעוד חצי שנה
לפני חודש אמי עשתה אולטרסאונד חוזר שבבדיקה יצא ציסטות בשד ימין וגוש מוצק בשד שמאל בגודל 0.75 ס"מ, הרופא עשה בדיקה ידנית ואמר שכנראה זה לא משהו חמור ואמר לעשות ממוגרפיה חוזרת בדצמבר כשיעבור שנה מאז הקודמת והוא אמר שאם הממוגרפיה יוצאת תקינה אז כנראה שזה שום דבר
קציתי לדעת מה דעתכם? האם זה באמת הגיוני לחכות כלכך הרבה זמן עד לממוגרפיה ולהתעלם מתוצאות האולטרסאונד שהראו גוש מוצק? לא צריך לבדוק את זה? לעשות ביופסיה?
תודה רבה על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממוגרפיה ואולטרסאונד - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי25/09/2011לא ראיתי את התשובה הכתובה אולם אם אכן יש גוש מוצק חשוד רצוי לבצע ביופסיה תחת אולטרסאונד. יתכן והתשובה מכונת לממצא שפיר לכן הסתיגותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה סיכויי ההחלמה שלי ?מירי22/09/2011
שלום רב
אני מאובחנת כשלב 2 , 2 גידולים כל אחד פחות מס"מ. אחד מהם חיובי לher-2
בלוטה אחת מתוך 5 בלוטות זקיף נמצאה כנראה נגועה אך באזור של הבלוטה שככל הנראה לא נפרץ. אין גרורות שנראו בהדמיות השונות וכן המרקרים בדם שליליים. אני מקבלת כימותראפיה והרצפטין לשנה. מה סיכויי ההחלמה שלי לאור נוכחותו של her 2 j חיובי , והאם סיכויי הישנות המחלה גבוהים אצל עקב כך? כמו כן קראתי שלא תמיד יש תגובה להרצפטין , האם זה נכון?
בתודה מראש
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה סיכויי ההחלמה שלי ? - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי22/09/2011ההרצפטין במקרה שלך ניתן כטיפול משלים למניעת חזרה במקרה שיש תאים ממאירים אותם לא ניתן לראות אין גידול אשר ניתן לומר אם הוא מגיב או לא . מאז מתן ההרצפטין החזרות במקרים אלה מעטות . סיכוייך להחלים גבוהים אין לי את כל הפרטים ולא ניתן לתת אחוזים ממש אולם סיכויי ההחלמה ממש גבוהים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטובים מאוד. רק בריאות
איריס22/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ בקשר לבדיקות דםלוי ציפי22/09/2011
אני בת 54 לפני שנה בערך חליתי בסרטן השד עברתי 2 ניתוחים
טיפול כימוטרפי והקרנות ממשיכה עדיין לקבל הרצפאטין עד פברואר 2012
לפני כחודשיים יצאה לי גוש בבית השחי עברתי אולטראסנד וגם ביופסיה ויצא תקין
אבל בבדיקות דם שעשיתי יצא ש-CEA עלה ל10.84 ובבדיקה PLT יצא 132
האם תוכלי להגיד לי מה זה אומר?כי האונוקולוגית שלי הציעה שנחזור על הבדיקות רק בעוד 4 שבועות ובמידה שזה ימשיך לעלות אז נעשה הדמייה.
האם לא כדאי לעשות כבר את ההדמייה ולא להמתין כול כך הרבה זמן?
שכחתי לציין שהבלוטות לא נגועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ בקשר לבדיקות דם - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי22/09/2011לא יודעת כמה פעמים חזזרת על הסמן האם זו פעם ראשונה שהסמן עולה בד"כ צריך לחזור לאמת את התוצאה ממש חבל לעשות הדמיה אם הסמן ירד.האם הגוש בבבית שחי עדיין קיים? האם השתנה? אפשר לאחר שבועיים לחזור על הסמן ולראות מה המגמה. האם את סובלת מכאב ? האם יש הפרעות אחרות ? כמובן שצריך לברר את כל הפרטים הנ"ל ובהתאם להחליט .אם יש גרורות אין שוני בתגובה אם האבחנה כעת או מאוחר בשבועיים שלושה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימותרפיה לאחר ניתוחיולנדה21/09/2011
שלום רב, אודה לכם על קבלת מענה האם התחלת טיפול כימי 3 חודשים ושבוע לאחר ביצוע ניתוח להוצאת גידול, הינו אפקטיבי מבחינת תוצאות ואינו בעייתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימותרפיה לאחר ניתוח - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי21/09/2011משתדלים להתחיל טיפול מוקדם . לפי הספרות אפקטיביות של טיפול משלים נבדקה עד 12 שבועות מהניתוח . אין מידע האם שבוע נוסף משנה את התגובה או לא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

